Jae... hvordan starter man sådan et indlæg 
Chanel er jo min første hest, købte hende for mine "efterskole tids" penge, og havde plaget siden jeg var 5, da jeg var 17 mente mine forældre så at nu kunne jeg selv betale og at det så var ok.
Chanel hjalp mig igennem meget, har lidt meget af sygdom og efterflg. depressioner, så det var rart at kunne tage ud og "snakke" med en som bare lyttede 
Hun har nok aldrig været min ynlings hest, hun er ret lille, og en hoppe som har sin egen mening, hun kan eks. næsten ikke hentes ind fra fold, hvilket er temmelig træls, når man nu kommer ud for at få et puste rum, og må køre igen uden at ha kunnet så meget som klappe hende.
Nu til sagen, hun har altid haft en meget fin brunst, og tanken om et føl fra min 1. hest, og endda evt. kunne avle noget mere højde, og opdrage den til at være mere kontaktsøregnde, har altid været der, så sidste år prøvede vi, hun havde for første gang ikke rigtig haft en brunst, men dyrlægen mente den ville komme nede ved hingsten afsted, røg hun, og der kom en fin brunst, hun blev bedækket men... ingenting skete, til hingst igen- her slog hun fra.
Jeg havde i år så dyrlægen ude for at tage en svaber, og han kunne næsten ikke komme op i hende, og da han kom op kunne han mærke noget underligt, det var som om den ene æggeleder ikke fungerede, vi blev enig om at hun skulle have en brunst sprøjte, for at han kunne tage en svaber/biopsi af hende for at se hvad der var galt.
Ventede på brunst, men der kom ingen...
For godt 14 dage siden blev hun pludselig meget underlig, meget hingstet, og begyndte at hoppe rigtig meget op på hopperne, jeg lavede så et indlæg herinde og spurgte til råds, for havde aldrig set noget lign.
En pige skrev så noget en at en svulst elller lign kunne give disse symptomer, jeg ringede herefter for at spørge dyrlægen til råds, og han mente sagen skulle undersøges, og at svulster er meget sjældne.
Han kom så i dag med scanner, han fumlede meget rundt, og kunne ikke rigtig finde hoved eller hale på det, det så meget underligt ud og virkede deformt, efter et stykke tid, opdagede han så en svulst på str. med en citron, det tog noget tid inden jeg opfattede hvad der egentlig er galt, og tårerne kom først frem efter dyrlægen var kørt, og 10000 vis af spørgsmål man slet ikke havde tænkt kom op i hovedet.
Hendes mylighed er at komme til Asager og blive opereret det vil koste 10.000 kr!!
Puhhh... hvad gør man lige hoppen er 9 år.
Måtte lige ud med det, kæresten har været rigtig sød, og siger at han vil give de 10.000 kr men... det er dælme også mange penge, men ikke er nok ikke alt i den her situation.
gøres der ikke noget, dør hun af kolik, fordi den vil blive så stor.
Hilsen Mette