Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

tvunget ud i raskmelding - igen!
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 13:15

Ja, det er hvad jeg sådan set er..

Jeg har netop fået et brev i dag om at jeg ikke kan modtage sygedagpenge for august og frem..

Det skuffer mig at jeg ikke har hørt fra min sagsbehandler endnu. Og især at hun ikke har gjort mig opmærksom på den situation jeg nu er i. Der har jo været ferie så hun har været nødt til at udsætte vores møder som man ellers skal have.. Der resulterer jo så i at jeg nu står med l*rten..

Nu er udvejen vel bare at blive raskmeldt før tid, endnu engang og så kan jeg jo så bare vente på endnu et knæk så snart jeg kommer igang med arbejde...

M.V.H. Maria L. Nielsen

.o0 Hestepasser søges - se præs. 0o.

Hest sælges

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvad siger din læge ...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 13:19

... er du vurderet syg eller ej fra lægens side, kan de vel ikke tvinge dig til at være rask, fordi det passer bedst med deres pengekasse.

Mvh. Lisbeth

Hvad kalder man RØVBALLEGARDINER på engelsk ?? HJÆLP !!!!

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

Du skal anke
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 13:23
Den afgørelse hurtigst muligt! Der burde stå et sted i brevet, hvordan du gør.
Du skal omgående kontakte din sagsbehandler og høre, hvad du skal foretage dig- skal der ligge en ny lægelig vurdering eller sådan noget. Der skal i det mindste laves en plan for, hvad der skal ske- om du skal revalideres eller andet fx.

Ja, mærkeligt som man pludselig kan være "rask" i systemets øjne. :-P

Mvh xtiny

♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

PS: Hvis
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 13:26
Der ikke er blevet gennemført de samtaler, der skulle, så er det en klokkeklar grund til at anke/klage. Du har krav på at blive hørt, så det er meget uheldigt, at du kommer i klemme pga ferie.

Mvh xtiny

♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 13:28

Ja systemet er nogle gange ikke helt gennemtænkt - for at sige det på en pæn måde .

Jeg prøvede det samme for en del år tilbage - der var gået et år på sygedagpenge og så lukkes kassen - ja så kan du jo ikke være syg mere...

Jeg havde brækket/knust mit ben - og det tog altså længere tid om at hele end det år jeg kunne få sygedagpenge...

Men der er ingen kære mor der - kassen lukker uanset!

Kan godt forstå din frustration!

Mvh May.

Vores Charmetrolde

Tinkeren Cara Mia & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 13:29

Jeg er helt ude af den nu..

Jeg er sygemeldt fra lægens side. I brevet står at dagpengene ophører pga. "varighedsbegrænsning".

Lige præcis ting som der her er med til at slå mig ud af kurs. Utrolligt de ikke forstår at der er et menneske bag! sidst jeg af min sagsbehandler blev overbevist om at jeg var rask holdt jeg små 4 mdr.

Jeg må lige tøre øjnene og samle mig krafter til at ringe til min sagsbehandler.

M.V.H. Maria L. Nielsen

Hest sælges

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

Prøv at
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 13:37

"så kan jeg jo så bare vente på endnu et knæk så snart jeg kommer igang med arbejde..."

Hvad med at se positivt på det istedet for strakt at melde ud at du får et knæk når du kommer på arbejde? positive tanker gør faktisk underværker!

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 13:41

Sune, nu er vi jo nogle der er syge, og ved hvad vi kan magte og IKKE magte.

Positive tanker gør her ingen forskel.

BREEDING STOCK: BEST NON SPOT
0
0
Svar på denne tråd

Lyn dog
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 13:48

Du kan jo på ingen måde vide om du rent faktisk vil få et knæk, du kan højst have en formodning om det. en negativ holdning fra starten gør det jo absolut ikke lettere at få en positiv oplevelse.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, desværre
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 13:53

falder mange for varighedsbegrænsningen.

Men du kan ansøge om at få sygedagpengene forlænget!

OG DET SKAL DU GØRE NU!!

Men derefter kan du risikere at skulle søge kontanthjælp, på baggrund af sygdom.

Men det er heller ikke dårligt, andet end pengene måske bliver færrer.

Skynd dig at snakke med en sagsbehandler, eller gå højere op.

God bedring

Anyone can sympathize with the sufferings of a friend, but it requires a very fine nature to sympathize with a friend's success.

0
0
Svar på denne tråd

Sune...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 13:56

Må give Sune ret.

Man kan faktisk mere end man regner med hvis man ikke allerede ingen man kommer i gang har kørt sig selv ned i tankerne.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 14:02

Altså en allerede negativ indstilling hjælper som nævnt ikke en dyt..

Og varighedsbegrænsningen er jo fastsat på forhånd, og derfor er det nok en computer, der sender brevet ud. :) Den ved sikekrt ikke, at de aftalte møder ikke er blevet gennemført..

Bare ring til sagsfætteren, så ordner det hele sig nok alligevel. :)

Håber alt ordner sig hurtigt, så du ikke har det at bekymre dig over. ;)

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

jeg tilslutter mig sune..
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 14:05

der er jo sket det glædelige, at du har fundet en dejlig hest, som du jo åbenbart har stor glæde af både med galop ture på marken og stævne.

det kan jo være, du nu er parat til at kunne klare et arbejde.

Lad være med at tage sorgerne på forskud, prøv selv at komme igang og søg job.

for mig lyder det som om du sætter dit liv i baggear, når sådan et brev dumper ind af døren.

se frem af og forsøg at få noget positivt ud af det.

IMC.
combisadel med bred bum sælges.
Kun 700 kr
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=215766&t=215766
0
0
Svar på denne tråd

Varighed..
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 14:06

hvis du er sygemeldt, kan du gå i 52 uger, kommunen skal kontakte dig efter 8 uger, og igang sætte en sag. Hvis det er det som skal gøres. Alt efter hvorfor man er sygemeldt.

når du så er i systemet kan du få forlænget 2x13 uger.

Der efter kan man overgå til revaliderings ydelse, eller smides på kontant hjælp.

Men du bør kontakte din kommune hurtigst muligt og høre hvor du står.

nu skriver du jo ikke noget om hvor længe du har gået syg..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 14:08

Sune: det handler ikke om negative tanker! det handler om om jeg er klar eller ikke kalr endnu! Det er jeg ikke endnu. Og derfor vil jeg højst sandsynligt gå ned igen lige meget hvor meget jeg tænker positivt. Det er min krop der er syg ikke mine tanker. Nu taler jeg tilfældigvis af erfaring da jeg nu går sygemeldt 2.gang. Og nej, det er ikke fordi jeg ikke vil lave noget.. Vil hellere end gerne blive rask til at passe et arbejde.

Lad venligst være med at diskutere om jeg er syg eller ej, hvad jeg skal tænke, gøre osv. for at blive rask. På forhånd tak.

Jeg har snakket med kommunen, min sagsbehandler har ferie. Ham jeg snakkede med kunne ikke forstå der ikke var sørget for forlængelse i min sag. Min sagsbehandler får lige en "hasteseddel" på sit skrivebrd til når hun møder ind på mandag.

M.V.H. Maria L. Nielsen

Hest sælges

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sune har jo på en måde ret ...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 14:08

... jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilken behandling der er sat i værk, så du får sparket ud af den onde cirkel.

For selvfølgelig KAN man fastholde sig selv i nogle negative forventninger til fremtiden, især hvis man ikke bliver hjulpet i en anden retning.

Mvh. Lisbeth

Hvad kalder man RØVBALLEGARDINER på engelsk ?? HJÆLP !!!!

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

jeg beder jer
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 14:10

Hvis nogen vil diskutere min sygdom bedes det foregå over PB.

Hold Jer venligt til trådens emne og ikke tvivl osv. omkring min sygdom.

M.V.H. Maria L. Nielsen

Hest sælges

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jammen...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 14:14

Nu har du jo gjort noget ang det du skrev om og hvis folk så ikke må komme med gode råd, så er der vel ikke mere at skrive om.

Det er jo ikke får at være ond ved dig at man skriver som man gør.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

knækket
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 14:21

med hensyn til det med at få et knæk . det kan godt være at man ikke 100% ved at man får det her knæk. men tanken om at ryge helt tilbage hvor man startede og måske i langt værrer grad . den kan man simpelthen ikke overskue. samtidigt skal man jo så også tænke på sine pårørende kan DE holde til man får et knæk igen. for det smitter altså af på omgangskredsen.

heidi merkur:Man kan faktisk mere end man regner med hvis man ikke (allerede) ingen man kommer i gang har kørt sig selv ned i tankerne.

jamen som der skrives (allerede) og der ligger der jo en lille problemstilling.for knækket er der jo nu. så man er allerede kørt ned i tankerne. næh nej man skal være klar før man skal sendes ud ellers er det spild for alle parter.og efter min mening kan det kun blive værrer hvis de får lillefingren og så tager hele armen (sker for tit)

desværrer er systemet ikke indrettet efter menneskelige følelser og det gør det selvfølgelig meget sværere .

0
0
Svar på denne tråd

øhh. jamen..
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 14:22

det drejer sig da om netop det emne, nemlig om man skal gå i baglås eller se frem af når man har været syg.

Så hvis ikke vi må komme med gode råd og skubbe frem af i den efter min mening rigtige retning, ja så lader vi da være med det.

IMC.
combisadel med bred bum sælges.
Kun 700 kr
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=215766&t=215766
0
0
Svar på denne tråd

riderlykke
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 14:23
havde ikke læst du havde skrevet du ikke ville have det kommenteret.vil lige sige at jeg her ikke taler om lige riderlykkes tilfælde her . så håber det iorden?
0
0
Svar på denne tråd

allesammen
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 14:30

Jeg har ikke i trådens starte bedt nogen betvivle min sygdom, mine tanker el.lign

Men det handlede derimod om kommunen.

Jeg har ikke brug for råd - men ellers tak for Jeres omsorg.

M.V.H. Maria L. Nielsen

Hest sælges

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

nærtagende
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 14:32

Gud hvor er du nærtagende hvem har betvivlet din sygdom??

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 14:40

Ja jeg må nok også give Sune ret...

Selv var jeg også af den indstilling, da jeg var hårdest ramt af depression, at jeg ville gå helt ned hvis jeg blev sendt ud i noget.. Min læge havde da også sygemeldt mig, kommunen ville have mig ud. Big surprise, positive tanker kan faktisk gøre en forskel!

/DarkAngel

"At give en grund til noget er at så tvivl om det.
William Hazlitt"

Husk:

Du har altid mindst en grund til at være sur.

Kan du ikke finde grunden, kan du være sur over det

0
0
Svar på denne tråd

Sune...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 14:41

Jeg er muligvis nærtagende i skrivende stund da jeg har fået et godt og grundigt gok i nøden med posten i dag. Det skal jeg ikke snige mig uden om.

Jeg beder jer bare lade være med at diskutere min sygdom - hvadend det er godt eller ondt. Skal jeg ligge mig på mine grædende knæ før det stopper?

Ja, jeg var muligvis hurtigt ude med min tråd, men ja jeg fik det dårligt og måtte ud med det... beklager..

M.V.H. Maria L. Nielsen

Hest sælges

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 14:48

Hvad fejler du da?

Undskyld jeg spørger.. men vil da gerne have det at vide.. for hvis det er meget alvorligt, får du naturligvis et knæk.. og det er ikke lige til at vende op og ned på, som de andre mener.

0
0
Svar på denne tråd

Prøv nu lige...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 15:10

At tænke jer om?! Er der nogle af jer der kender RiderLykke personligt? Kender i noget til hendes sygdom?! Nej, vel?! Hvis hun siger det er så slemt, så er det SÅ slemt! Hvis i betvivler dette, så lad da for h*lvede være med at kommenterer det! Det hjælper nok ikke på hendes situation at i sidder og hagler ned på hende! Man træder ikke på én der ligger ned!

Lad os komme tilbage til trådens oprindelige emne:

RiderLykke: Mit bedste råd ville være at gøre som du har gjort. Ringe til kommunen og få det hele afklaret. Det må bygge på en misforståelse, og hvis ikke, så må du banke i bordet. Er du ikke parat, så er du ikke parat. Færdig basta. :-)

Mvh

Mona

0
0
Svar på denne tråd

MonaCarlsson ♣Pusling♣
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 15:16

Mange tak.. Jeg håber også at det "bare" er en misforståelse eller manglende info el.lign. Jeg regner med at høre fra min sagabehandler midt i næste uge, senest. Hun skal selvfølgelig lige have tid til at komme fra ferie og der er sikkert en stak sager der venter hende. Men hører jeg ikke nogt inden onsdag middag så kontakter jeg hende. Sender hende lige en mail med det samme så håber jeg der snart sker noget.

M.V.H. Maria L. Nielsen

Hest sælges

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

RiderLykke
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 15:22

Du er for god af dig. :-) Var det mig, havde jeg grebet tlf. i det samme jeg vidste hun var tilbage på kontoret. Det er jo ikke din skyld at hun holder ferie, og hvis der har været planlagt møder i hendes ferie, er det hendes ansvar at videreformidle, så din sag ikke bare bliver skubbet ud af systemet. :-) Du står jo med håret i postkassen lige nu, fordi hun ikke har sørget for at der blev taget hånd om hendes "haste-sager" i ferien. Hun kender jo samtlige dead-lines i sine sager, så hun ved jo godt at din sag har ligget på grænsen. :-)

Men bare du gør noget, så er det jo din sag hvornår. ;-)

Mvh

Mona

0
0
Svar på denne tråd

sygdom..
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 15:24

Radius ♣Dansk Varmblod♣...det rager da ikke nogen hvad hun fejler...

BIRGER BORTLØBET. Min grå og hvidstribede Birger er forsvundet fra Koglevej. Den har halsbånd på med telefonnummer, og læser Statskundskab på 4år

Dusør gives.

.

.

Svend4ever

0
0
Svar på denne tråd

Hey...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 15:49

Når man er sygemeldt er de fleste automatisk i den situation, at de ikke føler det er iorden... Uanset hvor syg man så end er!

Sagt eller usagt ligger det gerne i luften, at det ikke er iorden at være hjemme pga. sygdom.

Derfor er ens psyke ikke på toppen og derfor har man ikke behov for tvivl omkring, om det er okay eller ikke okay.

Måske nogle synes du virker nærtagende Riderlykke - men jeg er faktisk ikke i tvivl om, at den hårdeste dommer er dig selv!

Jeg forstår godt, at det brev kan slå dig ud af kurs - du er jo ikke selv herre over situationen og du kan ikke kontrollere udfaldet.

Den slags breve kan/har også kunne slå mig ud af kurs...det er møg ubehageligt når man ikke selv kan gøre så meget andet end tage telefonen og ringe - og så derefter bare vente.

Det er utrolig svært, at gå med den bekymring...det handler jo om ens fremtid, både menneskeligt og økonomisk.

Men Riderlykke...prøv at lægge det fra dig lige nu. Du har gjort hvad du kan lige nu...sagsbehandleren er først tilbage Mandag.

Tag ud til hesten og brug din tid fornuftigt. Sig til dig selv, at du ikke skal bruge krudt på det, du ikke kan gøre mere ved lige nu!

Du skulle lige sluge pillen/brevet og nu har du handlet på det.

Nyd så dit liv igen nu og tag så tyren ved hornene igen på Mandag...

Det er mit råd til dig.

Mvh May.

Og god bedring - op med humøret.

Vores Charmetrolde

Tinkeren Cara Mia & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Horsespirit
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 16:01

Jeg fik lige ringet til en kammerat og fik raset ud. Så u har jeg fundet jorden igen

Jeg må vente med at høre mere til mandag.. og som du skriver lade det ligge indtil da...

Tak for din besked..

M.V.H. Maria L. Nielsen

Hest sælges

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det er ok at være syg
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 17:01
Jeg er selv hjemme med depression og ender med at stå i samme situation som dig om ca. 2 måneder.

Og jeg har nu ventet på en samtale med en psykiater i mere end 2 måneder, nok nærmere 3. Når man er ramt af en depression, er det ikke nemt at finde "Energien" til at gøre noget ved det... så nu risikere jeg at komme til at falde ud af systemet efter _1_ samtale med en sagsbehandler i januar og så... tjah... ikke noget?

Jhez

Hjælp til vægttab: www.jhez.dk/weightloss/
0
0
Svar på denne tråd

Jamen..
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 21:20

det er jo altid skønt at lave et indlæg på HN og blive klappet på ryggen og få at vide, hvor synd det er for en..

Jeg har det sådan, at hvis man har en negativ indstilling, så får man dælme heller ikke noget ud af livet.. Jeg ved ikke hvaddu fejler, for det betyder jo åbenbart ingenting i denne situation..

Men hvis lægen stadig har dig sygemeldt, så må du da kunne få sygedagpenge, der er nok bare sket en fejl i systemet..

Krone og bølge - En selvfølge

samt Sorte Perler

Frieserhingsteføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

Negativ indstilling
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 21:37

Hvor sjovt at flere i denne tråd automatisk mener, at Riderlykke har negative tanker. Der er ikke noget negativt ved at erkende, at man ikke er klar til at arbejde. Faktisk er det ekstremt svært at nå dertil, hvor man begynder at lytte til sin krop.

Jeg var efter en periode som sygemeldt klar til at begynde at arbejde, fordi jeg jo lige så godt kunne komme igang, men fik af min psykolog strenge ordrer på at glemme alt om det, for jeg var ikke klar og ville ende samme sted efter ganske kort tid.

Nu er jeg via psykologen nået så langt, at jeg ikke har dårlig samvittighed over at være sygemeldt og lytter til min krop, når den siger fra.

Dertil skal du også nå, og lad for guds skyld være med at starte på noget, som du på forhånd kan mærke ikke vil være godt for dig. Du kender dig selv bedst. De andre tror bare de ved så meget om, hvordan man kommer videre, men det gør de ikke nødvendigvis.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

Sagsbehandlere
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 21:54

Inden i kommer for godt i gang med at lade det gå ud over jeres sagsbehandlere så tænk jer lige om! De er også mennesker. Og tro mig, er der nogen der ligger under for arbjedspres, især nu med kommunesammenlægningerne så er det dem. Det er IKKE et sjovt område at sidde med "syge/dagpenge". Folk bliver frustrerede når LOVEN siger at der skal lukkes for kassen. Jeg vil virkelig gerne bede jer om at tænke på at sagsbehandlerne kun gør deres arbejde, efter udstedte love, og at de ellers "får på hatten" selv. Og at de ved at det er hastesager?? JO, men det KAN glippe. MAnge steder sidder de med LANGT flere sager end de burde. OG så er det svært at overkomme det hele. Jeg synes i skal klage over systemet og for få folk, i stedet for jeres sagsbehandler.

Så jeg beder jer, lad ikke jeres frustrationer gå ud over sagsbehandleren, selvom de er nærmest.

0
0
Svar på denne tråd

Nenyah...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 22:03

Hmmm, jeg vil altså ikke give dig helt ret... Jo de er sikkert udsat for meget arbejdspres, men det kan jeg love dig, at jeg også er. Og jeg bliver ikke skånet hvis jeg begår en fejl, og SLET IKKE hvis det er en hastesag, jeg har ladet ligge til efter min ferie!

Der er jo heller ikke nogen der siger, at RiderLykke skal skælde hende huden fuld, men blot gøre opmærksom på at hun nu sidder med håret i postkassen, så der godt må gøres noget hurtigst muligt. RiderLykke kan jo ikke "bare vente", det er jo altså hendes økonomi der vælter.

Mvh

Mona

0
0
Svar på denne tråd

reglerne
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 22:17

Reglerne siger, at man kan få sygedagpenge i et år og evt forlængelse med 2x13 uger, men det kan kun ske i særlige tilfælde som feks at der er udsigt til, at man kan komme i arbejde indenfor den periode. Det skal der en arbejdsprøvning til at vurdere, inden man kan blive bevilget de ekstra sygedagpenge.

Ellers hedder det kontanthjælp, og du kan godt være sygemeldt på kontanthjælp på ubestemt tid.

Det er mine erfaringer, jeg håber du kan bruge dem.

Og jeg håber, du får fat i din sagsbehandler på mandag, så du kan få afklaret hvad der skal ske.

Pøj pøj med det.

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

GitteAnd
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 22:26

jeg har i denne omgang været sygemeldt siden janaur - så jeg er MEGET uforstående da jeg netop godt vidste det var 1 år man kunne få SDP... Ikke ment som at jeg går efter at kunne gå hjemme et år.. slet ikke..

M.V.H. Maria L. Nielsen

Hest sælges

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

min mand
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 22:28

har lige haft en hjernblødning i april, og ja han har været meget heldig at han ikke sidder i rullestol, men han har dog fået skader på hjernen, der mener systemmet også at han da godt kan arbejde bare lidt, jeg kunne sgu godt tænke mig at vide hvad det er for menesker der sidder sådan et sted, og hvilke udanelse de har, det er ihvertfald ikke nogen der har forstand på sygdom.

Jeg mener ikke at nogen skal finde sig i det, men klage selv om det godt kan være en lang sej kamp.

MVH

Conny

0
0
Svar på denne tråd

ikke et år?
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 22:30

Hvis du kun har været sygemeldt siden Januar, forstår jeg ikke, hvorfor de napper dine sygedagpenge allerede nu?

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

GitteAnd
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 22:32

Det forstår jeg heller ikke..

Jeg har dog været sygemeldt før i perioden marts06-okt06 men det burde vel ikke have noget med denne omgang at gøre eller?

M.V.H. Maria L. Nielsen

Hest sælges

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

parina
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 22:37

Er ked af at høre med din mand - godt at han er "ok" efter sådan en omgang!

Men ja, så snart der er indeni kan folk ikke sætte sig ind i tingene. Ingen ville jo kimse af at en med to brækkede ben ike tog på arbejde pga. sygdom.

M.V.H. Maria L. Nielsen

Hest sælges

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

man skal være berettiget
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 22:41

Siden oktober 06, arbejdede du da? Det er noget med, at man vist nok skal have arbejdet i et vist antal timer indenfor et år for at være berettiget til fuld dagpenge/sygedagpenge. Kan ikke huske det præcise antal timer, men det er vist nok 300 timer ca. eller der omkring - noget der svarer til ca 3 måneder fuld tid.

Så hvis du kun har arbejdet i 2 måneder, passer det nok meget godt med, at de stopper dine sygedagpenge nu, da du har opbrugt din kvote.

Det er ret vigtigt, at du får fat i din sagsbehandler på mandag - email hende og ring til hende, for kommunen arbejder ofte langsomt, og man er bagudbetalt på kontanthjælp, hvis det ender med det.

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

GitteAnd
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 22:43

Jeg har sendt hende en mail..

For at være kunne få sygedagpenge skal man have haft fuldtidsjob de seneste 13 uger - det havde jeg haft og kunne derved godt få det.

M.V.H. Maria L. Nielsen

Hest sælges

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

18 måneder
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 22:46

Varighedsbegrænsningen indtræder, når der er udbetalt sygedagpenge for mere end 52 uger i de 18 forudgående kalendermåneder, så jo perioden marts - oktober 2006 tælles med.

0
0
Svar på denne tråd

ja men
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 22:49

Ja men i en periode på minimum 3 sammenhængende måneder, og det har du jo ikke.

Jeg røg i øvrigt direkte på sygedagpenge fra almindelige dagpenge, men jeg var i aktivering, da jeg røg ned med flaget.

Kan du klare dig på en kontanthjælp hvis det er?

Jeg synes i hvert fald ikke, du skal tvinge dig selv ud i arbejde, ikke når du kender ricikoen - du skal sgu passe på dig selv.

0
0
Svar på denne tråd

du har ret
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 22:53

havde det været en brækket arm/ben kunne det ses, men er det hjernen, ja så har han vel altid været sådan, han har mistet korttidshukomelsen indlæringsevne kocentrationsevenen, har hovedepine og kan ikke sove, hvad har komunnen dog tænkt sig, det er kun 4 mdr siden, manden har altid arbejdet, og betaler topskat, jeg syntes det er ved at være for meget, vi har fået afvide på glostrup sygehus at der kan gå helt op til 2 år hvis det overhovdet kommer igen.

det er både til at grine og græde over.

Conny

0
0
Svar på denne tråd

sophia
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 22:53

Okay.. Jeg er skuffet over jeg ikke har fået det afvide af sagsbehandleren.

Gitteand: Jo jeg havde 13 uger.. faktisk 15 uger var raskmeldt pr. 22 okt. og gik så på skole i 8 uger. 2 uger derefter var ferie fra min mester og så arbejdede jeg fra 1.jan-14.feb hos ny mester. Dog var jeg sygemeldt inden jeg stoppede d.14.feb. og fik derfor sygedagpenge fra sidst jan.

M.V.H. Maria L. Nielsen

Hest sælges

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

ja så..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 07:18

Ja så er det nok Sophias forklaring, der skal bruges, men det vigtigste er også, at du sammen med din sagsbehandler finder ud af, hvad der skal ske nu rent økonomisk.

Der er telefontid mellem 9 og 13 mener jeg, så ring på mandag og bliv ved indtil du får fat i hende.

0
0
Svar på denne tråd

Lalalala
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 09:51
Parina: Det er trist med din mand, men sådan er det desværre
Jeg sidder i samme situation som ham (samme symptomper, men en anden skade), og der er ikke meget hjælp at hente.

Men hvis han kan få et flexjob når han er klar, og være afsted et par timer om ugen, så er da det også det bedste

Ellers er hjerneskadeforegningen gode til at hjælpe

RiderLykke: De andre har sagt alt det kloge, så jeg vil højes med at sige Held og Lykke

>Rikke/MissFejrskov

- nu med egen lejlighed
0
0
Svar på denne tråd

det kan sagtens forlænges
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 10:06

du kan få sygepenge så længe du er syg, også ud over det år som flere skriver, du skal bare ansøge om det.

jeg gik hjemme på sygepenge i 2½ år før jeg blev tildelt revalidering og påbegyndte uddannelse, og jeg var "kun" blevet kørt ned med overrevne sener i arm til følge.

det skal nok lykkes for dig, er jeg overbevist om.

det kræver at man ikke går (helt)ned, over dumme breve, manglende information osv. jeg ved det er svært, men prøv at snakke med familien eller en god ven som du har gjort idag, det følte jeg hjalp meget, når det så sortest ud.

som alvorlig syg er det ikke sjovt at få sådan et brev, det er hele ens eksistensgrundlag som bliver fjernet hvis de tager ens penge, vi kan jo ikke bare lige gå ned i netto og søge job.

På kontant hjælp skal man i aktivering får at være berretiget til penge og ved sygdom står man ikke tilrådighed for arbejdsmarkedet, så man mister retten til kontanthjælp når man bliver syg(har prøvet det).

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider