Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor meget snakker killinger ?
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 18:14

Sagen er den, at jeg er lidt bange for, at en missemor har flyttet sine killinger ind i min stald..

Der ligger en vingård lige ved siden af stalden. Jeg arbejder på vingården og sidst jeg var derovre, fortalte min "boss" mig om en kat. katten var gråstribet og tynd med hængemave og lignte en der lige havde født. Hun havde aldrig set katten før, men her den sidste uges tid har den været der hele tiden og gået rundt og miavet.

Igår da jeg kom hjem fra en ridetur, hvor porten til stalden havde været åben, var katten inde i stalden. Jeg tænkte bare nåhh hvor sødt og kælte den lidt. Da jeg så havde fodret og skulle hjem, var den der endnu. Jeg brugte en halv time på at få den ud, den var meget kælen, men ville bestemt ikke løftes.

Jeg fik katten ud og lukkede porten og stod og kiggede lidt på katten. Den så lidt forvirret ud og prøvede at komme ind igen, mens den miavede meget. Det endte så med at jeg lod den komme ind igen og lod porten stå lidt åben.

Har katten mon have flyttet sine killinger ind i stalden?

Jeg har prøvet at kigge efter dem, men kan ikke se dem mellem halmballerne, hvor missemor forsvinder hen.

Jeg vil jo helst ikke lukke katten ude af stalden, hvis killingerne nu er derinde, men jeg vil nu også godt låse stalden, når jeg går.

Så hvordan finder jeg ud af om der er killinger inde mellem halmballerne, jeg kan nemlig ikke høre dem miave, men hvor meget siger sådan nogle killinger egentlig ?

-Veo

Stald Nordlund www.LeoGio.dk

Tinkeren Coco

Ismulen Halla fra Hejelte

Ismulen Ljufá fra Vestergaard

Venter føl efter:

Coco & Lillevangs Gigant og

Ljufá & Spoi fra Tyvekrogen

.

*Ungeren 69 lever stadig*

0
0
Svar på denne tråd

kattekillinger
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 18:37

min mor har lige nu 3 små kattekillinger på ca 4½ uge og de er begyndt at miave meget nu, men ikke så meget da de var yndre...

Hvor længe er stalden låst af?? Misse mor hjemme ved min mor har det med at gå om aften of først komme ind igen om morgen, så hvis du en aften ikke får lukkket katten ind eller ikke er sikker på hvor den er tro jeg ikke der sker det vilde..

Det bliver noget af en opgave at finde dem i halmen, alle de år mine forældre har haft gård tro jeg kun vi har fundet 25% af kattekillingerne, inden de selv kunne gå..

Tine og Felix

et umage par

og

madammen Iggy

Stald Vodagergård

www.123hjemmesider.dk/vodagergaard

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 19:25

kattemødre er rigtig gode til at gemme sine killinger.

vi har også haft et par kuld killinger, og det var ikke den nemmeste opgave at finde dem i halmladen. Og når vi så fandt dem, så flyttede hun dem..hehe..

Små nye killinger kan godt sige lyde. De piver, men man skal lytte godt efter. Og hvis de er gemt godt nede i noget halm, så er de næsten umulige at høre.

Men det lyder på mig, som om hun har lagt killingerne i jeres lade, siden hun er så vild efter at komme derind.

Hvis du kommer til at kæle med missemor, så tjek om hendes bryster er store og om der er mælk på dem.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 19:29

problemmet er jo at stalden kun er åben når jeg er derude om aftenen. Egentlig er der jo hele tiden åbent, da hestene og gederne står i løstdrift. Men tror ikke katten kan finde ud af at komme den vej ind, da det er på den anden side af et blankeværk og den bare havner i "heste/gede-boksen" af at gå den vej ind..

Hvor lang tid vil der gå før jeg burde kunne se om der er killinger, hvornår begynder så nogle at løbe rundt?

Hvis vi nu siger de er en uge gamle nu, hvad vil der så gå, 2-3 uger før jeg ved det med sikkerhed ?

-Veo

Tinkeren Coco

Venter føl efter:

.

0
0
Svar på denne tråd

latisha
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 19:31

okay tak.. Det må jeg så lige prøve, hvis jeg ser hende i morgen..

-Veo

Tinkeren Coco

Venter føl efter:

.

0
0
Svar på denne tråd

opdatering
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 18:59

Når missemor var i stalden, da jeg kom idag, og efterlod hende også derinde.. Hun var ikke meget for at jeg mærkede på hendes mave, så det blev et meget hurtigt tjek og da jeg ikke har meget forstand på katte, ved jeg ikke om hun har store bryster..

Den har hverken halsbånd eller øremærke, af hvad jeg lige kunne se.. Chipper man dem kun nu om dage ?

Her er lige et billede af missemor, jeg lige fik taget i dag..

-Veo

Tinkeren Coco

Venter føl efter:

.

0
0
Svar på denne tråd

Missemor
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 19:15

En kat uden killinger har ingen bryster, man kan mærke. Kun brystvorter. Hvis missemor har noget, der føles som bryster, så har hun killinger.

Det er vist ret sjældent, at man chipper katte.

Der er desværre heller ikke ret mange, der øremærker dem. Måske er hun herreløs?

Kh

Maria

Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...

Mor til skønne Kathrine, født 24.08.06

0
0
Svar på denne tråd

maria..
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 20:16

Ja det tænkte jeg også, men hun er egentlig ret tam og kælen, vil bare ikke løftes ?

jeg tror lige jeg siger om jeg kan få et bedre kig på hende imorgen, irriterer mig lidt at stalden ikke er låst.

-Veo

Tinkeren Coco

Venter føl efter:

.

0
0
Svar på denne tråd

Foder?
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 20:28

Gårdkatte som omtalte kattemor, rejser fra gård til gård alt efter hvem der giver mad og har en god lade el. lignende.

Så snart der er blevet givet mad en gang til en kat man ikke kender, slipper man nok ikke så let af med den igen.

hvis du har tålmodighed så vent og se om der kommer kattekillinger vraltende en dag. Det må da være bevis nok for at der er killinger

Er du interreseret i den som gårdkat eller vil du helst bare af med den?

Fodrer du den dagligt?

Hilsen Tea-Tosse

Hvorfor bor jeg ikke på en gård?!!?

0
0
Svar på denne tråd

Tea...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 20:46

Altså jeg har intet imod den er der, den må bare lærer at gå ind den samme vej som hestene og gederne, for vil helst have stalden låst, når jeg ikke er der..

Jeg har ikke fodret den, og har heller ikke tænkt mig det, med mindre den vil være veganerkat ;)

Men vi har både mus og rotte, som jeg da håber, den tager sig af under opholdet :)

Men ja jeg må vel bare vente og se om, der kommer killinger frem eller om den fordufter af sig selv, når den opdager at den ikke får mad her ..hehe

-Veo

Tinkeren Coco

Venter føl efter:

.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider