Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mine buske er IKKE et toilet
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 00:49
Jeg tror damen fattede budskabet! Ellers er hun godt nok for dum!

Vores stue ligger ud mod gaden og har store dejlige vinduer så der kommer masser af lys ind. Udenfor er der plantet nogen buske (af tidligere ejer) og det er også pænt og dejligt. Bare ikke når et eller andet kvindemenneske mener at hendes lille skødehund skal forrette sin nødtørft lige præcis der, samtidig med hun står og glor ind af mine vinduer!

Det har stået på i 4-5 uger nu, og op til flere gange om dagen. og det kan jeg jo så selv få lov til at fjerne, sammen med det ukrudt som kommer! Tak for det!

Idag stod hun der så igen. Og så var jeg hurtig! Jeg greb en rulle fryseposer i skuffen, og styrede mod stuevinduet, som blev åbnet hurtigere end hun kunne blinke med øjnene... Spurgte hende venligt om hun ikke ville samle den pølle op som hundedyret var ved at lave. Det kendte hun sørme ikke noget til, alt imens hunden nærmest blev blå i huden for at få pøllet færdig. Ja det var da den pølle som den lige havde lavet. Og så kunne hun jo passende samle den op som den havde lavet tidligere på dagen (hvor jeg ikke havde været så hurtig) når hun nu var igang.

Hun bliver noget mobset, og begynder at skænde ud: at beskylde hende for sådan noget, og at man ikke engang kunne få lov til at gå med sin hund længere uden at blive angrebet osv. Heldigvis kommer min nabo gående i det samme og giver mig medhold i hvad jeg har sagt, for det havde han også set ind til flere gange når han gik tur med deres egen hund. Nøj hvor var hun gal. Men hun samlede da op efter sig!

Nu håber jeg bare hun gider samle op efter sig hvis rullepølsen igen skulle pølle i mit "bed"...

Leder efter afkom. Se denne efterlysning: www.heste-nettet.dk/fo...086/21086/

En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 00:56

Det er da møg træls. Men når det er sagt så kan der ikke gøres så meget andet en at stå vagt ellers kan man lave et høj bed på omkring 40 cm for ligesom at afgrænse sine ting når folk ikke forstår dette.

Det har min mand lavet tons vis af for andre med samme problem. Det er den "eneste" måde at komme det helt til livs.

Det har virket hos de andre der har fået det lavet.

Møg træls men man kan jo ikke stå vagt 24-7.

Bare et godt råd hvis det var.

Se vores hjemmeside på www.stald-arthur.dk

Opstaldning tilbydes i Fårvang kig på vores hjemmeside for mere info.

Stor lys hestestrailer med lav egenvægt udlejes i Fårvang eller Tilst efter aftale.

0
0
Svar på denne tråd

ny tur
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 07:41

mon ikke hun finder en ny rute at lufte hund på

Kan sagtens følge din reaktion, sådan havde jeg også reageret.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 10:25

hejsa

ja sådan havde jeg også reageret..ggg jeg er selv hunde ejer og af den gode slags.. vi samler altid op efter vores hunde.. og derfor er det mega træls at side i sin stue og se den samme persom gå over til vores have og lade sin hund sk..e.. hunden har flexline på og kan gå langt ind i vores indkørsel som ikke er indhegnet.. men så kunne det jo være vi bare trode det var vores egne hunde...hm nu er det altså forskel på en hundeprut fra en lille pudel og så på to store hunde.. (den gamle af vores holder nemlig 20 meter sk...g en pølle her går to skridt en pølle her og gå igen og sådan blir hun ved til hun er færdig... møgspreder...ggg tro mig det er mega pinligt når man render rundt med en pose på hånden efter hende)Nå men her for 1 uge siden fik vi så damen på fast gerning... hun stod som om hun bare lige skulle kigge på vores post kasse men vi kunne jo godt se at hunden var gået ind i indkørslen og sad og var blå i hovedet... hvad damen ikke havde set var at vi var i stuen og vinduerne var åbne...så da hun skulle til at liste af så kom det hurtigt fra stuen af... hovsa du glemte lige din hunds efterladenskaber... tro mig hun røg sammmen og fik i en ruf fundet en pose... så kom min mand til at sige lidt højt at det nok var en god ide at huske det hver gang for vi viste godt hvem der glemte det og vi så gerne at dette blev husket hver gang i området når deres hund satte sig for nu var vi godt trætte af at få skylden når vi selv samlede op..

Det med at bruge haven som toilet har jeg en sjov historie om ... godt nok ikke en hund der forrettede sin nødtrøst.. Vores gamle genbo havde en søn på de 18 år som tit holdte fest for gutterne hvilket var helt okay med os, men jeg gider simpelt hen ikke sidde i min sofa og kigge ud i min have hvor der så står et par ungersvende og tisser på min hæk, som på daværende tidspunkt ikke var særlig høj eller tæt.. da jeg for 3 gang så dette var det nok så jeg gik stille og roligt hen og lukkede døren op og ud røg vores gamle hanhund som løb meget stærkt og gøende hen mod knægtene...(hvad de ikke viste var at der udover hækken også var en hegn bag så hunden kunne ikke nå dem,,, men hold op de kom væk og vi har siden fået af vide af genboens søn at der kom to knægte ind med våde bukser... siden var der aldrig nogen der tissede på min hæk... så kunne de lære det kunne de...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 10:34
Næste gang så afleverer du pænt hundepølsen i damens postkasse..

Led mig ikke ind i fristelse -

(Jeg kan sagtens selv finde vej)

Dansk Varmblod - det eneste der dur ;-)

0
0
Svar på denne tråd

hehe skideballe
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 10:50

Jeg har engang fået skideballe fordi hesten S**d på en mark som vi red på.. og det var ikke ejeren af marken der skældte ud... hmm

hvad gør man i sådan en situation, jo man ringer til ejer så han kan snakke med den pågældende herre der mener at min lille haflinger ikke skal ligge en lille hestepære ude på den flinke bondes mark... som senere på året afligevel bliver sprøjtet med gylle...

Jeg har dog en gang samlet op efter min hest det var da den pruttede i naboens indkørsel... jeg sagde dog at jeg kom og fjernede det senere. og det passede dem fint...

Der er nu intet som en Haflinger

0
0
Svar på denne tråd

Vi samler ikke op!
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 11:02

Dvs at det er sjældent at vi har behov for at samle op, for hunden har det nemlig bedst med at aflevere i højtgræs steder, hvor der ikke færdes fødder.

Men i sidste uge, hvor han var meget dårlig og ikke kunne gå, var jeg nødt til at lokke ham over på nærmeste græs, hvilket er et fint trimmet fællesareal, hvor børnene spiller fodbold.

Han glemte næsten sin dårligdom i betagelse over, at jeg pakkede hans efterladenskaber fint ind i en pose, bandt knude på og lagde dem i den sorte kasse, der står i indkørslen(skraldespanden)

Måske han var skuffet over at det ikke fortsatte, da han havde genvundet formen og lavede de sædvanlige steder...

Tilbage til indlægget, så synes jeg simpelthen at det er noget svineri, når folk lader deres hunde besørge på befærdede steder og i andres haver uden at samle op!

Dejligt når du kunne ramme hende på fersk gerning og konfrontere hende. Tænk at hun benægtede?!?

SÆLGES

Variant trailer 2½ år gammel

Komfur 1½ mdr gammelt - hvidt med glaskeramiske plader

0
0
Svar på denne tråd

prutter...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 11:07
det værste er nu ikke en hundepølle, selvom det i sig selv er træls.. nææh, -en gammel mand som åbenbart ikke kunne holde sig længere luskede lige ind bag hækken og lagde en "dej" -vi sad inde i stuen og kunne se alt hvad der foregik men hvad siger man til sådan en gamling som ikke engang tørre sig efter forudrettet nødtørft? -det underligste er at det var i et villakvarter, og der var 20 andre haver, samt 200m derfra et offenligt toilet. -så undrer man sig. han fik lov at fordufte, og uheldet blev gravet ned til roserne.

mvh. Gitte & Julie & Tyran.

0
0
Svar på denne tråd

Føj for den da
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 13:18

Jeg stemmer også for at læsse fremtidige pøller af på damens adresse, i postkassen eller brevsprækken lyder fornuftigt

Men puha, med den gamle mand, tror at jeg havde gylpet hvis jeg havde set det. Kan dog godt forstå at i ikke vidste hvad i skulle stille op, det var jo nok ikke nogt han gjorde af lyst.

Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden.

Al hjælp er højt værdsat. Kontakt venligst Mai (se præs).

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider