Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Farvel min skat!
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 19:21

Jeg ved ikke om I husker min tråd?

www.heste-nettet.dk/forum/1/1407261/ 1407261/

Men jeg havde et stort dillemma med min Oldenborg vallak Sigurd. Det hele kan læses i linket.

Men i dag oprandte den store dag... En dag med meget blandet følelser.

Min mor og jeg havde gået i lang tid og snakket om hvad vi dog skulle stille op med ham, den dejlige dreng. Vi snakkede meget om det med at aflive ham, men vi snakkede også om at det vi helst ville, var at forære ham til en dame som engang kom på det sted hvor vi kommer og rider - som er en rolig og utrolig sød person der altid tænker på hesten i første række.

Dette var helt klart et kæmpe ønske - men om hun ville have ham, vidste vi ikke.

Tanken faldt bort og vi begyndte at komme tættere og tættere på tanken om at få ham aflivet. Ind til telefonen en dag ringede - det var utrolig nok hende! Hun var begyndt at kigge efter ny hest og hun ville høre om vi måske kendte én der var til salg... - Det her var næsten for godt til at være sandt!!!

Vi fortalte hende om Sigurd og om at vi havde tænkt på at forære ham til hende. Hun besluttede sig for at komme og se ham. Hun kunne rigtig godt lide ham og hende og min mor begyndet at ride lidt sammen en gang om ugen. - Det hele gik bare SÅ godt!

Hun blev meget glad for ham og vi aftalte at han skulle op til hende og stå og så kunne vi se hvordan det ville gå.

Og det er så her hvor vi er i dag. Jeg er netop kommet hjem efter at have været oppe og aflevere min lille øjesten. Jeg er bare så tom i maven - var grædefærdig da jeg ordnede ham i formiddags. ... Men samtidig kan jeg jo ikke tillade mig at være ked af det - han har nok fået den bedste løsning man overhovedet kunne tænke sig.

MEN ih, hvor er det altså hårdt... Iabella, som er en af vores andre heste - hun har stået med Sigurd siden han var føl - går og vrinsker på folden og kan ikke forstå hvor han bliver af... (Det er en ufattelig magt vi mennesker har - tænk at splitte en flok ad :( )

Jeg håber det fortsat vil komme til at gå godt med ham deroppe - hvertfald kan vi ikke gøre meget mere.

Hvis det går - må man vel kalde det en lykkelig historie?

(Tak fordi i læste med... Jeg havde lige brug for at komme ud med lidt af mine tanker...)

Mvh Kathrine Olsen

- med Fabienne af Hvarre -

Medhjælper på Stutteri Dano og ejeren af 2 søde heste

Fotografering tilbydes: www.KaytrinFoto.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 19:35

tror du ikke den dame kunne bruge en gammel hoppe også?

plet å æ hest, det er bedst

0
0
Svar på denne tråd

Sigurd
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 19:48

Jamen Katrine dog... Så var det derfor, jeg kun kunne se Fabienne og Isabella på folden idag. Og jeg undrede mig også over, hvorfor Isabella så så træt og trist ud.

Du skal da selvfølgelig have lov til at være ked af det, selvom det var den bedste løsning for Sigurd. Det lyder jo som en allertiders løsning.

Kender jeg egentlig hende, der har fået ham?

Kram herfra

//Eva

Ejer af Interview Firfod.

Stud.med.vet.

There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse.
- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 20:10

calypzo ♥fnugs♥: Nej, det tror jeg ikke. Hun har selv en gammel hoppe, som ikke kan mere. Hun skulle bare bruge en hest til at ride lidt tur på et par gange om ugen og så arbejde med fra jorden - samt lidt hygge dressur.

Eva: Det er Dorthe med Krakka. Og ja... :( Det er derfor... Er spændet på hvordan det kommer til at gå.

Mvh Kathrine Olsen

0
0
Svar på denne tråd

Kraka...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 09:08

Jamen, så kunne Sigurd da ikke få et bedre hjem!

Han vil jo få det som blommen i et æg hos hende. Hun elsker jo Kraka, og hvis jeg kender hende ret, så kommer Sigurd også til at blive hendes øjensten. Forkælet i alle ender og kanter.

Mon ikke Isabella lige skal have lidt tid, inden hun falder til ro med Fabienne?

Jeg håber det bedste - men heldigvis bor Dorthe jo ikke særligt langt væk, så vidt jeg husker. Så du kan altid besøge Sigurd.

Kram

Ejer af Interview Firfod.

Stud.med.vet.

There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse.
- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

Heldig løsning
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 09:49

Lyder som om du fandt den gode løsning.

Har selv været i samme situation. Dog havde min øjesten ringfod og der var ingen tvivl om at han havde smerter.Ville have ladet ham gå her hjemme hvis han havde kunne holde til det, men hver gang vi skiftede fold blev han så glad at han styrtede rundt 30 omgange og blev stokhalt i 3 uger.

Han blev kun 8 år og efter den sidste lune sommer var gået måtte jeg tage den tunge beslutning at få ham aflivet. Han havde for ondt. Vil altid elske ham og tænker på alle de positive ting vi nåede at opleve sammen i hans alt for korte liv.

Kan se i din præsentation at Sigurd havde Laban Agerbo på sin stamtavle.

Du ved vel ikke hvor jeg kan se et billede af ham??? Har forgæves ledt efter et da han nemlig var far til min øjesten.

Mvh

Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 18:08

Eva: Det er præcis derfor Dorthe har fået ham. Og hun er den eneste jeg nogensidnde ville forære ham til. Og hvis det ikke går bliver han aflivet - jeg synes nemlig ikke at man giver en "syg" hest væk. Det ville være død synd. Han er så god af sig, så jeg vil vide at han har det godt!!

Isabella og Fabienne klinger kanont sammen! De er blevet bedste veninder. Så jo, jeg tror hurtigt hun kommer sig - heldigvis.

Lotte: Årh, ja - det er sku så hårdt. Men det må være en lettelse at have træffet beslutningen og fået det ovberstået. Sådan har jeg det hvertfald nu... Og jeg tror også jeg ville have det sådan, hvis det var fordi han var blevet aflivet. Selvom det bare er så død hårdt! Men det værste er næsten at tage beslutningen.

Nej, jeg har desværre ingen billeder af Laban, kun af Uffe og Lajos K.

Mvh Kathrine Olsen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider