Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Blind kanin?
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 09:18

Jeg har et kuld dværgvædder unger på 5 uger, hvoraf den ene har en skygge på øjet. Den klarer sig fint i vandte omgivelser (en hesteboks) med det ene øje, men jeg er i tvivl om, hvorvidt det er forsvarligt af mig at sælge/give den væk den til en børnefamilie med det handicap den har. Den skal jo kunne klare sig... -og realistisk set kan jeg så komme af med den?

Hvad er jeres erfaringer? Nogen som har haft en kanin med samme problem og hvordan klarede den sig?

Mange hilsner fra

Gry

SERIØS dressurpart søges til lille hest på Amager.

Se min præsentation for info.

0
0
Svar på denne tråd

Har kun kaniner
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 09:23

Til gryden.

Men hvis den kun kender til 1 øje så klare den sig jo med 1 øje, ejer skal bare huske at tage hensyn...

Illum

.

Dette "17" betyder hvilken str. popo det kan passe i den sadel DU har til salg.

Det har INTET med BOM størrelsen at gøre eller om sadlen passer en bred hest!!!

Forstå venligst DETTE..

Tak.

.

0
0
Svar på denne tråd

har haft en..
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 09:30
jeg har haft en kanin der var blevet blind af en svulst i den ene øje den kunne sagtens begå sig.. kender endda en der havde en springhest der var blind på det ene øje den klarede sig også fint og startede konkurrencer..

livet er intet værd uden humor... radikale venstre min bare

0
0
Svar på denne tråd

Min søster har...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 09:37

også lige haft et kuld dværgvæddere med fem unger. Den ene, som jeg skulle have haft, var gråmeleret på det ene øje, så vi troede bare, at den var blind. Det gjorde ikke mig noget, da jeg bare skulle have den til hygge. Vi valgte dog at tage den til dyrlæge i jylland (hvor min søster bor), da jeg skulle have den med hjem til sjælland.

Dyrlægen sagde at, den havde en byld på øjet. Den havde nok fået et strå eller noget i øjet, da de begyndte at åbne sig.

Dyrlægen sagde, at man kunne prøve at operere, men det ville koste ca 3000 kr, så vi valgte at få den aflivet.

Vi troede bare, at den var blind på det melerede øje, men dyrlægen mente også, at den havde ondt. Stakkels kanin!!!

Kan det være det samme med din kanin?

4 års vallak efter Donnerschlag sælges. Moderen er en ERDH hoppe efter Gernegross XX. Rød med blis og sokker, 164 i stg. Tilredet og rides dagligt. Dejligt temperament og 3 gode gangarter.
0
0
Svar på denne tråd

Sagtens
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 12:14

Det burde ikke været noget problem. Min kanin havde gråstær først kun på det ene øje senere også på det andet. Han døde så i oktober 9 år gammel, så det har absolut ikke været en hindring for ham, og det var egentlig heller ikke noget, man lagde specielt mærke til. De eneste tegn på hans blindhed, var, at han ind imellem tonsede ind i et træ eller lign. Men så var vi bare ekstra opmærksom, når der var fart over feltet.

Jeg tror heller ikke, det vil være et problem at komme af med den, du skal bare informere familien/køber om kaninens øje, så de er inforstået med det.

Den glade passer af Aramis:D

Indtil han er solgt:(

0
0
Svar på denne tråd

Kanin..
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 13:41

Lappe, ja, det lyder som det samme, der kan være sket. Den havde nemlig svært ved at åbne det som helt lille. Til gengæld ser øjet helt normalt ud. Har "bare" en lille skygge på.

Tak for svar. Vil se om jeg kan finde en god familie som kan acceptere et mindre handicap, ellers må den nok aflives. Har ikke selv plads til flere kaniner -slet ikke en han og kaniner til gryden, er ikke noget vi praktiserer her. Ikke at jeg moralsk har noget imod det, er bare ikke selv til det.

Mange hilsner fra

Gry

SERIØS dressurpart søges til lille hest på Amager.

Se min præsentation for info.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider