|
|
| Hvornår skal man melde folk for mishand. |
|
|
Ja her er et spørgsmål som jeg synes er svært. Jeg kender en som arbejder under en berider i en stald. det er tit at de heste som han rider kommer ind med sår i munden, eller i siderne efter sporerne. Jeg har været på besøg der, og set ham ride, og han lægger ikk engang skjul på det, lige pludselig mens han rider så får hestene bare nogle ryk i hovedet så de nær har slået en baglæns kolbøtte. Mens jeg var deroppe kom en 3 års ind fra ridning. Dens mund var FULDSTÆNDIG ødelagt. den havde sår i begge mundviger som var den blevet skåret med en kniv. En anden hest kom ind med et blødende sår i den ene side efter sporen. Han er heller ikke bleg for at give dem nogle tæsk hvis de ikke står bom stille når han sidder op eller af. Jeg aner ikke om den slags er "alvorligt" nok til at han kan meldes, og jeg ved ikke hvad jeg evt skal sige og til hvem. Jeg synes bare ikke det kan være rigtig at han skal slippe godt fra at behandle hestene sådan, og ingen tør sige noget fordi han er beridder. Det giver jo en hvis status (som jeg har mistet al respekt for efterhånden). Jeg håber der er nogle kloge hoveder som vil komme med deres meninger. Jeg har valgt at holde beridderen og stedet anonym da jeg ikke ønsker at hænge nogen ud. Mvh Sandra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg må da |
|
|
nok erkende at han burde meldes.. og han kan da ikke behandle heste sådan jeg ville blive tosset hvis det var min hest.. men han er vel i virkeligheden bange og derfor reagere han sådan overfor dem.. bare min mening.. vh. sandie
Vuptidax.... fandt endelig drømmehsten..!! har erfaret at det tager år at finde drømmen af en hest men når den er fundet elsker man den med hele sit hjerte..!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke frygt |
|
|
Det ligner bestemt ikke frygt. Når de kaster sig rundt og prøver at undvige ham, sidder han helt roligt og holder i tøjlen mens han har sporerne borret godt ind i siden på dem. Det virker som om at han gerne vil knække dem fysisk og psykisk. Og han bliver tosset hvis ikk de gør præcist som han siger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog, |
|
|
Videofilm det - og evt mens han rider. Det kan du sagtens skujle med en mobiltelefon filmer fx. Send evt så filmene til dyrens værn og spørg om de kan gøre noget  Æv æv - stakkels heste altså.
Det Er Så Svært At Skilles Ad, Så Svært At Gå Sin Vej. Men Alle Mine Tanker, Vil Altid Følge Dig :'(-<3' Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg må indrømme |
|
|
at jeg havde reageret faktisk med det samme da jeg stod der... men syntes du skal melde det da folk jo nødigt skulle sende deres elskede dyr sådan et sted hen..
Vuptidax.... fandt endelig drømmehsten..!! har erfaret at det tager år at finde drømmen af en hest men når den er fundet elsker man den med hele sit hjerte..!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Ja, naturligvis skal det da meldes, MEN det vil virke LANGT bedre, hvis du, som allerede nævnt, har optaget det på video.. Ellers bliver det jo bare påstand mod påstand, og det er i forvejen ALT for let for den slags typer at vride sig ud af alle mulige klemmer, og fortsætte PRÆCIS hvor de slap.. Det kan mem jo se til bevidstløshed.. Mvh.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen jamen |
|
|
Jeg har tænkt på at filme det. næste gang jeg skal derop. Jeg ved ikke hvor godt min mobil filmer men det må komme an på en prøve.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meld det til |
|
|
dyrenes beskyttelse, de hjælper dig. Og jo meld ham. Tænk på hvis det var din hest??
Elsesminde og dyrene.. Bow Wow Vil gerne være ridelærer, primær spring. Er gået igang! Dyrepasser - Handicaprideinstruktør - ridelærer! DUMLE R.I.P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen. |
|
|
det er derfor jeg spørger her. Jeg vil gerne have sat en stopper for det. For ingen hest fortjener den behandling. Jeg ved bare ikke til hvem og hvordan, Og om det er for lille en ting til at nogen gider høre på det. Jeg synes jo det er en kæmpe ting. og at han er mega ond ved dem (ved godt han ikke selv synes det) men sådan er det i mit hoved. Jeg prøver at maile til dyrenes beskyttelse og se hvad de siger. Har prøvet hestens værn men de har ikke svaret
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okay du skal bare skrive til |
|
|
Dyrenes beskyttelse så skal nok svare dig. Om ikk andet så ring til dem i dit område.. De hjælper...
Elsesminde og dyrene.. Bow Wow Vil gerne være ridelærer, primær spring. Er gået igang! Dyrepasser - Handicaprideinstruktør - ridelærer! DUMLE R.I.P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| anmelde |
|
|
Hesteinternatet 1999, da jeg oplevede en sag ringede jeg om formiddagen til dem om aftenen rykkede de ud, kl 23.00 meldte de tilbage til mig, det bliver vist ikke mere effektivt, men igen beviser er vigtige, så optag alt det du overhovedet kan komme til for sådan en person skal da meldes, men ring gerne nu og snak med dem om hvordan du bedst laver beviserne, jeg oplevede at blive taget 100% alvorlig fra starten af og de har tid til at snakke osse. Hvor effektive dyrenes beskyttelse er kommer desværre an på hvem der er kredsformand lige i det område.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så en til DM |
|
|
Ja jeg så også en til dm der i min verden opvarmede sin hest MEGET hårdt...og jeg kunne ikke lade være at tænke på at hvis det er sådan han opvarmer i fuld offentlighed..hvordan foregår det så ikke i privaten 
rigtige ponymødre har intet andet liv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Krizzie |
|
|
Ja tak! Dem inde fra dyrenes beskyttelse er skam fine nok, men de burde tjekke lidt bedre op på hvem de havde som "områdefolk"! Jeg ved ikke om han stadig "arbejder" for dyrenes beskyttelse men jeg håber det ikke. Vedkommende er den ellers så hyggelige radio dyrlæge Kai Knudsen. Lyttede altid til hans programmer da jeg var en lille pige, men han gør minus heller ikke selvom det er død seriøst! En hoppe døde på hans bekostning fordi han ikke lige kunne tage sig sammen til at køre ud at kigge. Det holder jo ikke en meter! Lige et surt opstød herfra, dog ikke møntet på dig *ss* Hilsen Betina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
| Forfatter:  |
Ninkamus |
| Dato:  |
01-08-2007 16:45 |
|
Sandra: den person du kender som arbejder under ham. Kunne du ikke få ham eller hende til at filme ham lidt. Han/hun er der jo alligevel og kan evt få lidt flere beviser end hvis du er der en time. Og så syntes jeg som de andre at du skal sende det til dyrenes beskyttelse. evt lige tage kontakt til dem først så de er dat ind i sagen. Håber der sker noget for hans ridning ud fra din beskrivelse er ikke acceptabelt
* Mangler nogen som vil spille fodbold i Bordning (midtjylland) - send mig en besked
Ninkamus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen |
|
|
Jeg skal på weekend deroppe om to uger, så vil jeg prøve at få skaffet et video kamera inden da, min veninde arbejder altid når han rider så det er svært for hende at få filmet noget. Men jeg lader det ikke ligge, jeg er fast besluttet på at sætte en stopper for det. Har mailet til hestens værn - som åbenbart ikke synes det var vigtigt, de svarer hvert fald ikke. Dyrenes beskyttelse har svaret og bekræftet at video er en god ide. Så det er planen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rettelse |
|
|
Nå den må jeg lige æde i mig igen. De har netop svaret fra hestens værn.. endelig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Berider. |
|
|
Kan man få af vide hvilken berider det drejer sig om? Så jeg ved hvem jeg IKKE skal sende min til... Evt på PB...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Eventuelt også hvad der er sket i sagen og om der er sket noget i det hele taget 
Lykkelig ejer af Smukke Mule, den skønneste fuldblod ..  Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyrenesbeskyttelse |
jane ♥Colour♥ |
16-09-2007 09:54 |
|
du skal ringe til dyrenes beskyttelse, og fortælle hvad du har set, og så vil de se på sagerne, du har selvfølgelig ret til at forblive anonym, og de vil gi dig en tilbagemælding på hvad de kan gøre ved det, eller i værste tilfælde ike gøre ved det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snik snak |
Astrid ♥disco♥ |
16-09-2007 11:24 |
|
Lyder alvorligt. Prøv at snak med ham om det, kan jo være han ikke er klar over hvor alvorligt det her er! Og hvis han ikke ændre på noget, så må du jo få nogle ud og bedømme. Jeg har selv prøvet hvor nogle af mine veninder, ikke viste hvordan man opførte sig, når hestene gjorde noget, også selvom de havde reddet i længe tid end jeg. Jeg sagde det til dem, og de har aldrig gjort det mere. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvordan er det gået? |
|
|
Accept af forskellighed er individets største problem. Karl Johan Lindrup Olesen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Kunne man få en opfølgning på denne tråd??
Lykkelig ejer af Smukke Mule, den skønneste fuldblod ..  Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
Musse-pigen |
10-10-2007 08:00 |
|
Velkommen til den dejlige hesteverden  Sådan er livet for de stakkels hyppere.. Og jeg kunne godt give dig et par eksempler på andre steder, hvor det samme sker..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| først når |
|
|
Dejó *Kilinga* Former known as Linse *Dejó* Gud give mig klarsynet til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre, modet til at ændre de ting jeg kan, og klogskaben til at skelne mellem dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke så meget |
|
|
desværre..jeg gjorde hvad jeg kunne for at værre klar med kameraet, men det er svært midt i arbejdstiden, at rende rundt med et kamera. Jeg lavede denne tråd for at vise hvad jeg måske ikke lige synes var særlig fedt: www.heste-nettet.dk/forum/14/618644/ 617341/ en af hestene som havde fået mega tæv, jeg har snakket frem og tilbage med hestens værn, nogen gange svarer de næsten øjeblikket efter, andre gange slet ikke, men jeg kunne desværre ikke skaffe nogle tunge beviser såh.. men vil da absolut ikke holde mund overfor nogen, med det jeg har set. Kom faktisk ved et uheld til at sladre til hestens ejers søns kone, (troede det var en af deres staldpiger) og derefter har han så vidst haft fat i beridderen, for det blev overhørt at beridderen havde sagt til en anden rytter, at han overvejede at sige op, pga det her, hvilket jeg synes var en god idé  men folk snakker allerede rundt omkring i landet, og der er mange som efterhånden selv har set lidt af hvert.. så måske kommer rygterne og bider ham i røven ligepludseligt  det håber jeg da.. vh sandta
Heksene fra warren manor sæson 2 + 3 sælges! Bøger købes i serien Fuldblod, sadelklubben, sally, den sorte hingst. Se præs!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|