Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

lygteindstillinger bil
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 20:11

Hej HN

Er der nogen herinde der stadig har den der kørebog/teoribog eller evt ved hvor paa nettet den kan findes (eller blot oplysninger fra den)

Sagen er den at jeg skal have indstillet lygterne paa min bil korrekt og jeg kan ved gud ikke huske hvordan det lige er med den der husmur test og hvor det saa lige er lyskeglen skla ramme... og paa politiets hjemmeside finder jeg blot oplysningen at de skal være indstille saaledes at de kan ses klart paa 300 meters afstand uden at blænde... tjaaah hvornaar blænder saadan nogle... er det ikke lidt en smagssag... MEN jeg kan jo huske at der var den der retningslinie i den bog jeg havde for 3000000000 aar siden da jeg tog kørekort!!! Saa kære HN hjælp en stakkel med hukommelse som en si og en manglende teoribog!!!

Paa forhaand tak for hjælpen :-)

Mvh Charlotte

Spild ikke tiden paa at ærgre dig over ting du alligevel ikke har magt til at ændre!!
La Rochefoucauld
0
0
Svar på denne tråd

Biblioteket
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 20:19

Du kan låne en teoribog på biblioteket :-)

Salvia

0
0
Svar på denne tråd

10 cm - 1 mtr!
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 20:23

Det er noget med, at du måler lyset på dit ben helt tæt ved. Så går du en meter ud, og så skal lyset være 10 cm. lavere på dit ben. Fx. 10 cm under knæet. 2 mtr = 20 cm. osv.

Kristina

4 års DV vallak med kæmpe potentiale udlån/salg her

Pony købes: 6-12 år, 145-149 stg, LB/LA dressur, god lærepony.

0
0
Svar på denne tråd

lygteindstilling
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 20:30

Her er fremgangsmåden.

0
0
Svar på denne tråd

i følge...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 01:41

min teorilærer (med 22 års erfaring) så skal lyset falde 1 CM pr M, dvs 10 cm per 10 meter du bevæger dig væk fra bilen.

Måles ved:

1) Stil dig ved bilens forlygter med armene ned langs siden

2) lysets "overkant" skal røre ved dine finger spidser (sæt et stk tape som markør)

3) Så går du fx 5 meter baglæns og så skal lyset være "faldet" 5 cm.

Men den med muren er helt sikkert også god, hvis man ellers har en mur til rådighed (hehe som du kan se det har vi ikke)

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 03:51
du kunne også kontakte en mekaniker og høre hvad han skal have for at gøre det fordi at de har måleudstyret til det og det tager få sek.

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 20:02

Jeg takker mange gange :-)

nu vil jeg ud og maale lygter ;-)

Mvh Charlotte

Spild ikke tiden paa at ærgre dig over ting du alligevel ikke har magt til at ændre!!
La Rochefoucauld
0
0
Svar på denne tråd

asjdflkasdgkj
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 20:05

Skal som de andre siger have en hældningskoeficint på 1

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider