Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Forkerte venner... HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 14:54

Hej

Har brug for hjælp. historien er lang. her kommer den.

Det starter fint med, at jeg møder flere og flere venner rundt omkring. vi er næsten ude hver dag. Vi hygger os, går rundt. (vi er i 12-14 års alderen) Det er rigtigt hyggeligt, og det varer i 14 dage til 1 mdr.

Imens vi var ude, var jeg lun på en dreng. lad os sige han hedder bo. Det bliver til mere, og bo og jeg har kysset 1 gang. nermere kaldt snavet. Det går fint, så spørger (lad os sige hun hedder Gurli) om hvem hun helst ville være sammen med. Gurli og co. eller bo. Jeg svarer så bo. For jeg kan ikke se noget mærkeligt i at hellere vil være sammen med den man kan lide, end ens venner. Selvfølgelig snakker vi ikke 24 i døgnet, men 1-3 dage.

De bliver de utilfredse med. ca. 7-8 stk. De skriver L*der, k*lling, B*tch, osv over på msn. Får også opkald på mobilen hvor de svinder en til, og kalder en alt muligt.

De skriver blandt andet, at hvis de ser mig, smadrer de mig, og Jeg er færdig hvis de ser mig.

Pludselig, går de forbi mit hus, går selvfølgelig helt i chok. løber over og låser døren. Men de gik vist bare forbi.

Der går ca. 14 dage, hvor jeg er nervøs for at møde dem på vejen.

Jeg skulle over i en fodbold klub og spille fodbold med 2 af mine venner. Min ene ven. (Karl siger vi) skal over i Netto og have noget at æde. På tilbage vejen møder han Gurli og en anden pige som vi kalder Megrethe. De siger, at de kommer fordi senere og smadrer mig. Det siger Karl selvfølgelig til mig. Men de kommer ikke. Man er selvfølgelig bange.

Blandt andet, sagde de, de haddede mig, fordi jeg havde givet dem et dårligt indtryk, og ændret deres "gruppe" negativt. Gurli havde blandt andet sagt til Magrethe, netop det samme, hvor megrethe stod og græd.

De er jo så blevet gode venner, og får stadig svinet mig til.

Det skal siges, at jeg havde INTET gjort dem. (Sagde mine venner også til mig, og at de var for meget)

De får skilt mig og bo ad. og bliver alvorligt uvenner også. Han generer mig med min mor og far, siger jeg ikke har en mor og en far, han har alt, og min mor er en F*cking dranker.

(Min far bor i Grækenland, har ikk set ham i 5 år, min mor er alkoholikker, blev slået som lille, ca. hver dag. og blev flyttet til min mormor som ca. 7-8 åtig)

Det de siger om min familie, og siger jeg skal gå hen og sutte p*k på min hest, jeg ikke har nogen venenr udeover min hest. (det HAR jeg altså) Det flegner jeg så helt udover. så stopper de så os. Men flegner normalt ikke ud når de skriver s0 osv. der spiller jeg bare flabet, og ligeglad.

det kommer igen, og nu får jeg opkald med at hvis de ser mig, så smadrer de mig.

Nu, tør jeg ikke cykle fra min hest og hjem, fordi jeg er bange for at de møder mig.

Jeg tør ikke gå over i netto, fordi så møder jeg dem sikekrt også. (de er tit ude)

Jeg drikker eller ryger ikke (er 14) er ganske stille, og ikke en person som kommer op at skæntes.

^^Bortset fra dem.

Sagen er, da de ringede og sagde de ville tæve mig, så sagde jeg, at hvis de gjorde det, ville jeg ringe til politiet.

De ringer så: "Hvorfor vil du melde Gurli til politiet?"

-"det vil jeg heller ikke. men jeg har sagt, hvis hun smadrer mig, så melder jeg hende. inkl. jer"

Da jeg sagde de, fik jeg ikke flere opkald osv. her idag. får jeg så en opkald. hemmeligt nr. men tager den.

Det er så en af mine venner, som ikke har skrevet det til mig, men holdt med dem, og tydeligvis har været tilstede hvor de har ringet også. Han spørger om jeg vil med til fest, og der kommr ca. 30, og de andre kommer ikke og bl.a bl.a bl.a.

Der er helt stille i baggrunden, men der er en klokke der ringer, og ved at de er der, ved også at de kommer.

Ligepludseligt kan man høre de grinte, og råbte K*LLING osv. så lagde jeg bare på.

Nå, men spørgsmålet er. hvor længe skal det her vare ved? Jeg bor i familiehus, og hver gazng jeg kan høre døren bliver åbnet, løber jeg hen for at se hvem det er. Jeg tør som sagt ikke cykle mere. eller noget andet.

Hvad skal jeg gøre? Min mormor ved det. hun siger at hvis det bliver ved, vil hun snakke med dres forældre. men vil lige siges,. at deres forældre kan ikke holde deres børn tilbage.

jeg bliver ringet til kl., halv 1 om natten (var nu oppe der) og bliver svinet til ..

Jeg orker ikke mere. sagen er den. skal jeg melde dem? De er under den krimminelle lavalder jo. og hvis jeg melder dem. ved de hvem der har meldt dem, og så går de bare efter mig igen.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre!

- Hjælp ønskes!

tak fordi du læste det (: Havde brug for at det skulle komme ud, det er måske også lidt rodet ...

Isabella

© Med superspringeren Amadeus ©

0
0
Svar på denne tråd

1111111111111111111
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 15:06

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at tale med mine forældre og få dem ordentlig sat ind i hele situationen også detaljerne. Det kan være at de kan tage kontakt til de andres forældre eller de kunne køre med dig i en periode bla. ud til hesten. Så skal du hurtigst muligt finde en anden vennekreds (ved godt det ikke er nemt)men disse mennesker er bestemt ikke noget godt at samle på. Det er rigtig synd for dig, men få noget gjort ved det hurtigst mulig, for ellers falder du længere og længere ned..

Lenette

En frieser er et valg for livet

opstaldning tilbydes 4*4 boks, skurvogn på folden, 750 kr incl hø og halm.

0
0
Svar på denne tråd

ddd
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 15:13
Tak for dit svar. Ja, skal måske ud til nogle Ordenlige (!) venner.

Isabella

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels dig
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 15:16

Hej Bella

Du skal skynde dig at finde en voksen som du stoler på, det kan være din mormor eller måske en af dine lærere og så fortælle det hele, og så skal du lade de voksne tage over.

Man skal ikke gå alene med den slags problemer når man ikke er ældre end dig.

De voksne må så involvere deres og evt din skole og så skal du have noget hjælp.

Men skynd dig at tale men en fornuftig voksen så du kan komme til at nyde livet igen.

med venlig hilsen

Mie

0
0
Svar på denne tråd

ddd
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 15:24
Okay. Skal nok prøve ... :'/

Isabella

0
0
Svar på denne tråd

Mobil nr.
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 15:42

Kan du ikke få ændret dit mobil nr, så du i det mindste slipper for dårlige SMS'er og opkald kl 1 om natten.

Få hjælp fra en lærer eller end anden voksen du stoler på, du skal ikke gå med det her alene!

0
0
Svar på denne tråd

Sikke nogle
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 15:51

forbandede møgunger

Det er simpelthen utroligt at børn kan være SÅ onde!

De har for længst krydset stregen, og de skal simpelthen have af vide at sådan noget ikke er i orden!

Jeg synes, du skal få din mormor til ringe til deres forældre, hver og en, forklare dem, at deres børn mobber og truer dig med tæsk, og at det er blevet så alvorligt, at du ikke brydder dig om at gå ud alene!

Det MÅ forældrene simpelthen reagere på!

Derudover synes jeg også, at det er en god idé at involvere jeres lærer, hvis I altså går på samme skole, så i evt. kan få snakket om det, og du kan få en ordentlig hverdag!

Sådan nogle "venner" er overhovedet ikke vær at samle på, så hold dig hellere fra dem fremover!

Held og lykke med det

Mvh Jannie

Frøgræshalm er IKKE et alternativ til hø/wrap

0
0
Svar på denne tråd

ccc
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 16:01

Vi går ikke på samme skole (Heldigvis!)

- problemet er bare. Hvis de satdig får lov at gå ud, eller går ud i smu. Så banker der mere ballade, også bliver jeg gjort til grin.

Isabella

0
0
Svar på denne tråd

ja hvad sker der
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 16:06
de må da selv have det urtoligt dårligt med dem selv, siden de lader det gå ud over dig..
ja, jeg giver janni tornvig helt ret..
det skal stoppes! og de skal bøde for det.. det var virkelig ledt af dem..
0
0
Svar på denne tråd

Ja og hvis du ikke gør det
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 16:26

altså involverer en voksen (mormor, lærer eller begge dele) så bliver det alligevel værre for så vil de se hvor langt de kan få dig ud i tovene.

Derfor MÅ og SKAL du reagere NU, for din egen skyld.

Det vil ikke blive nemt, for du har ret i at de nok vil stikke ud alligevel, men du må prøve at stå fast så det kan blive overstået.

Evt kunne du måske komme på en efterskole med heste, jeg ved at din kommune for en del år siden gav gode tilskud til efterskoler og højskoler.

Dette så du kom helt væk fra dem i en længere periode.

mvh

Mie

0
0
Svar på denne tråd

sss
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 16:38

Nye opdateringer:

fik dem over MSN, min mormor har set dem, og sagde jeg skulle lade være med at svare.,

‹ barbiemira siger:

du så qrim man. jeq smadre diq næste qanq jeq ser diq .

oq forresten . øh taq noqle billeder ' man vil kiqqe på du så så så klaaam !

oq . svar miq

‹ barbiemira siger:

JEG MENER DET JEG SIGER

JEG SMADRE DIG .

‹ barbiemira siger:

SVAR MIG DIN S0!

(OBS: Der er sure smiley'er og en bræksmiley)

Isabella

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 17:09

Din mormors råd er sødt og velmenende, for selvfølgelig skal du ikke svarer dem. Men det er bare ikke nok.

Jeg fornemmer, at du ikke helt har fået fortalt din mor, at du har fjumset rundt med denne gruppe.

Du har modtaget SMS hvor der er blevet sagt nogle grimme ting om din mor. Hvis disse intet har på sig skal du se at få talt med hende om det.

Hvis din mor har problemer, vil jeg anbefale dig at du kontakter din klasselærer eller en anden lærer som du har et ok forhold til og så, at du får hjælp til at fortælle din mor det, samt får hjælp til at gøre noget ved det mobberi du er udsat for.

Da jeg ikke kender din baggrund, er det svært helt at råde dig, men jeg kan fortælle dig, at hvis det var min datter der blev udsat for det du bliver, ville jeg kontakte politiet, vedr. de trusler du modtager, samt få politiet til at tage kontakt til SSP.

SSP er et samarbejde mellem Skole, Socialforvaltning og Politiet.

En af deres hovedopgaver er, at hjælpe grupper af unge inden det går helt galt.

Se at få ringet til en lærer med det samme eller tal med din mor.

Held og lykke med det hele.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 17:13

Slet dem på msn, og bloker dem. Få din mormor til at ringe til dit teleselskab, så du kan få nyt hemmeligt nummer, og få en til at tage fat i forældrene til de møgunger!

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Ponymor
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 17:23

Bella har boet hos sin mormor siden hun var 7-8 år da hendes mor drikker og har slået hende, det står i hendes indlæg.

Så tror ikke hendes mor er til meget hjælp i denne situation!

Kære Bella, hvor er det frygtelige problemer du går rundt med.

Som en anden foreslår ville det da være rigtig godt at tage på efterskole efter sommerferien, et sted hvor du kan have din hest med.

Det ville kommunen sikkert gerne være behjælpelig med, i forhold til de problemer du har haft i dit liv!

Kan du ikke snakke med en voksen i din klub eller skolen om disse ting?

Og så gem de lede ting de skriver på dine smser, og på msn. Print det ud hvis du har muligheden. Så du også har beviser.

Hvis din mormor ikke kan håndtere situationen må hun hjælpe dig med at ringe til en anden voksen som kan.

Håber det snart løser sig for dig!

Kærlig hilsen Line

0
0
Svar på denne tråd

Husk husk!!
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 17:32

Gem de sms'er og msn samtaler! Det kan blive rigtig vigtigt at bevise - bl.a. overfor deres forældre at de altså skriver og siger det de gør.

De fleste forældre vil vel helst ikke tro den slags om deres børn, så det kan blive nødvendigt. Desuden, ville jeg gå til politiet med en voksen jeg stolede på, og vise dem de forskellige trusler - både på mobilen og msn samtaler printet ud.

Det der, skal du ikke finde dig i!

Vickie

Tidligere Vickie (Zheena)

Med smuk Connemara :-D

Dejlig araberhoppe søger nyt hjem

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 17:45

Sorry Bella og Line, jeg fangede ikke den rigtige betydning af det skrevne.

Det forandre ikke mit indlæg fra før, - jeg mener stadig at du skal ha hjælp fra de rette kanaler.

Hvor er det godt du har din mormor.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

møgunger
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 17:52
..du skal som de andre siger få at på en voksen du stoler på, for det er bare IKKE okay det de har gang i. det er direkte grænseoverskridende psykisk terror. jeg er enig i at du bør komme på efterskole med din hest, lære nogle nye at kende, og på den måde starte forfra. hvis din mormor ikke kan hjælpe så syntes jeg du skal prøve at ringe til den der børnelinie eller hvad det hedder, der er nogle voksne fornuftige mennesker som vil høre på dine problemer, og måske kan hjælpe med at finde en løsning.

mvh. Gitte & Julie & Tyran.

0
0
Svar på denne tråd

møgunger
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 19:06

... du skal sørge for at gemme hver eneste grim sms/msn-besked du har fået. Det er bevismateriale.

Derefter kontakter du en voksen - gerne en lærer - og så skal de tage over og gøre noget. Det bliver hårdt for dig, men det er den eneste måde. Ellers bliver det kun værre.

Som det er nu ved gruppen godt, at du er bange for dem, og det får dem til at fortsætte. Derfor skal du sørge for at de stopper. Ved selv at tage affære. Men det kan du kun med de voksne i ryggen.

en politianmeldelse kan være næste skridt, hvis ikke det stopper. Det de gør er ulovligt - man må ikke true med tæsk.

Sluk din telefon om natten. Og fjern eventuelt telefonsvareren. Så bliver det givetvis hurtigt kedeligt, at ringe til dig.

Og hold os så opdaterede om hvordan det går, ikke?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 19:29

Som andre siger gem så mange sms'er som mulig, få din mormor til at følges med dig over til alle de indblandedes forældre, og giv dem bevis for hvad deres børn laver.

Som en anden siger, så vil forældre ikke tro dette om deres egne børn... men finder de først ud af sandheden, så er jeg ret sikker på at de fleste har så meget respekt for deres forældre at de stopper med at genere dig... lige nu har de frit spil og det har været interessant for dem, eftersom du har besvaret deres beskeder.

Du kan ligeledes se reaktionen fra den messenger samtale du har sat ind... det viser en tydelig frustreret person der ikke ved hvordan han/hun skal svare, da han/hun ikke for nogen respons på de ting personen skriver, så bliv endelig ved med ikke at give dem den tilfredsstillelse af et svar.

Et godt råd, møder du dem gå gaden, er det super vigtigt at du ikke løber din vej eller virker usikker... lad som om de ikke er der, gå med rank ryg og jeg er 99,9% sikker på at de ikke rør dig, men blot siger grimme ting.

Alt det bedste fra mig.

Pernille/Der selv har været der.

Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

kontakt
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 20:21

Det er da nogle underlige nogle, når men det kan de vel heller ikke selv gøre for.

Du skal som de andre har sagt tage kontakt til de der ungers forældre, og vise dem alt hvad du har på dem. Fortælle dem hvad de har udsat dig for og hvordan de har ødelagt dig! Det skulle gerne få en klokke til at ringe i alle forældres hoved. Du skal forklat din mormor at det her går alså ikke! der skal ske noget og det skal være NU!!! ellers vil du jo gå fuldstændig ned

Også syntes jeg at det er en god ide hvis du tager på efter skole med din hest.

HUSK:Find en anden om gangs kreds, for de der duller de har sq for meget fritid.

Mange mange Hilsner Linette

Ejer af vidunderlige:

:D Blokagers Coldman :D

Uldækken købes: str 145

Velholdt stævneskab købes.

.

0
0
Svar på denne tråd

Børnetelefonen
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 21:38

www.bornsvilkar.dk/ForBornOgUnge/ TopLinks/Kontakt.aspx kan råde dig til hvordan du bedst gør.

mvh

Mie

0
0
Svar på denne tråd

hyggeligt
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 21:56

sikke en hyggelig vennekreds du har dig og sikke da et sprog i bruger; æde, kælling og luder... se at få talt med nogle voksne og gå så til politiet.. det der skal man ikke leve med...

-og næste gang så vær' lidt mere kritisk med hvem du omgås...

I' m me.... and I'm perfect...

Gammelt KARLEKAMMER SKAB KØBES...

0
0
Svar på denne tråd

ordentlige venner..
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 06:28

gem de beskeder du får, skriv til dem der generer dig at du har gemt beskederne som bevis og fortæl dem at hvis de fortsætter med at generer dig vil de blive meldt til politiet for trusler.

og find nogle andre at gå med..

det er ikke din skyld at de fjolser der er efter dig, de har bare manglet en at bruge som syndebuk så de kan styrke deres fællesskabs følelse. sådan er det tit med sådan nogle kliker.

selv "voksne" mennesker kan opføre sig sådan, især på arbejdspladser er det galt..

men sørg for at fortælle dem at det får konsekvenser for dem hvis de fortsætter og sæt nogle grænser for hva du vil finde dig i fra folk.

held og lykke med det..

0
0
Svar på denne tråd

Sikken en omgang
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 08:02

@!#$ du har rodet dig ud i.

Den bedste måde at stoppe det på er at lade være med at svare- du er selv med til at holde det igang når du svare- så stop med det. De har et fællesskab omkring dig at holde sammen om- ved at du svare har de noget at snakke om og udtænke planer om. Så drop dem og lad dem finde noget andet at gå op i.

De tager dig ikke tilbage og lader verden blive som den engang var- der skal du finde din stolhed frem og afvise dem, for kommer du tilbage i gruppe bliver det som underhund og det er bestemt ej sjovt.

Jeg tror desværre at du har ret i forhold til at det ej kan stoppes med at tale med forældre- hvis vi er i den nedre sociale gruppe( altså der hvor folk ikke har så mange penge og der er problmer i hjemmet), vil det være helt umuligt. Er vi hos velfungernede familier er det måske en mulighed- man skal i denne sammehæng tænke på at enhver so er sine grise nærmest. Forstået på den måde at det vil være en dattes ord mod dit. Og som mor er det helt naturligt at tror på sit eget barn.

Jeg opdeler "venner" på en måde som jeg anbefaler mine børn( 14+17 år) og deres venner at bruge.

Når man møder et nyt menneske er der 100% til rådighed, hvis dette menneske træder på en eller svigter aftale falder %. Så hvis din veninde misbruger din tillid har hun så kun måske 70% tilbage. Hun kan så tjene % igen ved at undskylde og virkelig mene det og igen være på 100%

Hvis en ven kommer under 30% mener jeg at vedkommende skal ud af ens liv. Da denne så ikke er værdig til dit venskab.

Det er vigtigt at kunne vælge mennesker fra, der ej er gode for en at være sammen med- der er en masse andre der har brug for venner- så mit råd til dig er, da dine venner er på ca. -30%, skal de ud af dit liv.

SÅ HELT KLART- LAD VÆRE MED AT GIVE DEM NOGET AT SNAKKE OM, VED AT TAGE DIN TLF.og svare på SMS

Det lyder som om at du har en masse at byde på i et venskabs forhold- så find nogle der sætte pris på dette og brug din energi på dem.

Håber at du kan bruge dette til noget.

Det er bestemt en god ide at bruge børnetelefonen

Lad os endelig hører om hvordan det går og hvilken overvejelser du gør dig.

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Be strong!
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 14:51

Synes at du har fået rigtig mange gode råd, og jeg har egentlig ikke så meget mere at tilføje. Men synes lige, at jeg vil trøste dig med, at når disse unge mennesker en skønne dag bliver voksne, og forhåbentligt mere velfungerende, vil de indse hvor modbydelige de har været. Husk altid at se på dem med oprejst pande. Om 10 år er det dem der kigger ned i jorden, når i mødes. De skal ikke have lov til at nedbryde din stolthed, men langsomt få lov til at se deres egen stolhed smuldre... De bliver ikke ved med at synes, at det de har gjort er sejt. Ved godt at det slet slet ikke hjælper dig nu, men nu kan du glæde dig til, at kunne triumfere over at være den mest fornuftde af jer alle sammen.

Be strong!!! Og rigtig god vind på din vej. Det der har ingen fortjent.

0
0
Svar på denne tråd

qqq
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 17:09

Tak for alle de svar. Det var dejligt

Igår havde de fest, og jeg blev ringet til kl. 3 om natten. Heldigvis, var jeg lige vågnet der. Men da jeg så det var hemmeligt. Lagde jeg bare på, og sov videre.

Jeg tror også jeg kørte forbi dem igår aftes? Ved halv 12 tiden?

-Der gav jeg dem bare dræberblikket, og kørte videre på min cykel. De smadrede mig ikke, og sagde heller ikke noget.

-MEN! Jeg kender ikke deres forældre, og har heller ikke dres tlf. numre. ?... Så det ved jeg ikke hvad jeg skal gøre ved? :/

Isabella

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 13:51

går det med dig?

Har I fået snakket om det?

Mvh Jannie

Frøgræshalm er IKKE et alternativ til hø/wrap

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider