|
|
| Jeg mangler penge |
|
|
Åh den søde juletid/fødselsdagstid (18/12) dræner min pung for penge.
Nogen der har nogle super gode spareråd eller en god måde lige at tjene lidt ekstra på.
Jeg er ikke engang startet på decemberlønnen og den er snart væk... hehe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har hørt |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
27-11-2007 11:19 |
|
At unge piger tjener penge på en side på nettet, kan dog ikke huske hvad den hed  Men på den anden side så får du jo ikke rigtig orden på din økonomi, hvis du IKKE jokker bremsen godt ned og holder inden med at bruge noget du ikke har. Kender ikke din alder, gider ikke tjekke om den står på din præs, men der er jo brug for 100 vis af folk til julehjælp i forretningerne over hele landet. Eller sig ingen gaver i år, jeg er bankerot.
Illum Jeg undskylder IKKE for stavefejl . manglende tegn eller tegnsætning. Deal with it! Stadig mange farver og tilbud, 3 dage endnu Nye på vej !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg mangler også penge |
|
|
Og derfor har jeg sagt nogle arrangementer fra samt at jeg går sammen med mine forældre om julegaver 
Mvh Christiane  Gør livet til en fest køb en .. islandsk fårehund  Ridemakker søges i Sorø Allways look on the bright side of life - Monty Python - 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt spareråd... |
|
|
... læg et budget og lad være med at overskride det. Dengang jeg var ung (og dinosauerne rendte frit omkring i gaderne) hed det at sætte tæring efter næring - alts ikke bruge mere end man tjener. Så har du ikke til julegaverne, så meld ud til dem du ellers vil være på gave med og sig at du ikke udveksler gaver i år. Man kan SAGTENS have julehygge uden gaver, bare man er sammen med dem man holder af.
£isbeth & Baloo * Sælges - Griffin Distancesadel m. e. bred bom - 17,5 "
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum |
LouiseHansen *Superstar* |
27-11-2007 11:35 |
|
Tja.. de kloge hoveder havde vist regnet ud, at der manglede ca 70.000 på arbejdsmarkedet i december. Ellers er der 100vis af tjenerjobs rundt om til julefrokoster osv. Og det er jo 100+ man får i timen for det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er sådan noget ... |
Lisbeth Sejberg |
27-11-2007 11:39 |
|
... man skal gå i gang med at arbejde med i januar, i slutningen af november er løbet kørt, hvad opsparing til jul angår  Jeg kan også huske dinosauerne ... ja vær ærlig og meld ud over for familie og venner. Ingen ønsker vel at modtage en dyr gave og så finde ud af bagefter at giveren sulter ind til midt i marts  Mvh. Lisbeth
Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det. Anders Lund Madsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja jeg synes også december kan være træls. Så jeg har simpelthen knoklet alt hvad jeg kunne i okt/nov, for at få en dejlig løn til december. Det har været hårdt ved siden af skolen men giver mig da lige 5000 kr mere til december måned. Sådan har jeg løst problemet. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er sku også svært med tiden |
|
|
Jeg ved godt der er mange som mangler hjælp op til jul, men har sku dårlig tid.
Jeg har fuldtidsarbejde fra 7.30-15 og så hesten bagefter.
Alle weekender er optaget i december, da jeg jo også skal holde fødselsdag...
Måske jeg bare skulle ønske mig penge i fødselsdagsgave og så ellers leve af pasta og ketchup...
hehe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså du vil |
Illum |
27-11-2007 14:13 |
|
Gerne tjene penge, men har ikke tid...SÅ må du undvære og alligevel gå bankerot...
Illum Jeg undskylder IKKE for stavefejl . manglende tegn eller tegnsætning. Deal with it! Stadig mange farver og tilbud, 3 dage endnu Nye på vej !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| illum... |
|
|
Som jeg skrev, ville jeg også gerne have nogle gode spareråd - og evt. en måde at tjene lidt nemme penge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stop med |
Illum |
27-11-2007 14:18 |
|
Forbrug du IKKE har brug for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lær at sætte |
|
|
Lær at sætte tæring efter næring  har du så travlt at du ikke har tid til at tjene penge som du kan leve for, så skær ned på det du laver i fritiden.
Med venlig hilsen Anita Spangbo Nu med avlshingsten Saam-a-li Saam-a-li er klar til bedækning igen 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er masser... |
|
|
... af spareråd i disse tråde: www.heste-nettet.dk/forum/1/1496904/ 1496904/ www.heste-nettet.dk/forum/1/1251680/ 1251442/ Men de fleste af de råd er mere langsigtede - til at få den daglige økonomi til at hænge bedre sammen. Der er jo ikke meget at spare fra nu og til jul - undtagen hvis du sparer nogen af de større poster væk. F.eks. at droppe julegaverne (som tidligere nævnt) og at droppe at invitere folk til fødselsdagen. Så på hvad du har af udgifter - se på hvad der e nødvendigt - og så vil du se på hvad du kan spare væk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jule gaver |
|
|
Jeg kender det godt... her er mine jule råd - Køb gaver i søsterne grene, flere små søde/ sjove hvis der nogle i din famlilie der er kreative kan du købe akrylmaling og et lærder, eller selv male nogle billder! - Køb gaver i Glitter (billig men sød smykke forretning) især unge piger i familien bliver glade for halskæde eller hår pynt. - Et sødt gavekort hvor du invitere på hjemmebagt kage og hygge hos dig, evt til din mor/far eller lille bror/søster, bedste forældre. eller en tur i biffen ell svømmehal i januar... (det bruger jeg selv meget fordi det er hyggeligt, har selv 2 mindre brødre) - Hvis du ved at din mor har brug for hjælp, med at male eller oprydning kan du give et gave kort med din hjælp, eller tilbyde at passe huset så dine forældre evt kan tage på kro - du kan måske spørge din far om han vil give din mor et kro ophold. - Special øl og kaffe til din far. café brarreso, café ammokka eller lækker chokolade. - Tiger har også mange gode gaver ider til en okay pris. - Biliotekerne sælger nogle gange udaf deres bøger. nå det var nogle forslag her fra som jeg selv bruger og mine venner som er på su også bruger meget.  håber de gav dig nogle julegave idér...
Jade den skønne røde knapsrtupper.e/Hamlet Frydenlund. centyfieldstud.com Sorg er kærlighed man ikke kan komme af med. Med venlig hilsen Noëlle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en idè ... |
Lisbeth Sejberg |
27-11-2007 17:03 |
|
... du sender mig en PB med din postadresse og så modtager du skabelonen til de her:  Så tager du en tur i Panduro Hobby eller nærmeste boghandel og køber en pose billigt glanspapir og går i gang med produktionen af julehjerter, som du enten sælger, eller bruger som gaver  Mvh. Lisbeth
Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det. Anders Lund Madsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gavebudget |
|
|
Til din fødselsdag, så inviter på kage/boller - hjemmebagt selvfølgelig (evt. af pulver, hvis du er til det - bare det stadig er lunt) og cacao/kaffe - det koster ikke meget. Gaver til jul - se hvad du har af penge, og regn ud, hvad det svarer til i snit, og brug så max det beløb pr person - og se efter gode tilbud, da man nogen gange kan være heldig, at der er 50% eller mere på sidste års gave-ideer. Feks. købte jeg sidste år en snapseflaske - tror det var golden christmas - fra 2005 til 50 kr - det var vist 50-75% rabat i forhold til 2006-udgaven. Georg Jensen juleophæng bliver ofte sat ned til 100 året efter - køber jeg til min moster - normalpris 150 kr. Din Aktive Isenkræmmer har ofte gode tilbud på brugskunst (vaser, lysestager mv). Ellers er Føtex, Bilka etc. glimrende leverandører af julegaver til små penge. En æske fyldt chokolade til 30.- ser ud af meget mere, hvis du tager dem ud af æsken og pakker dem ind enkeltvis i cellofan (fra Tiger til 10.- for 3 ruller). Boghandlerne har ofte gode tilbud på bøger, der er gået lidt af mode. Det hele handler bare om planlægning og at gå de rigtige steder hen - og lige undersøge, om der er noget tilsvarende meget billigere. Og det er da en super ide, at ønske sig penge, så du har lidt at gøre godt med til jul - ellers kan du ønske dig gavekort til Netto eller en købmandskurv - så er maden da klaret.
Mette Isabella Molly - 15. juni 2007 Jeg skal giftes 12/7-08 pænt, tæt, 133 liters akvarium til salg - Kbh Ø Star Shine søger (spring?) part - tirsdag, fredag og søndag - bor i Lynge - skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ekstra penge |
BKris |
27-11-2007 17:27 |
|
Prøv at kigge på http://www.forsoegsperson.dk/. der er nemme og hurtige penge at tjene. det siges at det ikke skulle være så slemt. Ellers giv et gavekort, mine forældre fik sidste år et gavekort på vinduespudsning. snak med en vinduespudser og aftal at X antal regninger skal sendes til dig. så får du lige lidt luft før det skal betales og du har mulighed for at spare lidt op. mine forældre er fortsat med vinduespudsningen for egen regning nu. Håber du får det til at løbe rundt. Hilsen Belinda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fuldtidsjob??? |
|
|
Du skriver du har fuldtidsjob og så har du hesten. Er du alene og kun har dig og hesten at tænke på? Så bruger du for mange penge hvis du ikke kan nøjes med løn fra et fuldtidsjob...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla... |
|
|
Har du købt hest??? så en ny på din præs
Dejó *Kilinga* Former known as Linse *Dejó* Gud give mig klarsynet til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre, modet til at ændre de ting jeg kan, og klogskaben til at skelne mellem dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad går pengene til? |
|
|
Hvad betaler du for hver måned? Staldleje, husleje (?), hvad? Har du penge til overs når de faste udgifter er betalt? Og hvad bruger du dem til? Man kan spare meget ved at holde maden billig, som du selv skriver. Man kan spare endnu mere ved intet at købe til sig selv ud over det allermest nødvendige; er du allerede på det punkt eller? Og med nødvendige mener jeg... mad. Mad og drikke. Der er ikke andet, der behøves, når man først skal spare (nogle fattige studerende vil endda sige, det med maden er overvurderet i perioder). Festen må du jo så bare afsætte penge til, hvis du har råd til at holde den? Eller betaler du den ikke selv? Kan godt se, du dårligt har tid til at tjene flere penge, men så må du simpelthen cutte helt og aldeles ned på det personlige forbrug. Der er ikke andre måder at spare op på, når tiden er så knap. -+- Zip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja som de andre siger |
Kiki |
27-11-2007 19:09 |
|
Skær helt ned for det personlige forbrug. Hvad har du i din fryser og hvor angt kan du strække det? Fx. kan en pakke hakket oksekød, nemt strækkes til en uges mad. fx kan du lave kødsauce med revnegulerøder, reven courgette 3 løg, 2 dåer tomat, majs, ærter, champignon, spinat osv. Så laver du noget til lasange og noget til at blive spist med ris/pasta. Du skal selvfølgelig fryse portioner ned, for at det kan holde sig. En anden ret er kartoffelmos med en sauce lavet af 3-4 løg i tern, bacontern og kyllinge stykker. Med hvidløg og 2 dåser tomat. Krydderier er karry, chayennepebber og hvidløget. Hvis du bruger 2 kyllingefileter og en pakke bacon tern (evt. 2) har du også mad til mange dage. Så maden kan strækkes langt og gøres billig. Men stadig være sund. Fx. kan du lave din kartoffelmos med gulerødder i. Så rækker den også længere. Evt. kan du også bruge hestens foder gulerødder. De er lige så gode, men noget billigere. Du kan undlade og få undervisning på hesten i et stykke tid. Begynde og samle flasker. Men tror man skal bruge meget tid på det. Til din fødselsdag, kan du jo invitere på hjemmebagt kage og boller. Samt varmkakao med flødeskum. det koster ikke det helt store. Men er super lækkert og hyggeligt. Det kan jo også være æbleskiver og gløgg.
Mvh. Kiki Med misserne Oscar og Maddox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg forstår ikke.. |
Xoco82 ♣Davina♣ |
27-11-2007 20:16 |
|
du skriver : >>>Jeg har fuldtidsarbejde fra 7.30-15 og så hesten bagefter.<<< Vi er mange heste-ejere der har både fuldtids studie(uni) + dertil studiejob ved siden af. Vi løser det ved ikke at se hesten hver dag men arbejde ærgeligt ja - ,men hesten bliver stadig passet og plejet og hygget om af parterne - det seriøse ridning må komme når der en dag er tid(og råd). Og som andre siger hvis du arb fuldtid med kun hest og dig selv og har røde tal, er noget i dit forbrug galt. Men kan kun tilslutte mig de andres spareråd.
Xoco82 & hoppedyret Davina Stud.theol ved KU Davina søger (spring)part. fuldpas,alle fac. postnr 4000. Skriv for info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op en masse svar |
|
|
først til Deje *kilinga* Ja jeg fik endelig min første hest i sommers. En Carano/corlando hoppe på 5 år... hun er så skøn. Du må komme ud ig klubben og se hende.
Til jer andre som hele tiden spørger til mit budget...
jeg betaler:
3500 husleje 400 HK 200 mobil 3500 lån til lejlighed og hest 1300 boksleje 1500 spåner, hø, mad m.m. 950 forsikringer 350 el og gas 180 licens 200 internet, tlf og tv 1000 undervisning 150 ridehuskort 50 rytterlicens 450 smed
Ja det løber jo op, men jeg bruger også mange penge på undervisning og sådan, men nu har jeg endelig fået den hest jeg har ønsket mig i 10 år, så jeg vil ikke nøjes med at hilse på den.
Det er jo også bare lige her i december jeg syns det hele ramler, og så ville jeg bare have nogen gode råd fra jer alle sammen.
Den med forsøgspersonerne var faktisk meget god hvis der en dag var en test der passede...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej sacha |
|
|
hej... hvad arbejder du dog med siden du kan ha sådan et stort forbrug... har også selv et stort forbrug... så kender det godt... kh karina...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stort forbrug? |
Kiki |
28-11-2007 01:43 |
|
Det giver så vidt jeg lige kunne regne mig frem til 13.730 kr om måneden. Det er da ikke det helt vilde. Altså baseret på et fuldtidsarbejde og det at der er en hest med i budgettet. Det eneste jeg kan se du evt. kunne spare lidt på var undervisningen. Har du mulighed for måske kun at bruge halvdelen. Eller måske slet ikke ride undervisning lige i december. Det ville da hjælpe en del. Det er svært og finde et job, hvor du vil kunne få noget udbetalt inden jul alligevel. Jeg synes faktisk at du lever ret billigt. Jeg er studerende og mine udgifter hedder noget ala. 7000 om måneden. Inkl. absolut alt. Men jeg har jo så heller ikke hest eller arbejder fuldtid. Så må jo holde det lidt nede. Jeg har så også kun part og ikke egen hest. Det hjælper jo lidt på beløbet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NEJ det er ikke kun i december ... |
Lisbeth Sejberg |
28-11-2007 11:46 |
|
... det ramler, jeg ser ingen steder i dit budget en post, der hedder opsparing eller "putte i sparegrisen til julegaver"  Pengene vokser sjældent på træerne og da slet ikke i december  Så når du ved, december falder sidst på året hvert år og juleaften altid falder på d. 24. december ... det kommer vel næppe som en overraskelse hvert år vel ?? ... så er det, som jeg skrev længere oppe i tråden for sent at planlægge sig ud af problemet sidst i november. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når jeg ser budgettet... |
|
|
... undrer jeg mig også over at der ikke er en post der hedder opsparing. Og måske mad, tøj og husholdning?? Men det er jo som sagt lidt sent - og er det for sent til at spare op, må man skære ned - altså droppe nogen af de udgifter der ikke er under det faste budget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forslag |
louise79 |
28-11-2007 12:35 |
|
Eneste løsning jeg kan se for dig er: En flise og en laktaske. Det giver penge lige i lommen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise79 |
|
|
Ja det tænkte jeg også... hehe
Men tror nu ikke man behøver stå på flisen og fryse... tror bare man skal smutte en tur igennem diskoteket... der er nok mange enlige mænd som gerne vil have et juleknald efter julefrokosten...
Men jeg tror så hellere jeg vil spare på julegaverne og leve af pasta og ketchup...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opsparing |
Kiki |
28-11-2007 23:22 |
|
Ja altså opsparing er vigtigt. Jeg sparer 400 op om måneden til bøger. Men intet til jlegaver. Altså fast. Det må bare kunne lade sig gøre og så ligger jeg lidt ekstra til side i månederne inden. Men som de andre siger, så er det rigtig smart at spare nogle penge op hver måned. Ikke bae til julegaver. Men også til alle de dumme uforudsete udgifter osv. Selv om jeg synes du lever billigt. Ja så har de andre ret i, at opsparingen lige mangler. Behøver jo ikke og være et stort beløb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er mange penge |
Regitz |
29-11-2007 00:51 |
|
Du har udgifter for. Over 13.500 om måneden, og så køber du INTET MAD, TØJ - hvordan får du det ? Det er da en ret stor post også - så du må godt nok tjene mange penge. Det er et ret godt betalt job du har. Du må min have udgifter for 15.000 om måneden - det er mange penge. Kan du ikke evt. efter job, tage ud til hesten, derefter tage en vagt som handicaphjælper - det kunne du også gøre i weekenden, og evt. 24/48 timers vagt, med sovende vagt. det giver godt nok - men selvfølgelig ikke tid til hesten. Håber du finder ern løsning - men du er nu ret velstillet. Mette
Lund Rideudstyr Forh. Equi First foder, samt tørv, spåner mm. til strøelse. Vi har i butikken flg. mærker: Equiline, ANKY, Kyra K, Isbell Werth, Dobert, OS, Passier, HKM, Happy Valley, mfl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
2 fluer med et smæk, gratis mad og honorar  Har du god appetit? (Kbh)
Vi ønsker at undersøge, hvordan mæthed udvikles under et måltid. Det måler vi ved bl.a. at spørge til appetit og sensoriske parametre under et måltid bestående af tomatsuppe krydret med stærke krydderier. Vi søger hertil raske forsøgspersoner, mænd og kvinder, med god appetit i alderen 20-45 år. Læs mere
Desværre har de fundet nok forsøgspersoner...ja det tror jeg på.. 
Albion dressur sælges. Billeder på Præsentation. Nye og brugte ridebukser sælges. Fra 100 kr. Str. 36 - 40.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Neizse |
|
|
Ja den med maden så jeg godt på hjemmesiden og tænkte - det er lige mig, men ja det var der så andre der også syns. Det er egentlig en meget sjov hjemmeside, men de søger mest mænd, så måske jeg skulle finde mig en kæreste jeg kunne pimpe væk til forsøg og så score gevinsten... hehe De eneste forsøg jeg ikke ville bryde mig om, er dem hvor de skal sprøjte al mulig ind i dig, det er altså ikke lige mig. Til jer andra, jeg tjener 17300 om måneden efter skat, og det er inkl. det rengøring jeg laver inde på arbejde i weekenden - ja jeg er god til at forhandle løn med chefen  Men så skal de 4000 bruges til mad og andre husholdningsting, tøj, gaver, stævner og uforudsete ting - f.eks. når man lige kommer til at køre for meget i mors og fars bil, så er benzintanken pludselig tom  Jeg ved godt 4000 er mange penge, men når man lige har købt hest og skal ind i rytmen, så syns jeg der er noget der vælter budgettet hele tiden. f.eks. så kom den til skade inden jeg overhovedet havde nået at ligge noget fra til uforudsete dyrlægeregninger - det var så lige 900 kr... og det var i denne måned hvor min plan var at der skulle spares fordi julen var lige om døren og jeg ville købe nogle gaver allerede der.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tefverdgol |
Maibritj ♥Helle Faurholt♥ |
29-11-2007 15:50 |
|
Hi min veninde kender en go butik, tiger, der køber hun julegaver, det er tanken der tæller, og ind imellem kan man finde ok ting.. men ja se hvor mange penge du har, og regn ud hvor meget du vil gi de forskellige for. sådan foregår det her, især når ens hest har haft dyrelæge 3 gange i denne mdr, så det er hvis hendes julegave.
Fjordheste er også dressurheste..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|