|
|
| DYRE bilforsikringer |
|
|
Jeg må indse at jeg bliver nødt til at købe mig en bil, hvis jeg skal have hverdagen til at hænge sammen. Jeg har fået elevplads 25 km fra hvor jeg bor, og så skal jeg jo op til hesten... hvis jeg skal med bus, så vil jeg bruge flere TIMER hver dag på transport... det hænger ikke sammen for mig. Men på en elevløn på 10300,- med hest osv, så er der ikke mange penge tilbage når det er betalt. Jeg ser på økonomiske biler som, citroen c3, peugeot 206 osv... Nå, men nu til sagen... en bilforsikring vil koste mig MINDST 11000,- om året(kun for ansvarsforsikring) . De siger det er fordi jeg ikke har haft bil før, er under 25, og bor i Aalborg midtby.
Er jeg den eneste det er kommet bag på?? Jeg synes det er tyveri.
Michelle HUSK hjelmen - den er pænere end kraniebrud. JACK SØGER PART...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bilforsikring |
|
|
Har du ringet rundt til forskellige selskaber? Kæresten er 22 og giver 6.000 kr. i året, med en selvrisiko på 3300 (det er kun ansvar). Køb dig en fin VW Golf 2'er, gerne diesel, de er noget billigere i forsikring. Og de koster ikke så meget, har en pålidelig motor og så behøver man ikke ærge sig hvis man totalskader den, og ikke har kasko.
Nu med hesten Jessie! <3 SAPHIR NØRREMARK 1999 - 30/4 2005 Jeg vil ALTID huske dig! <3 *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skoda... |
| Forfatter:  |
Tine (Ib) |
| Dato:  |
17-06-2007 21:55 |
|
... køb en Skoda, så kan du få en billig Skoda-forsikring også selvom du er ung og bor i en større by. Jeg er 24 og bor i Odense C og betaler omkring 7000 inkl. kasko.
Vh Tine Hestens Urtehave- kig ind 
Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej det er hårdt |
|
|
Min ældste datter har samme problem, hun bor i Hvidovre i udkanten af København. Jeg selv er skide sur over at have kørt skadefri i 25 år, så låner min datter min bil og vælter en knallert, skaden er opgjort til 5000 jeg betaler 1500 i selvriciko, og ryger en klasse ned, det koster mig 6000 over 3 år, efter 25 skadefri år. Jeg er så rasende, at jeg lige nu kører i min søsters navn. Har købt bilen af hende og gider ikke ejerskifte den lige nu, vil finde et andet selskab. Har haft så meget vrøvl med GF, hver gang der er sket en skade.
Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej;p |
|
|
Det er rigtig, rigtig dyrt  Jeg kan komme ned på lidt under 10.000 i Alm. Brand. Men ender nok med, at bilen kommer til a stå i mine forældres navn, da de kun skal gi omkr. 2600
When a Loved one becomes a memory. The memory becomes The Truth. 07/05-1992 - 05/01/2005 F L A S H D A N C E -med Gova(:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg gav for |
|
|
min lille punto med en 1,1 motor 18.000,- i kasko de første par år  Røv surt men sådan er det nu betaler jeg jo ikke en hujende fis i forsikring fordi jeg har kørt skadesfri i 5 år 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er noget |
HeidiZ |
17-06-2007 22:08 |
|
svineri, at det skal være så dyrt!!
Har lige betalt 2700 kr for 3 MDR!!! Og jeg fik en godt tilbud (siger de??), fordi mine forældre har alle deres forsikringer (incl firma) samlet hos dem. Jeg føler mig så meget taget ved røven, når jeg skal indbetale de penge. Helt ærligt, jeg kører i en af de mindste biler man kan få, af årgang 1987!! At den kan komme op på 130 km/t på motorvej, er da kun når det går ned af bakke! Har om 2 Mdr haft mit kørekort i 3 år, og skifter nok derefter til GF. Det andet er simpelthen alt for dyrt, når man er studerende.
Skal så siges, at jeg ikke har noget selvrisiko, og selv er dækket ind ved uheld. Og skulle jeg selv lave en skade, så stiger præmien ikke. Men alligevel.. det er alt alt for dyrt!
Der er nogle forsikringselskaber, som er begyndt at lave forsikringer efter hvor mange km man kører om året. Måske det er værd at undersøge?
-HeidiZ Som til en hver tid sætter hestens velfærd først!! ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
|
|
jeg har 2 biler: en Peugeot 206 1,6 (2002) den giver jeg 6.000 kr. for om året. Så har jeg en Skoda Fabia Comibi 1,2 (2007) den giver jeg 5.000 kr for om året. Jeg er 23... Før havde jeg en Peugrot 205 1,1 (1991) i stedt for skodaen. Den gave jeg 3500-4000 for om året. Alle er med ansvar og fuld kasko
-Christina *Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina (Duchess |
HeidiZ |
17-06-2007 23:12 |
|
Og her kunne det jo så være godt, at skrive hvilket selskab man har  Jeg vil gerne vide det!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| tralala |
Xmille |
17-06-2007 23:17 |
|
eftersom at jeg har siddet i Alm. Brand, så kommer det ikke bag på mig nej, og det drejer sig stort set om alle selvskaber der køre med de sindsyge priser. dog er det kommet et tilbud på en chervolet (staves) hvor du oven i prisen på små 100.000 får 3 års forsikring, uanset alder osv. det kan ikke gøres billigere for unge mennesker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forsikring |
|
|
Hej Mange forhandlere har tilbud om at man kan tegne en billigere forsikring gennem dem. Vi har dog forsikring gennem banken - det giver vi lige omkring 4000.- årligt for kasko og ansvar - men jeg er også elitebilist... Ellers kan det sagtens betale sig at shoppe lidt rundt og evt skifte forsikring ofte Jeg har en tidligere kollega, der en gang årligt tjekker ud hvad hun kan få af forsikring hos de andre selskaber, det har hun efterhånden sparet en del penge på. mvh Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikringspriser |
|
|
Nu er det jo desværre fortrinvis de nye billister der laver flest/størst skader... så fair er det vel?? Men surt at betale så mange penge er det da... men vi har jo alle været der... Jeg har været så "heldig" at finde en kæreste med MC, den skadefri kørsel på 5 år talte godt ned på bilforsikringssiden, samt når vi bor sammen har vi den samme accinitet... men det er stadig dyrt: Er forsikret hos Topdanmark tii 6/7000 inkl. kasko og ansvar... selvrisiko er lige faldet til 7000 , for en sølle fiat punto.
Mange hilsener Ann-Rikka  Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29/9-2007. Mor til englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P. Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bilforsikring |
|
|
Det handler om at finde en bil der ikke er for ny og motoren ikke er for stor.. desværre Ellers så er en Skoda et godt bud som der er blevet nævnt. De er billigere i forsikring. Jeg har selv en Opel astra fra 94 1,4. Og jeg er også igang med mit første år som bilejer og forsikringsbetaler Jeg har topdanmark og giver vidst nok omkring en 8-9000 om året i ansvar. (jeg har ikke kasko) Du skal også overveje om det virkelig er så vigtigt at få kasko på bilen. Jeg mener hvis det alligevel er en gammel bil som kun kan betale sig at skrotte hvis den blir smadret, så nøjes med ansvarsforsikringen. Så bliver det en del billigere for dig selv. Jeg venter i hvert fald nogle år til jeg måske skal have en nyere bil og er faldet lidt i forsikring før jeg skal have kasko 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alka og Mitsubishi |
HHansen |
18-06-2007 07:52 |
|
kører lige nu med et tilbud om at man får en sort boks i bilen der sladrer om hvorvidt man kører for hurtigt. Til gengæld kan man få forsikringen billigt, også hvis man er under 22. Check selv her: www.service.mitsubishi.dk/ forsikring/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Riamus |
18-06-2007 09:49 |
|
Det med forsikringer er en jungle! Man skal kigge sig godt for, for at finde noget, der er til at betale. Jeg havde mine første biler i GF, var hos GF i ca 4 år, og faldt ikke stort i præmie. Forrige år skiftede jeg til Bauta, som man kan stå i hvis man bla. er sygeplejerske. Her sparede jeg over 3000 i årlig præmie bare på ansvarsforsikringen. I år er jeg elitebilist, noget jeg først ville have været om min. 2 år i GF, og min forsikring er nede på omkring 2300 i ansvar og ca 3300 i kasko på min lille Corsa fra 93. Jeg har en selvrisiko på 2300 og er så vidt jeg husker på fastpræmie, så jeg ikke falder i ancenitet ved skader. Det skal måske lige siges, at jeg er 23 og har haft bil siden jeg fik kørekort som 18-årig. Det kan godt betale sig at ringe rundt til forskellige selskaber, det er tit dem der reklamerer mest der er dyrest. Da jeg skulle finde min første indboforsikring ringede jeg til de mest ukendte i telefonbogen efter at have fået tilbud fra et større selskab først. Det "kendte" selskab skulle have knap 2500 for indbo, jeg fandt et lille lokal selskab og endte med en årlig præmie på 800 kr... Det er da en pæn besparelse. Og dette selskab var billige på alle forsikringer.
-Maria Nu den lykkelige ejer af fjordbissen Kasper! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan helt sikkert |
|
|
anbefale GF forsikring hvis de har overskud ved året udgang får du lige en check... Jeg har fået omkring 1800,- den ene gang on den anden gang omk. 1100,- Det er jo også værd at tage med. VH Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mmm |
Ann63 ♣Sally og Olivia♣ |
18-06-2007 10:06 |
|
Mine døtre har billige forsikringer hos IF og det er fordi de har specielle tilbud hvis man har ford eller toyota, for at få den rigtig billigt skulle de bare tegne en lille indbo og en ulykkesforsikrig (som vi jo har brug for), mener den ældste giver 11000 kr om året for alle tre og det er med kasko. Hun har kørt i 2 år. Hilsen Ann
Transport af heste tilbydes i lastbil, maks 5 heste. Hestebokse udlejes, skriv for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikringer |
|
|
Forsikringsselskaber går kun op i statistikker når de skal udregne præmier. Og da det er unge mennesker der laver flest skader er det i mine øjne 100 % logisk at de også skal være dyrere. Har du prøvet at få regnet på n forsikring gennem din bank? Arbejder selv i en bank og vi giver nemlig temmelig meget rabat til unge kunder. Vi har vores eget forsikringsselskab, men alle banker har som minimum en samarbejdspartner, som de kan skaffe rabat gennem. Men ring rundt. Det kan godt betale sig. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan da |
HeidiZ |
18-06-2007 11:38 |
|
godt være, at det er unge billister som laver flest skader. Og ja, så skal præmien være højre. Men at den skal være 200-300% højere, det synes jeg fandme er noget svineri.
De har jo også sagt i tv, at forsikringsselskaberne tjener styrtende med penge.. Præmierne falder bare ikke.
Hader griskhed, og det er dælme hvad de er!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FDM forsikring |
HeleneogAnnika ♥Dualinn♥ |
18-06-2007 13:21 |
|
Hej Vi skiftede til FDM forsikring og sparede 11.000 på 2 biler om året. Det kan klart anbefales!! Vi har til næste sommer 3 års ancinitet og bliver elitebilister. I tilfælde af uheld rykker vi stadig et trin ned og bliver stadig elitebilister. Vi har 2 biler, en passat 1,9 TDI og en Bora 2,0 og dem giver vi omkr 10.000 for samlet incl. kasko på begge. Vi har haft en bil kun med ansvar og det kostede 3-4.000 inden vi rykkede til det trin vi er nu. Fik et brev om at priserne falder med 10% næste år, altså udover det trin vi også falder, så det er jo herligt! Man skal have været medlem af FDM i 6 mdr. for at tegne en forsikring, men det er helt klart pengene værd! Der er også mange gode rabatter på alt fra hotel til undervognsbehandling. Nåå jo, også møgbillig autohjælp! Hilsen Helene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja... nu har jeg så siddet og ringet lidt rundt til de forskellige selskaber... den billigste jeg kunne få med kasko var hos Alka til 8668 hvis jeg tager det kursus der hedder respekt for fart. Frn dyreste var hos Nykredit forsikring til 30243,-  Jeg kom med nogle dybe suk ind i mellem de samtaler!
Michelle HUSK hjelmen - den er pænere end kraniebrud. JACK SØGER PART...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mitsubishi |
|
|
forsikringen lyder rimelig billig men kan ikke gennemskue om der er en hage ved det ?? er der nogen der har købt bil+forsikring der kan fortælle om det rent faktisk kan betale sig?! Jeg har overvejet at købe bil, jeg er over 25 men har ikke ejet bil før og bor i hovedstaden. jeg ringede til alm brand for at høre hvor meget en lovpligtig forsikring uden kasko ville koste hvis jeg købte en brugt bil og den ville være 18-19000 ! så var jeg ude at kigge på ny lille bil peogot/citroen og der ville forsikringen incl kasko være 9-10000. er der nogle der kender nogle billigere alternativer??!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spørgsmål spørgsmål |
yiip |
03-07-2007 13:08 |
|
ihh hvor en god tråd.. står med samme probelm selv for tiden... min kæreste har fået et "tilbud" på en forsikring med kasko for 47.000 om året!!! så¨vi er ved at se hvad der ellers er at gøre.. hvordan fungere det.. kan man godt forsikre i en andens navn???
I' m me.... and I'm perfect... ******************************** Ægte GUCCI solbriller og LOUIS VUITTON taske sælges! se mere på min præ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har just |
|
|
købt en peugout 206. Hvis man kæreste skulle på ville den koste 25000,- med en selvrisiko på 10.000,- Når den står i mit, fordi jeg er kvinde og overe 25 år, koster den 11.000 med en selvrisiko på 8000,- Nu har jeg fået nyt arbejde, som giver bil forsikringen, så er spændt på at se hvad præmien så er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tilføjelse |
|
|
de 9-11.000 var inkl kasko men med halvhøj selvrisko og det var gennem forhandleren at det var de priser. ringede til FDM og damen ville sørme ikke oplyse mig hvad en forsikring ville koste når jeg ikke var medlem, fiiin service...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køb en Skoda... |
|
|
... og få den forsikret hos Topdanmark - så er det billigt  Min første kostede vist omkring 4000 i ansvarsforsikring for et år. Det med at forsikre i andres navn ville jeg være MEGET forsigtig med - skulle man få en skade er det jo de andres præmie der stiger, og det skulle da nok kunne ødelægge et venskab! Det er klart at de biler og de billister der får flest skader skal have den højeste pris - mens de der gennemsnitligt kører sikrest skal betale mindre. Da jeg arbejdede hos et forsikringsselskab beregnede vi altid bonustabet for kunden hvis de fik en skade - så kom de ikke ud i det med at bonustab og selvrisiko samlet set blev dyrere end den erstatning de fik. Det synes jeg var meget fair, for så KUNNE de vælge at lade være med at anmelde skaden og betale den selv - og køre videre med lav pris, men hvis det var en skade hvor det kunne betale sig for dem kunne de få deres erstatning! I modsætning til hvad mange tror er forsikringsselskaberne IKKE ude på at flå kunderne. Men de er nødt til at sikre sig imod de kunder der er for dyre at have (og dermed koster de andre for meget) eller dem der anmelder en større skade end de har haft (se denne tråd - indlæg f.eks. d. 21/1 kl 1:48 om "bestilte indbrud" ) Så længe folk begår forsikringssvindel går det ud over andre der betaler hvad de skal - ligesom det rammer de lovlydige når andre arbejder sort og ikke betaler den skat de skal. Når man snyder "staten" eller "forsikringsselskabet" er det reelt sin nabo og sine venner man stjæler fra. (og det var vist ikke hvad tråden handlede om - men alligevel...)
£isbeth & Baloo Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you. Aldous Huxley
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forsikring.. |
yiip |
03-07-2007 14:29 |
|
det er selvfølgelig fint at nogle bilmærker der tilbyder billige forsikringer, MEN det hjælper jo ikke os som har forelsket os i en bestemt bil af et andet mærke... 
I' m me.... and I'm perfect... ******************************** Ægte GUCCI solbriller og LOUIS VUITTON taske sælges! se mere på min præ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skoda... |
|
|
...tilbyder forsikringer. Jeg valgte dog at ringe til mit eget forsikringsselskab, da jeg skiftede min daværende Skoda ud med en ny Skoda. De havde netop omlagt deres tariffer - og vupti ca. 6.000 kr sparet - med bedre vilkår end Skoda forhandleren kunne tilbyde.  Jeg var så også lige fyldt 26 år, da jeg skiftede bilen ud. Betaler pt. ca. 8.500 kr for ansvar og kasko med en selvrisiko på ca. 3.500 kr. Prisen er incl. tillægsdækning, som dækker stenslag, fri lånebil, friskader m.v.
Mette (Fjolle)
Købes: Hestetrailer Egenvægt max 750 kg, max pris ca. 20.000 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| GF kommunal |
|
|
Jeg har forsikret min gamle Corolla fra '85 hos GF Kommunal. Jeg betaler kr. 5500,- årligt for ansvar og kasko. Jeg havde kørt 1 år skadefrit i et andet selskab før.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hopper lige med... |
|
|
Valget af bil var egentligt faldet på enten Kia Carnival eller Suzuki Vitara (evt. Grand Vitara hvis der var en billig at finde, hvilket der er lige nu)... Men jeg var da godt nok lige ved at falde af stolen, da jeg så priserne på forsikring af disse biler... Forsikring (m. kasko) for disse biler ligger på ca. 20.000 i året +/- 1500 alt efter forsikringsselskabet... Det er måske mere, end jeg lige har råd til - så nu overvejer jeg om jeg skal gå ned til at jeg må trække kun en hest og så må hesten stå alene når jeg skal ud at køre... Synes det er en jungle at finde ud af...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikring |
|
|
Jeg betaler lige knap 6.000 kr for en ansvarsforsikring hos gartnernes forsikring og jeg har haft bil i 3 år.. Startede på 10.000 hos topdanmark.. Vil meget gerne have en billigere forsikring med evt kasko.. For syntes godt nok det er dyrt at have bil 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forsikring |
|
|
Da jeg købte bil.. En Skoda selvfølgelig...Fik jeg af min egen forsikring at vide at det kostede 27000 kr da jeg kun var 22 år. det mente vi jo ikke kunne passe så vi Ringede til min kærestes forsikringsselskab Top Danmark og fik MIN bil forsikret i MIT navn. Vi fik at vide at fordi jeg boede sammen med min kæreste (på 26 år dengang)så blev min forsikring billigere fordi min bil så blev betraktet som bil nr. 2 (ja hos mig er den nu stadig nr. 1). Forsikringsmanden var snart ked af at han skulle bonne mig for 4000 kr i året men jeg skyndte mig at sige mange tak, men han var nu ikke tilfreds så jeg fik den til 3400 kr...  MVH Jannie
Det er sejt at være sød..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da helt fest! |
|
|
Nu bliver jeg da godt nok endnu mere glad for min gruppeforsikring!  Jeg betaler 2900 for Corsa'en fra 97 for både ansvar og fuld auto (altså ingen selvrisiko) og 3500 for Corollaen fra 99...og jeg fik kørekort i 2005! Et lille tip er i øvrigt at gifte sig med en der er elitebillist, så bliver man automatisk opgraderet...eller det gjorde jeg i hvert fald...
Venlig hilsen Ditte En fjordHEST er da ikke en pony!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har været ekstremt heldig mht. forsikring! Vores bil og forsikring står i mit navn. Jeg er 21 år, har en Ford Focus 1,6 fra 1998 eller 1999 (kan jeg ikke lige huske) på gule plader. Det er min første bil og jeg giver lige under 7.000kr om året INCL. kasko. Jeg er forsikret hos IF, som har en aftale med Ford, så da vi købte bilen hos forhandleren, fik vi et "starttilbud" på forsikring, og fik så dette tilbud efterfølgende. Så det kan altså godt betale sig at købe bil hos en forhandler, selvom det er lidt dyrere end at købe privat!
Rose - og Kongejordens Cardiff Springsadel købes: Kieffer Norbert Koof, 17"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forsikring |
|
|
Har min fiat punto HLX 16v fra år 2000 forsikret gennem Idaforsikring, som er et samarbejde mellem ingeniørforeningen danmark og Tryg. Jeg er 27, har haft kørekort under 1 år og giver 10000 kr om året for både ansvar og kasko med en selvrisiko på 1500 kr. Vores bil har lige været udsat for hærværk (nøgle hen af den ene dør) og vi får også udregnet om det kan betale sig for os, at forsikringen dækker det, eller om det bedre kan betale sig, at vi bare selv betaler og så ikke stiger i præmie.
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjooo... |
malle |
10-07-2007 19:26 |
|
jeg har en opel astra fra 94 st.car..jeg skrev til min bankrådgiver at hun skulle skaffe mig billigst mulige forsikring...med kasko da bilen holder 8 timer i århus hver dag... Nordea har en aftale med tryg og jeg fik et tilbud på 6655 kr om året med en selvrisiko på 2300 så længe jeg var under 23... og sandelig om ikke jeg lige har fået et brev fra dem hvor i der står... Du er kvinde...kvinder laver færrer buler end mænd...vi sætter din præmie ned til 5487 kr årligt...  så det kan godt betale sig at være kvinde af og til  Malle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op ... |
JeanetteB |
10-07-2007 20:41 |
|
tænk at man ligefrem skal være glad for at være halvgammel ...  Jeg giver ca. 3.400 om året i ansvar/kasko for min bil - men så er jeg naturligvis også elitebilist. Ialt giver jeg ca. 7.000 kr om året for alle mine forsikringer: bil, indbo, hus/brandforsikring + et par hunde. Det kan vist ikke gøre billigere ... 
Livet er som en pølsemaskine; hvad der kommer ud af det, afhænger af hvad man kommer i ... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|