nu har jeg selv fået min ældste datter ret tidligt, jeg var 19. Hun er i dag 15 år, og er så småt ved at finde sin sexualitet, imellem alle hormonforstyrelserne.
Vi har haft mange snakke om netop det at få børn tidligt, og jeg har IKKE anbefalet det, Tværtimod, så har hun fået besked om, at jeg meget gerne vil vide det, hvis hun så meget som begynder at overveje at blive seksuel aktiv, så hun kan blive udstyret med P-Piller og kondomer.
Jeg har også fortalt hende at jeg på ingen måde, har fortrudt at jeg har fået hende, men ønskede at jeg havde ventet nogle år.
Jeg har fremlagt, for hende, hvor vigtigt det er at have fået styr på sit liv før man får børn. Uddannelse, godt job, god bolig, sund økonomi og ikke mindst, den rigtige mand.
Kommer hun hjem og fortæller hun er gravid, nu eller om 2 -3 år kan jeg kun anbefale én ting: ABORT!!! For det er ingen dans på roser at få børn som teenager, og jeg ønsker ikke at se hende lave, de samme fejl som jeg har lavet (hun er ikke en fejl) ej heller at hun træffer de forkerte beslutninger. Vælger hun at beholde barnet, ja så er det hendes valg, hendes ansvar, hendes koncekvens, og den kommer hun til at tage alene.
Jeg skal nok hjælpe hende, det bedste jeg kan, men det vil i bund og grund være hendes "problem". Råd og vejledning skulle hun nok få, og hjælp. Men ansvaret er hendes og hendes alene.
PUHA godt hun ikke er i (U)lykkelige omstændigheder.
Der må være en grund til at moderen smidder datteren ud, for man vil ellers ikke kunne smide sit kød og blod ud, mon ikke hun bare er chokket??