|
|
| Hvilken hund til vores behov? |
|
|
Kære alvidende HN'ænder... Jeg har brug jeres erfaringer og store viden: Min kæreste og jeg overvejer at anskaffe os en hund. Men jeg er meget i tvivl om hvilken hund der vil passe til vores livsstil og behov, eller nærmere hvordan passer vi til dens behov... Vores første indskydelse var en rottweiler, da vi begge altid har ønsket os en sådan. Men som tankerne skred frem, blev vi enige om at denne er alt for stor til vores "behov", da den jo fylder meget ikke bare pladsmæssigt. Så går tankerne i retning af en lidt mindre selskabshund, dog brugs"minded", da vi gerne vil træne med den. Temperamentet skal være roligt, men energisk. p.t. kigger vi lidt på spaniels (king charles cavalier eller cocker) eller mindre blandingshunde. Hvordan er aktivitetsniveauet for en sådan? Har I andre forslag til en hund der lyder til at passe til vores behov?
Louise og Fasion Humlekrogens Hestepension Horze Fyn man skal ikke forsøge at holde på noget man ikke kan holde mellem hænderne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo altså |
|
|
først skal i finde ud af HVAd det er i vil træne Brugs, lydighed eller agility Alle hunde, der får nok aktivering er rolige
Hø sælges 10 kr pr. balle Sydsjælland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved |
|
|
ikke hvilken der præcis ville passe til jeres behov, men nu har jeg selv en dejlig rottweiler på 5 mdr. Og nok skal hun aktiveres, men jeg har det sådan, at alle hunde bør være ude lige meget, ligesom med hestene f.eks. stor som lille. Og hvis i vil have en at træne med, en brugsminded, så kommer den jo i sidste ende til at kræve ligeså meget som en rottweiler. Jeg er ihvertfald rigtig gald for min pige, og er desuden opvokset med rottweilere. Det er en SKØN hun dog kan VARMT anbefale den. Men held og lykke med at finde den rette hund.
Nord, syd, øst, vest- heste godt, men pinto bedst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lydighedstræning |
|
|
Vi vil helt sikkert træne lydighed...
Louise og Fasion Humlekrogens Hestepension Horze Fyn man skal ikke forsøge at holde på noget man ikke kan holde mellem hænderne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
hej så ville jeg anbefale en Border Collie, de er vildt lærenemme og meget lydige, men kræver også aktivering, de vil gerne lave noget. Har selv et skønt eksemplar af slagsen mvh.Liselotte
sælges 1 hingsteføl fra i år 2 års hoppe efter midt vest ibi light 2 stk 2 års vallakker efter ibi light+ 3 års 4 års efter midt vest da capo www.123hjemmeside.dk/hegnsly
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Umidbart |
|
|
Vil jeg forslå cavalier king charles spaniel ( som du selv har nævnt) Den kræver ikke så meget aktivering eller pelspleje som cockeren Border collie vil jeg ikke anbefale, den er MEGET aktiv og kræver meget stimulans, desuden trives den bedst med at hyrde eller løbe agility
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| border |
|
|
Rikke: Problemet er ikke at den skal meget ud, men mere dens størrelse. En rottweiler er jo en stor og voldsom hund både i dens psyke men også i dens fysik. Og vi tror det kan blive et problem. Liselotte: Border collien passer slet ikke til vores behov, så vidt jeg ved er hyrdeinstinktet meget stort i border'en og det kan vi slet ikke tilfredsstille.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puddel |
|
|
Der er også puddel en sjov hund, der elsker at arbejder og som er aktiv i en høj alder Desværre ender den "altid" hos nogle, der tror at det er en sofa hund De findes i 4-5 størrelser Fælder ikke med skal klippes 3-4 gange om året
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234564 |
|
|
hej vores border collie har aldrig hyrdet og det kommer hun heller aldrig til da hun ikke skal give sig til at hyrde hestene. Hun kræver ikke meget, hun er trænet i agility og lydighed og er fantastisk til dette, og hun er meget rolig og kræver ikke meget. mvh.Liselotte
sælges 1 hingsteføl fra i år 2 års hoppe efter midt vest ibi light 2 stk 2 års vallakker efter ibi light+ 3 års 4 års efter midt vest da capo www.123hjemmeside.dk/hegnsly
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ojfsokjæoije |
|
|
Vi har selv en schæfer tæve på 3, og jeg er ret vild med lige præcis hyrdeinstinktet. Da det gør at den faktisk kan være utrolig lærevillig. Den er behagsyg, men kan også sagtens bare ligge og flade ud på stuegulvet. Men den skal agtiveres ellers lyder vores som en der har slugt oivdyret som hvalp.  Hvilken hvalp I skal have ved jeg ikke helt. Men en jeg selv ønsker mig, er en finsk lapp hund. Den ligner lidt en spidshund, men den er en hyrdehund. Den er ikke så stor, men dem jeg kender er utrolig lærevillig, og søde. Men hvis i ikke ønsker en med det hyrde instinkt, ville jeg måske forslå en bokser af en art. Dem kan man mig bekendt, få i forskellig størrelser. Og det er en super skøn hund. Bare den ike ligner den fra "turner og hund".. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En springer |
|
|
spaniel synes jeg er en dejlig hund og når nu vi er ved jagthundene så vil jeg også foreslå en breton, som jeg synes har alt det, du beskriver. En border collie er som du selv er inde på, nok for meget hvis man ikke er inkarneret brugsmenneske, men der findes jo også udstillingslinierne, som ikke er så krævende træningsmæssigt som de deciderede hyrde-linier (brugs-linier). Desuden kan jeg selvfølgelig også anbefale belgiske hyrdehunde. De fåes i flere varianter hvor både hårlag og temperament er forskelligt (selvom det kun burde være hårlaget ) Eller en bull terrier - så har du da lidt at arbejde med mht. lydigheden 
Bull terrierhvalpe forventes i begyndelsen af oktober. DKK stambog.
Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| anbefale |
| Forfatter:  |
Ninkamus |
| Dato:  |
25-09-2007 17:41 |
|
Jeg vil meget fraråde jer en border, de kræver så stor aktivering (ikke kun motion men træning til hjernen) eller begynder de at hyrde. Mine bedsteforældre har to af slagsen og har fortrudt det meget. Tror ikke border vil passe til jer. nu næver du selv en cavalier king charles spaniel og dem kan jeg kun snakke positivt om. Det er en rigtig dejlig harmonisk hund der ikke er så stor men som har lysten til at arbejde og er fyldt med energi når den er ude og som er dejlig rolig når den er inde! En coker spaniel eller springer spaniel kræver også mere aktivering end en cavalier king charles spaniel! Dejligt at I tænker jeg om før I køber! Hilsen hende der skal have schæfer!
Ninkamus -Som er glad for HN har lavet sine farver om på hyggen! Nu mangler vi bare at få ændret på SKrIftStøRreLSeN!(så det kan læses)
"Love is like the wind you can't see it but you can feel it"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har en springer |
|
|
Spaniel på nu fire måneder. Det er vores første hund af den race, men foreløbig er jeg kun positiv. Hun er energisk, men virker bestemt ikke overkuldret på nogen måde ( så er det i hvert fald få minutter af gangen ). Vi går til hvalpetræning og hun er utrolig lærernem. Kan sit sit, dæk og plads allerede og er meget fokuseret på mig. Selvfølgelig er der undtagelser, såsom i dag da vi gik et fremmed sted - der var jeg lige luft det første stykke tid. Nu bor vi ud til en stor mark og har hende en del løs på gåture, hvor hun - foreløbig - kommer susende hen til en, hver gang man kalder. Men det er nok bestemt ikke en hund der skal ligge alene hverken otte eller ti timer dagligt - så tror jeg de vil have rigeligt krudt i måsen. Vores er ikke meget alene hjemme og bliver aktiveret en del i løbet af dagen, så hun går tidligt i seng . Desuden syntes jeg det er en flot hund, meget let og elegant og med tilpas meget - eller lidt - pels som fuldvoksen. Men ja, en hund der er aktiv, men alligevel fornuftig - i hvert fald foreløbig . Christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bbfsbfdbfd |
|
|
JEanette O: Puddelen er desværre ikke lige mig (selvom jeg havde en dejlig en af slagsen som barn) Kalaki: Schæferen er absolut dejlig, havde også en som barn, og ville gerne have en igen. Desværre er kæresten ikke interesseret i alt for tyk- og langhåret hunderace. Louise E: Springer Spaniel har vi også kigget, og tror dens aktivitetsniveau passer meget godt til det vi vil bruge den til. Hyrdehunde har jeg desværre personligt dårlige erfaringer med, og de er som regel også meget langhårede. Christine: Det lyder da skønt med jeres lille tøs... Hvor meget går i med hende? Det er vores plan at gå med hunden om morgenen inden vi kører på arbejde, derefter er vi lidt usikre på om vi skal bygge en hundegård med hus, læ og hvad ellers er nødvendigt (vi har pladsen til det eller vi kan lade den være alene i fx køkken og gang. Lige nu har vi kig på en kleiner munsterlænder med et snert af labrador...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Louise |
|
|
Foreløbig går vi ikke særlig langt med vores Springer Spaniel pga. hendes alder. Omkring middag plejer jeg at gå en ca. 20-25 minutter med hende, hvoraf hun løber løs ca. halvdelen af tiden. Det er faktisk den eneste tur hun får de fleste dage. Som sagt er hun bombet tidligt på aftenen - så en aftentur bliver det sjældnent til. Hun får desuden mad tre gange om dagen i sådan en aktivitetsbold. Hun er med ca. en gang om ugen hos svigermekanikken og leger med deres hund og som sagt til hundetræning en gang om ugen også. Indimellem er hun så med i bilen om eftermiddagen for at hente børn - hun er ikke altid med ude af bilen, men sidder fint og kigger. Så lige nu har vi en fin rytme, det kan næsten ikke være gåturen der trætter, men nok de mange lege og indtryk der mætter hende. Hun virker i hvertfald som en veltilpas hvalp . Hun er som sagt ikke så meget alene hjemme, fem timer er det højeste hun har prøvet indtil nu. Men når vi kommer hjem ligner hun en der har snorksovet - og sover desuden selv i bryggers om natten - uden noget piveri overhovedet. Så ja - jeg tør godt anbefale racen! (der er et billede af hende som ni ugers på min præsentation). Held og lykke med jeres søgen! Christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en boxer |
Nusser12 |
26-09-2007 11:59 |
|
I skal da have en boxer. Det er en fantastisk dejlig hund. Den elsker at arbejde. Men kan sagtens slappe af. Den er meget lalleglad og man siger at den opfører sig som en hvalp indtil den dag den dør. Det gør den også med hensyn til at lege. Ulempen ved dem er at de savler og de prutter rigtig meget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
Raggie |
26-09-2007 12:24 |
|
Man kan altså ikke anbefale en hunderace bare fordi man selv har en på kun 4 mdr som første af slagsen...  Springeren er en af de langsomst udviklede racer - hanhunde kan være helt op til 4 år før de er færdigudviklede. Det er "bløde" hunde som kræver aktivering og brug af positive metoder ved indlæring, og som mange jagthunde er en tur i snoren ikke nok, da de kræver en ordentlig løbetur uden snor hver dag. Ører samt poter skal klippes regelmæssigt, da de ellers filtrer og ørene hos en Springer er tæt på hovedet hvilket gir grobund for bakterier. De fleste springer spaniels har en umådelig stor energi og en "god" næse. De følger derfor gerne spor - både efter vildt eller fodfært. Det er og bliver en jagthund. Navnet "Springer" kommer fra det engelske ord "to spring" - at rejse fugle, så fuglen kan skydes, hvorefter hunden apporterer og afleverer fuglen til jægeren
En kat skal holdes på egen matrikel Neutralisering af udekatte - en selvfølge!! Silkehøns kyllinger Chabo kyllinger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift. |
|
|
hvad med en blanding . Alle de gange min familie har haft hund, har vi været nede hos dyreinternatet, og fortalt dem at vi gerne vil se på en hund, og også lige fortalt dem hvad vi er for nogle mennesker og hvad vi gerne vil bruge hunden til. det er altid endt godt, og vi har bare fået de dejligste hunde derfra . Undtagen sidste gang, da jeg var 9, og vi endte med to amstaff hanhvalpe og en blanding af rednose pittbull/amstaff, som var kommet i pleje hos deres mor. Men har aldrig haft bedre hunde end de tre, de var fjollede og rigtig skønne . Men det var bare et lille foreslag at i kunne tage på dyreinternattet, og prøve at finde en der
Kærlighed er først ægte når den er ubetinget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spaniel |
|
|
Jeg tror godt I kan finde en spaniel, der dækker jeres behov. Men jeg tvivler på at det er en Springer spaniel og muligvis heller ikke en cocker, med mindre I ejer en stor portion af humoristisk sans  Springer spanielen er nok den af spaniel racerne, som er mest jagt! Det skal I være obs på og gøre op med jer selv om I kan dække det behov... (Det samme kan siges om Kleiner Münsterlanderen for den sags skyld) Cockeren er en dejlig hund. Jeg er selv ejer af en fantastisk han. Men det kræver altså humoristisk sans at træne lydighed med sådan en bandit. Min har da bestået sin LP1 prøve i først hug, gør sig som udmærket agility hund og excelent Rally hund - men så sandelig kun mår det passer herren. Han (og andre cockere) har en fantastisk evne til at lukke ørene af. De hører dig udmærket, men de hører ikke efter. Jeg har aldrig oplevet at min hund har været direkte ulydig, men måske mindre lydhør. Han rejser sig gerne fra en fælledæk, hvis der lugter dejligt af vildt  Endelig skal I kigge nøje på pelspleje - der er en del i en cocker. Måske en Field Spaniel var en ide? (og her tænker jeg på racen Field Spaniel - IKKE Field Trial spaniels!). God hundejagt  /Louise
(4000/4130) Humbaur Rapid udlejes - lys og rummelig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| welsh corgi Cardigan |
Ivory26 ♣Stutteri-Birkedalϖ |
26-09-2007 14:46 |
|
Hvad med en welsh corgi cardigan? de er mellem store, kloge og lydige. Samtidig med de er ufatterlig smukke hunde. Der findes desuden ikke mange af dem i Danmark. Her er et link, som beskriver Welsh Corgiens historie: www.asimba.dk/corgi-historie.html Mine forældre har 3 af slagsen og de er skønne hunde. De er godt nok i gamle dage blevet brugt som kvæg drivere, men af alle dem jeg kender, så har de ikke et behov for at drive. De er sofa elskende hunde og et skønt familie medlem. De er glad for, at komme ud, men de er ikke hyperaktive. De kræver ikke den store pelspleje- er ikke specielt langhårede eller fældende. Welsh Corgi Cardigan findes i alle farver. De er dygtige i lydighed og agillity. De er meget nervefaste. Også en god børnehund. Welsh Corgi cardigan   Dette er en welsh corgi pembrok- samme hunde race, dog avlet uden hale, stumphale eller med langhale. Vil dog til en hver en tid vælge en Welsh corgi cardigan i forhold til en pembrok. Der er sindet lidt mere iltert hos Pembroken.
HEL HAVRE SÆLGES I SÆKKE ELLER I TØNDER SE PRISER PÅ PRÆSENTATIONEN
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
christina ♥snubbi 3♥ |
26-09-2007 17:25 |
|
ville selvfølig anbefale en labrador, efter som jeg selv har 2.. de er meget rolige og rare og vil gerne lære.. ellers en dansk/svensk gårdhund..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
ivery26* stutteri- birkedal. Gud nej hvor er de dog bedårende har altid ønske mig en welsh corgie. de er søde 
Kærlighed er først ægte når den er ubetinget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da wow. |
|
|
West Hightland Terrier måske ? De er bare FOR nuttede - min veninde har en   En Cocker Spaniel er bare nuttede og søde:  En Springer Spaniel er også utrolig dejlige - og jeg elsker Border Collier, men disse to netop - anskaffer jeg mig ikke medmindre jeg bor på en farm, jager, laver agility eller noget meget aktivt med dem Så dem vil jeg ikke anbefale dig. Helt enig med Louise om Springeren - har selv ejet en. VERDEN dejligste hund som min far jagtede med - og det var han bare født til 
Det Er Så Svært At Skilles Ad, Så Svært At Gå Sin Vej. Men Alle Mine Tanker, Vil Altid Følge Dig :'(-<3' Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Først find en bog |
TSB |
26-09-2007 21:37 |
|
Først bør I finde jer en bog om hunderacer, fx et leksikon fra lademann eller ligende. Jeg har en (godt nok på loftet nu) og der er en kort men præsis beskrivelse af de mest gængese racer. . Men ellers kan jeg kort sige at I skal finde en hund til jeres foremål, får I den forkerte type er det synd for jer og hunden. Her er en kort oversigt over nogle typer. - En hyrde hund kan være et problem hvis I har børn. Den ønsker at der er samling på flokken, og kan give en lidt forvirret hund hvis fx børn render i hver sin retning.
- En muskel hund kan give problemer i selskab med andre hunde, hvilket betyder at ønsker man en til tider løsgående hund, så er det ikke racen at anskaffe sig.
- En jagt hund har igen et talent som den ønsker at opfylde naturligt. Dog er der nogle jagt hunde som også er glimrende familie hunde, fx golden retriveren og labradoren.
- En slæde hund har også et stort behov for at komme ud og give den gas. Det behøver dog ikke være efter en slæde, cykel og rulleskøjter kan snildt bruges. Skal dog bare være obs på at det går frisk fremad.
- Terrier har det meget med at gø, generalt gøer mange mindre hunde fra naturens hånd. Så det kræver lidt arbejde med fravænning af et sådan problem.
Det er ikke altid at bare fordi en hund er fysisk stor at den så kræver meget motion. Fx så er Grand Danois en stor hund men har ikke det samme behov for aktivering som mange mindre hunde har. Og en hund som Labradoren har det med at tilpasse sig miljøet. . Der ud over skal I tænke på hvor stærk en hund I får. Køber I fx førehunden i flokken så skal I godt nok have styr på jeres signaler og bestemthed over for hunden. Og ligeledes hvis I køber den nederste rangerende i flokken så skal den måske hjælpes godt på vej til nye udfordringer. . Og sidste råd jeg vil komme med er at i skal gøre op med jer selv om I ønsker en hvalp eller om I hellere vil have en moden hund fra fx et internat. Jeg har haft hvalp (8 ialt inkl de 7 min tæve har haft) Jeg har haft hvalp for sidste gang, næste gang bliver det en internat hund. Mine forældre hentede en på 2½ år på et internat. Den havde da sine specielle sider, men den lærte da også lidt om hvordan mine forældre ønskede det. At den ikke lærte mere havde lidt med racen at gøre. (husker ikke navnet men hundefrisøren sagde at racen var meget egenrådig). Min bror hentede også en på et internat, men det gik galt. Den var kun 6 mdr, men var blevet sparket som hvalp af manden i huset. Så da den fandt ud af hvor gode mennesker den var kommet til, ville den beskytte dem for alt i verdenen. Så den mere eller mindre jog folk ud af huset. Så da de skulle have børn besluttede de at de ikke ville vove noget, da de ikke 100% stolede på den. . Nå men god jagt på den rigtige hund. Det er med vilje at jeg som sådan ikke har foreslået nogen speciel hund. For den jeg kan lide er ikke nødvendigvis den I ønsker.
Med venlig hilsen Lena PART SØGES I 8464 OMRÅDET se min præsentation www.minimule.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjenne--- |
Ivory26 ♣Stutteri-Birkedalϖ |
27-09-2007 01:23 |
|
Sjenne: ja er de ikke ? de er bedårende. Jeg rejser til sverige i okt. og køber min første selv ejede welsh corgi cardigan.
HEL HAVRE SÆLGES I SÆKKE ELLER I TØNDER SE PRISER PÅ PRÆSENTATIONEN
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Lucelille |
|
|
Synes også terrier lyder som en god ide.-Cairn Terrier f.eks. De er små,aktive,venlige og frem for alt "handy". Man kan have dem med allevegne ( også i sofaen ). Og så laver de ikke så store høm``er! Pøj,pøj. Connie.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mbfepnbpodg |
|
|
Sandra: En terrier er fuldstændig udelukket. Jeg har haft en fox terrier, og min veninde har 2 cairn terriere, aldrig har jeg oplevet mage til ulærelystent og egenrådigt dyr, som derudover gøede af alt og alle og altid stikker af. TSB: Tusind tak for dine råd, de er absolut taget til efterretning.. Vi har efterhånden forelsket os godt og grundigt i en lille Kleiner Münsterlænder-blanding, som jeg tror bliver vores lille engel..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Valget er truffet |
|
|
Så er valget truffet! Vi pakkede ungerne i bilen i går og drog til Århus for at se på en lille skøn hundehvalp. Og vi er helt forelskede i ham begge to, og alle 3 børn... Han er sort med lidt hvidt på brystet, på hagen og på den ene pote. Mor er ½ golden retriever ½ kleiner münsterlænder, og far hel kleiner münsterlænder. Hverken moren eller faren er så stor som vi troede, så det lader til vi får en hund lige i den størrelse vi ønskede os. Han er bestilt og vi kan hente ham i uge 43!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så skal der |
Illum |
08-10-2007 10:58 |
|
Illum . Jeg undskylder IKKE for stavefejl, manglende tegn eller tegnsætning. Deal with it !!! . Hemmelig medlem af de frelstes klub..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gregrg |
|
|
Nemlig... Og jeg glæder mig så meget! Det er altså bare meget mere motiverende at gå/løbe en tur med en kammerat ved siden af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rigtig godt valg. |
Irisse |
08-10-2007 11:53 |
|
I får en vidunderlig hund, jeg har haft 2 kleine Münsterlændere, og det er simpelhen den dejligste hund der findes, lærenem, god familiehund, fælder ikke særlig meget. Kort sagt en dejlig hund, nu har jeg labrador, og det er også en dejlig hund. Hun er oplært af en kleine münsterlænder, idet vores tæve var falsk drægtig, og adopterede vores nuværende hund, da hun var 18 dage, og hendes mor ikke ville have hende. Dejlig oplevelse. Vores hunde bliver brugt til jagt, men er stadig en fantastisk familiehund samtidig, som elsker at ligge på skødet af mig, når bare ikke manden skal på jagt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke... |
|
|
Allerførst tillykke med jeres hund - nu håber jeg så den bliver alt det I håber på. Det bliver jo ikke det første lange stykke tid I kommer ud og gå/løbe lange ture med den, men når den en dag er vokset nok, så er det da dejligt. Jeg må indrømme at jeg synes I er modige at vælge en Kleiner Münsterländer med 3 børn og sikkert nok at se til. Som Illum skriver, så kan I vist godt begynde og øve jer på meningsfuldt aktivering (= ikke kasten bold i flere timer). Et kursus i spor ville nok passe godt til jeres nye (jagt!)hund. /Louise
(4000/4130) Humbaur Rapid udlejes - lys og rummelig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxx |
|
|
Louise: Tusind tak! Vi glæder os begge til at starte med hundetræning med det lille kræ. Så vi alle 3( kæresten, jeg og lille hvaps) kan lære lidt om den verden vvi sammen bevæger os ind i nu. Børnene er desværre skilsmissebørn og er kun hos os hver 2. weekend og løseligt i ugens løb. Derfor savner vi også lidt gang i den i hverdagene. Moren har aldrig været brugt til jagt, men er derimod en venlig og rolig familiehund, absolut noget vi lagde stor vægt på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|