|
|
| Fra at have 1 hund til at have 2 |
|
|
skulle der være et stykke... Men fra at have 2 hunde til at få nr. 3 skulle der ikke være så langt.. Og ja, jeg overvejer nu hund nr. 3  Hvad er der af fordele/ulemper ved 3 hunde frem for to?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kun en... |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
18-08-2007 16:46 |
|
Mange flere våde poter på en regnvejrs dag  Jep har 3, Krig, Terror og Ragnarok og de mener at de skal ud 20 gange om dagen sol eller regn. Dog bestemmer jeg en del i regnvejr...
Illum . Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle... . Undskyldninger er hvad de dovne bruger i stedet for at finde løsninger...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum... |
|
|
Ja, hvis det er den eneste ulempe så skulle det jo ikke være et problem med en mere.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man vælger IKKE |
Illum |
18-08-2007 16:50 |
|
Noget der bliver en ulempe, man gør det man vil med GLÆDE...
Illum . Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle... . Undskyldninger er hvad de dovne bruger i stedet for at finde løsninger...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum... |
|
|
Det er sandt nok.. Jeg kan heller ikke forestille mig at der skulle være problemer med det, men ville gerne høre andres erfaringer og tage dem med i mine overvejelser..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du skal sikkert |
RatsterZoo ♥Joy og Rottweiler |
18-08-2007 16:54 |
|
bruge flere penge på foder, dyrlæge, forsikring, legetøj, halsbånd, hundetegn, hømhømposer osv.
------------------------------------ ------------------------------------ - Læs om mine dyr på Ratster Zoo og Joy06 -- Killinger og tamrotter til salg læs mere HER -- Hundetræf i Fredericia i august læs mere HE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| m.mn,.,. |
trilsen (nogen gange med mor) |
18-08-2007 16:58 |
|
jeg har 3 hunde, alle gravhunde, sigurd er 12, smutti er 9 og så valgte vi at beholde en af deres hvalpe, gertrud der nu er 14 måneder. jeg syntes at det er mange at have tre !!! fra 1 til 2 syntes jeg bare det blev nemmere , altid havde Sigurd selskab en at lege med, sove med og han blev mere uafhængig af os. men fra to til tre, syntes jeg at der er meget mere rengøring, de er mere en gruppe mellem os mennesker, det er sværere at få dem passet, de finder på flere "ulykker", de gør mere og de fylder mere i det hele taget... for os betød det dog meget at få en hvalp af egen avl , så på den måde har vi ikke fortrudt, men jeg tror ikke jeg vil binde an med tre hunde en anden gang. de er sådan set rimeligt velopdragne,så det er ikke fordi de er "møghunde" men igen 3 er mere et "slæng"...  gertrud...  smutti  sigurd mvh trilsens mor
mk-foto.gallerisider.dk 10*15 = 15,- billeder af hunde heste kat og andre dyr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 4 stk... |
|
|
Vi har så ikke 3, men 4 stk rottweilere. De bor alle 4 i huset sammen med os. Vi har ingen problemer, heller ikke med plads indendøre. Vores hunde har lært fra de var små at inde er man rolig og leg foregår ude i haven. Men ja flere våde poter, lidt mere i foder og dyrlægeregninger, men fremfor alt flere glæder og sjove timer  Stine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flere hunde |
smukke-ped |
18-08-2007 17:14 |
|
vi har de to jack russell charlie og stoffer...så har vi i april på thor,han er en tysk ruhåret...han er stor...39 kg. ja der ryger noget mere mad,og der er en mere der skal til dyrlægen,og thor skal til frisøren hver 8 uge og have trimmet og rykket sin pels,så han er velplejet og fin at se på... ja det sviner lidt mere...men jeg støvsuger under alle omstændigheder hver dag...og så er der en hund mere at træne med,men det er en glæde i sig selv... jeg syntes nu bare du skal springe ud i det,hvis det er det du vil...
FORMIDLING: Danske Forfattere og poeter klipper hæk og brænder grenaffald af for dig for under 32 kr/timen. Vælg selv fra listen. kontakt ped@pedogmo.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pasning |
yiip |
18-08-2007 17:15 |
|
jeg har kun en hund.. og det er en lille en.. en westie -jeg ved at havde hun været større, og havde jeg haft flere så havde de ikke været velkommen alle de steder jeg kan tage hende med hen nu -her tænker jeg venner og familie -hvilket er forståeligt.. og noget andet er at det er sværer at få familien til at passe mere end én hund hvis man skal noget i en weekend... så kunne forestille mig det kunne blive svært med 3... jeg gider ikke være slave af mine dyr.. jeg vil kunne tage ud og rejse osv og vide at hun har det godt hos fx min mormor -og samme frihed ville jeg ikke have hvis jeg havde flere da jeg så ikke ville bryde mig om at be andre om at passe en hel zoo..
I' m me.... and I'm perfect... ******************************** Ægte GUCCI solbriller SÆLGES -se mere på min præ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en hund mere |
|
|
Ang. mad så er det ikke meget det bliver dyre da mine hunde knap spiser noget det er hunde på 3-4 kilo og den hund jeg har i tankerne er en mere som Krumme fra samme avler. Ang. pasning så ja, det kan være et problem. men umiddelbart tror jeg ikke det er sværre at få passet 3 små en 2 små. Da de jo er SMÅ og min søster passer dem hos mig.. Det sker ca. 1 gang hver anden måned el.lign. Ang. træning så ja det er bare en udfordring mere. Jeg ved med mig selv at hvis jeg får en hund mere så kan jeg lige så godt fra starten ligge det på hylden med at skulle have Floffy til udstillinger osv. Og det er jeg afklaret med. Det får jeg nok ikke gjort alligevel, tænker jeg. Men det må tiden jo vise. Det er for mig en bi-ting at skulle avle, udstille osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har 2, |
|
|
og forsøger at komme op på 3- smiler. 2 dejlige schæfer hanner og en lille blanings tæve. ULEMPEN er så at de 2 schæfere bare ikke kan lide hinanden, det er 2 gamle,ukastreret brokhoveder . begge på 8 år. den ene schafer og tæven er mine. den sidste schæfer er min kærestes. selvsamme kæreste bor på gården hvor,vi forestiller os alle at bosætte os engang, heste, hunde og marsvin  ved godt at 2 gamle hanner holder på deres ret,når tæven er der,er der ENDNU en god grund til at fare i flæsket på hinanden og at der selvfølgelig kommer en diskussion omkring ranglisten. men suk!!! de er GODTNOK sure. så hvad gør man så kære HNér ??? er der nogle gode råd? det skal siges til deres forsvar,at når vi går ved siden af dem og har dem på "plads" kan vi gå næsten helt tæt på hinanden,uden problemer. De KÆRE dyr. smiler
Venligst Annelise, som bare elsker sin dejlige shire basse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Sarafia |
18-08-2007 19:04 |
|
Jeg havde 3 engang. Og jeg må indrømme at det gør jeg ikke igen før jeg bor på landet.. Det er som illum påpeger en glæde i hverdagen og ikke en belastning,men når man træner med dem tager det saft-susende langtid at træne. Nu var den ene så en husky der skulle have 4 timers motion(gåture) dagligt for at man kunne holde ud at være i stue med ham og samtidigt blev alle 3 trænet som redningshunde og i Agility.. men jeg vil aldrig have en enehund.
Sarah *** Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis. (Garfield) ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej aldrig igen. |
|
|
jeg har også haft 2 indtil for 9 måneder siden, hvor jeg fik en mere og det gør jeg aldrig igen. 3 hunde er 1 for meget, de enedes ikke så godt og det er umuligt at gå med 3 hunde på en gang, det er 3 x vacc og 3 x hundeforsikring, 3 x fode osv. så nej tak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Antal hunde |
|
|
Jo der er skam langt fra 2 til 3 hunde!! Når du har en hund har du bare den og det er fint, det samme er det ved 2 hunde, så det er nærmest ligegyldigt... men når først du går op og får 3 hunde, så har du en flok... dvs. hundene opfatter 3 hunde som en flok, og helt andre problemstillinger kan pludselig gå ind og lave en masse mærkeligt i flokken... men fra 3-5 hunde er der stort set ingen forskel for der har du stadig bare en flok... kommer du op over de 5 hunde er det det bliver vanskeligt... men det er som regel kun pga. tidsmangel til hundene  Egen erfaring samt snak med andre kennelejere viser dette. Jeg startede selv med en hund, så en hund mere. Så fik jeg en stedfar, han havde lige 3 hunde med... et par hvalpe kom da han havde kennel... og jah... så skrider det MEGET hurtigt lige pludseligt!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er enorm |
|
|
stor forskel på at have 2 og 3 hunde. Når du har to er det overskueligt og nemt, når du går til de tre er der pludselig en langt mere markant opfattelse af at de lever i flok. Du skal i hvert fald gøre meget op med dig selv hvordan du ønsker at leve og især med din sygdom om du har overskud til at opdrage, træne og være leder for en flok. Det kan godt være du bliver sur, men du skifter meget sindsstemning herinde og det ene øjeblik er du dybt ulykkelig, depressiv og kan ikke klare det ene og det andet og det andet øjeblik skal du starte stævner, have flere hunde og hele verden er perfekt osv. Jeg ville kigge meget ind i mig selv og se mere på hvad du kan tilbyde hundene istedet for hvad de kan tilbyde dig. Du bliver absolut ikke mere lykkelig af at have tre hunde og det er ikke deres "job" at gøre dig lykkelig og tilfreds, men omvendt.
Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa. |
|
|
Vi har 3 hunde, og det gør jeg aldrig igen. Det er simpelthen en for mange, men de bliver selvfølgelig til den dag de ikke kan mere. Vi holder af dem alle tre, men fremover bliver det max. 2 hunde.
Rønnebjerggård... Smuk hoppe 3½ år, 155 cm sælges... Frieserhoppe 5 år sælges...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise E |
|
|
Jeg synes ikke du kan være bekendt at skrive en SÅ personlig besked på et offentlig forum i en tråd der absolut ikke handler om sygdom. Jeg accepterer din holdning til tingene, men en anden gang vil jeg gerne bede dig om ikke at nævne mine personlige sager. Tak. Og samtidig så kan jeg ikke forstå hvad du mener med at jeg svinger og hvad det har at gøre med om jeg sak ride stævner eller ej. Ønsker du at kommenterer dette ser jeg gerne det er i en privat besked. På forhånd tak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ridelykke |
yiip |
19-08-2007 12:14 |
|
jamen, det er da ting du selv har fortalt/givet indtryk af herinde herinde... jeg kender dig ikke men må indrømme jeg lidt har samme opfattelse af dig som louise... -og det må jo være fordi det er det billede du giver af dig selv...
I' m me.... and I'm perfect... ******************************** Ægte GUCCI solbriller SÆLGES -se mere på min præ. Du er lige så falsk som din KOPI-taske....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen det er da hvad mange |
Illum |
19-08-2007 12:15 |
|
Af os tænker. At vi så ikke er så neutrale hvis vi skrev det som Louise har skrevet, er måske grundet til at vi ikke nævner det ???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| yiip.. |
|
|
Det er muligt..men jeg finder det upassende at skrive så personligt om andre i en så detaljeret grad. At folk har det billede af mig er jeg da ked af da jeg ikke længere er syg på den måde. Men sådan er det jo så. Men lad os holde det ved hund nr.2 vs. nr.3  Jeg læser hvad I skriver er folks erfaringer har da i hvert fald givet mig stof til eftertanke!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen... |
|
|
jeg tror du helt misforstår mig. For det første skriver jeg ikke noget vildt personligt om dig. Faktisk skriver jeg MEGET mindre og meget mindre DETALJERET end du selv skriver og hvordan du har det (eller rettere hvordan du selv offentligt giver udtryk for at du har det) er jo det, man skal tage med i overvejelserne når man svarer folk på en saglig måde. Min interesse i det her er hundene. Jeg er selv opdrætter og ville blive enormt ked af at sælge hund til en, der ikke magtede opgaven og som havde konstante op- og ned-ture som potentielt kunne påvirke hundens velbefindende. Jeg kunne ikke drømme om at svare dit offentlige indlæg privat. Hvorfor skulle jeg det? Du har selv skrevet indlægget og må jo tage de svar der kommer. Hvis du ikke kan bruge mit svar er det helt op til dig - det afgør du jo selv, men den dag kommer ikke, hvor du skal bestemme hvad andre skal skrive i et offentligt forum så længe det overholder den danske lovgivning. For 10 dage siden skrev du dette indlæg www.heste-nettet.dk/forum/1/1495334/ 1495261/ og nu er du fornærmet over at jeg skriver at du er syg og uden at få sved på panden af overanstrengelse vil jeg nok kunne finde de første 20 indlæg fra dig hvor der - afhængigt af hvad du vil opnå - står at du er hamrende dårlig eller fuldstændig fit for fight. DU påstår at det her ikke skal dreje sig om din sygdom (og det må vel være en sygdom hvis vi snakker sygemelding) men jeg påstår at det gør det. Din velvære og dit personlige overskud har rigtigt meget indvirkning på dine hundes velvære og trivsel så det er absolut ikke uvæsenligt at tage med i debatten. Der er da ingen herinde der skal bestemme om du skal afsted til stævner, købe flere hunde og hvad du ellers har brug for, men hvis du lægger det ind i et debatforum, så bliver det debatteret og du må acceptere at ikke alle har samme opfattelse som dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har fire |
|
|
Jeg har så fire hunde. Ulemperne er, at det er SVÆRT at have dem rundt, og svært at få dem passet. Så er det self. dyrere: mad, dyrlæge m.m. Man skal også have et større overblik når man lufter - men man udvikler en radar - og det kommer helt automatisk. Jeg får heller ikke gjort alt det jeg ellers ville have gjort, f.eks. striglet dem regelmæssigt, så der er ikke er så mange hundehår m.m. Men det er også FEDT at de er sådan en flok. Jeg ELSKER at se de være sammen når vi går tur. De har RIGTIG meget glæde af hinanden og det er en RIGTIG hundeliv at have flere flokmedlemmer. Jeg har længe haft tre og og fik så fire for godt 3 år siden. Det er mange - og jeg skal IKEK have flere. Tre er ok - men fremover vil jeg kun have to. Men det er også fordi hestene har taget så meget over, og jeg vil have ordentlig samvittighed omkring hundene bliver aktiveret ordentligt. Nu er det mere 'bunke-aktivering' fremfor en ad gangen. KH Søs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flere hunde |
|
|
Jeg har et kuld Labrador hvalpe på knap 2 uger nu. Det har hele tiden været planen at vi skulle beholde en hvalp selv - og det er hele grunden til vi har valgt at avle. Nemlig for at kunne lave os selv vores næste hund udfra de linier, det temperament og de egenskaber vi værdsætter i Labradoren. Jeg må indrømme at tanken om at beholde to har strejfet mig og at det er noget jeg går og tænker meget over. Fordelen er, at jeg har lavet et kuld efter mit hoved og som jeg gerne vil have det. Hunde som kan (og vil) bruges og som har en reel chance for at klare sig rigtigt godt næsten uanset disciplinen. Ulempen er, at det i min termonologi tager ca. 2 år at træne en færdig hund og dermed er det to år hvor to hvalpe skal trænes op fra bunden + tæven som skal tilbage i form når hvalpene er væk. Det kræver sin mand (kvinde). Når hundene er færdigudvokset og færdig trænet vil det for mig ikke gøre en forskel om jeg har 2, 3 eller 4 for den sags skyld. Men så står jeg også med hunde der har mere end bare det grundliggende på plads. Træning er (for mig) meget vigtigt og det er kun mig der kan træne dem. De skal ikke træne hinanden og derfor kræver det en ekstra indsats - og når de er færdig trænet - så er det vedligehold - regelmæssigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise E |
|
|
Jeg kan ikke lade være med at smile  Enhver (de fleste) ville da blive slået ud af kurs hvis pengekassen pludselig lukker.. Jeg har jo faste udgifter som enhver anden person..  Og sygdom eller ej; det er ALDRIG gået udover mine dyr, ALDRIG. Og det vil det aldrig.. Jeg har fuldt ud accept for at det er blevet debatteret for/mod at have hund. Det var jo netop det jeg ville med tråden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja, men maria |
yiip |
19-08-2007 15:39 |
|
selfølgelig maria, tror bare louise synes det er mærkeligt at du først siger du er rask, men at du så alligevel er sygemeldt... -eller så har jeg misforstået det..
I' m me.... and I'm perfect... ******************************** Ægte GUCCI solbriller SÆLGES -se mere på min præ. Du er lige så falsk som din KOPI-taske....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Yip siger... |
Betty Boop |
19-08-2007 16:04 |
|
Hvis du er syg, jamen, så er du syg!! Og så kan man altså ikke købe sig en ny hund... Nu kan jeg se at det er små hunde du har, og om du har 2 eller 3, giver nok ikke den store forskel. Der er selvfølgelig en mere der skal klappes, en mere der skal trænes og en mere der skal have en hundeforsikring, men jeg vil da mene at der er større forskel på at have 3 rottweilere, end 3 skødehunde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu forstår JEG nada |
|
|
Jeg kan ikke lade være med at smile  Enhver (de fleste) ville da blive slået ud af kurs hvis pengekassen pludselig lukker.. Jeg har jo faste udgifter som enhver anden person..  Hvad har det med noget at gøre? Vi snakker jo ikke om om man pludselig mangler indtægt men om du er syg (sygemeldt) pga. depression (så kan man altså ikke ret meget) eller om du er rask. Og sygdom eller ej; det er ALDRIG gået udover mine dyr, ALDRIG. Og det vil det aldrig.. Så bliver jeg nok nødt til at være hård at sige at det kan du overhovedet ikke udtale dig om og hvis du virkelig har haft/har en depression så ville du ikke sige sådan, for når man har en depression, så skal der altså mere til end en lille logrende hund for at få en i godt humør. Det samme gør sig gældende ved anden form for sygdom. Det er ingen herre over og det virker ret arrogant og ignorant at påstå at sygdom aldrig kan komme til at gå ud over dyrene. Da jeg fik rygproblemer sidste år gik det da gevaldigt ud over mine dyr da mange ting rent fysisk ikke var mulige og stadig ikke er. Jeg har fuldt ud accept for at det er blevet debatteret for/mod at have hund. Det var jo netop det jeg ville med tråden. Jamen det har du jo netop ikke. Jeg måtte jo ikke nævne noget om din sygdom på trods af at jeg og formodentligt alle andre ansvarlige opdrættere synes det er ret relevant hvordan ens hvalpekøber har det mentalt - netop fordi sagen ikke kun drejer sig om dig, men også dyrenes velfærd. Ingen heller ikke jeg, påstår at du ikke behandler dine dyr ordentligt. Det jeg bemærker er bare at der ikke umiddelbart ud fra det du skriver herinde er grundlag for at erhverve flere hunde/mere ansvar. Mit budskab er ganske enkelt at noget ikke stemmer. Hvis du er frisk og rask nok til at overskue at have 3 hunde (hvoraf to er hvalpe), en hest som du også vil starte stævner på osv, sidde i eget hus så strejfer den tanke mig at du godt kunne bestride et job. Da jeg må formode at du reelt bør være sygemeldt når du skriver det, så fastholder jeg at så er dit liv ikke til mere ansvar pt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Betty Boop |
Dorte |
19-08-2007 16:21 |
|
Hvorfor kan man ikke købe en hund hvis man er syg ???
Det vil jeg meget gerne have uddybet ! -Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er såre simpelt: |
Betty Boop |
19-08-2007 17:05 |
|
Det kræver en rask person med overskud, til at anskaffe sig nye dyr!! Jeg ville aldrig sælge et af mine dyr til en person der var syg!! Hvad enten det er depression eller kræft! Når man er syg, skal man passe på sig selv = det overskud man har tilbage, skal man bruge til sig selv. DERFOR mener jeg ikke, man skal anskaffe sig dyr hvis man er syg!! Og hvis man er så syg, at man ikke kan overskue et arbejde, ja, hvordan skal man så overskue en lille ny hundehvalp? Så vidt jeg husker, har det nærmest været et fuldtidsjob når vi har haft hundehvalpe her i huset!! Så vent med at købe dyr til man er rask.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| betty boop |
yiip |
19-08-2007 17:17 |
|
der må jeg give betty boop ret.. det kræver meget at få en ny hundehvalp... også selvom man har prøvet det før eller har hund/e i forvejen... det er ligesom børn... det kræver kræfter, energi og tid...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alle 3... |
|
|
Jeg kan fortælle at jeg både har købt Krumme, Floffy og Nikita mens jeg har været syg.. Og ingen af dem har lidt på nogen måde! Og Louise, jo det kan jeg udtale mig om - hvem skulle ellers kunne? dig?? Og jeg har hverken hunde i vinduerne, hunde der gør i haven så naboerne klager, et hus der ligner @!#$ både ude og inde el.lign. Hvis I har ondt i Jeres små bagdele over at jeg har fundet lykken i mine dyr og kan passe dem på trods af sygdom så er det jo bare sådan. Og tvivl ikke på min sygdom som er en arbejdsskade. Jeg behøver heldigvis ikke forklare mine personlige sager yderligere. Betty boop: hvem du sælger dyr til er dit valg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså Maria |
|
|
alene din personlighed kvalificerer dig ikke alene til sygemelding men direkte til pension. Hvad er det for en måde at skabe sig på fordi folk svarer sagligt i dine debatter. Jeg ved ikke rigtigt om det er mig, du hentyder til mht. hunde i vinduerne, naboer der klager over gøende hunde og et hus der ligner @!#$ udvendigt og indvendigt, men jeg kan næsten ikke tro det, for selvom det første er rigtigt (desværre ja ), så har mine naboer mig bekendt ingen udeståender med mig, men jeg vil som det første imorgen ringe til min nabo, der også er min dyrlæge og forhøre mig om hvad hun har sagt til dig siden du sidder med de informationer. Det må så komme fra din smed (også min nabo) og så kan hun jo lige høre ham ad i samme ombæring. Jeg tror at du vil finde at jeg har haft problemer med min nabo pga. hundene en gang - for mange år siden, så resten er vist i din fantasi - der iøvrigt er ganske veludviklet.  Hvorvidt mit hus ligner @!#$ - tjah, vi har alle forskellig opfattelse af hvordan man skal bo og jeg har ikke rengøringsvanvid. Personligt foretrækker jeg også lidt rod i huset fremfor et kaotisk sind - men der er vi åbenbart modsætninger. Iøvrigt har du ALDRIG været indenfor her - og kommer det heller aldrig. Jeg vil bringe din kritik af vores boligs fremtræden udadtil videre til min mand og iøvrigt tage et billede til dig imorgen. Jeg har ikke ondt i min mås over at du "har fundet lykken", men jeg undrer mig over dine tudefjæs indlæg når du nu har det så fantastisk - og undrer mig over at du er depressiv (jf. dig selv) når nu du har det så fantastisk. Mht. at passe dine dyr ordentligt mens du er syg, så siger jeg jo netop ikke at dine dyr IKKE har været passet ordentligt. Jeg siger at hvis du virkelig havde været syg med en depression, så havde du ikke haft energi til at gøre de ting med dyrene, som du har gjort. Læs nu for en gangs skyld hvad jeg skriver, lille pige. Betty Boop: jeg er fuldstændig enig med dig og jeg tror at størstedelen af seriøse avlere er. (Godt der findes DHL-opdrættere så der er hunde til dem der ikke kan opfylde de rigtige opdrætteres krav. )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
Tine (Ib) |
19-08-2007 21:52 |
|
... angrebet på Louise forstår jeg ikke, så vidt jeg kan læse så skriver hun i en pæn tone, men er som regel ikke i tvivl når Louise er negativ . Jeg var godt nok blevet overordentligt ked af, at blive overfaldet på den måde som du gør ved Louise. Hvad blev der af; "man bliver ikke hvid af at sværte andre". Nu har jeg jo ved flere lejligheder været inde hos Louise og jeg synes nu der er pænt. Dog har de lige købt et tv der fylder hele væggen- muligvis for, at skjule @!#$ bagved . Hunde i vinduerne kan jeg godt nikke genkendende til, men ikke alle er til det klassiske med potteplanter. At Louises hjem ligefrem ligner @!#$, synes jeg er en noget grov anklage; jeg synes nu der er ganske hyggeligt. Hjemmet bærer selvfølgelig præg af, at der bor 4 store hunde (som er del af familien og derfor er over alt), men der bliver godt nok også ryddet op efter dem. Udenfor tja... @!#$? På møddingen måske?! Louises heste har rummelige bokse, der er ikke meget lyserødt pussenusse over stalden, men forholdene for hestene er da fine. Jeg tror ikke der findes mere velstrøede bokse end Louises. Ponyerne står i bokse der er min. 3 x 3 m., men de fleste 4 x 4. Der er niveauforskel i gulvet, men det har vel intet med @!#$ at gøre? Min 850 kg. klump stortrivedes i stalden- og på folden for den sags skyld. Ironisk nok er han først kommet til skade nu, hvor han er blevet flyttet. Foldene er velhegnede og nyomlagte. Der er ikke meget menneske tingel-tangel, men har hestene behov for det? Godt indeklima, gode store velstrøede bokse, rigtig fodring og rigeligt med foldtid er vel det vigtigste? Mine heste kan i hvert fald godt klare at gå et "trin" ned. Haven; tja ud over de har skæmmet den med en gigant trampolin (og til tider 2 matchende børn ), så er det vel en almindelig hegnet have? Hundene har fri adgang til haven, så den bliver da brugt, men igen ved jeg ikke hvorfor den ligner @!#$. Har hundene brug for store bede? Eller har de det fint med træer og græsplæne? I øvrigt har Louise 2 børn, så vidt jeg ved er det ikke tilladt at lade børn bo i @!#$. Hvad ved jeg, jeg er jo bare folkeskolelærer. Gårdspladsen har perlesten og er desuden fyldt med planter- igen kan jeg ikke se @!#$. Jo okay lidt @!#$ er der måske; den der kæmpe skinnende audi pynter bestemt ikke i landskabet. Louise har en nabo. Det er da ikke længe siden jeg hyggesnakkede med hende og dengang var hun da vældigt glad for Louise. På forhånd undskyld til Louise, for at udpensle dine boligforhold på nettet , men jeg er altså ret forarget over dit angreb Maria. Louise svarer ud fra de oplysninger du selv har lagt på nettet, du vælger at svine Louise til ud fra dine egne (fejlagtige?) informationer. Det burde vel være muligt, at holde tråden i en ordentlig tone. Jeg var blevet helt enormt ked af det, hvis du havde valgt at omtale mig sådan på nettet. Det er da fuldstændigt til grin, hvis det skal udvikle sig til mudderkastning. Det er ingen vel interesserede i. Tilbage til trådens emne; jeg aner intet om forskel på hverken 1, 2 eller 3 hunde. Ville du ikke avle små pomser? For så har en ny Krumme vel ikke den store værdi (forstå mig ret). Er det så ikke bedre, at beholde en af floffys hvalpe? Held og lykke med dit valg. Vh Tine, som ikke bor i @!#$- eller har set nogen gøre det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise E |
|
|
Din fantasi må være større end min for hvor skriver jeg det handler om dig og dit hjem, dine hunde osv.? Noget må trykke. Og nej, din nabo er ikke min smed..og heller ikke dyrlæge. Og jeg har aldrig drøftet dig med dem da jeg brugte dem - der er vigtigere ting at tage sig til når man har besøg af fagfolk til sine dyr. Mht. hundene mine, jamen tak fordi du mener jeg har gjort et godt stykke arbejde. Fordi jeg kan passe mine dyr og endelig er kommet mig ovenpå min arbejdsskade i dagligdagen betyder det ikke jeg er arbejdsdygtig endnu. Men jeg har ikke yderligere behov for at overbevise dig om jeg er syg eller ej, det er ikke vigtigt hvad folk som dig tror/synes om mig. Det der uroliger mig er dog at hvis alt dette had/bitterhed kommer ud fra min udtalelse sidste sommer jeg er jeg da ked af at min mening har så stor betydning. Du ønsker ikke at skrive personligt så jeg synes vi skal slutte denne samtale nu da vores diskution/uenigheder ikke kommer andre ved efter min mening. ALLESAMMEN: tak for Jeres råd/meninger i denne tråd. Alt (det meste) der er skrevet er taget til efterretning..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
da i allerhøjeste grad at det kommer de andre ved. Jeg synes bestemt de skal vide hvordan du er. Hvilke udtalelser sidste år? Lad os endelig få det hele frem for jeg har masser af erindringer om dig og din "moral" også hvad angår dine elskede heste. Ting er sjældent hvad de giver sig ud for - og det samme gælder mennesker har jeg erfaret. Jeg siger ikke du har gjort et stort stykke arbejde med dine hunde, jeg siger at jeg bestemt ikke tror de er blevet mishandlet eller vanrøgtet. Opdraget er de så heller ikke, for din hund gøede da betydeligt mere utidigt end mine 4 når du var forbi herude for at hente vand til hestene, men igen - din hund og din måde at opdrage. Mine er heller ikke velopdragne, så det er ingen negativ kritik -bare en konstatering.  Nå, lige et par billeder af mit hus er lagt ind på min præsentation. Jeg har ikke så mange, for der ligger mest heste og hundebilleder på computeren - og der er da også heste og hunde på dem her men det viser da lortehuset på et par ganske almindelige dage. Beklager mange gange at gulvet ikke er skinnende og nyvasket, men med små hvalpe i huset er det svært at være up to date med alting. Imorgen vil jeg til glæde og fryd for småtbegavede og skadefro mennesker lægge et billede ind af min skøre hund der har fundet ud af at vinduet er det bedste sted at holde øje med omgivelserne fra når mor er væk. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har.. |
|
|
3 hunde, og har været oppe på 4 indtil vores gamle Grand Danois blev aflivet for knap 2 år siden. Nu er der 3 Lhasa Apso'er tilbage og for mig er forskellen mellem 2, 3 eller 4 hunde ikke ret stor og har aldrig været noget problem. Pt er de tre en tæve, en ukastreret han, samt en kastreret han (afkom efter de to førstnævnte). Den største ulempe er, når der er ferie, men det kan slet ikke hamle op med alle de glæder jeg har med dem i det daglige. Udgifter til foder m.v. er ikke den store udskrivning, fordi det er forholdsvis små hunde - ihvertfald ikke 2 kontra 3 hunde. Dyrlægen har jeg heldigvis aldrig haft behov for til dem, udover de sædvanlige vacciner m.v. Mvh Line
DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At en hund kan finde op i |
Illum |
20-08-2007 07:16 |
|
Vindus karmen er jo tegn på at den er en klog hund  Og ja her her vi også kloge hunde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RiderLykke ♥Nikita♥ |
|
|
tænk dig om en ekstra gang, 3 hunde og en hest samt job er et MEGET STORT job, og du skal da formentlig snart i arbejde igen nu du er rask 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er dejligt |
TosaFoto (Lystrup) |
20-08-2007 18:33 |
|
Med 3 hunde , og ikke den store foreskel i arbejdsbyrten , udover alt skal ganges med 3 . Vi havde dog intil for få mdr siden 4 stks , men måtte desværre følge den ene over regnbuebroen ..alt for tidligt ..det eneste minus jeg føler vi har er , at de 2 små af vores, har det med at rotte sig sammen over for den store , sådan var det ikke tidligere, da de ligesom var 2 makkerpar . Måske skal du have en 4 , så der er et lige antal ..du ved ligesom med søskende ..så kan de rotte sig sammen parvis *GG* Her er par billeder af vores terroister . Føste den gamle . Scully 10.5 år  Så Kiki på 4 år .  Sisse vores lille dampbarn ..1.5 år .  Og Pepsi .. som desværre ikke er her mere  
Fotografering Tilbydes. Vi kører over hele landet til meget fornuftige priser. Lav en fototur og få din egen fotografering gratis. www.tosafoto.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|