Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ejendomsmælgere uenige
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 11:43
Efter en lille hjemmekrise besluttede kæresten og jeg at gå fra hinanden, vi har dog fundet ud af tingene igen, og det går bedre end før... så indimellem skal man nok bare lige se hvad man er ved at miste før man opper sig lidt

Nå men vi nåede at have ejendomsmæglere på gården... men hold da op de er ikke enige om hvad vores dejlige sted skal koste...

Det er en 3-længet gård med 1,5 HA jord til. Der er 20x60 ridebane med lys, 3 folde. Dejlig stald på 141 m2 hvor der er 4 bokse heriblandt en meget stor foleboks. Der er toilet med varme samt sadelrum, i stalden også.
Der er 91 m2 værksted og garage, med gulvarme.

Stuehuset er 117 m2 med fuld kælder under (tør)

Vi bor nede af en grusvej men har stadig kun ca. 1,5 km. til fredet lille skov (må gerne ride i den) og stranden... skønt.

Nå men første ejendomsmælger var EDC, ved hurtigt salg 2.750.000
men havde vi tålmodighed så 3 mill.

Ejendomsmælger 2. var Home, vi kunne nok få 1.995.000, lige så meget bare til den anden side...

Vi mener selv ved at kigge lidt på ejendommene i omegnen at det burde ligge et sted mellem 2.3 og 2.5 mill. Men hvorfor den store forskel?

Der er faktisk en mill. til forskel fra Home ti edc, kan det være rigtigt!!!
edc sagde at de havde 2 hold købere til stedet og har ringet og rykket os om vi ville sælge eller ej... hmm men har de nu også det. Home har vi ikke hørt fra igen...

Nå men Nybolig har så lige været ude i dag og vurdere det for nu vil vi godt have en realistisk pris hvis det er muligt...

Nybolig sagde ved salg 2.500.000 men hvis Jacob skulle købe mig ud 2.400.000 så det lyder meget mere rimeligt.

Ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg, jov evt. hører om andre har fået deres ejedom salgsvurderet af flere mælgere hvor prisen lå langt fra hinanden...

Kan det være rigtigt at man selv skal have styr på boligmarkedet når man skal sælge for ikke at blive snydt eller brande inde med sit ejendom, ja jeg spørger bare... jeg undre mig ihvertfald meget over deres 3 vurderinger af ejedommen...

Hvad siger I, er vurderingerne ikke for langt fra hinanden?
0
0
Svar på denne tråd

fordi...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 11:46

det er fordi ejendomsmæglerne er så i tvivl om markedet går den ene eller den anden vej... men ha' is i maven... markedet er gået i stå i KBH men bor man andre steder så skal man ikke ryste i bukserne...

I' m me.... and I'm perfect...

Ægte GUCCI solbriller SÆLGES -se mere på min præ.

Du er lige så falsk som din KOPI-taske....

0
0
Svar på denne tråd

Sommerhus
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 11:47

Da mine forældre solgte deres sommerhus sidste år, havde de også to forskellige ejendomsmæglere ude, og der var også stor forskel på deres vurdering.

Mine forældre valgte dem med det højeste bud, og fik i løbet af kort tid solgt huset til prisen.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

aldrig ens
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 12:01

Det er vigtigt at være klar over hvor meget husene koster i det område man bor, og hvad en ejendom der er bare nogenlunde i samme stand og størrelse skal koste, man er nødt til at bladre ejendomsmæglernes avistilbud igennem over et stykke tid, så vil man se om de dyre ejendomme også bliver solgt, eller om de bliver ved med at dukke op, for så er det jo muligt at de er for dyre, og omvendt hvis de er væk hurtigere end hurtigt.

Det er forskellige ting som ejendomsmæglerne lægger vægt på, og de der ikke har opdaget at hestefolk gerne giver en halv mill for en ridebane, sætter jo ikke det som et særligt + for en ejendom.

hvis du tager gennemsnittet af de priser der er nævnt, så får du måske et realistisk bud, men du er nødt til selv at følge med i boligpriserne hvis du vil ha' et reelt tilbud.

Og om e har købere, jo men de har måske købere der lige præcis har de penge som ejendomsmægleren foreslår, og så er det jo reelt nok, men det kan du aldrig vide.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 12:08

Tja vi skulle have omprioriteret og den første unge grønskolling de sendte ud, mente at vores dejlige sted næsten havde tabt værdi og ville ikke belåne det. Den næste lå 1,4 million over den første, og der der var tale om vurdering sendte de så en tredje mand ud der gav nummer to medhold.

Erfaring og lokalkendskab er vi nået frem til er nøgleordet indenfor ejendomsvurdering.

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

Vores gård.
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 12:14

Vi har netop købt et landsted, og jeg kan da oplyse om hvad det var sat til salg til, så kan du jo selv prøve at vurdere ud fra det.

Stuehuset er på 116 m2. Flot moderniseret og meget velholdt. Der er stort soveværelse, 2 børneværelser, ret stort repo, pæn entre, nyt stort badeværelse, stue og køkken. Det er en 4 længet gård hvor der med lethed kan laves plads til 20 hestebokse af 3½ *3½ meter og en stor løsdrift, som er lavet.

Staldene er rigtig pæne og velholdte.

Der er 7.5 HA jord til, og gården ligger ugeneret trukket tilbage, af en stille privat grusvej.

-I det hele taget en meget idylerisk ejendom, som der ikke skal laves noget ved, den er tiptop.

Hele herligheden ligger i Gistrup, 5 Km uden for Aalborg.

Det var sat til salg ved en privat ejendoms-mælger for 2.750.000 kr.

Vi bød dem 2.400.000 og ville oven i handlen have høsten med fra i år, to traktore og forskellige vogne, såmaskiner, og andre redskaber med i prisen.

Og vi fik det!

-Så er der da lidt at sammenligne med.

Hilsen Anima.

Brugt springsadel købes.

-Alt har interesse.

0
0
Svar på denne tråd

En sand perle
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 12:22

Det sted du beskriver er jo lige klar til at flytte ind i for en hestefamilie. Eneste minus er at der ikke er så meget jord til. 15000 m2 er ikke ret meget til 4 heste.

Men jeg vil også mene at prisen er i området 2,5-3 mill.

*** Små gule, der kan og vil ***

0
0
Svar på denne tråd

Ja det
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 12:38
er et dejligt sted...
Vedr. jorden nej 3 tdl. er måske ikke så meget men det er helt fint hvis man har konkurence heste og de ikke skal leve af græsset. De 3 tdl. er som sagt udlagt til 3 folde og ridebane...

Til Anima: hold da op I har fået meget for pengene... men tror nu alligevel ikke vores steder kan sammenlignes, da de ligger så langt geografisk fra hinanden...
Ja hvem der dog bare kunne trække teltpælene op og flytte til Jylland

Men alligevel syntes jeg ikke det er iorden at 2. ejendomsmælgere ligger en Mill. fra hinanden. Eller skal man bare selv være godt inde i priserne nu om dage...
0
0
Svar på denne tråd

mit bud
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 13:01

er at det nok er et sted omkring det i selv synes, og som også ligger ca. midt imellem mæglernes bud...

Jeres stuehus er ikke særlig stort, derfor tror jeg ikke det rammer de 3 mill. Men ok, jeg er ikke særlig kendt i jeres landsdel..

(dejligt I fandt ud af det sammen, kæresten og dig)

Hilsen

Askepot

0
0
Svar på denne tråd

Maren...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 13:54

Nej, en million er godt nok meget til forskel .

Det giver en lille reminder om, at man bare ikke skal acceptere hvad som helst, som man bliver "bildt ind".

-Men I skal jo så heller ikke sælge nu... eller hvad?

Ja, huspriserne er noget helt andet herover i jylland... skønt for os .

Hilsen Anima.

Brugt springsadel købes.

-Alt har interesse.

0
0
Svar på denne tråd

Som det
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 14:12
ser ud nu, nej så bliver vi sammen...

Vi har lige haft ferie og fået sankket tingene igennem.

Jeg har mine heste han sine gokarts så vi ser stort set ikke hinanden og ydermere arb. jeg 5 holds. skift så arb. 3 ud af 5 weekender, hvor han har fri.
Så kan man jo sige at så burde vi ikke kunne nå at blive uvenner når vi stort set aldrig ses, nej uvenner er vi nu heller ikke men hvis vi kun bor sammen for bekvæmmelighedes skyld ja så er det jo lidt tidligt når vi kun er 29 og 30 år.

Så nu prøver vi at planlægge vores tid bedre så også der er lidt plad til os og ikke kun for mit vedkommende hestene og hans gokarten

Så nej indtil videre bliver vi sammen, og det er jo dejligt.

Men vi vil gerne have alting på plads med hvad han skal betale mig for at købe mig ud, så hvis vi bliver uvenner så er det på det rene... Så derfor havde vi Nybolig ude i dag så vi havde 3 salgsvuderinger på det...
0
0
Svar på denne tråd

Pudsigt.
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 14:14

Hejsa.

Hvor er det pudsigt. Vi har også lige haft 2 ejendomsmæglere ude, vi har godt nok ikke fået deres endelige vurderinger. Men den første fra home sagde at det lå i omkring 10.000 kr pr kvm. som vil give ml 1,6 og 1,7 mio. Vi var i noget lignende chok, da man ingenting får her i området for under 2 mio.

Den næste vi havde ude lavede store sammenligninger med et hus til 3,35 mio der ligger tæt på vores, og mente at vores sted ville have stort set samme potientale... Pudsigt.

Kan kort fortælle at vores lille sted ligger 11 km fra odense, med 166 kvm nyrenoveret stuehus og 85 kvm stald. Udover det er der 17000 kvm jord.

Så vi er spændte på hvad budene bliver, det er ihvertefald sikker at de ikke kommer til at ligge tæt på hinanden..

Maria

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 14:21

vi har altid fulgt med i markedet, så vi viste også godt hvad vores hus var værd da vi så fik ejendomsmæglere ud.. vi havde home og edc ude og de var begge enige...

vores hus er nu til salg for 2.1 mill i Randers i nedre hornbæk..

MVH Line

......Gør livet til en fest, rid islandsk hest......

0
0
Svar på denne tråd

Som tidligere ejendomsmægler
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 14:41

Som tidligere ejendomsmægler... skriver jeg lige et par ord:

Som en anden længere oppe skriver, så er det p.t. meget svært at vide, hvilken vej markedet bevæger sig, eller det vil sige, der er vist ingen tvivl om, hvor det går hen ad, - spørgsmålet er bare i hvilket tempo...

Renten stiger = priserne falder

Men hvor meget og hvor hurtigt?

Dertil kommer, at der desværre findes rigtigt mange lidt for smarte ejendomsmæglere, der er lidt for hurtige til at love sælgerne en urealistisk pris, hvorefter ejendommene oftest må sættes ned for overhovedet at blive solgt.

Det handler ikke om at finde den højeste pris - men derimod den realistiske pris...

I visse områder overbyder ejendomsmæglerne desværre hinanden rent prismæssigt - bare for at få ejendommen til salg, men gang på gang ser man at folk må sætte priserne urimeligt ned.

Følg jeres egen intuition, kig på priserne på øvrige tilsvarende ejendomme i området, og vælg en realistisk og reel mægler.

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

Ja men det
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 21:04
er også det jeg mener vi har gjort...

Nybolig har i vores område ry for at sætte realistiske priser.
De har så også vurderet vores ejendom til det +/- 100.000 vi selv havde troet det skulle ligge på.

Men hvad for edc ud af at sætte vores ejedom til salg for 500.000 mere end vi mener det kan sælges til. De får da kun arb. ud af det hvis ikke det bliver solgt.
Hvor i mod Home med deres knap 2 mill. tror jeg var ude på at lave hurtige penge, for ingen tvivl om at der ville være mere end en køber til den pris. Men får de mere ved en evt. budrunde eller hvordan er det. For nu når jeg tænker mig om røg 2 ejedomme i budrunde før vi købte vores sted... de blev begge budt op og begge gange var det Home som stod for salget...
0
0
Svar på denne tråd

Det var den gang
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 21:10

Der er stadigvæk budrunder, men det er ved at være fortid, og der er langt imellem dem i disse dage.

Jeg ved ikke, hvad Edc får ud af, at sætte prisen 500.000 højere, andet end, at de vel på den måde satser på, at I vælger at sælge hos dem. Og hen ad vejen håber de vel så på, - hvis ejendommen ikke bliver solgt - at I kan se det logiske i at sætte den væstentligt ned, og på den måde, så ville de jo ende med at få deres salær alligevel.

I standard kommisionsaftale er løbetiden jo 6 måneder (hvis man ikke aftaler andet), men der er rigtigt mange mennesker, også i forbindelse med skilsmisse og meget andet, der ikke har tiden og økonomien til at vente de 6 måneder, og derved sætter de jo ejendommen ned undervejs...

Og nogle gange så ved mægleren jo godt på forhånd, hvordan det står til...

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 22:29

Jeg står pt med et ben i hver lejr. Vi er ved at sælge min fars hus og ved at købe lejlighed til vores datter.

På min fars hus oplever Estate, at markedet er på vej op igen og de gav en pris på 750.000kr højere end Home, som oplevede at markedet stadig stod stille.

Den lejlighed vi ser på, kunne vi før det blev aktuelt, nærmest få smidt i nakken, men nu oplever Nybolig, at salget er på vej op igen. Så nu kunne vi "kun" presse prisen 50.000 kr. Hvor jeg tror, at vi kunne have presset prisen yderligere 100.000 kr for 2 måneder siden. Det er sådan et kæmpe renoveringsprojekt hvor de har omkring 100 lejligheder.

Jeg tror, at mæglerne har rigtigt svært ved at finde en stabil vej lige nu.

Oveni kommer så regeringens skatteudspil.

Jeg er godt nok spændt hvad vores revisor siger om det hele, når vi skal ha møde med ham i næste uge.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

prisforskellen
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 07:32

det man tit oplever med EDC er en yderst gavmild vurdering så man vælger dem.. og efter et par mdr når der indegnting sker i hussalget så siger de det er prissat for højt, og man bør gå ned i pris..

tro mig vi prøevde det sidste år...

Sjovt nok blev vores hus så solgt da vi skiftede mægler.. og satte prisen op, gav et lille afslag til køber, og endte så på den rpis EDC startede ud med.

men de 3 mæglere der vurdere vores ejendom emd kun 1Ha var også langt fra enige om havd den skulle sælges for.

Mit råd er hvis man skal sælge, vælge en mægler du har tillid til, ofte ikke en kæde, da man "drukner" hos dem, de har for mange ejendommen, og det er jo alligevel boligsiden.dk køber tjekker, så en mindre mægler kan varmt anbefales.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Karina...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 08:45
Det var da en rigtig god idé med en mindre mælger...

En bekendt har faktisk eget mælgerfirma her i nærheden, kan ikke lige huske hvad det hedder, men det er hvor man selv viser frem, mener hun står for annonceringen og så til sidst papir arbejdet...

Nå men forhåbentligt skal det ikke sælges.
0
0
Svar på denne tråd

priser
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 09:20

Sådan har vi også oplevet det.

Vores gård er af den ene mægler kreditvurderet til 1,8 mill og den anden 2,8 mill.

Da vi skulle ompriotere vores lån, var det ikke svært at vælge. For os betød det, at vi kunne financiere hele gården i den (dyre) mæglers realkredit institut, og derved forsvand vores boliglån og vi fik stadigt masser af friværdi. Vi er dog opmærksom på priserne i nabolaget og har ikke belånt det i nærheden af hvad vi kunne, da jeg ikke tror gården vil kunne indbringe så meget ved et eventuelt salg.

Jeg skulle hilse og sige at jeg gerne vil vide hvor man kan købe noget billigt i Jylland?. Her syd for Århus er der ingen nedlagte (istandsatte) landbrug til under 3 mill.

Stol på jer selv og husk de vil gøre alt for at få Jer til at underskrive en aftale. Bagefter hænger I på dem i 6 mdr med mindre I vil betale omkostningerne.

Mvh Trine

2 skønne Frieserplage sælges, se min præsentation..
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider