Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Grædefærdig (vægttab)
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 20:45

Hej med jer

Jeg har et stykke tid gået rundt med ønsket om at tabe mig lidt - dels fordi jeg har kunne begynde at mærke på mine knæ, at de bliver lettere belastet, når jeg står op ca. 8 timer om dagen. Dels også fordi jeg regner med at starte på politiskolen til efteråret og gerne vil være "fit for fight".

Derfor besluttede jeg mig for at starte hos Vægtkonsulenterne og i dag, har jeg så været der for første gang. Det skal så lige siges, at jeg for omkring 4 uger siden var hos lægen og blev vejet til 90,3 kg. Da jeg blev vejet i dag hos Vægtkonsulentene vejede jeg 86,5 kg, hvilket jo giver et vægttab på næsten 4 kg! Jeg blev helt vildt glad, for jeg har egentlig ikke gjort så meget andet end at tænke lidt over, hvad jeg putter i munden. Så jeg blev MEGET glad!

Men...da jeg så sad og hørte det der "foredrag" efter vejningen synes jeg bare, at jeg blev snot forvirret (undskyld udtrykket) over alle de informationer, man fik. Og jeg føler bare ikke, at det er noget, jeg kan klare fremover. Alt det der med at veje maden osv. osv... Og nu sidder jeg bare derhjemme - helt grædefærdig. Jeg kan ikke li' at give op på forhånd, men jeg føler bare virkelig ikke, det er noget jeg kan overskue og få til at passe ind i min stramme tidsplan til hverdag Hvad skal jeg dog gøre???

Jeg fik en lille kostplan fra lægen, og når jeg lige kigger den igennem, føler jeg bare, at det er "mere mig", hvis I kan følge mig?

Er der andre af jer, der er i samme situation, eller er jeg helt Palle Alene i Verden? *Snøft*

Knus fra

den forvirrede

MariaHelena & Primmer

"The greatest thing you'll ever learn
Is just to love and be loved in returned."
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 20:57

Jeg opgav fuldstændig vægtkonsulenterne... Synes det var alt for besværligt... Så jo, kan godt følge dig. Men der er sikkert mange andre som har haft den modsatte oplevelse.

Held og lykke

Kærlig hilsen Khidara,Tegan, Gipsy og Sannie

Nu den stolte ejer af en 98.8 % crabbet.

Én gang OX altid OX.

(Med et lille input af tinker)

0
0
Svar på denne tråd

Sannie
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 21:02

Tak for din hilsen. Jeg synes nemlig også, det virker fuldkommen uoverskueligt! Jeg har næsten helt hovedpine over al den information, jeg har fået her i dag Min veninde har smidt 27,2 kg siden januar, så det er helt sikkert godt, men jeg føler bare ikke, at lige dén livsstilsændrig passer til mig...

MariaHelena & Primmer

0
0
Svar på denne tråd

hej maria.
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 21:11

jeg kan godt forstå dig, mange får det helt på samme måde, men når du følger den kostplan du har fådet udleveret og krydser af hele tiden, ja så er det ikke så svært.

Jeg har selv været igang, men måtte stoppe grundet økonomien i det.

Jeg lever dog stadigvæk efter de helt samme prinsipper og det hjælper da på vægten.

Men hvis du synes at den kostplan, din læge har givet dig er bedre til dig, ja så prøv at følge den.

IMC.
Mangler du wrap høstet i 2007
kontakt mig for mere indfo.
0
0
Svar på denne tråd

rtghrthh
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 21:14

Hejsa...

har sendt dig en PB.

Knus Sus

0
0
Svar på denne tråd

Inger...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 21:16

Hej Inger

Ja, der er ingen tvivl om, at det er en super god måde at slanke sig på. Min veninde er jo et godt eksempel på det. Men for mig virker Vægtkosulenternes planer bare forvirrende og besværlige. Jeg føler bare ikke, at jeg kan gennemgå de planer... Og nu tænker jeg jo også på, at jeg allerede har tabt mig bare ved at tænke over, hvad jeg spiser. Så måske er det ikke "det værd" at starte på Vægtkonsulenterne, når man tænker på, at jeg bliver rimelig stresset af at tænke på det allerede. Også fordi jeg bor hos mine forældre, som har lidt "gammeldags" madvaner, og når man er ene og alene om at ville tabe sig, så er det svært at kombinere min "kur" med mine forældres madvaner.

MariaHelena & Primmer

0
0
Svar på denne tråd

det kan jeg godt forstå
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 21:39

jeg står jo for maden her i huste og bestemmer selv hvad der skal købes ind, så jeg kan da godt forstå du har svært ved det, når du ikke selv kan bestemme kostplanen.

IMC.
Mangler du wrap høstet i 2007
kontakt mig for mere indfo.
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 01:16

Du er velkommen til at melde dig under fanerne hos "os".

Vi har dannet en HN-MSN-slankegruppe, hvor vi "mødes" en gang om ugen vis msn, og snakker og giver gode råd og klap på skulderen..

Se evt denne tråd www.heste-nettet.dk/forum/1/1415282/ 1415282/

Det gør det nemlig meget lettere hvis man ikke er alene om det, og hvis man kan få nogle fif til små ting i hverdagen.

MoonQueen/Tina
:D
Superkuren er startet
start 25/5 2007.
Mål -7,8 kg inden 9/6.
1/6 tabt 3,5 kg. 4,3 mangler.
Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
0
0
Svar på denne tråd

God ide
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:07

med støtte gruppe- det har desværre vist sig at når man taber sig så meget med vægtkonsullenterne, er det noget der lægges på igen efter vægttab. Så du skal ej fortivle.

Det sker fordi man lever i en for stor energiunderskuds balance.

Når kroppen er i minus tages der også på muskelmasse og det er svært at være fysisk aktiv for der er ingen energi til rådighed.

Derfor er det vigtigt at se på hvordan der er mulighed for at være fysisk aktiv i forbindelse med vægttab.

Hvis man ikke er fysisk aktiv og har for stort underskud nedbrydes muskler og det er netop disse der sker forbrændning i- fedt celler er ikke aktive.

Når en slankekur ophører med for stor underswkud, vil kroppen dels have en dårliger forbrændning og dels fylde op med fedt celler der hvor der var muskel celler.

Lyder det for indviklet ???

Så bare hold fast i at en slankekur ALTID skal følges af at være fysisk aktiv...så skal det nok lykkes og risikoen for livsstilssygdomme som diabetes2( som jo desværre er den værste dræber i forbindelse med overvægt) er væsenligt forminsket.

Når man får støtte af andre, har det vist sig i forsøg at være den bedste vej.

Så hvis du kan finde nogle at slå dig sammen med er det helt super.

Held og lykke

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

HVad er forskelen??
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:19
Er der en der vil være sød, at forklare forskellen på vægtkonsulenter og vægtvogtere???

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil godt forklare
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:57

Jamen jeg vil da godt fortælle hvad forskellen er jeg har nemlig tidligere været på DDV (vægtkonsulenterne) og tabte 25 kg men grundet depression har jeg taget det hele på igen. Nu er jeg på WW (Weight Watchers/vægtvogterne).

Forskellen på DDV og WW er:

På DDV skal du hver dag have nogen bestemte ting i bestemte målestok forhold, alt hvad der hedder sukker er forbudt. Du skal dagligt have 600 g grønt og 4 stykker frugt. Lever er et must 1 gang om ugen i følge planen.

Alt i alt går DDV ud på at skære så mange kulhydrater og sukker ud af din mad som muligt, og spise en masse protein og grønt i stedet.

DDV virker det kan jeg kun sige.

På WW er alt tilladt, ja alt... men det hele har et antal point. ex. 1 miniflødebolle koster 0,5 P. I den første bog man får regner man ud hvor mange point man må spise om dagen, det afhænger af vægt, alder, daglig motion osv. jeg må dagligt spise 23 point.

Der er ikke noget man skal spise på WW der er ting de anbefaler, men har du en nede dag kan du i princippet spise slik for alle dine points.

Alt i alt giver WW dig et bedre forhold til mad, mht hvad der er dyrt i point og derfor ikke særlig godt for kroppen og hvad der er billigere i point og derfor sundere.

Knus Carina

JEG KAN... JEG VIL... JEG GØR DET...

www.wwforum.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 10:51

Jeg havde en rigtig god ven der startede hos vægtkonsulenterne; jeg gad ikke med til møder, så jeg kopierede hans kostprogram og designede ellers mine egne "regler" indenfor rigmelighedens grænser.

Jeg spiste kun 200 g grønt til frokost, sjældent alle 300 g til aften, spiste lidt mere pasta og kartofler end de foreskrev, spiste æg hver dag, drak sjældent andet end cola light til maden og havde desuden en spisedag om ugen hvor jeg spiste ALT forbudt - og gerne 1 hel plade marabou alene, for chokolade er klart min last. Jeg gad desuden heller ikke at veje alt, jo de første par gange, så jeg nogenlunde vidste hvor meget det fyldte.

Jeg tabte mig i samme fart som vennen der overholdte deres kostplan og mit vægttab var stabilt indtil jeg rendte ind i en depressiv periode og chokoladen vandt igen.

Jeg tabte mig mellem 0.8 og 2.1 kg om ugen trods mine "sidespring" en gang om ugen, men måske kunne jeg forestille mig at ikke alle kan styre en ugentlig spisedag - men sådan en vil jeg klart anbefale til alle. Og det er faktisk kun i starten man skejer rigtig meget ud på denne dag.

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 10:59

Jeg har selv været på "kur", hvor jeg skulle veje min mad osv, men efter et stykke tid, behøver du ikk veje det mere. - Du kan se det på tallerkenen.

Men man skal altså lige huske at det IKKE er en kur, men en livsstils omlægning.

Mit råd til dig er at du skal snakke med dine forældre om dit brændende ønske for at tabe dig.

- Det gjorde jeg, og jeg blev bakket 100% op.

Held og lykke med det.

0
0
Svar på denne tråd

vægtkonsulenterne
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 11:17

Ja det kan virke uoverskueligt i starten. Men man lære lynhurtigt principperne.

eks. : Man må få 30 gr brød pr måltid. gulerodsbrød fra schulstad vejer 30 gr pr skive, så der behøver man ikke at veje.

Køb en bakke cherrytomater med 250 gr og du behøver ikke at veje

Har du svært ved at tygge alle grøntsagerne i dig så lav suppe af dem.

Feks asparges suppe af 300 gr grønne asparges kogt møre i 2 dl bouillion, op i en blender, peber lidt salt og 125 gr youghurt fra vægtkonsulenterne. Den kan nemlig tåle at varmes uden at den skiller.

Det smager helt vildt godt og mætter meget. Det samme kan gøres med andre grønsager.

Jeg tabte sidste år 20 kg på 20 uger og jeg var ikke fanatisk.

Drak masser af ligth sodavand og spiste lâkeroler.

Jeg har holdt vægten siden og min mave kan ikke tåle de samme mængder af mad og slik som inden jeg tabte mig. Feks bliver jeg dårlig af piskefløde nu.

Hold ud og hæng på selvom det er svært. Men efter 14 meget hårde dage vil du opdage at det bliver nemmere og nemmere, og du tænker ikke over din nye livsstil.

Held og lykke med dit vægttab. Det skal nok gå.

Mvh. Trine

Den skønne welsh cob

Bilsbæks Ratenna

0
0
Svar på denne tråd

Gør som du finder bedst
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 11:20

Hvis du føler dig bedst til rette med lægens kostplan, så skal du da helt sikkert vælge den :-)

For et par år siden deltog jeg i et internetkursus hos nylivsstil.dk

Her fik man en gang om ugen tilsendt nyt materiale, som man kunne bruge til den kommende uge. Derudover fik man fra starten tilsendt en bog med opskrifter og madplan for de 10 uger, som kurset varede. Derudover indsendte man hver uge oplysninger om ens vægt og mål. Og så var der INTET system, hvor man skulle tælle point, måle og veje alt til punkt og prikke = det var dejligt nemt at forholde sig til :-)

Jeg tabte mig ikke helt så meget, som kurset lagde op til at man kunne tabe. De reklamerede med at man kunne tabe et kilo om ugen og ialt tabe 10-12 kg på de 10 uger. Jeg tabte mig 5-6 kg. Dette skyldes først og fremmest at jeg kørte træt i at skulle følge en madplan til punkt og prikke.

Men jeg fik alligevel meget ud af det kursus :-) Jeg blev langt mere opmærksom på, hvad jeg spiste samt hvor meget (eller snarre hvor lidt) jeg i bund og grund havde behov for at spise.

Dernæst gav det mig en god bunke selvtillid og lyst til at forsætte med at tabe mig og selv nu efter 2 år har det stadig effekt.

Hvad jeg dog også lærte var, at jeg ikke duer til at følge et fastlagt madskema.

Sidste sommer tog jeg en tørn igen på egen hånd uden hjælp fra andre end mig selv.

Jeg sørgede for at spise en god fornuftig morgenmad, så jeg fik en god start på dagen :-) Der kom sundt pålæg på rugbrøden til middag og så blev der kun spist én portion aftensmad. De søde sager blev lagt på hylden de fleste dage og kom kun frem en sjælden gang i mellem, når der skulle hygges lidt ekstra. Alene det gjorde at jeg tabte 6 kg i løbet af et par måneder :-) Og selvom jeg er blevet noget doven og faldet en anelse tilbage i gamle vaner igen, nu hvor jeg går på skole, så har jeg alligevel ikke taget de kilo på igen :-)

For mig fungerer det bedst når jeg selv sammensætter min kost og jeg ikke skal følge en tidsplan. Jeg tog det stille og roligt og stillede ikke voldsomme krav til hvor mange kilo jeg skulle have tabt inden end bestemt dato. På den måde mistede jeg ikke gejsten :-)

Jeg synes det ville være en super god idé, hvis du følger lægens kostplan i et stykke tid. Det vil give dig et godt indblik i, hvordan en god madplan kan se ud og give dig inspiration til hvordan du skal forsætte fremover :-)

Der er ingen der siger, at du skal følge den i de næste mange måneder og kører sur i den. Men brug den som inspiration og når lysten melder sig, så begynd at sammensæt din egen kost som du synes den passer til dig.

Og så lige et sidste råd: er du tilbøjelig til f.eks. at spise to portioner aftensmad, så lad være med at sætte al maden hen på spisebordet. Hæld en portion mad op henne ved køkkenbordet og lad resten stå, så frister du ikke dig selv til at tage anden portion, når du sidder ved bordet. Bare lige et tip herfra :-)

Op med humøret det skal nok gå :-)

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Jeg er tavs

som en åben bog

Hvad får man hvis man parrer Kaj og Andrea?

Fuglefrø

Så er der dugfriske billeder af hafferne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 13:23

Spise masser af frugt og grønsager, så der kommer gang i maven/tarmsystemet og du føler dig mæt.

Begynd at løbetræne eller cykle en lang tur hver dag.

Et gammelt ordsprog siger at

"Man strigler i krybben"

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 16:24

Hej alle

Tak for jeres beskeder Jeg tror, jeg har besluttet mig til at følge min læges plan og så evt. snakke med ham om ændringer, hvis der skulle være noget på dét punkt. Jeg kan jo altid også gå til lægen og blive vejet en gang hver tredje uge eller noget i den stil. Jeg ved bare med mig selv, at jeg ikke duer til at leve efter en madplan...

Knus

MariaHelena & Primmer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider