Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

grill katastrofe. -sådan gør man(ikke)
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 19:22

tja.. her kommer en hurtig og nem måde at spolere en omgang ellers lækkert-lydende aftensmad.

man går i brugsen efter nye kartofler, ymer, diverse krydderurter, løg, cherrytomater, mayonaise, hvidløgsflütes, 1kg spareribs og nogle lækre steaks..

så tager man hjem og koger kartofler, og derefter starter grillen (selvfølgelig med masser af tændvæske så man rigtig kan se bål ) og med intentioner om kullene hurtigere bliver grå. ..nå men så efter et kvarter begynder det at være gråligt, så på med risten, og størstedelen af spareribsene (som selvfølgelig er marinerede og lækre) og så kan det ellers passe sig selv i 5-10 minutter (der står på pakken de skal have 10 min. på hver side) imens man kan så gå ind og i køkkenet og skære kartoflerne i skiver, og tilsætte ymer, urter, løg og cherrytomater som er delt i 2. og selvfølgelig lidt mayo til at "klistre" det hele sammen.

når man er færdig med det, og har en lækker kartoffelsalat, så passer det med det er tid til at gå ud og se til grillen, CHOK! der er kun sorte forkullede ben tilbage, og store flammer, selvom der intet ild var før man smed kødet på. -men man er vel en rigtig grillmester, så diskret puffer man de forkullede ben på jorden, og håber de kan gemme sig i gruset så ingen ser dem , og så ellers på med vanten, og smide de sidste ben på, og steaks'ene, og holde godt øje med grillen for det ikke skal gentage sig. -så sidder man fint og leger grill-vagt, og husker at vende det hele med jævne mellemrum, da der igen er flammer, og det hele begynder at se sort ud, men pyt, ingen har da nogensinde taget skade af en smule brændt kød vel?! så det tager man selvfølgelig ikke så tungt. -så da de har fået ca. 15min smides der hvidløgsflütes på og det hele går nogenlunde (læs: alt er sort, men det lugter af mad), så da benene har fået knap 20 minutter tages det hele af grillen, og kødet sættes udenfor for at være sikker på katten ikke hopper op og tager en !"smagsprøve" så går man ind og dækker bord. men så kommer man ud igen og hvad ser man?: en fremmed KAT som sidder og spiser af ens aftensmad! argh! men pyt, der er jo stadig den hjemmelavede kartoffelsalat, så det kan man bare spise.. ja, eller det vil så sige sig der i mellemtiden er en åndssvag hveps/bi whatever som har taget en dukkert og sidder klistret fast i skålen -så er man bare FÆRDIG med grillmad, og hjemmelavet kartoffelsalat, næste gang jeg vil have grillmad tager jeg på bones!

-hilsen Gitte som måtte spise rugbrød med discount leverposteg til aftensmad (og lade kæresten spise de sorte grillflutes og det eneste stykke kød som havde været taget med ind, -og oprindeligt var tiltænkt katten)

kom så med jeres grilloplevelser. jeg er vel (forhåbenligt) ikke den eneste som er en skovl til det der grillpjat.

0
0
Svar på denne tråd

Hihihi...!
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 19:47

Du er skam ikke den eneste!!

Anders og jeg skulle rigtig grillhygge med et par venner, og over blev de inveteret :)

Jeg laver hjemmelavet god mættende salat og lækre flutes, Manden min passer grillen og alt er fint. Jeg dækker bor, maden er færdig, gæsterne sidder i sofaen, jeg går ud og deler kødet ud på talerknerne og gør det RIGTIG flot, jeg spadserer glad ind efter gæsterne, og da jeg kommer ud igen sidder NABOENS hund på bordet, har væltet salaten på gulvet og der er ikke mere kød!!! ÆV!

Turen gik derefter til den lokale grllbar :S !

Mvh Line!
| Man kan ikke konfrontere et problem bag ryggen på det. |

Stald Lindgaard frarådes på det kraftigste'

Dyrefarmen

0
0
Svar på denne tråd

Ha ha ha...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 19:47

Jeg har kun én ting at sige; velbekomme

Vi købte for et par år tilbage, en lækker stor havepejs med grill. Min mand havde ønsket sig den i årevis, og nu skulle den installeres på terrassen med betonstøbninger og jeg ved ikke hvad. Min mand talte ikke om andet end grillmad og lange sommeraftener foran havepejsen.

Det gik sådan, at sommer, det fik vi absolut ikke, men grilles - det skulle dér!!! Hvad enten vi havde lyst eller ej

Der sad vi, hele den lange, kolde, våde og mislykkede sommer og "nød" vores havepejs

Ann & Otto van der Zar

Hvornår ligger der 4 meter -og 100 kilo hund på gulvet?

Når Barbie & Batman er udvoksede!

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

hahaha
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 19:50
det er da godt at vide at jeg ikke er den eneste med den slags mislykkede grillaftener.

mvh. Gitte & Julie & Tyran.

0
0
Svar på denne tråd

hahaha
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 21:35

jeg skal snart tilbringe 12 dage med en gryde og en rist til og lave mad i men nu med 6 års erfaring kan jeg sgu lave alt tror jeg selv pandekager i gryde

AYLA FORE EVER
ZENTA FORE EVER
ANIMALS FORE EVER
0
0
Svar på denne tråd

hehehe
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 21:45
I er ikke de eneste. Min far skulle rigtig gøre det behageligt, og min mor laver dejlig hjemmelavet kartoffelsalat, og han smider nogle dejlig bøffer på. Og han tænker at han kan da lige så godt gøre lidt nytte i haven. Men han glemte helt maden, da jeg pludselig kommer ud og vender kødet er de helt sorte. Han er ikke så kræsen og siger det kan da sagtens spises bare man skraber det sorte lidt af. Og så sad vi og spiste sorte bøffer. Adr... (jeg spiste kun et halvt stykke og så massere kartoffelsalat)

HESTE ER DE BEDSTE I VERDEN!

JEG ELSKER DEM... HVAD MED DIG?

I LOVE You Mira (min hest)

HESTEVRINSK MARIA

0
0
Svar på denne tråd

åh nej da...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 08:28

Ghillie Dhu står til avlsbenyttelse. Alt afkom kan få stambog uanset hoppen.

http://www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

min veninde...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 08:48

Min veninde og jeg nåede aldrig så langt som til at putte maden på den flotte fancy gasgrill som hendes forældre havde engang vi skulle være alene hjemme, for vi kunne ikke tænde den - og alt imens vi stod og prøvede og prøvede, og trykkede på tænd knappen sagde det lige pludselig woouuuff - og så havde veninden ikke flere hår i hovedet, hverken øjnvipper eller bryn, og der lugtede lidt at brændt gris.

så mig i brugsen efter engangs grill, og så fik vi grillet alligevel :D

Rikke og sparky (og Nynne)

Det er godt at have tårer i øjnene, men man ser bedre uden

Tøj til høje kvinder - Your Highness

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider