|
|
| Hunde pasning |
| Forfatter:  |
vicki 2 |
| Dato:  |
27-08-2007 00:16 |
|
Hej til alle hundeejere herinde. Da jeg om nogle få måneder får min drømmegård, med små 3ha og en kæmpe stald, har jeg overvejet noget og ville gerne høre jeres mening  Hader du også at skulle efterlade din hund/hunde til sig selv i 8 timer af gangen mens du er på arbejde. Det har jeg løsningen på her på min gård i Ramme Midtjylland. For små 80kr om dagen kan din hund være herude ved mig sammen med en masse andre hunde og hygge sig samt tumle rundt på 3ha. Ikke nok med at din hund får en masse motion men det får også hygget sig to the limet. Og er godt træt når du kommer og henter den. Har stor errfaring med hunde og vil derfor også yde hundetræning sammen med hunden når den er hos mig i løbet af dagen. Hunde godbidder står jeg for men du skal selv tage foder med til hunden og eventuelt en foder plan, da ikke alle hunde er ens. Der skal selv følgelig så mere men det var bare så småt det jeg mener. Hvad syntes i om iden.
En rigtig hund er en Rottweiler:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hundebørnehave |
Anni Andersen |
27-08-2007 02:55 |
|
Det lyder sa som en skøn ide, for de hunde der går alene mange timer. Bare husk at hundene skal have udvidet forsikring, i tilfælde af der sker noget, og du skal have alternativ parat hvis et par hunde pludselig ikke kan gå sammen... osv.. Men selve ideen er skøn... bare arbejd videre med den.. PØJ PØJ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Det lyder som en rigtig rigtig god ide, HVIS du har erfarringen med at se hvilke hunde der kan sammen m.m.  Nu er det sjældent, at min hund er alene de mange timer, men alligevel, det var da i hvert fald noget jeg ville overveje at vælge, hvis jeg boede i jylland 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
vicki 2 |
27-08-2007 09:54 |
|
Jeg ved selv med mine, min far passer dem nemlig når jeg er på arbejde og det elsker jeg. Så ved jeg at de kommer ud og at de ikke bare ligger i et hjørne og keder sig hele dagen. Ja alle hunde skal have en udvidet forsikring, i tilfælde af at de ikke kan sammen eller der nu skulle ske noget så jeg ikke kommer i klemme. Har selv to rotter og har taget kursus i hundeadfærd, så mon ikke det kommer til at gå. Tusind tak for jeres svar, dejligt at der er andre ind mig som syntes det er en god ide. Hilsen vicki.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bruger du hundeadfærds halløj |
Illum |
27-08-2007 10:14 |
|
På dine rotter  Bliver de ikke forvirret ???
Illum . Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle... . Undskyldninger er hvad de dovne bruger i stedet for at finde løsninger...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg synes |
HHansen |
27-08-2007 11:39 |
|
da at idéen om hundedagplejer er god nok - men hold da k... hvor jeg synes det er dyrt! 80,- om DAGEN? Hvis nu man boede i nærheden og ville sætte sin hund af hver dag, så er det lige 1600,- om måneden. UDEN foder! Til den pris kan det jo svare sig at gå ned i tid så man selv kan passe sin hund  Eller man kunne hyre en skolepige til at kigge forbi. Eller tvinge sine egne børn til det  Jeg ville ALDRIG betale så meget for det. Det er jo dyrere end at have hest opstaldet. og det er incl foder og udlukning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa.. |
vicki 2 |
27-08-2007 12:13 |
|
Prisen var også bare en ide, aner ikke hvor meget jeg ville tage for det, men måske 50kr om dagen. Man skal også tænke på min timeløn og regner du den ud med 80kr om dagen så er den jo ikke særlig høj. Plus at din hund er ativeret hele dagen mens du er på arbejde og du kan have det godt med at tage afsted ikk.  Har gået og leget med ideén længe og elsker at have en masse hunde omkring mig så derfor min ide. Og så fordi jeg selv syntes det er dejligt at kunne lade dem blive passet nede ved min far, man er helt lettet når man tager hjemmefra fordi man ved de får sig en hyggelig dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i kunne |
vicki 2 |
27-08-2007 12:16 |
|
I kunne jo også komme med nogle ideer til prisen, hvad ville i betale for at jeres hund kom ud ligesom ved mig, mens i var på arbejde... Hilsen vicki
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til Illum |
vicki 2 |
27-08-2007 12:36 |
|
Rotter er et andet udtryk for Rottweilere. Men det viste du sikkert godt da du skrev det ikke  Tak for de gode svar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg... |
Hurricane ♥fleur♥ |
27-08-2007 12:49 |
|
syntes at 80 kr. om dagen er en rimelig pris når man tænker på timelønnen, og med mange hunde i dagpleje, skal man være rimelig meget på, for ikke at tænke på oprydning bagefter, når hundeforældrene har hentet dem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ih hvor er |
HHansen |
27-08-2007 12:55 |
|
jeg glad for at min hund så kan klare sig med at sove når den er alene og så være aktiv når jeg kommer hjem. Synes måske også det ville være ærgeligt hvis den havde brændt alt krudtet af når jeg kom hjem, så ville den jo bare sove når jeg var der... Det er da kedeligt. Nå, som sagt i mit første indlæg så synes jeg idéen er god. Men jeg synes godt nok stadig det er for dyrt! Men håbe da for dig at der er hundeejere der ikke er ligeså nærige som mig, så du kan få gang i forretningen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
vicki 2 |
27-08-2007 12:58 |
|
Sådan skal man jo også tænke.. lad os nu sige at man får 10 hunde i dagplejen om dagen som fast kommer der plus mine egne 2 så er det jo 12 hunde ikk..De ski... rimlig meget ikk og roder en del... så derfor 80kr for syntes selv at 100kr var ALT for meget. Men vil hænge nogle sedler op rundt omkring med navn og nummer og se om der er nogle der ringer... Igen igen mange tak for svar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til helle |
vicki 2 |
27-08-2007 13:03 |
|
Tusind tak for svar og selvfølelig kan man jo sagtens selv lufte hunden og gøre hvad man vil når man kommer hjem. Det kunne også være en løsning for folk som skal noget en weekend og derfor ikke kan have hunden med, så kunne den komme ud til mig og så er det stadig 80kr om dagen, det får du ikke billiger med mindre at du kender andre som kan passe den ikk... Plus jeg yder gratis hundetræning for de enkelte individer, lad os sieg at du kommer ud med en hund som er total dårlig til at gå i snor, så vil jeg da prøve at arbejde med problemet og løse det for dig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
hestepige26 |
27-08-2007 19:56 |
|
vil starte med at sige at ideen er rigtig god... meeen hunde har brug for den ro når vi forlader dem , og hunde der altid er aktiveret , ikk får den ro de har brug for.. det er også alm kendt at feks værksteds hunde ik bliver ret gamle fordi de ik den søvn de har brug for .. hunde har faktisk brug for 8 til 12 timers søvn i døgnet , og de er aktive når vi så er hos vores hunde.. så i virkeligheden har en hund ik mange vågne timer.. for meget aktivitet kan også blive til strees ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ideen er |
|
|
måske god nok, jeg ville bare aldrig benytte mig af den. Jeg er sikker på, at mine hunde er mere trygge i deres eget hjem og ved, at de bare sover, mens jeg er på arbejde. Nu skal man jo også huske, at en hund ikke på samme måde som mennesker, har tidsfornemmelse. Om der går 4 eller 8 timer, kan hunden ikke forholde sig til. Kun når der går så mange timer, at den pludselig ikke kan holde sig, er det et problem for hunden - og så længe er mine aldrig nogensinde alene og kommer heller aldrig til at være det. mvh Line
DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Lav en fast mdrs pris og en pris pr døgn hvis det ikke er dagpleje. Det der falder mig i øjene med min hund, han kan ikke sammen med andre han hunde med mindre de ikke er dominerende? (Det er sket i forbindelse med 3 overfald af en retriver han på vores hunde sti system, så hanhunde er han ikke gode venner med, kun nogle han har kendt i langtid) Og så det med at træne andres hunde ville jeg ikke bryde mig om ved min. Han er nu godt trænet i forvejen på en lidt specielt måde bla meget med håndtegn i stedet for stemme, dog kan han dem også men vi bruger mest håndtegn til ham. Men jeg kan godt se ideen i det med træning da der er nogle hunde der ikke er særlig godt trænet. Måske man kunne lave en større pris ved træning og mindre ved ikke træning?
Se vores hjemmeside på www.stald-arthur.dk Stor lys hestestrailer med lav egenvægt udlejes efter aftale i Sabro eller Tilst ved Århus. De stolte ejere af: Petit, Animation, Black Bell og Eher Enzar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej til alle |
vicki 2 |
28-08-2007 00:03 |
|
Mange gange tak for alle de gode svar. Hundetræningen var jo kun hvis folk ville det, ikke bare noget jeg ville gøre uden at spørge først. Har nu aldrig hørt at hunde kan dø ved at få for meget motion, tværdigmod bliver det jo ikke kun leg og pjat fra min side, de skulle få nogle opgaver at løse i løbet af dagen og sove efter deres egen behov, det vil sige de hver især får deres egen plads med kurv som de kan ligge sig i hvis de ikke lige gider at "Lege".  Hvad angår pris, var det nok en god ide at dele det op som du skriver StaldArthur så kan folk jo selv vælge. LineG : Hvordan ved du med sikkerhed at din hund sover, hvis du er på arbejde. Netop derfor at jeg gør dette, der er mange hunde som ikke kan være alene hjemme fordi de keder sig og derfor begynder at gå i ting og lave unoder, ved det fordi det gjorde den ene af vores.. vi satte videokamera op for at se hvad han nøjagtigt lavede og tro mig han sov ikke, vadede frem og tilbage og så meget stresset ud, sov så få min men var så igang igen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicki 2 |
|
|
Hvis du så hvordan mine hunde ser ud, når jeg kommer hjem, med morgen/sove hår til op over begge ører, så ville du ikke være i tvivl om, hvad de får tiden til at gå med, når jeg ikke er hjemme  Unoder har de heller aldrig lavet, andet end da de var helt små. Mvh Line - som jo heller ikke siger ideen ikke er udmærket, hun vil bare ikke selv benytte den...
DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Min sover ikke i en kurv og når han er sammen med andre hunde er han total aktiv så lege og løbe ville været FEDT for ham, helt bestemt.  Men lav nogle pakker så man når hele vejen rundt og evt tilpas det efter folks ønsker. jeg havde mulighed for det så var det ideelt for min hund og komme ud hele dagen og brænde krudt af men så skulle jeg op kl 5 om morgenen for at aflevere ham hos dig . 
Se vores hjemmeside på www.stald-arthur.dk Stor lys hestestrailer med lav egenvægt udlejes efter aftale i Sabro eller Tilst ved Århus. De stolte ejere af: Petit, Animation, Black Bell og Eher Enzar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
vicki 2 |
29-08-2007 12:32 |
|
Tak for de mange gode svar herinde men er der virkelig ikke andre som syntes om ideen... Hilsen vicki
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hundedagpleje |
|
|
Jeg overvejede det selv, - altså at ha' en hund som skulle i "hundedagpleje" da jeg har set en her i Århus som er proff. og lufter hunde for en. Jeg har nemlig én dag om ugen hvor jeg er i skole fra kl. 8-17 og synes det er længe for en hund at være alene hjemme. Det er så endnu dyrere end din idé, - og kun hundeluftning et par timer om dagen og ikke _HELE_ dagen. Din idé er fin, men der er jo visse aspekter i det. - Hvad hvis hunden er en som strejfer meget og derfor ikke kan gå frit løs? - Eller hunden er en som hjemme godt kan gå indenfor grænserne, men når den så derfor er fri ude vil søge hjem? Desuden, hundetræning er ikke nemt at gøre for en ejer. - Bare fordi DU kan gå med hunden i snor, betyder det bestemt ikke at ejeren kommer til det. Min mormor har en stor hund, når jeg går med ham ved han udemærket godt at så er det død og pine bare ind og gå på plads og går han lidt for langt uden for grænsen er et enkelt "Hrm" nok til at han retter sig ind igen. - Ikke at han frygter mig Overhovedet ikke, han har bare dyb respekt for mig via træning. Min mormor? Bare hun tager snoren frem hopper og springer han rundt og er ved at vælte hende, når de går tur driller vi hende altid med at det er hunden som lufter hende for han hiver bare afsted med hende. - Så selvom han udemærket godt kan gå pænt, ja så fungere det bare ikke med min mormor. Tiltrods for de har gået til hundetræning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
|
|
Hvis jeg boede i nærhende af dig, kunne min hun godt komme ned til dig et par gange om ugen(hvis ikke den hadede alle andre hunde .) Det krævede også at jeg boede for mig selv. Jeg synes det er en super idé, og jeg ville benytte mig af det, hvis jeg syntes min hund havde brug for det(der er næsten altid nogle hjemme hos os) Det ville være rart med en træt hund et par gange om ugen, da man så kan koncentrere sig om lektier, i stedet for at have en "irriterene" hund rendende rundt i hele hytten. Nanna
Dressurunderlag sælges. Se billede på præsentation. Den koster 300 kr. Det er hvidt, og kan derfor bruge til stævne. Henvendelse 24614888
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Priser??? |
Anni Andersen |
30-08-2007 22:38 |
|
sjovt nok... jeg var ude og spise med min familie... tror vi var der i højst 2 timer, det blev 800 kr... jeg kunne have fået en hund passet i 10 dage for samme pris  Alt er jo relativt, jeg passer hunde hjemme for 250kr i døgnet, nogle ville falde bagover fordi det er meget, andre synes det er ok, og det er deres hunde jeg passer. Tilgengæld brokker jeg mig ikke hvis den bider i mine blomster... tisser på mit gulv... lægger sit visitkort i gangen...osv. Jeg har selv tre hunde, og det er intet problem at have mange. de fiser og farer ikke rundt hele dagen, de er lige så aktive/dovne som jeg er... og jeg ved hvad de laver for de er aldrig alene. Jeg tror bare du skal forfølge din drøm, så finder du hurtigt ud af at justere på det hen af vejen... er der ikke nok kunder... er der formange kunder så du må sige nej osv... så kan du udvide dine tilbud, eller forbedre dem, alt efter hvad du får på fornemmelsen hvad det er folk vil have.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er godt nok en hamper pris ... |
Lisbeth Sejberg |
30-08-2007 22:42 |
|
... i forhold til de etablerede hundepensioner  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod. Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det. Anders Lund Madsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hundepasning |
|
|
Jeg synes det er en supergod idé og det kunne godt være noget jeg ville benytte mig af, måske ikke alle hverdage, men én eller to gange om ugen. Som de andre også siger, så skulle det være muligt, at lave en aftale om hvad hundepasningen skulle indeholde af træning, foder, leg, motion, afslapning osv så det bliver tilpasset den enkelte hund. Synes at din pris virker meget fair.
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ideen.. |
|
|
er skam god nok syns jeg..der er lige nogle detaljersom skal finpudses,men det er du jo selv inde på, så skal det nok blive godt tror jeg. mvh sandie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| god ide |
|
|
Jeg tror der er marked for det. Jeg synes ikke det er galt for en hel dag. Du kunne jo også tilbyde hunde luftning, hvis du har bil, der tar folk jo tit 200 i timen  Man behøver jo ikke benytte sig af dagpleje hver dag, men hvis man fx har en lang arbejdsdag, har møder osv. Så kom du bare igang. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ideen er fin |
Katla *Godrumgaard* |
30-08-2007 23:20 |
|
men jeg kan da se, at min pris på hundepasning skal sættes op snart. Jeg tager i øjeblikket 80 kr i døgnet INCL. foder, hundene går ude hele dagen i godt vejr (hvis de har lyst), vi har indhegnet en tønde land, så ingen løber væk. Om natten sover hundene i en boks i stalden, eller i mit køkken. Jeg påtager mig ikke træning, det lader jeg ejeren om, selv om jeg i mine yngre dage har været træner i DCH. Jeg opdrætter Islandske Fårehunde og sælger helst ikke hvalpe til familier, hvor hvalpene skal være alene hjemme hele dagen, så ideen med hundebørnehaven er god, men lidt dyr syntes jeg. Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| god ide |
|
|
Jeg syntes det er en rigtig god ide og noget mange sikkert vil kunne få glæde af. med hensyn til prisen syntes jeg faktisk at det er helt fair  det er meget forskelligt hvad folk har lyst til at give for sådanne nogels ydelser og om de ser det som dyrt eller godt givet ud. jeg tager feks. 155 kr. om dagen i min hundepension og der er faktisk mange der har sagt at de syntes det er biligt i forhold til havd jeg tilbyder, jeg har kunder fra hele jylland, et par stykker fra fyn og ligeledes et par fra sjælland  så spring da ud i det. kan kun sige at det er utrolig berigende at arbejde med hunde 
Truelslund Hundecenter lille hyggelig hundepension v. Juelsminde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|