Hej igen, igen! som sagt er jeg 12 år og skriver bøger (læs: Historie (GYS) giv kommentar tak) Her for i en "børne" bog

Solen stod højt på himlen og lille Mimi og Ella sad i en robåd med en fiskestang i hånden. Båden gyngede stille fra side til side i det klare vand. Fuglene sang og bierne summede. Men med ét blev stilheden afbrudt af Piv der løb hen til Mimi og Ella hendes store fødder dunkede mod jorden mens resten af den lille krop sprang hen over græsset. "hvad sker der ?" udbrød Mimi da Piv var nået hende "pust, altså støn" hun skulle lige have pusten før og fortalte videre "Tiba er faldet i vandet." "hvad? Men jamen .. jeg kommer nu.." Mimi tog den ene åre og Ella den anden og padlede hurtigt hen til broen. De sprøjtede så meget at de sprøjtede helt hen på Piv - men det tog de sig ikke af de styrtede bare i fuld fir spring hen mod Piv's hus.. og hendes lille sø. Da de var nået der pjaskede Tiba rundt i den lille sø. Hun havde fat om en gren der hang ud over søen. "jeg mister snart grebet" græd Tikke "skynd dig Mimi!" råbte Lulu der stod ved siden af. Mimi var nemlig den eneste der kunne svømme "jeg kommer nu" råbte Mimi og pjask så var hun i vandet. Og lige så hurtigt som hun havde været i var hun også tilbage med Tiba i armene. "åh.. tusind tak Mimi og tak Piv og Ella og Lulu i har alle hjulpet mig" "man hjælper altid sine venner i nød" grinede Mimi og Piv råbte "skal vi ikke fejre det hele med en kæmpe isvaffel?" "jo DET var en god idé" råbte Mimi, Tiba Ella og Lulu grinene i kor.
Fuglene sang og de var godt vejr. Piv lå i hængekøjen og suttede på det røde sugerør. Hun kunne høre sin låge blive åbnet og der stod Tiba "hej Piv" "sagde hun "hej Tiba" svarede Piv "skal vi lave noget i dag?" Tiba var kommet hen og stod ved siden af Piv der var sat sig op i hængekøjen "ja det kan vi godt - vi kan jo spørge Mimi, Ella og Lulu om de vil med på skovtur" "god idé" sagde Tiba og lidt efter var de begge på vej ud af Piv's have. Da de var hjemme hos Mimi bankede de på døren "bank, bank" Mimi åbnede og smilede "hej venner" "hej Mimi vi ville høre om du ville med på skovtur?" spurte Piv "ja selvfølig.." sagde Mimi "skal vi have noget med? Frugt? Saftevand?" "det var en god idé" sagde Tiba også lagde de fem æbler fem bananer fem flasker saftevand og et tæppe ned i kurven. Så gik de hen til Ella og Lulu de boede sammen og de var begge hjemme så gik de af sted. Der var ikke langt til skoven. Faktisk boede de i den .. i en lille lysning så da de var gået to minutter var de der. De slog deres tæppe ud på græsset og satte sig på det. De havde knap nok taget en bid før de blev forstyrret af en lille pibende lyd. "hvad er det?" spurte Ella forbavset. "det kommer oppefra" sagde Piv og kiggede op "to sekunder" sagde hun og i tre op var hun oppe "det er en lille fugleunge" sagde hun og kom ned og ganske rigtig i favnen havde hun en lille rødgul fugleunge "stakkels den" sagde Lulu "ja.. dens mor er sikkert blevet væk" sagde Mimi "jamen så må vi finde hende!" svarede Ella stenhårdt. De ledte oppe og nede .. men der var ingen fuglemor at se. De var begyndte at blive bange men pludselig kom en stor papegøje flyvende over hovederne på vores dem. "skråk .. jeg har et kort til jer .. skrråk" "er det rigtig??!!" udbrød Ella "ja .. skråk!!" men jeg skal have noget lækkert at spise først! Skråk!" har vores helte noget lækkert?? Nå.. ja !! saftevandet "ja - vi har saftevandet!!" sagde Lulu "saftevand .. skråk! Det er fint .. her er jeres kort skråk!!" papegøjen smed kortet ned og lidt efter var den væk .. med saftevandet selfølig! "se kortet der står Pips mor er oppe på bjerget der!" sagde Piv "ja .. men vi skal først gennem junglen og over floden!" "det kan vi sagens klare !" også drog de af sted FORSÆTTES!!!