Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Købt hus med kat?
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 21:50

Hej allesammen,

Min bror købte i december et gammelt(!!) hus som tidligere var pensionist bolig - huset var selvfølgelig tom ved indflytning men også et par mdr. inden han fik nøglen.

Den dag vi var der ude første gang lå der en lille fin mis ved hoveddøren - vi skænkede det ikke megen tanke men lagde da mærke til at katten ofte viste sig ved huset... den prøvede dog aldrig at komme ind!

Der gik en periode hvor den ikke var ved huset - men nu er den tilbage, meget tynd og med 20kr's stort halv betændt sår på benet.

Vi kom til at diskutere om hvordan reglerne for indlevering på internat er? koster det penge eller?

Vi har aldrig fodret den - men i går blev det simpelthen for meget for min storebror og hans kæreste... den var sååå tynd og så sulten!

I dag har jeg så ringet til en god ven som er dyrlæge - han kommer og kigger på den i morgen aften, og vurderer om den skal aflives eller have penecillin/ormekur/loppekur...

Er "vi" i så tilfælde så pludselig ejer af katten eller bare nogle "som ikke bare kan la stå til"?

Den er simpelthen så kælen og sød, men som den ser ud nu er jeg sikker på at et internat ville vælge at aflive den (især med alle de katte som i forvejen sidder og venter på hjem)...

den er hverken øremærket eller kastreret...

Det blev langt og rodet - men håber i forstår!

...
- Libero er ikke en ble, men en hest ;-D
8-) ridehjelm klær dig bedre end kraniebrud 8-)

Nu medlem af Århus Dyremishandlerklubben. Vi rider med sadel, bid, sko, gamacher, lammeskind, pisk, sporer.....
0
0
Svar på denne tråd

kat...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 22:56

Jeg mener at hvis du siger til dyre internatet at det er en tilløben kat, så skal du ikke betale for at komme af med den.

Hilsen Gitte

Sønderkærgaard

Der er ikke noget så skøn som fjordheste :-)

Se min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Ved faktisk
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 23:21

Ved faktisk ikke hvordan reglerne er ved indlevering på Internat, heller ikke hvis man ejer katten med må af med den af "personlige" årsager...

Nogen der ved det?

Dog mener jeg, at hvis I afleverer den hos en dyrlæge og fortæller den er fundet, så tager de sig af den. Uden omkostninger for jer.

Men med Internat, ved jeg ikke.

... Er gravid ;D med termin den 28. juli ...

Søger derfor med lys og lygte en part/rytter til Amigo.

se præs! Postnr. 8362/8660

0
0
Svar på denne tråd

penge eller ej?
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 06:33

Jeg har tidligere indleveret en kat til Inges kattehjem, det kostede ikke noget. Det var en lidt sølle kat. Hun fortalte at de vurderer katten om den er egnet til adoption både med hensyn til adfærd men også med hensyn til sygdom. Lidt penge får de så ind ved salg af katten, men langt fra de reelle udgifter.Kattene bliver jo også neutraliseret og vaccineret.

Venlig Hilsen Anni

hilsen Anni
0
0
Svar på denne tråd

internat
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 08:32

Mange internater taget et beløb når man kommer og indlevere sine egne dyr. Det er ikke for at straffe folk, men fordi de jo godt kan tage ansvar for den (lig med at betale foder) ind til den får at nyt hjem. Tror især dette gælder hunde.

Kommer man derimod på et internat og siger at nu har denne her kat rendt rundt i området nogle mdr og ingen ser ud til at tage sig af den, så koster det ingen ting at indlevere den. Du kan evt. prøve at ringe til internatet først og forklare situationen. Jeg købte min den ene kat på odder kattehjem og der fortalte hun at hun stort set aldrig afliver nogen katte. Kredsformændende (inden for dyrenes beskyttelse) sagde eller at hun skulle aflive dem når de havde sat der 3 mdr, men det gjorde hun altså ikke. HUn kunne ikke klare tanken hvis der så dagen efter kommer nogle og spurgte efter lige sådan en kat som hun havde aflivet.

Vil også lige sige til jer fordi i reagere over for katten.

Men må også sige ARGH til de mennesker der bare har efterladt den, det kan man simpelthen ikke tillade sig.

0
0
Svar på denne tråd

kattes
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 08:37
Mon ikke denne lille mis har fået nye ejere, hvis ellers den vurderes til at kunne overleve af dyrlægen
0
0
Svar på denne tråd

kattens
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 08:42
Har selv taget en kat der var blind og fik tæsk til mig fra en gård af, det er noget af det bedste jeg gjort, vi var så glade for den, den lå og puttede ved os i sofaen hver aften, desværre blev den aflivet efter 2 år, den havde kræft, men jeg savner den stadig meget.
0
0
Svar på denne tråd

Købte gård
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 13:14

med tre katte.

Dem har vi så endnu foruden to tilløbere da en gammel nabo døde og vores egne medbragte og de tilløbnes killinger. SUK.

Nogen der ved om man kan søge en fond om tilskud til en masse-kastration/sterilisation.

Det nærmer sig 10 vi gerne vil have ordnet på en gang.

Vore egne medbragte hunkatte var steriliseret, men det er dyrt hvis alle hittekattene og det løse skal "ordnes".

Vil nødigt aflive dem da de egentlig er sunde og forholdsvis tamme...og så komemr der jo bare nye til hvis der er ledigt.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

kan de ikke beholde den?
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 13:26
herregud - giv den lidt mad og få den behandlet...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider