Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Urtethe er farligt!
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 17:21

Ja, det har jeg lige opdaget at det er - og min kat er helt enig med mig!


Jeg har været sygemeldt i 3 uger, og har sovet så længe jeg ville om morgenen - så da jeg skulle på arbejde igen her i går, besluttedede jeg mig tirsdag aften til at en kop "GodNat The" var en god ide - det hjælper til at slappe af og lettere falde i søvn, og jeg SKULLE jo sove godt før jeg skulle tidligt op igen!


"GodNat the" indeholder baldrian, og jeg ved - af erfaring - at jeg skal holde godt fast på koppen, ellers kravler min kat næsten ned i den, og der er the og thebrev i hele stuen. Hun bliver ganske lyksagelig ved lugten af baldrian - som de fleste katte!


Det gjorde hun også i tirsdags. Jeg drak min the, mens hun ormede rundt på sofabordet og vred sig i ekstase over duften - sødt!


Desværre er mit sofabord sådan et med en klap i hver ende - der IKKE er klappet ud i dagligdagen. Den stakkels kat fik bagpoten i klemme mellem bord og klap - og i det samme fik hun rullet sig så hun faldt ned af bordet!


Det vil sige at hun faktisk hang godt og grundigt fast i sin bagpote, og ikke kunne komme hverken op eller ned - og hun SKREG som besat!


Uden at tænke skyndte jeg mig at række hånden frem for at få fat i hende og hjælpe hende fri - hvilket blev belønnet med et HÅRDT bid i min tommelfinger! Hun bed godt til, så da jeg trak armen til mig kom hun heldigvis løs fra bordet, slap mig og løb ind under spisebordet hvorfra hun sendte mig onde blikke.


Det var alt sammen MIN skyld synes hun!


Jeg fik vasket blodet af hånden og fik plaster på. Oog en timestid efter, fik jeg fat i katten og undersøgt hendes ben (der er heldigvis INTET galt med hende) troede at den sag var ude af verden - men det er den ikke.


For det første har katten nu besluttet at the-drikning er farligt, så da jeg i går aftes satte mig med ENDNU en kop urtethe, kom hun hen til mig, straffede mig med et ordentligt potedask på benet og fortrak til under spisebordet hvorfra jeg fik de ondeste blikke.


Og i dag er min hånd hævet og øm - og mine da kollegaer fik historien, og jeg blev sendt til lægen (de vil ikke have jeg bliver sygemeldt igen)


Så en "uskyldig" kop urtethe er skyld i at jeg nu sidder med et stort glas penicillinpiller - 3 om dagen i en uge skal jeg have - OG jeg skulle også lige have en stivkrampesprøjte!


Så pas på hvad I drikker - en kop urtethe kan have uoverskuelige konsekvenser!

0
0
Svar på denne tråd
 
 historie
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 17:24

rigtig sød historie, jeg sidder her og smiler.

tak for den.


Mvh Marianne


part søges til dejlig vallak på 139 cm

www.heste-nettet.dk/ma.../123239/1/

0
0
Svar på denne tråd
 
 ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 17:27

sjov historie trods alt

grinede især af denne her :Det var alt sammen MIN skyld synes hun

god bedring med fingeren


Hilsen jeanett*monique :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 av av av
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 17:33

Til jer begge, men hvad laver katten dog på bordet... irrrwww





Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)


Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P.
Hestene Chico og Jossie, det FARVEDE makkerpar

0
0
Svar på denne tråd
 
 de katte
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 17:36

Og især hunkatte, kan skisme også se meget bebrejdende på en.


Håber i bliver venner igen



Helle


Endnu en af de irreterende ponymødre med trang til at hævde deres egne mangler gennem børnene !!!

Medlem af DÅHM-sønderjylland

0
0
Svar på denne tråd
 
 Urtethe -
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 17:37

Og så er det liige, at man ikke ved, om man skal grine eller græde hæ,hæ!!!


Troede ellers kun hun var farlig for dine fødder !!!


Selvfølgelig er det altsammen DIN skyld - slemme,slemme urtethe-drikker, der lokker små misser i ulykke og fordærv Og så kan du lære det kan du, i særdeleshed ikke at indtage godnat-the med baldrian.


Rigtig god bedring med hånden Lisbeth!! Uff - sådan en stivkrampesprøjte - kan godt huske sidst jeg fik den (ups, det er vist en del år siden). Jeg var hammerøm og brædtstiv i skulderen flere dage efter.


Sys





Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det er...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 20:53

... både til at grine og græde over.


Foreløbig vælger jeg dog at nøjes med at grine - men skulderen (der blev stivkrampestukket) er heller ikke øm endnu - gad vide om den bliver det?


Hvad katten laver på bordet? Ja det kan man jo overveje

Jeg har haft kat hele mit liv, og selv om det er strengt forbudt for katten at gå på bordene, så er der altid potespor og ting der er skubbet ned når man kommer hjem.

Så Nala er ikke oplært med at det er forbudt. Hun VED at hun ikke må være på spisebordet når der er tallerkner på, og at hvis jeg siger ned, så skal man ned (gælder mest hvis det bliver råbt og jeg har en vandforstøver i hånden - ellers hopper hun kun ned hvis hun lige gider)


Katte er katte, og uanset opdragelse så ER de på bordene, om ikke andet når man ikke ser det. Så jeg er fanatisk med at tørre bordet af før der kommer mad på, og accepterer i øvrigt at min kat er overalt hvor hun KAN komme. Også ud fra opdagelsen at næsten det eneste sted hun ikke kan komme er køkkenskufferne - så der er mus i stedet (så hellere kat, hun spiser da ikke dejskrabere)!



Og nu vil jeg lave mig endnu en kom OND urte-the - og skylle min pille ned med den! (gad vide om hun stadig husker det og bærer nag??)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hahaha
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 21:00
Åh den stakkels kat - og hvor er det typisk at DU skal have poteslag for det ;) lyder præcis som min gamle hunkat.


------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uhada Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 00:38

Sikke en historie - godt du har så meget humor :-D

Man kan sagtens se den fornærmede kat for sig @!#$ mor


Vores den 'lille' hund går også op på sofabordet. Den er ellers meget velopdragen, men den er jo nødt til at gå op på bordet, for når der er kat udenfor, så skal det jo gå stærkt med at holde udkig






:-) fra Nina

0
0
Svar på denne tråd
 
 kattebid
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 08:10

Ja, kattekløer og bid er rigtig giftige. Minder mig om min stivkrampe er udløbet denne måned!


Og så kunne jeg forresten godt tænke mig nogen data på den the!


God bedring med både hånd og missehumør.


:Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 amirglory
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 08:35

Tak for morgenens grin

Men pas nu på med den lumske the en anden gang ikke


Håber din kat igen får troen til thedrikning og at din tommelfinger ikke svulmer alt for meget op.


Dejlig måde du har at fortælle/skrive på

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er computere også.
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 08:53
Nej, det er ikke musen, der bider katten, men min Grå kat ynder meget at ligge på computeren (tårnet) og en dag skete faktisk lidt af det samme: hun fik en klo ind i en sprække og kunne ikke få poten fri igen.

Hun spruttede og hvæsede og "frabad" sig på det KRAFTIGSTE al hjælp, da jeg kom styrtende med en håndklæde, for at dække de resterende, roterende 'tegnestifter' til

Hun fik selv slidt sig fri og jeg måtte jo nærmest lokke med en friskfanget sild, for at få lov at undersøge poten og kloen. Imponerende nok var der ingen skade sket *puha*

Så man skal heller ikke undervurdere arbejde ved computeren!


www.hesteklip.dk er nu på banen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 21:42

... at hun så småt er ved at glemme sit the-traume. I går turde hun sidde på gulvet og nidstirre mig mens jeg drak det. Uden at daske mig eller være rigtigt sur. hun var dog ikek HELT glad ved det - men det skal nok komme igen.


Til gengæld er min skulder rigtigt øm der hvor jeg blev stukket, og min tommelfinger er rød, hævet og øm der hvor jeg blev bidt.

SUK!


@Pjemm

Theen hedder GodNat the - den er fra Fredsted The og er i en blå æske (med nogle blomster på ) med 20 breve.

Den indeholder: Baldrian, melisse, pebermynthe, kamille, humle, røllike, lavendel og orange.



0
0
Svar på denne tråd
 
 undskyld
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 21:51

men kunne ikek lade være med at grine af historien..


God bedring til dig (og til missen :))



Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter


Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere.



Søger opstaldning i Fredericia, læs mere HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 Når jeg
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 21:55

drikker the, så er det 100% sikkert, at jeg skal på toilettet mindst to gange i løbet af natten? Synes ellers det er meget hyggeligt med en kop inden jeg går i seng, men får ikke det vilde søvn af det.


Træls med katten, de kan til tider være nogle sindsyge skabninger at komme i nærheden af, når de føler sig truet.


-HeidiZ
***
"Bare vi står sammen, een for alle og alle hver for sig"

www.heste.dk - gratis køb og salg af heste!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 21:57

Avav... der er bare ikke noget der er værre end et kattebid. Har aldrig selv prøvet det, men erblevet "nappet" i hånden af en grand anorare (staves?).

Fik da lige afvide på skadestuen at katte var endnu værre pga. bakterier i munden og sådan...


Er der nogen der har bøger og film om Black Beauty og hans familie liggende som I vil af med? Jeg er meget intesseret hvis I har noget I gerne vil af med.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Skæg historie
Forfatter: 
Dato:  21-10-2006 00:29

De katte kan bare have så meget personlighed!!

Jeg har selv 3 stykker, en på 12, en på 9 og en på 1,5 år.


Den sidste er en lille hunkat som vi tog til os da hendes familie flyttede fra hende da hun var helt lille.

En dag kom der en sød pige og kiggede på hende, hun ville gerne give hende et godt hjem, men det var den lille dame ikke HELT indforstået med!! Nix, det kunne vi glemme alt om!


Vi kunne simpelthen ikke fange hende! Hun sad inde under spisebordet og lurede mistænksomt på os, og da jeg så endelig fik fat i hende, boxede hun mig adskillige gange på armen, rev og bed, så hele min underarm blev fyldt med masser af blå mærker og rifter. På det tidspunkt var hun kun 4-5 måneder, men altså meget stærk alligevel.Jeg var overrasket over at hun kunne gøre min arm helt blå!

Men vi beholdt hende og hun er en skøn kat. Ville ikke undvære hende.


Hilsen Christina


Smil, det varmer...



Rid på det bedste: Rid Frederiksborg.


0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen lisbeth
Forfatter: 
Dato:  21-10-2006 03:50

du kunne jo have sagt dig selv at hun er helt fjollet over dit thebrev - det er ikke for sjov man kan få baldrian på sprayflaske til katte *lol*


god bedring med hånden og venskabet med den lille sure mokke *g*





Karina82

Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting


min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd
 
 Katte og baldrian
Forfatter: 
Dato:  21-10-2006 14:31

Man kan bare ikke bebrejde den stakkels kat noget. Godt at Lisbeth er i bedring trods den hårde omgang :)


I forgårs da min kæreste og jeg er på vej hjem, går vi over kirkegården hvor vi møder en kat. Vi har set den før og normalt er den ikke specielt snaksalig og flygter når den ser nogen.

Men den her kat, den sidder og stirre med store øjne hvorefter den hopper ud på stien hvor den kælent hopper lidt sidlænds, snor sig og ikke ved hvad den skal stille op *g* Den kommer hen og snuser til mine hænder og går helt amok med at vride sig om mine ben...


Først forstår vi absolut INGEN TING, men så husker jeg, at vi har baldrian i haven og jeg har rørt temmeligt meget ved den.


Den plante er dybt uimodståelig :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Baldrian...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2006 14:49

... ER noget de er vilde med. Og hun har da altid ormet rundt når jeg har drukket den the. Så DET er ikke noget nyt.


Og jeg bebrejder hende skam ikek at hun kom itl at bide mig - hun hang i det ene ben og havde ondt - jeg kan da bare holde snitterne væk i den situation. Der var det min egen skyld at jeg ikke lige tog et tæppe om hånden før jeg prøvede at få hende fri - eller i stedet måske prøvede at få pladen af bordet så hun ikek sad fast. Men når hun hylede så højt reagerede jeg bare lidt for hurtigt.


Ingen bebrejdelse af katten i det :-)


Men det være ærgerligt at det skulle ende med at gøre så nas på mig - og lidt komisk at hun bærer nag flere dage efter!


@HeidiZ

Det meste the er vanddrivende, og drikker man meget af det før sengetid kan det kun gå en vej - nemlig igennem ;-)

Jeg skal også rende hvis jeg får drukket for meget - hvad end det er the eller vand - lige før sengetid, men jeg har vænent mig til at jeg PRØVER at lade være at drikke noget de sidste par timer før - og hvis jeg drikker the SKAL det være urtethe, og kun en halv kop - så går det som regel :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider