|
|
| Hvilken hund skal vi vælge.? |
|
|
hejsa alle sammen. Kæresten og jeg vil gerne have hund. måske ikke lige nu, først skal vi lige have fundet vores eget at bo i, plus at vi venter os en lille en  Men vi er meget uenige om race, jeg vil jo gerne ha grand danois men det synes han er alt for stort. og han vil gerne ha labrador.. og det vil jeg bestemt ikke. Han har hele tiden sagt han gerne vil have en hund der ikke er for stor og heller ikke for lille hund. Hvor idag han kommer og viser mig en blanding af foxterrier og chihuahua og siger at den er da sød, sådan en ville han gerne have.. ?? Vi vil gerne have en hund som er en god familie hund, og ikke har tendens til at blive aggressiv mv. Jeg er opvokset med hunde, og det samme er han.. Hvad kunne i foreslå af racer vi kan kigge på ? 
Hilsen Christina - nu med en lille blybber i maven <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gadekryds |
|
|
I skal selvfølgelig have et gadekryds Det er det bedste! Min er bla. af schæfer og labrador, hun er verdens bedste hund, selvstændig men stadig lydig og kærlig, har haft hende med flere gange når jeg red tur på tequila, uden problemer. Nej men synes gadekryds er det bedste. racehunde fejler tit alt muligt, og de ligner sku alle sammen hinanden 
Med Tequila og Medina, og nu også med Champ <3 Delvist "frelst", men stadig med sund fornuft!!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sandra.. |
|
|
Tak for din kommentar  vi har også snakket meget om at købe en blandings. det skal ikke absolut være en ren racet, da det er ligegyldigt. så længe det kan være en god familie hund og som ikke har tendenser til at blive aggresiv eller bide børn. da den lille jo gerne skulle kunne færdes fredelig omkring uden at blive hapset  vi har også snakket om at tage ud på et internat og kigge efter en hvalp. men vi ved det ikke lige endnu.. vi skal også lige først have fundet det rette hjem og være kommet på plads. og hunden kommer nok også først når den lille er kommet til verden. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fdjksals |
|
|
Prøv at stille det lidt prakatisk op: - Hvis hunden skal være meget med i hestestalden og på pløre ture i det fri er det nemmest med en kort pels som tørrer hurtigt og ikke behøver børstes så tit.
- Skal den være så lille så evt børn (?) ikke bliver slynget gennem rummet hvis hunden tumler ind i dem?
- Hvor meget skal den være alene hjemme til hverdag?
- Når hunden fælder, skal det så være en hund med en hårfarve som ikke er alt for iøjnefaldende ifh til farven på fx gulvtæppet?
- Foderudgifter, stor hund=meget mad, lille hund= gæt selv
Så kan du evt gå ind på hundegalleri eller lign og se efter noget som kunne passe til jeres krav
Superlækkert lucerne fra 1,5 kr/kg samt wraphø 1 kr/kg i minibig sælges, meget tørt, se præsentation. Opstaldning tilbydes, postnr 8882
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg sys |
| Forfatter:  |
Charlotte »Nu mere Centibetia en |
| Dato:  |
24-11-2007 20:41 |
|
Først kig på meguld. Og ellers er jeg enig med kæresten i en labrador. Generelt holder jeg også meget af labradors, har selv en  Men det er måske meget godt at i får den lille før/samtidig med at hunden er en hvalp. Har da i hvert fald hørt om hunde som godt kan blive aggressive når de ikke længere får den opmærksomhed som de er vant til, når der kommer en lille ny...
Mvh Charlotte Horses Are Like Potato Chips You Can't Have Just One Dejlig 9-års vallak på 164 cm til salg, springer LA, nem at have med at gøre, kontakt for nærmere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| springer spaniel ( coker spaniel ) |
|
|
De er super familie hunde, hengivne, nemme og super i en stald rolige og stabile... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ruhåret foxterrier |
|
|
Hej. ja, her i huset er vi til ruhåret foxterrier, det er en dejlig glad og aktiv hund. Vi har pt 2 stk.; en ældre herre på 13 år som først blev voksen da han var blevet 10 år.. og så en ung som nu er 1½ år. Fordelen ved en ruhåret er at den ikke fælder, men ulempen er så at den skal trimmes = ret dyrt. Men selvfølgelig skal man gøre sig klart hvad man kan tilbyde hunden og udfra det vælge en race som passer til disse krav  Ville lige have sat et billed ind af de skønne, men kunne tilsyneladende ikke finde ud af det... måske kommer det senere. Held og lykke med at finde den rette hund.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan vældigt anbefale |
|
|
en dansk-svensk gårdhund, evt. med noget lidt større hund i sig. Dansk-svensk gårdhund er i hvert fald en kanon familie hund! Et par kendetegn om hunden: ca. 30-40 cm. (hun/han) Brun og sort, men overvjende hvid. Køn, intelligent og legesyg. Utrolig nem at opdrage - kan nemt "laves" sød eller opmærksom. Efter hvalpetiden bliver de gode til at at være alene hjemme - gode til at slappe af, når de ikke leger. Kan have tendens til at "ryste" i kroppen, kan være en reaktion på glæde, frygt eller kulde. Ingen betydning for helbredet. Har ingen racemæssige helbredsproblemer. Bliver mellem 12-15 år. Skal lige siges, at jeg altså ingen forbindelse har til nogen dansk-svenske gårdhunde avlere, kan bare godt lide racen. Billederne er lånt fra gipote.dk og dansk-svensk-gaardhund.dk  
DeCaprio-E: Et lille stjerneskud... Dik-diks resultater: Klubmester, Hillerød Sportsrideklub - 66,1 og 71,3% nr. 3 i TAFs 4årschampionat - 8,3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ruhåret foxterrier |
|
|
 Ja, så kom der et låne-billed og ikke et af mine egne. Men flot hund.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløjsa |
|
|
Jeg vil så også sige en labrador. En grand danois er ikke lige til småbørn. Blandt andet virker dens hale ligesom en pisk og kan slå ret hårdt. Og når den lige kommer med 120 i timen og er rigtig glad,så ved jeg af erfaring hvor ondt det kan gøre at blive ramt.
Malerier sælges og bestillinger modtages. Billig sadel til 1er pony købes. Rolig skovturshest købes.max 17år.20.000kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Verdens bedste... |
|
|
Gøffe - er her.. ½Labrador ½Rottweiler ALTID glad. Altid venlig. Nem at opdrage - nem at håndtere. Elsker børn, voksne, katte, heste, andre hunde. You name ir (Støvsugeren er han ikke tosset med... Den spiser store sorte hunde!!! ) Han er stor - men alligevel ikke voldsomt stor. Ca 40 kg. Lidt større end en Lab...  Jeg valgte hund efter temperament og kemi! Og jeg har ikke fortrudt et sekund. Jeg fik nemlig verdens bedste...  Milla
Min elskede Basse - nu den smukkeste stjerne i natten! ! Frøsanggård - knabheste med fremtid! ! Sød selskabspony udlånes - PB for nærmere info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hund... |
linea 5 |
24-11-2007 21:29 |
|
Jeg synes at i skal vente til babyen er kommet. De kræver meget tid og det gør en hvalp også, så se om i overhovedet har plads tidsmæssigt til en hund. Mange hunde ender faktisk på internat fordi familien ikke har tid til den og det er synd. Venlig hilsen Linea
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Verdens bedste hund |
|
|
Hejsa  Jeg kan kun anbefale en shetland sheepdog .  Men der er selvfølgelig en del pelspleje.. Ham vi har er en rigtig god familie hund og elsker vores børn. håber i finder de rette hund . Mvh Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for jeres forslag. |
|
|
Som skrevet tidligere. har vi også snakket meget om at vente til den lille er kommet til verden.. netop for ikke at der skal opstå jalousi. plus at vi har snakket om at måske at anskaffe 2 hunde, og bygge hundegård, men det er stadig kun overvejelser. Der går lige en del tid før jeg skal have hest igen så det bliver ikke så meget med at have den med i stalden de første par år..  Kæresten har eget firma og bestemmer selv sine arbejdstider, og nogen steder kan han have hunden med.. Hunden kommer ikke til at være alene flere timer om dagen, plus at hvis vi skal være væk i længere tid har vi min mor, som har eget opdræt og stor dejlig udendørs hundegård, men ligeså meget åbenthus indendørs for alle hundene  Der er mange der foreslår labrador. men jeg bryder mig ikke om labrador, jeg har egentlig ikke nogen grund til det, kender mange med labrador, men jeg kan bare ikke lide dem. Ved ikke om jeg måske har haft en dårlig oplevelse som barn som jeg ikke husker.. Er det en blandning kan det måske godt være  Som sagt har vi snakket meget om blandnings hunde.. Men vi er ikke så glade for rotweilere, eller blandinger af rotweilere.. Nu har jeg heller ikke tænkt mig at anskaffe mig en grand danois, når vi ikke har den fornødne plads i vores evt nye bolig. Jeg kan bare mægtig godt lide racen da jeg har haft to af slagsen tidligere, men jeg er godt klar over at den bliver for stor  og kæresten vil absolut ikke have en "hest" i huset .  Dansk svensk gårdhund har vi også snakket en del om, og de er også vældig rare, dem vi kender af denne race. men tidligere har kæresten ikke villet ned i de små hunderacer som er mindre end en shæfer. Idag har han så snakket om at han da godt kunne tænke dig en lille putte hund som ikke fyldte så meget, som han kunne tage sig en lille hyggelur på sofaen med..  Han har endda snakket om en chihuahua, eller lign.. Vi kigger også bare på nettet for sjov pt af hvad der er til salg og hvad priserne ligger på, for de forskellige racer og blandninger, for at danne os et indtryk. Og nærmere finde ud af hvad vi skal gå efter når det er vi engang skal have hund  men som sagt så kommer babyen først.. Min mor har også tilbudt os at vi kan få en hvalp af hendes mopse opdræt. De er skam vældig søde men det er ikke liiige den slags hund vi vil have og bestemt ikke min kæreste, han synes simpelhen de er så modbydelig grimme, hvor jeg synes de er meget charmerende..  Men tak for hjælpen, vi tager jeres gode råd til os 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes I |
|
|
skal vente indtil babyen er kommet og I er kommet godt igang som forældre. Der er ingen der kan sige hvordan det kommer til at gå og jeg kan love jer for at hvis I får et kolikbarn eller babyen bare generelt er urolig/krævende, så har I ikke tid og overskud til hund og det ville være synd at have anskaffet sig en. Jeg ville bestemt ikke vælge en grand danois. De er store, lever i ganske få år og især hannerne kræver en utrolig konsekvent opdragelse. Det er ikke hunde jeg vil betegne som egnede til børnefamilier med små børn medmindre de er vant til racen. Labrador er jo altid en "sikker vinder", men lad jer nu ikke narre af at de er så søde og nemme. Det er en jagthund og har brug for utroligt meget aktivering og fysisk udfoldelse og en gåtur ved siden af barnevognen 3 gange om dagen er ikke nok. Det samme gør sig gældende for langt størstedelen af alle hunderacer da de normalt er avlet til en eller anden form for aktivitet. Der er ingen herinde der kan vide hvilken type hund, der passer til jer og når I er så langt ude i ekstremerne (grand danois vs. chihuahua) med forslag til hunderacer kan jeg blive lidt i tvivl om I selv ved det. Mit bedste råd til jer ville være at vente med at få hund og når babyen er kommet og er min. ½-1 år gammel og I begge er igang med at arbejde osv, så sæt jer ned, vurder hvad I kan tilbyde hunden af træning, motion, aktivering, pelspleje osv og vælg så hund ud fra det.
Søger du en selskabspony (shetlandsvallak) til låns eller køb så kig på min præsentaion. Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Kan kun give Louise E ret, super gode råd fra hende!
sweet dreams Angel-brother
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| køb af hund |
|
|
Er enig med Luoise E i, at I nok skal overveje hvad det egentlig er, I kan tilbyde en hund og hvilken der passer ind i jeres familie. Er til gengæld ikke enig i at I skal vente til barnet er 1/2 -1 år. Min datter er 3 1/2 måned og vi har lige fået en dansk svensk gårdhunde hvalp . Jeg har desværre ikke længere hest og har behov for at have noget at tage mig til i stedet. Vi ventede med at anskaffe hunden, til jeg følte at jeg har styr på det at være mor og til overskuddet var der. Der er ingen tvivl om, at det er en dårlig ide, at få hunden sammen med baby. Den skal jo gøres renlig og opdrages og det kræver en del tid. Jeg ser det som en fordel at få hvalpen mens jeg er på barsel, da jeg kan arbejde mere koncentreret med hunden. Held og lykke...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En boxer |
Nusser12 |
25-11-2007 11:29 |
|
Hvad med en boxer. Det er en fantastisk familliehund. Altid legesyg og glad men den forstår godt et nej. Dens hale kan virke lidt volsom men man lærer hurtigt ikke at blive ramt af den. Det er en korthåret hund, så der er ingen pelspleje. Men den har så svært ved at holde varmen om vinteren når den er ude. Du kan se min basse på min profil. Knus Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SOS-GALGO |
|
|
Prøv at kigge på Galgoforeningens hjemmeside. Der er mange lækre hunde, der trænger til at nyt hjem !! Vi har selv to Galgoer og er ovenud tilfredse med dem. De er rolige af temperement og meget hengivne hunde. http://www.galgo-sos.dk Held og lykke med at finde den rigtige hund ! mvh Nynne
Stald-Amazing v. Nynne Wachs og Mikael Fabrin.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Labrador |
Louise-s |
25-11-2007 12:04 |
|
 Jeg stemmer for labrador - evt. labradorblanding (ligesom hende til venstre) - bedre temperament får man ikke 
Mvh Louise * At vove, er at miste fodfæstet et øjeblik - ikke at vove er at miste sig selv Søren Kierkegaard
* - Så er det bestilt! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| endnu engang tak for jeres råd.. |
|
|
og som skrevet tidligere venter vi også til barnet er født.. og som også tidligere skrevet, bliver det self heller ikke en grand danois. jeg kan bare godt lide denne hunderace da jeg har haft to af dem. og chihuahuaer har jeg også erfaringer med. Som jeg også siger så er det ikke nu vi skal ud og have hund. pt kigger vi bare på nettet hvad der er af racer og blandninger og hvad priserne ligger på. og det jeg ville med dette indlæg var at høre hvad jeres erfaringer med en god familie hund er  en boxer er også en dejlig hund, men har ingen personlige erfaringer med denne race.. og vi tænker skam også rigtig meget over hvad vi kan tilbyde den hund der engang kommer ind i billedet, når alt er på plads og vi har en alm hverdags ordning.. . Det husn vi muligvis kommer til at bo i er på 70 m2 Og lille have, men tilgengæld mange turmuligheder omkring i landskabet  Stald amazing : tak for linket har kigget og læst.. og det er da helt klart værd zt overveje, når tiden kommer til at vi skal have hund 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| scxvdfv |
mussei ♥cecilia♥ |
25-11-2007 14:56 |
|
det skam slet ikke fordi jeg skal lyde klog MEN MEN MEN har du tænkt over DETTE??? du ricikere dit barn vogner hver 3-4-5 time og "ødelægger" din natte søvn, et barn kræver meget tid, ligegledes gør en hund. du skal, have pakket dit barn ned klokken syv om morgen, selvom dit barn gerne ville sove længere, skal hunden ud der, jamen så skal den ud, og det tager tid og få bette i tøjet og ned i barnevognen for at gå en tur, med hunden... mit råd er, vent med at få en hund mens baby er lille, en hund kræver meget i sær en stor hund kræver meget motion, og man lukker dem ikke bare lige ud i haven de skal motionneres "staves" så jeg syntes i skal få lille bebs først, og så tag den derfra, hvis i har overskud till en hund, selv har ejg et næmt barn som ssover fra halv otte aften til halv ni morgen, men ville stadig ikke kunne overskue en hund... så tænk lidt over det.. 
hilsen ninna mor til Cecilia 31-12-06 se præs for billeder rideudstyr sælges se præs hus ønskes til leje i randers søger en hest at ride på se præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ny hund |
|
|
Hej  Jeg kan kun give Louise E ret.. Udover det, så synes at det bedste sted at starte er at læse om masser af racer (bøger, nettet) og når I har overvejet hvilke hunde der kunne være på tale, så tag ud og snak med nogle opdrætter rundt om i landet og tag gerne på udstilling, så i har mulighed for at opleve hunden i forskellige miljøer (at deltage i fx en fælles gåtur eller lign. arrangement ville også være at anbefale)  Som du nok har bemærket, så er jeg til de racerene hunde: Du ved hvad du får pga. stamtavlen!! .. Her tænkes selvfølgelig på temperament, men i særdeleshed også på evt. arvelige lidelser og sygdomme. Pøj pøj med det hele, og god fornøjelse 
Mvh Christiane  Gør livet til en fest køb en .. islandsk fårehund  Ridemakker søges i Sorø Allways look on the bright side of life - Monty Python - 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det skal da selvfølgelig være... |
Signe ♥Zairo er mit liv♥ |
25-11-2007 15:40 |
|
en Islandsk fårehund... Det er verdens bedste familiehund, og de er sådan en dejlig mellemstørelse...Og de er ikke så super hyper-aktive som f.eks. Collier er, og nogle andre hunderacer... Hunden på billedet er min egen Lukka 
bedøm ikke efter hvad hesten kan, men hvad den har potentialet til at lære:) jeg bliver desværre nød til at sælge min dejlige m-springer:S -se min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| tak igen.. |
|
|
nu spurgte jeg kun her for at høre hvad folk fra hn kunne anbefale som en god familie hund. men igen er der folk som ikke læser det jeg skriver. at hunden FØRST kommer når babyen er født og vi er sikre på at overskuddet til begge dele er der og ikke et minut før. jeg ved godt at både barn og hund kræver meget tid og som sagt er det kun overvejelser og indtil videre kigger vi kun hvad der er af forskellige racer og blandnigner og hvad priserne ligger på..! Jeg har selv meget kendskab til chihuahuaer, grand danois, shæfere og mops. da vi tidligere i min familie har haft shæfere og grand danois. min mor har haft chihuahua opdræt men er nu gået over til kun at have mopse opdræt. har selv haft to mops og japaneese blandinger hvilket var to rigtig dejlige og livsglade hunde. Vi har ikke tænkt os at gå ud og anskaffe os en hund nu når barnet ikke er født. idet vi ikke vil risikerer at der opstår jalousi mellem hund og barn. det var KUN for at høre jeres erfaringer og forslag til gode familie hunde var.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|