Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hundelegetøj
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 09:38

Vi har to dejlige hunde . Silas der er en 7 årig labrador og så lille Gucci, JRT på godt og vel 1 år.

Normalt er det ikke det store besvær at beskæftige dem, men med en dårlig ryg ( diskusprolaps) er det hele blevet lidt sat på vågeblus.

Så så jeg i Tufra i Vejle, at man kunne købe DOG SMart legetøj til hunde. Det er en træplade med hule træklodser, man så fylder med hundemad og hunden skal så skubbe og løfte disse klodser, så maden kommer frem.

Begge hunde synes det er vildt sjovt og elsker at lege..

Troede egenlig det var Gucci der ville være den klogeste, men nej. Silas fandt lynhurtig fidusen..

Nu er det så vendt lidt. For når Silas får løftet klodsen skal han jo aflevere den til mig, og så når Gucci at æde det der er inden i.. Så hvem er den klogeste..

Jeg ved ikke hvem der morer sig mest hundene eller mig..

Andre der har prøvet dette sjove legetøj??

Bimsemor

Velholdt rideudstyr sælges

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 11:19

har godt set dem. Her er ynglings legetøjet en 10 L dunk med et reb med knuder bundet i. Utroligt hvor meget tid Ayla kan få til at gå med at løbe rundt med den i haven...

Mange hilsner
Marianne Frandsen
Stutteri Macal
Ifolet DV hoppe af moderstamme med elite og medalje hopper sælges
Flot og velopdragen broget 3ér pony hingsteføl
sælges el. byt til anden dejligt hingst
0
0
Svar på denne tråd

De mange forsk.
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 20:07

DogSmart er bare geniale (y)

Prøv at besøge www.trenddog.dk - de har også noget FEDT legetøj!

Mvh Gitte
Mor til Tera 2½ år + dreng i maven termin 14/12

0
0
Svar på denne tråd

la lala
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 20:16

Jeg kender også godt til deres legetøj, og overvejer selv at købe det - det er altid sjovt at udfordre dem mentalt.

Men der er jo flere forskellige slags - hvilken en startede i med? Den skal jo være så tilpas spændende/svær at den fanger interessen, men ikke så svær, at de giver op inden de har fundet ud af fidusen...

DRESSURSADEL SÆLGES!

Se præsentation, eller skriv for info...

0
0
Svar på denne tråd

smart dog
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 21:16

Undskyld, men fylder du alle "klodserne" op med mad og de så "bare" skal flytte klodserne og så er der mad under dem alle?

Det er bestemt ikke sådan vi bruger dem.. vi bruger dem mest til hunde der meget hurtigt stresser op over andre opgaver og som har et meget højt tempo. hunde som man skal have ned i et roligere tempo så de ikke konstant har adrenalin i blodet, for det er ikke sundt for hunden..

Hvis man f.eks. bare tager den ene klods af og lægger en godbid under den, ja så skal hunden bruge næsen for at finde frem til den, og det er der meget mere udfordring i end ved at fylde alle klodserne.. så bruger de deres energi på en anden måde, og de får heller alt for meget mad i forhold til hvad de bør - og å¨dne måde forebygger man både overvægt og stress :-)

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

legetøj
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 08:03

Ja jeg har fyldt alle klodser her i starten, hvor de begge lige skulle lære hvad det går ud på.. Dog tager jeg af deres hunde mad, og de får så det mindre. Så ingen overfodring her!! Jeg har prøvet det begge gange lige før måltid, hvilket jeg blev anbefalet, da de så vil være mest motiveret.

Når de så ved hvad det går ud på, skal det selvfølgelig gøres sværere og der skal ikke være noget i alle klodser. Silas synes nu også han er rigtig dygtig når han bare afleverer den til mig og bliver rost for det.

Bimsemor

Besøg vores hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

nej hvor godt
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 09:40

det skal jeg have indkøbt til min stakkels vuffer som pt er dømt til total ro grundet to diskus i ryggen dyrlægen spår heldigvis at hun skulle kunne komme sig 100 %...

Bimsemor: hvordan aktivere du ellers din hund med diskus?? synes det er enorm svært, da hende af min skal have fuldstændig ro... jeg har gemt foder rundt i huset, men det blev hun simpelthen for "vild" af... så pt står den på tyggeben og små gåture med masser af dufte...

Knus Nanna

som kan beholde Brian dyret indtil videre :-/

mor til Sarah Amalie 120804 og moster til Oliver 180807

Sejr R.I.P 4/1 2007 (den dejligste fjordhest nogensinde)

0
0
Svar på denne tråd

legetøj
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 11:17

Nu er det mig der har dårlig ryg og ikke hunden...

Så det gør nok en forskel..

Men det må godt nok være svært at holden hunden i ro..

God bedring med den

Bimsemor

Besøg vores hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

hæhæhæ
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 11:25

ja okay der er da en vis forskel , og ja det er et kæmpe problem at holde hende i ro og der er pt 2½ uge endnu , hun skal primært være i sit transportbur (hvor er jeg glad for at vi købte et der var SÅ STORT)... og så står den på små luftetur... jeg har dog valgt at hun får lov at stå i haven med snor på, så hun kan følge lidt med, (hun elsker at sidde og kigge på alt hvad der foregår)

måske skulle jeg lave en tråd om, hvordan man aktivere en hund, som skal være i ro

Knus Nanna

som kan beholde Brian dyret indtil videre :-/

mor til Sarah Amalie 120804 og moster til Oliver 180807

Sejr R.I.P 4/1 2007 (den dejligste fjordhest nogensinde)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider