Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Husker I? (Gamle serier)
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 22:36

Kan nogle af Jer huske "Listetyv på høje hæle"? Kom sådan til at tænke på den da Lara Croft i Tomb Raider kørte for noget tid siden - sej sild i stramt tøj... *GGG*


Jeg kæmper desuden med at overbevise folk på min egen alder om den børnetime der engang var om talende møbler; "Familen Fab" - er der nogen herinde der vil bekræfte at jeg ikke er gal og den rent faktisk findes i andet end min hukommelse og listen over børnetimer gennem tiden?


Hvad husker I af gamle serier?



HeidiS




0
0
Svar på denne tråd
 
 god aften
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 22:40

Jeg husker også "listetyv på høje hæle", men der er jo klassikerne som dallas og dollars. advokaterne, livet omkring de 30. Den med de talende møbler, kan jeg ikke huske.

Er spændt på hvad andre kommer med af indput til huskeboksen :-)

god aften Betina


Stengårdens DSP'er - Smukke ponyer med både personlighed og talent!

www.stald-stengaarden.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskritf
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 22:42

Haha, husker ikke lige den med møblerne men den lyder sjov!

Husker til gengæld den med hende i det blå rum med trappen. Hun havde en lille hvid terrier (JR måske?). Og i starten eller slutningen var der noget med en der fik en finger i klemme i brevsprækken - Mit store irritationsmoment som lille! *GG*


Mvh Bonnie


**Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did**

Logo/Banner/Fotografi: www.bjfoto.ridesiden.dk

TILBUD PÅ UDPRINT - SE HJEMMESIDE!

0
0
Svar på denne tråd
 
 de uheldige helte...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 22:42

er en serie som mange gange vender tilbage i mine tanker.


De var jo bare seje de to...


IMC.
Mangler du wrap høstet i 2007
kontakt mig for mere indfo.
0
0
Svar på denne tråd
 
 god aften
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 22:46

Hende med hunden og brevsprækken, var det ikke der de viste "red jobbe død eller levende" ?

Der var også Dempsey og mekpece ( kan ikke huske hvordan det lige staves) og Hunter.


Stengårdens DSP'er - Smukke ponyer med både personlighed og talent!

www.stald-stengaarden.dk

www.123hjemmeside.dk/friluftsliv



0
0
Svar på denne tråd
 
 Møbler
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 22:53
Jeg kan godt huske den, så det er altså ikke dig, der er helt galt på den.

Hende med hunden hed Jannie et eller andet med f, mener jeg. Hun er så vidt jeg husker død nu.

Og ja, jeg blev også vildt irriteret over det med brevsprækken. Men det var også den musik og måden der blev sagt A-AV! på. Det var P*sse irriterende

Mvh Jean
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mor til Franciska
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 22:54

Hejsa.


Jeg kan ikke huske hvad programmet hedder (Blåt rum med trappe og hund), men hunden hedder Sigurd og damen er Jannie Faurschou(staves). Kan også huske noget af sangen hun sang for hunden, det er noget i retning af " Moar, jeg vil gerne ha, du siger goddag til min nye ven, han hedder Sigurd...osv.


Hilsen Janne


Ned i vægt, op i vægt, vedligeholdelse af vægt bestil gratis online præsentation på: www.smuk-krop.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hed udsendelsen
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 22:56
egentlig ikke bare Sigurd?

Eller var det bare noget, vi kaldte den?

Og så er der også Moar, jeg vil gerne ha', du bager en kage til min nye ven..

Mvh Jean
0
0
Svar på denne tråd
 
 "Et lille øjeblik"...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 23:00
...er titlen på den udsendelse med Jannie Faurschou og hunden Sigurd.

Og jeg kan også godt huske Familien Fab.
Det var Gunnar Wille, der stod bag den udsendelse.






It is easy to be brave from a safe distance
- Aesop -




0
0
Svar på denne tråd
 
 "Listetyv...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 23:00

... på høje hæle" var en god bog - men jeg husker den ikke som serie.


Til gengæld er der mange af de andre der nævnes som jeg husker; Hunter og Dempsey & Makepeace bl.a. og Advokaterne...


Det er sjovt med de gamle serier, for de var fine da de var i fjernsynet, men ofte bliver man helt skuffet når man ser dem igen - for de lever ikke op til hvor gode man husker dem som værende.

Jeg genså "Mesterspionen Reilley" og "Zarens Kurer" for et par år siden - go undrer mig over at jeg engang synes at de var fantastiske... men det VAR de - første gang jeg så dem!




£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Opstaldning tilbydes - mellem Næstved og Rønnede
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 23:06
... husker også svagt en børnetime der handlede om en dreng der kunne flyve med sit værelse ved at bevæge sine kugleformede skrivebordslampe - en ren sience fiction ala Star Wars med robotkrigere og galakser osv...


HeidiS




0
0
Svar på denne tråd
 
 De gamle serier
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 23:06

Tjah, så var der jo også Laredo, Ironside, Upstairs - Dawnstairs...

Uha, der var dømt familiehygge, når disse serier blev vist - ingen og absolut intet skulle forhindre - specielt ens forældre - i at følge med i disse serier.


Af børneudsendelser husker jeg specielt Professor Kapok og mekaniker Nik (2 dukker, der fløj rundt i en luftballon og landede forskellige steder i Danmark) - Ingrid og Lillebror - Lisette og hendes grimme hund, Super Karla (rigtig god titelmelodi).


Åååhr altså - lige nu spøger der en eller anden engelsk serie i mit baghovedet. Hed den Coronation / Colonation Street eller lignende.


Var der ikke også en, der hed "When the ship/boat com's in"... Brødrene Cartwright (eller så'en noget lignende) - Lusi Ball Show.


Godt nok er jeg gammel - men jeg dog ikke fra den gang - man optog Gøg og Gokke, Fy og Bi, Chaplin.


Irriterende - der "spøger" så mange serie i mit hovedet, men jeg kan skisme ikke huske, hvad de hedder/hed




Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd
 
 god aften
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 23:08
Der var også den australske serie, naboerne med kylle og jason

Stengårdens DSP'er - Smukke ponyer med både personlighed og talent!

www.stald-stengaarden.dk

www.123hjemmeside.dk/friluftsliv



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov - glemte
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 23:09

Hov - glemte jo helt Sam McCloud...

Og af lidt nyere dato - Walker, Texas Ranger...


Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ironside
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 23:26

Dengang i de gode gamle dage da der kun var een kanal kan jeg huske at vi glædede os til lørdag når der kom Ironside.


Og nu kommer den igen!!!

På mandag begynder de at sende den på DR 2 - det store spørgsmål er så, om den stadig er god, eller om det er for tydeligt at den har fyrre år på bagen...


- Chris

Jeg er voldsomt KLOG
Og alt hvad jeg siger er RIGTIGT!!!
Sådan ER det, acceptér det!!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fed tråd..
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 23:30
Hvor er det skægt at friske alle de minder op fra gamle serier..

Jeg husker også sagtens Familien Fab og Et lille øjeblik, hvor hun sagde AAAuw på sådan en helt karakteristisk måde når fingeren kom i klemme..

Kan I så huske børneserien Maddiken? Jeg husker næsten kun den episode hvor lilesøsteren får en ært op i næsen...

Og det er så rigtigt, man bliver dybt skuffet når man ser serierne igen, jeg så Dempsey og Makepeace for nylig, og det var bare SÅ kikset. Dengang synes jeg simpelthen det var for hot!

Og så var der lige Knight Rider, jeg var helt pjattet med gode gamle David og hans sorte bil der kunne det hele.
Og jeg lå da flad af grin da min morfar for nylig fortalte at han så sådan en god serie med sådan en bil, ja den hed Knight Rider, udtalt nøjagtig som det er stavet, så Knight rimer på gigt, ha ha...

En af de andre ting jeg husker bedst fra børneudsendelserne var Anna og Lotte. Jeg var SÅ fortørnet over at de puttede Georg i bad, man kan altså ikke putte sådan en stofdukke i bad, det har jeg aldrig tilgivet dem...

Åh nu kan man gå her og smågrine for sig selv og tænke på alle de gamle udsendelser..

mvh

Winnie


Du kan ikke forandre fortiden
men du kan ødelægge nutiden
ved at bekymre dig om fremtiden

Smuk brudekjole sælges - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke død
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 23:42

som jeg kan læse mig til er Jannie Faurschou ikke død...hun medvirkede i film sidste år..




SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/




Min mor laver kort til enhver smag,også på bestilling!

http://www.fasteranni.dk


Itchy and Scratchy


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dick Turpin
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 23:46

og jeg er sikker på at den stadig er fantastisk. Tør dog ikke at undersøge det.


Og jeg husker også familien fab. Hvad tænker de dog på derinde i tv-byen? Jeg husker faktisk ikke om jeg syntes den var god.


Og jeg husker også kun det afsnit fra Maddiken hvor lillesøsteren får ærten op i næsen.


højsgaard hestecenter
0
0
Svar på denne tråd
 
 Madiken
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 23:54

..er blevet sendt sammenhængende en gang midt i halvfemserne. Jeg optog den og har set den utallige gange med mine børn (der desværre er blevet for gamle til at de gider se den med mig igen!). Har I glemt LuseMaja? - og borgmesteren der sk.. i bukserne af skræk i flyveren? Børnefilm når de er bedst!


Gurli.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gamle serier..
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 00:09
Dick Turpin.. kan huske jeg var vild med hans sorte hest..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nostalgi-trip...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 01:30

McCloud med tændstikken i mundvigen... - uh, ham var jeg godt nok forelsket i!!


Kojak med slikkepinden...


Colombo (som de nu genudsender) - Ham gad jeg ikke se, for han var kedelig!


To Brødre med Nick Nolte og Peter Strauss - Dengang synes jeg at det var Nick Nolte der var den lækre, senere blev jeg mere til Peter Strauss...


Brideshead med Sebastian (sagt på upperclass-english)... Det er vist her, at vi danskere lærer Jeremy Irons at kende.


De uheldige helte - Da var det Tony Curtis der var guf!


Familien Macahan - Åh Luke, ham ville jeg giftes med!


Colorado-sagaen... kan jeg lige nu kun huske af navn...


Der var også en engelsk serie, hvor der udbryder pest i nutiden... - Kan huske to kvinder og en mand som hovedpersoner... den ene kvinde leder efter sin søn, der var på lejrskole, da pesten pludselig udbryder og landet ligges øde og alt går i stå... Der var en der hed Bess - og der var en landevejs-bums, som var skurk og ret uhyggelig, syntes jeg



Af børneudsendelser:


Hanne Willumsen, der sad med en træskål der hed Fru Knudsen - den havde malet åbne øjne på den ene side og lukkede på den anden og så havde den vist en tehætte på hovedet! Og så kom der et Joker-kort og stod op af Fru Knudsen...! - og i hver udsendelse havde Fru Knudsen noget interessant nede i knolden!

Nogle gange var det vist Trille, der sad med Fru Knudsen...?!


Og Hans Henrik Ley der sad med den grimme dukke, Filur, som ikke ville have børstet tænder!


og Finn et eller andet, der strikkede på et laaangt halstørklæde, med vinduer i(!). Han var sammen med Syvsoveren, en sød lille hånddukke.


Den hvide sten - hyggelig, hyggelig


Jørgen Clevin var altid hyggelig - især juleformiddag, hvor alle andre havde travlt med 1000 ting, var det hyggeligt at kigge på julehygge-klisteri i tv.


Hans Christian Ægidius og Jytte Abildstrøm havde nogle ret skøre børneudsendelser, kan jeg huske...


Super Karla (som var Alberte Winding) var super sej og hendes fars fantastiske stemme, gjorde det jo eminent.


Se hundested og gø med Winding og Poul Nesgård - Kan nogen huske da de fik dansuenza?!





Gitte C
Cheval Liberté hestetrailere
Udlejning af 1-hestes-, 2-hestes og autotrailer
Breyer Modelheste o.a. hestelegetøj
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad med
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 08:26

der alte= den gamle.


Den tyske krimiserie, så den altid som barn.


Den danske "en by i provinsen"


"Das boat" tysk ubåds serie. god god.


hilsen Linda


en positiv indstilling virker altid{>
Frieser hoppe fra juni 2006 sælges efter Tsjipke 399.



www.harrigsheste.com/

kjoler sælges:www.harrigsheste.com/index.html- kjoler.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og jeg kommer også...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 09:58

... i tanke om den gode gamle "Månebase Alpha" - den var sjov!


"Dick Turpin" har jeg set at man vist kan få på dvd nu. Har overvejet det, for han var søreme god. Men spørgsmålet er om han stadig er det ved et gensyn nu?


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Opstaldning tilbydes - mellem Næstved og Rønnede
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 10:07

Den australske serie Mod Vinden. Den har min mor snakket meget om. Hun var helt vild med ham der spillede Jonathan Garret.


Den handlede om engelske straffefanger der blev deborteret til Australien i 1800 tallet.


Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 dfosdifokawe
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 10:08

Den skuespiller, der spillede Dick Turpin - der var også en anden serie med ham, hvor han var enlig far til en teenagedatter... - den hed et eller andet med "You and I", "My daughter and I", "My family and I" - eller noget der ligner! Hvilket de også sang i titelmelodien...




Gitte C
Cheval Liberté hestetrailere
Udlejning af 1-hestes-, 2-hestes og autotrailer
Breyer Modelheste o.a. hestelegetøj
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg husker
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 10:13

Jeg husker naturligvis "Dick Turpin" - som jeg jo opkaldte min hest efter. Hans makker hed Swiftnick og det har jeg også haft en hest der hed.


Husker ellers mange af dem andre nævner.

Men er der ingen der husker "Miamipatruljen" eller "Miami Vice" som den jo hed oprindeligt? Det skulle jeg bare se - de var så eddersmarte og seje.


Den her er måske ikke gammel nok - den hedder "X-files" (Strengt fortroligt) Det skulle jeg bare se - indtil der gik for meget konspirationsteori i det hele.





Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 sedfcesgfse vd v
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 10:21

Her er der lidt info om virkelighedens Dick Turpin:

Richard (Dick) Turpin (bap.September 21, 1705 - April 7, 1739) is a legendary English rogue and the most famous historical highwayman. In life Richard Turpin was a violent man who progressively went from deer stealing, to burglary, to highway robbery, and even murder, for which he was executed in York. After his death, as "Dick" Turpin, he became the subject of legend, romanticised in English ballads and popular theatre of the 18th and 19th century, and later in film and television of the 20th century, as the dashing and heroic highwayman. There is considerable divergence between the history and legend of Turpin


Her er et billede af Richard O'sullivan, der spillede Dick Turpin.

Den anden serie jeg fablede om, hed "Me and my girl".


Gitte C
Cheval Liberté hestetrailere
Udlejning af 1-hestes-, 2-hestes og autotrailer
Breyer Modelheste o.a. hestelegetøj
0
0
Svar på denne tråd
 
 Against the wind
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 10:27

- og her er Jon English fra "Mod vinden" - Ja, den var også god.

Jon English var jo rockmusiker og jeg har faktisk en plade med ham, hvor den rigtigt gode titelmelodi, som han synger, er på... - Hmmm, det må være 20 år siden jeg har hørt den. Den må støves frem!



Gitte C
Cheval Liberté hestetrailere
Udlejning af 1-hestes-, 2-hestes og autotrailer
Breyer Modelheste o.a. hestelegetøj
0
0
Svar på denne tråd
 
 hiohyoæh
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 10:31
Der var også Airwolf... Den var et must for mig.. Og Miami Vice var også en serie jeg bare SKULLE se.. Jeg havde en meget hård crush på Don Johnson dengang.. Han var bare SÅ lækker..



Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja jeg kan
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 10:33
huske der om lørdagen, kom en masse spænende 4forstillingen hed det vist, med alle mulige gamle film, dem kunne de nu godt sende igen

med venlig hilsen Susanne.







Din underskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/





0
0
Svar på denne tråd
 
 JO jo..
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 10:37

... familien fab var jeg fuldstændig vild med:)


Winnie*Bøge*: ja til hn træffet sidste år gik der da total nostalgi i den med alle de børnetimer:)

Ej hvor vi hyggede os. Og pænt gamle vi følte os, fnis.


Tina





Total tossetræf d. 3-5 august. Kig her:


www.heste-nettet.dk/forum/9/202315/ 202315/

0
0
Svar på denne tråd
 
 kom lige
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 10:37

Kom lige til at tænke på "Robin of Sherwood" med Michael Praed. En sådan lidt mere "mystic" udgave af legenden.





Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 Så var det ret sikkert
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 10:55
ikke hende

Jeg beklager misforståelsen og min tilsyneladende elendige hukommelse.

Men jeg regner også med at blive ristet til historieeksamen på torsdag

Mvh Jean
0
0
Svar på denne tråd
 
 All time favorite
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 11:06
Var nok Ludo - totalt sej børnetime om en familie, der var i sommerhus.

Og så kommer jeg også lige i tanke om dukkefilmen Stine og.. Hvad hed de andre nu? Det var også en børnetime om de her børn, der holdt ferie ved stranden. Den ene hed vist Jesper.

Mvh Jean
0
0
Svar på denne tråd
 
 jean..
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 11:51

der var også en der hed anders.


kan godt huske den men der er ikke andre jeg kender som kan huske den.


gode gamle familien fab... får helt lyst til at se dem igen


det var dengang hvor der blev lavet god børnetime og julekalendre for den sag skyld

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gamle serier
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 12:04

Fonzie


Rødder


Og glemmer ALDRIG Zarens kurer - min veninde skulle fortælle mig om denne fantastiske serie, men kunne ikke huske seriens titel, så hun kaldte den "roens pessar" - Det har vi virkelig grint meget af.


Niecer

0
0
Svar på denne tråd
 
 asfdcjsadmkc
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 12:22

- Og serien FAME med Leroy, Julie og ... har glemt de andre!


"Roens pessar" - Ha ha

Men ja, det var en fantastisk serie, som måske ikke ville vække de samme følelser i dag. - Kan huske at titelmelodien var fantastisk smuk... - nogen der kan linke til den?! - Kan altså ikke finde ud af det dér musik-søgning!



Gitte C
Cheval Liberté hestetrailere
Udlejning af 1-hestes-, 2-hestes og autotrailer
Breyer Modelheste o.a. hestelegetøj
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 12:26

Ja Anders Stine og Jeanette hed de tre dukker i huset på stranden - og Stine tissede altid i bukserne! Replikken: "Anderses Morfar" bruger vi stadig herhjemme hylende af grin. Eller: "Pinne Pinne Pinne..." henvisende til det pindsvin de altid jagtede.


Guldregn - kan dårligt huske om det var en film eller en miniserie, men den var på daværende tidspunkt super spændende...



HeidiS




0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er jeg jo ikke
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 12:40

Sååå gammel


Men der er en gammel børnetime jeg var helt vild med, som jeg ikke kan huske hvad hedder...

Det var vidst noget med et hjul de drejede på og så var der nogle forskellige podier de kunne gå op på i et køkken eller sådan noget (og nej det er ikke os det er bare os - det er længere tilbage)


Og så er jeg bare FAN af danske serier/film uanset hvor gamle de er, og jeg gad godt se Strisser på Samsø igen - for ej at forglemme Hvide løgne selvom det var en rigtig soap, men man så det jo alligevel.






Uddannet negletekniker og laver smukke negle fra 300 kr.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ha ha..
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 13:02
..Tina-Tossen, ja det er sgu da rigtigt, vi fik da gennemgået alverdens børnetimer til træffet sidste år, jeg sidder her og griner for mig selv over det...

Men alle - vi har glemt en helt igennem suveræn og skøn serie...

Silas!

Jeg var helt vild med den, og husker enkelte episoder rigtig godt, den gad jeg godt se igen!

Mvh

Winnie


Du kan ikke forandre fortiden
men du kan ødelægge nutiden
ved at bekymre dig om fremtiden

Smuk brudekjole sælges - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha puha
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 13:30
jeg ser alt alt for meget TV og har vist gjort det i mange år!

Jeg har set både Dallas og Dollars - og et hav af Glamour (*Suk!*)

Jeg husker Dick Turpin og Columbo, Silas-serien og serien om den sorte hingst!

Knight Rider, Miami Vice og Magnum!

Og T. J. Hooker, Chips og Melrose Place samt Beverly Hills (Urgh!)

Der er MEGA-mange som jeg husker men ikke kan huske navnet på. Og jeg har godt nok set meget af det på tysk (!) ... Og jeg ser stadig alt for meget TV

Jeg husker også godt sådan noget som Ludo, Hullubulu (Lotte, Lotte hvor er du), Redda Jobba - Død eller Levande (Den var svensk), Kaj og Andrea! Og Bamse naturligvis - jeg husker alle afsnittende med Forlæns og Baglæns, dem med Luna og alle dem med Aske - alle dem fra før Ælling kom til osv... Og Anna og Lotte - fra dengang der kun var de to og Georg og Kirsten! Karlson på taget! Og "Alle vi børn i Bullerby" - og Pippi! Og og og og!

Jeg kan også godt huske Madikken og den med ærten i næsen

Og MacGyver! Og så den serie med Chuck Norris - Walker, Texas Ranger. Åh ja - dem har jeg også set mange afsnit af (På tysk!). Dempsey og MakePeace samt Hunter har jeg også set enormt mange afsnit af - på tysk (!) Og så er der den her politi-serie som jeg ikke kan huske hvad hedder - med en blondine som IKKE er Heather Locklear - og jeg mindes at det var noget med - måske LAPD Blues? Men jeg kan ikke finde den på IMDB som ellers plejer at være min gode ven.

Og Quincy ...

(Skal jeg efterhånden ikke til at stoppe nu? Jeg har set ALT ALT for meget TV - og få mig endelig ikke igang med nyere serier - så blir jeg aldrig færdig )




/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd
 
 Film...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 15:05
Alle elsker Debbie..Var det ikk også en serie.. kan ikk rigtig huske det.. Syntes den var rigtig go...dengang.. smiler
0
0
Svar på denne tråd
 
 "I gamle dage"
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 15:46

Er der ingen der kan huske den engelske børneserie om Black Beauty, som skulle så mange ting igennem, blev stjålet og skadet?

Der var også dukkefilmen som hed Thunderbird, eller var det månebase Alfa.(jeg er vist lidt gammel). Og serien om de overlevende, hvor hele verden blev ramt at pest og benzin blev mega kostbart.

Fra sverige var der søndag morgen og i ferier TRAZAN APANSON, super skæg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhh ja
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 16:42

Det er sjovt at sidde og tænke på alle de gamle serier, selvom jeg ikke husker nær så mange som I andre gør.


Hvad med "En stemme i natten" med Gary Cole (mener jeg han hed)?? Den så vi altid.

Miami vice så min ældste søster hver gang, mens hun sukkede over Don Johnson


Linda.



Mosegaards El Diablo
***
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd
 
 minder minder
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 18:51

skøn tråd husker mange af dem i nævner , syntes tråden mangler lidt af de ungdomsserier, der var med i teenageårene. Jeg var simpelthen nød til at se zig-zag og degrazzi jr. high, måtte bare se hvad der skete med teenagerne på highschoolen Joey, Melani, Shane og hvad de ellers hed (de udkom også på bøger, tror faktisk jeg har hele serien i en kasse hjemme hos min far)skøn skøn serie. Der var også en der hed "En helt anden verden" fra et college mest for sorte, elskede den serie med Ron, Dwane, (og såden en skøn snobbet tøs spillet af Jasmine Guy, min favorit, hun var bare for sej), ja og så kom der selvfølgeligt Beverly hills 91210, men det var vidst først da jeg nåede gymnasiet, syntes bare den var go Andre der har nogle af de gode ungdomsserier der skal på listen?


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

***Hilsen Mette og supermulen Odin***

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 18:55

Jo jo, "Listetyv på høje hæle" - den kan jeg godt huske. "Dempsey & Makepeace" var en klar favorit. Og selvfølgelig "Twin Peaks".


Og så kan jeg huske Degrassi Junior High - den kom om mandagen i et ungdomsprogram, som hed ZigZag!


***** Snepony *****


If the aborigine drafted an IQ test, all of Western civilization would presumably flunk it. Mahatma Gandhi


Adventure is the result of poor planning. Blatchford Snell



0
0
Svar på denne tråd
 
 I gamle dage
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 20:47

da vi fik vores første analoge parabol, så vi mange serier på det tyske program:"pro7".


Vi så gerne: Trio mit 4 feuster - Ein colt für alle fälle - Das A-team - Hart aber herztlich.


Uha det var tider - nu ser vi aldrig tysk tv mere, desværre.


Mvh Helle



Der findes ingen problemer - kun løsninger
0
0
Svar på denne tråd
 
 De bedste
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 21:30

Det lille hus på prærien - den er stadig god!

Silas - også stadig god.

Dick Turpin - Har ikke set den siden jeg var barn, men ville gerne se den igen.


Sulky til mindre pony sælges. Se præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jaaah
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 00:48

ER du tosset... Listetyv på høje hæle, hun var f.. sej!


Den må de gerne sende igen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kærlighedens Veje
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 09:59

Jeg kan huske at der kørte en serie på Dr1 da jeg var yngre. "Kærlighedens Veje" hed den på dansk - husker ikke den amerikanske titel. Den var bare toppen og samlede hele familien i sofaen, hver gang den rullede over skærmen Andre der husker den ?


Og så kørte der for nogle år siden en serie på Dr1 om Ed der havde advokat praksis i sin nyindkøbte bowlinghal Årh den var også bare toppen - min veninde og jeg havde kaffedate hver Tirsdag aften kl 23.00 når den rullede over skærmen


Med venlig hilsen

Helle og Annabell.

New Forest Ponyen - Avlet med hjertet - Redet med Stolthed!


www.soldal.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 11:57

ja jeg sad også lige og tænke på silas... total fed serie som jeg gerne ville se igen... var lige ved at tro jeg var den eneste der kunne huske den med min alder...


i glemmer et børne program...gg muppet show .. det var et hit da min mand og jeg var børn.. af film var det ET som lige kom frem og var det helt stor..

Hov hvad med bamse på månen... kan huske jeg syntes den var sjov med forlæns og baglæns og deres lyde (genyfffe)


af total hade programmer er det bestemt et som har sat dybe spor i mig og jeg får her så mange år efter stadig knopper over det... det var den jule kallender med poul og nulle i hullet... føj hvor noget plader...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hyggeligt..
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 15:50

aii en hyggelig tråd.. Kan huske mange af dem i nævner.. Den hvide sten var en af top favoritteren som barn..



Jeg kan huske mine forældre så 2 brassiliankse serier. Den første hed vist "slavepigen Isaura" og den anden hed "Vildkatten".


Er der andre der har set dem ?? Jeg kan ikke huske ret meget andet end at Isaura var vanvittigt smuk og Vildkatten super sej

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heidisoe
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 18:55

En stor upsér til dig!! (sagt i sjov)


De jagtede ikke pindsvinet - de gav den mælk: Husk dette: "lille pind...lille svin.. jeg har mælk til dig!" Sådan sagde Anders når han gik ud i haven med mælk til det lille svin :) He he...


Griner... og det er ihvertfald ikke fordi jeg stadig har afsnittene på et gammelt VHS-bånd og nogle gange ser det


Min mor optog alle de gamle "børnetimer", så min søster og jeg kunne se dem, når vi lå og var syge... Jeg har stadig alle de gamle bånd - det er altså grineren at se. Husker mange af dem I nævner, men har dog ikke Silas!! Den ville jeg give hvad som helst for at se igen - Var herre bange for "heste-kragen" - var det ikke det hun hed??!!


Fed tråd!!!



Pernille med DV-hesten Rigoletto.

Respect your fellow earthlings - don`t eat them!

Go vegetarians!

0
0
Svar på denne tråd
 
 børnetime
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 19:59

husker i en børne time hvor der var en lilla flske, som værterne snurrede rundt, også kom de alt efter hvad den pegede på af farve i køkkenet eller i det lilla sminkerum eller andre steder (der var i studiet) og den hvor der var en pige (noget dukketeater tror jeg) også ku hun gå i biografen der var sort baggrund så vidt jeg husker...

min veninde og jeg kommer stort set hver gang vi er sammen på noget nyt fra vores barndom. vi fandt dyrene i lilleskoven på nettet, efter at have funderet i timevis over hvad den hed. hun fanft også en børnebog til mig som jeg husker fra jeg var lille. elskede den bog, men har i mange år ikke kunne huske hvad den hed eller historien 100 procent. så gik vi og snakkede og det viste sig hun lige havde læst den for sin børnehaveklasse...også fandt hun den til mig. skiftningen hedder den vidst originalt, men den udgave jeg husker hedder en troldehistorie. var jeg lykkelig da jetg så den? tror jeg nok lige jeg var...smil


Nathalie
0
0
Svar på denne tråd
 
 og...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 20:09
en serie der hed beauty and the beasty om uhyret der boede i en kloak? nogen der husjkker det?

Nathalie
0
0
Svar på denne tråd
 
 nate01
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 20:44
Jeg tror jeg husker den med udyret i kloakken - hed han ikke Vincent? Og skønheden Catherine eller noget i den retning?

Med venlig hilsen

Helle og Annabell.

New Forest Ponyen - Avlet med hjertet - Redet med Stolthed!


www.soldal.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad så med
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 21:02

De afsnit af bamse og kylling på månen?? Kom lige til at tænke på forlæns og baglæns..

Hvad man dog vælger at underholde stakkels letpåvirkelige børn med


Belgisk Varmblod, det store mysterie...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halløj
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 21:17

Nini: ja, den udsendelse kan jeg godt huske, den var vildt sjov! Men hvad var det nu den hed???

Tror også det er den, som nate01 snakker om...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 16:15

Ja, Susan, jeg så også Slavepigen Isaura - der var vanvittig mange afsnit!!! Men den var meget dramatisk!




***** Snepony *****


If the aborigine drafted an IQ test, all of Western civilization would presumably flunk it. Mahatma Gandhi


Adventure is the result of poor planning. Blatchford Snell



0
0
Svar på denne tråd
 
 helle s
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 17:32
ih jeg kan ikke huske det. har bare et billede af det der udyr i kloakken i mit hovede. vidste ikk om det bare var min fantasi, for det er det eneste jeg kan huske

Nathalie
0
0
Svar på denne tråd
 
 Udyret
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 18:40

Det er helt sikkert ikke bare din fantasi - jeg husker det også - vildt god serie

Er det denne her du tænker på?


www.geocities.com/shern_43537/




Med venlig hilsen

Helle og Annabell.

New Forest Ponyen - Avlet med hjertet - Redet med Stolthed!


www.soldal.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Folk og Fæ
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 22:01

Folk og Fæ (All Creatures, Great and Small). Et hit i mine øjne, men nu er jeg også meget glad for England, dyr og gamle dage, især på landet


Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden.

Al hjælp er højt værdsat. Kontakt venligst Mai (se præs).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Joppe...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 22:11

Hæ hæ... Red Joppe, død eller levende



"Ja, jeg har reddet din muldvarp, men den er desværre død"


Mvh


Julie





Hvad rager det dèn,
som er sikker på sit,
at resten af verden
er ude af trit.

Piet Hein







0
0
Svar på denne tråd
 
 Nate01
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 22:15
Nate01 - JEG husker bestemt den serie. Den var årsag til det mareridt jeg husker allerbedst fra min barndom! :( Der var noget med én der faldt ned i et hul eller noget i den stil, og dér blev jeg bange for døden for allerførste gang!

Mvh Bonnie


**Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did**

Logo/Banner/Fotografi: www.bjfoto.ridesiden.dk

Gratis fotografering i hele Juni og Juli! Book nu! Kontakt via PB eller hjemmesi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julie...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 23:15

Ja hvor jeg husker "Joppe"


Han var til gengæld årsag til mange af mine mareridt ha ha


Så vidt jeg husker blev han altid afleveret i postkassen?

Der var især en episode jeg husker og det er der hvor Joppe blir glemt i supermarkedet gemt bag tomatdåserne




Med venlig hilsen

Helle og Annabell.

New Forest Ponyen - Avlet med hjertet - Redet med Stolthed!


www.soldal.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 gamle serier
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 00:05

Columbo...er stadig er hit herhjemme!




SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/




Min mor laver kort til enhver smag,også på bestilling!

http://www.fasteranni.dk


Itchy and Scratchy


0
0
Svar på denne tråd
 
 helle s
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 19:55
ih den vil ikke vise de billeder der er på...

Nathalie
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 22:14

Det var godt nok mærkeligt - ellers prøv at google "Beauty and the Beast".


Her er også lidt fra Youtube :


www.youtube.com/ results?search_query=beauty+and+the+ beast+vincent+and+ catherine&search=Search




Med venlig hilsen

Helle og Annabell.

New Forest Ponyen - Avlet med hjertet - Redet med Stolthed!


www.soldal.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Love Boat, 21 Jump Street
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 08:05

Husker også Love Boat og 21 Jump Street, ud over mange af de serier der allerede er nævnt. :)


Og Nana!


- Salvia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knight Rider
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 08:27

Denne tråd vækker mange gode minder .


Jeg var helt vild med Knight Rider som lille, og drømte om at køre i sådan en bil når jeg blev gammel nok. Det kom jeg så næsten også til. I 2001 købte jeg en sort Trans-Am fra 1982 der lignede KITT (bortset fra den røde front-scanner og alle lysene i instrumentbordet), så der blev drømmen levet ud. Bilen blev solgt igen i 2004, da den var for dyr både i reparationer og benzin, øv .

Men seriens to første sæsoner er udgivet på dvd, så dem har jeg købt og ser et afsnit eller to, når tiden er til det...


Men når DR nu skal til at spare, så kan de da genudsende en masse af de gamle serier som Silas, Jack Holborne, Dallas, Én stor familie og lign.


Jeg kan huske noget fra et børne- eller ungdomsprogram/serie med en dreng, der fløj ud i rummet i sit værelse. Man ser hans værelse flyve afsted fra resten af huset og så styrer han med sin arkitekt-lampe. Er der nogen der kan huske hvad den hedder??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gamle serier
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 08:34
Ja, Columbo er et hit her hjemme også.. Han er så skæg..

Hilsen LisA


Se alt det jeg sælger på:ww.123hjemmeside.dk/brugte- hesteting

-Måske der er noget du kan bruge?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 13:20

så kan jeg huske The A-Team


Og så var der den der børnetime med ham der boede i et træ med en ugle...




Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er han en hest der elsker gulerødder


Tjek vores HP

www.camilse.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå ja den
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 13:24
Hed da vist, "Hvorfor uglen i hulen" eller er jeg helt gal på den??






Belgisk varmblod- En hest med personlighed.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 13:43

Så er der lige cannonball race..herbie( de gamle )..ud og køre med de skøre..

Night rider m/ David Hasselhoff var super gode..


Ang engelske serier..folk og fæ...små og store syndere..samt landsbyhospitalet..og så spiller de noget godt musik i dem tillige med..


Inspector Barneby er også god..


Hvad med Jens Lyn er der nogen der husker dem???


Hilsen Tina

Rigtige piger rider western.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 serier...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 13:59

Kan sagtens huske mange af de serier som i flere af jer andre nævner, men er der en serie der for alvor har printet sig ind i min hukommelse, var en engelsk serie der kørte engang sidst i 70'erne tror jeg og den hed DE OVERLEVENDE...


Den handlede om at der havde været en pest i verdenen og at der kun var få overlevende... Og så var der noget med en masse rotter der førte denne pest med sig, hvorend de bevægede sig hen...


Uha den var spændende... og jeg måtte ikke se den for mine forældre, men alligevel fik jeg en sjælden gang imellem sneget mig til at se et afsnit...


I mine spæde teenageår så jeg skam også følgende serier:


  • Det lille hus på prærien
  • Der Alte
  • Quinzy
  • En by i provinsen
  • Huset på christianshavn
  • Dallas
  • Dollars
  • Fame
  • Dick Turpin
  • Dempsey og makepeace

og sikkert flere jeg ikke lige kan huske..


af de børnetimer jeg husker bedst er det nok Ingrid og Lillebror.. Og kikkassen med den åndsvage forfilm med de dansende bogstaver...


Pernille





Distancerytter... mangler du en hest at starte på i denne sæson?? Så har jeg nemlig en dejlig araberdreng der trænger til at komme lidt ud...

Skriv for nærmere information....





0
0
Svar på denne tråd
 
 helle s
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 19:15
JAAAH det var den!!!tak! ih hvor fedt altså

Nathalie
0
0
Svar på denne tråd
 
 hjnxgnjhgxs
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 20:31

af gode gamle serier kan jeg huske dick turpin,macgyver og night rider...fede serier.


*neisti fra munkhøj og mána fra ringeby*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Salvia..
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 20:44
Jeg kan tydeligt huske Love Boat.
Jeg elskede den serie

Og Nana var også genial!
Jeg genså den for ikke ret lang tid siden - og den var stadig lige så god som jeg huskede den.


It is easy to be brave from a safe distance
- Aesop -




0
0
Svar på denne tråd
 
 nostalgi
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 23:43

Nightrider: Den sejeste bil ever!!! Var oz vild med Dick Turpin og netop derfor måtte jeg købe samlingen da jeg var i fona for 1 måned siden, har dog ikke set den endnu. kan stadig temaet fra den FEDT!

Børneprogrammer: en udsendelse hvor der var en prinsesse, et postbud og det var Thomas Winding der var fortæller. Kan også huske en hvor faren tisidst gik ned af en villavej med en stor elefant, men kan overhovedet ikke navnet. Så er der Palle, Polle og Ruth, Ludo og over dem alle selvfølgelig Nanna.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig! - "De overlevende"
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 00:34
Tak Pernille B. - Jeg kunne ikke komme i tanke om hvad den serie hed, - med den alvorlige historie, som jeg fandt barsk, ligesom Colorado Sagaen, Rødder, Månebase Alpha. Zarens Kurer kan jeg svagt erinder, - især der hvor han bliver blindet. (og Hichkok - GYS!)

Farvoriterne var helt klart:
De Uheldige Helte, Dick Turpin, Knight Rider, McCloud, Folk og Fæ.

De skøre:
Skum, Mash, Me an my Daugther, Monty Parton's, Lille Doktor hvad nu? Dean Martin's Shows, Fleknes (staves?)

Øvrige:
Fame, Det lille hus på prærien, Der Alte, En by i provinsen (jeg kan stadig høre melodien), Quinzy, Kodak, Huset på Christianshavn - fast samlingspunkt for familien. Dempsey og Makepeace - især det afsnit hvor der er narkotika gemt i gummi trykket på nogle T-shirt.

Børneudsendelser:
Den Hvide Sten, Pippi, Emil fra Lønnebjerg, Fru Pikkalop, Jørgen Clevin's tegne, klippe, klistre programmer, Jytte Abilstrøm's Tøllefølleby Station, Ingrid og Lillebror. Cirkeline, Sørøver Sally (Jeg går og hedder Frede, hvad hedder du??) Kaj og Andrea. Senere Anna og Lotte.

De senere:
Shogun, Tornfuglene, Vildkatten - evighedsserien!, Anne fra Grønnebakken, Dallas, Dollars.

Ak - de små grå! For der er dem man ikke lige kan komme i tanke om hvad hedder!!! - det må være alderen.

mvh
LGI

Jeg er født sådan, - Hvad er din undskylding??
En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Anja Vinter
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 01:06
Den med kongen, prinsessen og postbudet hed vist nok "Hvad er det nu, den hedder?".

Postbudet skulle gætte, hvad det var, kongen havde leget med som barn.


Den med elefanten kan jeg også godt huske.
Det var Troels Trier, der spillede den skøre far.
Jeg mener, at udsendelsen hed "Ida og elefanten".


It is easy to be brave from a safe distance
- Aesop -




0
0
Svar på denne tråd
 
 Dem glemte jeg lige!!
Forfatter: 
Dato:  23-06-2007 23:00
Den sorte Snog!, samt Halløj på badehotellet, - som efterhånden er genudsendt x-antal gange.

mvh
LGI

Jeg er født sådan, - Hvad er din undskylding??
En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Gamle serier
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 05:15

og så var der science fiction serien "Blake 7" (Blake seven) det var omkring Månebase Alpha tiden...

Den var jeg helt vild med.

Så for ca 10 år siden et afsnit over tysk tv sådan helt tilfældigt... Hold da op en billig produktion i forhold til hvad man ser idag... Men dengang var vi vilde med serien :-)

Hej fra Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd
 
 HeidiSoe
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 09:32

Den med ham drengen og værelset der fløj var ikke børnetime, det kom om eftermiddagen, og hed...Crash! .-)

Der var noget med en ond stjerne, og en pige i gult tøj der hed Iris.


Der var en børnetime som jeg erindrer var ret uhyggelig. Det var noget med en by der drejede rundt. Aner ikke hvad den hed på dansk, men har via svensk ex-kæreste funde ud af at den var svensk og hed "Vilse i Pannkakan".

Nogen der husker den?



/minski





Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider