Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvilke fisk skal jeg vælge?
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 09:40

Ja, nu er det igen tid til at jeg må søge råd hos jer :)

Jeg fik et akvarie i fødselsdags gave, på 54 liter, og nu er det på tide at der kommer fisk i. Men jeg aner slet ikke hvilke jeg skal vælge, hvem der kan gå sammen med hvem, og alt den slags.

Jeg havde overvejet kampfisk, men hanner og hunner kan ikke gå sammen, og jeg vil gerne have nogle babyfisk på et tidspunkt

Mine forældre havde fisk da jeg var lille, og istedet for en sugemalle havde de en "mini haj" der rensede akvariet på samme med. Ved I hvad det er for en?

Men alt i alt, hvilke fisk bør jeg, som nybegynder, vælge?

Hilsen Tatjana

Med part på Limaro

Medlem af DHPV og glad for det :)

Vægt den 14/5: 78kg

Nu: 73,4kg
:'D

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 09:50

I mit akvarie havde jeg til at starte med 5 slørhaler, 1 malle og en kampfisk. De går fint sammen og er nemme at passe! Hvis du vil have andre fisk end slørhaler, så skal du have varme på.

Jeg ved ikke hvilken haj du snakker om, desværre.

Michelle

HUSK hjelmen - den er pænere end kraniebrud.

Gallakjole sælges

0
0
Svar på denne tråd

fisk...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 09:51

ang. kampfisk så kan hanner og hunner godt gå sammen, men hanner og hanner kan ikke (+ andre fisk med lange finner).

(desuden synes jeg ikke det er en specielt velfungerende fisk).

Hvis jeg var dig ville jeg vælge:

Sværdrager

Platy'er

Neon fisk

2 sugemaller

evt. (kysse)gurami'er (de er flotte og sjove)

Ellers spørg i dyrhandlen - de har tit gode råd og kan sammensætte en velfungerende flok ud fra dine ønsker(og de fisk de har).

Hilsen vivi

...

Nu med en ny heste-ven... Thorleif Gøgholm has arrived..

Libero-Lucky - den største stjerne på himlen!
Født 4.6.1997 - R.I.P. 11.7.2007....
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 10:14

Michelle Molin: Varmelegmer fik jeg heldigvis også med, så det er ingen problem :) Tror næsten jeg har alt, jeg behøver. Undtagen planter.

vivi ♥libero♥: Jeg har bare læst på nettet, at hanner og hunner ikke kan gå sammen, da hannerne stresser hunnerne til døde: akva-net.hjem.myinternet.dk/ bettaaq.htm.

Neon fisk har min far allerede sagt at jeg er nød til at have. han er helt vild med dem. Men jeg vil da lige prøve at tjekke de andre fisk, du har skrevet :)

Jeg kører en tur til zoozity og køber fisk. Har lidt en ide om at det er bedst at købe fisk der.

Men tak fordi I skrev :D Det hjalp mig en videre i min søgen.

Hilsen Tatjana

Med part på Limaro

Nu: 72,5kg

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har selv 3 store
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 10:18

akvarier, og fisk jeg foretrækker:

Neonfisk

Skalare

Smerling

Ancistrus malle

Kuhlie ål

Sort tetra

Sort fantom tetra

Zebra fisk

Fingerregel: 1 cm. fisk til 1 liter vand!

Og i og med at dit akvarie desværre er meget småt, så er det begrænset hvor mange fisk du kan have i det.

Og husk planterne: gerne mellem 8- 10 planter i forskellige størrelser og volumen.

Når du opstarter dit akvarie, så lad det står i nogle dage(4-6 dage)med pumpe og varmelegme igang, uden fisk, men med planter. Så er miljøet bedre og du mister ikke nogen fisk.

Jeg ville anbefale at du køber små fisk, og gerne 10 stk. af hver. Normalt SKAL stimefisk gå i min. 10 stk. stimer, og der er gode tilbud på stimefisk.

Pragtsmerlinger er gode, de renser bunden for mad. En er rigeligt..

Held og lykke.

Man skal ikke sælge skindet, før børnene er skudt.

Hvis ikke du rider den dag, du sadler, kan det være, at hesten er sur, når du endelig vil af sted.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil lige tilføje
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 10:21

at kampfisk er smukke, men er ikke selskabsfisk!

De stresses over andre aktive fisk.

Og levetiden forkortes hermed.

Kampfisk skal holdes i eget akvarie uden andre fisk..

Hvis ikke du rider den dag, du sadler, kan det være, at hesten er sur, når du endelig vil af sted.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 11:22

Nu har jeg fundet frem til at Platyer og Guppyer kræver det samme, både varme og PH værdi. Så det må vist være dem, jeg køber. Men hvor mange bør jeg købe af hver slags ?

Hilsen Tatjana

Med part på Limaro

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 11:35

Line ♥Rubina♥

Jeg syntes ikke rigtigt at jeg kan finde noget information om Pragtsmerlinger på nettet. Ved du om de kan gå sammen med platyer og guppyer? Og hvad PH´en og varmen skal ligge på?

Hilsen Tatjana

Med part på Limaro

0
0
Svar på denne tråd

kampfisk
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 13:52

Kampfisk: hanner kan kun være sammen med hunner i parringstiden.

Min kæreste har en enkelt kampfisk i et lille 8 liters akvarie. Og han hygger sig Man skal bare huske at slukke lyset i akvariet når mørket falder på i værelset. Ellers kan han se sig selv hele vejen rundt i akvariet og det stresser ham MEGET

Er du gal hvor kan han blive stor og farlig når han tror der er en anden der jagter ham hele vejen rundt.

Ellers ved jeg ikke så meget om fisk. Bare at en kampfisk også er en af de få fisk der kan være i et akvarie uden ilt tilførsel..

Held og lykke med akvariet

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes at info
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 13:53

på nettet er meget småt med hensyn til fisk.

Pragtsmerlinger kan gå med alt.

Og varme, så er gennemsnittet 22-24 grader.

PH, det skal du ikke gå op i, det er kun hvis du er seriøs "fiskeavler", og gerne vil have fisk til at yngle.

PH info brugte vi meget da vi ynglede Serrasalmus Natteteri, altså Piratfisk.

Så drop PH tankerne og sørg for at der er nok planter og at du fordre fiskene med et kvali tørfoder og dafnier/ myggelarver i ny og næ.

Jeg har iøvrigt en stribet smerling, og den er mægtig sjov og aktiv.

0
0
Svar på denne tråd

Alle svarene
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 13:55

er lige her:

www.fiske-nettet.webbyen.dk/

Måtte lige lufte den

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Dressurhest købes: imellem 1 og 12 år. Min 160 cm i stang. Varmblodsrace.

0
0
Svar på denne tråd

jeg...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 13:58

Jeg kan andbefale Chiclider, de er sjove fisk, de laver noget og de er nu meget søde at se på.. vi har selv nogle og har haft en 4-5 hold baby fisk :)

Det er klart den slags fisk jeg klan andbefale da de samtidig findes i mange flotte farver.

Hilsen Jose & Raffe <3
En Rigtig Hest Er En Dansk Sports Pony Ligesom Min ;)
En "Lille" Hest Med Et Stort Hjerte <3
Og Med Selvtilliden Iorden (Y)
Kåret Som JHNs Bedste Ekvipage- Hest 2006 :)
0
0
Svar på denne tråd

akvarie fisk
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 14:08

Jeg har haft et kampfiske par i mit akvarie, det gik ikke særlig godt. Hannen jagtede hunnen og alle mine andre fisk, så hunnen, og utallige andre, endte sine dage i toilettet...

Jeg fik så heldigvis lov til at levere ham tilbage. De fortalte i forretningen, at det var sjældent at hannerne var så agressive, som min var.

Jeg var hunderæd for ham. Fangede ham altid, og kom ham i et syltetøjsglas, inden jeg stak hænderne i akvariet for at gøre det rent...

Jeg skal aldrig have kampfisk igen...!

Synes at platyer er rigtig gode, guppyer kan også varmt anbefales, og så mine favoritter - nemlig ballon mollyer - de er så sjove...

Synes også at kysse guramierne er sjove, ved faktisk ikke hvorfor jeg ikke har haft dem, men mener de ikke kunne gå sammen med nogle af dem jeg havde i forvejen...

Det kunne også være fint med nogle stimefisk, fx neon fiskene. Man kan få flere forskellige slags. Mine fovoritter er nok de hvide neon fisk - de er seje...

Kuhli ål er også sjove, men man kan desværre ikke se dem så tit, da de gemmer sig, og mest kommer ud om natten.

Hvis du vil have fiskeunger er guppyer et hit. Sejlfinne mollyer får også unger - MANGE UNGER!!! Mener også at platyer og ballonmollyer får unger...

Kan ikke lige huske flere...

Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

Honey Bee

Dejlig skovturs pony udlånes... Skriv PB for mere info!!!

0
0
Svar på denne tråd

Man skal
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 14:23

bare huske på at chiclider IKKE kan være sammen med alm. selskabsfisk, de er lettere aggressive

Og de graver i sandet, gruset.

0
0
Svar på denne tråd

line rubina
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 14:44

er pragtsmerlinger ikke også stime fisk?

Mendacem memorem esse oportere. *

5000 kr. i bøde for det her svineri!! Velkommen til år 2007 kære dyr!
www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/ dvp.nsf/cases/OCAN-73M9AQ
0
0
Svar på denne tråd

Jo, det
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 14:56

er de.

Men jeg købte engang 4 og nu har jeg 1 tilbage.

Og den har det fint...

0
0
Svar på denne tråd

Husk..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 15:00

husk det er begrænset hvor mange fisk du kan have.man siger 1cm fisk pr liter, og husk så at bund gruset tager en del af disse litre.

I mit akvarie har jeg sort tetra, fantomtetra, lygtefisk, rødnæser og en sugemalle + 2 store mysteriesnegle.

ca 34 fisk på mine 120 liter..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

sdfjdhfkadfh
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 15:55

Guppyer er forholdsvis lette at få til at avle - men du skal fange ungerne når de bliver født ellers æder de voksne fisk dem!

Du kan se på en guppy om den er gravid ved om den er lidt tyk og har en lille sort firkant nede ved endetarmsåbningen.

Platyer har jeg også haft, men de var ikke nær så underholdende som guppyerne. Neonfiskene kan altså sagtens klare højere varmegrader end det ideele og stadig være de mest hårdføre - det var mine ihvertfald ;)

Du kan kun have 54 cm fisk i dit akvarie - Guppyer bliver 5-6 cm og platyer 6-7 cm.

Køber du en gravid guppy kan du hurtigt få flere fisk - så lad være med at købe så der ikke er lidt liter vand at give af - mine fik unger 10 gange de 2 år jeg havde dem tror jeg ca - havde 3 hunner.

Anna og Flicka - Et broget makkerpar !

Fortiden kan ikke laves om så lad være at fortryde den,

fremtiden kan ændres.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 16:15

Pas endelig på med ikke at overfylde dit akvarie.

Må altså lige komme med en indvending mod at holde pragtsmerlinger alene - det ér en stimefisk og de skal ikke holdes i akvarier under ca. 200 L!!!

Det er vigtigt at sætte sig ind i de forskellige fisks behov, adfærd osv.

På siden www.akvariesiden.dk kan du få svar på alle dine spørgsmål .

Mvh May.

Vores Charmetrolde

Tinkeren Cara Mia & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Har ikke læst tråden
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 17:13

Min ene datter købte et 54 l. akvarie, for sine fødselsdagspenge i sommers.

Der i har hun 3 platyer, 2 små sugemaller og 6 guppyer (2 hanner og 4 hunner).

Pt. er der én babyguppy i live. Der har været op til fem på en gang, men de bliver spist.

Der er to trærødder og otte slags planter i akvariet.

/minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

Sugemallerne
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 17:19

kan du hente hos os... Min kæreste ville så gerne se dem yngle, tak skæbne mand, vi har et lille 54 ltrs akvarie fyldt med sugemalle unger... De er helt vilde.

Jeg vil give May ret i det med stimefiskene, det er lidt ligesom og holde hest, de skal gå i flok. Og når det så tager til og du skal have et stort akvarium, så tjek lige at gulvet kan holde til det jeg taler af erfaring...

Mendacem memorem esse oportere. *

5000 kr. i bøde for det her svineri!! Velkommen til år 2007 kære dyr!
www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/ dvp.nsf/cases/OCAN-73M9AQ
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 19:09

Lækkert med så mange der skriver :) Jeg bliver jo klogere og klogere!!

Pt er akvariet fuldt op med vand, og grus i bunden.. Og igang med at varme op. Har købt noget Aquasafe, som skulle være super godt. Pigen i dyrehandleren fortalte at de fik nye planter hjem i morgen, så der smutter jeg ned og henter planter. Og på lørdag tager vi så ud og henter fisk :D

Kan slet ikke vente.

Hvad siger I kloge til at jeg køber 5 Platyer (4 hunner, 1 han) og 5 guppyer (4 hunner, 1 han) ? Eller er det meget dårligt sammensat?

Hilsen Tatjana

Med part på Limaro

0
0
Svar på denne tråd

ville ikke købe
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 20:05

fisk i zoo zity, jeg har haft sygdom i mine akvarier hver gang jeg har haft købt fisk af dem

Men kan klart anbefale Bonnie i Rødovre Centrum eller i Glostrup.

Har selv 3 akvarier, og fordelt i mine akvarier har jeg:

2 klipperejer (sjove max længde ca 8 cm)

8 Boraras Merah (max længde 1,5 cm)

5 pygmæ Guramier (super søde og forsigtige max længde 2,5 cm)

2 Ancistrus sp Sugemaller (max længde ca 10 cm)

3 Mini sugemaller (max længde 5 cm)

2 Kribensis (kæresten låner et af mine akvarier til at yngle i)

og de første 100 red cherry rejer (længde 1,5-2 cm yngler som kaniner , men ungerne er gode til yngelfoder)

Nogle fisk jeg helt klart kan anbefale er

Pygmæ pansermaller (corydoras pygmaeus) de er supernuttede, skal holdes som stimefisk mindst 5 sammen, og de holder af at gå sammen med andre stimefisk og ikke kun mimre rundt på bunden... Kan helt klart anbefales!!!

Har dem desværre ikke selv nu, men jeg skal helt sikkert have dem igen når der er plads i akvarierne...

Nogle fisk jeg også vil anbefale er Killifisk, hannerne er så farvestrålende som en regnbue, og de er også rimeligt nemme at få til at yngle, specielt gardneri + striatus (staves) og den australe... Det eneste der er med dem er at man virkelig skal huske at have dækglas på akvariet eller lampe der lukker af, for ellers hopper de ud!!! Har mistet 3 stk fordi jeg glemte glasset øv øv... Og hold øjnene åbne om det er annuelle (kortlivede) killi'er...

Men ellers god fornøjelse med dit akvarie... hehe og pas på: jeg startede med 1 akvarie og har nu 3 og ville gerne have flere Min far havde 2 akvarier for 1 år siden og nu har han 12 Så pas på det kan hurtigt gribe om sig

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 20:23

Platyer og Gubbyer er ganske gode - men vær forberedt! Dit akvarie vil hurtigt blive fyldt . Der vil komme MANGE unger!

Køb gerne planter som vandpest eller tusindblad og brug dem som flydeplanter - så har ungerne noget at gemme sig i.

Put også gerne et par trærødder i - men husk at skylle dem med kogende vand inden du putter dem i akvariet...så de ikke farver vandet for meget.

Dværggurami kan du også kigge nærmere på... Flot fisk som godt kan trives i et 54 L.

Mysteriesnegle kan jeg på det varmeste anbefale! 2-3 stykker...så bliver dit akvarie holdt godt rent og de roder ikke op i bunden/snavs som sugemaller bla. gør. Mysteriesnegle kan fåes i flere farver (gul, blå, lilla, grønne, røde) og er virkelig fascinerende! De skal fodres med mallepiller og også gerne agurk som du kan spide på en teske - så den ligger sig på bunden.

Jeg har selv kampfisk - og kan kun give dig ret i, at du ikke skal holde hun og han sammen hele tiden. Dog er der nogle enkelte der formår at kunne sammen, men der er stor forskel på deres temperament.

Jeg har 4 stk 54 L med en kamphan i hver - og hunnerne kommer kun ned til dem, når de er parringsvillige...og jeg lige føler for, at få unger .

Lige pt går én af hannerne med 7 store unger - det er nu ret spændende!

Tænk dig godt om og læs en masse inden du køber fisk - så du får dem du virkelig gerne vil have og som passer i netop dit akvarie.

Mvh May.

Vores Charmetrolde

Tinkeren Cara Mia & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

diskus
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 01:30

synes jeg er riktig flotte og så sejler de så majestetisk rundt i akvariet.

Og så findes de i så mange flotte farver

Man bliver bare helt fasinert af dem

0
0
Svar på denne tråd

har...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 07:41

Min søn har også et akvarie - deri er platy, ballon molly, neonfisk, guppi, sugemalle og en bali haj. Hajen er vegatar - vi købte den faktisk fordi den skulle spise nogen af alle de unger der kommer, men hende i butikken vidste vist ikk så meget og vi troede på det hun sagde. Indtil vi læste om den på nettet. Men den er rigtig fin.

Pas på med at få for mange fisk i den størrelse akvarie, så bliver de kvalt. Guppierne yngler rigtig meget. Vi fik 15 - 13 blev spist og en af hvert køn overlevede. Vi har nok solgt de første 30 fisk og over 50 er blevet spist. De yngler og yngler.

Faktisk har de fleste af vores ynglet ret meget. Platyer, ballon mollyer og guppierne har været temmelig aktive. Tror vores sugemaller er af samme køn. Og hajen er singel.

Neon-fiskene har vi kun en enkelt eller to tilbage af - ud af 10. Et par stykker røg i pumpen (har nu skiftet til en der ikke kan tage de små fisk og unger) men ellers er de bare forsvundet...dvs de er døde og de andre har spist dem. Har efterfølgende hørt, at neonfisk kan være svære at holde i et nystartet akvarie.

Men hvis du er interesseret kan vi måske nok finde både guppier og ballon mollyer du kan købe...sønnen (han er 5 år) elsker at sælge ud af sine fisk og så er de noget billigere hos ham end i butikkerne.

Brudekjole sælges - str. 38, stropløs med flot slæb, broderier og perler på.

Springsadel sælges, Kieffer Aachen, rigtig pæn og velholdt.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 10:43

Luminator: Det vil jeg da lige huske, når jeg skal købe fisk ;) Du må meget gerne sende en PB, hvis det er :)

Var i dyrehandleren i roskilde igår, hvor de tager 100,- for 5 guppyer.

Nu er jeg begyndt at skrive ned, hvad jeg skal have fra dyrehandleren. Indtil videre er jeg kommet fra til at jeg skal have planter. Jeg ved at der er mere jeg mangler, men kan ikke lige komme på hvad det skulle være

Jeg har: akvarie, pumpe, varmelegme, grus, aquasafe og foder.

Så skriv hvad jeg ellers bør købe i dag :)

Mange tak til alle jer der skriver og hjælper den uerfarne kommende fiske ejer

Hilsen Tatjana

Med part på Limaro

0
0
Svar på denne tråd

lys...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 14:31

Hva med lys over akvariet??

Nu ved jeg ikke hvordan et 54 liters akvarie er, om det er et man sætter lys over.

Du skal også have et termometer, så du kan holde øje med temperaturen. Køb også en støvsuger, akvariet skal renses ind imellem. De er ikk så dyre - tror jeg gav 90 kr. for vores og det er en lidt større model. Vi har et 120 liters akvarie så det er måske lidt højere end dit.

Mad - alt efter hvilke fisk du skal have. Til dem vi har bruger vi flagefoder, malle-piller og frosne røde myggelarver (i små terninger - køb ikk i store plader, det er alt for besværligt)

Det var dyrt for fisk - det kan vi godt finde ud af meget billigere...tæller lige når jeg kommer hjem, hvor meget der kan sælges fra. Guppierne har fået unger for ikk så længe siden, så skal lige se, hvor mange der er tilbage, de æder jo de små.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 15:06

Mickey mouse fisk er også sjove.

Jeg har 3 akvarier 2 x 54 L og 1 x 25 L.

I det ene har jeg 2 store sugemaller, en kampfisk(han) og nogle Black Mollyer og 2 albino bundfisk.

i det andet har jeg en kampfisk(hun), flere black mollyer, glødende tetra, en sugemalle, 2 albino bundfisk. Og i det lille er der lidt blackmolly yngel, baby sugemaller, og blå neonfisk, der ikke bliver særlig store, og en albino bundfisk.

M.v.h.

Stine

med

Pony-dyret Star Fighter

*Medlem af pony-power "klubben".

-"Klubben" for ponyryttere over 18 år.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 16:58

Luminator: Lys og termomeder er der. Jeg har også noget Vitakraft premium foder. Ved du om det er godt nok til guppyer, eller bør jeg købe noget andet?

Støvsuger var en godt ide Det må jeg hellere lige skrive ned.

Ja, du må meget gerne se hvor mange I har. Kan du se forskel på han og hun guppyer? Der skulle jo gerne komme nogle babyfisk senere hen ;) Og hvad skal din dreng have for dem?

Ej, altså.. Med alle de sjove fisk I nævner ender det jo med at jeg laver hele mit værelse til et akvarie

Hilsen Tatjana

Med part på Limaro

0
0
Svar på denne tråd

besked...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 19:14

Har sendt dig en besked omkring de fisk du kan købe hos os. Der skulle nok være grundlag for en bunke babyfisk fra de flotte guppier.

Mht. foder har vi haft forskellige slags flagefoder uden problemer, alt efter hvor vi har købt det henne. Vores fisk stiller sig ikk ligefrem op i kø, for at se hvaffor noget de skal have. De æder det der kommer ned.

Kan godt anbefale en sugemalle, for de er gode til at holde bunden fri for madrester som falder til bunds. Så holder akvariet sig bedre/pænere.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 19:51

Sugemaller er så klamme. Mine forældre have akvarie da jeg var lille, og de havde en kæmpe stor sugemalle, faktisk en rigtig grim en! Siden dengang har jeg altid syntes de var klamme og jeg får kuldegysninger hver gang jeg ser en

Men jeg vil da lige prøve om jeg kan finde en lille pæn en

Hilsen Tatjana

Med part på Limaro

0
0
Svar på denne tråd

plettet...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 07:50

vores er plettet, synes faktisk de er fine, men du kan jo se dem...og se om du synes de er klamme

Men klamme eller ej - så er de effektive og tjener et godt formål i akvariet.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 19:28

Jeg vil hellere end gerne se jeres sugemalle. Håber ikke den er alt for stor, ellers dør jeg da

Hilsen Tatjana

Med part på Limaro

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 10:50

Så kom der endelig fisk i akvariet

Ballon mollyer og guppyer.

Der er flere billeder på min profil :)

Og Tusind tak til Luminator fordi hun solgte mig disse skønne skønne fisk!!

Hilsen Tatjana

Med part på Limaro

0
0
Svar på denne tråd

super...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 12:29

godt at se, at de kom godt til deres nye hjem. Håber alle overlevede turen.

Så bliver det spændende at se, hvor mange guppi unger I får For de kan være pænt produktive

0
0
Svar på denne tråd

øv altså
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 12:49

Jeg vil også ha fisk .. har altid ønsket mig et akvarie.. jeg skal have bali hajer de er mine favoritter.. og så nogle forskellige flotte fisk, en sugemalle og muligvis et par af de der snegle som blev nævnt..

Tror lige jeg genmmer tråden her, så kan jeg gå ind og læse mig klog når jeg engang skal have mit længe ønskede akvarium..

og tillykke med fiskene

vh sandra

Med verdens dejligste pony: Stormarkgårds Tequila <3

Og verdens dejligste hest: Midnights Medina <3

0
0
Svar på denne tråd

bali haj..
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 13:54

Sandra - bali hajen er altså også flot, vi nyder den meget hjemme hos os. Var akvariet større kom der nok et par stykker til at dem

0
0
Svar på denne tråd

Ih...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 14:15

jeg vil også gerne have fisk

Mvh Jannie

Behandl andre som du ønsker De skal behandle dig

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 18:00

Luminator: De lever skam alle endnu. Og et par af hannerne har allerede været på hunnerne, så nu må vi se hvor mange der kommer. Det ender jo med at jeg er nød til at købe et større akvarie. Eller bare flere

De er simpelthen så sjove at se på, og min kære broder har da også allerede givet dem navne. De kommer bare ikke når vi kalder

Hilsen Tatjana

Med part på Limaro

0
0
Svar på denne tråd

akvarie
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 13:33

Er der nogen som kan svare på, hvad det ca koster i el at have et akvarie stående? Medium størrelse, sådan 150 liter ca, forestiller jeg mig..

mvh sandra

Med verdens dejligste pony: Stormarkgårds Tequila <3

Og verdens dejligste hest: Midnights Medina <3

0
0
Svar på denne tråd

Fisk...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 14:03

Ejj, jeg vil oss have fisk igen. Vi solgte vores akvarium, da jeg på det tidspunkt ikke rigtig havde tid til at passe det. Jeg tror også det tog overhånd da vi havde fire akvarier. Det ene kun med unger.

De sjoveste fisk jeg har haft var dyndspringere. De var ret aktive og kravlede på land. Hvis man fangede fluer og smed dem ned til dem var de lynhurtige og fik fanget fluen inden den opfangede hvad der skete. Rigtig sjove fisk.

I mit allerførste akvarium havde vi lige fået sugemaller hjem. Dagen efter så jeg en "underlig" natursvamp, som jeg ikke lige kunne huske jeg havde lagt der. Da jeg fik "svampen" op af vandet, kom jeg til at se at det var æg. Så ned i vandet med dem igen. Og heldigvis var der ikke sket nogen skade, da der ikke længe efter var et mylder af unger:)

Før kendt som Vibs(Marengo)

Nu med ny HP: www.staldlindskov.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider