Her 
www.heste-nettet.dk/forum/1/1136179/ 976157/
Mit eget gode råd (som jeg ikke kan huske om er i den lange tråd) er at købe stort ind sidst på måneden.
På det tidspunkt har butikkerne ofte tilbud på storkøb, og man får ofte virkelig meget for pengene. I begyndelsen af måneden (hvor mange føler sig "rige" og ikke tænker over hvad de bruger) synes jeg ikke at der er så meget tilbud på tingene.
Køb stort ind - hold øje med tilbudsaviserne (uden at lade dig friste ALT for meget af spotvarerne).
Der er INGEN grund til at betale fuld pris for ting som jævnligt kommer på tilbud og som ikke er fordærvelige.
Når du kun har 2-3 ugers forbrug af shampoo (deodorant, tandpasta, vaskepulver, toiletpapir osv) tilbage i skabet så begynder du at holde øje. Du SKAL ikke købe nu eller nødvendigvis i denne uge - men det VIL komme på tilbud enten nu eller inden for et par uger - og så slår du til og køber ind til det næste lange stykke tid!
Men pointen er at du skal sørge for ALTID at have råd til at købe på tilbud. Find ud af havd du har til en måneds forbrug og køb for lidt mindre.
Planlægning frem for alt!