|
|
| Axel er ikke ven af hestehandler i Næstv |
|
|
Axel fra Alle Dyrs Ret er ikke ven af nogen som helst der ikke passer deres dyr. Han har kørt utallige dyreværnssager mod manden og der hvor det halter er hos dyrlægen og politiet. Det er derfor han vil have et dyreværnspoliti. Lad være med at køre hets mod ham. Det hjælper ikke de dyr i vil hjælpe ved at anmelde. Da jeg har været dyreværnsrep. i 11 år for Alle Dyrs Ret, kender jeg hans standpunkter. Glem ikke at han kører i al sin fritid, hvor mange andre foreninger svigter. Vi har haft mange dyreværnssager hvor andre giver op. Jeg havde for 2 år siden 25% anmeldelser af alle dyreværnssager i Haderslev politidistrikt, alle var der hold i. Det kan man få opl. hos politiet. Axel har haft ligeledes mange sager på sjælland og der er immervæk mange dyreværnsforeninger Der er høringssvar og pressen osv. vi også tager os af. Send billederne til alledyrsret@mail.dk og jeg vil give dem videre. Vi kan checke op til forholdene er i orden og siden må vi have en ny anmeldelse hvis det står galt til igen. Det er foriøvrigt ikke alle dyreværnsforeninger der checker op. Jeanette Wulff Geerthsen 61698548 - 75598548
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nå for søren... Hilsen Marianne
Har du fået dine vinger sidder de godt nok? og kan du flyve rundt i luften med de andre i din flok? *Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05* Fuldbloden Faito er til salg, se præ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad går det her.. |
|
|
ud på??? -Noget jeg har overset om Axel??
Livet er en leg, man skal bare kunne reglerne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okay så er I vel |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
29-05-2007 10:48 |
|
Inde over sagen som bliver omtalt her på HN (vanrøgt i NÆSTVED), som INGEN vil tage op ??? Der er foto dok. i banevis...
Illum... . Super Jack Russell hanhvalp 3 mdr. til salg. DKK bog,færdig vac. Sælges IKKE til folk der IKKE er hjemme hele dagen. Han har et fantastisk sind og er hurtig i opfattelsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en ven... |
smukke-ped |
29-05-2007 10:50 |
|
jeg er heller ikke venner med folk der ikke passer deres dyr forsvarligt,så det skal axel ikke være ked af...han er ikke alene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jamen Jeanette |
cruella76 |
29-05-2007 10:58 |
|
Så vil vi se frem til at Axel tager affære i ovennævnte sag - og det sådan lige med det vuns  Christel - som også er medlem af alle dyrs ret.
Christel (Nu, mor til to vidunderlige unger..:) Og på hesteryg igen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette J |
|
|
Tak for linken jeg giver den videre til Axel. Det er dejligt at se fremad og ikke bare kritisere når man ikke har spurgt først. Denne portal er jo til at vi skal lære noget af hinanden og ikke bruge resourcer til kævl og ævl. Hilsen Jeanette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Iøvrigt JEanette |
cruella76 |
29-05-2007 11:02 |
|
Så VED jeg fra pålidelige kilder, at omtalte hestehandler og Axel er/har været gode venner, og det forstår jeg da så godt. Men, dyrene bliver ikke behandlet ordentligt længere, og det er derfor debatten er oppe nu. Axel burde om nogen kunne få mandens øjne op for, at nu står det for galt til. Så jeg synes da at han skal tage en snak med sin "ven", inden sagen kører helt af sporet og politi skal tage over 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| et los?? |
smukke-ped |
29-05-2007 11:08 |
|
det burde du så have givet ham for lang tid siden,for siden du ved der bliver snakker om det herinde,kender du vel også til sagen??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til cruella |
conwie |
29-05-2007 11:09 |
|
Blander mig lige. Tråden her er oprettet for at stoppe hetsen mod Axel, for dyrenes skyld. Det er ikke for at diskutere om Axel er "ven" eller ikke "ven" med pågældende person. Den er oprettet for at hjælpe de pågældende heste Hilsen Connie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til Christel |
|
|
Fattede du ikke at Axel er ikke ven med hestehandleren i Næstved. Stop din hetz og vær ordentlig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øh - Connie og Jeanette |
cruella76 |
29-05-2007 11:18 |
|
Gider i to godt lige at gasse ned overfor mig?! Takker. Den der nedladende tone huer mig ikke! Ven eller ej, så er det påstand mod påstand, og jeg driver IKKE hetz mod nogen som helst? Hvad er det for noget fantasi? Læs dog hvad jeg skriver, og ikke hvad i godt kunne tænke jer at jeg skrev, bare for at få tråden rigtig godt i kog?  Og ja Jeanette - du har jo godt vidst at sagen var igang, ellers havde du jo ikke lavet denne tråd for at "rense" Axel? Så hvorfor har DU ikke selv taget affære før?? Man undres sgu. Nå.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Cruella |
|
|
Jeg har lige fået oplyst om denne hets 5 min. før jeg skrev dette indlæg, så jeg har ikke haft kendskab til overgreb mod Axel Erik.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette.. |
cruella76 |
29-05-2007 11:24 |
|
Det er helt fair  Men du havde stadig mere travlt med at skrive en tråd om Axel, end at finde ud hvad der lå bag den "hetz" (som jeg iøvrigt slet ikke ser finder sted). Korrekt? Nok om det, vi vil jo alle bare det samme - at de dyr skal have det godt, og det håber vi så at Axel måske kan hjælpe med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Axel er en god |
|
|
mand .. og jeg slev medlem af alle dyrs ret . og jeg håber han hjælper dyrene til at få det bedre..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor |
|
|
er det mere fantastsisk at han bruger sin fritid på det; det gør alle andre dyreværnsfolk da også. Kredsrepræsentanter og lægmænd i Dyrenes Beskyttelse og Hestens Værn er da også folk der ligger en masse arbejde og tid i at undersøge sager - i deres fritid. Desværre er det bare sådan at man nu engang ikke kan gøre mere end hvad der er inden for den danske lovgivnings rammer, men der findes mange glimrende repræsentanter inden for DB og HV - ligesom der findes mindre anvendelige desværre.
Islændervallak søger rytter/udlånes. Voksen hanhund ønskes omplaceret. Se præsentation for mere info.
Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kald det bare hetz |
cruella76 |
01-06-2007 19:58 |
|
Men - det her, det er da ligegodt mærkeligt??? Lidt forhistorie: I tirsdags, da denne tråd startede, og omtalte hestehandler samtidigt blev meldt til politiet, da talte en bekendt af mig, med Axel samme dag. Axel forklarede at han ikke var ven som sådan med omtalte hestehandler, men at han en enkelt gang havde været til kaffe på stedet, men ikke havde fundet anledning til at kigge på hesteholdet - han var der jo bare til en kop kaffe Fint nok. Axel aftalte samtidig med hende, at han meget gerne ville tage med ud til hestehandleren om nogle uger, hvis politiet ikke tog hånd om sagen. Det var jo bare super dejligt  Så er det bare, at jeg finder nedenstående ualmindeligt mystisk - jeg mener - Axel kender jo dårligt omtalte hestehandler? Så er det da pudsigt at han er at finde på op til flere af Alle Dyrs Ret´s hjemmeside? Med rosende ord til skyerne?? Altså, vi er enige om at Axel er "indehaver" af Alle Dyrs Ret ikk? Og at han så nok også er klar over hvad der står på hans hjemmeside?? Eller er jeg helt ude i hampen her? Nå - men det jeg gerne vil referere til kommer her: http://www.alledyrsret.dk/ Klik på 2003 vælg side 13 Klik på 1999 vælg side 9 (nederst) klik på 2001 vælg side 14 Mon ikke Axel kender omtalte hestehandler PÆNT godt?? Måske så vidt at man kunne kalde dem venner??  Se - jeg ønsker ikke at drive hetz mod nogen, og jeg har STOR respekt for alle der kæmper for at alle dyr skal have det godt - derfor har jeg også stor respekt for Alle Dyrs Ret, deres repræsentanter, og ikke mindst for Axel - MEN, når folk (næsten) lyver mig lige op i fjæset, så bliver jeg pænt meget sådan her  Correct me if i´m wrong??? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen okæj da |
xtiny |
01-06-2007 20:13 |
|
Hvis Alex så holder op med at hetze muslimer, så skal vi da nok opføre os pænt. Det klæder mildest talt ikke ADR, at komme med halvracistiske indlæg på Jeres hjemmeside. Danske hunde-ejere får stadig deres hunde øre- og halekuperet i udlandet...
Hvis nu dyr ikke "er små og søde" har de så også rettigheder hos ADR? Der er temmelig mange produktionsdyr, der holdes under rystende kår: Søer med skuldersår, svin med mavesår- burhøns! Vil ADR også tage sig af produktionsdyrenes vilkår?
Har mennesker rettighede? Nu læste jeg lige på tekst-tv i går, at DB jo mener en god del af vanrøgtssagerne skyldes mentale/pskykiske problemer hos ejerne. Sygdom må man møde med forståelse- ikke fordømmelse. Hjælp og pasningsanvisninger er bedre end blank fordømmelse.
Mvh xtiny
♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣
"Have no fear of perfection, you´ll never reach it" Salvador Dali
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ven eller ej |
|
|
Ven eller ej, så har Axel været flere gange hos omtalte hestehandler og altid rost ham til skyerne. Jeg kom engang hos hestehandleren og er flere gange stødt på Axel, som kun har haft gode ord at sige om omtalte. Tja, se selv de nævnte links... Hilsen en, som ikke bliver medlem af ADR, før de er til at stole på. Har desværre oplevet det modsatte.
Mvh Maria Kvinden blev skabt uden humoristisk sans, så hun kunne elske manden i stedet for at grine af ham... Mor til Denniz på 2 år og sponsor for katten Chanell
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg forstår GODT |
cruella76 |
01-06-2007 20:27 |
|
at Axel er/har været ven med omtalte hestehandler, for han HAR hjulpet og taget sig godt af mange dyr  Nu kan han bare ikke leve op til standarderne mere, formentlig på grund af alderen. Det jeg sådan hænger mig i, er at der hårdnakket bliver påstået at Axel IKKE er ven med omtalte! Men, man skriver da ikke sådan her om folk som man ikke rigtig kender, og som man i hvert fald absolut ikke er venner med  Sakset fra hjemmesiden: Jeg sidder her sammen med heste, som alle er købt op af xxx i Næstved. Desværre er han ikke meget for at røbe over for mig, hvor det er, at det kniber med kærligheden overfor dyrene. Men jeg er glad for xxx, for han er et godt menneske og sød ved sine dyr. Mange af de dyr, han køber, køber han simpelthen af medlidenhed. Det er så dejlig at se dyrene løbe rundt og være glade - og især når man kender bag-grunden for handelen eller købet - kun for et bedre liv.
De får alle, hvad de kan spise hos xxx, og han går ofte ind og taler med dyrene. jo det er godt, at kende gode mennesker, som også kan hjælpe, selv om det er søndag eller aften Eller gør man? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt ærligt !!! |
|
|
Jeg er en af dem der også kender denne mand personligt, og en ting er sikkert og det er at han bør ikke holde heste  Og JO den er go nok, de er gode venner og der er set igemmen mange ting igemmen årene. Og der bliver bla. skrevet at de bliver fodret godt, JA med bagerens gamle brød Slut. Håber at manden standes og dyrene får den hjælp at de behøver ... NU
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spændende... |
Mette J |
01-06-2007 22:59 |
|
..hvad trådstarter siger til Cruella's henvisninger? Jeg håber for de dyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja... |
|
|
Ja, jeg venter også spændt!
At vove er at miste fodfæstet for en stund -- ikke at vove er at miste sig selv. Søren Kierkegaard
Tidligere Kanoa2 (Christina. S)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Axel!!! |
thala |
02-06-2007 09:58 |
|
Det kan godt være at Axel nogle gange griber ind hvor det virkelig er galt, men han blander sig godt nok også nogle gange i ting der ikke har noget på sig. Og hans ubehagelige fremtoning gør at jeg på ingen måde kan tage ham og hans arbejde seriøst. Politiet i vores område er også godt trætte af ham for alle de unødvendige anmeldelser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt gået Christel ... |
Lisbeth Sejberg |
02-06-2007 10:24 |
|
... ... håber nogle føler trang til at give dig en undskyldning, for at beskylde dig for at køre hetz mod manden, er da langt ude  Jeg synes, han klarer så udemærket selv, at stille sig i et tvivlsomt lys, så det behøver han vist ikke andre til. Jeg synes nærmest, det er hans tilhængere, der er skyld i balladen. Synes de skulle give ham et gevaldigt spark bag i, i stedet for at hyle op her om hetz. Mvh. Lisbeth
Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet. Godnat og sov godt :-) Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift... |
|
|
Ja, jeg syntes nu også det ser KRAFTIGT ud som om at der er hold i Christels påstande! Specielt med de links, der er givet her.. Man må da sige at man skal være temmelig blind, for at kunne afvise et direkte bekendtskab her, og ligeledes, at kunne afvise at denne Axel-fyr er "betaget" af denne xxx, og medmindre de billeder, der angiveligt er taget på stedet er direkte fup, så kan jeg s** kun sige BVADR til denne Axels tydelige henrykkelse over xxx.. Så kan man da ikke mene at man seriøst tager velfærd alvorligt. men det gør man måske kun, hvis man kommer i TV samtidigt? (Dette er skrevet i forbindelse med en anden udtalelse jeg hørte engang fra en på Sjælland, nemlig at ADR (Axel), egentlig kun virkede interesseret i at se på en sag, hvis der var mediedækning, helst i form af TV. Dette kan jeg dog hverken på eller afvise da jeg aldrig selv har talt med manden, men i lyset af det, der er skrevet i denne tråd, virker det dog TEMMELIG sandsynligt.) :/ Håber at der snart sker noget, der virker for de dyr på billederne her i tråden.. Mvh. Michael
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billeder |
|
|
Da jeg er kommet hos omtalte hestehandler, kan jeg bekræfte at SAMTLIGE billeder er taget hos ham. Og som flere har sagt, så kender Axel omtalte rigtig godt. Men ser intet galt på gården... hmm...
Mvh Maria Kvinden blev skabt uden humoristisk sans, så hun kunne elske manden i stedet for at grine af ham... Mor til Denniz på 2 år og sponsor for katten Chanell
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt gået Christel |
|
|
Jeg tager endnu en gang hatten af for dig Christel . Jeg er spændt på hvornår trådstarter melder sig på banen igen. Meget meget pinlig situation for trådstarter...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fedt... |
Tine (Ib) |
02-06-2007 20:11 |
|
... Christel nu som Agent 007  Ja jeg kunne også godt tænke mig, at høre nærmere om dette ikke eksisterende venskab. Fair nok at de er/har været venner, men hvorfor benægte så hårdnakket og beskylde Christel for hetz når hun spørger? Vh Tine, som over tlf. tidligere har fået god vejledning af Axel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ven eller ej |
|
|
måske det sku være axel selv og ikke en af hans representanter der udtalte sig om hvem han var venner og ikke venner med?? ved ikke om de er vender- emn efter min mening kender de hinanden så godt at axel er blind på det område. der var faktisk på et tidspunkt et tv hold derude som sku vise hvor godt dyrene havde det, de sprang så bare lige dem over som ikke hvade det så godt- flot flot. måske axel som tidligere nævnt ville kunne få xxx øjnene op for virkeligheden. jeg støttede tidligere adr, men stoppede efter en episode med en veninde hvor hans "arbejde" var under al kritik
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestehandler |
|
|
Jeg kender flere af jer på denne tråd og det er de samme hver gang der er rav i et eller andet. Axel kende hestehandleren og har været der en del gange for at tjekke manden, men det betyder da ikke at han er ven med ham fordi de drikker en kop kaffe og fordi hestehandleren har bragt noget halm til nogle kreaturer Axel fandt, som ejeren havde glemt i en vinterperioden). Det er da den måde man ikke bliver smidt ud på. Foriøvrigt har der ikke været noget, som politiet ville tage sig af, de gange hvor Axel har været der og billederne er taget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Om du kender nogle ... |
Lisbeth Sejberg |
03-06-2007 14:14 |
|
... her fra tråden eller ej, hvad har det med sagen at gøre??? Var det ikke bedre, om vi kunne få en opdatering på, hvordan de pågældende dyr har det??? Dyrenes tilstand er der vist rigtig mange, der spekulerer på, efterhånden som denne tråd har udviklet sig  Hvornår har Axel f.eks. været der sidst og set dyrene??? Mvh. Lisbeth
Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet. Godnat og sov godt :-) Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestemishandler |
|
|
Jeanette: Du vil dermed påstå at de billeder der her er vist i tråden ikke er vanrøgt? At en pony der er født med en skæv hov, som får lov at gå år efter år uden at der bliver gjort noget, ikke er vanrøgtet? Og at Axel ikke roser omtalte hestehandler med de artikler i sine blade? Jeg har skam oplevet Axel laver noget meget useriøst arbejde ind imellem, men i dette tilfælde vil jeg absolut sige at der er en sag. I øvrigt har jeg været hos omtalte flere gange, når Axel har været der, men Axel synes måske det er i orden at hestene lever af gammelt brød? Så er det man overvejer om sådan en forening er værd at støtte... Jeg har allerede overvejet dette og kunne ikke drømme efter at melde mig ind efter den oplevelse jeg har haft med Axel, men måske er der andre der synes han er seriøs...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth |
|
|
Ja Lisbeth. Du kan få et svar ved at ringe til mig på 61698548. Hilsen Jeanette 2.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du er da for underlig ... |
Lisbeth Sejberg |
03-06-2007 14:27 |
|
... at du ikke gider skrive til ALLE i tråden, som du selv har startet op  Vil da næsten håbe, din telefon brænder sammen ... jeg bidrager så IKKE til det, det er ikke dig, jeg har behov for at snakke med personligt. Jeg tror også, mange andre sagtens kan "nøjes" med en fælles opdatering her i din tråd. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor fejt |
Illum |
03-06-2007 14:30 |
|
Er det lige ikke at kunne stå frem med en forklaring. Den er måske fyldt med ØH og BØH og ellers intet andet end varm skiden luft... 61698548 ring endelig 
Illum... . Super Jack Russell hanhvalp 3 mdr. til salg. DKK bog,færdig vac. Sælges IKKE til folk der IKKE er hjemme hele dagen. Han har et fantastisk sind og er hurtig i opfattelsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth |
|
|
Lisbeth: 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DIverse |
|
|
Jeg deltager ikke i noget der har udviklet sig på denne negative måde. Da dette ikke er med til at hjælpe dyrene. Sikken en energi i har brugt, brug den hellere til selv at gøre noget, det er ikke forbudt. Her skal man stå frem med navn osv. Axel har ikke fået nogen anmeldelse i lang tid om hestehandleren, kun fra en der beklagede sig over hestehandlerens rod. Det kan man kun anmelde, hvis det er til væsentlig ulempe for dyrene og der er politiet jo gode fortolkere! Det kommer man ikke igennem med. Foriøvrigt der er flere der skulle skamme sig. Skriv nu endelig ikke Axels navn igen for der stempler du dig selv. Han gør mere en som mange andre for dyrene. Ved anmeldelse 40864503. Eller mail alledyrsret@mail.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyrene |
smukke-ped |
03-06-2007 17:47 |
|
det kan da godt være han gøre mere for dyrene end så mange andre...men han bør da ikke holde hånden over nogen! det er useriøst,og da slet ikke noget der tilgodekommer de stakkls dyr,for de dyr er lige så meget i sin ret til et godt liv som alle andre dyr!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dvs. du |
|
|
opfordrer os til at gå uden om Axel, fordi han ikke selv kan finde energien til at gøre noget?! Burde han ikke have tænkt på det førend han sendte sine diciple ind og forsvarede ham på HN, og når det så brænder på får man et tlf, nr. man kan ringe på, og Christel får ikke engang en undskyldning fordi hun fandt noget MEGET belastende materiale på en mand der hævder han arbejder for dyrene, og ikke for sine venner... Hvilket jo åbenbart desværrer er blevet bevist her... Og jo, selvtægt i Danmark er forbudt. Det er jo fint nok der ingen anmeldelser har været i lang tid på pågældende person, men burde han ikke bringe dem iorden han forlængst HAR fået så, for de billeder jeg erindrer har tingene været gale I MEGET lang tid...Har man sagt A må man jo også sige B. Axel Axel Axel, ja så stemplede jeg lige mig selv 3 gange! Nåhhh nej 4 i det hele.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette 2 |
|
|
det var stadig dig der startede tråden. At der er nogen der ikke kan lide ham, det viste du da du startede tråden, det var vel derfor du startede den  Ja jeg venter også på svar på de forgående spørgsmål ang. linkene Med venlig hilsen Anita Spangbo Heste sælges 2 års med med god afstamning 3 års med med god afstamning Bøffen sælges billig til den rette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette |
|
|
Hvad synes du da vi skal gøre? Vi har meldt det til Hestens Værn og til Politiet! Han har udtalt at hvis vi kommer ind på hans jord, bliver vi politianmeldt! Jeg kan godt melde det til Axel, men jeg vil gerne have lov til at komme med når han tager på besøg dernede, for helt ærligt har jeg ikke meget tiltro til ham i dette tilfælde. (pga beviser længere oppe i tråden)Ellers kender jeg ikke noget til ham. Det er meget sandsynligt at xxx har købt dyr hjem for at redde dem osv, men i DETTE tilfælde er der tale om 2-3 ponyer som er vanrøgtet ved fraværet af en smed i meget lang tid. Der er ingen der siger at xxx er et dårligt menneske, og at alle hans dyr lider for det er ikke tilfældet. Men at ET dyr gør er jo slemt nok, og det kræver handling. Du kan ikke diktere at vi ikke må sige Axel's navn igen, dette er et offentligt debatforum. Så længe der ikke er nogen der sviner ham til, har vi vel lov til at udveksle meninger om ham og hans venskab/kendskab til xxx. Jeg vil nu sende en anmeldelse til alle dyrs ret og så ser vi om der sker noget.
At vove er at miste fodfæstet for en stund -- ikke at vove er at miste sig selv. Søren Kierkegaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Må jeg stilfærdigt foreslå ... |
Lisbeth Sejberg |
03-06-2007 18:43 |
|
... at der oprettes en forening, der enten skal hedde "Axel´s ret" eller "Foreningen til Axel´s beskyttelse" ... er det ikke et godt forslag  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth |
Xenia |
03-06-2007 18:48 |
|
Jo, foreslå du bare det! Hvis ikke den allerede eksisterer  Det her er simpelthen næsten forrykt ! Om Axel er ven eller ej, for pokker, så må en anden fra "alle dyrs ret" denondelynemig da på banen istedet for ham? Billederne taler jo sit tydelige sprog efter Christel's detektiv arbejde, og der må da være andre i "alle dyrs ret" som kan tage over når han nærmest er erklæret inhabil ?? Hvor svært kan det være? - Jeanette ?
Candyflosss forever - Medlem af AWR
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Detektiv |
cruella76 |
03-06-2007 19:57 |
|
Det var nu ikke mig selv der fandt de fine links - det var en hemmelig agent, som var så venligt at sende dem til mig, da vedkommende synes det var MIG der blev kørt hetz imod i denne tråd, og ikke Axel - og så synes høn da lige jeg skulle se at jeg havde ret i mine udtalelser om venskab  Jeanette: Jeg er ked af det, men DU har hermed mistet min respekt. Altså, sæt dig lige ned og læs hvad du skriver  Og jeg venter stadig på en undskyldning for dette: Fattede du ikke at Axel er ikke ven med hestehandleren i Næstved. Stop din hetz og vær ordentlig. Eller jeg tager måske stadig fejl?? Ja ja - en ting er sikkert, jeg og andre helmer ikke denne kamp, før der er rettet op på sagerne ved denne hestehandler - axel, politi, HV, DB eller ej - vi er i hvert fald nogle der ikke går med skyklapper
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Diverse i min tråd. |
|
|
Billederne taler deres tydelige sprog. Det er der ingen tvivl om. Hvad end der bliver skrevet, har visse et modangreb. Lisbeth Sej og co. du er med på det hele. Hvis du læser hvad der er blevet skrevet om i mine tidl indlæg en gang til, vil du ikke behøve at give flere anmærkninger. Jeg vil fastholde. at der køres en hetz mod Axel. Jeg er ikke en del af alledyrsret, men har været det i mange år og ved hvad der foregår. Der bliver altid givet oplysninger om sager, men i dette tilfælde er publikum blevet for grove. Man kan stadig ringe til mig og få de oplysninger jeg har fra Axel. Det kan være at tonen er anderledes i telefonen. Det er mit håb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dit niveau for videre diskussion ... |
Lisbeth Sejberg |
04-06-2007 13:11 |
|
... er simpelt hen blevet for lavt Jeanette 2. Hold venligst op med at tage @!#$ på folk p.g.a. deres efternavn. mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fokus bør være på dyrene |
|
|
Om hestehandleren og Axel er/var venner burde ikke være der det primære fokus er rettet hen imod. Fokus i mine øjne bør være på, at situationen NU ser sådan ud, at hestehandleren åbenbart ikke længere formår (muligvis aldrig har formået??), at tage ordenlig hånd om sin dyrebestands velbefindende, så uagtet hvorvidt de er/var venner så håber jeg fokus bliver drejet, og at der bliver fulgt korrekt op på sagen samt at evt. sanktioner bliver iværkesat for, at rette op på dyrenes tilstand. Hestehandlere bruger altid den undskyldning med, at dyret er købt i den pågældne tilstand - i nogle tilfælde er det korrekt men dette gør sig bestemt ikke gældne i samtlige tilfælde. Desværre "køber" nogle af vores dyreværns organisationer samt politiet ofte denne "undskyldning" og ofte bliver der ikke fulgt op på sagen. Alle dyrs ret har under alle omstændigheder ret i (mindst) èn ting og det er, at vi SKAL have et specielt uddannet dyreværns politi til at tage sig af dyreværnssager/anmeldelser - den idè bakker jeg fuldt ud op om...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Holme - Jeanette2 |
cruella76 |
04-06-2007 15:20 |
|
Holme - du kan være ganske rolig - vi er nogle der har fat i sagen, og den slippes ikke før sagerne er bragt i orden Så denne tråd har som sådan slet ikke noget med sagen fra Næstved at gøre, den handler bare om at trådstarter ikke har sine facts i orden, og sidder og lukker mundlort ud  Jeanette2: Har du drukket af natpotten eller hvad? Dine svar er totalt usammenhængende? I dit første indlæg giver du os et tydeligt billede af at du er repræsentant for ADR, og at I gør så og så meget i sager osv. Nu er du lige pludselig ikke en del af ADR længere?? Hvilken del af der ikke er nogen hetz mod Axel er det lige præcis DU ikke fatter? Men når folk lyver, dvs DU og AXEL - om hvorvidt han kender og er eller har været ven med omtalte hestehandler, så bliver jeg sgu arrig når det er MIG der bliver bedt om at lukke skuffen, og når du får det til at lyde som om det er MIG der ligger inde med forkerte oplysninger. Når jeg så modbeviser dig, så klapper du i og taler totalt udenom?? Ej, du er sgu for useriøs Jeanette, og ærligt talt, så stiller DU faktisk ADR i et ret dårligt lys 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Useriøst Svar |
Xenia |
04-06-2007 15:31 |
|
fra Jeanette. Det er hvad dét er ! Jeg er helt enig med Christel,- det er DIG, Jeanette, som stiller ADR i et dårligt lys herinde, og IKKE nogen anden. Du kan sagtens råbe op om hetz og hvad du ellers kalder det, men modargumentere når der ligger FACTS på "bordet", og billederne er hevet frem, ja det kan du barnligt nok ikke. Der røg den sidste tillid og respekt, og nu er du sørme ikke engang en del af ADR længere. Mystisk. Blive personlig, ja det kan du åbenbart, den eneste der driver hetz og overhovedet har gjort det mod andre i denne tråd, er dig. Klapsalve til Christel og de andre som har fat i sagen og ikke opgiver!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endnu engang |
|
|
ser vi et eksempel på at repræsentanter for diverse dyreværnsfoerninger olign. fejer for egen eller andres dør. det er dælme pinligt, når man tænker på at der er dyr der har brug for hjælpen. Jeg har ikke sat mig grundigt ind i sagen. Men jeg har selv oplevet at Axel er lige hurtig nok, samt hørt andre fortælle om hvordan er hurtigt nok ude af døren. Og det så jeg kun som noget positivt. hellere tjekke en ekstra gang for meget end at ignorere. Men af hvad jeg kan læse i denne tråd, så bør manden være opmærksom på de forhold der er pågældende sted, da han færdes der ofte. Og ven eller ej. Det er fuldstændigt ligegyldigt. Han bør da gører et eller andet for at hjælpe dyrene, nu når han tit og ofte har haft travlt med at "anklage" folk der har fuldstændig orden i tingene.
Camilse og Looksen
JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er han en hest der elsker gulerødder Tjek vores HP www.camilse.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Top nice... |
|
|
Cruella76 det lyder super godt - glæder mig at høre, så er jeg mere rolig  Kan som sådan godt se hvad tråden umiddelbart omhandler, og jeg stiller mig som i andre, ligeledes lidt undrende over debat skaberens tilgang til de efterfølgende fremkomne fakta  Jeg ville blot sikre mig, at der bliver fastholdt et fokus på, at der må handles til hestenes fordel, da dette må være det absolut vigtigste, uagtet et (tidligere/nuværende??) venskab mellem de to omtalte mænd. Yderligere håber jeg ikke, at dette påvirker folks indstilling alt for negativt, til selve "organisationen" Alle Dyrs Ret da der ikke er nogen tvivl om, at der bliver hjulpet dyr ad denne vej 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dobbelt... |
|
|
moral er der angående dyreværn i dk for det er åh så galt hvis der ikke bliver gjort nok men det var også åhh så galt da en Hn fik besøg efter en anmeldelse . Jeg tror Ingen i disse stillinger kan gøre det til alles tilfredshed.
Billige hovboots sælges kun brugt 5 minutter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøv at se |
conwie |
04-06-2007 22:05 |
|
på Jeanettes præsentation. Så mener jeg nok man kan se der gøres en stor indsats for dyrene. Blot et lille opstød herfra. Jeg kan ikke se nogen steder at Jeanette har skrevet at hun stadig arbejder for alle dyrs ret, blot at hun har været repræssentant i 11 år. Jeg har selv kun haft gode oplevelser i et samarbejde med alle dyrs ret. mvh. Connie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
conwie: Efter som Jeanette skriver, at man skal sende billederne til alledyrsret@mail og hun så vil sende dem videre, så må hun da være en del af det eller hvad? Jeg kan slet ikke forstå at det er værd at forsvare Axel i omtalte sag. Flere gange er det jo også set, at Axel yder selvtægt og ikke forhøre sig inden han konkludere noget. hermed ikke sagt at han ikke gør noget godt for dyrene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
conwie |
04-06-2007 22:37 |
|
Jeg kan sige at de gange jeg har haft brug for hjælp, uanset hvilket dyr det har handlet om, har jeg ringet og snakket med Jeanette. Det er så blevet sendt videre, men Jeanette er bestemt ingen løgner, som hun her bliver fremstillet som. Jeg er sikker på at snakker man med Jeanette om de omtalte heste fra Næstved, vil der også blive taget affære, selv om hun ikke er repræsentant for ADR. mere. Mvh. Connie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja men |
|
|
hvis hun ikke er repræsentant mere, hvorfor skal man så skrive til hende på den mailadresse? Hvor bliver hun fremstillet som en løgner? Husk at det var Jeanette der startede denne tråd!! jeanette er jo bevist om hestene fra Næstved ergo må hun jo også tage affære også selv om hun ikke er blevet kontaktet personligt. Derudover er det jo ikke alle der ved at hun er/har været?? en del af ADR. Desuden er der jo op til flere andre, som har taget affære i den omtalte sag. Men det er jo heller ike det tråden her handler om.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvordan |
|
|
Jeg undres over hvordan denne tråd kan få lov til at køre. I Sviner en person til med navn, og hetzer mod en hestehandler på grund af nogle billeder. Hestene er langtåede men ikke som på billederne, da heste ikke kan rettes op over en enkelt gang, er der faktisk nød til at gå en vis tid før hovene er rettet op. Axel eller ej, der er en lov der skal følges, og ligemeget hvor meget i sviner både den ene og den anden til, så er loven nødtil at følges. Axel kan heller ikke se på dyrene uden ejers tilladelse.
Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kazell |
|
|
Har du læst den anden tråd? Efter 1 år burde hovene altså være rettet godt op. Ja det tager tid, for at den ikke skal blive ømtået men så heller ikke længere tid (hvis man går ud fra billederne). Synes da ikke der bliver kørt direkte hetz. Ellers er det bare ikke den måde jeg mener hetz er . og da slet ikke i denne tråd. Er det gået ud over nogen er det da Christel. angående din sidste sætning, så er det jo lige præcis det Axel tit gør - altså tilser dyr han ikke ahr fået adgang til. Det skriver han jo også på sin hjemmeside. Folk herinde siger jo også, at den omtalte hestehandler har taget dyr til sig og givet dem et bedre liv. Desværre er han blevet for gammel til at klare det, men hans hjerte siger åbenbart ikke fra endnu. Han har også efterspurgt hjælp. Og hjælp er jo lige præcis det man vil gi' ham, men han skal jo også forstå athan ikke kan magte det mere. Dybt sørgeligt er det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overdriv nu ikke, kazell |
|
|
Lad nu være med at overdrive med ord som "svine til", for det er der ingen der gør. Jeannette er heller ikke ligefrem høflig i denne tråd. Jeg ved ikke hvad du mener med at nævne navne, for det var Jeannette der startede tråden og hende der nævnte Axels navn første gang. Hetzer mod en hestehandler pga nogle billeder? Billeder er et håndfast bevis! Jeg synes at du tager alt for let på denne sag. Skræmmende. Ja ponyerne er langtåede, og det er de pga. manglende hovpleje i meget lang tid! Er det ok, kazell? Hvad med de to nye føl? Vil de få de ordnet hove når de får behov for det? Deres mødre gør ikke, hvorfor skulle føllene så? XXX burde have en RIGTIG advarsel og have forklaret at han er nødt til at oppe sig med at passe de dyr! HAR de fået ordnet hove? Nogle der ved dette helt konkret? Jeg kan ikke se dem tæt nok på til at vurdere det i øjeblikket. Og hvem har været der som smed, hvis det er tilfældet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tager ikke let på |
|
|
i skal ikke tro at jeg tager let på denne sag. Jeg var der for få dage siden, og der er faktisk sket noget ved ponyerne. Men da en person der har været der og taget billeder så har noget personligt mod manden og billederne jo er af uvis dato, kan det være jer der tager fejl.
Har i tænkt over det. mange sager der bliver anmeldt , kommer sig af at der er nogen der ikke er galde for naboen eller fordi de ikke kan få tingene lige som de vil have det. Vi lever i et rets samfund og hvis i bliver ved med at tro at i ved mere end loven, så må i blive politikere og ændre loven, for i ændrer intet ved at svine hverken axel, hans formodede venskaber eller nogen ældre mand til fordi i ikke er enige i hans hestehold. Ja de får brød, men det er dog en lille del af hvad de får, og hestenes huld er perfekt. de øvrige hestes hove er ligeledes fine, og der er begyndt at ske noget med de små, så hvad vil i med jeres sure opstød, lynche ham eller?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Genmæle |
|
|
Tak Kazel-du har ret i at dyreværnsfolk skal også overholde loven, at Axel er fotograferet med et føl, betyder ikke at han billiger hestehandlerens måde at passe dyr på, men som jeg skrev har Alle Dyrs Ret ikke fået en anmeldelse. Axel har mange gange været nede at tale med C. i Næstved, men når politiet ikke altid gør loven gældende, så må man ty til at vejlede manden og lykkedes det ikke i utrættelighed, ja så ender det som her. Axel har ikke fået nogen anmeldelser længe. Folk som påstår dette taler ikke sandt. Jeg har stadig mailadr. til Alle Dyrs Ret, da Axel ikke ligefrem elsker computere og slet ikke dette. Jeg syntes at der skal være ro i dette og dem der påstår, at jeg har været næppet har måske selv bedt om dette, da de ikke lige har forstået mine indlæg. Hilsen Jeanette2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For søren da |
|
|
ja men det er jo en realitet, at manden ikke mere kan varretage sine dyr - brød eller ej. Han har sågar bedt om hjælp. Hvorfor hjælper du ham så ikke Kezell? Nogen må jo lukke øjnene op på manden oder?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvem siger han ikke kan det |
|
|
Manden har overskud til en del, og han har en ung pige på stedet der hjælper til. Det er ren sjusk at han ikke har fået ordnet de hove, og han indrømmer skam at det var tiltrængt. Manden har glade velnærede heste og ponyer, og jeg var der for fem år siden , den gang gik anmeldelserne på at stalden var ved at falde sammen. Den står der endnu, det er ikke en flot stald men ok forhold. Helt ærligt så forstår jeg ikke at der er så mange der kan kaste sig over en sag, der har været gennem så mange instanser, og at i alle stadig ikke tror på dem der normalt har med den slags sager at gøre, ved hvad de gør. alle hestehandlere har regelmæssigt besøg af en eller anden dyreværn organisation, og der er sjældent hold i sagerne. Hestehandlere er fagfolk, de ved hvad de kan og skal gøre, men kan jo ikke gøre det før hestene er i deres varetægt, og så kommer der måske en kunde og ser det , før der er gjort noget. (ikke denne sag)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men det er jo MIG |
|
|
der har taget de fleste billeder, og Sjanna de to andre og INGEN af os har kommet hos manden? Hvor kommer det fra? Det kunne jeg lide at vide! Det står iøvrigt også til dig længere oppe i tråden. Hvordan skulle jeg kunne tage fejl ang. billederne når det er mig selv der har taget dem for kort tid siden? Jo, datoen er forkert på billederne, men så vidt jeg husker står datoen længere fremme i tiden end vi er nu, eller var da de blev sat ind. Jeg har skrevet flere gange at han er en flink mand og at jeg ikke tror at han med vilje mishandler dyrene, så det med at have noget imod ham, passer ikke. Jeg har kun noget "imod" at han ikke har sørget for de ponyer! Manden er så vidt vides en god mand og jeg ved fra hans naboer at han er yderst venlig og flink til at hjælpe dem, låne maskiner ud, osv. Så det går altså ikke ud på at nogen her ikke kan lide ham, det er udelukkende de ponyers hove det drejer sig om. Men jeg kan nemt forestille mig at man får sympati for ham, en flink gammel mand, men dette burde ikke få lov til at betyde noget for det arbejde i skal udføre for dyrene. Jeannette: jeg sendte en anmeldelse til ADR igår aftes, til en Betina?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du sagde |
|
|
Helt ærligt så forstår jeg ikke at der er så mange der kan kaste sig over en sag, der har været gennem så mange instanser, og at i alle stadig ikke tror på dem der normalt har med den slags sager at gøre, ved hvad de gør.
Jeg har anmeldt sagen for længe siden nu og jeg har intet hørt fra HV, som jeg blev lovet at jeg ville når de/i vidste noget! Så jeg føler at der er gået alt for lang tid og at intet er sket endnu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvem er hvem? ... |
NinaL |
05-06-2007 00:29 |
|
Jeg gider ikke at blande mig i omtalte venne-/ikke-venne sag - men een ting er sikker: Axel ved mindre end min lillefinger ang heste! Han har været hos mig - uden jeg fik besked om det - men dét gjorde til gengæld alle naboerne! Hvad årsagen var? En tynd hoppe. Ja - en gammel tynd hoppe, der var i behandling for trappebid. Da naboerne fortalte mig om Hr. Axels besøg på min matrikel - UDEN lovligt ærinde eller invitation - så kontaktede jeg selvfølgelig omtalte "redningsmand". Jeg inviterede ham faktisk til at komme igen en dag, hvor jeg var HJEMME! Og jeg fortalte han også - i knapt så milde toner - at han skulle lade være med at inddrage mine naboer, hvis han mente, at VI to havde et mellemværende! Men tilbage til hoppen ... Jeg fortalte jo bemeldte person, at hoppen var 27 år gammel - og led af trappebid og lige havde haft en tandbyld og derfor havde det knebet med foderindtagelsen. Hun var jo glad nok og under behandling. Men om Axel ANEDE, hvad et trappebid var for noget???  Da jeg fortalte ham om hoppens alder og at hun iøvrigt var glad og fro - trods lidt vægttab - så afslørede han endnu engang sin uvidenhed ... "Er hun virkelig så gammel"??? Et lille løft i flaben på dyret - ville have afsløret en del. Selvfølgelig skal en hest da ikke være mager og udslidt - selv på grund af alder - men dét var der jo heller ikke tale om! Han endte med at beklage meget - men dét kan jeg sq ikke bruge til meget - især når han lusker rundt til naboer og fortæller om "min arme stakkels vanrøgtede hest".  Nå - men nu til noget helt andet ... Samme person tager rundt til steder, hvor politiet og div. dyreværnsorganisationerr privatpersonerr ALLEREDE har været til stede og "sagen" er afsluttet! Han tager så billeder af omgivelserne og i nogle tilfælde afdøde og TILDÆKKEDE dyr - og tager så æren af at have været "primus motor" for "fangsten" af mishandleren ... Det er direkte løgn og latin!!! Axel er kommet til stedet EFTER - at andre organisationer har taget affære ... Jeg gider ikke at spilde mere krudt på ham - men se evt. på hans hjemmeside ang. en skrækkelig misrøgt at fjordheste i nordsjælland. Hestene VAR døde (forlængst) - en skrækkelig sag, der handlede om en psykisk syg mand og hans alt for mange heste - men AXEL havde altså INGEN andel i missæren ... Han tog bare nogle "smugbilleder" i et ubevogtet øjeblik, hvor hestene allerede var bragt på en fold og lagt under nogle presseninger .. De var altså dækket til - og Axel fjernede dækket - for at tage de makabre billeder. Det kan godt være, at Axels hjerte brænder for at hjælpe nødstede dyr - og dét er da en nobel tanke - men ellers kan jeg ikke sige god for ham. Venlig hilsen Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Conwie.. |
cruella76 |
05-06-2007 07:29 |
|
Nu skal jeg hjælpe dig: Taget fra Jeanette´s første indlæg: Da jeg har været dyreværnsrep. i 11 år for Alle Dyrs Ret, kender jeg hans standpunkter. Glem ikke at han kører i al sin fritid, hvor mange andre foreninger svigter. Vi har haft mange dyreværnssager hvor andre giver op. Jeg havde for 2 år siden 25% anmeldelser af alle dyreværnssager i Haderslev politidistrikt, alle var der hold i. Det kan man få opl. hos politiet. Axel har haft ligeledes mange sager på sjælland og der er immervæk mange dyreværnsforeninger Der er høringssvar og pressen osv. vi også tager os af. Send billederne til alledyrsret@mail.dk og jeg vil give dem videre. Vi kan checke op til forholdene er i orden og siden må vi have en ny anmeldelse hvis det står galt til igen. Vi vi vi - vi tager os af, vi kan checke op osv osv - når man skriver VI på den måde, så antager jeg da at hun stadig er en del af det... Jeg kan ikke lugte mig frem til at det er hun så ikke længere! Men det anede mig at du kun læser de ting du ønsker at læse, ellers havde du vel ikke kommenteret som du gør i tråden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Iøvrigt - så forstår |
cruella76 |
05-06-2007 07:56 |
|
jeg ikke, hvorfor det skal tages op i denne tråd hvad der bliver gjort og ikke gjort for hestene hos omtalte hestehandler. Det er den anden tråd fin nok til. Denne tråd handler om at Jeanette følte trang til at fortælle os, at Axel ikke er ven med omtalte hestehandler, og det synes jeg faktisk at vi har fået bevist ved et kig på hans hjemmeside at han er. At Jeanette så hårdnakket påstår det ikke er tilfældet, ja, det må være for hendes egen regning! Jeg vil endnu engang gerne understrege at jeg faktisk er glad for Axel og det store arbejde han gør for at alle dyr skal have det godt og jeg vil også gerne understrege ENDNU engang , at jeg godt ved at omtalte hestehandler har gjort rigtig meget godt for mange dyr, men at jeg tror det nu er for stor en opgave for ham. Mange i denne tråd vælger vist bevidst at overse at vi faktisk er mange der er glade for ADR - men at jeg synes det er trist at Jeanette måske ubevidst, men ikke desto mindre i denne tråd sætter ADR i et rigtig dårligt lys Så måske er det meget godt hun ikke er repræsentant for dem mere, selvom hun i sit første indlæg får det til at lyde sådan. Når jeg skriver VI om nogen, så er jeg i hvert fald selv den ene! Så ved jeg ikke hvilket sprog Jeanette taler???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cruella76 |
|
|
Jeg har fulgt med på sidelinien. Hvorfor findes der så mange incl. dig Christel som ikke kan læse en tekst. Jeg fortalte tidligere, at HV iflg. Ghita havde rekvireret en dyrlæge til hestehandleren. Da kunne vi ikke blande os. Alligevel anmelder man det til Betina, der igår videregav den til Axel. Hvis man er i tvivl om jeg står for høringssvar, debatter og kronikker til det offentlige, da kan man gøre kort proces og ringe til Axel, det vil han gerne svare på. Med hensyn til HV repræsentant, der også har været dernede, så hav tillid til at der sker noget, som hun jo også fortæller der gør. Hav nu respekt for hende. Det er sådanne nogle som jer derude, der gør det svært for dyrene i sidste ende. Er der meget mere kritik i denne offentlige debat må jeg klage over jer, der nu føler sig truffet. Jeg forsvarede Axel med min tråd og det har adstedkommet, at jeg bliver sorteper  . Jeg har på ingen tidspunkt sagt en løgn. Har været aktiv i 11 år - er ikke det samme som at være det til stadighed.Men er stadig aktiv, blot med andre ting for Axel, sammen med nogle dyrlæger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cruella sadler om |
|
|
Cruella76/alias Christel sadler om med forhånelse af det store arbejde, dyreværnsfolk gør for dyrene, skamme sig. Gør selv en indsats.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej undskyld... |
Mette J |
05-06-2007 11:43 |
|
..mig - men nu bliver jeg altså harm!  "Gør selv en indsats"  Hvem var det lige, der kæmpede og f.eks. tog turen fra Sjælland til Fyn for at hjælpe en pige fra HN med at få "sin" hest tilbage osv.?! Uden at kende Christel personligt - kun via HN, så udviser hun et utrolig stort fighter-hjerte til at hjælpe andre - så "gør selv en indsats" er virkelig en ommer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er enig med Mette J ... |
Lisbeth Sejberg |
05-06-2007 11:48 |
|
... og virkelig målløs  Christel skriver direkte, at hun er glad for Axel og det store arbejde han gør ... og så får hun denondelynemig at vide, hun skal skamme sig  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej nu må |
vibehoej |
05-06-2007 11:49 |
|
Nej nu må du have mig undskyldt jeanette. Den eneste, som skyder med skarpt i denne her tråd er vist dig. Christel kender jeg ikke, men jeg har bestemt på fornemmelsen af, at hun er en, som virkelig gør en indsats. Faktisk syntes jeg, at du skylder hende en undskyldning for din anklage vedr. hetz mod aksel. Det eneste hun har gjort er at bevise, at hun har ret i sine udtalelser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du er for langt ude Jeanette |
cruella76 |
05-06-2007 12:04 |
|
Jeg kan faktisk kun grine af dig nu - og jeg har ikke mere at sige til dig Det er sgu for morsomt det her. Jeg har ikke tænkt mig at sidde her og remse op for dig hvilke sager jeg har deltaget aktivt i, men tro mig, der er en del - og sjovt nok, så er dyrene også blevet hjulpet  Men alligevel - hvilken del af denne tekst er det lige præcis du ikke forstår?? Jeg vil endnu engang gerne understrege at jeg faktisk er glad for Axel og det store arbejde han gør for at alle dyr skal have det godt og jeg vil også gerne understrege ENDNU engang , at jeg godt ved at omtalte hestehandler har gjort rigtig meget godt for mange dyr, men at jeg tror det nu er for stor en opgave for ham. Hjælper det hvis jeg skriver det på kinesisk eller sådan noget? Jeanette - du må videre...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wow... |
|
|
Christel - kan DU kinesisk Det er da værd at prøve  Ej altså. Synes godt nok det er blevet lidt barnligt det her - Jeanette!!! Vi er altså voksne mennesker. Tænk at synke så lavt, som til at "svine" Christel til fordi man ikke selv har flere argumeter  du skriver hele tiden at man skal læse hvad DU skriver, men måske du sels skulle læse først???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bodil.. |
cruella76 |
05-06-2007 12:18 |
|
Ja, jeg kan da i hvert fald mit eget hemmelig slags kinesisk  Og ellers er der jo altid google - men, jeg tror nu ikke det vil hjælpe på Jeanettes manglende forståelse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Iøvrigt tror jeg |
cruella76 |
05-06-2007 12:26 |
|
at jeg imorgen vil printe denne tråd, samt tråden om vanrøgt i Næstved ud, og sende den til Axel personligt i papir form. For Jeanette, med dine evner, eller mangel på samme, til at læse en tekst, tør jeg ikke stole på at det bliver videregivet til Axel på korrekt måde - og fandme om jeg vil have hængende på mig at jeg både er en løgner, at jeg skal skamme mig, og at jeg ikke har respekt for de organisationer der hjælper dyr, heriblandt ADR! Niks - så jeg skal nok selv sørge for at Axel får den information der er blevet skrevet om ham. Så kan han jo selv afgøre om DU er en særlig fed "repræsentant" at have til at skrive for sig på nettet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Nej det har du nok ret i. Puha en masse stavefejl/tastefejl jeg lavede før Argumeter hvad søren er det  Sådan et måleinstrument der måler argumenter? Sels, jeg der er jeg blank. Jeg har desværre ikke nogen kiks - men er der nogen som vil ha' et stykke rugbrød? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det synes jeg lyder fornuftigt ... |
Lisbeth Sejberg |
05-06-2007 12:36 |
|
... Christel  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjah.. |
lestat |
05-06-2007 13:13 |
|
Jeg må jo nok tilslutte mig Cruella og sige, at du repræsenterer da ikke foreningen særlig godt. En forening skal ikke buse frem og føle angreb personlige, den skal opføre sig proffesionelt og enten ignorere udtalelser, der ikke lige falder i dens favør, eller komme med noget, der ligesom modvirker det.. Jeg har nu også haft rettet henvendelse dertil og fulgt anvisninger om at tage billeder og maile, har mailet dem og aldrig hørt mere.. Og jeg tilfældigvis, at der heller ikke skete noget i den sag.. Personlig mener jeg, at det er meget medie-præget. Hjemmesiden udstråler for mig meget reklame. Alle diss sager, som jeg har svært ved at finde konkrete afslutninger på ret mange af dem, eller for den sags skyld ordentlige forklaringer til.
Argumenterer du for begrænsninger, bliver det DINE begrænsninger!! Lækker Dunfarvet kat.2 hingst stilles til rådighed for et begrænset antal hopper i 2007. Afkom kan ses for 2006 og 2007...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blot en tanke. |
|
|
Jeanette: Hvis man representere en forening (I dit tilfælde "Alle dyrs ret"), så skal man godt nok tænke over hvordan man optrædder i det offentlige rum. Jeg synes du føre dig meget meget uheldigt frem, og for sådan en som mig, der intet aner om "Alle dyrs ret", sidder jeg nu tilbage med en meget vattet(Læs: Meget negativ) forstilling, om den forening... og det var vel næppe hensigten. -Tænk at den forening ikke er mere seriøst, end der ikke skal mere end et par kopper kaffe til, for at der ses igennem finger med grovt vanrøgt .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For latterligt !!! |
Xenia |
05-06-2007 14:12 |
|
Hvis I synes det er til grin det Jeanette har skrevet her i tråden, skulle I næsten have lov at se den pæne besked hun har sendt mig  Hold nu k*ft (!) hvor er det useriøst af dig Jeanette at sende luskede beskeder på den måde !! Din respekt ? - Jeg behøver så sandelig ikke at have din respekt, overhovedet, for at kunne fungere. Skamme mig? Hvor? - Fej du nu for egen dør før du begynder at feje for vores andre's ! Men jo, det ER til grin, og det er vidst en god idé den du har foreslået Christel! Den eneste der har brug for at skamme sig her, bare en stor smule, er trådens starter!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeanette... |
|
|
jeg har holdt mig på sidelinien, men nu må jeg komme med en kommentar. En ting er, at du mener nogle kører hetz imod Axel, det er mig fuldstændig ligegyldigt. Men at du gentagne gange går imod Christel, som punkt et siger flere gange, at hun er med Alle dyrs ret..og du kender hende på ingen måde...også går så langt ned og siger hun skal skamme sig!!! NEJ. Er der en der skal skamme sig er det dig! Med lidt let søgen, vil du nemt kunne finde ud af at christel er meget på, når der er dyr i nød. Og det er ikke kun i hendes nærområde. Hun tog pænt til Fyn, som en anden skrev, da Riderlykke skulle have hjælpt til at få sin tidl hest, der nu blev mishandlet, retur. Hvem fanden, af normale ridetøser, gider at tage bruge 2-3 timer hver vej, for at stå på et gade hjørne og få gjort noget ved det? Abselut ikke flertallet! Christel er en utrolig aktiv, flink og givende pige, og det er i alle henseender. Jeg har personligt kun mødt hende et fåtal gange, men hun har efterladt et stort positivt indtryk på mig. Jeg håber DU skammer dig, over at nedgøre en person, som rent faktisk gør noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum... |
Stephanie ♥Coco og Ice♥ |
05-06-2007 22:34 |
|
HAHAHAHA!! - Hvor er det bare for sjovt det her...  Kære Jeanette - Lad være med at bruge al det her energi, du øser ud på hestenettet for at forsvare og modargumentere og gør noget for DYRENE! Nu ved jeg ikke hvor hurtig du er til at skrive på computer, men du har måske siddet foran HN i et par timer og er du klar over hvor stor en forskel du kunne have gjort for dyrene på to timer! - MEGET! Så stop op og mærk efter i dig selv! - Krampe i fingerene i arrigskab over Hn'erne eller tage fat i en dyreværnsag og gøre noget ved det? - Du bestemmer selv.. Jeg kan altså ikke lade være med at trække på smilebåndet... - Det her burde slet ikke være noget problem. Hvis axel føler så trådt på, så lad ham komme på banen selv istedet for at du skal gøre det - Måske er han en smule bedre formuleret og kan sige tingene fra ham selv - og så lad det VÆRE DET! Det er nemt at have ondt af sig selv - men det gøre endnu mere ondt at se dyrene lide - Stof til eftertanke? hmm.. Stephanie..
Charlies Ice cube Alle vil til himmelen, men ingen vil dø!?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kazell |
|
|
Kazell: Kan jeg lokke dig til at svare på spørgsmålene ang. billederne, hvem der siger at fotografen (mig) har kommet hos ham og har noget imod ham personligt? Det er langt fra sandheden. Læs længere oppe og i den anden tråd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette2... |
|
|
Var det ikke dig der lovede Katteinfo at hjælpe imod Charlotte Kofoed med katteri Chako, hvor du så alligevel aldrig gad deltage når det kom til stykket? Din kære kollega - også fra Alle dyrs ret - Betina var ligeså inkompetent og gjorde heller ikke en dyt. Jeg har selv arbejdet for Axel - men aldrig svigtet når jeg fik opgaver i foreningens regi. Jeg undres over den arbejdsgang eller mangel på samme foreningen har mønstret det seneste år. Sørgeligt for en ellers god forening.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anette S. |
|
|
Kære Anette S. Hverken Axel eller jeg kender dit navn. Det kan godt være at du har hjulpet en enkelt gang for år tilbage, men vi har jo hundredevis af anmeldelser. Indenfor 3 måneder forrige vinter havde jeg 48 sager, der alle blev fulgt til dørs. Det sørgelige er at man ikke kan gøre alle tilfreds som menneske, men jeg er glad for at jeg igennem tiderne har hjulpet utalllige dyr. Apropos Charlotte Kofoed er alle rendt panden mod muren. Men forsøg at samle tropperne igen og hjælp hende i stedet for det ville på sigt hjælpe dyrene, når nu politiet ikke kan tyde loven.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyr igen igen |
LJR ♣De 3 røde djævle♣ |
06-06-2007 11:16 |
|
Hvorfor bruger I ikke krudtet på at hjælpe nødlidende dyr, end herinde??? Det undre mig, at fokl har sådan trang til at forsvarer og retfærdiggøre dem selv? Har I helt glemt hvem det er det drejer sig om? Bare et hint: Dyrene!!!
Healing af heste/dyr. Heste-og hundemassage. Adfærdsvejledning. Se mere: Healingafdyr.dk {> {>
Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
bineline |
06-06-2007 12:21 |
|
øhhh... nu modsiger du dig selv igen... Jeanette.. for skrev du at du ikke havde noget med foreningen at gøre mere og i dit sidste indlæg er du igang med at samle troppe ...øh jeg tror godt nok at vi er ved at være langt ude-...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette |
|
|
Nej du kender ikke mit navn, for en af dine kolleger fortalte mig, at det alligevel ikke kunne betale sig, at kontakte dig for hjælp  Axel derimod kender skam mit navn. Jeg har arbejdet for ham både i Kalundborg og da jeg boede i Fredericia - men det vedkommer som sådan ikke dig. Min pointe var blot, at den eneste jeg mener reelt gør en forskel i Alle dyrs ret er Axel. Resten af dem jeg kender derinde har desværre det hele i munden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bineline og Anette |
|
|
Men forsøg at samle tropperne igen. Er henvendt til dem der har haft samlet dem før. Anette: Axel kender dig ikke det kan godt være i har stødt på hinanden, men prøv at ringe til ham hvis nogen tror at jeg taler usandt. Der er for megen usandheder , så ingen respekt herfra. Hilsen Jeanette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette |
|
|
Jeg tror faktisk ikke, at du aner hvad du taler om og vil derfor blot henvise dig til mit tidligere indlæg. Du behøver heller ikke tale på Axels vegne - han kan godt selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da helt op Jeanette ... |
Lisbeth Sejberg |
06-06-2007 13:42 |
|
... så har du lige brugt tid på at tjekke, om Axel kender Annette  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja Lisbeth |
|
|
Det undrede også mig, at fokus var der. Christel super ide at sende et print af tråden til Axel. Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
OMG.. jeg kan da godt forstå der ikke sker noget i mange dyreværnssager, hvis i, jeanette2 bruger al tiden på at ringe til formanden og tjekke op på hvem han kender..  jeg sys måske du skal bruge dit krudt på at hjælpe de stakkels heste og andre dyr i nød istedet for at sidde herinde og gi axels mandskab et dårligt ry -for det gør du.. det indtryk jeg har fået af dig -ved at læse dette indlæg, som du iøvrigt selv har oprettet (fatter så ikke lige hvorfor du havde behov for dette.. ) er ikke vidrer behageligt.. hvis du var ansat under mig havde du fået en fyreseddel asap..
meget velholdt kieffer marzog at dressursadel 17" medium bom sælges.. 5500.- eller bud billeder på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxx |
|
|
Axel kender til dette plaprende univers. Jeg tror at han hellere vil have alle går igang med underskriftsindsamlinger til diverse forbud, så dyrevelfærden er til at være stolt af i Danmark, for det er menneskeheden ikke. Fortæl nu lige, at jeg selv er med, det er jo åbenlyst, men der er ikke et gram usandhed i det jeg har underholdt jer derude med. Desværre er de fleste anonyme og det er en fejhed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhh... |
|
|
Jeanette 2: Anonyme? Hvad snakker du om? Jeg kan ikke finde én eneste i denne tråd der optræder anonymt? Jeg synes ærlig talt din optræden gennem hele denne tråd har været dybt pinlig! Du starter denne tråd med at beskylde forskellige personer (Christel f.eks.) for at køre hetz, men smider om dig med ord som, plaprende, fejhed, at folk skulle skamme sig, osv. AT du så ovenikøbet ikke kan begrunde dine påstande om hetz mod Axel, selvom du flere gange bliver opfordret til det, giver mig grund til at synes at du er den mest (udenoms)plaprende i dette "univers". Du kører hetz (for nu at holde mig i din terminologi) mod Christel, selvom Christel udelukkende konstaterer fakta, og ovenikøbet taler positivt om ADR. Som du selv skriver, burde fokus være på dyrene, men undskyld mig, hvem oprettede en tråd om hvorvidt Axel kender xxx? Det var dig! Flytter det ikke fokus fra dyrene, og tager din medvirken i denne tråd ikke tiden fra de dyr der skal hjælpes? Hvis ikke det var fordi du fremstår så gennemført ubehagelig, ville jeg synes du var komisk. Christel: Super idé at sende denne tråd til Axel. Jeg synes din optræden i denne tråd har været  Kanoagård: Jeg håber du snart får noget ud af dine anmeldelser, og at Kazell gider svare dig på sine anklager. Jeg gad også godt vide hvor hendes påstande kommer fra. Hilsen Julie. Ps: Undskylder slåfejl o.a, men dette indlæg er skrevet lynhurtigt, mens arrigskaben kørte på sit højeste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|