tja.. her kommer en hurtig og nem måde at spolere en omgang ellers lækkert-lydende aftensmad.
man går i brugsen efter nye kartofler, ymer, diverse krydderurter, løg, cherrytomater, mayonaise, hvidløgsflütes, 1kg spareribs og nogle lækre steaks..
så tager man hjem og koger kartofler, og derefter starter grillen (selvfølgelig med masser af tændvæske så man rigtig kan se bål
) og med intentioner om kullene hurtigere bliver grå. ..nå men så efter et kvarter begynder det at være gråligt, så på med risten, og størstedelen af spareribsene (som selvfølgelig er marinerede og lækre) og så kan det ellers passe sig selv i 5-10 minutter (der står på pakken de skal have 10 min. på hver side) imens man kan så gå ind og i køkkenet og skære kartoflerne i skiver, og tilsætte ymer, urter, løg og cherrytomater som er delt i 2. og selvfølgelig lidt mayo til at "klistre" det hele sammen.
når man er færdig med det, og har en lækker kartoffelsalat, så passer det med det er tid til at gå ud og se til grillen, CHOK! der er kun sorte forkullede ben tilbage, og store flammer, selvom der intet ild var før man smed kødet på. -men man er vel en rigtig grillmester, så diskret puffer man de forkullede ben på jorden, og håber de kan gemme sig i gruset så ingen ser dem
, og så ellers på med vanten, og smide de sidste ben på, og steaks'ene, og holde godt øje med grillen
for det ikke skal gentage sig. -så sidder man fint og leger grill-vagt, og husker at vende det hele med jævne mellemrum, da der igen er flammer, og det hele begynder at se sort ud, men pyt, ingen har da nogensinde taget skade af en smule brændt kød vel?! så det tager man selvfølgelig ikke så tungt. -så da de har fået ca. 15min smides der hvidløgsflütes på og det hele går nogenlunde (læs: alt er sort, men det lugter af mad), så da benene har fået knap 20 minutter tages det hele af grillen, og kødet sættes udenfor for at være sikker på katten ikke hopper op og tager en !"smagsprøve" så går man ind og dækker bord. men så kommer man ud igen og hvad ser man?: en fremmed KAT som sidder og spiser af ens aftensmad! argh! men pyt, der er jo stadig den hjemmelavede kartoffelsalat, så det kan man bare spise.. ja, eller det vil så sige sig der i mellemtiden er en åndssvag hveps/bi whatever som har taget en dukkert og sidder klistret fast i skålen
-så er man bare FÆRDIG med grillmad, og hjemmelavet kartoffelsalat, næste gang jeg vil have grillmad tager jeg på bones!
-hilsen Gitte som måtte spise rugbrød med discount leverposteg til aftensmad
(og lade kæresten spise de sorte grillflutes og det eneste stykke kød som havde været taget med ind, -og oprindeligt var tiltænkt katten)
kom så med jeres grilloplevelser. jeg er vel (forhåbenligt) ikke den eneste som er en skovl til det der grillpjat.