Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sjove hesteracer
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:20

Læste lige i en anden tråd om Tennessee Walking Horse og måtte så på You Tube for at se hvordan denne race dog bevæger sig.

I min søgen falder jeg så over denne www.youtube.com/ watch?v=o2eMLELwCoU&mo...ted&search= som vist er en American Saddlebred ... og så måtte jeg altså lige grine lidt og høre om i kender andre pudsige racer der bevæger sig eller ser liiidt specielle ud??

Husk at gå ind og se klippet - jeg morede mig ihvertfald

Mennesker vil forråde dine hemmeligheder, dit venskab og din kærlighed. Men dyr vil aldrig bedrage dig...

- ¤ - ¤ - ¤ - ¤ - ¤ - ¤ - ¤ - ¤ -

Kennel KooiJoy - seriøst hobbyopdræt af Kooikerhondje.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:22
Det morsomme er ikke hesten ... men rytteren - han sidder jo helt nede på bagparten!

Mennesker vil forråde dine hemmeligheder, dit venskab og din kærlighed. Men dyr vil aldrig bedrage dig...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil give dig ret...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:26
... den ser godt nok noget sjov ud! Den virker på en måde alt for lang, og især i traven ser det helt forkert ud - ja, ihvertfald for mig, der ikke rider saddlebred

Minigården

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det ser
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:29

da godt nok sært ud

Meeeget lang hest - nærmest en langbenet gravhund a la hest

...og hobitterne *♥Lisa og Kalina♥*

0
0
Svar på denne tråd

Tennessee walker
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:32

Denne her skal i altså også lige se www.youtube.com/watch?v=UqdCiWc- A2g&mode=related&search=

Det er Tennessee Walking Horse.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:35

Hvad i H... er dét??!!?

Nøj den er... ØH... spøjs!

Har kun set fotos af den slags, men aldrig set dem i bevægelse, og godt det samme.

Kan nogle fortælle mig hvorfor hesten på dette link skal stå som den gør efter 19 sekunder af videoen:

www.youtube.com/ watch?v=Okf4iEPU7AQ&mo...ted&search=

Nu har jeg jo KUN en travhest selv, men synes da det det er helt absurd...

Mvh Louise Hertz

*ACTION SPEED aka SPEEDY*

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:38

Hvis nu man kigger næste video ude i siden, så er den hest heller ikke halvt så lang, som den du linker til.. Og ja det ser da direkte latterligt ud.

Argumenterer du for begrænsninger, bliver det DINE begrænsninger!!

Lækker Dunfarvet kat.2 hingst stilles til rådighed for et begrænset antal hopper i 2007. Afkom kan ses for 2006 og 2007...

0
0
Svar på denne tråd

sjov race
Forfatter: 

M.V.H. Riderlykke :D

www.lykkepoms.dk

Dressurundervisning søges i Odense S

Man bliver ikke selv hvid, fordi man sværter en anden..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Ja, pasgang ser ikke specielt fornemt ud til en stor hest!

Minigården

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:40

Mht TWH'en er jeg paf...

Det første jeg sprang i mine tanker var at det ligner en GIRAF!!

Mvh Louise Hertz

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:43
jeg kom til at tænke på en vælte Peter

Minigården

0
0
Svar på denne tråd

hehehe
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:45
Ja jeg tænkte kamel, men det var nu ikke for at vi skulle sidde og grise racerne til - bare udvide horisonten lidt. Og hvad katten er gangarterne fremavlet til, de ser ikke alle lige behagelige ud, hverken for hest eller rytter??

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:48

Det var nu heller ikke for at svine dem til; synes faktisk en giraf er et sødt dyr at blive sammenlignet med.

Men de er vel fremavlet for at vi andre kan synes at det er Helt specielt, og alt andet lige må man jo sige at dét virker...

Tak for tråden og en god start på dagen!!

Mvh Louise Hertz

0
0
Svar på denne tråd

Tennessee walking horse
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:49

Flat walk: Hurtig gang, hvor hesten dækker meget land på kort tid. Firtaktet gangart, hvor hvert ben rammer jorden separat, men med samme interval. Hesten nikker med hovedet i takt med gangen.
Running walk: Den mest berømte af de tre gangarter. Basalt er gangen ligesom Flat walk, men denne er ekstra glidende og hurtigere. Denne gangart er behagelig for både hest og rytter. Og hesten følger tit rytmen med måde ørene, hovedet og ved at klapre tænder.
Rockingchair galop: Samlet galop, meget lig galoppen hos andre racer, men The Tennessee Walking Horse udfører den på en meget afslappet måde. En fremadgående bevægelse, med diagonal benbevægelse. Bagbenene kommer godt ind under hesten, og det giver en rejsning fortil, hvilket minder om en gyngestol, og gør den blød og stødfri.

Det er, hvad der står her på hn under racen tennesse walking horse

Minigården

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:51
Egenskaber: Blev brugt af plantageejerne, der i timevis red rundt på deres plantager. Bruges nu både til ridning og shows.

Minigården

0
0
Svar på denne tråd

Kuldegys
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 09:02
på den fede måde, fik jeg af denne www.youtube.com/watch?v=QSb6OYDzOrg Det er en hyldest til American Saddlebred og for vogn ser der (SQ) da godt ud. Husk at lytte til hvad de fortæller om hesten ... uuuh gys, en dejlig hest!

0
0
Svar på denne tråd

Faktisk er det ikke så sjovt
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 09:04

Ja, det ser sjovt ud som de showheste går, men metoderne til at så dem til at gå og se ud som de gør er ikke særlig hestevenlige, mildt sagt Tunge vægte på benene, forkert beskæring, ætsning med kemikalier, og kirurgiske indgreb på fx halen. FØJ for den siger jeg bare.

Men dyreværnsorganisationerne er i fuld gang derovre. Der har også været en anden tråd om det herinde.

Hvis i ligger mærke til det inde på Youtube, så er der også billeder af almindelige heste af racen, de går helt anderledes uden det ekstreme benløft og med normal haleføring. Men alligevel mærkeligt i forhold til vores heste.

Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden.

Al hjælp er højt værdsat. Kontakt venligst Mai (se præs).

0
0
Svar på denne tråd

Fy da...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 09:07
Hvor kan man læse om det Mai >Hestemuseum< ... og jeg som troede det bare vare et lidt morsomt genetisk kiks der var avlet videre på ... ja, jeg er naiv - ved det godt

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 09:15

Det er også et genetisk kiks, fordi de går anderledes, det er bare nogle folks træning som er kammet over.

Jeg kan ikke lige huske det og billederne og videoerne er nok forsvundet fordi den er gammel, men det var noget af en diskussion så vidt jeg husker.

Prøver lige at finde den, men ellers kan man jo google Tennesee Walking Horse og soring (det stunt med at ætse hestenes ben)

Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden.

0
0
Svar på denne tråd

Link til debat
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 09:20

Er ikke nogen ørn til det med link, men prøver lige

http:www.heste-nettet.dk/forum/1/1165126/ 1165052

Hvis den ikke virker så prøv at søge på navnet eller gakkede gangarter indenfor de sidste 365 dage

0
0
Svar på denne tråd

Imponerende!!
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 09:30

Respekt for deres træning af hestene!!!

Men hver sin charme og smag...

Rikke Kargo
0
0
Svar på denne tråd

Heidi ♥ponymor♥
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 09:32
Det er sgu et skønt føl man ser løbe rundt på marken i starten

Mvh Nina Nielsen

*Ejer af Funder Nørhedes Rasmine*

7/8 renavlet KNN føl sælges! Født d. 21/5 07. M: Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 F: Max Højgård KNN 157

Venter skovkatte killinger ca 13/7 !

0
0
Svar på denne tråd

TARIF..
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 09:40
det mener du da forhåbentlig ikke..??
0
0
Svar på denne tråd

Flere videoer til sammenligning
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 09:58

Lidt til at sammenligne showhestene med den "almindelig" repræsentant af racen. Lig mærke til vægtklodserne på hovene i den første video:

www.youtube.com/watch?v=qbGQ9caL_1Q

og den "normale" der findes flere videoer hvor racen bliver brugt til bl.a. dressur og western og går tilnærmelsesvist normalt

www.youtube.com/watch?v=jSY-y1EKnSA

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 10:06
Jeg synes så ikke det ser sjovt ud når en tennessee tölter. Den er pga dens kæmpe sko holdt i en unaturlig holdning hvilket bestemt ikke er sundt for dens krop. Jeg synes det er svineri.

.

.

Heldig ejer af Snarfari fra Tøndborg og Narnia fra Lille Nørregård

0
0
Svar på denne tråd

Ja øvøv
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 10:15
Kan godt se denne tråd er en gentagelse. Og de klip du kom med Mai var da helt ekstreme - da ser hestene jo helt misdannede ud på bagbenene - øvøv, der gik jeg lige fra at synes det var en sød og pudsig måde de bevægede sig på (troede det var temmeligt frivilligt) til at få øjnene åbnet og finde ud af at hestene (igen) er offer for menneskers lune... *SUK*

0
0
Svar på denne tråd

Lige en til
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 10:30

Hvor man kan se hvordan de nok går "normalt".

www.youtube.com/watch?v=QBo- I1Ys_oY&mode=related&search=

0
0
Svar på denne tråd

TWH og ASB
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 11:00

Hejsa

Jeg må tilslutte mig at jeg også synes det er synd med den ekstreme måde showhestene bliver trænet på, men husker jeg helt galt bruges der vist også vægt på islænderens forben??? Er det så også galt eller godt?

Selvfølgelig syre og kirugiske indgreb for skønheden/ showets skyld er fuldstændig dybt godnat, stakkels heste!

Og det ser bestemt heller ikke rart ud for rytteren at sidde så

foroverbøjet og med rumpen ud over bagsvidslen.

Egentlig kan jeg godt lide racen Tennesee Walking Horse (uden menneskets indblanding i dens naturlig eksteriør og gangformåen) og den ser ud til at være enormt behagelig at være på ihvertfald i det sidste link som Heidi-ponymor har sat ind.

Men okay, jeg kan som regel også godt lide de lidt specielle racer.

MVH Trine

Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter

0
0
Svar på denne tråd

naturligt fine heste
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 11:24

Heidi ponymor: Du behøver skam ikke at have det dårligt med at have fundet de heste frem, jeg troede også at det var naturlige anlæg og "almindelig hestevenlig" træning som gav den gakkede gangart i starten. Jeg synes at det er godt med lidt fokus på det og få lidt at sammenligne vores egen hestekultur med og træningsmetoder.

Mariposa: Jeg er enig med dig i at det er kønne heste i den naturlige udgave. Det med islænderne skal jeg ikke kunne udtale mig om, men jeg håber da ikke at vægtene er så tunge som hos TWH.

0
0
Svar på denne tråd

gakkede gangarter
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 11:52

mai-hestemuseum: det håber jeg godt nok heller ikke de vægte er!!

Sjovt nok så sad jeg og kiggede lidt på en hjemmeside, som jeg selvfølgelig ikke kan huske hvad hedder nu, om saddlebred's, og sjovt nok kommer den vist fra england (dengang hed den noget andet, men mestrede stadig 5 gangarter)og i år 500 importerede vikingerne den til island, hvor den så er stamfar til islænderen!

Den engelske udgave blev importeret til usa hvor bla araber og fuldblod blev blandet i den.

Men en race med en anden gakket gangart må være paso fino'en som dukkede op i min søgen på youtube. Er der nogen der kan fortælle mig hvad den der trippende gangart gør godt for andet end at ryste milkshakes?

www.youtube.com/watch?v=QKvYRu2UV8s

MVH Trine

Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter

0
0
Svar på denne tråd

Paso fino
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 12:01
Mariposa: Den skulle vist være meget behagelig for rytteren, tror nok at det også er en plantagehest (?). Men det må da være meget anstrengende for hesten at skulle tage dobbelt (eller flere) så mange skridt end en almindelig hest på længere ture. Men hvad ved jeg, jeg er jo til belgiere og jyder, det er mere hen a la damptromle gangarter

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider