Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sparetricks...?
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 20:46

Hejsa...

Tja.. som overskriften lyder kunne jeg godt tænke mig at høre om nogle havde nogle smarte sparetricks...

Får ikk så mange penge når jeg nu er sygemeldt, og jeg skal være det i lang tid, så ville gerne høre hvor man evt. kunne spare lidt..

evt. omkring mad, hest osv...??

***Melanie***

&

*** Midnight Summer Madness ***

7/5 2007

www.123hjemmeside.dk/Maddy

0
0
Svar på denne tråd

Lav en ugentlig ..
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 22:21

Lav en madplan en gang i ugen, hvor de samme ingredienser går igen så der ikke er noget der går til spilde..

Eksempelvis hvis du skal bruge 1 stk porre i en ret men kun kan købe et bundt med tre, så planlæg en anden ret hvor du kan få brugt resten.

Jeg bruger ikke særlig mange penge på mad efter at jeg er begyndt, at planlægge og købe mad ind til en uge ad gangen.

ÈN GANG HESTEPIGE - ALTID HESTEPIGE

endelig tilbage i den rigtige verden igen ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Der er mange gode råd...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 22:54

Her :-)

www.heste-nettet.dk/forum/1/1136179/ 976157/

Mit eget gode råd (som jeg ikke kan huske om er i den lange tråd) er at købe stort ind sidst på måneden.

På det tidspunkt har butikkerne ofte tilbud på storkøb, og man får ofte virkelig meget for pengene. I begyndelsen af måneden (hvor mange føler sig "rige" og ikke tænker over hvad de bruger) synes jeg ikke at der er så meget tilbud på tingene.

Køb stort ind - hold øje med tilbudsaviserne (uden at lade dig friste ALT for meget af spotvarerne).

Der er INGEN grund til at betale fuld pris for ting som jævnligt kommer på tilbud og som ikke er fordærvelige.

Når du kun har 2-3 ugers forbrug af shampoo (deodorant, tandpasta, vaskepulver, toiletpapir osv) tilbage i skabet så begynder du at holde øje. Du SKAL ikke købe nu eller nødvendigvis i denne uge - men det VIL komme på tilbud enten nu eller inden for et par uger - og så slår du til og køber ind til det næste lange stykke tid!

Men pointen er at du skal sørge for ALTID at have råd til at købe på tilbud. Find ud af havd du har til en måneds forbrug og køb for lidt mindre.

Planlægning frem for alt!

£isbeth & Baloo
*

Sælges - Griffin Distancesadel m. e. bred bom - 17,5 "

0
0
Svar på denne tråd

sjovt du
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 22:54

skriver det for det har jeg faktisk lige lavet:)

Men tak for rådet alligevel:)

***Melanie***

&

7/5 2007

0
0
Svar på denne tråd

Vi postede
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 22:59

det åbenbart næsten samtidig, men tak for svar..

Har besluttet nu at hver weekend, når der kommer nye reklamer ind af døren, tager jeg en seddel og laver en madplan for en uge...!!

Så køber jeg det ind, der er på tilbud som jeg synes lyder godt. Og så fx bruger grøntsager (kartofler, tomat, agurk osv) til pålæg. Det er billigere og sundere. Og i stedet for dyre morgenmadsprodukter så spise havregryn med nødder og kerner... Det er også sundt og relativt billigt...

Og som du siger er det billigere at købe stort ind.. Købte fx 3500 gram kyllingefilet for 150 kr og delte med min mor for et stykke tid siden...

***Melanie***

&

7/5 2007

0
0
Svar på denne tråd

Sparetips
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 08:36

Udover hvad der er skrevet i linket tidligere i tråden har jeg følgende sparetips:

• Få lavet foderplan til hesten og bland selv foderet fra bunden. Så kan man faktisk fodre en stor hest korrekt for ca 200kr pr mdr. (excl grovfoder)
  • Køb grovfoder i store baller (minibig). Med lidt hjælp kan de godt vippes af en trailer og skuppes på plads
  • Universalrengøring på sprayflaske kan snildt laves selv: 1/3 alm rengøringsmiddel (den blillige selvfølgelig) og 2/3 vand. Så er det næsten gratis.
  • Undlad skyllemiddel i vasketøjet. Det er ikke nødvendigt.
  • Køb 1/2 gris eller 1/4 ko af gangen
  • Hamstre når der er tilbud
  • Tag gladeligt imod andres aflagte tøj...det kan altid bruges til at male i eller andet arbejde hvor man bliver beskidt.
  • Køb genopladelig batterier
  • Ønsk dig praktiske ting i jule- og fødselsdagsgave, eks gavekort til dyrlægen, foder, reservedele til bilen eller gavekort til Bilka
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider