Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sort uheld...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 19:49

NOK - jeg har fået NOK, nu må weekendens uhelds-række godt stoppe!

Torsdag og fredag har jeg været hjemme da jeg ville spare mine kollegaer for synet af mig der kaskade-snotter. Det er ikke kønt, og KAN være smitsomt, så de blev skånet.

Lørdag var jeg ved at føle mig som menneske igen, og da vejret var fint til at hænge vasketøj ud, ville jeg lige vaske en maskinfuld før jeg tog ud og ride.

Det endte så med at min vaskemaskine opgav at pumpe vand ud og besluttede sig for bare at køre rundt og rundt og brumme - i timevis... Til sidst tvang jeg den til at slippe mit sengetøj ud, desværre fik jeg også hældt vand ud i hele bryggerset.

SURT - jeg må have en ny maskine (hvilket ikke var helt uventet, men godt kunne have ventet til en måned hvor mekanikeren ikke har givet mig en regning på 2000 kr).

Nå - intet er så galt at man ikke kan trøstespise sig igennem ;-) En vingummi måtte være, om ikke løsningen så, trøsten... Desværre var min fortand ikke enig og KNÆKKEDE! Det var ganske vist en gammel fyldning der røg af - men alligevel... hvorfor NU???

Det var så lørdagen :-(

Søndag opdagede jeg at katten har brækket sig i min nye (hvide) sofa. Det kan også klares, betrækket er lige til at hive af og putte i vaskemaskinen... nåe nej, den virker jo ikke!

Efter mange og lange spekulationer besluttede jeg mig til at selv om jeg er ræd for at spise noget med den knækkede tand, så må jeg jo have mad - og der var heldigvis en portion lasagne i fryseren.

Den blev optøet, varmet i mikroovnen og båret ind i stuen... eller rettere den SKULLE have været ind i stuen, men på halvvejen vrikkede jeg om på foden, og selv om jeg holdt fast på tallerkenen - så røg lasagnen. Selvfølgelig landede den ikke på gulvet hvor den blot kunne være samlet op og smidt ud - næe nej

DEN LANDEDE I EN SKO (var nået til entreen)

Jeg plejer at være ukuelig optimist - men med en øm ankel, en øm fortand, en (splinterny) sofa med skjolder på hvor der er håndvasket, en død vaskemaskine, ingen aftensmad og en sko med lasagne i - så begynder smilet at være let krampagtigt (og ligner i øvrigt noget der er løgn når man mangler en trediedel af den ene fortand)

Hvad bliver det næste mon?

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

skrift ver
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 19:53

tror det er sådan nogle dage man burde tilbringe i sengen, begravet under dynen og sovende! Kender godt det med at en ulykke sjældent kommer alene. Men du har da godt nok været ude for en del denne weekend Nu kan det kun gå fremad - god bedring til din fod og tand! og håber snart en ny vaske maskine vil komme til!

MVH Eva.
Nu helt uden hest.
0
0
Svar på denne tråd

Det næste bliver...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 20:11

... at du en dag i nær fremtid bliver invaderet af en flok åndssvage kællinger, som forpester en hel aften og efterlader en masse opvask

Nåeh, nej... :-P

Det var dog EKSTREMT uheldigt! Selv alle mine "sorte dage" lagt sammen for de sidste 10 år kommer bare ikke op på siden af det her!

Mekanikerregningen kan jeg dog saaagtens slå.

Nu vil jeg ikke udbrede ord som "du har jo dit gode helbred", men i stedet bede en bøn for, at Nalas mave er i god form igen (det minder mig om en "sjov" historie om en ny sofa og en tissetrængende kat...) og Baloo ikke taber nogen sko (han går da vist med bare tæ'r?).

Jeg var nok også blevet i mine seng fra torsdag morgen og fire dage frem...

Gratis hestekalender 2007

OPTIMALsadel.dk - for optimale bevægelser!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 20:14

Sprut fnis gnirk ha ha hu hu hu ej man må altså ikke grine af andres ulykker.

Sorry - men jeg har det med at se alting i billeder. Gnifst hmm ha ha

Få du så slet ikke noget mad .

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

pony-mor
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 20:19

Fy, skam dig!

Så skal du hellere more dig over, hvor farligt urtethe kan være (sorry, £isbeth).

0
0
Svar på denne tråd

Niks - ingen..
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 20:23

... aftensmad :-( Selv om jeg var sulten var jeg ikke fristet af "lasagne a la fodsved"

Så det eneste jeg fik at spise var havregryn med mælk - det skal jo ikke varmes og det blev indtaget i køkkenet så det ikke skulle transporteres.

Ja, mekanikerregninger fås væsentligt højere end 2000 kr. Men ved samme lejlighed var jeg letsindig nok til at spørge mekanikeren om værdien af min bil - hvis jeg skal have noget større skal jeg jo vide hvad jeg har at handle med. Og EFTER de 2000 var betalt mente han at den var ca 1500 kr værd hvis han som forhandler skulle købe den. *snif* (jeg ville dog kunne få en del mere ved at sælge til privat - han anbefalede at jeg bare kører i den, for den kan fint holde et par år endnu, og burde ikke have de store problemer ved næste syn)

ja, ja Camilla - invader i bare mit hus, men der kommer ikke dug på bordet så længe jeg ikke kan vaske, og jeg tør da slet ikke overveje hvad der kan ske hvis jeg prøver at tænde op i grillen med mit nuværende uheld.

£isbeth & Baloo
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

Altså camilla...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 20:25

... det havde jeg rent glemt - nu da såret for længst er helet.

Ak ja - man har meget glæde af de kære kræ. (i det mindste var det ikke hendes skyld at jeg tabte lasagnen - eller knak tanden)

£isbeth & Baloo
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

Fik lige et indre billede...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 20:29

(...) og jeg tør da slet ikke overveje hvad der kan ske hvis jeg prøver at tænde op i grillen med mit nuværende uheld.

*vi ser her £isbeth med afsvedne øjenbryn*

Deeet... lader du bare en af andre om...

0
0
Svar på denne tråd

med dit held
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 20:36

med dit held må du hellere huske det trick med det rene undertøj...hehe..

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

skal du bruge en fotograf....så læs lige advarslen her

www.heste-nettet.dk/forum/6/54502/ 54502/

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 20:39

Jeg ser et mønster - efter at have læst om urtetheen.

Lisbeth - du står for tidlig op af sengen når du har været syg.

Bliv du i sengen en ekstra dag, du får åbenbart akut opadsengengenpåarbejdeigenkuller.

Jeg har hørt, at man kan sprøjte sine sko mod fodsved med eddike, ved ikke om det kan bruges mod lasagne.

Hilsen fra Pony-mor.

0
0
Svar på denne tråd

Velkommen i klubben
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 20:43

Du er den 4., incl mig selv, jeg har hørt om, der bare har haft en SKOD weekend. Det er godt at den er ovre. Nu kan det jo kun gå frem af.

Held og lykke i den kommende uge

Mvh Tuxi

0
0
Svar på denne tråd

pony-mor
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 20:44

Du har fat i noget dér!

0
0
Svar på denne tråd

Men Pony-mor...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 20:45

... jeg stod jo netop kun op fordi det var weekend

Jeg ved ikke om jeg TØR tage på arbejde i morgen - men jeg har (heldigvis) ikke noget at melde mig syg over.

Gad vide hvad de siger hvis jeg ringer og siger at jeg ikke kan komme på arbejde fordi der er lasagne i min sko?

£isbeth & Baloo
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

italienske sko
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 20:49

Lisbeth, den historie slå selv mine værste dage med flere længder.

Jeg foreslår tidlig sengetid.

:Pia

*

Jeg går og mangler en lille brakpudser, grønthøster el.lign. som skal kunne trækkes af en gammel MF35. Billig, helst på Sjælland. Kontakt mig på PB eller mail.

*

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 21:24

Ha ha, ja undskyld jeg griner - men det var lige, hvad jeg trængte til.

Se på den lyse side: næste uge kan kun blive bedre!

*Snepony*

Et godt liv skal man kæmpe for

(B.S. Christiansen)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 21:30

Du bliver hjemme.

Hælder hvidvin i den anden sko og får dig et sål-lid måltid. Så er du frisk igen tirsdag.

Hvis du da ikke får mave besvær.

Hilsen fra Pony-mor.

0
0
Svar på denne tråd

hold da op!
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 21:32

Sikke en uheldig weekend du har haft!

- god bedring med fod og tand, & håber virkelige de næste weekender bliver lidt mere behaglige.

- Christina

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 22:32

Undskyld - jeg kunne ikke lade være med at grine, for det var det helt ud i skoven så uheldig du har været.

Min dag startede med, at jeg lavede brand i mit køkken, da jeg ville riste nogle boller. Heldigvis nåede jeg at lugte det og fik det stoppet før der skete noget. Jeg fik en rugbrødsmad istedet.

Når en dag starter sådan, skal man holde sig passiv resten af dagen hvis man kan, og det har jeg så gjort - dog fik jeg også brændt min aftensmad på og trådt i en klat kattebræk, men jeg har da overlevet. ;)

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Din stakkel...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 22:35

Lisbeth

Det bedste der lige nu er at sige, er at det næsten kun kan gå fremad...

Sender dig lige en stor dosis held og lykke det næste lange stykke tid

Hilsen May-Britt.

Hus, helst moderne, med min. 2 tdr. land købes i landzone i Farum, Bregnerød, Birkerød, Lynge syd eller omegn.

www.mbneumann.dk

0
0
Svar på denne tråd

Smil til verden..
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 22:46

og så skal det hele nok gå..

Krone og bølge - En selvfølge

samt Sorte Perler

www.123hjemmeside.dk/stutteri- ingermarienlund

0
0
Svar på denne tråd

jamen Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 22:51

tænk lige på ordsproget : Intet er så galt, at det ikke er godt for noget- nu skal du da bare finder ud af hvad noget er

Whatever you say or do - it always returns to you!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 23:25

Sådan nogle dage har jeg også lidt for tit. Jeg er kendt af alle som "hende den uheldige."

Knækkede fortænder, ja det ser sjovt ud. Bare ikke når det er ens egne. Men jeg skulle jo liiige prøve noget på rulleskøjterne. Og to styks halve fortænder senere. En uge efter smækkede min lillebror en dør i hovedet på mig, og tandlægens arbejde var spildt.

Nå, ville egentlig bare bidrage med min fars historie, som stadig kan få mig til at klukgrine.

Min far er noget bedre med en computer end med en hammer, så da han med min svoger skulle bygge et anex, så skulle noget jo gå galt. Han vælger at hamre hammeren ned over sin tommelfinger med en sådan kraft, at neglen falder helt af, og blodet står ud. Og dælme nej om det ville holde op med at bløde. Så han måtte en tur på skadestuen, hvor de bandt ham ind og gav ham en stivkrampe. Turen tog lang tid, og vi andre havde lavet bål da han kom hjem. VI skulle have snobrød, og den stakkels mand får med møje og besvær sat sig på et tæppe med sin øl ved siden og fingeren i vejret. Det troede han i hvert fald, for i virkeligheden væltede han øllen og satte sig i det spildte. Ind efter nye bukser og ud igen. Hans snobrød havde imellemtiden fået en lettere sort farve, og han bestemte sig for at spise det. Ved første bid flækker fortanden LODRET. Det så simpelten så sjovt ud, at vi ikke stoppede med at grine før han gik, så vi ikke længere kunne se ham. Han lignede en 10-årig knægt, som havde tabt sin første tand. Kan stadig sidde og klukgrine over det!

Nina

0
0
Svar på denne tråd

sikke en
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 23:50

masse uheld, men sjov læsning *gg*

angående vaksemaskinen, har du prøvet at rense filteret ?

min gik også pludselig "i stykker" og den er eller selrensende, men med ½1 dags heste tam tam vask så var den helt fyldt med hår i "selvrensystemet"

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Smil til verden...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 08:02

... og verden griner af din knækkede tand.

Og jeg kan godt forstå verden, for det ser idiotisk ud.

Har så lige konstateret at min tandlæge har ferie, så jeg må se om jeg kan få en akuttid hos en anden.

Og Sjanna - ja, jeg har renset trevlesien - det hjalp desværre ikke. Jeg har også nogengange vasket dækkener og andet hestesjov i den, og der tømmer jeg altid trevlesien bagefter - det er oftest stærkt tiltrængt!

Vaskemaskinen har i en periode været lidt "sjov" og haft svært ved at få alt vand ud, så jeg har vidst at den sang på sidste vers. Taget i betragtning at jeg købte den brugt for 500 kr for 8 år siden synes jeg også at den har gjort sin pligt :-) Den kunne bare godt være stået af på et tidspunkt hvor jeg ikke havde så mange andre udgifter. (men er der nogensinde et "rigtigt" tidspunkt til den slags?)

Det kan godt være at intet er så galt at det ikke er godt for noget - "noget" må i dette tilfælde være det med at jeg TRÆNGTE til en ny vaskemaskine, til at fortanden blev lavet så den var ensfarvet igen - og så har jeg da fået givet jer et godt grin :-)

Jeg har ikke helt regnet ud hvad den skjoldede sofa og lasagnen i skoen skulle være godt for - men det kommer nok når jeg tænker over det.

£isbeth & Baloo
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

hhhiii
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 08:38

hhhiiihhhaaahahahahh...hæææhææææææ !!! - undskyld men det er f... sjovt!!!

Hrmmm...! UNDSKYLD (stram op Annette) !

Smut forbi her - så skal jeg vaske dit sofabetræk

(og din sko, dit lasagnefad og katten...fniiisss - åh nej nu begynder det igen...)

KH:)

Annette

rigtige piger rider hver dag
boks udlejes i lille privat stald
- direkte til skov...

0
0
Svar på denne tråd

Ønsker du en dygtig tandlæge
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 09:24
Så kan jeg anbefale min...

.

Illum

Kender du Anette Kokholm, chef for kanal 4 ??

0
0
Svar på denne tråd

Tak Illum...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 09:34

... jeg vil gerne have nummeret til senere brug.

I denne omgang har jeg fået en akuttid hos en anden tandlæge i samme klinik - men det ER fjollet at have tandlæge i Birkerød når man bor ved Næstved.

Og Annette - pas på hvad du siger - hvis ikke det var fordi min tandlægetid blev midt på dagen kunne jeg SAGTENS være nået forbi med mit sofabetræk - og katten ;-)

£isbeth & Baloo
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

uheldig weekend
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 10:10

altså *GG* mine fødder har det godt, mine tænder er fint hele allesammen MEN... 2 vabler på hver sin tommelfinger (skulle lige fjerne ukrudt med en spade og muge ud og JA vi har indimellem MEGET ukrudt da det ikke lige står øverst på hitlisten at lave havearbejde!!) Nå igår skulle jeg så lige over på rideskolen og lukken hesten ud på fold... IKKE om kræet gad gå der så han forcerede lige et hegn på godt 1,5 meter i fin springstil (skal hertil siges han er FULD dressurafstamning! ) Lidt træls at han nu har fundet ud af at han altså også kan springe temmelig højt. Må så til retfærdighed siges at det eneste kattene har efterladt rundt omkring er hår (de kan da støvsuges væk) vaskemaskinen fungerer stadig upåklageligt og der har ikke været syge heste!!! Ender dog nok med enten at drukne i den spand maling jeg har en aftale med idag eller få ondt i maven af at spise for mange kirsebær (skal nemlig lige forbi træet tit ) Men pøj pøj med resten af dagen (og de næste)Lisbeth *S*

mvh

Vipse

Miniaturehingst færdigkåret i DMHF og endvidere Årets oversize i Vest, tilbyder bedækning.

0
0
Svar på denne tråd

Altså Lisbeth ...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 14:10

Altså Lisbeth - du gør da dine Tycho Brahe dage med stil !!!

Her sidder jeg og har "kun" en køleskabskompressor, der er afgået ved døden - det er jo INTET ved siden af dig.

Hmmm - når vi skal grille hos dig, tror jeg, at jeg vil medbringe diverse sikkerhedsudstyr samt sørge for, at vi anbringer dig LÆNGST VÆK fra grillen.

Ha - ha - ha - ha - det er sgi da godt, du har din humoristiske sans i behold - vi andre har da i hvert fald glæde af den.

Din stakkel !!!

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider