|
|
| 2000 mink lukket ud |
|
|
er jeg den eneste, der bliver harm over folks dumhed.. nyhederne.tv2.dk/article.php/id- 9054427.html?rss det kan da godt være, at man synes at det er synd at holde mink på den måde, men for f*nden da,tænk lige på deres skæbne nu.. mange bliver kørt over eller kommer til skade på anden vis, for ikke at tale om, hvilken skade de kan gøre... det er ikke engang 14 dage siden, at kaninerne i min datters børnehave blev dræbt af mink, fordi en eller anden også synes, det var synd for de mink, der boede på farmen i nærheden... desværre var det børnene, der opdagede det... måtte altså bare lige ud med lidt galde
Knus Nanna som sørger over tabet af Brian Dyret Udstyr sælges bl.a. hubertus flexline,underlag,dækken,halerem m.m Mine dejlige drenge Brian R.I.P 19/10 2007 Sejr R.I.P 4/1 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Idioterne |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
22-10-2007 12:02 |
|
Glemmer nok at nu kan de så blive kørt ned af biler og de kan dø af sult. Men de gør det i FRIHED !!! Ja minkene Herre du milde der mangler hjerne, på nogle af de individer der kan kalde sig menneske...
Illum Jeg undskylder IKKE for stavefejl . manglende tegn eller tegnsætning. Deal with it! Vigtig info. på min præsentation..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nyhederne |
|
|
Jeg så det godt lige i nyhederne, stakkels mink, både dem som blev lukket ud og dem der ikke gjorde mvh sandra
Med verdens dejligste pony: Stormarkgårds Tequila <3 Og verdens dejligste hest: Midnights Medina <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kørte forbi (og over dem) |
|
|
i morges. Forfærdeligt. Heldigvis havde jeg hørt det i radioen og påkørte ingen levende men vejen var oversået med døde mink og så også et par levende i vejkanten. De folk der gør det burde hænges op i tæerne...iøvrigt ved siden af dem der holder pelsdyr. Pels er ikke et nødvendigt materiale for os mennesker. Men at lukke dyrene ud er akut dyrplageri ! Mvh Tina
Quality doesn't cost - it pays !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
charkant |
22-10-2007 12:53 |
|
Hej. Hørt godt at nogen havde lukket minkene ud... F*nden tage dem der har gjort det. De lider en langsom død, de kan ikke finde føde, samt bliver kørt ned, ødelægger naturen og bonden mister mange mange penge. Jeg har været på besøg på en mink farm da jeg var under uddannelse til landmand og jeg synes de har det godt. Et godt liv indtil de kan pelses... MVH Henriette
Dressursadel: Tophorse St. Martin Sælges 17" bred bom. M/udstyr: 3800kr U/udstyr: 3500kr Kombi sadel: Maxam Fish NY sælges 17,5" bred bom. 1900kr .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mink... |
|
|
Løsslupne mink er nogle steder et stort problem i naturen. Minken er et rovdyr og mange kan godt klare sig i naturen, men spiser jo altså bl.a. fugleunger, hvilket nogle steder har skabt stor nedgang i vildtbestandene. Mink betragtes i naturen som regel som skadedyr og hører jo heller ikke til i den danske natur. Ja, det er virkelig synd til minkene at byde dem et liv i små bure for at kunne flå pelsen af dem, men at lukke dem ud er ikke løsningen og skader derimod naturen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
ni har jeg ikk læst artiklen - men som det plejer at være er det de såkaldte dyreforkæmpere der laver dette fuldstændige tåbelige optrin år efter år. De tænker bare ikk på hva der sker når man lukker mink fri. De tager fuglene, kattene og andre små dyr for at overleve- og til sidst dør de af sult da de ikk kan leve vinteren over fordi de er vant til at få deres føde. det er lige så meget dyreplageri som det er at ha em i burene at lukke dem ud i det fri.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klare sig fint |
|
|
Det er mit indtryk at minkene klarer sig FINT i naturen - undtagen naturligvis dem, som bliver kørt over. Jeg bor i et rigtigt minkavler område, og der er MASSER af undslubne mink - som vel og mærket ikke er lukket ud, men flygtet fra minkfarmene. De er en PEST - og jeg hader dem. De har spist 3 ænder og alle mine høns engang. Heldigvis er min ene hund store minkdræber og tager alle dem, som kommer ind på min grund. Det foregår meget hurtigt - fat om natten, et rusk, og den er død. En uge tog han fem - det var den uge, hvor der blev pelset mink. Der smutter RIGTIG RIGTIG mange. Når alt dette er sagt synes jeg det er SKRÆKKELIGT som de lever i minkfarmene. Magen til sørgeligt liv skal man lede længe efter.
KH Søs Hørte dette citat på P1 og synes det er SÅ godt, SÅ rigtig og SÅ meget det jeg tror på. Princippet om et øje for et øje gør hele verden blind Citat Gandhi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, ja mod tumper |
|
|
kæmper selv guderne forgæves.  Jette K
I mit næste liv vil jeg være hest - hos min datter!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu spørger jeg måske lidt dumt, |
|
|
men er simpelthen ikke klar over det. Bliver mink ikke slået ihjel, før man pelser dem???
2,5 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.
1,5 års dv hoppe efter Sandro King, Lanciano, Aleksander sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| :(:(:(:( |
Rhiannon |
22-10-2007 14:12 |
|
F...Tage de idioter  Hvis man går ind for noget, skal man S..*bip* sørge for at have sin viden i orden!!! At lukke mink ud er tåbeligt og total utilgiveligt!! De lider og opretter langt større skade end de forbandede aktivister overhoved kan tænke sig!! Hvornår er dumhed begyndt at smitte 
~STALD RHIANNON~ ~True Trust & Time~ Rådgivning Plejefamilier søges til shetlænder 1'er pony søges til skovtur. se mere på hjemmesiden. Mishandlet/vanrøgtet heste/ponyer tages ind http://www.nord-hjem.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tåber... |
fjordejer |
22-10-2007 14:12 |
|
tænk at gå så meget op i dyrevelfærd og så ikke engang sætte sig ind i hvad der sker nå man slipper dyrene ud... Det er korekt at minke på gårde rundt om i dk nok ikke har de beste forhold...men de forhold de lever under nu er langt værer. At dø af sult og blive kørt ned osv...de kan ikke overleve vinteren over...de er ikke skabr til at overleve i den danske natur... De mennesker der har gjort de er dog de største tåber 
Hilsen: Heidi med fjordmulen Amanda God dømmekraft kommer fra erfaring, desværre kommer erfaring som regel fra dårlig dømmekraft
Livet er at leve, det er os selv der gør det besværligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, mink... |
Hurricane ♥fleur♥ |
22-10-2007 14:14 |
|
høre jo somreglen til i naturen, det er bare os mennesker, der har fundet på, at de ikke må beholde pelsen på selv, men at vi absolut skal eje den, og derfor har vi alle de store minkfarme, hvor der er risiko for at nogen af dem i ny og næ slipper ud, eller at dumdræstige mennesker uden hjerner lukker dem ud, uden at tænke på konsikvenserne, tag dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gitte (1982) |
|
|
jo de er døde inden de bliver pelset... jeg har været i praktik på en minkfarm lige i pelsningssæsonen... og nej jeg synes bestemt heller ikke at de har fantastiske forhold, men jeg synes stadig det er total hjernedødt at lukke dem ud til en uvis skæbne... de der bliver indfanget bliver sikkert aflivet, da avleren jo ikke kan kende forskel på hvem der er hvem..
Knus Nanna som sørger over tabet af Brian Dyret Udstyr sælges bl.a. hubertus flexline,underlag,dækken,halerem m.m Mine dejlige drenge Brian R.I.P 19/10 2007 Sejr R.I.P 4/1 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Gitte (1982): Jo jeg mener de ryder i en kasse og blir gasset på en eller anden måde som jeg forstod. Min kæreste har arbejdet en enkelt sæson med pelsning engang.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lad dyrene... |
Hurricane ♥fleur♥ |
22-10-2007 14:42 |
|
beholde deres pels selv, ligemeget om det er mink eller et andet pelsdyr. Vi er i en tidsalder hvor der andre gode matriealer at lave jakker og frakker af, ja, det er bare min mening, undskyld hvis jeg sprang lidt udenfor emnet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du har ret til din mening |
Illum |
22-10-2007 14:45 |
|
Og lad andre have deres. Hvis de /jeg vil iføre mig et dødt dyr så bland dig uden om, tak.
Illum Jeg undskylder IKKE for stavefejl . manglende tegn eller tegnsætning. Deal with it! Vigtig info. på min præsentation..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum... |
Hurricane ♥fleur♥ |
22-10-2007 14:54 |
|
du plejer at ytre dig flittigt med dine meninger, så lad venligst mig gøre det samme. TAK!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Folk ... |
anjasm |
22-10-2007 14:57 |
|
Der kan finde på at lukke mink ud, har ganske enkelt ikke deres hjerne at bøvle med ... Er man utilfreds med forholdene for dyrene, burde man kæmpe for dét, i stedet for at øve hærværk ...
There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´ (Leonard Cohan)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sindsygt |
Nusser12 |
22-10-2007 16:58 |
|
Hold da op. Det var da det dummeste jeg længe har hørt. Ja de gør utrolig stor skade. Jeg er selv gammel minkfarmer. Har arbjedet på minkfarm i to år. Og forholdene er altså ikke så forfærlige som mange gør dem til. Jeg kan ikke se at forholdene er værre end grise som lever indelukket i en stald hele deres liv bare for at blive slagtet. Eller kører som ikke kommer på græs hele vinteren. Mink bliver faktisk passet efter alle kunstens regler. Hvis ikke de bliver passet ordentlige bliver pelsen derefter. Og enhver minkavler er interreseret i en god pels for den giver flest penge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
Illum: Hurricane har vel ret til at have sin egen mening omkring tingene, ligesom du også har. og hun skriver jo ikk noget grimt, blot at det er hendes mening. det behøver hun da vel ikk at holde for sig selv... 
Lykkelig indehaver a en PINTO 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan overhovedet ikke |
|
|
se forskellen på om man slagter grise for at æde dem, eller om man pelser mink for at gå med pelsen. Dyret er da ligeglad med om det dør af den ene eller anden grund. Det der er den væsentlige er, hvordan dyrene bliver behandlet i levende tilstand. Og selvfølgelig skal alle dyr behandles bedst muligt. Men der er da ikke folk der render og lukker grise, køer eller kyllinger ud af deres bure. Og at mink er et vildt dyr, synes jeg ikke er argument nok, for det er alle dyr vel i princippet. Giv mig så en rigtig god forklaring på, hvorfor h... disse mink absolut skal lukkes ud???
2,5 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| måske er det |
YvonnePalm ♣bimsen og dubi danc |
22-10-2007 18:00 |
|
Pga. samme grundlag som jagtvej 69 aktivisterne øver hærværk imod andres ting??? Fordi de mener de bliver hørt-Ikke at jeg forstår det og der er jo aldrig nogen der ved stå ved hvad de gør.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
i nyhederne på tv2 lige før som en af overskrifterne blev der sagt 5.000 mink...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja, nu går jeg ikke med pels,... |
|
|
men hvorfor er det så meget mere synd for mink et blive holdt i bur, i forhold til :høns, svin, køer som aldrig kommer ud, konkurrence heste som bliver aggresive i deres boske fordi de typisk er hingste og maksimalt kommer på mikro(ned til 3*6 m)fold i 5-10 min - alene netop fordi de er hingste/ikke må komme til skade(hvis de er hopper eller vallaker), selvom de godt nok kommer på skridtbånd og skridtmaskine + evt. rides så de får ca. 2 timers motion, wau sikke et hesteliv... Hatten af for de af konkurrencestaldene som godt kan finde ud af at hopper og vallakker godt kan have min 1-2 timer foldtid SAMMEN med en anden hest også uden at være pakket totalt ind fra top til tå. et af de steder jeg har arbejdet var det som først beskrevet og det sidste sted jeg var, fik hestene lov at gå sammen to og to, uden alt muligt på benene, disse heste gik i øvrigt landsstævner og var også i udlandet flere gange og de gik også s-klasser i spring, men på trods af det havde vi faktisk aldrig en foldskade på dem, heller ikke om vinteren hvor de OGSÅ var ude, også selv om der lå sne  Se det var et ordentligt hesteliv, og godt nok var nogle af dem slemt kildne ved lysken, men sådan er der jo så mange der er. Men de var glade og elskede at komme på fold, især når der lige var faldet sne. Kan huske at flere af medkonkurrenterne ved stævnerne blev noget paffe når de hørte at "vores" heste kom ud også når det var vinterføre. mvh. Ulla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
nu har jeg ikk læst alle indlæggene så jeg vil bare svare for mig selv og sige at jeg mener heller ikk det er mere synd for den ene art end den anden. Jeg mener det er lige forkert med burdyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fordi mink er rovdyr |
xtiny |
22-10-2007 18:20 |
|
Og de kræver plads- til territorie. Jeg gider egentlig ikke sige så meget om pels, jeg synes den klæder dyrene bedst.  Men at lukke små rovdyr der ikke hjemmehørene i dansk natur er . De truer sjældne arter. De "dyrevenner" ødelægger dyrelivet for os andre, og de burde tvangsindlægges til et kursus om faunaforurening- og om økologi. Man skal være meget dum, dersom man tror, at naturen har godt af importerede nodamerikanske pelsdyr.
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ -Dan Greenberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arme... |
HeidiZ |
22-10-2007 18:33 |
|
dyr. Så dem lige i tv, de er jo total stresset  Sådan nogle idioter burde simpelthen bures inde!!!
-HeidiZ 
The trust between horse and rider creates a unique partnership
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hel ærlig |
Kolibri (Fonzie) |
22-10-2007 19:09 |
|
Ved virkelig ikke hvad de folk tænker på, efter min mening er de ikke særlig glade for dyr, det kan godt ske at mange af jer syntes at det er dyremishandling at have mink i små bure, men som andre herinde har skrevet hvad så med grise, køer og burhøns, jeg vil påstå at de har det 1000 gange værre end minkene, nu har jeg selv kommet på en minkfarm i 2 år, og jeg kan ikke se at de skulle have det dårligt, deres pels er flot blank, og ville den være det hvis farmerne behandlede dem dårligt og ikke fodrede dem optimalt, de har halm i deres redekasser og bliver fodret 2 gange om dagen, har adgang til frisk vand, så hvad er lige synd for disse dyr. Vh Kolibri.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vedr. mink |
|
|
Via mit tidligere job har jeg været så utrolig "heldig" at besøge en minkfarm. "Heldig" fordi det er sjældent man får lov at komme ind simpelthen fordi mink er meget sky og derfor let bliver stressede. Hvis en mink bliver stresset eller ikke bliver fodret ordentligt kan man se det på pelsen, hvilket betyder lavere pris for skindene. De forhold jeg så var ikke de værste. Burene var ret store taget minkens størrelse i betragtning og i hvert bur var der legetøj. Hvis en hest skulle have samme pladsforhold ville det svare til to folingsbokse - og hvor mange har det til deres hest? Næh, en minkavler må vitterlig tænke på minkenes trivselsforhold for at få en god pris for skindene.
Én gang travhest - altid travhest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Minkene |
|
|
Nusser12: helt enig! Det er sygt at slippe mink ud! Det gavner ingen steder, jeg synes ikke forholdene for mink er kummerlige. Hilsen Merete som arbejder på minkfarm med 7800 minktæver og som gør livet lidt bedre for minkene Og iøvrigt afpelser sine heste hver vinter! Dejlig aften Minkene bliver aflivet i en aflivningskasse med CO2
De bedste hilsener fra *Stutteri Schelhase* *Dansk og Nordisk mester i spring for fjordheste 2007* Ingegård's Axo og Michala Christensen Axo er tilsalg tjek http://www.stutterischelhase.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er heste og mink |
xtiny |
22-10-2007 19:56 |
|
Ikke sammenlignelige. Det er lige som fok i ZOO , dersynes "dyrene har for lidt plads"- og jeg vil ikke sammenligne en Zoo med en minkfarm! Dyr har brug for at få opfyldt deres behov! Og små aber har brug for et lille bur et træ og en mage- og en nabo at skælde ud på. En løve har brug for en mage- bytte og en nabo, den kan skælde ud på- og 200 x så meget plads. Principelt!
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ -Dan Greenberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Produktion af mink |
|
|
for nu at blive i den diskussion...er aldeles overflødigt. Der laves udmærket tøj af andre materialer. Og jeg synes det er helt i orden at aflive en masse små nuttede acryler  Grise og høns osv. har det ikke bedre end minkene nej, men dyreprodukter er nu en gang hovedkilden til proteiner i danskeres kost. Mink bliver holdt alene for at vi kan få et luksusprodukt. Det svarer til sødmælkskalve og gæs til produktion af gåselever. Mit princip er ikke at støtte den slags med mine penge. Indrømmet at pels er et utroligt lækkert og smukt materiale. Men min første tanke er bare altid det dyr der lod livet alene fordi jeg evt synes at pels er smart. Det ville jeg ikke have det godt med. Så selv tøj med små pelskanter bliver valgt fra. Almindelige fødevarer derimod og biprodukter heraf (feks skind og læder) benytter jeg gerne, men forsøger at købe stalddørskød og økologisk etc så man trods alt forsøger at støtte de producenter der gør bare lidt mere for dyrene. Der er nok mange der er mere rabiate end mig (veganere feks) og mange der gladeligt også køber hundepelsværk på rejser til østen. Det er jo også rovdyr ligesom mink så de kan vel også farmes i små trådbure til pelsproduktion. Mvh Tina
Quality doesn't cost - it pays !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt ening |
Bobber lobber |
22-10-2007 20:01 |
|
Helt ening med nusser12. Jeg har selv en veninde, der har en minkfarm. Man kan se på pelsen hos minken hvis den ikke har det godt(mad/vand/stress/beskidt rede)det vil sige at minkavler er jo kun interreseret i at minken har det godt, ellers har han/hun ingen indtægt.
Mona. Naturen har givet mennesket én tunge, men to ører, for at vi skal høre dobbelt så meget, som vi siger Falkensteen's Bobby Brown. www.am-rideudstyr.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sindssygt |
|
|
ja, det er hvad jeg mener om at lukke mink ud på den måde. Fatter simpelthen ikke at folk ikke forstår at minkene får det mange gange værre af det. Det er ogås en af grundene til at jeg aldrig nogensinde kunne få mig selv til at støtte en vis dyreværnsforening, da de har stået bag indtil flere af sådanne udlukninger, i hvert fald i følge nogen af deres egne medlemmer, der har "pralet" med det. Og hvis det er den slags dyreveæfærd de står for, ja, så er ejg absolut ikke enig med dem
Mvh. Nina Den der ikke kræver kvalitet er selv med til at afskaffe den
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Efterår |
Tillehorse |
22-10-2007 20:06 |
|
Mine forældrer ejer en minkfarm og har gjort det i mange år. Jeg er vokset op med mink, og synes ikke, at de har det skidt og bliver dårligt behandlet. Det er faktisk sådan, at min far (der går mest ude ved dem), næsten ikke er inde hos os på andre tispunkter end til måltiderne. Så de får den bedste pleje og alt hvad de kunne ønske sig, altså adgang til vand døgnet rundt, bliver fodret to til tre gange dagligt, og der går for det meste en mink i hvert bur, bortset fra når de får unger, så går tæven sammen med dem. Hjælper selv til i højsæsonen, især ved pelsningen. Der har før været nogle film herinde, med nogle vaskebjørne, der blev behandlet så dårligt, at jeg kunne kaste op, og sådan, tror mange mennesker, at det foregår ved alle pelsdyrsavlere. Men sådan er det ikke, de bliver lagt ned i en kasse, hvor man lige så stille skrurer op for gassen, så de bare sover lige så stille ind. De kan ikke mærke det mindste. Jeg synes man skal tænke på burhøns fx. de sidder fire-fem høns i ert bur... Ja dét synes jeg er synd. Jeg synes, at de er dumme de folk, der lukker minkene ud. De tænker ikke længere end til næsetippen. De tror de hjælper dem, men det gør de ikke. Ja det er bare lige en lille forklaring håber i kan følge mig.  Mvh. Anna Thilde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Stald Kolind |
22-10-2007 20:51 |
|
TinaStormy: Vil lige rette en enkelt ting...minkene bliver ikke holdt alene for at vi kan få et luksusprodukt. Minkene bliver holdt alene, fordi de slår hinanden ihjel, hvis de går sammen. Hvis ungerne ikke bliver tager fra moderen, før de når en hvis alder, ender de med at slå hende ihjel og spise hende. Jeg synes da bestemt, det kunne være dejligt, hvis de små, nuttede mink kunne rende rundt og lege med hinanden i en kæmpestor løsdriftfold, men de kan ikke være mere end nogle få stykker i et bur, og så skal buret være større end de normale bure. Desuden er de ikke nuttede i mine øjne, men derfor skal de jo selvfølgelig behandles ordentligt alligevel. Er kommet en del på en minkfarm tidligere, og her havde de bure i tre etager, hvor der gik fire mink i hver. Det kunne lade sig gøre at de gik sammen, men kun fordi de havde så meget plads. På en minkfarm med 20-30.000 mink kan det ikke lade sig gøre at give alle så meget plads. Jeg kan ligesom så mange andre her i tråden ikke se forskellen på, om vi afliver mink i hobetal for at gå med deres pels, eller om vi afliver kyllinger til at spise. Dét, der betyder noget for mig, er hvordan dyret har haft det, mens det levede. Hvad det bliver brugt til bagefter, er jeg mere eller mindre ligeglad med, så længe det bliver brugt. At aflive for sjov er en anden sag. Enhver herinde kan undvære en pels, og enhver ville kunne undvære kød. Vegetarer lever trods alt i bedste velgående mange steder, så den dér med, at det er mere legalt at slagte end at pelse, dén kan jeg ikke tage seriøst. Hvis vi virkelig ville, kunne vi allesammen overleve uden at spise kød, men det vil vi jo ikke! Og til det egentlige emne for denne tråd: De "dyrevenner" har vist ikke helt tænkt sagen igennem. HVIS minkene kunne overleve i naturen uden at gøre skade, ja, så ville de sikkert være "dyrevennerne" taknemmelige, men "dyrevennerne" har stadig skabt økonomisk fallit for en minkavler, som ellers overholder den danske lovgivning. Det er politikerne, de skal henvende sig til, selvom det kan være svært at blive hørt. Det skal ikke gå ud over den menige landmand, som gør noget forkert (i lovens øjne).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Folk er dumme |
|
|
MIn hest har gået klods op af en mink farm, det var på samme gård og har enkelt gang haft æren af at kigge inden for. De har det godt, selvom burenene langt fra er kæmpe.
angående at slippe dem løs. det er sidssygt. 1. mink er ikke en normal del af den danske bestand af vilde dyr og hører ikke til i vores natur. 2. de stresser ihejl, da de ikke kan finde ud af, hvor dere mad nu er. og 3. mange bliver kørt over.
er det fair forhold? , at de dør på baggrund af at blive lukket ud. !!! det syntes jeg ikke, så hellere bure med mad som de er vant til, de er født og opvokset i de bure, de har aldrig kendt andet. ja det er min mening.
har og vil aldrig gå med pels, af den simple grund det har siddet på et dyr. er dyreven, men vil aldrig i mit liv sige det er synd for minkene at de får som de går.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
Raggie |
22-10-2007 22:51 |
|
Hvordan pokker kan i sidde der og påstå at mink har det godt på farmene Af de mink der blev lukket ud, der har dem der blev fanget og atter puttet i burene det værst. Minken kan sagtens overleve i naturen på trods af, at den har levet hele sit liv bag tremmer. Instinkterne er MEGET stærke i minkfamilien. De sidder i små bure KUN lavet af tråd hvor deres bløde poter går på hele dagen (de sover dog mange timer), de har ingen mulighed for at lege eller udfolde sig. Selvfølgelig slår de hinanden ihjel hvis de går sammen - hvad fan... skulle de ellers lave. Der er lavet undersøgelser på større bure med gravematerialer, legetøj samt flere mink sammen, og peludbyttet blev nøjagtigt lige så godt. Næ de små bure med tremmer er for nemhed og pengenes skyld  Minkene laver ik en skid hele dagen. De har stereotyp adfærd så det basker. Det at pelsen blir go er avl, foder og kulde, og det er altså ik så svært at opfylde... Minkfamilien er meget kloge jægere. De har et stort territorie, de elsker at grave, de er enormt legesyge både med andre mink, men så sandelig også med bladbunker, kviste, biller, bolde osv osv Jeg har opdrættet ildere i 6 år og min fætter er en af de størte minkavlere herhjemme - så jeg ved nok hvad jeg taler om Og lad mig endelig ikke starte med rævefarmene...  Behøver jeg at skrive at høns, kyllinger, grise, heste kun i bokse osv osv ligeledes er for dårligt af os mennesker Jeg har intet imod at spise kød eller gå med pels. Men dyrene skal ha haft et godt liv, og de skal aflives på en human måde. ALT andet er fornedrende for mennesket...
En kat skal holdes på egen matrikel Neutralisering af udekatte - en selvfølge!! Silkehøns kyllinger Chabo kyllinger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyrerettigheder |
|
|
Jeg synes det er dyrplageri at holde pelsdyr, jeg synes at dyrene lever under kummerlige kår og jeg synes det er heeelt unødvendigt at avle dyr udelukkende med det formål at dræbe dem og lave en frakke ud af dem  Her til skal det siges at jeg ikke spiser kød eller bruger læder/pels (jo jeg har læder til rideudstyr af den simple grund at det at være vegetar er MIT valg og ikke mine dyrs), jeg bruger ikke make-up/skønhedsprodukter testet på dyr ej heller hundefoder. Jeg er hvad I nok kalder "dyreaktivist" - jeg arbejder aktivt for at mindske dyrs lidelser og jeg er aktiv i Anima Aalborg. Jeg føler selv jeg er blevet et bedre menneske efter jeg er overgået til vegetarisme og de forskellige arrangementer for dyrene er noget jeg holder rigtig meget af.. Men nej jeg synes ikke det er smart at lukke mine ud i det fri (selvom jeg mener frihed er et bedre alternertiv end fangeskab) for de har slet ikke lært hvordan man skal være og opføre sig for at overleve - de har udviklet forskellige steriotype adfærdsmønstre som gør at de slet ikke ville kunne klare sig i det fri - det er jo de færreste som kan finde ud af at leve et "naturligt" liv efter et helt liv i fangeskab..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heidi... |
|
|
Du skriver at minkene har lært steriotype adfærdsmønstre. Hvor har du det fra??? I "Godaften Danmark" i aftes, blev der faktisk sagt, at dyrene hverken viste tegn på stress eller stereotyp adfærd. Og så forstår jeg ikke din argumentation for at bruge læderudstyr til hesten??? Det er faktisk muligt at bruge stofsadler eller kunstlæder. Jeg kan slet ikke se hvad forskellen er på at synes det er ok at bruge læderudstyr, men ikke pels.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyrevelfærd |
|
|
Gitte: Jeg siger at minkene ikke kan klare sig i det fri efter et liv i fangeskab - jeg mener at minke der har levet et liv i bure og har levet et stresset liv udvikler et steriotypt adfærd på ligefod med grise (som faktisk har en intelligens der er større end hundens) som bliver holdt i forhold der ikke er naturlige for dem. Jeg beder dig ikke forstå min argumentation, jeg har taget et valg om ikke at bruge læder til mig selv personligt fordi jeg ikke ønsker at medvirke til dyrs lidelse. Ja det er muligt at finde kunstlæder eller stofsadler, men nu har jeg ikke fundet noget der passer min hest og jeg ønsker ikke at splitte ryggen på min hest fordi min etiske holdning ikke stemmer overens med det bedste for min hest. Jeg mener ikke at læder er ok og jeg mener at læder medfører lidelse men jeg ønsker heller ikke at mine dyr skal lide og sommetider er jeg nødt til at tage nogle vald der bestemt ikke stemmer overens med min etiske holdning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg skrev ikke i denne debat for at diskutere hvorvidt det er okay at bruge læder eller pels - jeg har min holdning I har jeres. Jeg ved at jeg redder dyr hver dag ved at fravælge at spise kød og jeg er stolt og glad for min beslutning, jeg synes jeg personligt fører et bedre liv ved ikke at spise kød og jeg føler jeg mindsker dyrs lidelse ved ikke bruge læder/pels til mit personlige forbrug (tøj, sko mm.).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De mink... |
|
|
...Der ikke bliver kørt over skal nu nok overleve i naturen - spørgsmålet er hvilke dyr det så går ud over i den danske natur, og hos kæledyrsejere i nærheden. Og der vil jo nok gå nogen til af sult hvis der er lukket så mange ud i samme område, for der er grænser for hvor meget foder de kan finde selv. Pels og skind der bliver passet godt på er nu en gang et bedre materiale til overtøj end alle de kunststoffer man bruger. En pels der bliver passet på og som opbevares korrekt om sommeren kan holde mange år. En kunststofjakke holder et par år. Den forurener både når den fremstilles og når den forbrændes igen - men de tvekønnede fisk der er resultat af alle kunststofferne ser man jo ikke. Så hvorfor ikke ikæde sig naturmaterialer (selv om jeg i dette tilfælde vil foretrække lammeskind, da man så også bruger resten af dyret)
£isbeth & Baloo * Sælges - Griffin Distancesadel m. e. bred bom - 17,5 "
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heidi.. |
|
|
Selvfølgelig må du tage dine valg og vi andre må tage vores valg. Jeg ved godt at vi ikke alle kan forstå hinandens argumentationer. men det var ikke helt det jeg mente. Jeg kunne simpelthen ikke forstå det rent skriftlige i din argumentation. Jeg ville gerne prøve at forstå den, men synes ikke den rent skriftlig giver mening. Jeg har svært ved at forstå at dyr skulle lide fordi man spiser dem. Jeg kan bedre forstå at de lider når de lever, og det er jo så det vi skal forsøge at forbedre hele tiden. Når et dyr er død, så er det død, ergo er der intet følelsesliv. Ergo kan jeg ikke se, at man lader et dyr lide, hvis man f.eks. spiser økologisk, hvilket de færreste gør. Jeg ved godt at det ikke er det du vil diskutere, men jeg prøver vitterligt bare at udvide min horisont og synes egentlig det er et spændende emne. Så mit spørgsmål er jo nok; hvorfor mener man et dyr lider, hvis det ellers bliver behandlet ordentligt og bliver slagtet på en human måde??? Og så siger jeg det lige igen, en mink i fangenskab har ikke stereotyp adfærd ifølge forskningen. (Kilde: "godaften Danmark). Synes det er vigtigt at have med, da man altså så ikke kan bruge det som kendsgerning, med mindre man har kendskab til anden forskning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte gitte dog |
Illum |
23-10-2007 13:24 |
|
Citat "Ergo kan jeg ikke se, at man lader et dyr lide, hvis man f.eks. spiser økologisk" Citat slut. Økologi har INTET med dyrevelfærd af gøre... Nu må I da snart lære det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lll |
|
|
Hvad er bedst? Dyrene dør i naturen, eller dyrene lider i burene...?
"In our darkest hour - In my deepest despair Will you still care? - Will you be there?" ♥ ♫ Michael Joseph Jackson ♫ ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum... |
|
|
Nej, jeg ved det godt. Sad også længe og tænkte over det rigtige ord, men kunne ikke komme på det. Men et mere rigtigt ord er måske frilandsgrise osv. Køer der går på græs, kyllinger der på ude i en kæmpe bakkedal og kvidre så smukt. Lyder det ikke idyllisk???  Jeg forstår skisme bare ikke argumentationen... I øvrigt er der en der skriver længere oppe, at vegetare lever i bedste velgående. Men det passer jo ikke. Der er måske en lille håndfuld der lever i bedste velgående. Måske dem der har virkelig veludviklet madplaner. Men størstedelen har jo både jern mangel og mave/tarm problemer. Mmmm, jeg elsker en stor rød bøf.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| few... |
fjordejer |
23-10-2007 14:48 |
|
kan du begrunde hvorfor du mener dyrene led mere da de var i bure end de gør nu???
Hilsen: Heidi med fjordmulen Amanda God dømmekraft kommer fra erfaring, desværre kommer erfaring som regel fra dårlig dømmekraft
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad bliver det næste |
|
|
At alle burhønsene bliver sluppet fri? Alle jer pelshadere. Hvor mange af jer køber kun kød fra fritgående dyr og mælk fra fritgående dyr?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bombom |
|
|
Hvor har I fra at de går alene???
De bedste hilsener fra *Stutteri Schelhase* *Dansk og Nordisk mester i spring for fjordheste 2007* Ingegård's Axo og Michala Christensen Axo er tilsalg tjek http://www.stutterischelhase.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nusser... |
|
|
At danske slagtesvin lider retfærdiggør ikke at mink gør det! Sikke en dårlig argumentation. Henriette: Du skriver: Jeg har været på besøg på en mink farm da jeg var under uddannelse til landmand og jeg synes de har det godt. Et godt liv indtil de kan pelses... Det er så den eneste i hele DK. Dem jeg har set var noget grimt noget. Føj da en gang dyrplageri. Simpelthen så uetisk som noget kan være. Det kan kun være folk uden rationel sans eller folk der ikke er stand til at føle sympati der har med sådan noget svineri at gøre. Man må vel bare håbe vi alle skal stå til ansvar en dag...
R.I.P Dejlige Cleo. Vi tænker på dig hele tiden, og savner dig enormt. Kender du Lillegårdens Lucie, oldenborghoppe eft. Ruben?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og Gitte |
|
|
Skal der virkelig afvigende adfærd/stereotyp adfærd til for at folk som dig kan forstå hvad der er dyrplageri? Så må man ikke håbe alle er sløve i opfattelsen. Det kræver vel kun lidt fornuftig sans at forstå de ikke har det godt. Og Økologi er ikke lig trivsel og dyrevelfærd...
R.I.P Dejlige Cleo. Vi tænker på dig hele tiden, og savner dig enormt. Kender du Lillegårdens Lucie, oldenborghoppe eft. Ruben?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til pigen |
fjordejer |
23-10-2007 16:09 |
|
jeg vil ikke sige jeg er enig med dig i det du skriver...men på et punkt er jeg til dels. Du skriver:"økologi er ikke lig trivsel og dyrevelfærd..." Jeg ville bare formulere det sådan: "ikke alle alm landbrug/minkfarme er dyremishandling...langt fra li så vel som økologi ikke altid er lig med dyrevelferd".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PigenCordy |
|
|
Du fortolker da vist som du har lyst til: for det første har jeg intet sted taget stilling til om det er dyremishandling eller ej. For det andet siger jeg bare, at man ikke skal bruge stereotyp adfærd som argument, hvis ikke man har noget at have det i! Og ang. om dyremishandling og økologi hænger sammen, har jeg vist gjort rede for, at det var et misvisende ord. Det ville du nok også have fundet ud, hvis du havde læst mit sidste indlæg. Men jeg bliver sgu harm over din sætning: "Skal der virkelig afvigende adfærd/stereotyp adfærd til for at folk som dig kan forstå hvad der er dyrplageri?" Du ved da ikke om jeg ved, hvad dyreplageri er. At have en holdning til hvad dyreplageri er, er individuelt. Altså er din holdning til dyreplageri måske ikke den samme som min. Og hvems holdning er så mest rigtig??? Det er faktisk en ret nedladende måde at tale til folk på! Når det så er sagt, synes jeg måske altid man kan gøre mere for dyrevelfærd. Men folk glemmer som regel det vigtigste: det er forbrugerne der bestemmer! Som der blev påpeget længere oppe: hvor mange af jer der er imod dyreforholdene, køber kød fra fritgående dyr??? Og hvor mange af jer tager p-piller??? Hormonerne har jo vist sig at lave fiskene tvekønnet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mink... |
Shaze |
23-10-2007 18:06 |
|
Problemet med mink er, at de er nogle trælse dyr. Selvom man gør burene lidt større, gør det ingen forskel på deres adfærd, og de kan ikke få glæde af selskab, fordi de i de fleste tilfælde vil dræbe hinanden. Vi havde et oplæg om adfærd hos mink på skolen, hvor de nævnte at den bedste vej til "tilfredse mink" var gennem avlen - simpelthen ved at avle på de dyr, der viste mindst tegn på aggression/uønsket adfærd. Det testes ved at stikke en ispind ind i buret og se, hvordan minken reagerer. Problemet var vist så bare, at de "glade" mink også havde en ringere pelskvalitet (eller var det noget med farven..?) Der var i hvert fald en negativ effekt ved at avle på de helt rolige dyr.. (jeg kan selvfølgelig ikke huske de præcise facts, men de kan graves frem hvis I vil have gruppens dokumentation). Så det er lidt sådan, at enten skal de have deres mange kvadratkilometer og naturlige habitat, eller også skal de bare være i de bure de er i nu. Findes der en mellemvej? Den er tilsyneladende ikke så ligetil. Mht. at lukke minkene ud, og diskutere om det er bedre at dø i frihed end at bo i fangenskab, så handler det jo primært om de skader, minkene forretter på naturen - ikke om hvordan de helst vil dø. Og derfor er det godt nok ikke særligt dyre-/naturvenligt at lukke sådan en flok ud.
* * Shaze *
*
Psst!...du skal også læse dit indlæg i morgen.
Ko-klappe-rådgiver in spe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shaze.. |
|
|
hmmm, er du sikker på du ikke mener det omvendt??? Du har skrevet, at man avler videre på de dyr med mest aggression.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
Stald Kolind |
23-10-2007 19:01 |
|
...set en del minkfarme efterhånden, fordi min bror i mange år har arbejdet med mink hos flere forskellige avlere. Samtlige steder (i hvert fald der, jeg var med og hvis jeg skal tro min brors ord så også resten) havde minkene det godt. Ikke godt på samme måde, som vi mennesker, der kan slænge os i sofaen og selv vælge, hvornår vi vil gå ud af døren og hvad vi vil spise, men efter dyr-i-bur-standard, havde de det godt alle steder. Stressede dyr, der lider, vil sjældent kunne sætte den flotte pels, som minkavlerne eftestræber. Hvor mange af jer har ikke set en hest, der har været stresset, have en grim pels? Derfor efterstræber minkavlerne naturligvis også, at minkene har det godt både fysisk og psykisk. Selvfølgelig er der undtagelser, men det er der jo indenfor alt dyrehold. Der vil altid være landmænd imellem, som vanrøgter eller mshandler deres dyr, og det er jo så også næsten altid dem, vi hører om i medierne. Mink er ikke sociale dyr, og derfor skader det dem ikke at gå alene. I naturen lever de jo heller ikke i flokke. Hvis de bliver for mange på ét område, slår de ganske simpelt hinanden ihjel, hvis de ikke allerede er døde af sult, fordi der ikke er mere mad tilbage til dem. Det gælder i øvrigt ufatteligt mange dyr der lever vildt. Og som Illum helt rigtigt skriver, så har økologi absolut INTET med dyrevelfærd at gøre. Men derfor kan der da sagtens findes økologer, som også sætter dyrevelfærd højt og f.eks. har frilandsgrise. Økologi handler om at man ikke bruger sprøjtemidler, stråforkorter osv. i de afgrøder, dyrene fodres med. Medicin bruges kun i begrænset mængde (er ikke engang sikker på, at dyrene må slagtes som økologiske, hvis de bare én gang har fået medicin).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stald Kolind |
|
|
Nu kom diskutionen om økologi fordi jeg havde brugt det forkerte ord. Jeg prøver lige igen at sige. UNDSKYLD jeg brugte det gale ord i kampens hede. Jeg gør det aldrig aldrig aldrig igen... Vi er jo alle enige med Illum, så er der vist ikke grund til at nævne det mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan kun |
|
|
sige: der er foreskel på at handle i god og ond tro når det til etiske korrektheder. Disse mennesker er klar over hvordan dyrene lever.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
Shaze |
24-10-2007 01:19 |
|
Gitte: Det kan jeg nu ikke se at jeg har skrevet  Jeg skrev: "den bedste vej til "tilfredse mink" var gennem avlen - simpelthen ved at avle på de dyr, der viste mindst tegn på aggression/uønsket adfærd" og så skrev jeg godt nok også: "Der var i hvert fald en negativ effekt ved at avle på de helt rolige dyr.." - men det betyder jo ikke, at de avler på hysteriske mink - kun at de ikke kan avle 100 % rolige mink uden at det havde en negativ effekt.. Så det er en balancegang. Ret mig hvis jeg overser noget.. 
* * Shaze *
*
Psst!...du skal også læse dit indlæg i morgen.
Ko-klappe-rådgiver in spe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til rævefarme |
xtiny |
24-10-2007 03:49 |
|
Så er kravene så skærpede i DK- at det ikke burde kunne betale sig, at holde pelsræve mere. Og alle de mink, der ER fanget- de bliver aflivet! De er ikke mærkede, og tæverne kan være parret- uden stamtavle. DERFOR fatter jeg ikke de der "dyrevenner"! De er så uvidende, at det gør ondt! Det er ikke engang svært at finde ud af. Og burhøns er ikke i orden. Jeg køber mest muligt økologisk. Men kylling til kattene ER burhøns. Selv spiser jeg aldrig kylling. Så moral er godt og dobbelt-moral er dobbelt så godt!
Mvh
xtiny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shaze.. |
|
|
ups ja, det er mig der har læst forkert. Sorry.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Gitte: Har ikke lige været på siden igår Jeg ser dyr som et individ og respekterer liv, så jeg synes det er forkert at dræbe for at spise - hvis du kan følge mig. I og med at jeg mener jeg mindsker lidelser ved at fravælge kød er at slagtedyr lever idag under så kummerlige kår inden de bliver slagtet at jeg vælger ikke støtte denne industri. Min kæreste arbejdede på Danish Crown i Hjørring inden de lukkede og jeg fulgtes med ham i skole, altså jeg hørte skrigende grise stå sammenklemt i en lastbil. Jeg ved godt der er en del stress ved at stå i sådan en lastbil, men nu stod min kæreste inde for de fire vægge og det var altså ikke småting de grise havde været udsat for: brækkede tryner, brækkede ribben, lungebetændelse, liggesår osv. Jeg ved godt at loven siger at de ikke må komme skadet/syge fra landmanden men jeg nægter at tro på at de har indhentet sig en lungebetændelse eller så slem liggesår på turen fra landmanden til slagteriet. Samtidigt er mange chauffører nogle svin (ha ha) som ikke aner hvordan man behqandler levende individer for de kører nærmest dødskørsel og jeg har tit set chaufførene køre i meget høj fart og tro de kunne nå et grønt lys for derefter at klappe bremsen i bund og skade rigtig mange grise. Derfor mener jeg at jeg redder dyr 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg mener at det er fint nok at dem der har lyst til at købe mink skal det. Har selv prøvet en pels, en gammel en af min oldemors, og jeg syntes den er rigtig fin og lækker. Kan ikke se argumentationen i mod at man pelser dyr eller om man spiser dyr. Hvis man kan slå ihjel for at spise kan man også slå ihjel for at for tøj om end det er luksustøj. Vi kunne jo alle leve som vegetarer. Og hvis der skulle være problemmer med mangel på ting kan man jo bare orintere sig om hvordan man får tingene tror ikke man får alt det man skal have bare fordi man spiser kød. Jeg spiser selv kød og har selv to fåreskind hjemme og har en kaninpelskant på min jakke af en kanin jeg selv har været med til at slagte og spise. Ville i kunne acceptere at minkene blev pelset og pelsen brugt hvis nu man spiste kødet? Det er jo det samme som når vi spise oksekød og bruger læderet til vores udstyr.
Hilsen Line Susi prisesse hesten Verdens dejligste shetter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heidi.. |
|
|
jamen, kan da kun erklære mig fuldstændig enig med dig. Men i dine nævnte tilfælde er grisene jo heller ikke behandlet ordentligt. Men hvis nu de blev behandlet ordentligt, som jo er det der må tilstræbes, så kan jeg bare ikke se noget galt i at slagte dem. Nu du nævner skuldersår, så må man jo ikke aflevere sådan nogen på slagterier. Så får man bøder. Så staten gør jo da noget. Nu er det så bare sådan at også udegående grise får skuldersår, og der er ved at blive lavet undersøgelser i England, som efter sigende skulle pege på at der er en genetisk arvelighed i skuldersår. Bare lige så man ved det inden man råber dyremishandling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte... |
fjordejer |
24-10-2007 13:26 |
|
Du har helt ret i at det er trist når folk skriger dyremishandling uden først at have sat sig ind i hvordan tingende reelt hænger sammen. Du har så rat feks i forbindelse med søer og skuldersår. Skuldersår ses også i staldsystemer hvor søerne går løs i bokse med strøgelse og ja selv i udendørsbesætninger. Har for noget tid siden haft startet en tråd ang grisevelfærd, for at prøve at skabe lidt debat om emnet da det er så sørgeligt at folk bare slynger bemærkninger ud om at alle landmænd, minkavler, kyllingeproducenter inkl os der arbejder med dem alle er nogle svin som ikke behandler dyrene ordentligt. Jeg ville ALDRIG have det job jeg har hvis jeg ikke kunne stå inde for den måde dyrene bliver passet på. Selvfølgelig er der brudne kar...men det er der vel inde for alle brancer. Selvfølgelig skal der slås ned på dem som ikke behandler deres dyr ordentligt, men husk at det er dem der altid kommer frem i pressen ikke alle dem som faktisk driver et landbrug hvor dyrene trives. Startede på et tidspunkt en tråd: http/www.heste-nettet.dk/forum/1/1498409/ 1498376/ Og stadig mener jeg at det at lukke minkene ud løser intet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Gitte: Ja der må da tilstræbes a dyrene behandles ordentligt, det er bare ikke altid tilfældes. Men nu ser jeg jo også dyr som "venner" - altså som en skabning med eget individ - jeg spiser ikke noget der har øjne som jeg plejer at sige.  Men selvom jeg har valgt som jeg har valgt så siger jeg ikke til venner og familie eller andre at de skal blive vegetarer, det er deres valg at spise kød - jeg har bare valgt anderledes  Jeg siger ikke at alle landmænd er dyremishandlere, men som min kæreste siger der er over 100 grise od ag 3.000 som havde meget kraftig lungebetændelse - så hele lungen var fyldt op til randen med betændelse - det er altså dyreplageri! Og det var HVER dag! Men al respekt til dem der behandler deres dyr ordentligt Men jeg spiser stadig ikke deres køer og grise 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|