Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ideer til aktiviteter
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 22:08
Er der nogle der har nogle gode ideer til hvad man skal lave i sommerferien med 3 piger?? Tænkte lidt på BonBonland, men det koster jo en bondegård...

Nicolé
0
0
Svar på denne tråd

1111111111111
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 22:23

Jeg holder lige lidt øje med tråden, jeg synes også at det er svært at finde på noget med mine piger, det er trods alt 3 uger..

Lenette

En frieser er et valg for livet

opstaldning 4*4 boks,10 tønder land ,fodring 3 x daglig, foldtid alle lyse timer,lys på ridebanen, udlukning +indlukning, container + skurvogn. KUN 750kr incl hø/halm

0
0
Svar på denne tråd

2 hurtige forslag.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 00:41

Hvad med en tur i svømmehallen, en cykeltur i skoven eller lign. med madpakken.

lige hvad jeg kunne diske op med, men følger selv med

Gode hilsner Fru Bach
0
0
Svar på denne tråd

Oh, der er da meget
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 07:36

De mere prismæssigt overkommelige
  • Weekend på campingplads i telt
  • Samle sten på stranden og lave stendyr
  • Lave egne smykker
  • Lær ungerne at bage en kage, hvis de ikke kan det
  • Lær ungerne at strikke eller hækle - begynd på julegaverne?
  • Gør oprydning til en leg - 15 minutters hurtig oprydning med æggeuret til at sige stop og en præmie til den, der har nået at få sit værelse til at se bedst ud? Det er utroligt hvad man kan nå på 15 minutter.
  • Lave en pudse seletøj dag udendørs med hyggeslik, snak og sodavand.
  • Rydde op i tøjbunkerne og sende tøj til genbrug - selv små piger kan lære at tænke på andre og samtidig se frem til at få noget nyt? De skal jo have noget nyt tøj til skolen starter igen, så det kan være belønningen - ud over den gode samvittighed. Det skal bare være en leg og en fælles ting, ikke "noget mor gør mod vores vilje".

Og så kan man jo prøve at bruge HN!
  • Besøg HNer der bor på gård og har andre dyr end jeres egne? Måske kattekillinger eller hundehvalpe? Måske se en dygtig hund gå en agility bane?
  • Ridetur på Highlandponyer, islændere, tinkere, pintoer, palominoer eller hvad I nu kan finde frem af sjove heste/ponyer?
  • Besøge en topdygtig rytter og få gode tips med hjem (hvis pigerne rider)
  • Overnatning i høloft hos venlig HNer? Det er kanon at bygge huler i halm og hø, også for 3 piger... og deres mor.

Tjah... der er en del af dem, der koster penge. Jeg har hørt at børn er lige så dyre som heste. Næsten.

;-)
Jhez

Hjælp til vægttab: www.jhez.dk/weightloss/
0
0
Svar på denne tråd

Og så lidt flere
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 07:48

Og en til man skal bruge HN til: Køretur med shetlændere

Tjah... jeg tror jeg skal på udflugt!

;-)
Jhez

0
0
Svar på denne tråd

Og så lige lidt mere...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 08:13
  • Beachparty, hvor de hver kan invitere en eller to veninder - helst med grillmad i solnedgangen. Intet sted i Danmark er mere end 40 kilometer fra vandet.
  • Skattejagt.
  • Ridetur uden sadel til en strand og så bade til hesteryg.

;-)
Jhez

0
0
Svar på denne tråd

Flere endnu
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 13:30

- Sommerferiebilletter i storcentrene

- Bage prinsessepandekager eller monsterpandekager (frugtfarve i pandekagedejen, og med lidt snilde, kan man blande flere farver dej på panden)

- Bus- eller togtur, hvis ungerne kun er vant til bil/cykel

- En tur i zoo

- Gå på opdagelse i lokalområdet/nærmeste større by: Gå ned ad de gader og stier I synes er interessant, kig på husene, haverne, opdag de små oaser der er i alle byer, spis en is og find en vej hjem, når I ikke gider mere.

- Er børnene i legeplads-alderen, så tag på udflugt til en fremmed legeplads.

- En tur på biblioteket. Der er mange andre tilbud end bøger, og i dag må børn godt lege på børnebibliotekerne.

- Museer. Børn kan faktisk godt lide at gå på museum, hvis altså ikke forældrene på forhånd har en attitude der siger, at det er dødsygt. Der er mange små spændende museer rundt omkring. Spørg på det lokale turistkontor, hvad de kender til i jeres område.

- Brug turistkontoret til at finde ud af, hvad der sker i jeres lokalområde, og hvad der egentlig er af aktiviteter i øvrigt.

I bund og grund er det ikke en masse aktiviteter børn har brug for i ferien. Det er nærvær. Klippe-klister om eftermiddagen mens formiddagens nybagte boller bliver fortæret. Være med til madlavningen - det er jo ferie, så der er tid nok til, at det tager lidt ekstra tid at inddrage ungerne i madlavningen. Højtlæsning i sofaen med tæpper og puder. Spørg bibliotikaren, hvilke bøger alle dine børn vil have glæde af at lytte til.

Tegn og mal sammen med børnene. Lav en udstilling med værkerne, og inviter til fernisering m. hjemmelavede invitationer. Bag lidt kage og stil lidt saftevand frem på dagen.

Lav en middag, hvor I alle klæder jeg fint på, pynter bordet, og lader som om I er til fest hos dronningen, med alt hvad der dertil hører.

Har mange flere nærværs-idéer :)

- Salvia

0
0
Svar på denne tråd

man kan også
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 13:48

"bare" være hjemme og slappe af, nyde hinanden med god tid.

Jeg er ikke sikker på vi skal noget som helst i ferien, andet end nærvær med hinanden og dem som måtte kigge fordi.

Vi er lidt bag ud i familiehygge hvor alle er hjemme på en gang og oplevelser har vi massere af i hverdagen.

Så vores oplevelser bliver ikke ud over det sædvanelige, nemlig div. stævneaktiviteter. Men dem glæder vi os også til, der er vi nemlig også sammen alle 4.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og
Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.

0
0
Svar på denne tråd

Et par forslag
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 14:47

Emma er 7. Vi har bla a.

-vi har et 5000 liters bassin og det er guld værd. Vi har tit legakammerater på besøg og de bruger timer i vandet

-vi rydder op overalt og sælger det overskydende nede ved vejen, har et stort skilt med Emmas loppemarked. Første dag fik hun 310 kr ind. Pengene skal bruges til hendes nye værelse (som vi lige nu er ved at ordne)

-om aftenen går vi på dræbersnegle-bekæmpelsestur

-fodrer ænder med billigt toastbrød og spiller Plys-pind på broen: hver smider en pind ud på den ene side af broen og vinderen er den, hvis pind først kommer til syne på den anden side.

- og så skal vi i Knuthenborg Dyrepark.

0
0
Svar på denne tråd

Og så en til
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 08:05
Ungerne kan også lære at spille rollespil... det er en glimrende hobby, som både kan være en udendørsaktivitet (live-rollespil) og indendørs (bordrollespil) - kreativ, fører til at man læser mere på engelsk og at man begynder at interessere sig for historie, arkæologi, kunst, filosofi, arkitektur og syning... og meget mere.

;-)
Jhez, rollespiller i mere end 20 år.

0
0
Svar på denne tråd

Flere aktiviteter
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 09:25
  • Sommerland Sjælland
  • Legoland
  • Lalandia

Tjah... jeg synes det er nemt nok at få ideer? Jeg er bare lidt forundret over at trådstarterne ikke har nogle kommentarer...

;-)
Jhez

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider