Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Stakkels hest - Kig her!
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 21:53

Ja, stakkels hest siger jeg bare. Dét er resultatet af en time med en beridder på ryggen. øv..

www.youtube.com/watch?v=25uQXmUvu3I

vh Sandra ..

Tænk jer godt om inden i sender jeres hest i ridning!!

Lejlighedstransport fra jylland til sjælland søges omkring 1 oktober

0
0
Svar på denne tråd

ARGGGHHH
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 21:56

Sådan noget forbandet svineri...

Når du møder en hund på din vej,

skal du trække den i halen og tænke på mig

www.123hjemmeside.dk/ziggy2006

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 22:07

det ser ikke godt ud...

Jeg havde flyttet min hest omgående, hvis det var mig...

Øv, den berider skulle meldes for mishandling!!!

Fjordhest/knapstrupper vallak efterlyses:

www.heste-nettet.dk/forum/7/104300/ 104300/

'It's nice to be important, but it's more important to be nice'

0
0
Svar på denne tråd

´hejhejhejhej
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 22:10

Tør slet ikke kigge

Ghosthorse <33333

hvem vil ikke ha' en spøgelse hest??
-Nu med Halvpart.. Timon <3

.Y

Love

.u

0
0
Svar på denne tråd

Er det en
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 22:18

Hest du kender, der er blevet udsat for den mishandling?

Sådan noget forbandet svineri

Smil når du vinder, og le når du taber.

0
0
Svar på denne tråd

kender
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 22:22

Ja det er en hest jeg kender

0
0
Svar på denne tråd

Guuud
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 22:26

Hvor forfærdeligt, din eller en andes hest?

Og hvad er der blevet gjort ved det, ham/hende berideren har forhåbenligt fået en i r*ven og en ordenlig skideballe med på vejen! Sådan en inkompetent #&@!...

0
0
Svar på denne tråd

tyjhjfghjhgtyu
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 22:28

Hvad er der sket med den?

Ghosthorse <33333

.Y

Love

.u

0
0
Svar på denne tråd

GhostHorse ♥Hej♥
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 22:31

Tag et kig i videoen.. Så "slem" er den heller ikke.. Altså hvis det er blod og sådan du ikke vil se. Men videoen er selvfølgelig meget ubehagelig og skræmmerende når man elsker dyr. For man kan jo se mærker efter pisk og spore på den stakkels hest

0
0
Svar på denne tråd

ikke min
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 22:42

Ikke min hest. så var han blevet hevet af hesten og tæsket

Der blev ikke gjort noget. Hesten blev lukket direkte på mark efter rideturen. Beridderen mente jo bare at hesten er dum og stædig, og fik hvad den fortjente. Hmpf!!!

0
0
Svar på denne tråd

Av min mund
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 22:46

Her er en lille video af en anden hest efter han havde redet den. beklager videoen er meget rodet, har ikke kunne redigere den pga formatet. til sidst i videoen får man dog et nogenlunde billede af hvordan det står til.

www.youtube.com/watch?v=sjUTBG8pVD8

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 22:52

Er det hans egne hest han behandler sådan?

Og hvis ikke, hvorfor gør ejerne så intet ved at deres heste mishandles på den måde! Det er jo forrykt, han burde jo ikke have mulighed for at ride mere

Og hvorfor kommer du hos ham? Er det ikke dig der har filmet hestene?

0
0
Svar på denne tråd

nej altså
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 23:03

det er nogen han rider for deres ejer. mig bekendt er ejeren ikke interesseret i andet end at se nogle stævne resultater. Kommer bare samme sted, får skam ikke undervisning af ham og han rider ikke på mine heste.

aldrig i livet om han fik lov!

0
0
Svar på denne tråd

Sandra F ♥Medina♥
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 23:09

Vil bare gerne lige tilføje, at det er heller ikke for at lege spørgejørgen at jeg stiller så mange spørgsmål. Er bare nysgerrig Bare lige for at du ikke føler jeg tror, at du er "med skyldig" i noget

Synes simpelthen bare at det er så forrykt, og skræmmende. Især hvis ejerne også er ligeglad med måden han behandler dyrerne på! Det er utroligt så meget værdi at præmier og omtale betyder for nogle, at de har lyst til at opnå det på sådan en grotesk måde! Puha

0
0
Svar på denne tråd

Næste gang
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 23:37

så film ham mens han rider.. og meld det.. sådan en idiot skal da stoppes

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

I din sidste tråd ...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 00:01

... www.heste-nettet.dk/forum/1/1487370/ 1486281/ skriver du, at du har fået en tilbagemelding fra Hestens Værn, har du så ikke vist dem det du har filmet ??

Det rykker jo ikke noget, at du bare har lagt det på Youtube.

Mvh. Lisbeth

Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det.

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

Hvem er den berider?
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 08:36

Pb meget gerne.

Mvh
Alice

Hvis det er ens fejl man lærer af, er man nødt til at begå nogen!

Rideudstyr sælges.

Bla. læderstøvler, lammeskinspad og en komplet kandar

Priserne kan forhandles

0
0
Svar på denne tråd

Min computer tillader
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 09:24

mig ikke at se videoen ordentligt. Men hvem er den berider? Gerne over PB

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

Til dd 10 okt 2007 med hjemmesiden www.123hjemmeside.dk/ qanticopainthorse

0
0
Svar på denne tråd

ne nej nej nej
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 10:38

Hvor er det bare skrækkeligt..

Jeg kan huske i mine unge dage hvor jeg havde min daglige gang på Vallensbæk ridecenter.

Her var ting som du viser hverdagskost. Man prøvede dog her at pakke det lidt mere ind i dækkener og kopattesalve

Jeg glemmer aldrig en hest der stod i solariet med striber over det hele selv i hovedet .

Jeg var bare en lille pige dengang og hadede det.

Året efter slog jeg min underviser hårdt med min dressur pisk fordi han slog min pony, som jeg sad på og ikke ville gå ordenligt frem.

Jeg blev udelukket fra undervisning fremover.

Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være

Bitches
have more fun
Gelenegle laves - jeg kører også ud..

0
0
Svar på denne tråd

han skal
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 10:40

meldes ingen tvivl om det og du har gode beviser med videoerne, toppen ville dog være en video hvor man ser ham ride men det der er grov mishandling og når du nu har chancen for og stoppe nogle hestes lidelser syntes jeg du skal gøre alt hvad du kan...

tror alle her på hn vil støtte dig du har ihvrtfald min fulde støtte

AYLA FORE EVER
ZENTA FORE EVER
ANIMALS FORE EVER
0
0
Svar på denne tråd

fghjkhgfghjk
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 11:06

Limelight:

Godt gjort! Synes det er så synd at nogle slår heste.. her forleden red jeg på en rideskolepony jeg ahr lært at springe og som ca. har sprunget i ½år.. den er 3'er og derfor virker springende lidt høje.. han er meget nervøs at temp. så han er MEGET bange for vandgraven.. jeg skulle selvfølgeligt springe vandgraven og så tog læreen bare og gav ham sådan en i røven med en pisk at han blev helt bange det lille pus Hader virkeligt sådan noget.. hvad havde hun måske sagt til at blive pisket hvis hun var bange og ikke forstod?!

En pisk er blot til at minde hesten om at man sidder på den ryg.. ikke til prygl.. man når ALTID længere med samarbejde end med det der "jeg bestemmer alt" som mange synes.. selvfølgeligt skal den også havde at vide at den gør noget forkert, men den forstår det udmærket hvis du bare sige "ah ah" eller "fy" .!

Ghosthorse <33333

.Y

Love

.u

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 16:38

hæng det SVIN ud med navn så kan han findes og få samme tur

vejlefamilien
0
0
Svar på denne tråd

hestens værn
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 16:42

Jeg har skam mailet til hestens værn, sendt dem den video som jeg har lagt ¨på youtube. desværre virkede videoen kun tiol halvvejs, den jeg havde mailet. kan ikke få den mailet igen da den er for stor. Jeg har lagt de to videoer på youtube og mailet link til den person jeg snakker med fra hestens værn. Jeg har også sagt at jeg gerne brænder det på en cd og sender til dem, hvis de har brug for det.

Jeg har prøvet at filme mens han rider, det er dog rigtig svært, da han generelt rider pænt, men en gang i mellem koger han helt over. Jeg håver stadig jeg kan få filmet noget på et tidspunkt.det handler lige om den rigtige timing :-)

Jeg går bestemt heller ikke ind for at slå hestene, og slet ikke med piske. Jeg har redet på denne hest fra videoen et par gange, og den er lidt sky. der skal ikke altid så meget til før hun bliver bekymret og stopper op, men jeg har også erfaret at hvis man bare sidder stille og lader hende kigge på det hun er bange for, så går hun videre af sig selv, når hun har luret det. Man behøver end ikke lægge benene til hende, bare styre.

Netop fordi jeg synes hun er en utrolig sød hest gjorde denne episode rigtig ondt på mig. Vi kunne høre piske slagene helt ned i stalden, så hårdt slog han. Havde jeg bare haft mit kamera på mig.. Det værste er at flere af de andre piger her synes det er ok. de kan ikke se noget galt i det. den ene løb endda rundt med en longepisk efter hesten fordi den ikke ville.

suk

0
0
Svar på denne tråd

stagher ondt..
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 18:26

..af den lille hypper.. Det er ikke oki, det er overhodet ikke oki.. du burde få tilbege af samme tur.!!! så ku´ de prøve det!!! Bliver squ sur over sådan noget!!!

Lisa Svendsen

Love Tot, Ninka & Siva.

Tilbyder redigering af billeder

www.heste-nettet.dk/forum/14/590987/ 590987/

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 18:48

sikke et svin . han kan da ikke være en særlig god berider. at behandle heste sådan og bruge hjælpe midlerne på sådan en fordelig måde .

du må gerne skrive hvem det er over pb, så jeg aldrig nogensinde kommer til at få min hest i nærheden af ham.

Stakkels hest, og ejerne er da heller ikke bedre, når de lader nogen behandle deres hest sådan .

Kærlighed er først ægte når den er ubetinget
0
0
Svar på denne tråd

Jah sanni
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 19:01

Jeg er i hvertfald helt sikker på jeg ikk skal have min hest op til ham..Man kan squ blive skuffet over deberider nogle gange især nå de skulle fremstå som vildt gode og sådan men er o bare fordi de vinder store stævner men folk tænker bare ikk på hvordan hesten er kommer dertil og sådan

Undertegnet

Melander

Ejer De dejlige welsh cob hopper Nebo Tulip og Fronerthig Addyene.

Nu også med den smukke Pinto Araber Soraya

Staldpige for Mads Larsen på Mesing Østergård..!

0
0
Svar på denne tråd

Hold da wow.
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 19:11

LimeLight: Nå, du er ikke den eneste som synes berideren bl.a er klamme på SIV :-@

En vis person kommer også der hvor jeg er og rider en hes som går rimelig højt. Hver gang den er blevet redet (af en fra SIV - berider) - har en sporerhuller i siden og sår i mundvigen fra kandaren. Det forfærdligt at se og skærer i mit hjerte..

Han lyder klam ham som nævnes her :( Håber virkelig du kan filme ham mens han går amok og sende beviserne ind. Pyha nej altså hvor synd for hestene :(

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..

0
0
Svar på denne tråd

Fjernsynet
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 19:31

Sende den ind til TV'et! Så sker der noget.

0
0
Svar på denne tråd

beridere
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 02:39

Ja man skulle jo mene beriddere skulle være dygtige, efter 6 års uddannelse. Og han ER dygtig generelt. men til at tackle de mere vanskelige heste.. De får bare tæv det virker som om mange beriddere og ryttere med status synes de godt kan tillade sig den slags.

Da jeg arbejdede hos susan kjærgård var vi til et stævne, hvor en kendt rytter MIDT på banen foran dommere og publikum, blev møgsur på sin hest. Han hakkede til den 3 gange med sporerne, og så løb den. Og den løb! Han kunne hverken stoppe eller dreje den! Endelig fik han tvunget den op i et hjørne så den stoppede. og så var der skideballe! Han trak hårdt i den ene tøjle så hesten snurrede rundt om sig selv igen og igen, mens han hakkede til den mned sporerne hele tiden. han fortsatte med at hive og sparke indtil Susan råbte af ham. Ikke en gang dommerne sagde noget! Det kan bare ikke være rigtigt!

Lad os alle gøre en indsats for at få sat en stopper for den slags. Det kan sinpelthen ikke være rigtigt at hestene skal udsættes for den slags.

0
0
Svar på denne tråd

Mishandling!!!
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 16:55

Kan simpelt hen ikke forstå de mennesker, der accepterer den form for mishandling af "deres kæreste eje"

I sidste ende er det dem der er (med)skyldige i denne mishandling, netop ved stiltiende at se til, og tro på "at berideren/underviseren nok ved bedre"

For mange år tilbage, da jeg havde min hest stående i Kongelundens Rideklub fik jeg undervisning af stedets berider. Dette var (og muligvis er) en meget anerkendt og (til tider) dygtig berider. Men han kogte nogle gange over a'la denne berider, og resultaterne kunne tydelig ses på hestene der havde været i hans varetægt.

Da der ikke på det tidpunkt var andre undervisere på stedet, besluttede jeg mig for at prøve ham. Ville dog ALDRIG lade ham ride min hest uden selv at være til stede. Problemet var bare, at han skam også udførte handlingerne imens rytteren/hesteejeren var til stede, og dette foregik helt uden protester fra disse "tilskuere"

Da han første gang skulle ride min hest, forklarede jeg ham inden han satte sig op, at var den fræk, måtte han godt sætte den på plads, men den form for svineri/mishandling som jeg havde set ham udføre ved tidligere lejligheder, ville jeg ikke finde mig i. Og jeg truede ham endda med, at overtrådte han min grænse, så ville han ikke få chancen for at hoppe af, jeg ville rive ham af hesten. Og tro mig, det hjalp. Min hest prøvede ham ellers virkelig af, men berideren formåede (til min store undren må jeg indrømme) at bevare roen.

At folk der kan høre piskeslag, og/eller er vidner til sådan en mishandling, bare kan ignorerer dette imens det står på, det går simpelthen over min forstand. Der er jeg "desværre" alt for rapkæftet, og ville kommenterer dette til enhver tid.

Vil dog lige nævne, at jeg også fortalte hesteejerne hvad der foregik når de ikke var der, ligesom at jeg konfronterede tilstedeværende ryttere om min mening om det der foregik med vedkommendes hest.

Nogle år senere blev selvsamme berider omtalt i fjernsynsudsendelsen "Heste sladrer ikke" med billeder der til forveksling lignede dem der er vist i dette indlæg. Det eneste positive var dog, at han var den eneste berider der turde stå frem og "forklare" hvad der var sket, samt kom med en forklaring på at det aldrig burde være sket. Om han mente dette, ved jeg ikke, det er efterhånden nogle år siden, man har hørt om ham.

Men lad være med at accepterer disse hændelser, konfronter rytter, hesteejer, berider/underviser eller bestyrelsesmedlem om det du har set.

Det mest skræmmende er de beridere der "lukker" ridehusene i træningstimerne for udefrakommende. Der kan man kun gisne (og frygte) hvad der sker bag ridehusets barriere.

0
0
Svar på denne tråd

Navnet, tak!
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 21:18

Jeg vil også meget gerne have navnet, tak!

JANNE

Trailer sælges

Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil gerne have navne på
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 23:52

alle de beridere som er sådan nogle svin...

Fra der kender nogle a denne kalibre!!! også hvis der er nogle der er rigtig dygtige...

står selv og skal med tiden have lidt brug for en berider, men absolut ikke en sådan satans en!!!

Team LuXus

0
0
Svar på denne tråd

navn om jeg må be'
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 00:00

om du vil være så venlig på PB

Dejó *Kilinga*

Former known as Linse *Dejó*

Gud give mig klarsynet til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre, modet til at ændre de ting jeg kan, og klogskaben til at skelne mellem dem.

0
0
Svar på denne tråd

Helena
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 01:23

Jeg kunne desværre give dig mange...

Bl.a. er der et sted på Fyn, hvor jeg som ponyrytter flere gange begyndte at græde når der blev tæsket og banket ungheste på plads. Stedet eksisterer endnu, men har ikke sat mine ben der siden, da det er samme ejer.

I øvrigt vandt en hest derfra en dressurklasse i Herning, selvom den sprang som en gazelle da rytteren skulle hilse på dommeren og rakte armen ud. Pudsigt...

En gang da jeg var der måtte dyrlægen ud og sy de flænger en hest pådrog sig under træningen.

Mange beridere vælger nok pisken fremfor den pædagogiske sans når det kommer til opdragelse, fordi hesten blot er en vare.

Men dybt sørgeligt må jeg indrømme jeg har været vidne til det flere gange, også i nyere tid.

Folk tolererer meget, det ser jeg bl.a. på opvarmingsbaner til store klasser, dressur som spring, måske fordi de er proff., for dommerne tager også let på det, og reagerer ikke syndeligt på volden.

R.I.P Dejlige Cleo. Vi tænker på dig hele tiden, og savner dig enormt.

Kender du Lillemarkens Lucie, oldenborghoppe eft. Ruben?

0
0
Svar på denne tråd

Navne tak
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 02:22

Ja, jeg kender en der gerne vil have undervisning af berider, så jeg vil også ufattelig gerne have navne på ALLE de "BIIIP" i kender til!

Jeg var engang til springstævne på Wilhelsmborg, og der var også en, hvis hest refuserede, som kogte FULDSTÆNDIG over!

Han tog fat i højre tøjle, og så snurrede hesten ellers rundt om sig selv, mens han slap tøjlen med den ene hånd, og så fik den eller 3 piskeslag i røven, med ALT hvad hans arm kunne trække!

Man kunne høre hvor forargede folk blev, og han fik det også at vide...OVER HØJTALEREN!

Men han blev desværre ikke disket!

Jeg slog også engang min ridelærer med en pisk, fordi han slog den hest jeg red på, mens jeg sad deroppe, og jeg var kun 10 år!

Hvis der nogensinde er nogen som helst der så meget som rører min hest med en pisk, så ville vedkomne fortryde det bittert!

Lad os bare sige, fyrene ville nok synes det var evigskønt med overskriften: "GAL RIDEPIGE GÅR AMOK MED PISK"

Så skulle han/hun få at mærke hvad "striber i måsen" er!!!

Håber et eller andet sted at jeg oplever det selv på et tidspunkt, for tror jeg idag ville være istand til at gå direkte til personen!

Mvh. Lykke

Lykkelig ejer af:

I'm Gold And Dangerous

"If it's not a walker, it's just a horse"

Tennessee Walking Horse

Tilbydes: Portrættegninger af din hest eller yndlingshest laves

Tegninger og hest kan ses i

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil også meget
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 13:26

gerne have navnet på denne berider, og er der andre af samme skuffe, er de også meget velkomne i en PB.

Ikke om jeg vil støtte disse steder.

Mvh. Lotte.

Stald Topaze - Avl af brogede

kat. 1 ponyer og heste.

FORZA BRØNDBY.

0
0
Svar på denne tråd

navne...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 14:14

jeg vil meget gerne have navne på de beridere der er nævnt i indslaget...

Nu rider jeg i Kongelundens Ridklub og HELDIGVIS har vi ingen undervisere af den kaliber som der nævnes mere...

Trine Bach
Allround rytter med oldenborgeren Cassandra
Naturen har givet mennesket én tunge, men to ører, for at vi skal høre dobbelt så meget, som vi siger
0
0
Svar på denne tråd

navn...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 15:08

Jeg vil også meget gerne bede om navnet tak.

-¤-

Med venlig hilsen
Pauillacine

0
0
Svar på denne tråd

I må meget
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 15:24

undskylde men de videoer kan ikke bruges til noget som helst. De er utydelige og viser ikke på noget tidspunkt en hel hest. Jeg kan godt se det der skal være striber efter en pisk men skal jeg være kritisk, synes jeg de er meget korte til at være efter en pisk. Jeg har set dem meget længere. Og de var ikke påført af en beridder men bare en der skulle gå for at være dygtig rytter.

Jeg tror desværre du bliver nødt til at overvære et par seancer hvor det vitterlig sker med vedkommende på ryggen af en stakkels hest. Det er strengt men det her bliver påstand modt påstand. Der er ikke id på hesten heller, det kan være en hvilken som helst hest.

Jeg er glad for at jeg ikke er i dine sko og skal være stiltiende vidne til det mens du får det i kassen. Men jeg tror du er nødt til det, desværre.

Sådan nogle fjolser. Du siger osse ejerene er nogen der bare vil se resultater: får de de så de resultater eller har de taget lysten ud af hesten inden den kommer så langt.

"Held og lykke med det"

Pia Nielsen

Udstyr sælges. Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 16:24

Jeg ville da forsøge mig med rideforbundet, og måske rideinstruktør foreningen.

Og jeg vil da også gerne have at vide hvem han er, så send venligst en PB.

Se Præsentation

Meget tørt wrap sælges.

Foderplaner udarbejdes.

Albion dressur sælges. Billeder på Præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Også her
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 16:32

tak. Vil meget gerne vide hvem de &1"#¤"% er, da jeg leder efter ny underviser og gerne en jeg kan være tryg ved kommer op på min hest.

Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd

Vil også
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 16:44

gerne have navnet på personen. Bare over PB ville være super.

Har desværre også i mine yngre år, redet hos en som mente det var okay at tæske dyrene, hvis de ikke gjorde hvad de fik besked på. Dvs. jeg en dag stod med en hest som havde sår under maven fra pisk + store hævede mærker :-( :-(

Jeg var desværre 14-15 år, og åbenbart for dum til at sige stop :-(

Der er INGEN - absolut ingen, så får lov til at udøve vold imod mine dyr.

- HeidiZ
The trust between horse and rider creates a unique partnership
0
0
Svar på denne tråd

Navn...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 20:04

Jeg vil da også gerne have navnet.

Hilsen Camilla

Når du er ung, kan du vælge & vrage!

Når du bliver ældre, kan du vælge mellem vragene!

0
0
Svar på denne tråd

PN ♥Dominik♥
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 20:51

PN ♥Dominik♥ : nu har jeg tilfældigvis mere video end det der er lagt ud - hvor man ser hele hesten, samt stalden så man kan se hvor det er henne. Men da jeg som sagt ikke er interesseret i at hænge nogen ud (af hensyn til at jeg går op og ned af personen indtil jeg flytter den 30) så har jeg valgt en video som kun viser skrammerne. og ja det er ikke super kvalitet, men det er bedre end ingenting.

Jeg har overværet rigeligt kan jeg love dig. derfor jeg tidligere lavede en tråd med hvornår grænsen gik, og hvornår man kunne melde folk.

Skal nok sende PB'er , har først lige set alle de nye svar nu..

mvh sandra

0
0
Svar på denne tråd

Chokeret!!!
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 00:02

Du godeste - jeg er chokeret over videoen. Men jeg er da ALLERMEST chokeret over hvor almindeligt det åbenbart er at heste bliver tæsket af deres ryttere, og folk som ellers regnes for at være gode med heste!

Jeg har gudskelov aldrig oplevet noget der bare ligner det jeg så i videoen! (Og rider da hverken med pisk eller sporer selv).

Videoen var dog for mørk til at jeg på min skærm, kunne se andet end mærkerne efter sporerne.

Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back

0
0
Svar på denne tråd

pb gerne til mig også..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 00:19

både den fra vidioen. og alle andre der har erfaringer med den type rytter/beridder..

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Nienna sælges ved fravænning. Brun PRE hoppe.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

sådan et møgsvin..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 00:20

synes at du gør det helt rigtige i at reagere på det .. er det ikke muligt at få af vide hvad han hedder og og hvor han er fra... min hest skal til beridder på et tidspunkt og så vil jeg være sikker på at det ikke bliver ham... han skal bare ned med nakken..

0
0
Svar på denne tråd

Sandra F
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 06:55

Blev det kun ved snakken, eller fik du anmeldt personen?

JANNE

0
0
Svar på denne tråd

mishandling
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 08:20

føj hvor skulle han bare ned med nakken, hader sådan noget.

hvem er den beridder bare så man ikke sender sin dejlige hest op til ham..

Mette

Mor til Nicoline Født den 8 juni 2007

Trigger <3<3

0
0
Svar på denne tråd

Ja det
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 08:46

kunne jeg da også godt tænke mig at vide...

Hvis du er sød og sende mig en privat besked...

0
0
Svar på denne tråd

GRRR!!!
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 10:29

Navne tak (PB)

Mvh

Ditte

Venter føl efter Continental OLH 757 i 2008

0
0
Svar på denne tråd

nysgerrig?
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 15:34

Til alle dem som ikke ved hvad der mere skete, så meldte jeg jo personen til hestens værn, sendte dem flere detaljerede beskrivelser af forskellige episoder, sendte to videoer, nogle billeder mm, de virkede først meget interesserede, jeg sagde også at jeg kendte andre som gerne ville stå frem og fortælle om stedet, og så hørte jeg ellers aldrig fra hestens værn igen, enten har de tabt interessen, ellers kom der noget andet og fangede deres interesse.. (hvilket vel nærmest er det samme).

Men JEG ved hvad der foregik.. foregår.. og jeg holder IKKE mund med det!!

Med Tequila og Medina, og nu også med Champ <3

Frelst, uden at være fanatisk!! ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Sandra F ♥Medina♥
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 17:02

Tak for opdateringen.

Kan godt huske jeg læste denne tråd.

Hvad med at kontakte Hestens Værn igen og hold dem lidt i ørerne?

- Fie

Modeller til Bella Cards søges, læs mere i min profil.

www.minibaah.tegnebordet.dk - jeg tegner din hest.

0
0
Svar på denne tråd

Sikke en "nå"
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 17:10

video, der oplyser om intet mindre end det vi ved i forvejen...

Det er bestemt synd for hesten... Men videoen er altså revolutionerende...

Stakkels hest, og godt at den der står bag mærkerne er meldt...

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

fanden tag den ham
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 17:26

hvem fanden er det svin

vejlefamilien
0
0
Svar på denne tråd

Nej hvor
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 18:01

Nej hvor er det vildt, så skal man bare ikke ride hvis hesten ser sådan ud bagefter.

Der skal da meget til før en hest ser sådan ud, føj siger jeg bare!

Håber det kommer frem i lyset, denne person burde ikke kalde sig berider?

Maria

Hesteløs

0
0
Svar på denne tråd

jeg tro
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 18:13

jeg ved hvem det er. jeg ønsker det virkelig ikke at det er ham.

0
0
Svar på denne tråd

Beridder
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 18:28

Sendte efterfølgende videoerne igen til hestens værn, stadig uden at høre noget, tror måske gerne de ville ha noget mere vandfast materiale, f.eks video hvor personen rent faktisk slår/mishandler en af hestene, men det er svært at optage mens man er på arbejde, prøvede at ha kameraet på mig så tit som muligt, om ikk andet ku jeg jo filme med mobilen, men nåede ikke at få filmet noget inden jeg flyttede desværre.

Og Ja Zamangah, det er set før, det er ikke noget nyt, men det er ligesom med børnene i afrika, man ser det, tænker , og noget tid efter har man mere eller mindre glemt det, derfor skal det jo op og vende en gang i mellem.. men nu er tråden her også lidt ældre, kom bare lige med en opdatering

0
0
Svar på denne tråd

Sandra...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 18:29

Vil du sende en PB med navnet til mig???

Hilsen Carina.

Økorytter og frelst.

http://www.epona.tv

Jeg arrangerer kursus med Susan Kjærgård. Hold øje på min præsentation, hvornår næste kursus ...

0
0
Svar på denne tråd

vil også gerne
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 19:59

vide hvem det er. PB

Vil også meget gerne have advarsler fra andre, som kender til forfærdelige beriddere.

Min hest skal i ridning til foråret, og jeg ved ikke, hvor han skal hen endnu, da jeg ikke rigtig kender nogen.

Mvh. Betina

0
0
Svar på denne tråd

adslkhaslihf
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 20:01

Marianne Simonsen ♣Gwendolyn

Sandra F ♥Medina♥

Lykke med Dixie og alle jer andre..

vil i ikke sende pb til mig omkring alle de forskellige beridere. mine heste skal i ridning om ikke overdrevet længe og vil virkelig gerne undgå disse.. kan slet ikke holde ud at se sådan noget.. bare tanken om at jeg ikke kan være der når min hest skal rides er altså slemt nok uden dette indlæg.. åh bliver helt bekymret!

0
0
Svar på denne tråd

øv sikke noget...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 20:24

Vil også sætte pris på en PM med navn!

Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd

hestemishandling
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 16:11

Har du prøvet "alle dyrs ret"?

Den berider skal stoppes promte. hvad siger de andre på stedet? er der slet ingen andre der har reageret på hans "ridning"?

Staldskab sælges.

Sådan indsætter du billeder.

Termin 15. Marts 2008

I don't suffer from insanity...

..I enjoy every waking moment of it..

0
0
Svar på denne tråd

Også mig
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 18:59

Jeg vil meget, meget gerne have en besked med navn. Hvor er det frygteligt!

Venlig hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

navn...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 19:43

hej... også gerne navn på PB

0
0
Svar på denne tråd

DRF???
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 20:14

kan en berider tages fra sin "bestalling" -sådan nærmest "black-listet" af fx Dansk Rideforbund?

Hvad med at kontakte dem? De må kunne gøre et eller andet???

0
0
Svar på denne tråd

pb...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 14:20

Det var dog hetl og aldeles skrækkeligt som den hest har fået klø. Jeg vil også meget gerne have en pb med navn på denne "berider"

0
0
Svar på denne tråd

Navnet...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 17:32

Vil gerne be om navnet på pb og gerne navne på andre.

0
0
Svar på denne tråd

Halløj!
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 17:44

Jeg vil også meget gerne bede om navnet og andre navne på pb. Stakkels hest

Der er skønhed i alt, du skal bare kigge ordentlig efter
0
0
Svar på denne tråd

bommelum
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 19:42

ønsker også gerne navnet(ene) på berider/ne på pb. det se synd for hestene... sådan nogle BIIIB...

de skulle have samme tur skulle de...

0
0
Svar på denne tråd

Svineri
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 19:58

Hej

Vil bare lige lige sige at jeg virkelig håber at du får meldt ham, så han kan blive stoppet. Det er bare for meget at der er nogen som behandler dyr på den måde og ikke mindst at folk bare ser til mens det sker. Jeg kunne godt nok ikke holde min k"ft hvis det var mig.

Men super initiativ, godt der er nogen som gør noget for dyrene.

Vil også gerne have navnet på denne person.

Mvh. Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 20:10

jeg vil også gerne bede om navnet... det var da en dum idiot. Hvorfor er han beridder? og hvem kan finde på at sende deres heste til ham, hvis de ved hvordan han er?

Sagde Lone c",)

0
0
Svar på denne tråd

lalalala
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 17:57

Jeg kunne da også godt tænke på navnet på dem allesammen, da vi måske skal have min pony ind til en beridder.

Jeg har engang råbt af en springrytter til et stævne, fordi hun piskede sin hest. Jeg kunne bare ikke tie stille.

Mange tak på forhånd - hvis du/I sender navnene.

Joy <3

Tilbyder ridning af heste/ponyer.

0
0
Svar på denne tråd

Det er da frygteligt!
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 18:17

Hold da op det må have gjort ondt på den!

Jeg håber den er kommet tilbage til ejeren, har ejeren fået besked om dette? Ellers bør de få det!

Vil du være sød at sende pb med navn og sted?

MVH Line

0
0
Svar på denne tråd

Beridder
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 19:07

Så tror jeg jeg fik sende PBer til alle, ellers må i lige sende en PB og minde mig om det

Webster: Jeg prøvede nogle andre end hestens værn, tror aldrig de svarede.. de to andre ryttere på stedet var ikke et hak bedre, den ene løb efter hesten på videoen med en longepisk mens den fik bank, fordi den var gået helt i baglås og ikke ville gå, de andre piger synes ikke det var helt ok, men de fleste affinder sig med følgende forklaring: hesten var dum/stædig. Den fik hvad den fortjente.

Strit77: Tror jeg vil følge dit råd og kontakte dansk rideforbund. Og høre hvad de har at sige om sagen.. da det jo tilsyneladende sker ofte, og mange steder i landet, især hos de "proffe".

liwn81 ☻Jenolan☻ : Jeg ved ikke hvorfor han er beridder, ikke af kærlighed til heste hvert fald.. Han arbejder på et stutteri, og rider altså ikke andres heste end stutteriets. og ejerene er interesseret i resultater, og intet andet.

Linse ♥Wilmana♥ Hesten står stadig på stutteriet, den er (efterhånden) billigt til salg, da den er svær at sælge. Ejeren er som sagt ligeglad med alt andet end resultater..

Mvh Sandra

0
0
Svar på denne tråd

bare lige
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 19:17

Ville da i øvrigt lige sige, at jeg stod selvfølgelig ikke og kiggede på, uden at sige noget, det havde jeg ikke kunne.

Var ved at trække heste til og fra skridt maskine, da jeg hører en hest galopere derud af oppe på banen, kan ikke se særlig meget pga træer, men kan se en hest drøne afsted. derefter stilhed. og piskeslag. selvom jeg stod hvad 100-150 meter væk. da vi som altid var under tidspres, havde jeg ikke tid til at rende op og se hvad der skete, fik historien senere af hende som løb efter hesten med longepisken.. og ja mærkerne taler jo for sig selv

0
0
Svar på denne tråd

navne tak
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 19:39

jeg vil ogaå meget gerne have navnene..

hvorfor ikke bare lægge dem her ud på debaten.. SVINET er selv ude om det...

DE SORTE PERLER

0
0
Svar på denne tråd

mailen
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 20:28

Så er der mailet til DRF, skriver når der kommer svar..

Tjo de fleste ved det jo efterhånden fra PBer.

Videoen er optaget på Stutteri Ask ..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider