...et problem stort set alle steder i landet. De ryttere, som virkelig brænder for at ride, har deres egen hest idag.
Nu bor jeg selv i Sønderjylland, kun 2 km fra en rideskole. Min 7 årige vallak skal helst motioneres hver dag, og derfor har jeg flere gange søgt efter en passer/part til ham. Vedkommende må ride så meget på ham, som han/hun vil, GRATIS. Jeg ordner selv boksene og fodrer, så der er intet hårdt fysisk arbejde, ud over at ride. Desuden søgte jeg en, som ville skridte en tur i skoven en gang imellem på min gamle hoppe, som jeg selv dagligt rider dressur på. Men alligevel er der kun kommet 2 henvendelser. Den ene pige kommer nu en til 2 gange om ugen og rider min vallak en tur i skoven. Klart bedre end ingenting, men jeg havde nu nok håbet på mere "aflastning".
Den anden henvendelse kom fra en dame, som ikke syntes vallakken var dygtig nok, og det endte med, at hun kun var interesseret, hvis hun måtte ride dressur på min gamle hoppe.
Vi har vallakken for selskabets skyld, og for at min kæreste kan komme med på skovtur engang imellem, men jeg overvejer efterhånden at skille mig af med ham, simpelthen, fordi jeg ikke, synes han bliver aktiveret nok.
Jeg tror desværre den tid er ovre, hvor pigerne ville give deres højre arm for bare at måtte få lov til strigle din hest. Kan hesten ikke gå middelsvær dressur og har du ingen ridehal, så har det ingen interesse. Det er min erfaring.