Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Arbejdsskade. Måske fyring?
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 13:10

For snar 4 mdr. kom jeg til skade på mit arbejde. Det er meldt som arbejdsskade. Jeg er stadig sygemeldt.

Jeg var til undersøgelse den anden dag og det ser desværre ikke lige ud til at jeg kommer på arbejde i den nærmeste fremtid.

Så i dag ringede jeg til min fagforening for at få lidt råd og vejledning, jeg blev faktisk ret skuffet over deres behandling. Jeg spurgte ind til hvordan jeg var stillet hvis jeg pludselig bliver fyret osv. Jeg fortalte også at jeg får fuldløn under sygdom og så sagde han at det gør jeg kun en begrænset periode, da jeg spurgte ind til hvor lang tid den periode vare, kunne han ikke svare på det, men jeg kunne ringe igen efter 30/11 så var der en der kunne svare mig på det...

Jeg prøvede jo så at sige, at jeg nok kommer lidt i økonomiske problemer, hvis jeg pludselig skal på sygedagpenge. Han sagde så at det jo var det samme hvis jeg blev fyret uden jeg havde en arbejdsskade.

Nej det er så ikke helt det samme, hvis jeg blev fyret uden jeg var skadet, har jeg jo mulighed for at finde mig et andet arbejde, hvis jeg bliver fyret nu, har jeg jo ingen anden mulighed end at være sygemeldt.

Jeg er faktisk lidt bekymret lige nu, jeg kan jo egentlig god forstå hvis jeg bliver fyret og jeg forstår udemærket også at mit arbejde ikke kan blive ved med at betale fuldløn, men hvad F... gør jeg hvis jeg pludselig bliver fyret?

Erfaringer, gode råd og trøstende ord modtages meget gerne.

Louise.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror..
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 13:14

helt uden at være 100% sikker at de ikke må fyre dig under sygdom..

Ellers kan jeg sagtens se dit problem.. God bedring..

HESTEKLIPNING TILBYDES I JYLLAND se præsentation for mere info..

0
0
Svar på denne tråd

Hej min ven...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 14:09

...som vi snakkede om i går, så er det en rigtig lo*** situation du står i...

Det var da en meget dårlig behandling du fik ved henvendelsen til fagforeningen...Det er ikke lige det man har brug oveni bekymringerne...

Du må se at få undersøgt om du kan blive revalideret...

Knus og tanker

Trine

:-) En rigtig hest....er en BELGIER :-)
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 14:09

jo må de ikke fyre en når man har været sygemeldt 120 dage på et år?

Jeg har hørt om en kræftsyg der blev fyret fra arbejde en uge inden hun døde, og det er ikke mange dage siden. Hun havde været syg max antal dage..

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Det var da en besynderlig
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 14:32

fagforening.

Mht. 120 dages reglen, så er den droppet for alle, som er ansat med vilkår iht. funktionærloven - også selv om de 120 dage oprindeligt har stået i din ansættelseskontrakt.

De bedste hilsner,
Lotte K. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Jo, det må de
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 14:45

gerne... Afhængig af overenskomsten... det er misforstået af både arbejdsgivere og ansatte, at man tror man ikke kan fyre/fyres under sygdom...

kan ikke huske om det er 9 eller 12 uger din arbejdsgiver skal betale din sygeløn, for herefter at overlade det til kommunen... Sådan er det... Min mand har lige været hele møllen igennem pga. en diskos, der var udløst af arbejdet...

Zamangah

Flere heste til salg eller udlån, se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 14:57

de må ikk fyre dig grundet sygdom- de må og kan først fyre dig når du igen er raskmeldt- det var i hvert fald beskeden til mig da jeg blev fyret efter sygdom, og først efter min raskmelding fra arbejdsgiveren selv. Men jeg mener bestemt godt at de må fyre en EFTER 120 dages sygdom- men først når man igen er rask meldt.

Det var i hvert fald hva arbejdsgiveren sagde til mig.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 15:42

Står lidt i samme situation. Har været sygemeldt siden juli pga slidt ryg, er fortsat sygemeldt, og nu fyret d. 1/11 pga "de driftsforstyrrelser mit fravær giver" - og det kan de sagtens. Jeg har heldigvis 5 måneders opsigelse, men så er det på sygedagpenge derfra og der er ingen hjælp at hente fra min fagforening heller. Min "skade" er meldt som arbejdsskade også. Eneste "fordel" ved det er anmeldt som en arbejdsskade er at den periode man er berettiget til sygedagpenge forlænges i forhold til sagsbehandlingstiden i arbejdsskadesstyrelsen - og så selvfølgelig muligheden for at ens skade bliver anerkendt og udløser en erstatning. Jeg har allerede været til samtale på min kommune og bliver nu tilbudt erhversafklaring med henblik på revalidering. Så tag fat i din kommune, de kan sagtens begynde deres indsats inden du evt. bliver fyret.

Held og lykke - og god bedring.

DE GULE ER BEDST - TIL HVERDAG OG FEST

LÆKKER BATES ISABELL WERTH 17" SÆLGES 10.000,-

LÆKKER KIEFFER LECH PROFI 17" SÆLGES 6.000,-

0
0
Svar på denne tråd

Fyret under sygemelding
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 17:40

Jeg er her i sommer blevet fyret efter fem måneders sygemelding, og det stillede hverken min fagforening eller kommunen spørgsmålstegn ved. Fyringen blev begrundet med, at der ikke var udsigt til at jeg kunne vende tilbage til min stilling.

I hele sygemeldingsperioden og under min opsigelsesperiode har jeg modtaget fuld løn fra min arbejdsgiver, som så har fået refusion fra kommunen. Dette kan lade sig gøre i 52 uger, som er varighedsbegrænsningen for sygedagpenge.

Jeg var ansat som funktionær, og så skal virksomheden betale fuld løn lige så lang tid, som du er ansat. Hvis man derimod er timelønnet, går man efter en periode over på sygeløn. Hvis det er tilfældet, så prøv at kontakte jeres tillidsrepræsentant, som bør kende overenskomsten.

Mvh

Mette, Macon & Luna

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

Desværre kan man fyres
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 03:38

Grundet sygdom. Min bror mistede sit job, som han ellers var meget glad for efter en grim MC-ulykke, hvor det tog ham det meste af et år at blive mobil igen. (Han har dog fundet noget andet.)

Jeg synes, du skal kontakte din fagforening igen, og evt aftale et møde, hvor du medbringer din ansættelseskontrakt. Somme tider er kommunikation via telefon ikke det bedste.

God bedring! Og held med arbejdsskadesagen. (Y) (Y) (Y)

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg
0
0
Svar på denne tråd

Stute og Louise-Chess
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 12:21

Stute:

Det er ikke korrekt at de ikke må fyre en under sygdom. Det må de godt såfremt begrundelsen går på at ens arbejdsopgaver er blevet outsourcet og ikke på at det er fordi man er sygemeldt.

Louise:

Er pt. selv endt i den situation da jeg blev fyret med begrundelsen at min arbejdsopgaver var blevet outsourcet efter blot 2½ måneders sygemelding pga. arbejdsrelateret stress (som jeg ifølge min psykolog formodentligt først kan blive raskmeldt for omkring februar/marts i det nye år baseret på at jeg stadig ikke har en hukommelse der fungerer og stadig har svært ved at overskue selv simple ting samt tempoet de fremskridt jeg pt. gør på nuværende tidspunkt kommer i)...

Det er virkelig frygtelig frustrerende at være i den situation at man bare får et nyt slag i ansigtet når men i forvejen ligger ned, og at man pludselig skal til at tage stilling til hvordan økonomi m.v. skal hænge sammen også fordi man ikke bare kan gå ud og finde sig et nyt job mens man er sygemeldt. I mit tilfælde vil jeg formodentlig ifølge min psykolog også i første omgang kun kunne overskue et deltids job - dvs. økonomien også efterfølgende skal passes ind efter det.

Men ja jeg har bare måttet erkende at sådan er verden skruet sammen og så må jeg tage en dag af gangen har heldigvis min familie og kæresten der har været uvurderlige i opgaven med at få min dagligdag til at hænge nogenlunde sammen igen.

Pøj pøj jeg håber du snart kommer på benene igen.

Pia

Dækken sælges eller byttes.
Se min præsentation.
...................

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 12:45

Hej.

Jeg havde også lige fået nyt job. Startede søndag og var igen på arbejde mandag. Blev så syg tirsdag, og sygemeldt (lægen ville skrive lægeerklæring hvis de bad om det) også er jeg stadig syg idag søndag.

Jeg har snakket med fagforeningen, og fik dem til at ringe til mit job, da de ringede dagligt og pressede mig med at de andre havde for mange timer, var stresset mm. Det blev for meget for mig. Havde lagt kortene på bordet og sagt lægen ved ikke hvad jeg fejler, får pt pencilin og smertestillende og har fået taget blodprøver for 15 forskellige ting. Så Hvad mere kan jeg gøre. Vil ikke tage på job så længe jeg er svimmel da det er stående arbejde...

Jeg fik en fyre seddel lørdag... Men tror ikke det er lovlig fyring. Så det får fagforeningen. Jeg kan jo bevise jeg er/var syg. Men fagforeningen får sagen.

MVH Henriette, nu uden job...

Maine coon/ norsk skovkat killinger sælges,

Sælges mår de er 12uger, de er født 9/10.

2 Hanner. Er langhåret!

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak.
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 19:28

Mange tak for alle jeres svar, jeg har fået lidt mere ro i sjælen nu. Jeg er funktionær.

Jeg tror nu heller ikke min chef gerne vil fyre mig, men han er selvfølgelig presset, da de mangler en medarbejder, hvilket gør at de kun når det mest vigtige.

Jeg er også ansat som fodermester, med det overordnede ansvar for stalden, men det må han jo så selv klare når jeg er væk. Han har hele vejen igennem været rigtig flink og har ringet ca. en gang om ugen, bare for at høre hvordan det går med mig.

Det er også gennem hans forsikringsselskab at jeg er blevet sendt til special læge på et privat hospital. Jeg skal til tjek igen på onsdag, hvor jeg forhåbentlig får svar på hvad fremtiden bringer.

Igen mange tak for alle jeres svar og erfaringer.

Louise.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider