|
|
| Når man bare er for naiv eller dum... |
|
|
Normalt synes jeg, at jeg er en nøgtern person, der godt kan gennemskue folk. Men nogen gange er man bare for naiv. Ja, jeg ved ikke, hvad jeg ellers skal kalde det. Gennem det sidste års tid, har jeg omgåes en person, som jeg egentlig godt vidste, der var supermanipulerende, kun havde øje for egne mål og som gladelig misbrugte andre. Alligevel troede jeg på, at når jeg egentlig godt vidste det og så tog mine forholdsregler, kunne det ikke gå helt galt?!? Omgivelserne og familien (incl. ungerne) gider hende ikke, og havde undret sig over, at jeg 'spildte' min tid på hende. Netop fordi jeg normalt godt kan 'sortere'. Men på mange områder havde vi fælles interesser. Hun har en fed humor, og vi kunne grine sammen om mange ting. Og så troede jeg måske, at jeg kunne gøre en lillebitte forskel, når hun tromlede frem.  Naivt, ja det kan jeg godt se nu! Nu er jeg to gange inden for et par måneder virkelig blevet p*sset på. Den ene gang gik det ud over en anden uskyldig HN'er. 'Veninden' brugte mit navn som en slags garanti for at hun talte sandt, kun for egen vindings skyld. Kun fordi den anden HN'er fik opstøvet mit telefonnr, fik vi udreddet trådene. Anden gang gik det ud over min datter, der endte med at blive såret. Havde det så kun gået ud over mig! Tjah, jeg er kun såret på min stolthed, - over at jeg ikke har været en bedre menneskekender. Og sidder her og ryster på hovedet af mig selv. Jeg fjols!  Hmmm, tænk at man ikke bliver klogere med alderen? Havde kunne forstå det, hvis man stadig var teenager, og ikke havde så meget livserfaring. Hvornår bliver man gammel nok til ikke at falde i den slags fælder? Hvad handler tråden om? Jo, jeg skulle bare lige have luft! Tak HN!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaa ... |
| Forfatter:  |
anjasm (Gipsy) |
| Dato:  |
06-07-2007 15:00 |
|
Det rammer nok endnu hårdere, jo ældre man er, netop fordi man ikke kan tro, at man kan være så naiv som en teenager. Træls oplevelse for dig.
There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´ (Leonard Cohan)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor træls |
|
|
Men den tror jeg vi alle kan falde i... og der er jo nogle som kan holde alle ud og alle må jo behandle nogle ordentligt - man kan vel ikke leve et helt liv som egotripper og kun hægte sig på andre ¨sådan midlertidigt.!!! Jeg er nok også for naiv - men tror på at alle må have nogle som de ikke tromler og som de har gensidig respekt for, men jeg ved det ikke. Jeg har en i min omgangskreds, som jeg er lidt i tvivl om... ikke nogen rar følelses, men jeg hygger mig med personen - ved bare ikke helt hvor jeg har hende. Men indtil andet er bevist, vælger jeg at tage det som det kommer og tager ingen forbehold. Så må vi se om jeg en dag brænder nallerne. Kan godt forstå at det værste er at det er gået ud over din datter og at man har fået "misbrugt" sit navn/ry. Mvh Rikke
Stübben Maestoso DeLuxe Bom 29 sæde 17" Dejlig sadel med dybt sæde og stor knæstøtte. Giver en god opstilling og perfekt brug af sæde brugt ca. 6 mdr. pris kr. 9000,- (ny pris kr. 12.500,-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror |
|
|
ikke på at man gør det fordi man er naiv som sådan, jeg tror man gør det fordi, netop som du selv skriver, at man måske kunne gøre en lille forskel, eller at man bare HÅBER at det vil ændre sig. Nu er det en gang sådan, at folk ikke ændrer sig, med mindre de selv vil, og min erfaring siger mig, at mennesker der kun gør ting for egen vindings skyld (og deraf skader andre), de kan simpelthen ikke ændres, for de kan ikke selv se det er galt det de gør. Jeg håber inderligt du nu er blevet klogere, og ikke spilder mere af din kostbare tid på sådan et fjols.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh ja... |
|
|
Det kender jeg godt.  Jeg kender en jævnaldrende kvinde, som jeg har haft det på fuldkommen samme måde med. Denne kvinde har også en super humor og kan være rigtig hyggelig at være sammen med. Vi har kendt hinande i hundrede år og har hestene som fælles interesse. Mange gange er jeg faldet for morskaben og hyggen og har midt i alt dette husket mig selv på, at hun altså også har denne ubehagelige side. Alligevel er det gang på gang sket at jeg bliver misbrugt, og trådt noget så grundigt på fordi det stort set er muligt at forudse hvad hendes næste træk er. Smadder surt at jeg åbenbart også er så pladder naiv. Jeg tror et langt stykke hen af vejen på det bedste i folk og giver desværre også alt for ofte for mange chancer og er ofte blevet skuffet i sidste ende. Dog har jeg valgt kun at se hende til henne ca. 1 gang om året de sidste par år. Conni
|
|
|
| Ikke alene |
|
|
Jeg kan se på jeres indlæg, at jeg ikke er alene! Og I har fuldstændig ret i de ting, I skriver. Jeg skal lige komme mig over, at jeg har dummet mig, og lade være med at bruge flere kræfter(mentalt) på hende. Tro mig, jeg går ikke i fælden med hende igen! Og jeg har egentlig aldrig mødt nogen helt som hende, eller også har jeg bare været god til at gå udenom typen. Som Rikke og Conni skriver, så hygger man sig ind i mellem, og snakker måske også godt sammen. Det underlige er, at alle andre HAR gennemskuet, og det næsten er kun børnene, hun ellers kan manipulere. Gad vide om jeg er blevet så gammel, at jeg er begyndt at gå i barndom igen! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan kun være |
joenter97 |
06-07-2007 15:36 |
|
forstående. har selv været naiv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ihh hvor øv |
yiip |
06-07-2007 15:41 |
|
ihhh hvor øv... har du mulighed for at linke til den tråd hvor hun har misbrugt dit navn/profil... håber du har fortalt hende at det er "slut"...
I' m me.... and I'm perfect... ******************************** Ægte GUCCI solbriller og LOUIS VUITTON taske sælges! se BILLEDER på min præ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen det |
|
|
sker jo. Selv har jeg en "veninde" der kun kan bruge mig når hun har brug for råd ang. Boligkøb, boligfinansiering, virksomhedsregler eller andre af de ting " camilla lige ved". Jeg er ved at tage mig sammen til at flytte hende væk fra mit liv. Men lidt naiv er man, fordi man håber og tror tingene ændrer sig. Mvh Camilla PS har du set Frederik er på forsiden under nyheder nu ? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| yiip.. |
|
|
Det er ikke i en tråd herinde. Hele hendes henvendelse og korrespondancen foregik udenfor HN, på mail og TLF. Sagen er egentlig også det hele uvedkommende! Jeg trængte bare lige til at komme af med lidt generelt! Jeg håber og tror, at den HN'er, der blev sat i forlegenhed pga henvendelsen, har fået reddet trådene ud med alle involverede, bortset fra min 'veninde', som nu bare bliver undgået. Ja, hun er vist ikke tvivl om, hvad jeg synes om hende!  Hun tromler bare videre, og finder garantere også 'offer' nr mange, som kan åbne døre for hende og hendes mål! Jeg tror ikke, at hun har lært noget som helst ved det, det er vist kun mig, der har det. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan bliver man klogere |
MJE |
06-07-2007 15:50 |
|
Hej Janne Først vil jeg bare lige sige - hvor er det synd for dig (og datteren). Det er SÅ træls at finde ud af sådan noget. Og lidt dum kan man da også godt føle sig, når alle andre måske havde gennemskuet personen. Men hvad nu, hvis man aldrig prøvede at give folk en ekstra chance, og hvad nu, hvis personen egentlig bare var blevet misforstået og derefter blev stemplet uretfærdigt. Vi er vist bare nogle som er for naive og godtroende... Men man bliver da lidt klogere (og koldere) hver gang - og prøv at tænke hvordan verden ville se ud, hvis der ikke var nogen der troede på det bedste i andre folk. Håber bare det falder bedre ud en anden gang.
Hilsner fra Mette 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frederik |
|
|
Ja, jeg HAR set, at 'vores' Frederik kommer i fjernsynet!  Jeg skal alligevel bare gå hjemme mandag formiddag og vente på en gardinmand. Så kan jeg jo passende se fjernsyn imens. Han var lige en tur oppe på Jacob idag, - det var vist gået rigtig godt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MJE... |
|
|
Det har du fuldstændig ret i! Men jeg burde jo nok have lyttet til omgivelserne. Allerede efter min mand første møde med hende, meldte han ud, at det var fint nok, at jeg var veninde med hende udenfor vores hjem, men at han ikke ville have indenfor sine døre. Og jeg har ellers en meget imødekommende og tolerant mand!  Det plejer at være mig, der er den skrappe! Men så fik jeg en lærestreg, og skal selvfølgelig da bare videre. Tror, at hvis jeg ikke havde familie, var jeg blevet eneboer eller posedame med en masse dyr. De er skisme altid til at stole på! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Naiv eller.. |
|
|
godtroende... Som udgangspunkt synes jeg, at det må være værre hvis man er det modsatte; kold/kynisk. Vi er vel alle lidt naive, og har svært ved at fatte, at nogle mennesker sådan kan udnytte andre, for egen vindings skyld. Jeg har da også før brændt nallerne godt og grundigt, ved at stole på én, som jeg inderst inde godt vidste, at jeg skulle passe lidt på. Men én af de livsværdier jeg sætter højt, og som jeg også har forsøgt, at lære mine børn, er da, at alle mennesker fortjener en chance mere. At lade være med at dømme nogen, udfra rygter eller andenhånds viden. Når man gerne vil tro det bedste om sine medmennesker, ja, så brænder man sig indimellem. En bekendt af vores meget nære venner, begyndte at komme her i huset. Efterhånden ret jævnligt. Vi udviklede en form for venskab, og havde egentlig mange ting tilfælles. Jeg havde hørt om hendes blakkede fortid, men valgte at tro på, at hun var kommet videre. Jeg konfronterede hende aldrig, netop ud fra devisen; tag din straf - start på en frisk! Efter 1 års tid opdagede jeg, at der jævnligt var ting, der forsvandt; penge, kontorartikler, nips, ja selv sengetøj. Jeg havde det utroligt svært med, at skulle indse, at hun fortsatte sin gamle løbebane, -vi var jo kommet forholdsvis tæt på hinanden, og som du, Janne, var jeg også så naiv, at jeg troede jeg måske kunne gøre en forskel.  Med alderen bliver vi bedre og bedre til at sortere, men hvis der aldrig er en "smutter", SÅ er vi blevet kyniske.
Tina. Shetlænderavl og -kørsel Det bliver man aldrig for gammel til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har en bekendt... |
|
|
...som er super manipulerende og lystløgner så det batter!!!Men samtidig er personen super charmerende, sjov, veltalende og velargumenterende, nogle af de typiske psykopatiske personlighedstræk. I dette tilfælde er det IKKE bare småløgne, og pågældende har flere gange været i aviser og tv med dennes "numre" og har afsonet flere domme for svindel og dokumentfalsk. Og det er altså store forretningsmænd og des lige der har fået taget deres røv godt og grundigt for flere millioner. Vi har derfor opsat en række regelsæt (med råd fra pågældendes egen familie) når man har med denne type mennesker at gøre: 1: Gå som udgangspunkt ud fra, at ALT hvad vedkommende siger er løgn...også hvis det bare drejer sig om, at denne har fået nye sko. 2: Fortæl ALDRIG om noget følelsesmæssigt vigtigt i dit liv, som senere kan blive brugt imod dig. 3: Undgå ALTID omgang med personen, de dage hvor du er "sårbar" eller trist...mange af den type mennesker kan ubevidst mærke det og udnytter det til egen fordel. 4: Indrøm ALDRIG at du er sårbar eller nedslået. Vær meget bevidst om dit kropssprog. 5: Lån ALDRIG vedkommende penge eller andet af værdi. Bare sig, at du ikke har nogle eller at du ikke kan undvære din bil lige den dag. 6: Gå som udgangspunkt ALTID ud fra, at vedkommende IKKE gør noget for at være sød ved dig eller andre, men udelukkende gør/siger ting for EGEN vindings skyld, også selvom de tromler andre på deres vej op ad stigen. Derfor ses den type mennesker (desværre) også ofte i høje lederstillinger. De er grundlæggende ikke i besiddelse af samme moralsæt og samvittighed som de fleste andre. Nu tvivler jeg på at din "venninde" er lige så slem som vores bekendt, men jeg har egentlig fundet ud af, at det er ganske udemærkede forholdsregler at tage ved en lang række mennesker og at det er en spændende, men til tider også farlig, psykologisk udfordring, hvis ikke man tager disse forholdsregler... hvis man altså orker at være opmærksom HELE TIDEN og HELE TIDEN bruge tid og energi på ikke at blive taget røven på  Du siger du er et fjols??? Her er jeg altså nød til at påpege at det er du bestemt ikke!!! Hvis hun er den type, jeg tror hun er, så er du bare almindelig, med et almindeligt, sundt moralsæt og en almindelig, sund, ikke naiv, tiltro til andre mennesker og det gode i dem... sådan som folk nu engang er flest. At man til tider støder ind i mennesker, der ikke har samme samvittighed og moral som de fleste andre? Tja, hvordan pokker skal man vide det? De går jo rundt blandt os andre "normale", så man er jo ikke ligefrem mentalt forberedt, som man ville være, hvis man begyndte på et nyt arbejde på en retspsykiatrisk afdeling, hvor "patienterne" rent faktisk havde en diagnose og papirer på deres mentale tilstand  Så HURRA for alle os, der, til tider, bliver taget godt og grundigt ved næsen. Hurra for os, der stadig tror på det gode ved de mennesker vi møder på vores vej  . Mvh Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mie... |
|
|
Sjovt at du skriver det. For jeg har nemlig en god veninde, som har mødt vedkommende uden at give sig tilkende, som værende en bekendt af mig. Hun var sammen med hende i 10-15 min for et halvt års tid siden. Derefter har hun advaret kraftigt, fordi hun opfattede hende nemlig som en person med psykopatiske træk! Netop som du skriver, - veltalende, charmerende og lettere manisk. Min gode veninde har et job, hvor hun møder grænsetilfældene og de, der virkelig er syge. Så hun er selvfølgelig også skarpere, og har antennerne ude. Tak fordi du skriver, at jeg ikke er et fjols! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Janne, nej du |
|
|
er bestemt ikke et fjols. Du har bare været rigtig uheldig at falde i kløerne på en så manipulerende person, at du selv har haft svært ved at tænke rationelt og lytte til dine nærmeste... Der findes virkelig folk med psykopatiske træk der i den grad kan manipulere med folk, så ALT bliver drejet til deres fordel. De sluger alt med hud og hår og spytter ikke engang resterne ud, for tænk nu hvis de kunne bruge dem senere... Det er typen der tænker, først mig, så mig og så lige mig endnu engang uden at se hvor meget det sårer andre. Jeg kan kun råde dig til, at glemme alt om personen og dennes gøren, hvilket jeg også ved at du vil, men jeg ved også hvor svært det er at se tilbage og virkelig se hvordan man er blevet narret og bedraget. Men i sidste ende, er det kun hende der er taberen og hvor må hendes liv dog blive ensom når alle efterhånden har gennemskuet hende og ikke gider værdige hende et blik...
Pernille Distancerytter... mangler du en hest at starte på i denne sæson?? Så har jeg nemlig en dejlig araberdreng der trænger til at komme lidt ud... Skriv for nærmere information....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan forresten også |
|
|
en anden historie, jeg er for nyligt stødt på en person der brød en aftale. Det gik ikke personligt ud over mig, men over nogle mennesker jeg holder meget af. Personen har givet, HOLD NU FAST, 3 forskellige forklaringer til årsagen til at aftalen blev brudt. Og nejd er er ikke tale om en fjer fem høns blah blah. Fordi alle tre aftaler er givet på SKRIFT, så vi kan sidde og sammenligne. Det er min overbevisning at man må have psykopatiske træk for at gøre dette og ikke indse folk taler sammen. Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sandheden |
|
|
Hmmm, vi kan alle stikke en nødløgn, eller dreje sandheden en smule. Men jeg er godtnok dårlig til at fortælle en virkelig løgn. Så det holder jeg mig helt fra! Jeg har tidligt i mit liv lært, at løgnen altid falder tilbage på en selv. Problemet med sådan en person, som du fortæller om, Greve, er jo nok også at de får fortalt så mange løgne, at de ikke selv kan holde styr på dem i længden?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror... |
Anne02 |
06-07-2007 17:24 |
|
...de fleste mennesker, gerne vil tro det bedste om andre..det er ikke naivitet. Man kan blive nok så gammel og man kan stadig blive udsat for det du her har været ude for. Når man synes et menneske er sjovt og dejlig at være sammen med, får man ikke altid lige øje på de "fejl" de evt. kan have. Har prøvet næsten det samme som dig, og sjovt nok - så stoppede det også først, da det gik ud over min datter... Ærgeligt når folk er så manipulerende og at man ikke kan stole på dem. 
Hvad andre har - kan ikke bruge til noget - Vær glad for det du selv har. Mange hilsner fra Anne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvemsomhelst. |
|
|
Naiv, godtroende eller bare for god af sig. Uanset hvad, så er det skuffende at opdage, at en som man føler man kender, pisser en op og ned af ryggen. -Hvad værre er når det går ud over sine børn. Nu håber jeg bare ikke Karoline er alt for ked af det. Søren og jeg har for nylig været udsat for noget nær det samme. -Det er faktisk skræmmende at opdage, at man har gået op og ned af en psykopat, for det er jeg slet ikke i tvivl om, at "vores" person er. -Vi var ellers blevet advaret fra flere sider, men vi kunne bare slet ikke se hendes træk, før det var for sent. Heldigvis er vi færdige med hende nu, men det er alligevel skræmmende, at der går så mange velfungerende psykopater rundt i blandt os. -Hende her skylder os en del penge, men dem skal vi nok ikke forvente at få tilbage. -Fred være med det, når bare vi ikke skal omgåes hende mere. Nu håber jeg bare ikke du og Karoline er blevet alt for såret, for uanset hvor tought en person man er, så går det sjældent upåvirket hen. -Er det ikke svært at komme uden om hende, hvis det er en der har sin daglige gang på FRRK?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen det er jo |
|
|
rigtigt som du skriver Anima, der går mange mennesker rundt med 1/2 psykopatiske træk. Ikke sådan " skingrende skøre" men de har lige en snært. Vi har da nogle i familien - bare det ikke smitter  Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anima... |
|
|
Jeg har heldigvis ikke haft penge i klemme ved vedkommende. Det har jeg hele tiden godt vidst, at jeg ikke skulle. Du ved, det der med penge mellem venner, osv... Det er aldrig godt! Nej, det er en person, jeg sagtens kan undgå i det daglige. Ingen problemer der!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bladibla |
|
|
Det er også sket her et par gange  Mener ellers også jeg kan gennemskue folk og at mit kropssprog godt kan fortælle "du fortryder hvis du løber om hjørner med mig" Bliver også lidt flov - men selvfølgelig kan vi alle blive draget af noget, som vi under andre omstændigheder, ville afskrive med det samme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke alene |
|
|
Nå, jeg kan se, at jeg ikke er alene. Andre har også oplevet den slags, og det helt 'morsomme' er, at jeg har fået flere PB'er fra helt fremmede, som har de skrækkeligste oplevelser med den samme person.  Skræmmende! Og mange af historierne er meget meget værre end det, jeg har oplevet. Puh, godt jeg fik trukket snuden til mig!  Kan I have en god dag! Husk, man kender kun folk til tænderne! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|