|
|
| At blive tromlet ned |
|
|
For 1 1/2 år siden købte vi en pegeout 106, fordi vi havde brug for en ekstra bil der kørte langt på literen. Indtil da har jeg kørt i vores nissan serena, som er en lille varevogn. Ret hurtigt opdagede jeg at man nemt kommer ud for nogle ubehagelige situationer i trafikken når man kører i en lille bitte pegeout, man bliver meget nemt overset, iæsr af de rigtig store biler. Alle andre har hidtil ment at jeg var lidt hysterisk, men idag fik jeg så desværre bekræftet min frygt. Overfor os bor der en mand med en stor 4 hjuls trækker. Her til morgen, da jeg skulle afsted, når jeg lige ud af min indkørsel, inden geboen vælter ud på vejen uden at orientere sig. Jeg lader ham selvfølgelig kører og fortsætter langsomt videre. Pludelig bremser han op, og begynder at bakke med fuld fart. Eftersom han jo allerede var væltet ud foran mig, var der ikke mere end 3-4 meters afstand imellem os, og jeg dytter for at gøre opmærksom på at jeg er der, men uden held. Med et ordentligt brag rammer han mig, og eftersom hans bil har en jernbjælke som kofanger, er det jo ikke svært at gætte hvordan min bil ser ud . Idioten spørger ikke engang hvordan jeg har det, men stikker mig bare sit kort og forsikringsoplysninger. Da jeg spørger ham hvordan dælen det er han kører, svarer han bare at han jo ikke kunne se mig !!!nej men han burde kunne hører mig når jeg dytter !!! Det skal lige siges at det er en meget lille vej, uden fortov, og der er mange børn der går den vej for at komme i skole, så det var heldigt at det ikke var en af dem han ramte, eller en mor med en barnevogn, den havde han sgu nok bakket over uden at lægge mærke til det. Så idag kommer min dag til at gå med at snakke med forsikringsselskabet og sende bilen på værksted, hvis den altså kan repereres, hvilket jeg næsten håber at den ikke kan. Det er jo lige før at jeg selv bliver nød til at køre rundt i en tank lignende bil for at undgå at blive tromlet ned. Men det er jo også skruen uden ende, hvis vi alle skal til at ligge og køre rundt i hummere...
Mvh. Louise O.P. Den heldige ejer af Shamona Mellemgård
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uhadada |
|
|
Sikke en ubehagelig oplevelse og sikke da et kæmpe fjols! Der skete forhåbentligt ikke noget med dig? Folk kører simpelthen helt blæst. Man oplever ofte folk, der overhovedet ikke orienterer sig. Også fodgængere, når de lige skal over vejen og altså ikke gider bevæge sig de 50 m. ned ad vejen til det nærmeste lyskryds. Jeg har været ude for, at jeg kom kørende ad en vej, hvor man må køre 70. Så det gjorde jeg. Ud fra en sidevej længere fremme kommer så en bil, som standser op ved vejkanten. Da den jo holder stille regner jeg selvfølgelig med, at det bliver den ved med, til jeg er forbi. Men næ nej, da jeg er er 10 m fra bilen kører den ud! Så jeg måtte stå på bremsen og lave bremsespor og alt muligt. Jeg hamrede hornet i bund, men Hul-i-hovedet Hanne bag rattet gloede bare underligt på mig, som om det var mig, der kørte helt sindssygt. Hvis jeg ikke havde nået at bremse, var vi da kommet temmelig galt af sted begge to. Jeg kørte 70! Sindssyge k...!
Kh Maria
Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror |
|
|
folk er gået på sommerferie allerede, for jeg synes virkelig folk de brager ud hist, pist og allevegne uden at kigge sig for Og hvis ikke de brager ud, så brager de næsten ind i en. Og jeg kører endda rundt i en stor 4WD så jeg burde da ikke være til at overse  Maria du er ikke den eneste med sådan en oplevelse, jeg synes efterhånden det er ved at være hverdag. I stedet for at køre ud når der er god plads til den anden bil, så lad os dog hellere vente, og først køre ud næsten lige før bilen kommer. Det var heldigt der ikke skete dig noget, men han kunne nu godt lige have sagt undskyld. Tåbe!!! Hvor mange kigger sig i øvrigt rigtigt for inden de drejer/kører over? Altså venstre-højre-venstre?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej jeg er bare |
|
|
lidt rystet . Heldigvis huskede jeg at slippe bremsen, så bilen kunne trille bagud da jeg blev ramt. Jeg har bare mest af alt lyst til at skille mig af med bilen, da jeg ikke er sikker på at jeg tør køre i den mere. Dagligt oplever jeg at blive overset enten på motorvejen eller i rundkørsler, hvor folk bare vælter ud foran mig. Det er jo begrænset hvor meget skade sådan en lille potte som en 106´er kan lave, så jeg tror egenltligt folk er ligeglade. Selvfølgelig kunne jeg bytte med min mand, så jeg kører i serenaen, men hvad så hvis han bliver tromlet ned ? Bare jeg dog havde råd til at skifte bilen ud med en der er lidt mere synlig. Ellers kan det være at jeg skal forsyne den med et kompresser horn og et roterblink der kan ses på lang afstand , så jeg bliver lidt sværere at undgå. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kompresser horn |
|
|
er formidabelt, det havde jeg på min gamle lille Toyota Starlet, du kan tro folk formåede at finde ud af, at de nok havde gjort noget dumt  Men som sagt, så er en større bil ikke altid sunlig nok, jeg kører som skrevet rundt i en 4WD og jeg oplever jævnligt små, mellem og store biler brage ud eller næsten ind i mig Og det på trods af, at det er DEM der kommer til skade, hvis de brager ud i mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ryk bare hovedet af mig ... |
| Forfatter:  |
Lisbeth Sejberg |
| Dato:  |
26-06-2007 10:14 |
|
... for det jeg nu skriver. Men kører man i en meget lille bil og lægger sig helt op i røven på en stor bil, så medvirker man selv til, at man bliver mindre synlig. Men det betyder ikke, at jeg ikke sagtens kan forstå, du er rystet over oplevelsen Louise. Mvh. Lisbeth
Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet. Godnat og sov godt :-) Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth det |
|
|
har du helt ret i, jeg bliver også voldsomt irriteret når små biler kører helt op bag mig, for så kan jeg ikke se hvor tæt de er på, og det er især irriterende ved bakker hvor der holdes stille, eller når man kører i kø.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øh jo det har du da ret i |
|
|
men nu væltede han jo ligesom ud foran mig, så det var bestemt ikke selvvalgt at jeg var tæt på ham ! Hans indkørsel ligger skråt overfor min, og da jeg var kommet ud på vejen vælter han ud foran mig, uden at give signal eller noget. Da han sætter igang med ret stor hastighed, sætter jeg lige så stille og roligt igang, og når at køre ganske få meter. Men han bremser ret hårdt op og begynder at bakke med stor hastighed, den ville jeg gerne vide hvordan jeg skulle undgå, ja jeg kunne selvfølgelig være blevet i min indkørsel til vejen var helt fri ? Faktisk var han nok kørt ind i mig selvom jeg ikke havde kørt de få meter, så tror ærlig talt ikke at det kunne undgås, og hvis han havde brugt sine spejle eller ører, så havde han nok opdaget mig. Medmindre man er optaget af noget andet, så er det altså svært at undgå at høre når der bliver dyttet tæt på ! Som sagt er jeg selv vant til at køre i en varevogn, og der kører jeg dæleme ikke på den måde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha kender der godt |
|
|
Det lyder bestemt ikke behageligt. Jeg har oplevet noget lignende selv: I august sidste år kørte jeg efter en traktor med vogn, i vores VW varevogn med min dengang 6 mdr gamle datter og min lillebror i bilen. Alle på forsædet da der ikke er bagsæder i den model. Vi har kørt efter traktoren mindst 5 km, da der ikke er mulighed for at overhale på den smalle vej. Inde i en lille by stopper traktoren, og uden varsel begynder han som din genbo, også at bakke! Jeg tænkter jo lidt, hallo har manden ikke set mig?? For det er da trods alt en høj og stor bil jeg kører i! Jeg bakker det jeg kan (1 m), men der holder jo en anden bil bag mig. Vognen smadrer forrude, instrumentbræt mv. og så er det ellers bare om at komme ud! Det var virklig også ubehageligt, min lille pige var fyldt med glasskår og jeg fik mig noget af en forskrækkelse. Det gjorde manden i traktoren også, og han havde ikke set mig. Han var heldigvis sød nok, og i et hus fik jeg min pige skyllet ren. Vildt nok at man kan blive overset, selv i så stor en bil. Jeg tør slet ikke tænkte på hvor galt det kunne være gået i en mindre bil når jeg tænker på højden hvor han ramte min bil.
Man kan bare aldrig være sikker på at undgå ulykker uanset bilens størrelse..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er glad for |
|
|
Det er godt at høre der ikke skete noget med dig, men forskrækkelsen er bestemt heller "ingenting". Det sad I mig et godt stykke tid, så hvis du bliver lidt utryg bag biler i fremtiden er det sikkert helt normalt. Håber det går hurtigt med forsikringen -der er træls at undvære en bil der holder på værksted 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror bare at folk... |
|
|
... simpelthen er i deres egen verden når de kommer ind i deres biler. Jeg havde en gammel mercedes 310 ( en rimelig stor kassevogn) der tilmed var ORANGE... Ok hvor svær er den at overse??? Jeg holder på en tank og der er så en lille ford puma der kører ud fra en af standerne. Han kører lidt frem og pludselig bakker han så da han skal over til en anden stander... Jeg dytter men han hører det ikke. Han kører rimelig hårdt ind i min bil og får ridset hele sin bagende plus trykket bilen. Min skete der intet med, det var jo en mercedes . Jeg hopper så ud af bilen, er lidt gal over det, og spørger hvad han har gang i. Jamen jeg havde slet ikke set dig... Ok man overser en orange varebil der er næsten 2 meter høj... jow jow:( Helt ærlig, folk er sgu ikke så kvikke altid:( Men louise kan godt forstå du var rystet, det havde jeg også været. Og jeg var også blevet edderspændt rasende på ham. Tænk nu hvis der var kommer et dyr ud bagved ham. Men håber da næsten for dig at den bliver totalskadet så du kan få en anden bil:) Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for de |
|
|
trøstende ord, det er altid rart med lidt sympati . Mit forsikringsselskab har en ordning med nogle bestemte værksteder, så man kan få en gratis lånebil. Så nu venter jeg bare på at høre fra værkstedet. Håber at det går lidt tjept, for det er bare trættende at skulle med de offentlige fra Slangerup til Kbh. Tror desværre godt at bilen kan fikses, umiddelbart ser det ud til at det "kun" er kølerhjelm, lygterne og kofangeren som skal skiftes, men jeg kan ikke komme til at se om der er sket noget med motoren, da hjelmen sidder fast.Tumpen som kørte ind i mig var oven i købet så flink at sige at jeg da sagtens kunne køre i bilen alligevel . Jeg har lige ofret en mindre formue på en ny kobling, men det tager forsikringsselskabet nok ikke højde for hvis den er totalskadet , så måske er det meget godt hvis den kan laves...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kender |
HeidiZ |
26-06-2007 12:44 |
|
det så godt. Har også selv en bette bil, og tror dælme nogle gange jeg er usynlig  Og det med, at man ikke kan se små biler er noget fis. Jeg kører også rundt i en stor stationcar og firhjulstrækker, og jeg kan godt se de små biler. Måske det var en idé at åbne øjene i trafikken?? Jeg har været udsat for, at nogle godt kan lide at ligge i den blinde vinkel på motorvejen, især i 4hjulstrækkeren, men da jeg bruger mine spejle, og kigger mig over skulderen, har det aldrig været farligt.
-HeidiZ Som til en hver tid sætter hestens velfærd først!! ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu skriver jeg sjældent noget ... |
Lisbeth Sejberg |
26-06-2007 12:52 |
|
... som rent faktuelt er noget fis  Hvis det med at passe på sig selv er noget fis, hvorfor er der så stadig cyklister, der bliver dræbt ved højresvingsulykker??? Cyklister bliver da f.eks. informeret op af stolper og ned af vægge om, hvorfor det er livsfarligt at ligge sig helt op ved siden af en lastbil, der blinker til højre i et kryds  At afvise den viden og sige det bare er noget fis, det kan man dø af. Lisbeth
Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet. Godnat og sov godt :-) Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ærgeligt |
Louise (Lukas) |
26-06-2007 12:58 |
|
Jeg har nu aldrig oplevet, at jeg er blevet overset, når jeg kører i den lille løve - også peugeot 106. Det eneste er, at folk godt kan lide at presse mig i overhalinger på en anden måde, end når jeg kører i Mercer'en. Jeg kører 100+ km hver dag og er som sagt aldrig blevet overset eller været involveret i et udheld... så spørgsmålet er om du ikke også var blevet "kørt ned" af overboen i en 4WD? Han er sikkert bare en af de stæreblinde bilister, der kører rundt overalt... Men en ubehagelig oplevelse...
Louise - med George Kanin og Lukas Hest
Halvpart søges til vallak. Opstaldet i Kvistgård med alle faciliteter og dejlig natur. Skriv en Pb, hvis du vil høre nærmere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det kan man jo ikke |
|
|
udelukke, hans kommentar var bare at han ikke kunne se min bil fordi den var så lav. Og det kunne da sikkert også være sket i en 4 wd, forskellen er bare at det er mega skræmmende at sidde og se en bil, der er over dobbelt så stor som den man selv sidder i, komme imod én i høj fart. Troede i et kort sekund at han ville tromle hele vejen hen over min bil, og jeg kunne intet nå at gøre. Kan efterhånden bedre forstå alle de husmødre der vælger at køre i store biler af sikkerhedshensyn. Hvis jeg havde siddet i en større bil, med kofanger af jernbjælker, som hans, så var min bil ikke blevet totalt krøllet, Hans bil fik ikke så meget som én ridse. Måske jeg også skal få lavet sådan nogle på min bil .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth Sejberg |
HeidiZ |
26-06-2007 16:47 |
|
Nu er der jo også rimelig meget forskel på en cykel og en bil. Godt nok er min bil ikke stor, men den fylder da en del mere end en cykel, vil jeg mene.
Hvis folk ikke kan orientere sig ordentligt, så de ikke er til livsfare for os i små biler, cykler, fodgængere osv. burde bare ikke sidde bare rattet i en bil.
Jeg ved ikke om det er mig som har ualmindelig gode øjne, for jeg kan godt se andre billister, selv om jeg kører i store biler.
Jeg tror problemet ligger i, at Hr. Direktør, ikke bryder sig om at ligge og køre bag ved en lille bil i hans Audi.
-HeidiZ Som til en hver tid sætter hestens velfærd først!! ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min pointe er såmænd bare ... |
Lisbeth Sejberg |
26-06-2007 16:55 |
|
... at man bliver nødt til at passe på sig selv og ikke nødvendigvis holde på sin ret og forvente alle andre lever op til deres ansvar. Jeg kan give et eksempel på en manøvre, jeg ALDRIG foretager mig på motorcykel: Man indhenter en traktor med stor vogn eller redskaber bag på og overvejer at overhale. Hvis jeg kender vejen, så overhaler jeg ALDRIG, hvis jeg ved, vi snart kommer til en sidevej til venstre. Det hjælper jo ikke, at det er ham på traktoren, der SKAL orientere sig og han ikke kan se mig. Det kender jeg nemlig en motorcyklist, der er død af. At motorcyklisten også kørte om kap med en taxa, det er så en anden sag. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|