Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At få sømmene ud af skoen?
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 14:24

Hejsa.

Nu har vi jo haft smed på Nathi (hun opførte sig iøvrigt eksemplarisk, som om hun aldrig havde bestilt andet end at få smed hele livet - sidste gang brugte vi jo tre timer på hende )

Jeg har så fået skoene med hjem, og nu skal den ene jo op at hænge på væggen. Men hvordan får jeg sømmene ud? Jeg har fået vrikket det ene søm ud - der sidder stadig fem søm tilbage. De har stået i kogende vand i aftes, nyt inden jeg gik i seng, nyt inden jeg gik i morges og nu har de så fået nyt igen - jeg siger jer, de ligner et par ubrugte sko, hvis det ikke var for sømmene :D

Jeg håber der er en klog and, der kan hjælpe mig, så værelset kan blive pyntet :)

» Sascha & Nathalie <3

ridning er ikke bare en sport

- men en livsstil
lewis saskibard & freulin nybo efterlyses!

0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 14:27

en tang og nogle muskler??? ;) Evt stå på skoen mens du tager godt fat med tangen om sømmet og så hiver til..

Held og lykke med arbejdet

MVH Trine

Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter

www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd

En knibtang
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 14:37

og så klipper du spidserne (der har siddet i hoven) af, og vupti, så skulle sømmene være lige til at tage ud...

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Mariposa og Zamangah:
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 15:09

Vi har ingen af delene :s

» Sascha & Nathalie <3

- men en livsstil

0
0
Svar på denne tråd

Prøv dette
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 19:07

Har du en hammer med to "kroge" der vender bagud? For så kan du ved at sætte din fod på skoen (som ligger på jorden) få fat i sømhovedet med hammerens to "hager" og trykke hammerens hoved (den man banker med) ned i gulvet og på den måde trække sømmene ud --du skal brige lidt kræfter! Hvis sømhovederne sidder fast i selv skoen så læg skoen på fx et betongulv med sømspidserne nedad og bank lidt på den med hammeren,så plejer sømmene at løsne sig fra sømrenden. Hvis du fx vil bruge skoene som pynt og forhindre dem i at rustne skal du vaske og tørre dem grundigt og "male" dem med noget klarlak man kan få i fx en hobbeybutik! Så forbliver de flotte og rene

MVH:

Hilsen JP -der er i lære

som beslagsmed! :-D

0
0
Svar på denne tråd

JP The Farrier:
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 20:13

Okay, tak det vil ejg prøve :)

» Sascha & Nathalie <3

- men en livsstil

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider