Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvor er det typisk
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 23:41

jeg købte for et stykke tid siden en shetlænder hoppe, som selskab for min oldenborg hoppe plag i fobindelse med, at jeg skulle flytte fra min eks mand. ham jeg købte hende af, sagde at hun var bare fed, så jeg skulle bare sætte hende godt på slankekur. jeg fik hende hjem, og nu er mig og min søster så begyndt at gætte på, hvornår der kommer føl, for hun er begyndt at sætte yver, og hun har en typisk drægtig mave.

men hvor er det typisk, at den type hestehandler ikke har en skid styr på tingene, jeg synes tit man hører om folk, der har købt en hoppe af en hestehandler, som senere viste sig at være drægtig.

det er jo bare det, at det er pænt vigtigt, at man fodrer sådan en hoppe korekt, og hvad nu hvis man ikke har planer om at få føl på den hoppe.

hvad vil jeg tja lave et opråb om, at folk der sælger hopper bør informere om, hvis der er en chance for at hoppen er i fol, så man kan handle eller tage sine forholds regler der efter.

hilsen helen

0
0
Svar på denne tråd

dkjewæofræo
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 23:58

Venlig Hilsen
Lindis
<3 Paradico - bedste araber-pony nogensinde <3
Giv en hund et nyt og bedre liv:
http://www.scoobymedina.com
0
0
Svar på denne tråd

1234566
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 09:19

smiler ihhh hvor jeg kender det...

købte i oktober 3 små shetter lidt såm fede men bestemt ikke med føl ha ha ha siger jeg bare...

ringer til dem i januar om de er sikker på de ik er med føl

svar: ja det er de sikker på

mig:har de slet ik gået med en hingst

svar: jo men har er 21 år så han kan da ik noget

mig: ja ja ja

så kommer det nok føl

og ja den ene der var 2 år kom med det første føl lille sødt et men den er jo alt for ung til at få føl. men nu venter vi bare de to andre har sat yver så mon der ik kommer to mere hmmm siger jeg bare vi bor heldigvis på en gård så vi bygger lige nogle flere bokse for kan da ik gå af med dem igen smiler

den heldige ejer af 5 mini muler og den glade ponyrytter mor kan man være mere heldig????

0
0
Svar på denne tråd

HOVSA FØL
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 10:11
jeg ar været i sammen situaton.
havde købt en ikke så køn 5 års hoppe af en heste handler, til vores datter i 5 års fødselsdags gave den 10 dec. (ps vi havde haft den til lån et par mdr først, verdens sødeste hest)( Men ikke køn))
den 31 dec var vi på besøg på ridecenteret og spurgte os om råd til fodring for den var i elendig foderstand.
der var flere der kikkede på vores tynde pony (130 i stang)og så begynde de at fnise og meldningen at de ville væde på at den skulle have føl til ca April +-. nå ha vi havde lige købt gård så den klarede vi nok, for der var jo lang tid til. JA LANG TID !! for 9 dage efter stod der et smukt pinto føl (hoppen er knabstrupper) men ret få dage sener fik hoppen knupper i hele hovede, og jeg ringede til dr. dyr. ham kom of forklarede at det var følvorter ?.men men? det var hoppen og ikke føllet der havde dem. han spurgte til hoppens alder. jeg svarede frejdigt 5 år, han tjekkede hoppen og svarrede ja om 2 et halvt år er den 5 år.
så nu 2 1/2 år sener står jeg enu med en 5 års hoppe !!! Føllet døde desværre af en hjertefejl året efter.
Hestehandleren, havde ikke haft hoppen ret længe den kom fra holland så vores søgen på føllets far stoppede hurtigt..

:O)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider