Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skal man sige noget?
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 17:25

Jeg opdagede ved en tilfældighed i sidste uge, at en tidl bekendt nok er blevet snydt i en hestehandel.

Hesten er blevet sagt at den har resultater i udlandet på højt plan.

Da jeg fik muligheden for at tjekke oplysninger på heste fra det pågældne land, tog jeg selvfølgelig lige chancen og tjekkede alle de heste jeg kender fra det pågældne land..bare af ren nysgerrighed.

Sagen er den, at denne hest har en placering i en meget lav klasse, er disket i en del andre, stadig lave klasser og det er det.

De andre hestes resultater passede heldigvis overens med det lovede.

Men skal jeg mon sige noget? Ejer er vel ligeså glad for sin hest med at vide dette som uden?

Det er ikke en jeg snakker med jævnligt, så det ville måske være lidt underligt lige at ringe og fortælle hvad man har fundet ud af.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 17:32

Synes det er en lidt svær situation.

Hvis hun virker rigtig glad for sin hest osv, synes jeg ikke du skal sige det, da det måske kan medføre at hun vil aflevere den tilbage?

Men ville måske også være rart for hende at få det af vide.

Svær situation.

Kan jo ha' været rytterens fejl - den lave placering og de andre resultater.

- Mvh. Cecilie -

www.ChaosPhoto.dk
Fotografering Tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 17:33
Jeg vil mene at du skal sige noget for ejer har jo givet prisen for en hest der kan mere end den rent faktisk kan og det ville jeg da tage op med sælger for så ville jeg da have et nedslag i prisen, når der på den måde er blevet løjet om dens evner

Knus Carina

JEG KAN... JEG VIL... JEG GØR DET...

www.wwforum.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vicky...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 17:34

Jeg tror faktisk, at jeg ville gøre det. Der *kunne* jo være nogle ganske særlige omstændigheder hvis hesten er blevet diskvalificeret flere gange. Der skal måske tages specielle hensyn til hesten, så for hestens skyld ville jeg gøre det.

~~~ Mvh. Annette ~~~

0
0
Svar på denne tråd

personen
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 17:34

har haft hesten i snart mange år, så der er nok ikke noget der hedder at returnere den

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 17:36

Hvad ville vedkommende få ud af det?

Hvis det ikke har et formål, andet end blot, at du synes hun skulle vide det, bare fordi, ja så synes jeg ikke du skulle sige noget.

Har det et formål fordi personen har ytret ønske om at vide det, så synes jeg du skal sige noget.

Sasser

0
0
Svar på denne tråd

Mange år
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 17:37

Hvis hun har haft heste i flere år, er der jo ingen grund til at træde rundt i, at hun måske er blevet snydt, eller at hun fortæller, at den har lavet bedre resultater, end den har.

Når man går ind og blander sig i noget, skal der være en konstruktiv grund, mener jeg.

JANNE

Trailer sælges

Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

janne...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 17:39

netop derfor syntes jeg egentlig heller ikke jeg bør sige det.

0
0
Svar på denne tråd

starter
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 18:31

hun selv med hesten ?

kan den gå de lovede klasser ?

hvis nu hun fks hev og sled uden at komme nogen vegne eller selv blev disket pga en samme fejl hver gang ville jeg sige det.

er hun tilfreds med hesten og den kan gå på det niveau hun vil have er dte jo ligegyldigt med at fortælle det.

hun kan jo sikkert ikke få nogle penge eller noget retur nu alligevel.

Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd

det er vel
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 19:18

en hollænder...

Ja jeg har fordomme hvad hollændere angår

Dejó *Kilinga*

Former known as Linse *Dejó*

Gud give mig klarsynet til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre, modet til at ændre de ting jeg kan, og klogskaben til at skelne mellem dem.

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 21:01

Når man nu har brugt tid på at surfe rundt og kigge på andre ejeres heste's resultater, og oven i købet i udlandet, så er det vel hensigten at oplyse ejeren om at denne specifikke hest IKKE er så god som ejeren selv tror.

Uanset om man er venner eller bekendte.

Det er jo en vigtig oplysning

Jeg ville da selv sætte pris på at man henvendte sig til mig og fortalte mig, hvis der var blevet løjet om min hest's resultater.

Så ja! Fortæl det, når du nu har opdaget det.

Anyone can sympathize with the sufferings of a friend, but it requires a very fine nature to sympathize with a friend's success.

0
0
Svar på denne tråd

Kunne det tænkes
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 00:34

- At hun rent faktisk godt ved, at den ikke har de resultater?

Der findes jo mennesker, der gerne vil lade ting høre af mere end de er...

hilsner
/Diane

Ytringsfrihed er ikke det samme som ytringspligt

0
0
Svar på denne tråd

vicky...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 08:16

for en gangs skyld er det ikke en hollænder Men en schweizer. Jeg ville ikke ane hvordan jeg skulle begå mig på hollandsk

Hun bruger hesten til noget andet end den er solgt som, så ja, de resultater er egentlig ikke en oplysning hun som sådan kan bruge andet end almen nysgerrighed.

Måske hun ved det? Men jeg ved, at hun tidl troede den kom fra Tyskland eller Østrig, men de resultater jeg fandt var fra dens 4. år og frem til et halvt år før hun købte den. Og de var alle lavet i Schweiz.

Sjanna: nej hun bruger hesten til noget helt andet end det den egentlig er solgt som. Og det gør den ok. Men jeg ved også, at skulle hun finde på at sælge den videre, så ville hun jo nok nævne at den har gået disse klasser. -Det ville da ihvertfald falde mig naturligt at gøre, hvis jeg var sælger.

Jeg tror at jeg gemmer resultaterne, og støder jeg på hende, ja så vil jeg nævne det, men ellers så tror jeg bare jeg lader det være, som det er.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, lad det være.
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 12:55
Var det nu en nyindkøbt hest, som blev påstået at have startet flere M-klasser og rytteren ville ud at starte det første stævne om to uger, SÅ ville jeg nok nævne det, for så er hesten jo næsten solgt under falske forudsætninger!

Men som sagen er nu? Nej...

Hvis hun direkte bringer det op foran dig, så behøver du jo så ikke, at se uvidende ud. Så kan du jo viderebringe det du ved.

Gratis hestekalender 2007

OPTIMALsadel.dk - for optimale bevægelser!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider