Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ridetøj i offentligheden
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 10:33

Hej alle ænder..

Sidder i skolen og keder mig max så kom til at tænke på..
går i i offentligheden med jeres ridetøj? Nu mener jeg inkl. støvler osv.

Mig & min kæreste spankulerede ind på Burger king forleden i ridetøj, med læderstøvler sporer osv og nøj hvor fik man bare de lange blikke og div. små kommentare.. Må indrømme jeg syntes det er lidt spøjst at se folks reaktioner.

Og omvendt er jeg ved at få fnidder af de drenge hvis øjne er ved at trille ud af hovedet fordi man kommer i stramme bukser osv.

Men alt i alt syntes jeg nu det er meget komisk at se, for man tænker jo ikke selv over at det måske er lidt anerledes end folk er vant til at se nu man går i det næsten hver dag heh..

Bare et egentlig ligegyldigt indlæg men ja keder mig

Hilsen Jose & Raffe <3
En Rigtig Hest Er En Dansk Sports Pony Ligesom Min ;)
En "Lille" Hest Med Et Stort Hjerte <3
Og Med Selvtilliden Iorden (Y)
Kåret Som JHNs Bedste Ekvipage- Hest 2006 :)
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 10:39
Jeg går næsten aldrig med ridetøj i byen, altså, kun hvis vi skal ud og handle inden eller efter jeg har været ude ved hesten. Men får kun nogle små blikke, aldrig nogen kommemtar.

Det siribirske dværghamster Speedy gon charles

Marsvinet Martha +9/5 2007

hunden Mie

0
0
Svar på denne tråd

Det sker da
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 10:41

At jeg lige må smutte ind og handle noget før eller efter jeg har redet.

Jeg kunne dog ikke drømme om at gå ind på en restaurant (eller burgerbiks hvor folk sidder og spiser) i beskidt ridetøj. Det synes jeg ikke er særlig hensigtsmæssigt..

Jeg har aldrig fået kommentarer.

Christel
(Temmelig tosset)

At blive mor, er ikke svært - men at være det er!

Bundsolid tur/let dressur hest søges - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

ridetøj offentlig...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 11:28
Jeg er nødt til at tage bussen ud til hesten, og bor i centrum af byen..så jeg nødt til at bevæge mig ud i offentligheden ;)
0
0
Svar på denne tråd

af og til
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 11:29

Generelt går jeg kun i mit ridetøj i forbindelse med at jeg skal ride - mon ikke alle har det sådan.

Om jeg så før og efter ridning bevæger mig ud i offentligheden afhænger faktisk primært af om jeg synes mit ridetøj for er snavset eller ej.

Vi hestefolk bliver ofte "immune" overfor lugten af hest og stald, og tager derfor efter min mening ikke altid tilstrækkeligt hensyn til vores omgivelser.

Jeg er overbevist om at mange "andre" folk ikke synes at heste-duften er rar at få i næsen når de f.eks. er i et supermarked, og specielt ikke hvis de er et sted hvor de skal spise.

Så min opfordring er faktisk at vi så vidt muligt skal undgå at genere folk ved at rende rundt i vores snavsede ridetøj i offentligheden.

Man ser jo næsten heller aldrig andre idrætsfolk rende rundt i deres snavsede sportstøj i offentligheden.

0
0
Svar på denne tråd

Birkus
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 11:37

Det kan godt være, men vi ser da ofte håndværkere i deres snavsede arbejdstøj. Men lad de næste love gælde brug af ridetøj i offentligheden, nu har man jo fået ram på rygerne.

Jeg kan sagtens finde på at handle i ridetøj, det er ikke mit problem hvad andre tænker. Hestene er del af mit liv og dermed også ridetøjet, lige så vel som nogens bedste ven er en makeup pung en parfumeflaske, vi er alle forskellige

Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd

Misundelse!
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 12:14

Nu, hvor jeg ikke længere har hest lige ved døren og ikke rider regelmæssig, så bliver jeg mega misundelig på de tøser, som drøner rundt i KBH i hestetøj. For jeg vil også ud til hesten :D

Jeg må sige, at jeg med alderen er blevet mere kold over for ridetøj i offentligheden, når det er nogenlunde rent vel og mærke. Jeg ville aldrig gå møgbeskidt rundt, det er for ulækkert. Men hvis jeg har været ude og se på hest, så kan jeg godt runde McD på vejen hjem i hestetøj.

Kristina

________________________________ ________________________________

Opstaldning tilbydes i Ribe, se min præsentation.

4 års DV vallak med kæmpe potentiale udlån/salg.

0
0
Svar på denne tråd

ridekluns
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 12:15
syntes at det er i orden at gå ud og handle i ride klunds, her er der mange der gør det ,er så iriterende at skal hjem oh skifte bare for at købe nogle vare, her hvor jeg bor er andre folk da ligeglade med hvad man kommer i

ismuleelsker
0
0
Svar på denne tråd

ridetøj
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 13:01

Jeg er da fuldstændig ligeglad hva folk tænker ,jeg er da tit ud at handle i ridetøj og folk kigger da,

Der er da ok

Har da været i bilka med ridetøj...

der er da andre med "udklædning"

0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 13:19
Altså når jeg tager bussen ud - og hjem fra hesten så gør jeg, men ellers ikke :)

Sandra nu uden hest
Tilhænger af duerne <3
Danske mestre - 2006/2007
F.C.København
PONYLAND KAN ANBEFALES
0
0
Svar på denne tråd

påklædning
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 13:30

Jeg har da altid mit ridetøj på i offentligheden, det generer ikke mig! Folk må glo ligeså tosset de vil. Det er vel et frit land vi lever i???

Mit heste-kluns er dejlig behageligt at have på, og det er vel det vigtigste.

Jeg forsøger da også at holde en vis renligheds-standard...

Nu med både Foxy Little Lady & Lundehøjs Narnia

Kender du en sort/grå ponyvallak på 17 år, med en ruderformet blis?

Se præs for foto

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg ønsker...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 14:06

... og forventer hensyn fra mine medmennesker, bør jeg også selv udvise det samme.

Det betyder at jeg ikke går ud "blandt folk" i snavset tilstand.

Jeg kan sagtens finde på at køre på indkøb i ridetøj - hvis jeg ikke kan nå at skifte først - men KUN hvis det er nogenlunde rent.

Er der hår, halm eller andet snavs på - eller har jeg svedt meget i det - så kører jeg direkte hjem. OGSÅ hvis det betyder at jeg ikke når på indkøb den dag (det er jo ikke fordi der ikke er noget derhjemme at lave mad af - selv om jeg måske ikke lige får hvad jeg havde tænkt mig)

Så i mit tilfælde er det altså ikke det at det er ridetøj, eller hvordan jeg ser ud i det, der betyder noget. Det er om jeg kan komme til at genere mine medmennesker der afgør sagen. Jeg går heller ikke i haven et par timer og bliver smurt ind i jord og sved og så kører i Bilka i DEN tilstand!

£isbeth & Baloo
Accidental rudeness occurs alarmingly often.
Best to say nothing at all,
Albus Dumbledore
0
0
Svar på denne tråd

Da mit ridetøj
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 14:11

Ikke stinker eller er beskidt, kan godt omgås mine Smukke uden at rulle mig i @!#$.

Sker det at jeg befinder mig i en butik for at handle ind.

Illum ,pastasalat dansker de LUXE :-)

.

Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle...

.

Undskyldninger er hvad de dovne bruger i stedet for at finde løsninger...

0
0
Svar på denne tråd

Njoeh...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 14:38

Det sker da - kommer meget an på hvordan mit tøj ser ud (måske mest mine støvler/sko).

Tine & Tulle
Det klinger! :D

Det er så svært, for den der elsker at gå ved siden af den, som kun holder af...

0
0
Svar på denne tråd

Når jeg er i bilka
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 14:54
Møder jeg både folk med fedtet hår og en frygtelig stank af armsved, så jeg generer mig ikke for at gå i supermarkedet, hvis ellers jeg føler, jeg ser nogenlunde ud, og mon ikke dét mere er min egen forfængelighed end hensynet til andre. Til gengæld kunne jeg ikke drømme om at belemre andre med lugten af min sved!! Men mht. til ridetøj er det vist en blanding, - jeg synes andre ´kan være ligeglad med hvordan jeg ser ud, men jeg synes samtidig det er flovt at være decideret beskidt i nærheden af fødevarer, men igen... Jeg møder alle slags mennesker i bilka...
0
0
Svar på denne tråd

sejt...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 15:09

Jeg kan sagtens bevæge mig ud i offentligheden i ridetøj, det er da ikke anderledes end alle dem som går i fitness-center, de ser heller ikke alle lækre ud i træningstøj, og de dufter heller ikke af roser og tulipaner! Mht. lugt, skidt og møg så syntes jeg at det er noget fis at man skal tage overdrevet hensyn til andre og tage hjem for at skifte tøj inden man handler/henter lidt fast-food eller lign. Jeg mener, håndværkere er sgi' da osse beskidte og kan lugte fælt efter en lang arbejdsdag, de er da ligeglade!

Jeg syntes at det er SEJT når man er ligeglad med de almindelig konventioner og tør begive sig ind i Brugsen iført hestetøj, lugtende af sved, pels og hø, mens man slæber en halv hestepærer rundt under fodsålerne! (Og for dem som ikke er bekendt med ordsproget "overdrivelse fremmer forståelsen"... så det bare synd for jer!).

Mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd

haha :D
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 15:12
det gjorde mig og min veninde også da vi skulle på ridelejr :P du kan lige spørge om folk gloede og kom med komentarer som "her lugter lidt af hest" og "har lige været ude og ride?" xP det var ret morsomt

0
0
Svar på denne tråd

Dato:  06-09-2007 15:41

Jeg synes godt at man kan have ridetøj på i offentligheden... Lad os lige slå det fast.

Det er ikke så meget det at det er ridetøj jeg har noget imod, men mere generelt snavset og specielt ildelugtende tøj/personer i offentligheden.

Ordsproget "behandl dine medmennesker som du gerne selv vil behandles" dækker nok meget godt her.

Uagtet hvilken aktivitet man har brugt sit tøj til, så synes jeg ikke man kan være bekendt over for andre at løbe rundt og svine (f.eks. ved at trække jord og lignende ind med sine støvler) og/eller lugte grimt (f.eks. pga. sved) i offentligheden.

Hvis man har det godt med at gå i sit "rene" ridetøj så skal man da have lov til det uanset hvor man så opholder sig...!

0
0
Svar på denne tråd

STINKER
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 16:25
Da jeg red meget gik jeg ofte ud at handle, dog aldrig med ridestøvler på ( der tror jeg altså jeg ville føle mig en smule halv fjollet). Men når det så er sagt, så STINKER I også selv om i ikke har rullet jer i noget og ser rene ud. Jeg synes aldrig jeg lugtede(men det gjorde jeg), nu kan jeg godt lugte når der står en foran i køen, med ridetøj på. Men det er jo ens egen sag, men jeg kan da godt forstå hvis ikke alle synes det er særlig fedt..
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har adskillige
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 16:50
gange tænkt - "hvad STINKER her af??!" inde i en butik og så vendt mig om og set et par hestetøser i fuld mondering.

Jeg har redet stort set hver dag i 13-14 år og gangene jeg har besøgt en butik i ridetøj kan tælles på een hånd. Vi ryttere lugter altså som oftest rimeligt kraftigt, når vi kommer ind et sted, hvor omgivelserne er "lugtfri". Er min erfaring.

At gå på restaurant (uanset kvaliteten af fødevarerne) iført ridetøj kunne aldrig falde mig ind, ad. Kun hvis man har bestilt maden og kan snuppe den med efter et par min.

Mange hilsner fra Sine
stud.ling. ved AAU
Heldig ejer af (og bukkende tjener for) haflingerne
Havanna & Aslan
Skøn 4-årig haflingerhoppe sælges - se præs.
Evt. til udlån
0
0
Svar på denne tråd

Dato:  06-09-2007 20:37

Nu kommer vi lidt ind på den, om man kan gå udenfor en dør uden makeup på!!

Det er lidt smag og behag, nogle vil gøre det, andre kunne ikke finde på det.

Nu arbejder jeg med heste, har ridetøj på hver dag, hele dagen incl når der skal handles, der er forskel på om man går på MacD eller på en fin 5-sjernet restaurant.

Så det kommer lidt an på hvad og hvor jeg skal om jeg bestemmer mig for om det kræver en makeover inden.

Men det genere mig absolut ikke at traske rundt i mit ridetøj, er dog aldrig blevet kommenteret mit "udstyr" så hut jeg visker..

Hestepasser søges til USA i 3 mdr....

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 23:42

jeg har da gået rundt i en dagligvare butik i (RENT!!) arbejdstøj men lugtende af gris da jeg kom direkte fra arbejde. Jeg havde hverken tid eller råd til at køre hjem på (dengang) min knallert for at skifte, gå i bad og køre en halv time igen for at komme op til en brugs der var lukket.

Altså der står ingen steder at personer der lugter ik har adgang, og synes ik man kan sige at andre folk der arbehder med håndværk, som murer og tømrer må komme ind i arbejdstøj (der sikkert os er beskidt) når jeg ik må.

Menjo jeg har os været i ført ridetøj når jeg somme tider har været i brugsen. Faktisk så sent som i forgårs

Jeg er nu ligeglad om det er mig eller andre der gør.

Og ja ja, værsgo, bare svin mig og min mening til, jeg er klar!

Lizamuhtella
Jeg har ik sort humor, men farvet humør ;-D
Den glade ejer af:
Þrymur, Gufa og Litfari
0
0
Svar på denne tråd

Hold da wow.
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 08:11

Der simpelthen SÅ mange mennesker som stinker af sved, igen - med ulækkert fedtet hår og svedpletter over det hele.

Så jo, jeg kunne sagtens finde på at gå ud og handle osv i ridetøj - det rager mig en høstblomst om folk snakker, hvisker eller tænker..

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..

0
0
Svar på denne tråd

Svedig,ildelugtende og DEJLIG! :-D
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 09:38

Jeg er jo så ikk´li´typen der lægger en diskret stald-makeup inden jeg tropper op hos krikken eller går i spåner hvis henholdsvis bandager,underlag og ridebukser ikke matcher tidens toner! Sååå...I don´t give a damn!! mht a rende u og handle,hente mad o.lign. i ridetøj/arbejdstøj! Altså det er et offentligt rum når man går ud for sin dør og mht "hestelugt" (eller rettere duft! ) på "madsteder" så er det vel an på hvor? Altså hvis folk de sidder og gnaver en selvdød ko i sig fra McD kan jeg ikke se at jeg skulle gøre udslaget på klamhedsskalaen! Men jeg render da ikk li´ind på et finere spisested hvor man sidder med under en meters afstand fra sine medmennesker og hørmer af mandesved og sure hove! Så meget pli har jeg dog!

Tja alt er vel relativt vil jeg si´!

Hilsen JP -der er gået i lære

som beslagsmed!

Bred dressursadel sælges

-se nærmere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Handle ind i ridetøj
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 10:22

Jeg har førhen ofte handlet ind i ridetøj, fordi jeg som regel handler ind på vej hjem fra hesten. Nu ligger mig ridetøj så i mit skab i stalden, da jeg cykler direkte fra skole, og jeg gider ikke slæbe det med frem og tilbage hver dag.

Men så længe man er nogenlunde ren og ikke stinker af sved osv så kan jeg ikke se noget problem i at handle ind osv i ridetøj.

Dog har jeg aldrig læderridestøvler eller leggins på - det er kun på når jeg rider.

Linda.

Mosegaards El Diablo
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 10:43

Når man, som jeg, bor på tredje sal, med indgang gennem kælderen, dvs. skal gå som op til 4. sal, så ser man stort på, hvad tøj, man handler i... Jeg handler som oftest ind på vej hjem fra hesten, og jeg tager altså ikke hjem og går i bad for at tage ned og handle bagefter! Specielt ikke, når Føtex ligger på vejen hjem... Jeg har også været på MacD i ridetøj, sågar Jensens Bøfhus har jeg besøgt iført mine Pikeur... (Det skal så lige siges, at det var take-away, og at ejeren selv har hest og gav os lov til at komme ind... Og det var ikke nogen rar følelse...)

Men som andre påpeger, så er der altså folk uanset hvor man kommer, der lugter værre end mit ridetøj. Jeg har svært ved at se, hvorfor jeg skulle skamme mig over at gå i Føtex, når personen bag mig stinker værre af sved end 20 landevejsriddere tilsammen? Så min konklusion må være den, at det ikke er tøjet, der gør det, det må sgi være graden af stanken, der afgør, om man kan være det bekendt...

(Og på falderebet er jeg så nødt til at nævne min fysioterapeut, som jeg var til behandling hos - i helt rent ridetøj - og som bestemt ikke havde noget imod, hvis jeg en anden dag havde de brugte bukser på, "duften" mindede hende så dejligt om hendes barndom... Jeg har så aldrig gjort det alligevel...)

Hvem siger, det hele skal være så kedeligt???

0
0
Svar på denne tråd

jeg er da
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 12:24

fuldstændig ligeglad med hvad folk syntes eller siger jeg er som jeg er, og jeg har ligeså meget ret til at gå i butikker i mit klamme ridetøj, som andre folk har i deres tøj så kan de da lade være med at se på mig, hvis de ikke kan lide det!

Går ikke til læge, eller behandlinger med ridetøj, men i butikker er jeg ligeglad, og netto har tit glæde af mig ved halv otte tiden, efter rideturen

kh mette

0
0
Svar på denne tråd

Ligeglad
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 12:28

Jeg er komplet ligeglad med hvad andre folk syntes. Jeg tar ikke ekstra hjem i bad og skifter tøj for at køre ned at handle eller købe en gave. Nix. Og hvis der er nogen som kommenterer min "duft" siger jeg bare at det lugter af penge. Så klapper de nemlig i .

Hvis andre mennesker i deres beskidte håndværkertøj eller bønder kan gøre det samme, så kan jeg os.

Ingen kender dagen før solen går ned......
0
0
Svar på denne tråd

AHGASHG
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 13:05

Jeg er totalt ligeglad - det eneste jeg overvejer er hvor meget skidt der er under skoene/støvlerne.

Jeg tager også underlige steder hen i træningstøj (fodbold).

Hvis folk har et problem med det må de gå i for små sko - omvendt genere det mig heller ikke det mindste om håndværkere handler i deres arbejdstøj. Lugten af menneske (sved) er jeg dog absolut IKKE tilhænger af!!! ;)

Jeg har 99% af tiden jeg går udenfor vores grund mascara på - synes jeg ser så dum ud uden :) Men mere behøver jeg ikke til et Flippe besøg, en gang træning osv.

Anna og Flicka - Et broget makkerpar !

Fortiden kan ikke laves om så lad være at fortryde den,

fremtiden kan ændres.

0
0
Svar på denne tråd

Også ligeglad
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 13:49

Jeg handler ind i det tøj jeg nu lige står og går i - nu vi er flyttet på landet ja så sker det at jeg lige hurtigts skal ind til byen og handle og så gider jeg godt nok ikke hen og skifte tøj.

Og ang. lugt - ja hvad så med dem der stinker af røg... det generer da også andre...

Søger en ansvarsbevidst person til at ride min fjordhest vallak på 6 år. Han er en meget fremadgående hest som elsker at lave noget.

Du skal kunne lære ham noget dressur men også ride i naturen.

0
0
Svar på denne tråd

Sjov holdning egentlig...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 14:08

... at "hvis andre kan lugte og være ulækre - så kan jeg også"

Hvis man selv synes at det ikke er lækkert at andre går rundt og lugter af sved, røg, parfume eller andre ulækkerier - så er det da ikke specielt hverken hensynsfuldt eller smart at selv bidrage til hørmen.

om sagt kan jeg finde på at gå på indkøb i RENT ridetøj - men er det den mindste smule snavset synes jeg ikke det er lækkert. Så af hensyn til mig selv - og mine medmennesker - vælger jeg at køre hjem og skifte.

Hvis jeg ønsker og forventer at andre opfører sig civiliseret må det jo starte et sted - med mig selv!

(og nej, jeg kører heller ikke for hurtigt fordi "det gør alle de andre")

£isbeth & Baloo
HAR DU STEMT OM DE NYE FARVER TIL RYTTERSNAK??
AFSTEMNINGEN ER PÅ FORSIDEN
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 19:14

Jeg går ofte i Netto i ridetøj - jeg mener ikke, at der er nogen som tager skade af, at jeg lige suser ind og henter et par ting, selv om jeg ikke dufter at roser.

Og jeg har vist også været på McD en enkelt gang i ridetøj, men ellers sørger jeg for at være ren og lugtfri, når jeg bevæger mig ud i den hestefri verden. Jeg har dog aldrig fået nogen kommentarer.

*Snepony*

Et godt liv skal man kæmpe for

(B.S. Christiansen)

0
0
Svar på denne tråd

Du syns vist du er lidt lækker.
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 19:20
""

Og omvendt er jeg ved at få fnidder af de drenge hvis øjne er ved at trille ud af hovedet fordi man kommer i stramme bukser osv. ""

Christ.

oppe eller nede
en tur i det grønne er det fede
0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 21:38
Jeg tager aldrig ud i ridetøj, ikke fordi jeg ikke vil, men det har bare aldrig "passet" med at jeg skulle i en forretning lige efter jeg har redet.

Det er vel det samme som at komme ind i kommunaltøj, murebukser mm. nogle af tingene lukter, og andre sprænger bare en i øjnene.

Nu arbejder jeg i et supermarkedet, og møder derfor lidt af hver, hver dag. Personligt er jeg ligeglad, jeg har bare været så tæt på, at gå hen og spørge, hvor folk red henne.. (:
De ved jo ikke at jeg rider, når jeg er i arbejdstøj. Synes bare det virker sådan lidt anmasene, hvis jeg spurgte.. :/

Hilsen 007.DK
Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.
Til dig som fortjener det! ;)
Kleenex medfølger, til de ekstra trængende.

0
0
Svar på denne tråd

ligeglad
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 20:41

Nu er det sådan at ridetøj er mit arbejdstøj. Skal siges at jeg arbejder i en rideudstyrsbutik. Så det er sjælden at jeg har andet tøj på. Jeg gider da ikke skifte tøj for at kører i bilka og handle, når jeg lige kører forbi på vej hjem. Men tit og ofte lugter jeg måske også mere som Magasin parfumeafdeling, end af andet ubehalige lugte.

Det henner da også at jeg skal til forretningsmiddag, og der møder jeg da tit op i mine Pikeur på en resturante.

Det genere ikke mig, føler mig bedre tilpas i ridetøj end i almindeligt tøj. Så sådan er mit valg.

Rigtig mænd rider hver dag,og går i RIDEBUKSER.
0
0
Svar på denne tråd

Så sent...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 21:08

... som idag, har jeg spist frokost på 'Café Butterfly' efter at jeg havde været ude og ride, med mit ridetøj på...

Jeg har ikke noget imod at gå i det, beskidt eller rent , i offentligheden... Men hvis jeg kan nå det, vil jeg da helst hjem og skifte, for ikke at genere andre...

Nu sad min veninde og jeg i et hjærne for os selv, så jeg tror ikke at vi generede nogen med vores lugt...

Perle

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt... Livs forlængende og sundheds fremmende...

0
0
Svar på denne tråd

skovtrolden...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 21:23

... må man ikke selv synes, at man er lidt lækker?

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

0
0
Svar på denne tråd

ridetøj
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 22:17

Jeg red på islands brygge før. boede på nørrebro. så hver dag cyklede jeg afsted, igennem nørrebro, over søerne, igennem centrum (rådhuspladsen mm.) i ridetøj. det skete da også at jeg handlede i fakta på vejen hjem. derudover har jeg også taget bussen i københavn i stinkende ridetøj rigtig mange gange. og jeg må indrømme jeg er ikke sikker på at jeg ville gøre det nu. tage bussen altså. men det andet generer mig sku ikke :-)

Og ja, har fået en hel del kommentarer,, hehe

sandra

Nu uden Luminator.

Men stadig med de dejlige tøser

Midnights Medina, og Stormarkgårds Tequila <3

0
0
Svar på denne tråd

jeg må ærligt
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 09:06

indrømme, at før dette emne var oppe på HN første gang, for snart mange år siden, havde jeg aldrig skænket det en tanke, at det kunne være "grænseoverskridende" for nogle, at bevæge sig rundt i ridetøj, udover i stalden.

Personligt elsker jeg mit ridetøj, det er klart det mest behagelige jeg har i skabet. -Lige nu sidder jeg faktisk i en af mine ridebluser (dog renvasket).

Idet jeg forsøger, at holde mit ridetøj rimelig pænt, så er jeg relativ ligeglad, om jeg går i netto eller på McD. Begge dele er sket et utal af gange. 2-3 gange har jeg dog taget McDrive, fordi jeg selv syntes jeg lugtede grumt...men jeg havde gjort det samme, hvis det var i svedlugtende træningstøj.

Jeg handler som oftest på vej til stalden eller hjem, og der har jeg ridetøj på.

Jo andre folk kan måske ikke lide lugten, men idet jeg ikke er direkte sygdomsfremkaldende, så er det ikke der jeg tænker mest over.

Jeg vil skyde på at størstedelen af de håndværkere jeg ser i både netto og pizzarier, de stinker væsentlig længere væk end mig, og er væsentlig mere støvet end jeg er.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 09:31
Gør det aldrig- Lige bortset fra når jeg er i rideudstyrsforretnigen, som ligger for sig selv på et område :)
Så går det nok, men ellers ikke

Tine & Villiza
You´re every word, you're every line, your my everything

.. Du er en 1'er i mine øjne !

&

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider