|
|
| Fodermester??kan du se dig selv i øjnene |
| Forfatter:  |
fjordejer |
| Dato:  |
12-08-2007 21:18 |
|
Her for et par uger siden var jeg til en privat fest. Der var en del mennesker med som jeg ikke kendte på forhånd. Jeg faldt i snak med en fyr og hurtigt faldt snakken på hvilke job vi har. Jeg fortaldte at jeg arbejder som fodermester i en svinestald. Hans kommetar var:"føj..det er jo det rene dyreplagerrig. Hvordan kan du dog se dig selv i spejlet... Det er ikke første gang jeg høre lignende komentarer. Hvor er jeg dog træt...træt af konstant at skulle forsvare mit erhverv. konstant at skulle høre om i tv at nu er der endnu en sag om grisetransporter der ikke overholder loven, eller at nu er der en besætning hvor der er fundet ulovligt medicin eller søer med store skuldersår.  Hvorfor hører man altid kun om de brodne kar? Jeg elsker mit job. synes at vi gør alt hvad vi kan i det daglige for at søerne og grisene har det godt. Vi gør alt hvad vi kan for at undgå skuldersår osv osv. Der er mange ting der skal gøres bedre men fx langsigtede avlsarbejde for at give stærker søer uden skuldersår kommer ikke fra den ene dag til den anden Jeg er glad for mit job. Elsker arbejdet med dyr. Hvis jeg ikke kunne stå inde for mit arbejde ja så ville jeg da skifte erhverv med det samme. Det ville være rart hvis folk nogle gange satte sig lidt ind i virkeligheden før de stembler alle griseprodusenter og os der arbejder på virksomhederne som dyreplagerer. Måtte bare lige ud med lidt galle 
Hilsen: Heidi med fjordmulen Amanda EN RIGTIG HEST ER EN FJORDHEST
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Gad vide om den fyr aldrig spiser flæskesteg eller svinekoteletter uden at tænke videre over hvor de kommer fra?
Only the mountain has lived long enough to understand the meaning of a howling wolf
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fordi det er det pressen lever af ... |
Lisbeth Sejberg |
12-08-2007 21:26 |
|