|
|
| Ulykken på Gl. Estrup idag??? |
|
|
Der er vel flere af Jer der var vidne til den forfærdelige ulykke på Gl. Estrup idag. Det så simpelthen for sindsygt ud!! Jeg var sikker på at den stakkels pige/dame havde brækket nakken.. Men er der ikke nogen af Jer der kender hende eller om hun bare er ok? -Jeg kan simpelthen ikke få hende ud af hovedet... Det så godt nok voldsomt ud. Håber der er nogen der kender hende eller nogen tæt på der kan fortælle mig at hun er ok... -En hver rytters mareridt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 2345678 |
| Forfatter:  |
Tulle ♥Casia♥ |
| Dato:  |
02-06-2007 20:40 |
|
Hvad er der sket?? Har ik hørt om noget???
JANNIE Chivas, 4 årig vallak sælges!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Voldsom ulykke |
Sys |
02-06-2007 20:45 |
|
Du har åbenbart været ude for noget voldsomt!! Skriv lidt om det - nogen gange hjælper det.. Sys
Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det der skete var at under det "store show" med de mange forskellige heste. Pigen som kom til skade red vist på en Haflinger og imens ekvadrillen satte i galop var der vist en der red lidt for tæt på hendes så den startede med at stejle men hun holdt fast i første omgang, men så begyndte den at løbe og hun røg så af og fik en eller begge baghove lige i smasken.! Det så seriøst ud som om hun brækkede nakken den måde hendes hoved røg til siden på! Da hun var landet på jorden lå hun bare BOMSTILLE..! SÅ uhyggeligt!!!  Derefter kom der redningsfolk til og det så også ud til at hendes ene ben havde taget slemt skade! Og til min og alle de andre tilskuers store forargelse tog det ca 25 min før der ankom en ambulance!!! Der kan man så have det ene ben i graven allerede!!! SÅ forkasteligt at man ikke har en vogn eller i det mindste en læge tilknyttet så stort et "skue"!!! Det må bare ikke ske!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ulykke |
|
|
Ja, det var godt nok forfærdeligt, jeg var en af de ryttere der red med i den brogede palet, men så desværre ikke hvad der skete, så kun der var en hest der ligepludselig kom løbende, men det var godt nok forfærdeligt at se hende bare ligge der, var og er stadig meget bekymmret for den stakkels pige.
Håber at vi for lidt at vide imorgen om hvad der er sket med hende.
Jeg syntes også det er dybt forkasteligt med den ambulance, så vil jeg godt nok sk*de på at de, falck folk strejker, de har bare at være der inden 15 min. når det er så alvorligt, ellers må de sk* finde et andet arbejde, hvis folk skal ligge heldøde før de gider at lette bagdelen, Er godt klar over hvorfor de gør det, men men men... de skal bare være der når det gælder.
Mvh. Jannie
Dejlig hoppe plag sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At vi.. |
Mr Fleming |
02-06-2007 22:00 |
|
strejker har altså ikke noget med akut kørsel at gøre. Det kan være flere årsager til at ambulancen har været længe undervejs. Hvad der ligger til grund for pågældende ambulance kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om. Håber bare at pigen er okay og ikke er kommet slemt tilskade.
Hilsen Maja
~//Et flyvende rygte har aldrig besvær med at finde en landingsplads//~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg er helt enig!! Det er meget muligt at de strejker, og det har de sikkert deres grunde til. MEN mener simpelthen at ledelsen bag Gl. Estrup messen er fejlet noget så grueligt!!! Det har selvfølgelig ikke været muligt at have en ambulance stående MEN som ABSOLUT minimum skal der s.. være en læge!!! -Man kan da ikke have så mange dyr mennesker smalet under de forrhold uden den tanke at der KAN altså ske ulykker..! Det er jo dyr der er med at gøre, og mange af dem samler på et sted, med masser af "støj" både visuelt og rent fyfsik..!! Det er simpelthen for groft!!! 7 -9 -13... HVIS nu rytteren var blevet ramt i maven eller brystet og fået indre brødninger var hun sikkert død! Kroppen kan IKKE vente 25 min!!! Håber virkelig at hun er OK, og kommer sig hurtigt igen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puha!!! |
ShahXhibitor (Ina) |
02-06-2007 22:31 |
|
Håber den stakkels pige er OK efter omstændighederne.. Det lyder godt nok voldsomt  Er der slet ikke nogen der har en opdatering om hvordan hun har det??
Med Venlig Hilsen Ina Brøndum Mor til: Oliver 16 08 03 Lukas 04 04 06 Termin 20 07 07 -En dreng igen igen.. Nu med hest igen søger part til ham.. 7870 omr Tak for gaven til min dejlige forlovede
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ulykken |
|
|
Jeg var også en af de ryttere der red med i "Den brogede palet", hvor ulykken skete. Jeg opdagede det også først da hesten kom susende i fuld galop.
Det var uhyggeligt at se rytteren ligge der på jorden helt ubevægelig, jeg tror også at der er sket noget med hendes nakke.
Jeg forstår heller ikke, at der ikke er tilknyttet en læge til sådan et skue. Samaritterne var på pletten, men jeg er i tvivl om hvad de kan gøre ved så alvorlig en ulykke.
Mine tanker går til rytteren, og jeg håber hun kommer sig hurtigt.
- Astrid -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åh nej |
|
|
puha, det lyder godt nok ikke rart! er jeg rigtig ked af at høre. Krydser fingre for at hun er okay. undrer mig at det kan ske, synes ellers altid de plejer at have så godt styr på det på gl. estrup messen! Men er der ikk bare tale om et hændeligt uheld? Og jeg synes ikk det er fair at hakke på falck, gl. estrup ligger langt væk fra ca. alt. men self er 25 minutter lang tid! det giver jeg jer ret i! håber at høre mere om hvordan det går med pigen!
MVH Eva. Nu helt uden hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op :o |
|
|
sidder her og bliver helt dårlig :S Jeg synes det er Ok at falck strejker så længe de kører ud til nødsituationer. nu har jeg selv haft en dålig oplevelse med en ambulance som var 30 min om at komme 18 km. dvs fra vordingborg til lundby, da der var en mand der faldt og fik indre blødninger og blødte ud af hovede og næste og mund. men til store stævner og shows mm mener jeg også der bør være tilknyttet en læge.
ENDELIG HAR JEG FUNDET SAMSON, EFTER 4 ÅRS SØGEN <3 Efter flere års søgen fandt jeg dig endelig. Der stod du og ventede på mig i folden, og blev så glad da du så det var mig, Endelig er du min igen <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Læge/ambulance |
|
|
det ville være ideelt med en ambulance og/eller en læge tilknyttet stævner mm, men det koster en formue at have en ambulance stående stand by på en stævneplads. Hvor mange klubber har råd til at bruge 8.000 kr om dagen til en ambulance med 2 reddere?
mvh PiaR quantum in me fuit
Konfirmation - forårsbryllup? Lej en grill med god plads weberudlejning.dk
Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 8000 kr |
|
|
Den holder vist ikke ! Læger får 25.000 for en weekend på et sygehus i provinsen. Det tror jeg vist ikke klubberne vil betale for. Og hvem skal så undvære den ambulance, der skal holde der ? Håber da pigen er ok, det er ikke så sjovt når sådan noget sker.
Hingsteplage sælges: Oldenborg født 12/5-06...... Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård. ½ Dartmoor født 3/5-06.....Roksi af Fæbæk/F1-Hoppe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sidste nyt |
Lars Klottrup (Dansk Frieser Avl) |
03-06-2007 08:10 |
|
Det så grimt ud, men det var heldigvis ikke så slemt. En beskadiget ankel og en lettere hjernerystelse, har jeg hørt. Gudskelov for det. Med venlig hilsen Lars
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ærlig talt |
|
|
så syntes jeg godt nok der er et par stykker der burde sætte sig ind i tingene inden de giver strejken skylden for noget som helst! Den strejke har PÅ INGEN MÅDER noget med 112 beredskabet at gøre, for jeg håber da ikke der er nogen af jer der ringer 112 fordi i er punkteret?! At ambulancen er længe undervejs kan der være MANGE forklaringer på, bla. om hvor præcis en besked der er formidlet frem til 112, eller hvor voldsom en trafik der har været, eller hvor i landsdelen den nærmeste ambulance har været, for da der ikke kan beviliges penge, og dermed ambulnacer, læger m.m. til staten AF staten, så må de jo altså bruge de ambulancer der er, og NEJ, de stopper altså ikke bare og smider fru. Jensen af fordi der er kommet en kørsel 1 to minutter fra hvor man kører med hende, nej, om nødvendigt, låner man fra nabo kommunen... Men lad os da håbe at der ikke er sket noget alvorligt med rytteren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa... |
|
|
Men de burde da i det mindste have nogen som kan holde skansen indtil ambulancen kommer, og så skal den da slet ikke komme en halv time senere. Syntes det er ved at være alt for tit at man høre de er mere end en halv time om at nå frem. Det er jo levende mennesker det går ud over 
"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?" Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej! Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, levende |
|
|
mennesker der skal hjælpes af levende mennesker?! Men der er jo desværre nogen der tror der er flyve gear i ambulancerne og redderne er ti armede blæksprutter der både kan trylle OG udrette mirkaler... Hvad med om man evt. skød skylden på forvirringen, den lange kommadovej og mange mange mennesker der gør jobbet som redder, læge, sygeplejerske, samarti, brandmand og politibetjent meget besværligt nogen gange, ved at stå i vejen, skabe panikagtige situationer hvor ulykken kan risikere at brede sig, ofte mange bedrevidende mennekser der altid ser, ved og kan MEGET mere end dem der rent faktisk er der for at hjælpe... Nej, det er da ikke iorden at hjælpen er længe undervejs, men gudskelov er det ikke ret ofte dette sker, men der er desværre nogen der vælger at fremhæve de få gane frem for de mange mange mange gange de er fremme i løbet af få minutter, og ofte sætter sit liv på spil for at hjælpe andre, næhhh nej, det er ikke relevant. Læs evt. dette link, til jer der mener det er strejkens skyld... http://www.falckstrejke.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrfit |
|
|
Er der slet ingen der ved hvordan det er gået med rytteren ? 
• • Venlig hilsen Simone • • Med den frække plag Tim
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skræmmende.. |
|
|
at se hvad en tilfældig redder får udbetalt..  Håber det løser sig for falck og at omtalte pige får det meget bedre snart.
Livet er en leg, man skal bare kunne reglerne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Så skulle i se lønsedlen for en tilfældig fængselsfunktionær 
Kærlig hilsen Khidara,Tegan, Gipsy og Sannie Nu den stolte ejer af en 98.8 % crabbet. Én gang OX altid OX. (Med et lille input af tinker)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad forventer i lige ??? |
Lisbeth Sejberg |
03-06-2007 11:54 |
|
Hvis der skal holde en ambulance i beredskab ved ethvert arrangement, hvem skal så rykke ud til andre ulykker, som sker imens??? Den ambulance der holder stand-by, må ikke køre afsted for at hente gamle Fru. Jensen, der bor 5 km der fra og som er faldet og har brækket hoften vel ??? Helt almindelige mennesker kommer også til skade ind i mellem, selv uden der er heste involveret  Mvh. Lisbeth
Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet. Godnat og sov godt :-) Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hrthtrh |
|
|
Når man opretter et så ubehageligt indlæg, må man altså lige forklare det skete for os andre der sidder som spørgsmålstegn. -Det lyder godt nok barskt da. Aldrig fedt at være vidne til sådan noget 
Highlander <3 Nyd livet på de evige græsmarker.. Glemmer dig aldrig! Den stolte ejer af Miss GiGi - fuldblod er vejen frem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tilskuere... |
|
|
Hmmm, inden alle andre skal ha' "skylden" Hvad med alle de der var som tilskuere... Var der slet INGEN der var i stand til at yde førstehjælp ???  Måske dette kunne være inspiration til mange flere om at tilmelde sig til et førstehjælpeskursus!  jeg er dog enig i at så stort et arragement godt kunne ha' nogle sammaritter tilknyttet.
Håber den tilskadekommende pige er i bedring, efer den hårde medfart. Bare en lille kommentar! Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tænkte på om man ikke som alternativ til et helt falck beredskab kunne rekvirere hjemmeværnet eller andet tilsvarende som et samarit beredskab? Så ville der da være folk tilstede med en eller anden form for uddannelse inden for området? Ved ikke hvor meget sådan noget koster??
Kærlig hilsen Khidara,Tegan, Gipsy og Sannie Nu den stolte ejer af en 98.8 % crabbet. Én gang OX altid OX. (Med et lille input af tinker)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SusKn ♥Laurine♥ |
|
|
Læs lige merzedes' indlæg, der VAR samarittere på pletten.
mvh PiaR quantum in me fuit
Konfirmation - forårsbryllup? Lej en grill med god plads weberudlejning.dk
Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja... |
|
|
..har set det efterfølgende..sorry! ...men hvad er det så I råber op om! Undskyld... men os som bor laaangt ude på landet er altså vandt til at der kan gå lang tid inden vi ser en ambulance... (arb. i ældreplejen, så ved nogenlunde hvad jeg snakker om, sku jeg da mene) Så det er altså lokalpolitikerne I skal råbe op, og ikke falckredderne! De kan intet udrette, når de bliver samlet på store centre... Så tænk over det næste gang I skal sætte jeres X til et komunalvalg! Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Så er der vel forhåbentlig et par stykker af jer der brokker jer over falck og andet lægeligt beredskab der allerede nu har meldt jer på førstehjælps kursus så I kan hjælpe næste gang i kommer ud for noget lignende...??? Jeg synes I skulle skamme jer og sætte jer lidt ind i tingene inden i brokker jer. Og så er det jo ikke kun reddere og læger der burde kunne yde førstehjælp, vel???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| HALLO VENNER |
|
|
i stedet for og freake over falck som jeg ¨så faktisk sad fast i køen med deres ambulance.. ER DER NOGET NYT OM PIGEN ???
AYLA FORE EVER ZENTA FORE EVER ANIMALS FORE EVER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Bombur |
Lars Klottrup (Dansk Frieser Avl) |
03-06-2007 21:51 |
|
Som jeg skrev her i tråden i morges kl. 8.10 under overskriften Sidste Nyt, var det heldigvis ikke så slemt, som det så ud. Hun slap med hudafskrabninger og en let hovedrystelse. Med venlig hilsen Lars
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lars... |
|
|
Det var sku godt at høre! Hun var sku heldig! Og vi må tag ved lære af det hvis vi kan! Red hun med hjælm?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Sirid-K: Ja, hun red med hjælm. Jeg så selv ulykken og spurgte til pigen i staldene i dag. Hun var, så vidt de vidste, kommet tilbage allerede i går aftes. Så det kan ikke have været helt galt. Jeg var i hvert tilfælde meget lettet over den besked jeg fik i staldene. Jeg var også godt bekymret for pigen. De pårørende var også godt mærket at situationen. Under udpegningen af skuets bedste hoppe i den store ring i dag, fik mønstren af friserhoppen travet lige lovligt godt til. Han glemte lige at se op og holde afstand og kom derved lidt rigeligt tæt på haflingerhoppen hvilket hun (mønstren) kommenterede ret hæftigt (sad lige udfor hvor de "mødtes"). Haflinger hoppen i ringen var den der red sammen med den "forulykkede" haflinger, så jeg tror hun var meget mærket af hændelsen fra i går. Jeg har i hvert tilfælde været lidt trykket af alle de ting der skete der ude i går: 1. Frisershow: hesten der blev vist for lange liner løb af med føren - han fik noget af en trækketur! Uskadt, heldigvis. 2. Efter endt præssentation i den store ring: Kaos i fjordlejren. En 2 års kom for tæt på forangående, der sparkede ud. Ingen blev ramt, men første hoppe stejlede vildt og sprang frem og ramte mindst en person der slog ryggen. (Hun så heldivis ikke ud til at være mærket af det i dag, da hendes hoppe blev tildelt Gl. Estrup prisen  ). 3. Jeg selv blev tildelt et lidt uheldigt spark af en vims 2års DSP hoppe, der var lidt vel livlig. Giver mig selv skylden for ikke at have holdt min afstand... 4. Det her diskuterede uheld... Der var da vist godt gang i den der ude i går... Heldigt ingen kom noget mere alvorligt til skade... I øvrigt  til samaritterne for at hjælpe som de kunne. Der blev fremskaffet bandager til benet og tæpper mod den kolde vind.
Med venlig hilsen Tine, Stald ES Dejlig 2 års DSP vallak til salg. Se mere på min præs... Nu med Squash hjemme igen og Boccia til låns 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hørt.. |
Mr Fleming |
04-06-2007 00:03 |
|
CheLab:  Godt skrevet.
Hilsen Maja
~//Et flyvende rygte har aldrig besvær med at finde en landingsplads//~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu nægter |
|
|
... jeg at tro på at en læge i virkeligheden kan gøre ret meget mere end samaritterne. I øvrigt kunne det jo tænktes, at samaritterne, som givetvis er dem, der har ringet 112, har haft fod på hvor stort problemet var, og om det krævede blå blink af falck. Det eneste skuet så kan kritiseres for er ikke at informere om, hvad der sker. I øvrigt føles det som lang tid at vente på en ambulance. Den ene gang jeg har prøvet det med en mand, der havde et hjerteanfald, var jeg også sikker på at ambulancen først kom et kvarter efter. Fotografen jeg havde med på opgaven havde dog taget tid. Det tog dem seks minutter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Godt det ikke var værre med pigen  Jeg var på gl.estrup lørdag, vi talte om at det var mærkelig der ikke skete mere end der gør. Barnevogne mellem store urolige heste, små børn der løb rundt, løse heste for mange heste på lidt plads Heste der sparker ud efter andre heste. ja jeg synes det er et mirakel, der ikke sker mere. Med de mange besøgende om med en pris på 70 kr. om dagen kan det ikke passe der ikke er råd til at købe sig til et ambulanceberedskab for weekenden. MVH Hanne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|