Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 At glæde sig på andres vegne.
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 07:17

Igår var jeg oppe hos min nye hest som jeg fik i lørdags.


Så kom y som netop havde fået hendes nye hest hjem...en hun havde søgt læææææææææænge efter, da hun havde den sorg at miste tidligere for måneder tilbage.


Jeg skulle selfølgelig se vidunderet ...en superfin vallak på 4 år...den var bare lækker.

Hun går så med mig ud på folden for at hente min nye...roste den til skyerne...og gjorde mig vildt glad...

Mens vi står der og klevrer hest så det basker kom z...hun fik for 14 dage sin nye...en smuk rød frederiksborger...2 år gammel...

Hun så selfølgelig y`s og min nye..og havde selfølgelig aldrig set to skønnere heste...

Så stod jeg der og tænkte...hvor bliver man dog glad når nogle roser ens hest...uden at påpege evt. "fejl"...men bare viser sin umiddelbare glæde på ens vegne.

Vi stod tre voksne piger og var ved at dåne af lykke alle tre.


Roser vi ikke hinanden, og hinandens heste for lidt nogle gange?

Er vi ikke lidt mere tilbøjelige til også at påpege evt.fejl hos hest og rytter/ejer?

Bare en tanke.


vh Helle



0
0
Svar på denne tråd
 
 roser?
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 07:23

Jeg synes der er forskel på, om folk smider et indlæg ind "se min nye hest, hvad synes du om dens bygning og hvad tror du den har kostet?" eller man bare mødes og sniksnakker.


Og så tror jeg der er stor forskel på skrift og IRL. Det er begrænset hvor mange dåne-indlæg man gider skrive (jeg har som regel altid mad i den ene hånd når jeg er her), men står man og ser direkte på kræ med ejer, så burde man i det mindste kunne sige at den er vel nok sød og en pæn farve.


:Pia


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 07:27

Nu mente jeg ikke rose herinde...men i vores daglige omgang med hinanden og hinandens heste...

Det fremgik vist ikke af mit indlæg...men det var det jeg mente ...

vh Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 daglig omgang
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 07:29

Jeg kan godt følge dig, det er dejligt hvis nogen synes om ens hest og ligeså at se andres respons på samme om deres. Vi skal huske at bare nyde dem og ikke kun tænke i præstation.


:Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tror tit og ofte
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 07:29

at jeg glæder mig lidt for meget på andres vegne. For tiden er der en del veninder der har køt ny hest, fået nyt hus, nyt job etc og hver gang er jeg lige så glad på deres vegne, som var det mig selv.


Omvendt er jeg også typen, der kan sige noget konstruktivt. -Det kunne aldrig falde mig ind og sige en andens hest var det 8. vidunder, hvis jeg ikke mente det. Jeg ville lige meget hvad ønske mange gange tillykke, og blev jeg spurgt ind til hesten, ville jeg komme med en meget pædagoisk fortælling om hvad jeg syntes. -Jeg har endnu kun oplevet en der blev sur, men denne blev nu også mobset lige meget hvad man sagde. Positivt eller negativt.




Mvh. Tine

Equi-work.com

Åbner 1. juni 2007

Indsend din annonce nu ganske gratis!




0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Helle.
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 07:29

Tillykke med den smukke nye.

Hvad blev der af den smukke svedfuks Johan havde fået tidligere?

Jo, du har ret, der går ikke noget tabt af at glæde sig på andres vegne, og rose deres dyr.

KH Linda


Hundedyner med Krøerkugler sælges, virkelig stærke og flotte, se billeder og str på min præs. 300 kr stk, har 2 nye.

Makeup sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej libe..
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 07:36

Det er en lang tudehistorie med Lex...som jo var Johans drømmehest...vil ikke belemre med detaljer...men han var nærmest konstant halt...vi fik ham scannet...og det viste sig hans albue var ødelagt...han går nu som hyggehest hos dem jeg købte hoppen af...

Det har været frygteligt ...men han har det godt...og vil kun blive brugt til at hygge om...for som hun sagde...vi kan altid bare nyde synet af ham...


vh Helle


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor ikke rose på HN?
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 07:36

Det er altid let at kritisere andre, hvad mange også gør på HN.


Man glemmer, at når man peger fingre af andre, peger 3 af fingrene mod dig selv (check selv)!


Det bedste mentale middel der findes - ikke bare for at få det bedre med sig selv (=overvinde egoismen), men også med andre mennesker - er at se de positive ting, før de negative


Måske skulle vi genstarte den rose-tråd, der kørte tidligere:

www.heste-nettet.dk/forum/14/537761/ 535976/ ?


Kritik er en menneskelig Dead End Street.


Med venlig hilsen


Lars



0
0
Svar på denne tråd
 
 6.tegn..
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 07:38

Jeg tro generalt at vi hestetosser er rimelig gode til at sige noget pænt om andres heste og endda mene det.

Jeg synes jo selv det er dejligt at nogle roser mine og kan jo også sagtens se det dejlige i andres.

Jeg skriver normalt ikke kommentarer til andres heste,jo hvis det er en jeg finder virkelig smuk,men IRL er det noget andet der ser man jo andet end "bare" hesten.


lækker 3-års Fellponyvallak til salg.

lækkert Fellpony hingsteføl til salg


www.fellpony.biz

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kære Helle.
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 07:52

Det gør mig da meget ondt.

Men er glad for at høre at smukke Lex får et dejligt liv trods alt.

Jeg ønsker jer virkelig held og lykke med den nye skønhed.

Knus fra Linda


Hundedyner med Krøerkugler sælges, virkelig stærke og flotte, se billeder og str på min præs. 300 kr stk, har 2 nye.

Makeup sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 08:17

Vil bare lige sige lidt a la det modsatte...jeg har en veninde som har denne her super søde minihest agtige ting og ja den er flot og den er blevet sød efterhånden og jeg synes selv jeg er god til at rose hende for hvad hun har gjort ved den. MEN når hun så er nede og besøge mig så kommer den ene bemærkning efter den anden: skal du ikke snart klippe ham? skal du ikke filtre hans hale ud? skal du ikke klippe ørerne? skal du ikke rette hovskægget til? hvor kan jeg dog blive sur! Min er en belgier og skal se sådan ud har jeg en ide om! Jeg passer og nusser ham som jeg ville have gjort med hvilken som helst anden og når de har lang man og hale så snor det sig tit selvom man lige har striglet og gjort det pænt. Hvorfor kan man så ikke bare lade være med at sige ingenting? Jeg synes det er charmerende med alle de hårtotter over det hele og han ser herken misrøgtet eller generet ud på nogen måder! Jeg ville personligt slet ikke nævne det...eller ville under ingen omstændigheder sige det på den måde.


Eller er det bare mig der er nærtagende? For det er HVER gang vi er sammen...også selvom jeg har sagt at jeg synes det er charmerende på den måde...


Så jo nogen gange synes jeg vi roser hinandens heste for lidt "face to face"...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 09:06

Jeg har aldrig selv modtaget særlig meget ros, uanset om jeg var dygtig eller ej.

Så jeg har selv været rigtig dårlig til at rose andre og deres ting. Men jeg er da ved at blive bedre til det. Det falder mig efterhånden mere og mere naturligt at rose ting jeg syntes om.


Hilsen Tatjana


Med part på Limaro

Medlem af DHPV og glad for det :)




Vægt den 14/5: 78kg

Nu: 75,1kg
:'D

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg havde
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 12:57

virkelig en god oplevelse igår...


Lidt ligesom du skriver, fru Schwerin...


Jeg har købt en hest og er bare SÅ glad for ham - ja, han er bare perfekt for MIG


I går eftermiddag skulle vi så ride ham for første gang efter at han kom over til mig og stå - og Naja, som han sår hos, ar før sagt at hun synes han er en fin hest, men roste ham helt vildt meget da hun sad på ham..


Det gav bare mig en rigtig god fornemmele, og jeg nød det i fulde drag...


mest fordi det bekræftede mig i, at han bare ER en fantastisk hest, og at det ikke bare var mig der var blevet helt forblændet...


Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 ros/konstruktiv
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 13:10

kritik er også noget jeg bruger. Jeg giver gerne ros til andre, men som en anden skriver, så roser jeg ikke hvis ikke jeg mener det. Jeg kritiserer heller ikke, så holder jeg hellere min mund. Derimod kommer jeg gerne med en konstruktiv kritik, hvis jeg bliver spurgt.


Jeg er et par gange kommet lidt i uføre ved at give min mening til kende, efter at jeg var blevet spurgt, den faldt godt nok ikke i god jord. Men manden spurgte jo selv og jeg sablede ikke føllet ned, men kom med både stærke og mindre stærke sider ved føllet.


Derimod er manden selv en som ikke kan komme med et rosende ord om en af mine heste, selv om den har leveret et godt resultat. Han står bare og siger ingenting, ikke engang tillykke, det synes jeg er selvmodsigende, da han jo selv gerne vil have ros for sine egne heste.


Der er da ikke noget som er dejligere end at få rosende ord om sine heste, de betyder jo næsten alt for en ikke??




Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

opdræt af Dansk Varmblod og islændere.

besøg vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/stald-petit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Menneskeligt format
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 14:44

Der er bare nogen mennesker, der ikke har det menneskelige format til at rose (når der er grund til det, selvfølgelig). De kan ikke se osten for bare huller! Det er i grunden mest synd for dem selv, at de er så problemorienterede i deres tankegang, men de påvirker desværre deres omgivelser i negativ retning. Derfor er uopfordret kritik en Dead End Street.


Men lad os glæde os over de mange, der har format til at rose andre, når der er den mindste grund til det. Og der er altid masser af grunde til at rose - det gælder kun om at se de positive muligheder i alting.

Jeg lærte det selv, dengang jeg var i pædagogikum som gymnasielærer. Selv de, der skrev skriftlig opgave til bundkarakter, skulle have et positivt ord med på vejen.

Av, for en øvelse!


Med venlig hilsen


Lars

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er det jo
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 00:39

altså også nogle usansynligt lækre heste vi alle 3 har fået fat i!! Hvordan kan man andet end rose dem???


Knus "Z" og Absalon!


P.S. Skal vi ikke lige smide et billede af vores vidundere?


Absalon Hulsøgård - 2 års frederiksborg hingst

0
0
Svar på denne tråd
 
 Louise...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 14:29

Han er pragtfuld... ...men hører lidt om han er ved at ligne en rigtig 2 årig nu...med skrammer og hele molevitten... Ice er vist ved at lære ham lidt opdragelse... ...


knus Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke ...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 15:22

Med din nye hest.

- Jeg tror også, at vi roser hinanden og vore heste for lidt!

Personligt, bestræber jeg mig altid på, at sige noget godt om andres heste ... Om det så er, at kræet har rare øjne!

Jeg bliver nemlig selv så glad, når andre har noget godt at sige om mine heste, trods deres fejl og mangler!

Og der går ingen "skår" af mig, for at rose andre.


- Mine heste, er ikke smukke i den forstand, men de er fam'e rare ... og om ikke andet, er det dejligt, når folk bemærker, at de er rare og rolige.

- Kender en heste handler, og mine går under "100% reelle" - det må da være et kompliment



There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´

(Leonard Cohan)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider