Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

kompost uden orme
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 15:48

jeg har en kompost beholder med lidt gammelt kompost i, lavet på orme- det er helt tørt.

De orme, der var der, er åbenbart døde af sult pga. så mange ting der skete sidste sommer og efter år, at der ikke blev fyldt noget i beholderen.

Nu har jeg fået foræret nogle nye orme og nu er jeg kommet lidt i tvivl om, jeg skal tømme beholderen helt eller delvis og vande resten rigtigt godt og så komme orme og grønt på, der er mange myrer i den eller måske blot fylde de nye orme og grønt på.

Håber at hører jeres råd

Whatever you say or do - it always returns to you!

0
0
Svar på denne tråd

Bente du er...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 15:51

... en modig kvinde, sådan at tilstå for åbent forum at du har sultet de stakkels orme til døde.

Jeg afventer også spændt svarene - så mine orme (når jeg henter dem) kan blive behandlet efter alle de vigtigste regler for korrekt ormepleje.

Tillægsspørgsmål - hvor tit skal ormene have ormekur?

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

hvad...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 16:13

hvad sulter du ormene ?? jeg ville tømme beholderen for LIG .. der er nok ikke nogen næring i den, hvad med en skovlfuld hesteprut og noget køkkenaffald.. mine bor i møddingen og der er mad nok til alle

ormekur, det må være det som BenteV har givet dem.. de døde da loool

Det skal være morsomt, ellers er det ikke sjovt
shubidua

western sadel, Herreford Brand sælges

velholdt brun Kieffer dressur sadel sælges

så er det tid til at vaske heste og hunde :Shampoo sælges

0
0
Svar på denne tråd

Tja ærlighed
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 16:31

varer jo længst.. Og den sommer og efterår sidste år ønsker jeg ikke opleve igen - med sådanne ting er der altså vigtigere ting end at "fodre orme".

Så det var ikke en bevist "ormekur", de små kræ var sat på.. De kunne vel også bare råbt op om at de var sultne

jeg tror, at jeg går ud og tømmer beholderen for den minizoo, der bor i den (BZ- kryb), inden de nye beboere kommer i.

Hestepærer kan jeg altså ikke lige skaffe i dag- jeg er lige kommet hjem fra hyppen og jeg kører altså ikke 2x30 km for et par "pærer". Han lagde ellers en pæn saftigt "velduftende" kæmpe klat efter ridningen, så det kan han vel også gøre morgen.

Så i nat må kræene, klare sig et par kaffefiltre i plastposen til "lejligheden" er indflytnings klar.

0
0
Svar på denne tråd

ukrudt
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 16:53
her du ikke noget ukrudt ? eller må du gerne få af mig loool

Det skal være morsomt, ellers er det ikke sjovt
shubidua

kompostorme, tag selv
western sadel, Herreford Brand sælges

velholdt brun Kieffer dressur sadel sælges

så er det tid til at vaske heste og hunde :Sha

0
0
Svar på denne tråd

beholderen
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 17:20

blev ikke tømt, for da jeg fik gravet godt langt ind i den, var der noget der kunne minde om "regnormenes dans", ja der var faktisk overlevende kompost orme, seje små (jeg var lige ved at skrive sild) orme, nu får de ukrudt til aftensmad.

Og en trillebørfuld kompost fik jeg da også skovlet ud; det er lige til blomsterne.

Jotak, har masser af "krudtet", nu kommer de ikke til at sulte mere.

De sidste gange jeg har været i haven, har det ukrudtet jo ikke været ret stort, det endte bare på jorden og det har jo lige som regnet en smule, de sidste uger, så det der "haveri" er ikke blevet til meget. Ellers pænt tak for tilbudet.

Men i morgen vil jeg nu tage en "klat" fra hesten med hjem- kan være de går helt agurk og yngler bedre på " kraftfoder, der er tygget en gang"

0
0
Svar på denne tråd

Husk at vande
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 17:30
Kompost må helst ikke tørre helt ud, så i lukket beholder/i tørre perioder skal man helst vande bunken ind i mellem.

Mvh xtiny

♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

Herligt...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 22:36

... at der var overlevende orme i beholderen - så fik jeg jo Bentes nye ormeflok til min kompostbeholder :-)

Jeg synes at jeg kan høre gumlen der ude fra - der lød i hvert tilfælde bittesmå orme-jubelhyl da de tog hovedspringet fra posen og ned til alt det guf der er opsamlet til dem (det var tørt, så jeg har fulgt xtinys gode råd og givet det en spand vand før ormene flyttede ind).

Og de kan godt gnaske løs, for der er masser af mere haveaffald der skal i spanden!

Men det kan da være at jeg også skulle tage en lille hesteklat med hjem til dem - som opmuntring til at de må skynde sig at blive mange flere.

Jeg venter at alt mit haveaffald er blevet til det skønneste muld lige om lidt.

Så tak for orm - og tak for brombærplanten, nu kan jeg næsten ikke vente til næste år hvor jeg forhåbentlig får masser af dejlige brombær.

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

Selv tak
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 22:44
Lisbeth, hvad gør man ikke for en som bringer en flaske marsala lige til døren...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider