|
|
| at sætte "Pris" på huskat |
| Forfatter:  |
junker |
| Dato:  |
09-10-2007 20:56 |
|
Inspireret af min lidt kaotiske weekend kunne jeg godt tænke mig at åbne for en debat om hvordan vi ser på katte og hvad de rent faktisk er værd for os: Først en lille historie fra mit liv. Tosrdag morgen lukker jeg mine 2 små misser ud at lege de er lige blevet et halvt år og de har efter en lang nat inde en masse energi i sig (hvilket gør den temmelig underholdende at være sammen med når de pisker rundt hehe) Torsdag aften er de endnu ikke kommet hjem og fredag morgen dukker hunkatten op uden brormand Simon.. noget i mig siger at det ikke er godt og da jeg skal i dagpleje med min søn går vi en tur i vejkanten for at se om vores lille simon mon ligger kørt over, vi finder ham under genboens stentrappe og jeg tager ham op til mig.. hans ene ben hænger livløst og han er tydeligt skræmt.. jeg ringer til det nærmeste dyrehospital (4 huse henne af vejen) og får fortalt at jeg har fundet min kat kvæstet men ikke død og jeg tramper hen med ham .. Desværre havde min lille mis brækket lårbenet og han bliver lagt i narkose for nærmere undersøgelse.. Dyrlægen mener at det ville være bedst med en anden dyrlæges vurdering så jeg kører ham ind til en dyrlæge i Randers Da dyrlæge nr 2 har røngten fotograferet simon og kender til hvad der kan gøres og om det er muligt at redde min lille kat ringer han til mig på jobbet. Dommen er en operation, han vil sætte lårbenet sammen med en metal skrue og katten vil efterfølgende være uden mén. Prisen for dette er 6300,- kr men da han kender os og vil være flink slår han 2000 af prisen så prisen er nu 4300 og så er katten opereret, medicineret osv. Så var det så jeg skulle tage stilling operation eller aflivning. mine tanker omkring dette var lidt ambivalente: 1) altså det er/var en ung kat med livet foran sig. han er jordens skønneste og han betyder bestemt meget for os her hjemme og fungerer både som kæledyr og mussefanger. han er sønnemandens (på 2 år) 2) vi kunne til enhver tid få en gratis kat magen til af en landmand i morgen om det skulle være og så putte de 4300 i lommen og have det godt for dem. min beslutning var klar : min holdning ER at man skaffer sig ikke dyr med mindre man har råd til dyrlægeregningen - og det eneste argument jeg kunne finde for aflivning var at jeg ville synes det ville være meget at betale for en ganske alm. huskat. det kunne jeg simpelthen ikke .. kunne godt tænke mig at høre hvad havde i gjort aflivet katten trods dyrlægens ord for et liv efterfølgende uden mén og gener, eller betalt en dyr operation på en mere eller mindre gratis kat?? hvor meget er din/jeres kat værd for jer når uheldet pluselig er ude..?? Afslutningsvis kan jeg sige operationen er vellykket lille simon er hjemme igen, han støtter på benet men skal være i et bur med mad, vand og toilet (så ikke han hopper op, træder for meget/overbelaster eller noget) i et par dage endnu - dog tages han ud når vi er hjemme og kan sidde lidt med ham i skødet og hygge.. der er billeder af staklen i min præs men kan ikke finde ud af at sætte dem ind.
Opstaldning, parter og undervisning tilbydes v. Randers skriv for nærmere..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa - godt |
|
|
at høre at jeres kat har det godt, efter omstændighederne! Jeg har en kat der har været igennem det samme. Han blev opereret i Horsens, alt gik godt.. Han var dog desværre den 1/1000 katte der får en komplikation - han er i live og har det godt nu, men han har stadig lidt dårligt ben, oghan er på en smule smertestillende idag. Men det sku undre mig hvis din også får komplikationer!! Held og lykke med katten!!
Med venlig Hilsen Yessika - ♥ Razz og Parfait - i vil ikke blive glemt! ♥ ÅRHUSTRÆF - SE HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg er helt enig med dig og ville gøre fuldstændig det samme.  Vi fik engang foræret en kattekilling, sådan en helt almindelig rundstrikket hanmis. Han kom som stor killing ind med en flænge i det ene øje - selvfølgelig en søndag eftermiddag. Vi kørte ham fluks til dyrlægevagten. Øjet var ikke til at redde så det blev opareret ud. Vi var ikke i tvivl om, at han skulle opareres og ikke i tvivl om, at hvis han ikke kunne fungerer normalt med et øje, ville vi aflive ham efterfølgende. Det kostede en bondegård, men Sylte levede 15 lykkelige år efter som etøjet kat. God bedring med Simon.
Hilsen fra Pony-mor. Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejligt at høre |
junker |
09-10-2007 21:10 |
|
dejligt at høre at det ikke kun er mig der er så rablende sindsyg (som min mor så fint udtrykte det) at gøre så meget ud af det... heh... kan også se det er lidt fjollet men helt ærligt.. håber ikke der er komplikationer - benet er brækket hvis det kan kaldes det - et meget heldigt sted og allerede på samme dag gik han på benet igen det er dog stadig meget forbudt og derfor buret - nu håber vi bare han holder sig i ro og at han har lært noget af dette her for han kunne i princippet gå på vejen igen dagen efter han er fri igen...
Opstaldning, parter og undervisning tilbydes v. Randers skriv for nærmere..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyr kat!!! |
|
|
Jeg er ret sikker på at jeg ville ofre pengene for mine misser. Hvis det altså ikke påvirkede kattens liv alt for meget. Dvs der skulle være forvisning om at den ville blive ok igen uden men og at den kunne fungere som enhver anden kat med hop og spring. Ligeledes skulle kattens helingsperiode ikke være for lang. Den skal ikke lide unødigt.
Venlig hilsen -miki- www.prettyfancy.ridesiden.dk -om krybbebidning og vævning HUSK: De mennesker du træder på på vej op af stigen er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har stået i samme situation... |
|
|
Vores 7 måneders hunkat kom hjem med brækket lårben  Hun blev opereret, og det kostede ca. 5000 kr, som vi fik lov til at afbetale over et år. Katten kom sig fint, og kunne leve et fint katteliv uden gener fra benet. Men men men... Vi har lovet hinanden, at DET gør vi ikke en anden gang igen. Katten ændrede sig nemlig psykisk efter operationen - måske har hun reelt gået rundt og haft ondt i længere tid, end hun fik smertestillende ? Eller havde hun også fået en lille skade i hovedet ved påkørslen ? Og så alligevel... Lige nu har vi 2 dejlige hankatte - den ene en smuk sort kat, som er en fantastisk musefænger. Den anden er en helt enormt dejlig grå kælekat, som bare er så personlig og virkelig styre hjemmet  Den sorte er ikke specielt kælen, den grå er bare blevet noget af en nussekat. Og jeg må indrømme, at skete der noget med den grå, så ville jeg gerne putte 5000 kr i ham. Den sorte lever et mere "farligt" liv set i den relation. Han er ikke så meget inde, er ikke så kælen, og ja han er da bare en sød kat men ikke mere. Ham vil jeg nok ikke bruge 5000 kr på, hvis han kom alvorligt til skade. Jeg tror så også, at den sorte ville tage det meget hårdt psykisk, hvis den feks. skulle blive inde pga en skade. Hvor i mod den grå nok mere end gerne vil sove og tage den med ro indenfor de næste 2-3 måneder, hvis vi tillod ham det  Heldigvis har vi købt en gård, hvor vores katte ikke længere skal bruge vejens grøftekanter til at jage i. Så de skulle helst ikke ende som overkørte katte. Men den ene vil jeg altså umiddelbart gå længere for, end for den anden. De er begge "gård-katte" af afstamning, er kastrede, og passes med dyrlægetjek, vaccinationer, ormekur m.m. MVH Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo - da |
Jasper |
09-10-2007 21:30 |
|
Jeg gjorde det i forbindelse med vi fik en ny "brugt" kat. Vi havde ringet på en hankat på 1½ år, som var vant til hunde og børn. Da vi kom hen og så katten var det meget tydeligt at han ikke havde det godt - tynd mave og pelsen var helt sammenfiltret(han er korthåret) Da vi kom hjem med katten var den så syg, at den kun lige kunne slæbe sig et par meter - så vi kørte den til dyrlægen, hvor den blev indlagt og behandlet. Det skal lige nævnes at katten var så syg og vanrygtet, at vi faktisk blev anklaget for dyremishandling  Dyrlægen var så chokeret at de meldte den tidligere ejer for vanrygt  Det kostede en bondegård at få katten behandlet, men jeg knuselsker den kat og det har været det hele værd  Men jeg ville aldrig vælge at lade han gennemgå en operation, men det er nok fordi jeg har været det igennem så meget med vores hund, og det syntes jeg er for hårdt.
Pia Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af Nu mega frelst og meget mere oplyst
Citronmåne er bare sådan en taberkage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine katte... |
Tine (Ib) |
09-10-2007 21:39 |
|
... betyder alt! Sidste år blev min dejlige dengang 12 årige hunkat indlagt, hun havde haft det skidt on off i lang tid, men vi troede ikke det var så slemt. Hun blev fulgt tæt af vores helt fantastiske dyrlæge. Desværre kulminerede det hele pludseligt og hun måtte indlægges på dyrehospitalet. Jeg gik meget op i, om det var etisk forsvarligt at holde hende i live, ellers skulle hun bare have fred. Efter 3 dages indlægggelse blev hun så dårlig, at dyrlægen rådede os til at sige stop på hendes vegne- det gjorde vi. Hun blev kremeret og jeg har hendes urne herhjemme, har haft kontakt til clairvoyante osv. Hendes kuldbror blev indlagt 14 dage senere, han var indlagt omkring 1 uge og han klarede den heldigvis. Dyrlægen på hospitalet mente faktisk, at vi burde sige stop, da han mente at kattens tilstand ikke kunne blive så slem hurtigt, men at det var noget længerevarende. Heldigvis havde vi 3 uger inden fået lavet seniortjek, som viste at alle værdier var normale, derfor arbejdede dyrlægen videre med en ny teori. Det viste sig at det blot var en meget slem forstoppelse. Efter en tarmskyldning kom misseren hjem igen. Det der redede ham, var det jævnlige seniortjek. Han bliver nu tjekket hos dyrlægen hvert kvartal, hvor hans blodprøver sendes til analyse i Tyskland. Vi er hele tiden på forkant med evt. skavanker. Kattenes ophold på dyrehospitalet løb op i 36.000 kr., de penge betalte vi med glæde, vi fik den ene hjem i god behold og han er mange gange de penge værd. Nu koster han os 2000 kr i kvartalet i dyrlæge og det er han skam også værd. Jeg tror ikke at nogen der kender mig er i tvivl, jeg er enormt glad for venner, familie, heste, kæreste, men det er kattene der betyder mest. De 2 gamle har jeg fået lavet et stort maleri af, som ny pryder min væg. Der findes ikke noget jeg ikke ville gøre, eller ikke ville betale for at hjælpe mine katte, så længe det er etisk forsvarligt. Seneste investering er et hegn til 2500 m2 have, det betaler jeg gerne, for mine misser er så meget mere værd!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum.. |
|
|
i sin tid tog det 3 operationer og en hulens masse prøver at finde ud af at min mors elskede elvis mis havde kræft i kæben. De to første operationer var for tandbylder man troede skabte problemet. Han var indlagt i ti dage + de tre operationer. Pris. 10.000 kr. Sådan var det på trods af at den fine mis ikk mere end ca 2 mdr senere var så ramt at han måtte aflives - kræften var i en form der ikk giver smerter. Men han hævede og til sidst ville det presse på hans øje.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ligesom Tine |
|
|
betyder mine misser også rigtigt meget. Nu har jeg ikke almindelige huskatte, men siameserkatte fordi een gang siameser altid siameser, desværre. Men for mig er alle katte lige dejlige ! Jeg har her i sommers ofret rigtig mange penge på mine katte. Først blev Bobby halt med det ene bagben, narkose og røntgen afslørede en arthrose (gigt), smertestillende med hjem og det gik bedre. Pris: 2500 kroner. Vi tog på ferie, i de sidste par dage af ferien fik vi den kedelige besked at Bobby var blevet syg med hjerneblødning i kattepensionen. Vi tog hjem og hentede kattene. Begge katte blev indlagt hos dyrlægen med kattesyge. Det var en rigtig hård omgang med tvangsfodring, medicingivning (kanyle, kan selv give dem det) og utallige besøg hos dyrlægen. Bobbys tilstand blev bedre men vendte sig og vi besluttede os for at give ham fred. Den anden kat overlevede kattesygen. Sært nok, for de har begge to været vaccineret troligt hvert eneste år og fået god kost. Men Bobby blev kremeret og urnen står også hos stuen hos mig. Pris: 10 000 kroner plus aflivning og kremering: 1500 kr. Den kat der overlevede var ked af at være alene, så vi måtte ud og finde en ny kat. Heldigvis fandt vi en dejlig siameserkilling og den fik vi lov til at købe: 3700 kr. Så bliver den gamle kat syg, med hoste. Op til dyrlægen igen og der bliver undersøgt med blodprøver som også sendes til Tyskland. Allerede 26 timer senere har vi svaret: alt normalt. Hosten er væk nu, men vi er meget OBS på kattene. Den nye misling fik så lige sin re-vaccination og en undersøgelse hos dyrlægen. Pris: 2900 kr. Så 20 600 kroner på 3 måneder, vores dyreste sommerferie i mands minde. Alt betalt kontant når vi har afsluttet hos dyrlægen. Alt for mine misser, men jeg har også den etiske holdning at mine dyr ikke må lide, så bliver de aflivet. Og i samråd med vores dygtige dyrlæge på Nybrovej i Lyngby. Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor meget er din kat værd? |
|
|
Hej Herhjemme hos mine forældre har vi en ældre hunkat på 15 år. Sally Sørøverkat hedder hun fordi hun har en klap for det ene øje. Altså ikke en rigtig klap, men en sort plamage, som dog var mere udtalt da hun var lille  Denne søde kat blev opereret og fik fjernet den ene nyre for omkring 10 år siden. Jeg husker det som var det i går (jeg var 9 år gammel). Det var tæt på juleaften da vi kørte med hende til dyrlægen fordi hun var helt sløv og ikke spiste og drak og hos dyrlægen undersøgte de hende på alle leder og kanter og fandt til sidst ud af at de måtte fjerne den ene nyre ellers ville hun dø. De spurgte min far om vi ville ofre de penge på hende og det ville han gerne, selv om han egentlig ikke kunne lide Sally. Hun var en lidt sær og muggen kat som de fleste ikke brød sig om. Det eneste jeg bekymrede mig om var om vi blev nødt til at droppe julen fordi vi måtte bruge alle pengene på en operation  Men Sally blev opereret og kom hjem lillejuleaftensdag, hele familien fik julegaver og min far var rigtig, rigtig glad for vores lille mis. I dag lever Sally i bedste velgående. Hun får dyrt proteinfattigt foder og har gjort det de sidste 10 år og må ikke få kød, kun fisk, men hun har det godt. Hun er en lidt ældre, sofistikeret dame, og hun fanger ikke længere mus, men nyder i stedet at ligge i sofaen, vasken, vaskebaljen (se billede) eller andre gode steder hvor der er trygt og varmt Og jeg har en teori om at hun er taknemlig over at vi ikke lod hende dø, for siden den operation har hun været en helt anden glad og sød mis, som vi alle holder meget af. Hun har en stor personlighed og vi ville for ingen pris have undværet hende i de 10 år hun indtil videre har fået efter en dyr operation. Ville vi gøre det igen? Det ved jeg ikke, det kommer nok an på hvilken kat det var, hvor gammel den var og hvad der var sket, men jeg forstår så sandelig godt du fik din Simon opereret og det er rigtig godt at høre han har det godt efter omstændighederne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så må der tudes |
Gittes magi *Tatan* |
09-10-2007 22:52 |
|
Jeg tager hatten af for jer, der har den flotte økonomi. Men jeg har ikke den form for penge. Hvilket jeg ikke mener gør mig til en dårligere katteejer, som elsker mine dyr mindre end dem som kan hive flere tusind kroner ud af budgettet. Lige netop idag har jeg stået i dilemmaet. Min elskede kat vores dejlige hittebarn, som vi har haft i ca 3 år nu, kom dødsyg hjem i eftermiddags. Jeg fandt Tommi da han var ca 3 uger gammel og har flasket ham op efter alle kunstens regler. Han har aldrig trukket en klo, ej heller da min lille terrorist (læs: Louise, min datter) kravlede hen og lagde sig oven på ham. Han kaldte på mig så jeg kunne komme og redde ham. Da jeg hørte hans ynkelige miaven idag og så hvor vaklende han gik, så røg han ud i bilen med det samme og afsted det gik. Dyrlægens dom er pest eller kolera, uanset så tror han ikke på bedring. Der var kun en lille mulighed som han ikke kunne udelukke, så den er under afprøvning. Men er der ikke bedring inden for de næste 3 dage så skal han aflives. Det er hans nyre som er stået af, og dyrlægen mener at det han kan mærke med sine fingre, temmelig tydeligt, med stor sandsynlighed er kræftknuder.  Han ligger nu apatisk, og fuldstændig dopet med smertestillende. Men havde jeg nu fået besked på at en operation til 2000 kr kunne redde min kat, ja så havde jeg tudende måtte afslå. Medmindre at han ville gå med til en afdragsordning. De 700 kr jeg brugte idag, var dem vi havde til resten af måneden. Så ja, jeg er en grum og uansvarlig dyreejer, for hvad nu hvis mine heste blev syge . Med grædende hilsner fra en trist Gitte
Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre. Carl Scharnberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kanon.. |
ShahXhibitor ♥Mirco♥ |
10-10-2007 00:38 |
|
Hvor er det dejligt at se at der er nogen der er deres ansvar bevidt!  God bedring til den lille mis 
Med Venlig Hilsen Ina Brøndum Oliver 16 08 03 Lukas 04 04 06 Silas 21 07 07 Victor RIP
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville også have gjort det |
|
|
Det havde jeg også gjort, selvom folk herude på landet synes man er godt tosset.. for en KAT - havde det så været en hund ville de til nød kunne forstå det... Men selvom man nemt kan få en ny kat, er der jo følelser indblandet når først man har taget dem til sig. Jeg har brugt en del penge gennem årene på katte-operationer og diverse dyrlægebesøg og behandlinger. Om det er rigtigt eller forkert, tja ... det bestemmer man vel selv, hvis man synes det er pengene værd, så er det jo pengene værd - uanset om andre mener noget andet. Jeg har altid penge stående til uforudsete ting, men har man ikke det, er min dyrlæge altid åben for at afdrage større beløb over flere gange, så økonomien behøver ikke være noget akut problem. Jeg synes man skal gøre hvad man føler for. Det er ok at aflive et sygt dyr og ikke ville betale i dyre domme for at få det opereret osv. Men det er også ok at gøre det, hvis man har pengene til det og ens hjerte bare synes det er sådan det skal være. .. Til Gitte - det gør mig ondt med din misser, men HVIS det er kræft i nyrene, så ville en operation sandsynligvis ikke kunne redde den alligevel, jeg har selv været igennem noget lignende med en kat, og han overlevede ikke. Men det KAN også være noget andet der er i vejen - lad os da håbe det. Jeg fik engang opereret en kat for kræft i tarmen og han kom sig faktisk fuldstændigt. Håber det bedste for din misser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke for enhver pris |
xtiny |
10-10-2007 06:24 |
|
Men vores gamle Tricolora (dengang knap 9 år) blev sat sammen med skruer, da hun havde brækket, det der svarer til vores skinneben og lægben. Det kostede også i omegnen af 7000 kr.  Hun halter en lille smule, men hun har sit gode (udegående) katteliv- og fanger stadig mus. Dyrlægen mente, det kunne blive godt- mn talte om amputation. I så tilfælde skulle hun nu altså bare sove ind! Det var svært for hende i starten, da hun ellers er meget "boss-et"- og banker andre katte for good, hvis de kommer for tæt på. Men hun kom sig- og hopper fint op på komfuret(!) Eller ud af vinduet.Det var længe om at hele, da hun ikke er så ung. Hun er en reserveret kat med anfald af kælenskab, sådan har hun altid været. Hun er født vild- og flyttede ind som 3 måneders af egen fri vilje- og blev tam. Men min holdning (og økonomien) er: Ikke for enhver pris. Dyret skal blive rask og ikke lide- indenfor en overskuelig tidsramme. Med vores Bjælde gik det for længe- og han døde af sig selv, men de sidste tre uger af hans liv var ikke rare- for nogen af os! Så jeg er ret skeptisk overfor dyrlægen (den samme desværre, der behandlede Tricolora). Han er sikkert god til køer! Men Bjælde fik forkert medicin.
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ -Dan Greenberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de kære dyr |
|
|
For ca. 1 1/2 mdr. siden, blev vores hunkat Line,11 år,fredag aften kastede hun voldsomt op og det løb bag ud af hende. Vi var ret forvisset om, det var hendes nyre, der var stået af. Pga. friste erfaringer med vores hund... Der blev kørt en strimmel og det var ikke hendes nyre. Hendes tænde var meget dårlige, så måske... mandag fik hun fjernet en del tænder. De efterfølgende 3 fredage (tilfældigt) var vi ved dr. dyr, hver med tanken om, hun skulle ikke leve for vores skyld + vi ikke er millonærer. Hun kom med hjem, det gik også langsom fremad. Men natten søndag/mandag hele startede det forfra. Det stod ud af begge ender på hende. Mandag morgen blev hun så aflivet. Mht. prisen så kostede det 2.800 kr at få trukket tænder ud ca. 750kr at få hende aflive + de 4 besøg derudover. Var jeg spåkone, var line blevet aflivet den første fredag. så hun hun, og vi, blevet sparet for en masse. hilsen Joan
MVH Lise, Oskar og Tenor!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man behøver vel |
|
|
heller ikk ha mange penge for at lade dyrene få en behandling der egentlig koster mange penge. Man kan ved de fleste lave en afbetalings ordning Det gjorde min mor da fordi hun ikk havde alle pengene på en gang - det skal dog siges at næsten halvdelen af prisen blev slået af fordi de ikk havde opdaget kræften så hurtigt som de havde håbet og ville pga de snydende tandbylder... Jeg har heller ikk råd til en dyrlæge regning på over 2000 kr på en gang hverken på hest eller hund. Men jeg finder en løsning på en eller anden måde hvis det blir nødvendigt! Afbetaling el lig. Om så jeg skal finde min personlige flise skal der gøres det der kan hvis det er penegene det handler om altså. Den der med - jamen du kan da bare få en ny der er masser der mangler hjem - går ikk. Det er jo ens dyr, venner man er glad for og har følelser for.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kommer an på |
|
|
hvilket forhold man har til sin kat- er den død mærker den jo intet- det er en selv der står med smerten. Så hvor meget vil man betale for at undgå at føle den. Vi vil betale 1500kr for at få ham her hjem. MVH Dorthe 
Vores dejlige kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby. Se billede på mit HN. Dusør gives 1500kr. ved fremskaffelse i live. Dusør 500kr. i død tilstand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pris for huskat |
|
|
For min Felix vil jeg betale hvad det koster hvis han ikke kommer til at lide. Det skal være på kattens præmisser, det skal ikke være for min skyld. Vi har allerede postet temmelig mange penge i ham. Fik ham som vildkat, døden nær af frost og underernæring. Fuld af orm (som vi tilsyneladende stadig ikke har fået bugt med efter 4-5 ormekure), øjenbetændelse og møgforkølet. Han er den skønneste kat jeg har haft og han betyder utroligt meget for ham. Lurifax, vores første mis, er en lidt anden sag. Vi er utrolig glade for hende, hun er en skøn og smuk kat men der er noget helt galt oppe i hovedet på hende. Derfor vil vi nok sige stop før med hende end vi vil med Felix. Aflivning har før været til overvejelse fordi vi tvivlede på hendes livs kvalitet. Så er der Arielle, vores maine coon og sidste skud på stammen. Jamen, det sammer gælder for hende som med Felix. Der skal gøres hvad der kan inden for rimelighedens grænser (altså, hun skal ikke lide unødigt), og så må det koste hvad det koster. Min mening er, at når man tager et dyr til sig (også selvom man "bare" fodrer de vilde katte), så tager man sig af det på godt og ondt. Og et dyr skal ikke bare kasseres fordi det lige pludselig fejler noget som vil koste dyrt at kurere og det ville være billigere at aflive og anskaffe et nyt. Mvh Naja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|