Hej allesammen,
Min bror købte i december et gammelt(!!) hus som tidligere var pensionist bolig - huset var selvfølgelig tom ved indflytning men også et par mdr. inden han fik nøglen.
Den dag vi var der ude første gang lå der en lille fin mis ved hoveddøren - vi skænkede det ikke megen tanke men lagde da mærke til at katten ofte viste sig ved huset... den prøvede dog aldrig at komme ind!
Der gik en periode hvor den ikke var ved huset - men nu er den tilbage, meget tynd og med 20kr's stort halv betændt sår på benet.
Vi kom til at diskutere om hvordan reglerne for indlevering på internat er? koster det penge eller?
Vi har aldrig fodret den - men i går blev det simpelthen for meget for min storebror og hans kæreste... den var sååå tynd og så sulten!
I dag har jeg så ringet til en god ven som er dyrlæge - han kommer og kigger på den i morgen aften, og vurderer om den skal aflives eller have penecillin/ormekur/loppekur...
Er "vi" i så tilfælde så pludselig ejer af katten eller bare nogle "som ikke bare kan la stå til"?
Den er simpelthen så kælen og sød, men som den ser ud nu er jeg sikker på at et internat ville vælge at aflive den (især med alle de katte som i forvejen sidder og venter på hjem)...
den er hverken øremærket eller kastreret...
Det blev langt og rodet - men håber i forstår!