|
|
| "Møghund" |
|
|
Nej, det er hun ikke, fordi der jo er en grund til alting, og her håber jeg så, at I kan hjælpe herinde  Sille er en labradortæve på 1 år og 4 måneder. Hun har i meget lang tid ikke bidt ting i stykker, eller ødelagt noget , men nu er hun begyndt på det igen, bare næssten værre  Hun hopper op på køkkenbordet med forpoterne, og kan så tilsyneladende nå alt i håndvasken, hive det ned på gulvet, og tygge i det eller det er smadret. Hun tager ting på bordet, og tygger det i stykker  Hun har været på reolen, og vælte lys ned, som jo tilfældigvis stod omgivet af pyntesand  Hun vælter vasketøjskurven, og hiver alt tøjet ud, dog uden at ødelægge det  Alt dette har hun præsteret weekenden over, og her til morgen imens jeg var på skolen med Sofie. Hun har også over de sidste par uger ændret adfærd ved, at hun er begyndt, at "bygge rede" mange gange om dagen. Hun spiser meget langsomt, og lader nogle gange noget mad stå. Det er ikke pga manglende motion, da vores hunde bliver luftet godt i skoven 2 gange om dagen, hvor de løber frit + at Sille bliver cyklet med + at de kan tage alle de ture de vil i haven. Vi har ikke ændret foder. Der er ikke sket nogle ændringer i hverdagen heller. Mit eget bud er, at hun muligvis er falsk gravid, men hun har bare ikke rigtig nogle fysiske symptomer (jeg har læst her på netdyredoktor http://netdyredoktor.dk/sw6776.asp ) men måske kommer de. Tidspunket passer meget godt med, at det cirka er 2 måneder siden, at hun sidst var i løbetid. Hvis I har andre bud, eller har oplevet noget lignende, så fortæl endelig, også fortæl hvad I gjorde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hun er med |
|
|
garanti falsk drægtig og da hun er højgravid har hun jo skiftevis spiseværgring og er hunde(!)sulten og forsøger derfor at stjæle mad. Desuden skal hun jo have bygget rede og have samlet sine hvalpe (vasketøjet) og så døjer hun samtidig med ejere, der ikke kan forstå hvor vigtigt det er - stakkels hund  Mit råd til dig er at få hende steriliseret hvis hun ikke skal bruges til avl. Hun vil med meget stor sandsynlighed fortsætte med at blive falsk drægtig efter hver løbetid og min erfaring siger mig at det bliver værre med årene, desværre. Det er også frustrerende for hunden, så hvis den kan undgå overhovedet at komme i den situation er det jo det bedste.
Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Årh den stakkel altså |
| Forfatter:  |
cruella76 |
| Dato:  |
20-08-2007 10:10 |
|
 Jeg har ikke forstand på hunde, men efter hvad Louise skriver, så kan jeg næsten levende sætte mig ind i hvordan den stakkels hund har det HA HA HA - hun er jo totalt stresset, der kommer hvalpe lige om lidt...hjæææælp  Bare tænk på hvordan vi kvinder kan opføre os op til en fødsel  Lyder som et godt råd at få hende steriliseret hvis hun alligevel ikke skal bruges til avl. Mon der kan snige sig et lillebitte billede ind af damen, uden at moderator føler trang til at slette tråden? Evt. hvor hun passer på sine "hvalpe"? (vasketøjet) 
Christel (Temmelig tosset) At blive mor, er ikke svært - men at være det er! Autostol, skråstol og ammepude til salg - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise E |
|
|
Jeg tænkte nok, at det var sådan noget, hun går også og piver hele tiden, og har slet ikke den samme ro. Selv i går, da de fik gode okseben, havde hun ikke ro, noget som jo normalt gør, at vi ikke ser dem i flere timer, fordi de er travlt beskæftiget med, at pille kødrester af, og pille marv ud. Hun skal ikke bruges til avl, men vi valgte, at hun ikke skulle sterialiseres, da Kvik jo er kastereret, og de andre hunde, som de møder er enten tæver, eller kastererede hanhunde, så kunne vi jo godt leve med lidt blod, et par gange om året, ikke  Burde der egentlig ikke også være fysiske symptomer?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cruella |
|
|
Jeg har desværre ikke et med vasketøjet, nu er døren nemlig låst til badeværelset, så hun ikke kan kommer derud og så har hun fået en bamse, som hun kan lege hvalp med.. Sille som hvalp  Og nu et års tid senere i hende og Kvik's private sofa 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, der |
|
|
behøver ikke at være fysiske symptomer. Nogle tæver har nærmest kun fysiske symptomer, nogle har kun adfærdsmæssige (de fleste har begge dele). Min søsters hund har - mig bekendt - også kun adfærdsmæssige symptomer og er direkte aggressiv når hun har hvalpe. Jeg fatter ikke hun ikke er steriliseret for længst, for hun har da bidt mere end en gang når hun havde "hvalpe". Min gamle avlstæve der ikke bor her længere bliver også falsk drægtig, men egentligt hygger både hun og ejeren sig med det. Tæven bliver meget rolig og moderlig, vil kun ud på korte ture (dejligt for en ejer der har benproblemer ) og ligger ellers bare i sin kurv og slikker fløde i sig fra sig selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Årh hvor er hun kær |
cruella76 |
20-08-2007 10:48 |
|
Ligeså sød som jeg forestillede mig 
Christel (Temmelig tosset) At blive mor, er ikke svært - men at være det er! Autostol, skråstol og ammepude til salg - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise E |
|
|
Jeg må se, hvad der sker de næste par uger, og så tage en snak med dyrlægen, når hun er "normal" igen.. Er det okay, at hun har fået en bamse(hvalp)? Cruella: Mange tak skal du have Fik jo så også lige kigget på min præsentation, og kan se, at den trænger voldsomt til en opdatering 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Normalt siger |
|
|
man at man skal fjerne alt af den slags fordi det forstærker deres moderfølelse, men min erfaring siger mig at de er mere harmoniske hvis de bare får lov at være i fred og stå det igennem - og hvis de gerne vil have en bamse eller lignende så fred være med det. Så længe hun ikke begynder at vogte over hvalpen og bliver aggressiv ser jeg det ikke som et problem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ring til dyrlægen |
Illum |
20-08-2007 11:12 |
|
Få han til at udskrive et middel der hedder galastop...
Illum . Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle... . Undskyldninger er hvad de dovne bruger i stedet for at finde løsninger...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise E |
|
|
Hun virker ikke agressiv, men det har hun nu aldrig gjort. I hendes hvalpeperiode, hvor de normalt bider i fingrene, når man leger med dem, fik vi ikke så meget, som et lille nap. Hun knurrer eller gør stort set aldrig, og jeg tror jeg har set hende rejse ryghår en gang. Men måske det også er fordi vi har Kvik, som er 7 år (en lab-blanding) Han har leget og tumlet med hende fra dag 1.. Men vi holder selvfølgelig øje med det, da Sofie ofte har venner på besøg, og de er jo vant til, at hundene kan nuses og krammes.. Illum: Jeg læste det på netdyredoktor, og der stod, at man kunne gøre det, hvis hunden var meget plaget, men hvordan vurderer man om den er det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Min Shiwa er også lige nu falsk drægtig,og har været det mange gange.Hun går også rundt og piver lidt og passer på hendes hvalpe (lille gummigris g store gummigris)pive ventilerne bliver slikket til den store guldmedalje,så ikke noget med snavsede numser der  Om natten vækker hun mig jævnligt fordi lille gris er trillet ind under min seng,og det går jo ikke.Så må Shiwa og jeg ned på gulvet at ligge for at få lillegris fisket ud. Det er da meget hyggeligt,men egentlig også synd for hende,så vi har besluttet at så snart lommepengene rækker skal hun fixes hos dyrlægen. Dorte.
Det god stil - at køre æsel med et smil Har du set Donkey,Frans, Frits og Nellies(der ikke har fået føl endnu) hjemmeside ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så har jeg snakket |
|
|
Med dyrlægen, og hun får Galastop fra i dag, og skal så sterialiseres, når hun er ovre "drægtigheden" igen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vel hjemme |
|
|
Fra job, og har nu brugt laaang tid på, at rydde op efter Sille. Hun havde ødelagt en del ting, og ryddet de ting på køkkenbordet, som jeg ellers tænkte på i morges, men jeg mente de var fredet, fordi de lå langt inde  Hun havde også lige ødelagt noget legetøj, samt pillet i den ene lænestol  Med andre ord, så er vi helt tilbage ved det stadie, hvor vi også har været i hele det første år, hvor hun splittede alt ad, på trods af alle gode råd, som blev fulgt fra både venner og dr dyr, alt dette selvom hun hele tiden har haft Kvik, som selskab og hvor vi endte med, at give hende en nylonmundkurv på (Sådan en de kan drikke med) når hun var selv hjemme. Skal vi virkelig i gang igen forfra, eller går det over når "drægtigheden" er slut?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puha... |
|
|
Ikke sjovt og hvor jeg da mindes hendes bror - jordens dejligste hund, der var ved at futte hele huset af, fordi han ville nå en kage, der stod på komfuret. Balladen foregik ALTID når vi ikke var hjemme. Gud ved, hvordan deres socialicering er foregået... må indrømme at jeg har tænkt mit.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Falsk drægtig |
Gitni |
21-08-2007 20:19 |
|
Sikke en sød hund!
Vores lab tæve har opført sig fuldstændig sådan da hun var falsk drægtig, dog ødelagde hun ikke ting, men der blev bygget rede og pebet til den store guldmedalje.
Det er dog kun sket en gang, og der har ikke været noget efter de sidste par løbetider, så fat mod, måske går det over... Vent ihvertfald med sterilisationen. Vi hjalp hende igennem den falske graviditet ved at motionere hende ekstra hårdt, så hun var så træt så hun tilsyneladende "glemte" at hun skulle rende rundt som en galning. Efter kort tid gik det i sig selv igen.
Mvh Gitte  Good judgment comes from experience, experience comes from bad judgment...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Danielle: Ja, det var noget af en oplevelse, som I fik jer der.. Heldigvis har Sille været stoppet med alt det pjat, men gør det så nu igen, hvor hun er falsk gravid af en eller anden spøjs grund. Forhåbentlig går det over sammen med drægtigheden, men jeg glemte, at spørge Lisa i dag, da jeg ringede, og bestilte Galastop. Gitte: Sille får meget motion i forvejen, fordi hun er svær at gøre træt. Hun har været i løbetid to gange, og det er så først her anden gang, at hun bliver falsk gravid, der var intet, at bemærke sidste gang. Det var heller ikke meningen, at hun skulle sterialiseres, da Kvik jo er kastereret, og vi godt kan klsre lidt blod et par gange om året, men hvis hun bliver sådan her hver gang, så slipper hun ikke. Måske skulle vi lige se tiden an til næste gang, som du foreslår.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min ligeså |
|
|
hejsa vores søde molly er også falsk drægtig når hun har været i løbetid. blev det først efter 3. gang. hun laver dog ikke så meget ballade som sille men piver, er rastløs, spiser ikke op, og så stjæler hun ungernes bamser og som regel får hun lov at beholde en. jeg var engang i tvivl om hvorvidt hun rent faktisk var drægtig da vi havde haft en meget ivrig hanhund på besøg men havde dog ikke set dem lave noget. hun fik mælk i patterne og dyrlægen fortalte mig at det så var en falsk drægtighed da de ikke får mælk i patterne før hvalpene er født, et af fysiske tegn du efterlyste. vi har nu også besluttet at får vores molly steriliseret da jeg har læst at falsk drægtighed øger risikoen for livmoderkræft, så da vi ikke har planer om hvalpe er det da ihvertfald grund nok til at få hende steriliseret. kh pernille
SIGT EFTER MÅNEN !!!! RAMMER DU IKKE, ER DU SIKKER PÅ AT LANDE BLANDT STJERNERNE.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| falsk gravid |
TulleFelix ♥Felix♥ |
21-08-2007 23:39 |
|
Er jeres tæver også holdt op med at lege? har en tæve på 11 mrd som her 2-3 mrd efter sin første løbetid er holdt helt op med at lege, og blevet meget reserveret. De andre hunde må ikke komme hen til mig når hun får godbidder, når vi er på plænen og syntes umildbart at hun er lidt mere aggrasiv ind hvad nødvendigt er, selv om de til træning ikke kan se problemet. Er det normalt når de er falsk gravid?? Det eneste der kunne tyde på at hun er det er at 2 af hendes patter er hævet.
Tine og Felix et umage par og madammen Iggy Stald Vodagergård www.123hjemmesider.dk/vodagergaard Mangler du transport til store hestedag d. 2/9-07 har jeg en ledig plads. skriv en PB hvis det har interesse. Kør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Min Shiwa er legesyg som hun plejer,men mere kontaktsøgende.Hun er ikke aggrasiv ,og hun har mælk i patterne.Og så skal man lige huske at holde øje med om hun går hen og får mælkebetændelse. Dorte.
Det god stil - at køre æsel med et smil Har du set Donkey,Frans, Frits og Nellies(der ikke har fået føl endnu) hjemmeside ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine.. |
|
|
Sille er stadig legesyg, men har ikke været agressiv, som sådan.. Hvis du læser på det link, som jeg har lagt i første indlæg til netdyredoktor, så er det ganske normalt, det du beskriver. Jeg har lige snakket med en kollega til morgen, som avler hunde, og hun fortæller, at det med at Sille ødelægger ting, det stopper igen, når hun ikke er "drægtig" længere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fake graviditet |
TulleFelix ♥Felix♥ |
28-08-2007 17:20 |
|
Har nær studret linket, og min hund er heldigvis begyndt at lege igen og blive mere sig selv, så hun har nok bare været falsk gravid. Men rart at vide at det er normalt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her er Sille |
|
|
Også ved, at være sig selv igen, og ødelægger knap så mange ting 
|
| Svar på denne tråd |
|