Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vand til hesten i Hedeland?
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 11:00

Er der nogen, der kan svare mig på, om der findes et sted i Hedeland, hvor man kan give hesten vand?

Min plan er at ride en del ture derude i løbet af sommeren, gerne på mere end 2 timer, men når det bliver rigtig varmt, bryder jeg mig ikke rigtig om at ride så længe uden at tilbyde hesten vand, og jeg kan jo ikke ride rundt med en hel balje vand på ryggen :-P

Har I nogen forslag?

Hvad gør I andre langturs-ryttere om sommeren?

Mvh. Julie

---

Den heldige låner af Alexia af Vodagergård og nu 99% skovtursrytter :-)

Vodagergård - Medlem af Dansk Oldenborg Avl - Besøg vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

hedeland
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 11:05
Der er da en sø i hedeland så mon ikke at hesten kan drikke der.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

Vand med
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 11:06
Når vi er i Hedeland eller andre stedet med hestene, har vi altid selv vand med. Vi har gerne en 10-liters dunk med til hver hest. Jeg har aldrig hørt om nogen steder i hedeland, hvor man kan få rent vand, men i kan jo bare selv tage det med og sørge for at give hesten lige så snart at du er færdig.

Vink fra Fru Melgaard & Winning Pleasure - et team som ikke er til at slå ud

Gør livet til en fest - rid fuldblodshest

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 11:23

HelleA: Jeg tror ikke, man må ride ned til søerne, og jeg vil heller ikke være tryg ved at give hende "sø-vand".

FruMelgaard: Jeg kan da ikke have en 10-litersdunk med på hesten? Eller det gør I måske?

Vi "bor" tæt ved Hedeland, så vi rider ud hjemmefra. Selvfølgelig sørger jeg får, at hun får tilbudt vand, inden vi tager afsted, men derfor kan der jo nemt gå flere timer, inden vi er tilbage igen, og jeg synes, det er længe for hesten at gå uden vand.

Hvad gør andre langturs-ryttere (ikke kun Hedelands-ryttere)?

---

0
0
Svar på denne tråd

ride tur
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 12:00

Jeg har overvejet at lære min at drikke fra sådan en "cykelrytterdunk" - jeg har en lille sadeltaske med sådan to i. Ikke meget, men så får den da lige vædet ganen. Større tasker = flere flasker. Man kan også få sammenklappelige spande, så jo, du kunne godt lave en lille oppakning.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 12:34

pjemm: Jeg havde faktisk overvejet at lede efter en eller anden form for sammenklappelig spand. Ved du, hvor man kan få fat i sådan en henne? Jeg kan jo godt ride rundt med en 1½ liters flaske i tasken, og det er da bedre end ingenting, som du også selv skriver.

Sadeltasker.. Kan man få sådan nogen til en almindelig sadel, eller findes de kun til westernsadler?

Jeg har skrevet til email-adressen på www.hedeland.dk for at høre, om der findes offentlige vandhaner i området, for det ville da klart være det nemmeste.

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

tasker
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 12:40

Jeg har set begge dele flere steder. Hööks har både en sammenklappelig spand og et par rummelige nylontasker beregnet til at hænge under/bag sadlen, så de hænger bag dit ben. Bare øg på de to ord deroppe. Jo-po har rigtig mange sadeltasker i både skind og kunststof. De er ikke specielt til western.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

ridestederne
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 12:40

alle sider op til Hedeland ligger der gårde med heste der sikkert gerne vil hjælpe, hvis du virkleig mener vand er en nødvendighed.

jeg har redet i Hedeland de sidste 20 år, og ja som regel 2-3 timer pr gang, men mine får godt nok aldrig vand før efter turen.

Og holder du et højt tempo tager det ikke 2-3 timer at ride gennem/rundt i Hedeland, så jeg antger dit tempo er normalt, dvs vekslende mellem alle 3 gangarter.

Der er ikke nogen offentlige vandpost i hedeland.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Julie...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 12:54

Nej nej, det er ikke sådan at vi i den ene hånd har tøjlen og i den anden en 10-liters dunk med vand - det kunne ellers se sjovt ud

Vi kommer dertil kørende i trailer, og der har vi så vand med. Var ikke klar over at du skulle ride dertil

Vink fra Fru Melgaard & Winning Pleasure - et team som ikke er til at slå ud

Gør livet til en fest - rid fuldblodshest

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 12:55

pjemm: Tak det vil jeg da prøve :-)

karinae: Det tager os ca. 30 min. at komme til Hedeland fra gården, så det giver i sig selv en times ridning uden for Hedeland. Derudover er hesten ikke den mest friske hest, så selv om vi rider i alle tempi, tager det en del tid for os at komme rundt.

Jeg er sikker på, hun godt kan klare sig uden vand i 2-3 timer. Det var mest til de rigtig varme dage + de dage, hvor jeg måske kunne finde på at ride rundt derude i længere tid, evt. med madpakke, at jeg gerne ville have mulighed for at tilbyde hende lidt vand.

I øvrigt tak for jeres svar :-)

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 12:56

Fru Melgaard: Sikke laaange arme I ville få, hvis I gjorde det ;-) -Tænkte nok I kom dertil med trailer. Det er der jo mange, der gør, så hvorfra skulle du kunne vide, at vi red dertil ;-)

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

En Camelbak må være sagen ...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 13:06

... se her hvad jeg mener >>>> www.police-gear.dk/products/ productlist.aspx?ManufacturerID=52

Så må du enten lære hesten at drikke direkte fra slangen, eller finde en skål/spand at tage med

Mvh. Lisbeth

Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet.

Godnat og sov godt :-)

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 13:10

Ja, de er da godt nok smarte de tasker. Alexia har allerede lært at drikke af en vandslange, men det er jo ikke helt det samme, for vandet skal jo ikke suges ud af vandslangen.

Jeg tror nu, min løsning bliver et par sadeltasker med dunke og en sammenklappelig spand.

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

jeg ved at
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 13:12

www.athorsecare.dk har sammenklappelige spande

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Greve det må hedde ...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 13:16

... www.athorsecare.com og ikke ende på dk

Mvh. Lisbeth

Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet.

Godnat og sov godt :-)

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 13:21

Ja, det har jeg set, men jeg kan meget bedre lide modellen fra Hööks, der rent faktisk også er noget billigere.

Men ellers tak for det :-)

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 09:02

Jeg har nu fået svar på min mail, og der er ikke, som det også bliver nævnt af en anden, offentlige vandhaner i Hedeland.

Til gengæld er der offentlige toiletter, hvor man gerne må hente vand. Jeg har tjekket kortet over Hedeland, og to af toiletterne ligger tæt ved ridestierne, så det burde være muligt at komme dertil med hesten.

Det skal i hvert fald undersøges.

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

beklager...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 09:17

men selvom du har ½ times ridt til Hedeland.. det havde jeg også da dyret stod i Sengeløse... mener jeg vand er et must, med mindre vejret er som pt dvs 30 grader varmt.

½ time hver vej, 2 timer i hedeland = 3 timers ridning= fair nok med mindre du rider 3 timer i galop

Hold da evt en pause i Hedeland og lad dyret græsse ½ time hvis du mener turen er for hård.

Karina.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider