Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Farvel kære nikitta.
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 21:46

en søndag som startede så flot, med sol og godt vejr, ja den endte med afslutning for nikitta.

Jeg vidste jo godt hun ikke var helt ok, gentagne tilfælde af forstoppelse, hvor jeg flere gange havde truet med, at næste gang, ja så var det slut.

Men netop den hest, var jo mit et og alt. Da hun så dages lys, var det jo drømmen som gik i opfyldelse. Der var min kommende ridehest, utroligt smuk og med en udstråling, som man ikke kunne undgå at lægge mærke til. Mange års avlsarbejde, skulle jeg nu høste æren af, så hun var ventet med længsel.

Hendes opvækst foregik gnidningsløst. Tilridning blev klaret ved at jeg tog en have stol og brugte den til at komme op på hendes ryg. Ikke så meget som at vippe med ørene, for så længe dte var mig, ja så var det tilladt.

Men mange måtte sande, at ingers hvide araber, ja den var en ener. Tilsidst havde hun det rygte, at den hest satte man sig ikke op på frivviligt.

Op og ned ture har der været mange af og hendes sind, kunne ofte ødelægge meget. Alt så og hørte hun og reagere meget volsomt. Men ond, nej det var hun aldrig, men følsom og med et meget svært sind.

Så begyndte den kedelige periode, kolik og en del dyrlæge besøg, som ofte slog bunden ud af vores pengepung.

Men desværre blev det ved, i maj måned, havde hun endnu et tilfælde af tarmforstoppelse, ja der sagde jeg til dyrlægen at hun fik denne chanse. Hvis hun inden for kort tid, igen fik problemer, ja så var det slut.

Den smerte det var for hende, var jo så grimt, så enten kom hun sig denne gang, eller så...

Det gik frem af og alt så ud til at være godt, men dog kun lige til idag.

Jeg kunne godt se den var gal. hun lå ned og stønnede, maven var udspilet og hun havde mange smerter.

Heldigvis var det vores vante dyrlæge der havde vagten, så han kom hurtigt her ud.

vi var jo i tvivl, var det bare lidt ondt i maven, eller var det som de andre gange, en forstoppelse i tyktarmen.

Desværre var det det sidste, så jeg valgte den løsning som var den bedste for nikitta. dyrlægen mente at det var hendes indre der var ude af stand til at fungerer normalt. Måske arvæv i tarmene, fra den første gang hun var alvorlig syg og måtte ha drop for at overleve.

Det er en meget kedelig slutning på en dejlig søndag.

Jeg er ked af det men har dog en indre ro, ved jo det var den bedste løsning.

Jeg har mistet min dejlige hest og den sidste ararberrace der var her på emdegården.

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 21:47

bare en flot beslutning du har taget, hun kunne ikke have haft en bedre ejer.

Knus fra Camilla

0
0
Svar på denne tråd

tak camilla...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 21:55

ja jeg ved det var det bedste for nikitta.

Per har taget hendes sko af og knægten foreslog at tage dem med op på arbejdet og pudserne dem op, så de kan bruges til et par billed rammer.

IMC.
0
0
Svar på denne tråd

Tanker herfra til dig!!!
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 21:56

Meget flot beslutning!!!

Mange hilsner

Marie M

Nu med Øffe-Mor
& pige-hesten Tøsen
0
0
Svar på denne tråd

Nikitta
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 21:58

Åh nej, det var trist at høre Inger, især efter de ting du fortalte mig i går. Jeg føler virkelig med dig, nogen heste er bare noget helt særligt og ikke til at erstatte. Men det var nok den rigtige beslutning, trods alt.

:Pia

*

Jeg går og mangler en lille brakpudser, grønthøster el.lign. som skal kunne trækkes af en gammel MF35. Billig, helst på Sjælland. Kontakt mig på PB eller mail.

*

0
0
Svar på denne tråd

Åh nej...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 22:03

... det må have været en hård omgang for jer, flot at du tog ansvaret. Håber I er okay, og hvor er det dog en betænkom dreng du har dig.

Vh Tine

Hestens Urtehave- kig ind :-)

Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.

Ny konkurrence på hjemmesiden

0
0
Svar på denne tråd

Nikitta
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 22:03

Det var en flot beslutning

Det er hårdt, men man vil altid ha de dejlige minder...

Den der ler sidst har ik fattet en skid

- Heidi -

Chivas søger en til at nusse og ride ture. Kontakt via pb for nærmere info. 4990 sakskøbing

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 22:04

Åh nej

Sidder helt og får det skidt. Stakkels pige. Har læst en del af dine indlæg af hende og hvor meget du har arbejdet med hende, man kunne til tider sidde og smile over damen.

Men jeg syntes det var rigtig flot det du gjorde. Et er at sige at det er slut næste gang, noget andet er at gøre alvor af det.

En stor krammer til dig. Håber du får det bedre.

"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?"
Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej!
Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
0
0
Svar på denne tråd

Det er altid
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 22:06

svært når man selv skal tage beslutningen, unægtelig noget nemmere når der ikke er noget valg eller de "bare" dør.

Er sikker på det var det rigtige beslutning.

Kender det jo desværre alt for godt selv.

Karin

Hoppeplag efter Kaiser Wilhelm, født 24.04.06, sælges.

0
0
Svar på denne tråd

farvel til Nikitta
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 22:09

Jeg er ked af at høre at du har mistet din dejlige Nikitta.

Det er en hård beslutnng at tage, men når man ved at det er det rette er det dog en hjælp i sorgen.

Mange tanker og trøstekram

Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

hej igen...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 22:10

det er lidt underligt...

Jeg er ked af det, men alligevel er jeg lettet.

Det var en meget svær beslutning og hun vil længe være savnet.

Men nu er det gjort, kan ikke ændres og har dog samtidigt fjernet et stort pres på mig. Jeg skal ikke mere gå og tænke, er det nu, eller måske først næste gang du skal ta stilling til det.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at det var det helt rigtige.

IMC.
0
0
Svar på denne tråd

Inger...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 22:17
Hvor var det en flot beslutning, det har været rigtig svært, Nikitta kunne ikke ha haft en bedre ejer.

En rigtig hest, er en Connemara fra Myreby.

0
0
Svar på denne tråd

Pyha Inger
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 22:19
Det var da trist, men nu er hesten da der, hvor der ingen smerter er.
Har jo fulgt dine tråde med hesten... Og. Ja.

Ikke flere ord.

Det gør mig ondt for dig.

Med venlig hilsen

xtiny
0
0
Svar på denne tråd

Det bedste
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 22:28

Det lyder til at du har taget den helt rigtige beslutning, selv om den gjorde ondt! Men lyder helt sikkert som det bedste for den smukke Nikitta.

Trøstetanker herfra...

...og hobitterne *♥Lisa og Kalina♥*

0
0
Svar på denne tråd

Uha hvor træls Inger. :0(
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 22:58

Du får lige en stor trøstekrammer fra mig af .

Det var en vansklig beslutning, men jeg kan godt forstå din lettelse trods alt det i har været igennem.

Med venlig Hilsen Karina

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 23:17

"Jeg har mistet min dejlige hest" ...

Ja - sådan er vi mange, der desværre har det. :-(

Men jeg forstår godt den endelige beslutning - og selvom den er svær at tage - så gjorde du det for din dejlige hest's skyld.

Jeg har tit læst dine indlæg - men har ikke svaret - da du synes at hvile i dig selv og ikke ønsker alt for "gode" råd og medynk.

Du er en voksen kvinde og har god hesteforstand - og vi ligner vist nok hinanden lidt på nogle emotionelle områder ...

Men nu får du alligevel et skulderklap herfra - med sympati og respekt for, hvad du måtte beslutte.

Venligi hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

kærlige tanker
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 00:32

Ja Kære Inger det gør ondt at miste sådan en god,speciel ven,og jeg føler med dig.

Men trøst dig med, at du har gjort en ende på hendes smerter og besværligheder.

Hun vil altid være i din hukommelse , så bare vær glad for, at hun har det godt i himlen.

Kæmpe trøstekram fra Graven.

Mvh Graven

Welsh cob sec D hingst tilbyder bedækning, holder ponymål.

Lejlighedsvis salg af Welsh cobs.Importerede dyr med fuld stambog .

0
0
Svar på denne tråd

Et værdigt liv og
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 02:06

Du har givet Nikitta et værdigt liv - men du har sandelig også givet hende en værdig afslutning på livet.

Det er dét, der gør det så forbandet svært at være heste-/dyreejer.

Vi ved alle, at der kommer en dag, hvor vi er nødsaget til at gøre os til Herre over liv og død.

Men godt for Nikitta, at hun havde sådan en ejer som dig, som véd, hvornår tiden er/var kommet til en værdig afslutning på livet...

Mange hilsner og tanker herfra

Lotte

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

Godmorgen alle sammen..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 05:41

tak for alle jeres søde hilsner.

Hvad skulle man gøre uden hn, her er folk der forstår en og ved hvordan det er.

den første morgen i stalden, hvor ikke hun er der mere, den var svær.

Herman som normalt plejer at underholde mig, med hele hovedet ude af staldvinduet og i et forsøg på at grynte sig til lidt hurtigere morgenmad, ja han stod bare helt stille og ventede.

Er slet ikke i tvivl om, at de andre er bevidst om at noget er sket.

Men jeg er jo heldig, som en god veninde skrev til mig i går aftes.

Du bestemmer jo selv, skrev hun og har jo også dejlige shila stående, som jo gerne vil med på ture.

Ja jeg bestemte selv og skulle ikke, lige som hun selv havde været ude for, stå på sidelinjen og vente på, at ejeren til den hest hun havde part på, tog den endelige beslutning.

nu skal den første dag bare overståes..

Gemalen ringer til daka og klarer det sidste.

IMC.
0
0
Svar på denne tråd

Inger.
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 05:51

Et stort trøsteknus herfra.

En meget svær beslutning af tag,men helt sikker den rigtige.

Marlene H

Med araberen

Babberups Don Diablo

Bedre kendt som

Dondi

0
0
Svar på denne tråd

trøste.
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 09:26

hej inger .

du er en super heste mor du har gjodt det bedste befriet hende for smerter ..

nej dit hjerte er af guld,

da jeg tog den svære beslutning med winchester den gang, var det noget af det håreste , men ja selv du trøstede mig ,,

jeg ved og tror på hun nejer og siger dig evig tak, somme tider er det som om jeg kan fornemme i vindens sus at winchester kommer løbende fordi, vrinskende og glad , jo nikkita løber frit på de grønne enge og er glad .

du har dit hjerte på det rigtige sted inger , din beslutning kom fra dit hjerte .

ved der vil blive tom , og ja de andre ved godt noget er forandret , men de har jo dig og du dem..

knus helle, et stort knus og kram til dig

0
0
Svar på denne tråd

Lettelse...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 09:51

Ja, det er noget underligt noget at komme til det punkt hvor man faktisk er lettet over at have taget det svære valg. Men jeg forstår dig godt - efter Montys lange sygdomsforløb var jeg faktisk også helt lettet da beslutningen blev taget.

Sorgen er den samme, men når man i lang tid har levet med spekulationer over hvor længe det var forsvarligt at holde hesten i live - om valget skulle tages i morgen eller om en uge - eller om et par måneder - så ER det et enormt hårdt pres at være under. Og det er et pres man først egentlig forstår betydningen af når det stopper - og man får den mærkelige følelse af lettelse.

Min lettelse var kombineret med enormt dårlig samvittighed over at være lettet over at skulle aflive min kære hest. Men ved senere overvejelse af situationen er jeg kommet frem til at det altså ER en helt normal og acceptabel følelse - selv om der nok er mange der ikke ville indrømme den. Jeg håber at du ikke falder i samme hul med den dårlige samvittighed - for den har du ingen grund til at have!

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 10:09
Åh kære inger jeg sender dig mange tanker herfra puha der er ikke ord for hvordan det er at miste sin bedste ven.

Flot beslutning du tog det er aldrig nemt!

Klikkertræning. kurser mm se mere på min hjemmeside.
www.klikhesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det rigtige...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 10:15

Godmorgen Inger

Håber at dagen forløber let og glat for dig...du gjorde det helt rigtige.

Det er ikke let når vi skal miste vore dyr

Stort kram vh Lene

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 10:18

Flot at du tog beslutningen for din bedste-heste-ven.

Hun har nu fået fred for smerter og alle spøgelserne hun blev bange for i perioder.

Varme tanker herfra.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 14:21

Hej Inger,

Hatten af for at du tog den rigtige beslutning for din hest. Jeg har jo også fulgt med i dine indlæg herinde og i alle dine overvejelser.

Det har været svært at give råd fordi man kun selv inderst inde ved hvad der er rigtigt for en selv og hesten.

Du har givet en god ven et godt liv og en værdig afslutning på forløb som ikke mange havde orket at kæmpe sig igennem.

Trøstekram og varme tanker herfra.

Puskin

0
0
Svar på denne tråd

hej igen alle sammen..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 15:30

Tak for alle jeres søde ord og varme beskeder.

puha en dag at komme igennem. Er træt og med øjne der er røde. Har holdt mig lidt for mig selv idag på arbejdet, kom hjem til et chok, for alle de andre heste gik oppe på en fold, som ikke har været i brug, siden føllebøllen blev forfangen.

Underlig at leddet var taget af, lå pænt hend til siden, så det kan da nok være jeg fik travlt med at indfange dem igen.

Ingen hved hvordan ledet er åbnet, meget underligt, for aftalen er jo at folden ikke skal bruges, da der er alt for meget græs til 3 heste og en tyk pony.

når kaffen er drukket, skal der spæres helt af, så ingen kan være i tvivl og vi ikke får endnu en syg hest.

Jeg vil indrømme at jeg er lettet. det er som om at et stort ansvar er løst og jeg ikke mere skal gå og spekulere.

Selv om det er hårdt, at miste den hest der betyder mest i ens besætning, ja så er det alligevel godt at det er slut.

IMC.
0
0
Svar på denne tråd

Det var
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 16:23
Det lyder som den helt rigtige beslutning - men hvor må det bare også være hårdt. Stort kram herfra!

Tine & Tulle
Det klinger! :D

(... Jaja, og Plethesten & Rejsemissen selvfølgelig)

Se videoer af de smukke her

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider