Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hælervarer - hvor er folks moral???
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 13:37

Da jeg var på vej på arbejde i morges var min radio indstillet på "The Voice". Der kunne folk ringe ind og fortælle deres mening om "hælervarer", og om de selv kunne finde på at købe dem. Alle dem jeg hørte, havde alle selv købt hælervarer og var slet ikke flove af det - nærmest tværtimod. En (en pige) indrømmede endda, at hun selv havde stjålet for at sælge videre. En fyr fortalte om hvordan han havde scoret sig et dyrt anlæg til sin bil for få penge. Ja jeg spørger bare - hvor er folks moral henne? Håber ikke, at I herinde vil har samme holdning som dem?

GitteN

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 13:43

...jeg må nok sige at jeg kan sgu godt forstå hvorfor folk stjæler. Det er nemt tjente penge og bliver man taget nøjes man med et rap over fingrene.

Kan også godt forstå at der er mange (størstedelen af Danmark) der køber hælervarer på et eller andet tidspunkt. Chancen for at blive taget er minimal og som før sagt så er straffen minimal.

Det kan i det hele taget godt betale sig for folk.

mvh nina

Knabstruppere forever !!
0
0
Svar på denne tråd

tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 13:50

købte engang en sony diskmann da de lige var kommet frem,af en gut der stod og solgte dem ud af sit bagagerum på en p-plads ved stranden.

de kostede sølle 100 kr... han kom da også ret hurtigt af med det han skulle og kørte igen.

jeg bad ikke om en kvittering, og den var ny og i kasse (så er det jo umiddelbart ikke privat han har den fra) men man ved jo nok godt hvad man lige havde deltaget i... men det var en god diskmann :-)

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

svineri
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 13:51

hvor er det frygteligt som folk tænker... jeg kunne ALDRIG finde på at købe "varme" vare... hæler er lige så god som stjæler...

Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)
*La'Chalina*

Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
0
0
Svar på denne tråd

At det kan betale sig...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 13:54

... er ingen undskyldning for at begå noget kriminelt.

Det kan godt være at der ikke er den store straf for denne forbrydelse, men derfor bør folk da alligevel lade sig bremse afderes egen moral.

Man gør ikke noget der er forkert, bare fordi det ikke bliver straffet hårdt. Man undlader at gøre det, fordi man HVIS man gør det, medvirker til at skade andre mennesker.

En ting er et anlæg som "bare bliver erstattet af forsikringen" - men forsikringspræmien går op for alle - og der er også mange der får stjålet uerstattelige ting (arvestykker o.l.). Og så er der de psykiske resultater af det overgreb det er at nogen bryder ind i ens hjem og gennemroder ens ting.

Så hvis "størstedelen af Danmark" gør den slags kan jeg kun sige en ting:

FØJ

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

Det vil
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 13:55
jeg absolut aldrig gøre. Det er jo ondt mod de mennesker, som har fået stjålet disse varer. Føj da. Det er virkelig ondt at støtte den handel, og jeg ser ikke, at der er nogen undskyldning for det.

Hesteblade (Penny og Wendy) købes/sælges, se mere på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Om noget er stjålet...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:02

... fra privat, fra firma eller fra staten er i mine øjne lige galt!

Der vil altid være nogen der kommer til at betale prisen for en vare som andre får "billigt" (fordi de medvirker ved tyveri). Om det er via øgede priser i de forretninger der lider tab eller os alle via øgede forsikringspræmier - eller skatter hvis det er stat og kommune man vælger at stjæle fra og bedrage...

Jeg gentager Gittes spørgsmål: Hvor er folks moral?

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

Halllooo
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:03

Ej - nu bliver jeg altså sur.

FØRST så er det helt i orden at købe hælervarer.

BAGEFTER bliver folk skidesure, når de får stjålet deres ting, f.eks. trenser, sadler osv.

Til dem, der køber hælervarer: Jeg håber sgu det er jer selv, der bliver bestjålet næste gang! Helt ærligt!

Men de folk lader måske bare forsikringen betale? Så er de BÅDE hælere og svindlere!!!

Gitte

Udstyr til salg, bla. Kieffer lædergjord 125 cm., bid str. 12,5, gamascher str. cob og pony, tykke underlag. BYTTER gerne til tredelt bid str. 13,5 gerne HS og gerne muffebid, ulddækken str. 135-140 m.m.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:04

Jeg har heller aldrig købt "varme ting" eller på anden måde hælervarer.

Men jeg kan godt se at det er fristende at kunne købe ting til ½ pris.

Jeg kender en der igennem flere år har hentet varer i Tyskland og solgt videre i Danmark, han blev meldt af nogle naboer og blev anholdt, han sad i fænglet i 2 mdr, dem der havde det værst var hans familie og især hans børn. Jeg havde ikke ondt af manden selv.

Ordsprog: Hæleren er ligeså god som stjæleren.

Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

En strøtanke:
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:16

Hvis nu vi leger, at jeg kunne komme ind på det lokale rådhus ved nattetid UDEN at ødelægge noget.

Vel inde får jeg så øje på en lækker ny bærbar computer - og den tager jeg da med hjem

Jeg lukker pænt døren efter mig på vej ud og har derfor stadig ikke ødelagt noget.

Mit natlige eventyr kommer derfor til at koste skatteyderne (=os alle!) 8.549 kr (det leger vi en ny bærbar til kommunen koster).

Og her kommer så tanken: Er den handling, jeg lige har udført, mere moralsk forkastelig, end hvis jeg i løbet at året har tjent 8.549 kr sort, fordi jeg er maler (eller beslagsmed, eller gør rent hos private i min fritid, eller...)? Og i bekræftende fald: Hvorfor?

OBS: Beløbet er ikke væsentligt, kun et eksempel. Det kan også være, jeg stjal en brevvægt til 179 kr.

Lea

Hvor voldelig handling ta'r fat,

der standser kunsten brat!

0
0
Svar på denne tråd

Nej Lea...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:27

... det er netop det. At bedrage "det offentlige" (f.eks. ved at snyde i skat, arbejde sort eller modtage sociale ydelser men ikke er berettiget til (og har behov for)) er præcis lige så meget "tyveri op af lommerne på de øvrige skatteydere" som hvis man går ind på rådhuset og stjæler en ting.

NOGEN skal betale for de ting man stjæler/køber varme eller snyder sig til. De "NOGEN" er os andre. Ingen ting kommer af ingenting - der vil altid være nogen der skal betale for dem - er det ikke den der nyder det modtagne - ja, så er det nogen andre!

Så spørgsmålet er hvordan folk kan være så umoralske - og egentlig med hver umoralsk handling lære deres børn at det er helt i orden at stjæle og snyde andre.

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

Mine forældre
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:27

... havde indbrud sidste år i Pinsen.

De fik bl.a. stjålet en masse Kgl. figurer, smykker (arvegods fra min bedstemor), præmieobligationer og andre letomsættelige effekter.

Forsikringen dækkede det økonomiske tab (sådan nogenlunde) - men tilbød at "genanskaffe" de Kgl. figurer, da mine forældre havde præcise oplysninger på figurerne - og da forsikringsselskaberne har favorable indkøbsvilkår, ville det bedst kunne "betale" sig.

Men mine forældre ønskede IKKE at få tilsvarende figurer hjem, da de jo skulle købes antikvarisk - og HVOR stammer figurerne fra?

Selvfølgelig kan der da være tale om helt legale effekter - men lige så vel kan der også sagens være tale om figurer, der er stjålet fra et ANDET hjem og videresolgt til en antikvitetsforretning!!

Og dén tanke brød mine forældre sig ikke om!

Min egen personlig mening er - at jeg IKKE går ind for at støtte indbrud og tyverier - så jeg handler ikke med hælervarer.

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

tjaa...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 15:15

Hvad kan man sige. Spørgsmålet er nok mere om man har moral.

Jeg kunne ikke finde på at købe sådanne vare, men hvor mange kunne ikke finde på at købe en brændt cd? Det er ligeså meget at stjæle.

Det er en rigtig rigtig god undskyldning at det er let tjente penge og at straffen er minimal. Er i godt klar over hvor lidt man får for tyveri??? Man får ikke en flyvende fis.

Det er HELE Danmarks retsvæsen der trænger til en gevaldig opstramning. Tænk at du ikke får mere end 2 år for væbnet røveri! Du kan have stjålet 200.000! få 2 år. eftersom man kun sidder 2/3 dle af straffen hvis man opføre sig pænt, ja så har man tjent 200.000 på under 2 år (med mindre de selvfølgelig finder pengene). Det er ikke en straf, det er kun en løftet pegefinger.

Danmark skal til at tage sig sammen -og ike kun med retsvæsnet. Hele DK er ved at falde fra hinanden lige så langsom. Jeg mener virkelig at ALLE straffe bør forøges meget. Helt ærlig. 16 år for mord! Hvis du er 20 og hader en virkelig virkelig meget, ja så er du kun 36 når du kommer ud og har hele livet foran dig (16 år hvis ikke han opføre sig pænt. Kun 2/3 af straffen hvis han opføre sig pænt!

Der er ikke mange der bliver idømt livsvarig forvaring.

Tag sådan en som Lundin. Om 15 år så betræder han da DK´s gader igen! Hvert 5. år bliver han vurderet, og det er kun en spørgsmål om tid, før denne psykopat formår at overbevise dommerne, og lægerne om at han kan begå sig i samfundet igen. Det er sku spooky at tænke på. En mand som ham, burde være blevet henrettet. Men igen, DK har for svagt et retssystem.

Mvh Anette - med sin egen mening om vores L*RTE samfund

Lauge´s E´jaaz - Wisnu Estopa Of Tas
0
0
Svar på denne tråd

ingen hæler vare her
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 15:34

Jeg køber ikke hæler varer, for det er så pisse irreterende når det er en selv der bliver stjålet fra. Jeg har haft indbrud i bilen ikke míndre end 3 gange på under et halvt år. De stjal anlæg og hvad der nu ellers var. Blev tilbudt en billig varm nyt anlæg. Men for pokker så er jeg jo med til at støtte det som jeg selv synes er så mega træls.

Her den 17 dec havde vi indbrud i huset. De havde taget et vindue ud gået ind og tage nøglerne til bilen og kørt med den. Vi har fået den tilbage den anden dag. Men for pokker hvor er det vammelt at der har været nogen inde i huset, mens vi lå og sov. Endnu mere ulækkert er det at vide de har været der før, og tjekke ud. Bare fordi der står en stor hurtig Audi i indkørelsen. Så ingen hæler vare her. Har vi ikke råd til det vi ønsker os, må vi jo undvære. Og så er jeg i øvrigt helt enig i at straffen er alt for lav.

0
0
Svar på denne tråd

moral har
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 15:40

jeg massere af... men jeg tør også godt indrømme at jeg godt kan sænke den engang imellem.

brændte cd'er, cola fra tysland, cigaretter, en enkelt fagmand eller 2 "uden regning", får ikke altid en kvitt fra fks smed eller underviser, tænder op med aviser i brændeovnen, lader motoren stå tændt i 15 min hver morgen inden jeg kører så bilen er varm og isfri... ja jeg er måske småkriminel så, men så er jeg ihvertfald ikke den eneste :-)

men private ting, arvestykker og lign ville jeg aldrig kunne finde på at købe.

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Anette ...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 23:42

Man skulle nok stjæle lidt mere end 200.000 for at det var værd at sidde 2 år i fængsel for, det er vel det de fleste ville miste i løn mens de sad ind, plus de nok ville miste job og få plettet straffe attesten så et nyt bliver sværere at finde.

Og med hensyn til Lundin kan jeg berolige dig, han kommer ikke ud om 15 år, han har fået livstid og det er ikke 16 år, modsat hvad mange tror.

Med hensyn til hæler varer kunne jeg aldrig drømme om at købe dem og da min svigerindes kæreste (nu heldigvis ex) kom slæbende med en hel kasse parfume med små matas mærkater på var jeg meget tæt på at ringe til politiet, men orkede dog ikke at ligge mig ud med det meste af kærestens familie, som ikke kunne se det forkerte i det. Heldigvis er kæresten på min side :-)

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

Spring/tur part søges:

www.heste-nettet.dk/ma.../vis/13/3/

0
0
Svar på denne tråd

i ny og næ
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 00:59

så er der da røget varme vare igennem os og jeg er sku ikke "bange" for at købe det eller noget...

Og herreste gud - bliver vi en dag plyngret jamen så har vi en go indboforsikring og så vil jeg være glad for at der var nogen der gad rende med alt det gamle bras ;-)

Men jeg vil samtidig også sige som sjanna siger: jeg kunne aldrig finde på at købe arvestykker osv.

Men et bil anlæg, tv, brændte cd´er, en mobil osv osv. det er jeg altså kold overfor...

Men sådan er vi jo så forskellige!

M.V.H
Tine

GODT NYTÅR

**Vær dit eget ikon**
(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

Tine85s ikon sælges..
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 01:15

Sælges billigt ..

**Vær dit eget ikon**

(") (")
('.' )
(")-(")
Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, men jeg håber at det er din sadel der bliver stjålet næste gang, eller det er din bil der bliver hugget.. eller hvor ruden er smadret og radioen mangler..
0
0
Svar på denne tråd

forsikring?
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 01:22
de fleste er vel for pokker forsikret, så hvad er problemet
0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 07:23

Problemet - selv om man er forsikret - er at der er en hel...des masse besvær med at få genanskaffet ting, der kan være ting der ikek KAN erstattes - og forsikringen bliver dyrere for os alle sammen! Pengene skal jo komme et sted fra!

Desuden har de fleste indboforsikringer en selvrisiko på 7-800 kr - så de penge er bare TABT.

Hvor sjovt er det?

En af mine kollegaer fik stjålet sin pung op ad tasken for et par uger siden. Hun har endnu ikke fået nyt sygesikringsbevis - og der kan IKKE laves et "nødbevis", så en udlandsrejse måtte aflyses (beviset er jo sygeforsikring i rejser i europa), nyt kørekort koster, bankkortene er der ventetid på, kontanterne (heldigvis ikke så mange) er tabt. diverse ting og sager, tid til hvornår man skal til tandlæge, en recept o.l... alt sammen ting der tager tid at rekonstruere.

Og så er det KLAMT at der er en der har kunnet stikke hånden direkte ned i hendes taske mens hun stod og var på vej ind i bussen - hun nåede lige at se at han rendte.

En af mine venner havde indbrud engang - bagefter måtte hun ikke alene genanskaffe alle de mistede ting (dem der KUNNE genanskaffes) - hun måtte også bruge en formue på tyverisikring af lejligheden for at føle sig tryg ved at bo der - og jeg tror at hun i lang tid var lidt bange for om der var nogen når hun kom hjem.

En tidligere kollega fik også tømt sit hus - selv børnenes sparegrise var væk. Og ALT hendes undertøj. (og ud over at HUN synes at det var ækelt, så havde hun to små børn der ikke turde sove hjemme i omring en månedstid. "Tænk hvis der kommer en væmmelig mand mens vi sover, mor")

KØBER man "varme" varer, er man med til at gøre det risikoen værd at begå indbrud. Det er ikke "bare ting" eller "bare penge" - det er mennesker man rammer!

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

Dobbeltmoral
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 07:52

Tja..

Det er vel et spørgsmål om dobbeltmoral.

For det er vel i orden at lave lidt sorte penge.. eller ??

Personligt har jeg ikke købt nogle hælervarer, og ved ikke om jeg kunne finde på det såfremt jeg stødte på noget som kunne intereserrer mig.

Desuden så er folk jo forsikret, og det er jo nok de færreste der har meldt et indbrud uden at de har tilføjet lidt ekstra på listen over det stjålne.

Jeg har været udsat for sadeltyveri, samt indbrud i min bil 2 gange :-( og det er bestemt en sur oplevelse jeg sagtens kunne have været foruden.

Jeg kan levende forestille mig at det er rigtigt ubehageligt at have indbrud i ens hjem, men værrere er det vist heller ikke.

Mht.. selvrisiko på indboforsikringer, så kan hverisær selv vælge om den skal være der eller ej.. det er kun et spørgsmål om prisen.

Bedækning tilbydes ved smuk, velredet Ox Araber
...Seriøs dressurrytter søges ..Leasing tilbydes...Løsdrift søges til hingsteplag fra foråret...

OX Arabere.dk
Her forenes skønhed og kvalitet
0
0
Svar på denne tråd

Jeg må jo tilstå
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 08:07

at jeg er dobbelt-moralsk...

Jeg kunne ikke drømme om at købe hælervarer, hvis jeg vidste det var det. (har engang købt noget, som senere viste sig at være stjålet...)

Men jeg har da 3 cdér der er brændt over...

Det er vel dobbeltmoralsk???

Det er cdér jeg ikke ville have købt, men som jeg gerne ville have...

Min Søn, har så lånt dem ved en ven, og brændt dem over...

Jeg er da glad ved dem, og har egentlig ikke spor dårlig samvittighed over det når jeg hører dem.

Det jeg købte som var stjålet, var 2 kartoner smøger og 3 flasker sprut..

Jeg fik at vide det var hjembragt fra en ferie i udlandet, men det viste sig 4 uger senere at det var stjålet fra min venindes nabo... Jeg leverede sprutten tilbage, til den rette ejermand (smøgerne var røget), og han gav mig en "findeløn" på den ene flaske, som jeg selv kunne vælge...

Hilsen Dorte

0
0
Svar på denne tråd

sort arbejde...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 08:31

... nej, jeg synes egentlig ikke at sort arbejde er ok.

Jeg skelner IKKE så skarpt som skattevæsnet - vennetjenester hvor der ikke er penge indvolveret ser jeg ikke noget forkert i - men er der betaling, så skal skattevæsnet have sin del.

Der hvor jeg nok ER lidt dobbeltmoralsk er at jeg da godt kan indrømme at jeg har en hjemmebrændt film. Jeg har haft den på video, men har fået en DVD version i stedet. Og jeg HAR da også lige haft et par kopier hvor jeg så har set dem og så har købt den rigtige version, da jeg fandt ud af at det VAR film jeg ville eje. Det samme med CD'ere - jeg har prøvehørt lidt, og hvis det så er noget jeg vil eje, så køber jeg det (men strengt taget er det jo heller ikke lovligt at brænde til "prøvehørning")

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

En gang blev
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 08:44

jeg tilbudt en minidisc. Den var fed, virkelig fed, jeg har været 15. Beløbet var aftalt. Jeg troede den var brugt, indtil jeg spurgte hvordan kan den være så billig? Jo den var skam "varm". Ja, jeg kunne godt undvære den minidisc alligevel, ingen "varme" varer til mig.

Synes det er det værste svineri, om det så er et TV eller et arvestykke. TV'et kan erstattes, det kan arvestykker ikke, men det ændrer ikke på, at det er mennesker man rammer som £isbeth siger. Forstår ikke folk kan have samvittighed til det.

Mht. Lundin så bare rolig, den mand kommer ikke ud, han overbeviser IKKE lægerne om, at han skal ud igen. Den mand sætter fortsat sine spor i fængslet.

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

personligt
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 08:47
kan jeg ikek se det forkerte i at man køber hælervare.. altså det er jo ikek en selv der stjæler det.. Det er da ligesom at gå ned i en billig butik (fx tigeren) og købe der..

Ejer af: 1 pony, 1 rotte, 1 kat og 2 dværghamstere

0
0
Svar på denne tråd

Det er da overhovedet
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 09:44

ikke som at gå i en butik, folk har mistet de ting du står og køber, hva vil du sige til en stjal din cykel og solgte den videre ville du tænke når du kom ned for at tage din cykel og den var væk, jamen det er ok nu er der en der får en billig cykel, for det er jo ligesom at gå i Tiger´butikken ...

Det er ikke ok...

Sort arbejde ... syntes jeg heller ikke altid er ok ... det som en anden har nævnt med at de vil beskatte de frikadeller man får som tak for hjælp med at banke en væg op det er åndssvagt

Jannie

BLA BLA BLA BLA BLADR :-)

0
0
Svar på denne tråd

moral eller hvad!
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 09:59

Min grænse går helt klart ved tyveri og hælervarer! Aldrig om jeg kunne drømme om at købe noget, som var stjålet! Det kunne jo ligeså godt være mig, som havde haft indbrud...

Tilgengæld er jeg mere kold overfor sort arbejde. Jeg underviser lidt "freelance" for et par hundrede kroner om måneden. Det er "orange", og hvis jeg blev tvunget til at betale skat af dem, så gad jeg slet ikke undervise! Så skattevæsenet bliver ikke snydt... At andre laver sort arbejde rager mig heller ikke en fjer! Sålænge at staten ikke udnytter de penge vi rent faktisk betaler i skat optimalt, skal de ikke regne med min sympati...

På samme måde har jeg det med piratkopier af film og cd'er. Jeg havde på ingen måde tænkt mig at købe filmen eller cd'en, ergo bliver selskabet ikke snydt. Jeg har faktisk flere gange oplevet at hente et nummer på nettet og blive så vild med det, at jeg er gået ned og købe cd'en lovligt, for at have alle numrene!

Hættemåge: Når du køber en hælervare, ER det faktisk lidt som om du selv stjæler det! Hvis ingen købte hælervarerne, ville der jo heller ikke blive stjålet noget! I den billige butik er varerne indkøbt på lovlig vis, og der står ikke nogen og mangler den dims du køber! Tænk hvis jeg havde indbrud, og du købte mine ting! Hvor ufedt var det ikke!

0
0
Svar på denne tråd

Hættemåge
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 10:02

du kan da ikke sammenligne hælervarer som at købe i en billig butik, Tiger som du selv nævner.

De har jo ikke stjålet tingene, det er bare billigt bras, hvorimod hælervarerne er andre folks ting - uanset om det er stjålet fra en butik eller et hjem, så tilhører det andre.

Du stjæler det ikke selv, rigtigt, men du støtter den der har stjålet det. Det er jo lidt ligesom at stjæle heste og sælge dem igen, det er jo også hælervarer. Hvad hvis dit føl blev stjålet og solgt til andre, hvad ville du sige til det?

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Hæler og stjæler
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 10:16

Jeg er faktisk ked af, at jeg overhovedet fik øje på denne tråd.

Sort arbejde, kopiering af videoer og andet AV, kopiering af artikler i bøger osv. hører efter min mening hjemme i "småtingsafdelingen", så længe man gør det til glæde for sig selv og ikke har den helt store "produktion" i gang.

Det er ulovligt - ingen tvivl om det - men der kommer sjældent nogen til skade med det.

Men at stjæle fra andre mennesker eller at støtte tyverierne ved at aftage "varerne" - DET er i mine øjne helt forkasteligt og direkte lavmålt!

Det er PISSEligegyldigt, om man har en forsikring eller ej!

Man bør kunne have sine ting i fred og trygt lægge sig til at sove i ens eget hjem!

Jeg glemmer aldrig nogensinde min dybt ulykkelige og grædende mor, jeg mødte da jeg kom hjem til mine forældres endevendte hjem!

Det er altså ikke "sundt" for et ældre ægtepar oppe i 80'erne.

Det skaber en enorm utryghed, at der har været fremmede i hjemmet og rode og rage - og tit er udbyttet jo ikke noget at tale om, da det tit er usle narkomaner, der tager, hvad de kan bære på.

Men når man ved, hvilken sorg og forskrækkelse det kan give de indbrudsramte - så er man altså en lav og ussel person - på linje med narkomanen - når man støtter hans "aktiviteter"!

Fy for fanden - siger jeg bare!!!

/Nina

0
0
Svar på denne tråd

Til Sasser
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 10:26

Det må jeg da godt, for det er sådan jeg ser på det.. Tigeren får tingene pænt billigt for at kunne sælge dem til de lave prider (man skal jo sælge varen for mer end hvad man har givet for den, elelrs er man en dårlig "købmand")..

Ved hægler vare er varen jo sådan set gratis, så om man sælger den for 1 kr ville man stadig få noget ud af det..

Øh de bruger jo ikke de penge jeg giver dem til at stjæle ting, så derfor støtter jeg dem ikke.. Jeg "giver dem brød på bordet" så og sige..

Så ville jeg efterlyse det igen og igen til jeg fandt følel og så vilel jeg købe hende tilbage hvis jeg havde råd.. eller lade hende blive hos hendes nye famile hvis hun har det godt..

Til jannie(victor) <-- Jeg vilel absolut ikek have noget imod hvis de stjal min cykel, den er så gammel og grim at de alligevel ikek kan tjene særlig meget på den.. Også selvom den var ny, vilel jeg blive irriteret ja, men ellers være ligeglad.. det er bare en ting..

Man kan jo så også arbejde uden at betale skat og uden det er sort.. så har man bare et frikort :D

TIl stinedecor <-- Nej for det er ikek mig der får bøden hvis tingen bliver fundet.. Jeg er uskyældig, aka stjæler jeg det ikke.. jeg køber det.. Man kan jo ikek altid vide om det er hæler vare bare fordi det er billigt..

Jeg kan da tit sælge ting/dyr billigt uden de er hæler..

Nu står jeg ikek og mangler ting, men det vilel da kun være ufedt for dig.. Du tjener ikek noget på dine ting, (med mindre de kan dækeks af forsikringen), hæleren tjener sikkert meget på dem, og jeg får nogle nye brugte ting, som kan holde til jeg ikek gider have dem mere, hvor jeg så enten kan skrotte dem elelr sælge dem videre..

0
0
Svar på denne tråd

Hættemåge!!!
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 10:30

Hvordan kan du dog sidde og skrive sådan noget p...???

NEJ det er ikke EN selv som stjæler det, nej for EN selv tør ikke, og skal ikke ha fingrene i klemme. MEN du er medskyldig i tyveri hvis du køber det. Det syns jeg lige du skal vide !!!

Og NEJ det er absolut ikke som at gå ned i tigeren og købe det.

Overhovedet ?? hvor har du dog det fra ??
Og mens du nyder godt af de hælervarer du har købt, sidder der EN person et sted og er rigtig ked af det fordi personen har mistet nogle ting af høj værdi, ting som måske ikke kan erstattes..

Føj altså.. At nogen kan tænke sådan ???

for 1½ år siden var der indbrud hos mine forældre.

De fik stjålet for 30.000 kr af alt muligt, smykker og arvegods. TING som IKKE kan erstattes, kun via en forsikring.. (fedt. Ironi OFF).. De stjal til og med min BRORS SPAREGRIS.. Føj altså..!!! Min bror har længe efter været bange for at ligge sig til at sove, for tænk nu hvis der kom nogle mens han sov !!! Iiih det kan gøre mig så pisse hamrende møg sur.!!!
Men de skal i rettet mod den person, og hans 2 medskyldige snart, da politiet har fundet frem til dem og beviser for det der dem. Desværre er mine forældres arvegods osv gået tabt, da det var solgt videre >Ting som IKKE kan erstattes.

Hættemåge, jeg kan ikke forstå hvordan du kan have sådan en holdning, men sådan er vi jo så forskellige. Og jeg vil HÅBE du selv en dag oplever hvad det vil sige at miste noget man virkelig er glad for, og noget som IKKE kan erstattes.

Føj jeg græmmer mig...

Camilla- som ikke tolerere den slags overhovedet.. !!!

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op.
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 10:32
Jeg er virkelig chorkeret over, at man kan forsvare det at købe hælervarer på den måde. Tænk på de stakkels mennesker, som har fået stjålet deres ting. Som en anden nævner giver det ar på sjælen, hos dem som bliver udsat for disse tyverier. Nogle af jer formulerer jer, som om man skal være glad for, at der er nogen der gider tage ens "ravelse". Der er sku ingen, der skal tage mine ting. Ens minder kan forsvinde ud af vinduet, det er da hårdt!!!

Det kræver noget af et overskud at få alle sine ting igen. Jeg kan lige se, hvis der kom en og stjal alle mine bøger. 70 bøger har jeg købt gennem amazon, og det er ikke lige så billigt at få dem igen (2500 kr) + en masse bøvl. Og alle mine andre bøger? Puha, tør ikke tænke på det.

Som sagt, jeg vil ALDRIG købe varme varer, netop fordi det er med til at skade andre mennesker. Der ville nok ikke være nogen, i hvert fald knap så mange, hælervarer, hvis der ikke var nogle kunder, vel? Udbud og efterspørgsel!!!

Mht. sort arbejde er det næppe helt det samme, da det ikke påvirker personer på samme måde, som hvis de får nogle ting stjålet. Så er sort arbejde da mere hamløst end tyveri for det enkelte individ. Nå, det er jo bare min holdning!!

Ps. Annette...får man ikke 2 års (eller mindre?) fængsel + en bøde? Jeg tror næppe man må beholde pengene. Mht. dødstraf, så er det jo en helt anden debat, som jeg gerne tager i en anden tråd eller over beskedcenter!!!

0
0
Svar på denne tråd

Afstand
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 10:37

Jeg tager skarpt afstand fra hæleri.

Jeg kunne ikke drømme om at købe moget jeg har den mindste mistanke om er "varm".

Ved at køre "varme" varer skaber men selv et markede for tyvekoster.

Og jeg vil fandeme have lov til at blive gal når nogen stjæler fra mig.

De ting jeg har er købt og betalt ærligt og redeligt.

Jeg har ingen brændte cd/dvd i huset, det er også tyveri i mine øjne, og folks manglene moral på det punkt gør at man ikke kan låne cd/dvd af mig, for "man" mener jo det er ok at kopiere dem.

Niksen biksen ikke her i huset.

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor
:-) :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hættemåge
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 10:42

jeg gider ikke en gang begynde at diskutere din moral, for det er jo tydeligt du ikke har nogen.

At du ikke en gang kan se hvor forkert det er, at hjælpe tyve med at få mad på bordet, som du selv skriver.

Hvorfor skriver jeg overhovedet det til dig? Det er jo som at tale til en væg

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Hættemåge
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 10:43

jeg er faktisk ret overbevist om at du vil få en bøde hvis du blev taget med hæler varer, du må heller ikke købe louis V kopi tasker det er også ulovligt,

www.crimprev.dk/sw199.asp

her kan du læse at hæleri bliver straffet lige så hårdt som tyveri

Sakset fra den side

Hæleri straffes ligeså hårdt som tyveri, og man kan f.eks. risikere alt lige fra bødestraf til fængselsstraf. Det gælder også, selvom man måske ikke lige var klar over, at det man købte var stjålet. Man skal selv sørge for at vide besked, når man anskaffer sig nye ting. Man skal selv sikre sig, at de ikke er stjålet.

Sååå det

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Kender en som laver sort arbejde
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 10:45

Hej

Jeg kender en via stalden (hun har 3 heste) hendes mand/kæreste er efter sigende narkohandler og hun selv laver privat rengøring til mellem 12.000-16.000 kr om måneden, derud over får hun bistandshjælp og kostskole til sine børn betalt.

Synes det er forkasteligt, men hun er ikke en person som jeg vil lægge mig ud med, ved sku ærlig talt ikke hvad hun kan finde på...

Købte på et tidspunkt en sadel som var et par år gammel, den kunne ikke passe min hest, men var i rigtig pæn stand, så jeg solgte den videre... Lidt over en uge senere ringede politiet og sagde det var en af mange sadler der var blevet stjålet, jeg fik det rigtig dårligt, havde givet 3200 kr for sadlen så jeg havde slet ikke tænkt på at den kunne være stjålet. Hende der ejede den var heldigvis forsikret, men tænkt at hende der stjal den havde hugget 17 mærkevarer sadler...

Men helt ærlgt, så tror jeg vi alle har noget på samvittigheden, fra en brændt cd, til om sommeren at købe frugter/sodavand til koncerter ect.

Spørgsmålet er jo så bare hvor meget... Og hvor går grænsen???

0
0
Svar på denne tråd

Sasser...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 10:47

Ja jeg må nok indrømme de samme tanker strøj igennem mit hovede...At det er som at tale til en dør.. Men hvordan i hede hule helvede kan nogen tænke sådan... De er lige så medskyldige som tyven er...

Og jeg håber mine forældres indbrudstyve får en passene straf, selvom den sikkert er alt for lav !!!

0
0
Svar på denne tråd

Til xenia
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 10:49

´Jeg fortæller bare min mening og det har jeg lov til uden at skulle rakkes ned.. Det er min mening om hæler vare ikek andet.. Jeg siger ikek noget om det er rigtig elelr forkert at gøre det.. siger bare min mening og holdning omkring det.

Hvem siger en selv ikek tør.. Jeg kan da godt indrømem at da jeg var mindre stjal jeg, er så holdt op med det, for nu har jeg nogle mere fornuftige ting at få tiden til at gå med 8mine dyr bl.a.)

Som sagt, for mig er det kun ting.. ikke andet.. Men når de tager mine dyr vilel jeg blive ked af det..

Hvordan kan man være medskyldig hvia man ikek ved det er stjålet??

Igen det er MIN MENING...

Hvem siger jeg HAR købt hæler vare?? Jamen så kan personen istedet for at sidde og have ondt af sig selv, gå ud og efterklyse sine ting hvis personen nu er så glad for dem..

Hvorfor tror du folk gør det?? Det er så de kan få brød på bordet fordi kommunen sikekrt har opgivet dem.. De færreste gør det hvis de ikke er i pengeproblemer..

Jeg har skam fået stjålet ting.. Men bliver ikek knuttet til mine ting, for de er nbare ting ikek andet.. Ved så ikek om det er fordi mine ting ikek har særlig stor værdi, og har ingen ringe eller smykker af værdi (For går alligevel ikek med det).. Jeg har prøvet at miste dyr jeg kan lide.. dog ikek ved at et menneske stjal det, men andre dyr.. Men det er jo bare naturens gang..

Og igen.. Det er min mening omkring det.. Jeg siger hverken det er rigtigt elelr forkert.. det er bare min mening..

Til Trine Nørgaard Christensen <-- Jeg forsvare det ikke, jeg siger min mening.. der er en forskel.. hvis jeg forsvarede det bvilel jeg skrive at det er det eneste rigtige at gøre (hvilket jeg ikke gør)

Nu har jeg i forvejen ikek særlig mange "minder" bortset fra dem inde i mit hoved.. Jeg hari kek bilelder o.lign hængende på væggen.. For vil ikke minde personer eller dyr som et stift billed.. men som den de er, og det gør jeg inde i mit hoved..

Har du da ikek læst bøgerne?? Hvor tit bruger du dem egentligt?? Hvis aldrig eller meget sjælendt, så er spørgsmålet så bare, hvorfor købe dem tilbage igen/finde nogle nye.. Det er bøger som du HAR læst..

Som sagt hvordan ved du det er hælervare?+ Man kan sagtens sælge vare billigt uden det er hægler..

0
0
Svar på denne tråd

Man har selv ansvar for
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 10:54

at sikre sig det ikke er hælervarer ...

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Ti lSasser
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 10:57

Hvor skriver jeg at det ikke er forkert?? Jeg ahr aldrig sagt at de med at købe er rigtigt.. Øh hvorfor må jeg ikek have lov til at have min egen mening herinde?? Jeg gider ikke være rygklapper, men kommer bare med MIN mening.. ikek andres 8Jeg kan nemlig godt selv finde ud af at sige min mening)

Til jannie(victor) <-- Hvad så hvis man ikek ved det er hæler?? (og ikek ved hvordan en rigtigt ser ud så man ikek ved om det er en kopi elelr ej??) De kan jo bar sige de har købt tingen, elelr fået det i gave..

Til xenia <-- igen jeg siger bare min mening.. gider ikek være rygklapper (Okay de fleste syntes det, så syntes jeg også det) nej tak..

0
0
Svar på denne tråd

Til jannie(victor)
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 10:58
Jeg spurgte ikek om hvem der havde ansvaret.. jeg spurgte om hvordan ved man det.. man kan jo ikek bare sådan lige finde ud af det..

0
0
Svar på denne tråd

Signe...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 10:58

Du skal jo altså tænke på at det ikke er hr og fru Jensen der kunne komme i tanke om at røve eks. en bank.

Men de kriminelle som allerede har en plettet straffeattest er sku bedøvende ligeglad med at 'miste' 2 år af deres liv.

Lundin - ja jeg ved udmærket godt at han har fået livstid, jeg kender godt fængsels straffene. Men han bliver stadig vurderet hver 5. år, og sådan en psykopat skal nok overbevise både læger og dommere at han er klar til de offentlige gaver. Han er langt klogere end de fleste andre mennesker.

Nej du, han burde være blevet i USA, for så havde han fået døds-straf. Men DK skal selvfølgelig kræve ham hjem, så vi kan gå og betale en masse skattepenge til ham.

Mvh Anette

Lauge´s E´jaaz - Wisnu Estopa Of Tas
0
0
Svar på denne tråd

hælervarer
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:01

Hælervarer...fy føj da. Hvor er det dog sørgeligt at her er folk som åbent indrømmer at det er ok at købe/handle med.

Skam sig. Og hvis jeg nogen sinde skulle være så uheldig at rende ind i ubudne gæster i mit hjem...

venligst betina

0
0
Svar på denne tråd

Nu er det
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:01

sådan, at man burde blive mistænksom hvis man køber et helt splinternyt Sony TV eller lign. til rigtig billig pris. Der var faktisk en udsendelse for ikke så længe siden, hvor det var med skjult kamera. Her lærte de af en tidligere tyv (tror jeg det var) hvordan man kunne spørge om en ting var varm UDEN at sige ordet.

Jeg synes da kun det er ens pligt at finde ud af, om det kan være en hælervarer når nu det sælges så billigt og er ekstremt nyt.

Ja Hættemåge, det er din mening, den har du ret til, vi siger bare vores mening omkring din tankegang vedrørende hæleri. Det er en ting det har du ret i, og man knytter sig heller ikke til ting. Men det er da ved gud brand ærgerligt at gå ud og købe et B&O TV/anlæg whatever til rigtig rigtig rigtig mange penge, og det så bliver nappet. Så har du lige "tabt" ca. 30.000 eller mere. Det er faktisk ligegyldigt hvad du har købt, du har brugt penge på det, og jeg skal da gerne indrømme, om det så kun havde kostet 1000 eller 300 kr, så var det stadig mit, noget jeg havde købt og betalt. Jeg køber ikke mine ting for at andre kan stjæle det og få penge for det.

Nogle gange kan nogle være uheldige og købe billige ting over nettet, som så viser sig at være stjålet. Det kan man måske ikke vide i sekundet, men synes stadig det er ens pligt at finde ud af det, og hvis man opdager det efter det er købt, synes jeg da man skal melde det til politiet.

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Til stengården
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:02
Hvis det er mig du hentyder til siger jeg ingen steder at det er ok..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:04
Desværre ikke milionær som kan købe min bøger tilbage sådan uden videre. Jeg har bøger til en pris om mod 15.000-20.000 kr (ja, jeg er en læsehest ), og selvom forsikringen måske dækker en del af beløbet, har jeg ikke råd til at købe dem. Jeg læser selvfølgelig ikke mine bøger hver uge (det har jeg godt nok for mange bøger til), men det bliver læst flittigt af mine familie, venner og klassekamerater...jeg er et slags bibliotek (det er mine forældre også, og derved at vu udveksle bøger), og det tror jeg flere af HNs bugere kender til, for vi er jo en del læseheste.

Mht. at forsvare sig talte jeg om debatten generelt. Jeg har slet ikke bragt dig på bane. Undskyld hvis du opfatter det sådan. Men hvis du så gerne vil debattere...selvom DU ikke HAR nogen minder, så er der faktisk andre mennesker som har.

Nogle af os tager billeder gennem hele livet, gemmer på gamle postkort, ens første stil til et 13-tal osv. Det er ting som man gerne vil beholde, da du så kan side og smile af senere i dit liv, når din lærer har skrevet "du har en fantastisk måde at formulere dig på...ect".

Men igen, alle er jo ikke materialist, men os som er behøver jo ikke at blive såret, når folk tager vores ting. Det er sku da FORKERT. Lige som jeg går heller ikke hen og mobber folk så de får psykiske ar resten af livet. DET ER JO ONDT!!!

Jo nej, du kan ikke altid vide, om det er en hælervare, men hvis personen direkte siger det til dig, så burde du nok afbryde handlen.

0
0
Svar på denne tråd

hættemågen
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:07

Hejsa hættemågen. Nej det er egentlig ikke dig jeg hentyder til, bare sådanne generelt. Har set at du allerede havde gang i en debat med andre, så den blander jeg mig ikke i .

venligst betina

0
0
Svar på denne tråd

Hættemåge
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:09

Jeg tror kun vi kan blive enige om vi er uenige..

Jeg vil lade være med at kommentere dine indlæg i denne tråd mere, da jeg vidst har slået fast jeg ALDRIG kommer til at forstå sådan en tankegang..

Men hvis du kan sove godt om natten med det er det jo fint!!!

0
0
Svar på denne tråd

Til Sasser
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:10

Nu er det jo sådan at en hæler vare sagtens "bare" kan være et eller andet tilfældigt blad.. det behøver ikek nødvendigtvis vare noget det har kostet mange penge..

Hvis man nu spørger dem, hvor længe har du haft varen.. (uden at sige noget om den er stjålet) så kan de hvis den fx er nyt jo bare sige de har fået det i gave, men vilel helelre ha haft et andet så skal bare af med det (Det er ikek ensbetydning med det er stjålet jo.. det kunen jo være personen sagde sandheden)..

Så hvordan ved man om de står og lyver eller ej?? tænk at gå glip af en billig ting, som man måske skulle bruge bare fordi man troede den var stjålet..

Melde det til politiet? Jamen så vil de jo bare stikek en en bøde i hånden, og sige "Så pas bedere på en anden gang" (I siger jo selv det er ulovligt at købe fra hælere) Nu ved jeg så ikek om nogle af mine ting er hæler vare.. Men jeg haraltså ikek lyst til frivviligt at gå ned og skulle betele en bøde.. de penge kunne jeg sagtens finde noget andet at bruge på..

Nu var den her debat så ikke om at min mening skulle debateres eller ej.. Så lad det ligge.. Den var om hvad man syntes om det, og det sagde jeg.. I kan ikke forvente det kun ville være rygklapper indlæg med "Det er så ondt at stjæle fra andre" en debat kræver flere meninger.. Ja ærgeligt, ikke andet.. Livet er fuld af ærgelser og skuffelser, kan ikek se hvorfor man så skal gå i dybten med 1 enkel ting (og det så er mærkevare eller ej)

0
0
Svar på denne tråd

Ja, for
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:12
Man er jo rygklapper hvis man siger sin mening (sarkasme of).

0
0
Svar på denne tråd

Til stengården
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:12

Okay, bare iorden :D

Til xenia <-- Tja sove godt kan jeg aldrig, det har jeg for mange problemer til (Ikke hæler ting, men andre ting som jeg ikke lige vil ind på).. Og ved ikek om nogle af mine ting er hæler ting..

0
0
Svar på denne tråd

Hættemåge
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:13

jeg er ikke rygklapper jeg citere loven, men kald du bare det rygklapperi, jeg ved bare jeg vil ikke have en bøde eller ind og sidde pga af jeg kan få noget lidt billigere,og vil hellere spare sammen og få en garanti på tingene.

Det er op til dig at finde ud af om varen er stjålet og som du kan læse inde på det link jeg har lagt i et tidligere indlæg, kan man bede om at se en kvittering.

Sakset :

Spørg efter de originale regninger eller kvitteringer eller prøv på anden måde at få at vide, hvor varerne kommer fra. Er du stadig i tvivl, kontakt da politiet og spørg om råd. Få altid selv en kvittering, når du køber nyt eller brugt.

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

anette- Lundin
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:14

Danmark krævede ikke Lundin hjem. Han blev udvist fra USA, hvor han afsonede pga. mordet på sin mor, her blev han hurtigt løsladt grundet pladsmangel og altså derefter udvist.

Bare lige en sidebemærkning.

Vh Tine :-)

Loppefrøskaller (formalede- den bedste kvalitet)

1 kg. 150 kr.

9 kg. 1125 kr.

Bestil online hos Hestens Urtehave

0
0
Svar på denne tråd

Til Trine Nørgaard Christensen
Forfatter: 

Jeg har ikek bedt om at blive rygklappet.. Jeg sagde jeg gider ikek rygklappe indlæg, og det gælder både denm som er med og imod mig.. der er ikek noget mere irriterende end når folk bare hopper på vognen og ikek siger deres ærlige mening..

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er
Forfatter: 

det at det bliver et rygklapper indlæg henne?? Folk er jo åbenbart i flertal mht. at de synes det forkert at købe hælervarer.

Var jeg forresten ikke blevet enig med mig selv om, at det var som at tale til en væg?? Jo, derfor tror jeg bare jeg stopper med at kommentere dine indlæg måge

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Så er der dem der bare siger det modsatte
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:15

bare for at være modsat... for ellers er man jo en rygklapper

Du fortjener et svømme klap ...

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Til jannie(victor)
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:16
Jeg har ikek nævn nogen navne om hvem der er rygklappere (At du så føler dig truffet er så ikek min skyld).. Det er op til folk selv at finde ud af om de er det eller ej.. Men som sagt man kan ikke forvente at alle har den samme mening omkring det.. (Snakker ikke om det er rigtig eller forket, men om meningen)

0
0
Svar på denne tråd

Igen folk
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:17
der ikke forstår sarkasme, suk. Jeg forstår godt, hvorfor der er så mange der brokker sig over hn, når de ikke engang kan forstå sarkasme og ironi, når det bliver skåret ud i pap

0
0
Svar på denne tråd

Stiller mig vist
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:18

sammen med sasser på den her ...

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Til Sasser
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:19

Tja du ved jo ikek hvor mange der bare hopper med på vognene og syntes det er forkert, fordi de de ikke tør tage kampen op og sige hvad de rigtig sys..

(Og nej jeg siger ikek at jeg syntes det er rigtigt, jeg har som sagt ikek sagt noget om rigtig elelr forkert)

Til jannie(victor) <-- Nej rygklappere er ligesom hæler vare.. man ved ikke om de er det elelr ej.. Men for det meste bare hoppe på vognen ,hvis man så spørger dem senere og de ikek er en del af mængden siger de noget andet..

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:21
Hvem siger jeg ikke forstår det?? Det kunne jo bare være jeg ikek syntes det var sjovt..

0
0
Svar på denne tråd

ok den
Forfatter: 

metafor forstod jeg vist ikke Rygklappere = hælervarer

Jannie som er kravlet op i den samme vogn som sasser

0
0
Svar på denne tråd

Hæleri og hættemåge...
Forfatter: 

Denne tråd er dybt chokerende, der er faktisk flere der åbenbart ikke kan se noget forkert i hæleri..

Jeg kan ikke forstå at nogen kan forsvare hæleri, det er dybt forkasteligt.

Hætteåge skrev: Jeg er uskyældig, aka stjæler jeg det ikke.. jeg køber det..

Hæleri er faktisk strafbart jf. straffeloven:

§ 290. (1077) For hæleri straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år og 6 måneder den, som uberettiget modtager eller skaffer sig eller andre del i udbytte, der er opnået ved en strafbar lovovertrædelse, og den, der uberettiget ved at skjule, opbevare, transportere, hjælpe til afhændelse eller på lignende måde efterfølgende virker til at sikre en anden udbyttet af en strafbar lovovertrædelse.
Stk. 2. (1078) Straffen kan stige til fængsel i 6 år, når hæleriet er af særlig grov beskaffenhed navnlig på grund af forbrydelsens erhvervsmæssige karakter eller som følge af den opnåede eller tilsigtede vinding, eller når et større antal forbrydelser er begået.

0
0
Svar på denne tråd

Til jannie(victor)
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:22

Ja altså.. med hæler vare ved man ikek om de overhovet ER hælervare..

Og ved rygklappere ved man helelr ikek om de virkelig ER rygklappere..

Det finder man først ud af senere..

0
0
Svar på denne tråd

Til David
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:23

Igen je ghar ikke skrevet om jeg syntes det er rigtig elelr forkert..

Og igen.. hvad så hvis man ikek ved det er hæler vare?? Og hvordan finder man ud af om de er det??

0
0
Svar på denne tråd

At du ikke forstår?
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:27
Det kan man jo tydeligt høre, men det skal du ikke lade dig gå på af

Du siger at man er rygklapper fordi man tilfældigvis har samme holdning som flertallet, hvilket jeg mener er løgn. Jeg gider ikke være rasmus-modsat, hvis jeg ikke har den modsatte holdning. Men så igen, det er jo ikke alle der vil være tro overfor sine holdninger. Desværre er jeg tro overfor mine holdninger, selvom jeg kan se sagen fra flere vinkler.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:30

Hmm så "hører" du forkert.. for forstod det godt, men syntes ikke det var sjovt.. (Faktisk lidt barnlig istedet)

Nej jeg siger ikek hvis det er tilfældigt.. men hvis man hopper med på vognen er man.. (Hvilket der er mange herinde der gør) og man så snere spørger ind til det igen, så vupti har de ændret mening om præsis samme ting (snakker ikek kun om den her debat)..

0
0
Svar på denne tråd

Bare ting.???...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:35

... man kan da sagtens have en nær tilknytning til ting.

Hvad med pigen som har arvet en sjælden antikvitet fra sin bedstemor. Til denne genstand hører der en dyrebar historie, måske har bedstemoderen sparet op til den i årevis og måske har den haft stor betydning i pigens opvækst. Ja historien er der stadig, men tingen der dagligt skulle minde hende om den gode historie er væk.

Hvad med fotoalbums (som også af og til forsvinder fordi selve albummet ser dyrt ud), eller billeder i smukke rammer.

Ser vi helt bort fra tingenes affektionsværdi, er der også den frygt de der rammes må leve med- kommer tyvene mon igen? Hvad hvis jeg var kommet hjem imens de var her, hvad havde de så gjort?

Mht. at stjæle fra firmaer, så kan det også mærkes, men løses ved at sætte priserne op, for at de der er uden moral kan få gratis og vi andre må betale i dyre domme, for penge der ER trukket skat fra.

Vh Tine :-)

Loppefrøskaller (formalede- den bedste kvalitet)

1 kg. 150 kr.

9 kg. 1125 kr.

Bestil online hos Hestens Urtehave

0
0
Svar på denne tråd

Sarkasme
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:36
og sjovt hører heller ikke sammen. Sarkasme er en genre for sig selv. Men lad det ligge...vi taler forbi hinanden.

0
0
Svar på denne tråd

Vrider mig af grin
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:37
Ej, nu må I holde op. Jeg er ved at gå til af grin. I er ved at drive Hættemåge helt derud hvor hun stolt erkender at hun faktisk ikke kun synes det er ok at være HÆLER, men at hun faktisk også godt tør at være STJÆLER, for det gjorde hun da hun var lille...

Jeg er målløs. Kan ikke finde ord for hvilke tanker der går gennem mit hoved når jeg læser det Hættemåge skriver.

Egentlig burde jeg ikke grine, det er egentlig sørgeligt.

Og ja Hættemåge, du må gerne skrive din mening, og det må vi andre også...

Mvh

Winnie
0
0
Svar på denne tråd

Til Tine (Ego A Go Go)
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:46

Igen min mening..

Tja sådan er det jo bare.. Så har pigen vel også arvet andre ting..

Det med billeder har jeg skrevet min mening om, så rul op og læs..

Den frygt har man jo uanset hvad.. Hvad nu hvis det brænder, hva nu hvis det, hva nu hvis det.. Sådan er menensker bare.. (Især kvinder)

Jeg har ikek sagt noget om det ikek kunne mærkes..

Til Trine Nørgaard Christensen <-- Det syntes jeg.. Sjov er ikek altid HAHAHAHA men også bare hvor man trækekr på smilebåndet..

Til Finisen <-- Øh har hverken skrevet noget om stolthed, elelr om jeg syntes det er okay elelr ej.. Ja som lilel var jeg frygtløs..

Ja det må i da, om emnet, ikke om min mening, for det er ikke det debatten handler om..

0
0
Svar på denne tråd

Man skal...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:47

... UNDERSØGE det!

Hvis man køber f.eks. et brugt anlæg, skal man bede om at se originalkvitteringen på det (med serienummer), og få en kvittering fra sælger (hvor man har set id-bevis).

Man skal under alle omstændigheder med brugte ting (hvor det måske er småting, eller ved lidt ældre ting hvor der ikke forefindes en originalkvittering) bede om en kvittering OG se bevis på at sælger er den de siger de er!

Gør man ikke det - og køber en vare der er "mistænkeligt billig" - så er man i ond tro - og står til straf!

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

Til £isbeth (Baloo)
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:48

Hvad så hvis det er en gave..

Og jeg gememr altså ikke mine kviteringer (og der er mange andre der ikke gør)

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:53

Idet jeg helt vælger at ignorere Hættemåges indlæg (gider ikke at spilde min tid på ignoranter og småtskårne personer) - så vil jeg gerne henlede opmærksomheden på et andet problem, der opstår ved indbrud og indbrudsforsøg:

Nemlig tit og ofte omfattende ødelæggelser i forbindelse med tyvens (ofte klumpede) forsøg på indbrud ...

Ødelagte døre, dørkarme og vindueskarme, ituslåede vinduer, ødelagt inventar og et ufatteligt rod!

Så ikke nok med at man mister værdifulde effekter - man skal også døje med reparationer, oprydning, politianmeldelse, forsikringsanmeldelse, kosterliste osv osv osv ...

Og hvad får idioten ud af det??

Højst sandsynligt kun lige nok til det næste fix - men så kan han da holde sig "gående", så han kan forpeste tilværelsen for endnu flere ofre ...

Men når der findes småtbegavede mennesker, der støtter den slags personer - så er der jo ikke større chancer for at det ophører en dag.

Forøvrigt er der nogen, der siger, at "ting ikke siger dem noget" ...

Jamen hvorfor f... KØBER DE SÅ HÆLERVARER???

/Nina

0
0
Svar på denne tråd

Køber man andres gave...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 11:58

... skal man STADIG have en kvittering af dem.

De kvitterer for at have modtaget beløbet af dig (navn og adresse) og DU kvitterer for at have købt ting XX af dem (navn og adresse).

Man er forpligtiget til at opføre sig ansvarligt og sikre at man ikek bryder loven.

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

folkens
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 12:09

Jeg har kun en ting at tilføje:

Mod dårskab kæmper selv guder forgæves!

Så kan folk selv ræsonere sig frem til hvad jeg mener, og om hvem!

0
0
Svar på denne tråd

Hættemåge
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 12:09

Hættemåge slår til igen, sindende bringes i koge, og muderet flyver.

Jeg har Popcorn, og kold Cola til salg (jeg købte det billigt af en gut på gaden).

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor

0
0
Svar på denne tråd

Dobbeltmoralsk
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 12:31

er jeg, lige i dette tilfælde.

Jeg ville blive SINDSYG rasende, hvis nogen brød ind i min bil og stjal mit anlæg - til trods for, at det faktisk er varmt.

Det er en eneste "varme" ting jeg ejer... Men det retfærdiggør ikke, at jeg har min ret til, at eje sådan nogen ting.

Brændte DVD'er står der massere af på hylden, men det er ikke noget jeg kan eller vil drive en forretning på...

Tror nu nok, at vi alle, mere eller mindre, har en eller flere "forbudte" ting i vores hjem.

Hættemåge: Prøv lige at læse dine indlæg igennem igen og se hvor latterlig du egentlig lyder. Du er jo ude, hvor du ikke kan bunde...

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Maria P
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 12:36
Citat:

Jeg ville blive SINDSYG rasende, hvis nogen brød ind i min bil og stjal mit anlæg - til trods for, at det faktisk er varmt.

Det er en eneste "varme" ting jeg ejer... Men det retfærdiggør ikke, at jeg har min ret til, at eje sådan nogen ting.

Wow, hvordan kunne du retfærdiggøre at blive vred over hvis nogen stjal dit "varme" anlæg?

Ret til at eje hælervarer?

Læs lige tråden én gang til, der er nogle fine citater fra straffeloven. Du har ikke ret til at eje et "varmt" anlæg. Det er strafbart ifølge straffeloven. Straffes med bøde eller fængsel, og kommer til at stå på ens straffeatest.

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor

0
0
Svar på denne tråd

Jackpot jeg
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 12:38
vil gerne have cola og lidt popcorn. Men kun hvis jeg kan få rigtig cola og ikke light!

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Sasser
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 12:55

Jeg har alle varianter, og dem jeg ikke lige har på lager, dem skaffer gutten nede på gade i et ruf.

Popcorn og Cola til dig.

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 12:59
ærbødigst (bukker og nejer)...uhm det smager nu dejligt.

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

sasser
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 13:00
Jeg har flere varianter af Popcorn, med og uden salt, med og uden cheese, med og uden smør. Du spiser bare løs.

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor

0
0
Svar på denne tråd

*Åbner frakken*
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 13:10

Billigt billigt ... mars, bounty, Twix aka Raider, chokolade ... kom kom ...

kom frisk

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

orv jannie
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 13:12

jeg kunne nu godt bruge sådan en twix/bounty...

hvem har brug for et ur?? Jeg har alle slags, Rolex, Swatch, Gucci, D&G m. flere kom glad og vælg - billigt billigt

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 13:14
... gerne købe et VARMT krus cacao.
0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 13:20

Ingen hælervarer til mig... Jeg ved nemlig hvor træls det er at komme ud og bilen er væk... Eller komme ud og se ens siderude smadret og hele bilen er gennemrodet og anlægget er væk! Det er sgu ikk sjovt Jeg HADER folk der stjæler og folk der køber hælervarer er ikk en skid bedre, det er jo mere eller mindre deres skyld at der er nogen der stjæler i første omgang...

En af mine venner stod glad og fortalte om han havde købt et billigt anlæg til bilen(varmt) Jeg blev nødt til at gå for ikk at smække ham en. Jeg vil FRYDE mig den dag han har haft indbrud i hans bil...

Rigtige piger gør landbruget rigere...
0
0
Svar på denne tråd

NinaL.
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 13:21

Ja det vil jeg også gerne.

Det er koldt at skulle på folden, og hente et stk hærget følgrime.

Varm cacao ønskes, helst med topping af kold flødeskum...

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 13:22

Jackpot:

"Hættemåge slår til igen, sindende bringes i koge, og muderet flyver."

Det værste er, at det vist ikke engang er for at skabe lidt debat, som visse andre har for vane at gøre... Hun ER vist rent faktisk sådan

Var det så for at skabe lidt røre i andedammen og vise folk den anden side af en sag, ja, så okay, men jeg tror vitteligt at hun mener det hun skriver... Ikke særligt elegant og meget sørgeligt...

0
0
Svar på denne tråd

Hæler = idioter!
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 13:24

Det kan gøre mig rigtigt godt gammeldags irriteret at læse folk har købt anlæg til bilen *varmt*

Vi fik for et par år siden selv stjålet vores anlæg, derudover havde den latterlige lille møgtyv også smadret låsen, og ridset bilen godt og grundligt

Man kan have sine ting forsikret, men selvrisikoen er så høj at det aldrig ville kunne betale sig at melde det, for så stiger præmien jo bare tilsvarende

Vi kører stadig rundt uden anlæg, og kan hver dag glæde os over det tomme hul i bilen, og vi har desværre ikke bare lige 3000 til et nyt, sådan ud af budgettet

Hader tyveri, og hæleri!

FØJ

Det er LAVT!

: Pia

0
0
Svar på denne tråd

Ufatteligt..
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 13:34

Jeg synes det er imponerende, at nogle herinde kunne finde på at købe hælervarer.

Tænk, at stå i den situation at komme hjem og se ens hus være gennemrodet og have fået stjålet uerstattelige ting og minder.

...Men dejligt at man så kan købe tingene billigere på gaden dagen efter!

HVOR er moralen henne???

Det værste er jo, at mange af tingene der bliver stjålet er bestilt arbejde.

-En eller anden familien Jensen, der godt kunne tænke sig et B&O TV...Men ikke lige har pengene. Hvilken glæde det må være, at sidde og se på et TV, en anden har mistet ved et indbrud..

Forundrede tanker fra mig..

0
0
Svar på denne tråd

*Åbner frakken*
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 13:44

Billigt billigt ... mars, bounty, Twix aka Raider, chokolade ... kom kom ...

kom frisk

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Jackpot
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 13:52

Jeg vil gerne have en cola, så længe den ikke er varm

Til gengæld skal mine popcorn være varme arhg er jeg så hæler?

Hvis ikke folk købte hælervarer så ville der ikke være nogen der stjal dem. Jo måske vill der være begrænsede tilfælde hvor man bare måtte eje naboens stereo eller lignende, men det er i bund og grund aftagernes skyld at der bliver stjålet ting. Jeg har aldrig købt noget der var stjålet, i hvert fald ikke jeg ved.

Og jeg synes ikke man kan sammenligne sort arbejde med tyveri/hæleri, selvom det også er forkert og jeg aldrig selv har gjort det...

Det stjålne er der en eller anden der mangler.

Angående vennetjenester så er det iorden. Jeg synes også det er iorden hvis man får f.eks. et par flasker vin eller en kurv med varer for det, hvis det er noget man ikke har bedt om.

Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars
Vi savner dig stadig
Daisy
04/06-1997-03/01-2005
"Jo mere af mig jo bedre" citat smukke Janus>)):>
0
0
Svar på denne tråd

Hælervarer
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 14:27

Hej..

Jeg sidder her og bliver godt gal og ked af at høre at enkelte personer herinde synes hælervarer er ok.

Nu er jeg selv kommet hjem til et fuldstændigt endevendt hjem.

Bl.a. var alle arvesmykkerne væk. og NEJ de kan ALDRIG erstattes, godtnok har forsikringen dækket noget af værdien.

Det er jo umuligt at købe de samme smykker igen, det var smykker der virkelig betød noget, og jeg ærger mig hver eneste dag.

En helt anden ting er den følelse det er at en eller flere har været i ens hjem. Jeg har det helt dårligt hver gang jeg skal noget, når jeg tænker på at der kan komme nogle mens jeg er væk.

0
0
Svar på denne tråd

Jackpot
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 16:48

Hvis du nu lige læser mit indlæg ordenligt, så kunne det jo være du forstod meningen med det.

Jeg siger, at jeg lige på det punkt der, er dobbeltmoralsk - fordi jeg ville blive tosset over, hvis nogen brød ind i bilen og tog mit "varme" anlæg. Det er jo min egen røv det går ud over, idet jeg ikke kan melde det til politiet.

Men nu har jeg altså fået det anlæg, for LANG tid siden og det er det ENESTE "varme" jeg ejer.

Men derfor er det IKKE noget jeg retfærdiggøre overhovedet. Hvilken også fremgår af mit indlæg...

Og jo, jeg kender udemærket straframmen indenfor området...

***Pejtersen***
Se mere på min
hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Maria P
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 17:42

Jeg ville stadig gå meget stille med dørene hvis jeg var i dine sko.

Og din ret til at eje anlæget vil jeg sætte et meget stort ? ved.

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor

0
0
Svar på denne tråd

Jackpot...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 17:45

Jeg er vel ikke mere kriminel end alle andre?

***Pejtersen***
Se mere på min
hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Maria P
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 17:52

Pga. Folk som dig, der køber det andre stjæler, blev vores anlæg hapset

Så nu kan DU høre musik, på *dit* anlæg, og VI kan se på det gabende tomme hul i bilen, DET er da retfærdighed ?!

Vi gav 3600 for vores anlæg, du har sikkert betalt en 2-300,- kr?

Nyd musikken

YRK

Pia

0
0
Svar på denne tråd

SLAP NU AF
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 18:11

Det er da sjovt som man bliver savet, for at komme med sit syn på sagen.

Jeg skriver, at det er sket EN gang jeg har FÅET et anlæg.

Det gør mig sq ikke mere kriminel end alle andre herinde, der har købt/fået stjålne vare.

Det betyder ikke, at jeg ikke kan se det forkerte i det, for det kan jeg sagtens. DERFOR siger jeg også, at jeg er dobbeltmoralsk lige netop på det punkt der... Som MANGE andre nok også er!!

***Pejtersen***
Se mere på min
hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Ham her blev dømt ...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 18:28

Udrag af dommen U72.409H

Tiltalte har nægtet sig skyldig. Han har forklaret, at han meget muligt i slutningen marts blev ringet op af A og spurgt, om han var interesseret i at købe et farvefjernsynsapparat for 3.000 kr. Tiltalte havde kendt A igennem ca. 4 år, idet A reparerede tiltaltes vogne. Han havde ikke tidligere købt noget af A. A sagde ikke under telefonsamtalen, hvilket mærke apparatet havde, eller om det var brugt. Tiltalte mente, at et farvefjernsyn kostede 5.000 kr. og gik ud fra, at apparatet måtte være brugt. Han sagde ja til at købe apparatet. Lidt senere, muligvis næste dag, telefonerede A og sagde, at nu havde han fjernsynet på sit værksted. Tiltalte kørte til værkstedet. A satte en kasse, mærket Philips, ind i vognen. Tiltalte så, at der var noget træ i kassen, så han gik ud fra, at det var et apparat. Han betalte 3.000 kr. kontant til A. Der var ingen vidner til betalingen, der kan bekræfte beløbets størrelse. A sælger så mange ting, og tiltalte havde ikke nogen formodning eller mistanke om, at apparatet skulle være stjålet.

Retten skal udtale:
Det tør efter bevisførelsen ikke helt udelukkes, at tiltalte har betalt mere for apparatet end af vidnet forklaret. Man finder i øvrigt at måtte lægge den af vidnet afgivne detaillerede forklaring om de nærmere omstændigheder ved tiltaltes erhvervelse af apparatet til grund. Under hensyn til omstændighederne ved denne erhvervelse, herunder ikke mindst tiltaltes egen reaktion på disse omstændigheder, findes det - også selv om købesummen måtte have været 3.000 kr. - ubetænkeligt at lægge til grund, at tiltalte på erhvervelsestidspunktet bestemt har formodet, at apparatet hidrørte fra tyveri. Han findes herefter skyldig i hæleri.

Tiltalte idømtes 60 dages fængsel.

Det er menskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning

Barfodsbeskæring NEJ TAK - jeg kan lide min hest

0
0
Svar på denne tråd

David :-)
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 18:34

Ja, der kan man se

Der er da også en del der har indrømmet at have købt hælervarer i denne tråd, så man kan da håbe, for dem, at politiet ikke får den at se

MariaP : Du skriver "Det gør mig sq ikke mere kriminel end alle andre herinde der har købt/fået stjålne vare."

Næ, det gør dig måske ikke MERE kriminel, men LIGESÅ kriminel for kriminelt er det!

Venlig hilsen Pia...

0
0
Svar på denne tråd

Pia...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 18:41

Det lægger jeg overhovedet heller ikke skjult.

Men jeg tror på, at det langt fra de fleste der har rent mel i posen... Hvad enten det er på den ene eller anden måde!

***Pejtersen***
Se mere på min
hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Føj fyda!
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 18:47
Folks moral om hælervarer er vist meget lig den om sort arbejde >:-(

Jeg ville satme blive tosset, hvis der kom noget udstyr ind i mit hjem, der med sandsynlighed var hælervare.
Mine brugte bærbare computere er alle købt/solgt med købekontrakt på for så vidt muligt at undgå situationen.

Det her minder mig lidt om det tankeløse individ der forleden ringede ind til Mads og Monopolet for at høre, om hun skulle lave forsikringssvindel for hendes veninde *bræk*!

Hvorfor fanden kan falk ikke fatte, at alle disse ULOVLIGHEDER går ud over os alle sammen i den sidste ende!

0
0
Svar på denne tråd

Maria P
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 18:52

Nej ikke mere kriminel, men kriminel, og du ved det, og du indrømmer på et offentligt forum..sejt nok... NOT

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor

0
0
Svar på denne tråd

Ja ja...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 19:00

Nu har jeg godt nok ikke lige læst alle indlæggene, men vil lige fortælle en sandfærdig historie...

Den 2. januar 2005, bliver min kæreste og jeg vækket af vores ene nabo... Der har været indbrud i vores bil... Stort set alt anlæg til en værdi af 20.000 kr er væk...

Vi ringer med det samme til politiet og de tager en rapport.. Noget tid efter for vi afvide, at de har fundet den skyldige, men vi kan ikke få erstatning da han er på kontanthjælp og for alt betalt af kommunen...

For et par dage siden var retssagen, men vi var der ikke fordi det ikke kunne betale sig.. Vi ville nemlig aldrig kunne få erstatning... Statsadvokaten prøvede, men vi har endnu ikke hørt om det lykkes, så det gjorde det nok ikke...

Vi troede vi var forsikret, men forsikringsselskabet snød os.. (AROS forsikring..) Vi havde sagt at vores anlæg skulle dækkes ind uanset hvad.. De sagde han at det ville blive, men da vi ringede og sagde hvad der var sket fik vi afvide at det ikke var hans problem...

Så det er ikke en selvfølge at man er forsikret...

Vi fik vores radio tilbage, men den var "kun" 5.000 kr værd ca. så vi har stadig mistet omkring 15.000 kr, fordi en dum idiot manglede lidt "hurtige" penge til en narko gæld..

Ville bare lige sige det...

Stop tyveri og stop hæleri..

VH

Sandra

&

Lotus

0
0
Svar på denne tråd

sikke da en dyr èn
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 19:06

anlæg til en værdi af 20.000 kroner i sin bil. Det er da også helt vildt. puha det er altså mange penge. Jeg ville aldrig lade min bil være alene hvis jeg havde en værdi i bilen af den størelse.

Ærgeligt at I ikke kunne få jeres penge igen.

venligst betina

0
0
Svar på denne tråd

Til Betina
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 19:14

Det er ingen ting... En af hans venner har anlæg til over 25.000 kr.. Eller ozz er det dobbelt så meget.. Kan ikke lige huske det...

I vores nye bil har vi ozz alarm.. Det hjælper lidt...

VH

Sandra

&

Lotus

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har taget en principiel beslutning ...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 20:44

... ang. Hættemåge og den går ud på, at mine svar i en tråd hvor hun er involveret, ikke er henvendt til hende, men udelukkende til alle andre.

Mit svar i tråden :

Jeg er heldigvis opdraget til, at hvis ikke jeg kan komme til goder på ærlig vis, så afstår jeg fra dem.

Sådan er det og det bliver ikke anerledes.

Jeg vil ikke eje noget, som andre har tjent på, ved at stjæle det fra andre.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

jeg tilslutter
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 20:47
mig Lisbeth, - og så er jeg rent faktisk så lovlydig, at jeg KØBER de film jeg skal se, de CD´er jeg skal høre og de bøger, jeg skal læse!

Hus til leje m. plads til dyr søges, Hobro, Oue, Houtved, Kielstrup, Vebbestrup, eller deromkring!!!

Se MP, bolig søges til leje

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med dyr?
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 23:34

Hvad så med folk der får stjålet deres dyr? Er det så også okay at købe, for det er vel også en slags hæler'vare'??

NEJ, aldrig om jeg ville have noget stjålet. Ej heller om jeg fik det gratis.

Ang sortarbejde og hælervare, så synes jeg ikke helt det kan sammenlignes. Selvfølgelig skal man ikke arbejde sort, så man tjener flere tusinde på det, men at en tømmer måske lige er ude og montere et skab for sin kammerat, og får en 200 kr for det, det kan jeg egentlig ikke blive så forarget over.

Eller dem, som lige får deres venners datter til at se efter deres lille søn, og stikker den pågældende 200 kr for det?

Óg så til at gå ind i andre folks hjem, og stjæle deres personlige ejendele. Jeg synes simpelthen det er så grimt, og det viser virkerlig hvor lidt, men respektere andre mennesker. FØØØJ!

Og det med forsikringsselskabet dækker? Ja, måske dækker de, men de dækker jo umuligt de personlige 'følelser' man nu måtte have for sine ting.

Jeg har købt og betalt alle mine ting på retfærdig vis, og så forlanger jeg DÆLME OGSÅ, at svage sjæle holder snitterne fra det!!

Nej, hælerivare er i mine øjne kun for svage og dumme mennesker!

-HeidiZ
Man skal ikke nødvendigvis være bedre end andre, man skal bare skille sig
positivt ud!
0
0
Svar på denne tråd

Lidt sjov .. HeidiZ
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 23:43
Jeg har faktisk en "varm" hest

Det er menskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning

Barfodsbeskæring NEJ TAK - jeg kan lide min hest

0
0
Svar på denne tråd

Føj...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 23:53

..siger jeg bare!

Nu vil jeg benytte mig af denne:

GitteN: Nogle er åbenbart født uden moral :-( Øv!

Tilslutter mig ellers 110% £isbeth (Baloo) og tillader mig hermed at citere:

"KØBER man "varme" varer, er man med til at gøre det risikoen værd at begå indbrud. Det er ikke "bare ting" eller "bare penge" - det er mennesker man rammer!"

(y)

Mvh Mette..

Mange mennesker er bange for at sige, hvad de vil have..
Det er derfor, de aldrig får, hvad de vil have!
Madonna
0
0
Svar på denne tråd

David...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 00:07

Hehe, David - det kommer ikke bag på mig..

Hilsen en med influenza..

-HeidiZ
positivt ud!
0
0
Svar på denne tråd

stinedecor
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 01:11

haha din sætning her er bare for grineren

/henten fra dit indlæg længere oppe i tråden/ = "Jeg underviser lidt "freelance" for et par hundrede kroner om måneden. Det er "orange", og hvis jeg blev tvunget til at betale skat af dem, så gad jeg slet ikke undervise! Så skattevæsenet bliver ikke snydt..."

den gad jeg godt se dig forsvare hos told og skat forstår dig godt... men du kan jo godt se den ikke holder i praksis ikke :-)

iøvrigt ville jeg for noget tid siden have købt noget på DBA, men varen virkede usandsygligt billig og jeg ringede faktisk til politiet for at høre hvordan jeg kunne sikre mig at det ikke var hælervarer,de sagde at det eneste jeg kunne gøre var at købe varen og så komme ned til dem med den, var den stjålet ville de tage den og jeg ville ikke få mine penge retur og så skulle jeg sørge for at have den vildeste kvittering + se billed id fra sælger og helst kørekortnummer også, ellers ville jeg faktisk kunne risikere at blive dømt for det selv

jeg valgte selvfølgelig ikke at købe det...(især fordi det var en "ikke dansker" og han sagde han ikke havde noget kørekort eller andet med billede på, men jeg kunne se hans sygesikringbevis)

så er det jo heller ikke nemt at være køber.

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

farligt emne
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 01:48

Der er de folk der stjæler for derefter at sælge det viderer.

Så er der dem der laver villaindbrud og sælger viderer.

Så der dem der bestiller en indbrudstyv til en villa for derefter at få del i de stjålene ting, og evt sælger dem videre.

Så er der dem der rent faktsik planlægger deres eget indbrud...dvs de "bestiller" en indbrudtyv som så fjerner de dyrebare ting og så melder personen så indbrudet til forsikringen og så får vedkommende faktisk en del penge ud af det og samtidig kan sælge "sine" gamle ting til gode priser!

Jeg har da været en køber til disse vare af og til (dem som kommer fra selvbetilte indbrud) og det har jeg altså ikke noget imod!!!

Ja bank mig bare oven i hovedt nu...8-)

M.V.H
Tine

GODT NYTÅR

**Vær dit eget ikon**
(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

Tine85
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 05:32

Og så betaler du og vi andre overpriser for forsikringer, fordi du er med til ar bakke forsikringssvindel op?

Og du ved det, og du indrømmer det på nettet her?

Jeg forstår heller ikke dig?

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor

0
0
Svar på denne tråd

Til £isbeth (Baloo)
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 07:42

Man køber ikke gave man får.. Jeg ville da aldrig beskylde nogle i min familie for at have "varme" vare, men derfor kan det jo godt være det..

0
0
Svar på denne tråd

Noget helt andet er
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 07:43
Man må altså godt brænde CD'er så længe man stadig selv har orginalen.. Så kan man bruge den brændte istedet for at slide på orginalen.. det er ikek ulovligt..

0
0
Svar på denne tråd

jackpot
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 12:25

du behøver skam ikke forstå mig...

M.V.H
Tine

GODT NYTÅR

**Vær dit eget ikon**
(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

Jackpot
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 12:40

Det skal du ikke være ked af... For jeg forstår heller ikke nogle stykker her i tråden, og det er måske meningen, for ingen er ens eller tænker ens. (heldigvis/uheldigvis)..

Men ja, der er mennesker som er med til forårsage de utroligt høje forsikrings "priser", og ja, det er pisse irreterende!

Og møg åndsvagt, for de her mennesker kan ikke se deres gerninger kommer og bider dem selv i røven på et tidspunkt. For det gør de forhåbentligt..

0
0
Svar på denne tråd

Hættemåge...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 12:41

... jeg havde forstået dit spørgsmål sådan at hvis man KØBTE noget som folk sagde de havde fået som gave og derfor ikke havde kvittering.

Nej, man beskylder vel ikek sin familie for at have "varme" varer - men havde jeg en begrundet mistanke om at jeg FIK noget der var "varmt" (hvis f.eks. nyprisen lå langt ud over hvad jeg normalt kunne forvente at de gav mig en gave for) så KUNNE jeg finde på at spørge til gavens oprindelse.

Og ja, man må gerne brænde alel de CD'er man vil til eget forbrug - f.eks. til at have i bilen så originalerne ikke bliver stjålet når nogen bryder ind i den. Bare man har originalerne hjemme.

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

lisbeth ang.cd´er
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 12:57
det skali givet fald være en ny regel, - at det er nok at have originalen hjemme. Har hørt om flere der har fået dem konfiskeret af politiet (ved almindelige kontrol-stop!)

Hus til leje m. plads til dyr søges, Hobro, Oue, Houtved, Kielstrup, Vebbestrup, eller deromkring!!!

Se MP, bolig søges til leje

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 13:19

læst alle indlæggene, men mange af dem og jeg er faktisk dybt forarget over at folk uden at blinke og uden at tænke over konsekvensen af deres valg vælger at købe hælervarer

Det er simpelthen så hamrende amoralsk og viser en total mangel på samfundssind og respekt for andre mennesker; deres liv og deres ejendele. Det er jo ikke "bare" nogle varer, der kan erstattes; det er folks sikkerhedsfølelse der skades utroligt meget, når de oplever at deres hjem, bil eller andet bliver brudt ind i og gennemrodet elle det er folk med forretninger, der forsøger at skabe sig et eksistensgrundlag som selvstændig, der døjer med Jeres "leverandører", der fortsætter pga. Jeres manglende moral.

Føj, siger jeg bare !!!

Heste sælges. Se præsentation for mere info.

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd

Louise..
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 13:27

Jeg vil tilslutte mig dit indlæg også. Kunne ikke have skrevet det bedre, selvom jeg har prøvet, men mit rasende temperament over at læse nogen menneskers ligegyldighed gør jeg ikke kan få det skrevet i et nogenlunde pænt sprog som dig. Og JA, det med sikkerheden omkring ens hjem. Nu har jeg selv oplevet min lillebror være hunderæd for at være alene hjemme, og i 3 måneder ikke kunne falde i søvn fordi nogle idioter af tyveknægte begik indbrud hos mine forældre.

Det er først nu 1½ år efter min bror føler sig tryg ved at færdes i hans eget hjem, hvor han altid har boet og følt sig tryg, indtil nogen kom og troede de kunne gøre lige hvad de ville!

Heldigvis har politiet fundet frem til de mennesker, og snart skal retsagen for!!

0
0
Svar på denne tråd

Kopiering af CD ...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 13:29

... så man har originalen der hjemme og kopien i sin egen bil, mener jeg bestemt er tilladt.

Men du må ikke lige "komme til" at brænde et ekstra eksemplar og forære til din fætter eller sælge den til ham for 20 kr.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Jo det er tilladt ...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 13:33

... man kan læse mere om det her www.infokiosk.dk

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Skingur
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 13:36
Det ér en forholdsvis ny regel, men det er sådan at man genrne må lave digitale sikkerhedskopier af egne CDer. Men kun af egne til eget brug.

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor

Hvad man har forspildt af minuttet, kan ingen evighed erstatte.

Schiller

0
0
Svar på denne tråd

hesteting
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 13:44

Må erkende at jeg ikke orkede at læse alle 126 indlæg...Men dem jeg læste nævnte en del kvittering og folk udbruder føj osv

Nu spørger jeg så alle disse forargede mennesker - når i køber hesteting her på HN - spørger i så om kvittering?? det ret sandsynligt at i har købt "hælervarer" herigennem!!

Trine a.k.a. Chimona

...part på den store hvide Atlantis på Amager...
Stud. Natureressource - KVL
0
0
Svar på denne tråd

Chimona...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 13:54

... det eneste jeg har købt herigennem var en hest - og ja, naturligvis fik jeg en kvittering - det var en del af kontrakten!

Så har jeg købt en brugt sadel på Den blå Avis - og der fik jeg naturligvis OGSÅ en kvittering. (og tjekkede serienummeret på Crimecode)

Tilsvarende er gjort når jeg har købt andre brugte ting i tidens løb - cykel, bil osv.

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

Trine...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 17:19

Ja, det gør jeg da, for jeg skal bruge kvitteringen til mit regnskab. Desuden printer jeg ALTID annoncen ud samt personens præsentation og handler normalt kun med folk, jeg kan spore via deres telefon nummer.

Personligt synes jeg nu også der er forskel på om man handler i god tro eller om man er så latterlig at man lader som om man handler i god tro, selvom man godt ved eller har på fornemmelsen af at det er hæler-varer.

Udsagn bliver jo ikke sande bare fordi de bliver sagt mange gange nok eller overbevisende nok, men det er der desværre en del folk med manglende moral og empati (også betegnet som psykopater af nogle) der ikke forstår.

Heste sælges. Se præsentation for mere info.

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd

Tænte lige på
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 19:00
Hvis en person nu stjæler en hest, som så får føl.. er følle så også hæler vare??

0
0
Svar på denne tråd

hm...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 19:03
Mener du, hvor man ifoler hoppen, eller at den allerede var drægtig, da den blev stjålet?

0
0
Svar på denne tråd

Hæleri er
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 23:52

uacceptabelt til hver en tid.

Det er andres ting I hygger jer over at eje.

Der har været indbrud i Rideudstyrslageret i Århus (se anden tråd), så alle I "hælernisser" der har reageret her i tråden. Jeg håber da ikke I bruger Totti-udstyr. Så kan man jo hurtigt få brug for at forklare sig.

Misund ingen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

Hættemåge
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 00:57

Hvis hoppen er drægtig, så ja, så er det en hælervarer. Ellers så ved jeg det egentlig ikke?

-HeidiZ
positivt ud!
0
0
Svar på denne tråd

Årh hvad..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 02:56

... sidder og tænker på at oplyse flg tråd til Rigspolitiet.. Bare for at se om de af principielle årsager kunne få nogen straffet ud fra alle de mange gode oplysninger der står i ovenstående tråd. JEg tror da nok at folk glememr at de kan spores bl.a. via IP-adresser...

Hvad enten jeg havde købt hælervarer eller ej, ville jeg ALDRIG være så snothamrende dum og åndsforladt at nævne det i et forum, hvor enhver der orker at registrere sig kan gå ind og se det.

Men bortset fra det. Hæleren er efter mit synspunkt værre end sælgeren. Sælgeren har et eller andet sted nok en grund til at have gjort som han har gjort. Det kan godt værre at det er uforståeligt for alle os andre, for vi kan ikke altid vide hvorfor folk gør som de gør, men det er trods alt de færreste der stjæler fordi de synes det er hylende morsomt. (jeg forsvarer ikke tyveri, men forsøger at forklare hvorfor jeg mener aftageren er værre end tyven!!!)

Men hæleren til gengæld... Han har et valg, om for det første at lade være med at støtte om om sælgerens foretagende, men han har også et valg om f.eks. ved personlig overdragelse af varen evt. at ringe til politiet og bede dem komme og få syn for sagen. jeg kan kun støtte op om at får så mange detaljer om sælger som mulig og indhenter så mange oplysninger som muli OG får kvittering med alle relevante oplysninger.. Er du rigtig fræk spørger du om du må tage et billede af ham/hende... Ud fra deres reaktion så kan du nok godt spore dig ind på om de har rent mel i posen.

Personlig har jeg afholdt mig fra at købe varer på nettet's auktionssider, da det er så godt som umuligt at sikre sig at man ikke køber en stjålet vare. Jeg køber kun fra momsregistrerede virksomheder...

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 10:07
Jeg skiver "så får den føl" dvs den foler efter man køber den.. ellers vilel jeg ha skrevet man avler på den..

0
0
Svar på denne tråd

Jamen,
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 11:30
så vil det selvfølgelig være en hælervare.

0
0
Svar på denne tråd

Mispjulle
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 11:56

Hvis vi nu vender tilbage til Ydringsfrihed!

Så kan du sidde og tænke så tosset du vil om at vi er mange hæler her inde! Men du kan ikke BEVISE det!!!

Så det med at sende flg tråd til politiet det tror jeg nu ikke du får noget ud af 8-)

Feks: Så skriver jeg at: Jeg har da været...

Dette kan du ikke bøffe mig på da der ikke er beviser for at jeg egentlig HAR været hæler!!!

M.V.H
Tine

GODT NYTÅR

**Vær dit eget ikon**
(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

Ak ja...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 18:17

jeg er så en af dem, der har været udsat for tyveri hvor forsikringen ikke dækkede. Hvorfor? - Et anlæg i en bil er ikke en fast del af bilen, og en ødelagt lås, et pioneer anlæg og en ødelagt mobilholder har en værdi, der ligger liiige under selvrisikoen, så tjaaa, der var en der fik sig et godt anlæg og vi blev 3000 kr fattigere og jeg sover stadig, et år efter, dårligt om natten og er utryg ved fremmede lyde. Kald det paranoia, men når der har været fremmede mennesker på ens grund på den måde, er der en trygget stemning og en meget dårlig stemning bagefter!

Jeg håber da dem, der stjal anlægget nyder CD'en!

Dem der mener det er ok at købe hælervarer har tydeligvis ikke oplevet det at miste varerne!

Hilsen Pernille L.

Mendacem memorem esse oportere

0
0
Svar på denne tråd

Ja Tine...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 20:37

Jeg går skam oghså ind for ytringsfrihed. Og jeg har efter dine udtalelser i denne tråd valgt at jeg for fremtiden ikke kan/vil tage dine udtalelser alvorligt.

jeg er ikke ude på at BØFFE nogen. Men dine udtalelser giver udtryk for at du i hvert fald mentalt ikke er mere end 4 år gammel og stadig ikke har lært forskellen på dit og mit.

Forresten.. Det kan være du bør holde dig til Juniornettet, siden det tilsyneladende er der du hører hjemme.

Mvh Anne... Som iøvrigt mener du bør stikke din signatur et vist sted hen, da det i hvert fald ikke er til inspiration for os andre, og med al tydelighed viser at du ikke ved hvilket ben du skal stå på.

0
0
Svar på denne tråd

Mispjulle
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 23:16

Tak for din ærlighed - men heldigvis lever vi i et frit land ;-)

M.V.H
TINE

**Vær dit eget ikon**

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

40 dage...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 15:25

... betinget og en smule bøde er jo ikke meget. Men han har jo så nok også mistet de 59.000 han gav for bilen, for tyven har nok ikke kunnet findes...

www.berlingske.dk/indl...id=686790/

Og så er der jo det med den plettede straffeattest... det er specielt kedeligt hvis man er jobsøgende! Og et mistet kørekort er også dumt, men det var jo kørslen og ikke hæleriet.

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

Anette+Hættemåge+ David
Forfatter: 
Dato:  25-01-2006 04:40

Anette: Nu bad vi (DK) bestemt ikke om at få ham hjem, USA smed ham ud fordi de ikke ville have ham mere og da han er dansker havde vi intet valg.

Og han har først mulighed for at få set på sin sag efter 12 år, men tvivler på at han vil blive lukket ud før tidligst om 30-40 år hvis nogensinde. Forstår dog stadig ikke at han ikke fik en opbevarings dom, men de mente ikke han er syg i hoved

Hættemåge: Jeg må indrømme at jeg er chokeret over dine indlæg Og det er noget pjat du skriver at du ikke har skrevet at du mener det er rigtigt, men kkun din egen mening, doh... din mening er jo det er i orden, det er dælme da det samme som at skrive at det er i orden.

Det kan godt være at der ikke er nogle ting der betyder noget for dig, men det er jo så bare synd for dig (trist liv) men de fleste mennesker har nogle ting der betyder meget for dem, ting de har sparet sammen til eller arvet eller fået i gave og som betyder mere end tingens værdi.

Ting jeg har fået i gave af min kæreste fx ville da ikke betyde det samme hvis jeg fik en magen til, for det kunne aldrig blive den ting jeg først fik..

Jeg fatter simpelthen ikke man kan have så lav en moral og så lidt respekt for andres ejedom og følelser, det er en trist verden vi lever i

David: Er du sikker på det er hesten der er varm og ikke dig selv

Og så vil jeg da også gerne have lidt af de billige popcorn (med smør tak) og en cola (men det skal være coca cola)

Min hjemmeside

Spring/tur part søges:

0
0
Svar på denne tråd

Ikke lige for at deltage i debatten
Forfatter: 
Dato:  25-01-2006 08:50

men mere for at svare på "spørgsmålet" .. eller ... ja :P

Nej - jeg har og vil aldrig købe hælervarer.

For at se på den anden side af sagen, så har jeg arbejdet sort engang.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
T
ine & T
ulle
Det klinger :D

0
0
Svar på denne tråd

Til Signe Larsen
Forfatter: 
Dato:  25-01-2006 09:37

Så vidt jeg ved har jeg ikek skrevet nogen steder at det er iorden..

Så er mit liv trist bare fordi jeg ikke gider gå og sørge over ting?? Jeg vil helelre smække alt min kærlighed på mine dyr, venenrne og kæresten, end døde ting, som alsdrig har levet elelr haft en personlighed..

Hvem siger jeg ikke har respekt for andres ting?? Jeg har aldrig stjålet fra et hjem.. Det lidt jeg stjal da jeg var lille var små pakker tyggegummi osv.. Ikke de store..

0
0
Svar på denne tråd

Hættemåge
Forfatter: 
Dato:  26-01-2006 00:04

Når du skriver du ikke kan se noget galt i at købe hælervarer og også skriver at du gerne selv ville købe, så er det jo det samme som at skrive at det er i orden, du gør vel ikke noget du ikke selv synes er i orden ???

Hvad så hvis dine dyr blev stjålet og solgt, når du nu skriver du holder af dem ??? Og hvis du har kæreste og venner du er glade for, betyder ting du har fået af dem så intet ? jeg har da fået ting af kæresten som jeg ville blive utroligt ked af at miste.

Når du mener at det er helt fint at du kan købe ting billigt som er stjålet fra andre, så har du absolut ingen respekt for at det er deres ting, det behøver du ikke at skrive, det viser dine indlæg tydeligt.

Og mange har stjælet ting som børn, hvor man måske ikke ved bedre (det har jeg da også selv) men jeg har da så lært en hel del om dit og mit og moral siden dengang.

Min hjemmeside

Spring/tur part søges:

0
0
Svar på denne tråd

I guder!
Forfatter: 
Dato:  26-01-2006 18:32

Sikke en "moral" visse folk i denne tråd besider!

Nu arbejder jeg jo tilfældigvis i et forsikringsselskab, og til de personer, der ikke går så højt op i, om ting bliver stjålet "for forsikringen betaler jo", der kan jeg oplyse, at hvis folk gad at holde op med at lave forsikringssvindel (anmelde mere, end der er blevet stjålet eller ødelagt), og hvis folk holdt op med at købe hælervarer (det er jo dét, der gør det attraktivt for tyven at stjæle) og dermed var med til at reducere mængden af indbrud, så kunne vores forsikringspræmier nedsættes til ca. 1/3!!

Tænk lige over det, næste gang du skriver 10 CD'er mere på skadesanmeldelsen, end du egentlig har fået stjålet!

Det er ikke forsikringsselskabernes skyld, at forsikringspræmierne er så høje - det er alle de mennesker, der tror, at forsikring er et stort tag-selv-bord.

Tænk på det på den måde, at en forsikring er et spil, hvor du egentlig helst vil tabe - for hvis du får "gevinst" udbetalt fra forsikringen, så betyder det, at du har mistet nogle af dine ting.

Jeg er heller ikke tilhænger af sort arbejde o.s.v., men jeg kan da ikke sige mig fri for, at jeg da selv har sagt nej tak til en regning et par gang - og jeg ejer også et par hjemmebrændte CD'er (fyyy!).

Men der stadig den forskel for mig, at den manglende moms på regningen, eller den hjemmebrændte CD ikke har "tilhørt" nogen.

Jeg ved udmærket godt, at der er nogen, der bliver snydt, om det så er skattefar eller en kunstner, der går glip af nogle penge.

Men jeg har ikke taget en håndgribelig ting ud af hånden på nogen, og solgt den videre til nogle andre, for at score profit på det.

De kopi-CD'er jeg har fået brændt, er ikke nogen, som jeg umiddelbart ville have købt - det er sådan nogle "jeg skal lige høre om jeg kan lide denne kunstner"-CD'er, og hvis jeg har syntes, at den var værd at gemme på, så har jeg købt den ægte vare efterfølgende! Ellers ryger de ud...

Men det gør det ikke mere rigtigt af mig - I know.

Jeg kan dog SLET ikke forstå, at der er nogen, der uden skrupler kan finde på at købe hælervarer!

Bare den tanke, at den genstand man sidder med, har tilhørt en person, som lige nu med stor sandsynlighed er dybt ulykkelig over at have mistet den...

Ja, det er rigtigt, at man altid lever med en risiko for at miste sine ejendele - der kan opstå brand, oversvømmelse, stormskader og hvad ved jeg. Men det er alt sammen hændelige "uheld" som ingen er herre over, og det er nu engang den risiko, som vi må leve med - trods alt er det (heldigvis) de færreste af os, som det nogensinde rammer.

Men tyveri er en ussel, nedrig gerning, som nogen udfører MED VILJE kun for egen vindings skyld - og at nogen kan finde på at STØTTE den slags aktivitet ved at aftage varene, så tyven kan gå på jagt efter nogle nye, ja det synes jeg er noget af det mest usmagelige!

Til jer, der i ramme alvor skriver, at "det jo bare er ting": sæt jer lige ned, og se jer omkring et øjeblik. Er der ikke bare ÉN eneste ting, som I ville være ked af at miste? Ikke hamsteren, katten eller hesten - en TING! Og vel at mærke en ting, som I ikke bare kan gå hen og erstatte i morgen, så det skal ikke være mobiltelefonen, eller den nyeste Robbie Williams CD.

Hvis I ikke har bare én ting, så kan jeg kun have ondt af jer, for så må I have et fattigt liv.

Og når/hvis I finder bare den ene ting, der betyder noget særligt, forestil jer så, at den bliver taget fra jer, for altid, og solgt videre på det nærmeste værtshus for en slik, fordi tyven lige skulle bruge penge til et par bajere.

Hvordan ville I have det med dét? Ville I stadig tænke "herregud, det er jo bare en ting" - vel vidende, at I aldrig får den særlige ting at se igen?

Hvis I stadig ikke føler noget, ja så kan man vist kun konkludere, at imod dumhed og ligegyldighed kæmper selv guderne forgæves...

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

måske i har ret
Forfatter: 
Dato:  26-01-2006 19:50

I at "os" der ikke har prøvet at blive bestjålet eller haft indbrud ikke tænker så meget over de vare som vi køber som er varme...

Jeg tror personligt at min indstilling bygger på at jeg ikke ved hvordan det er at komme hjem til et hus/lejlighed hvor døren er sparket ind!

M.V.H
TINE

**Vær dit eget ikon**

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider