Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ændring af hestens navn
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 18:58

Hejsa..

Jeg vil gerne tilføje et stutterinavn til min hests navn og jeg har fået at vide, at det skal gøres via ansøgning om navneændring.

Men, men men. Hvordan er det helt præcist man gør det?

Hvor får man fat i sådan en ansøgning, hvor skal man sende den hen, hvordan foregår det med betaling og så videre?

Håber der er nogle af jer derude, der har prøvet det og vil dele jeres erfaring, for jeg kan ikke lige umiddelbart finde det på nettet.

Go' sommer fra Louise...

Vær god mod din hest og den vil følge dig overalt :-)

0
0
Svar på denne tråd

godt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 19:13

Du kan gå ind på landscentret for Hest's hjemme side:

www.lr.dk/heste/diverse/ stambogsfoering_hestep...0af%20hest

her står der reglerne for navneændring... Jeg kan ikke finde et skema for ændring af navn, men der står endvidere i et af dokumenterne at:

Navneændring kan

derfor kun ske efter ansøgning og betaling af gebyr, og kun i forbindelse

med ejerskift eller sponsering

så jeg antager at det ska skrives på sælgererklæringen eller lignende...

det lyder for mig noget omstændigt... held og lykke med det

0
0
Svar på denne tråd

noget andet
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 19:17
Hvorfor vil du tilføje dit stutteri-navn til hesten? Har den papirer? Jeg ville i hvert fald blive noget irriteret hvis en anden tog æren for min avl ved at tilføje sit eget navn til hestens...

To try and fail is at least to learn. To fail to try is to suffer the loss of what might have been.

- Benjamin Franklin

0
0
Svar på denne tråd

gtrgrthrtsh
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 19:19

Som jeg har forstået det skal sælger afgive samtykke hvis hesten ændrer navn.

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
Den stolte ejer af Miss GiGi - fuldblod er vejen frem ;)
-Og det går stærkt ;-)
0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 13:33

Jeg har på et tidligere tidspunkt snakket med Landskontoret for Heste, da jeg også overvejede at tilføje et stutterinavn på min første "hjemmelavede" hest.

Indtil hesten fylder 3 år, kan du for 300-400 kr. skifte dens navn. Når hesten er fyldt 3 år, vil dens gamle navn komme til at stå i parentes efter det nye navn, når I er ude til stævne, skuer, kåringer osv.

Dvs. Min hest hedder Dark Lady og det vil så stå som følger

Stutterinavn Dark Lady (Dark Lady)

Og det syntes jeg ærlig talt ser lidt latterligt ud, så jeg har valgt at kun vores plag og kommende følbamser skal have vores stutterinavn (som ikke er endeligt fundet endnu).

Vi har indkøbt en hoppe som udelukkende skal bruges til avl, og forventer at et kommende hoppeafkom fra vores hoppeplag (hun har ikke fuld stamtavle, derfor vil vi ikke bruge hende til avl, men et kommende hoppeafkom vil have fuld stamtavle og kan dermed bruges) også skal fungere som avlshoppe, så derfor laver vi et stutterinavn, for at kunne følge "vores" heste senere i livet.

Helena

Mor til Nicolai 221004

Mor til Mikkel 090806

Kommende mor til Spunk termin 080108 (Det bliver så en dreng mere :-) )

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider